abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203858057
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:22 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk vrij exact hoe het Russische systeem in elkaar zit? bedoel: heeft Putin daadwerkelijk vrijwel alle macht, of is er een scenario mogelijk waarin de rijke oligarchen zorgen voor een staatsgreep nu ook hun belangen in gevaar zijn. Of zou Putin een dealtje met hun hebben besloten?

Ik hoor namelijk nogal verschillende verhalen hierover. Sommige zeggen dat Putin vrijwel alle macht heeft, andere zeggen weer dat hij in die positie zit dankzij die oligarchen .
Hij heeft de absolute macht en rijkdom.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203858061
De Oekraïners lokken de Russen opzettelijk te steden in. Slim want een grote stad kan een groot leger absorberen.

Het is eigenlijk wachten op een tegenoffensief van Oekraïne in de west flank van de axis of advance naar Kiev. Bevoorrading afsnijden en zo motti's creëeren.
pi_203858063
quote:
Weet iemand hier eigenlijk vrij exact hoe het Russische systeem in elkaar zit? bedoel: heeft Putin daadwerkelijk vrijwel alle macht, of is er een scenario mogelijk waarin de rijke oligarchen zorgen voor een staatsgreep nu ook hun belangen in gevaar zijn. Of zou Putin een dealtje met hun hebben besloten?

Ik hoor namelijk nogal verschillende verhalen hierover. Sommige zeggen dat Putin vrijwel alle macht heeft, andere zeggen weer dat hij in die positie zit dankzij die oligarchen .
Er is geen systeem waarin de leider absoluut en altijd onaantastbaar is. Er zit natuurlijk ook een leger aan generalen, politici en oligarchen die onderling met elkaar praten de hele tijd.

Ik denk dat hij nu zwakker is dan ooit. Hopelijk haalt iemand, letterlijk of figuurlijk, de trekker over.
  zondag 27 februari 2022 @ 08:25:49 #104
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_203858065
twitter
leuk
pi_203858067
quote:

Wat ik op Radio1 hoorde afgelopen week is dat Putin de absolute macht heeft en de oligarchen heeft meegenomen in die macht. Met andere woorden, mensen die trouwen bleven werden beloond en rijker dan in hun stoutste dromen, mensen die tegen waren werden simpelweg achtergelaten.

In die zin heeft hij dus de absolute macht maar dat valt ten alle tijde met de gratie van de steun én verdeeldheid van de mensen onder hem. Macht is een relatief begrip en als het geloof in macht verdwijnt zal er een nieuwe machthebber op staan. Kom je dus aan de welvaart van de mensen onder de machthebber dan zal een revolutie altijd mogelijk zijn.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203858070
quote:

Elke oligarch heeft zijn positie en rijkdom aan Putin te danken, hoeveel oligarchen zijn er wel niet verdwenen van de aardbodem die niet in de ganzenpas wilden lopen, maar ik denk dat ze hem nu heel graag lozen, ze hebben alleen geen fluitje militaire macht.
Laat maar waaien
pi_203858072
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:21 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Gewoon rustig filmen terwijl de kogels om je oren vliegen
:D Je ziet ze gewoon voorlangs vliegen
pi_203858073
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij komt inderdaad moeilijk uit zijn woorden.

[ twitter ]
Civiele rechtszaken tegen zn familie waar hij geen enkele escape in heeft. En nu de klap van het besef dat doorgaan met Putin aanbidden niet slim is.

te laat.
pi_203858074
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ohjee. Maken net de Israëliërs aanstalten om achter Ukraine te staan, zien ze dat de Iraniers ook achter Ukraine staan.
  zondag 27 februari 2022 @ 08:28:05 #110
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203858078
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:15 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wat is at toch met vluchtende Russen?

[ twitter ]
Misschien hebben ze door dat hun leider niet helemaal goed in zijn hoofd is, en dat ze hier gewoon geen zin in hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203858081
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hij heeft de absolute macht en rijkdom.
Maar ondertussen zie ik daarvoor geen hard bewijs. Zeker niet voor het laatste. Forbes is er vooral over aan het gissen.
pi_203858085
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:25 schreef Confetti het volgende:

[..]
Er is geen systeem waarin de leider absoluut en altijd onaantastbaar is. Er zit natuurlijk ook een leger aan generalen, politici en oligarchen die onderling met elkaar praten de hele tijd.

Ik denk dat hij nu zwakker is dan ooit. Hopelijk haalt iemand, letterlijk of figuurlijk, de trekker over.
Jawel, natuurlijk. Dat begrijp ik. Maar bestaan al die mensen enkel bij gratie van hem (inclusief die oligarchen), of is het juist andersom?
pi_203858088
Erg opvallend dat het veelal hele jonge soldaten zijn bij de Russen (meeste soldaten zijn jong natuurlijk) die ook heel onervaren lijken en slecht uitgerust. Alsof dit puur wat kanonnenvoer is voor een test, had het mee gezeten voor Rusland was het mooi meegenomen zou Putin dan waarschijnlijk denken. Zouden er dan bij de 2e golf misschien meer ervaren rotten zitten? Die zullen ook meer geïnformeerd (geïndoctrineerd) zijn met het idee van een machtig ussr en we zijn de sterkste blablabla. Zou wel betekenen dat het echte harde vechten nog moet komen. Of denken jullie dat dit het beste is wat Rusland in huis heeft? (Zou fijn zijn dan zou Oekraïne dit wel vol moeten kunnen houden)
  zondag 27 februari 2022 @ 08:30:16 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203858089
quote:

Hoe het ook zit, macht is natuurlijk altijd precair. Macht blijft in stand zolang mensen ernaar handelen. Als niemand daar Putin meer wil en/of erkent, heeft hij ook geen macht meer. Dit zag je ook bij onze Roemeense vriend die toen het puntje bij het paaltje kwam geen vrienden meer over had. Wat het in Rusland nog lastig maakt is wie dan de eerste stap neemt om dat proces in gang te zetten. Is het het volk of is het de inner circle zoals jij zegt inderdaad. Als dat tandenloze tijgers zijn is het lastig om de eerste te zijn die een balletje opwerpt omdat je niet precies weet waar de ander staat.
pi_203858094
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:25 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat ik op Radio1 hoorde afgelopen week is dat Putin de absolute macht heeft en de oligarchen heeft meegenomen in die macht. Met andere woorden, mensen die trouwen bleven werden beloond en rijker dan in hun stoutste dromen, mensen die tegen waren werden simpelweg achtergelaten.

In die zin heeft hij dus de absolute macht maar dat valt ten alle tijde met de gratie van de steun én verdeeldheid van de mensen onder hem. Macht is een relatief begrip en als het geloof in macht verdwijnt zal er een nieuwe machthebber op staan. Kom je dus aan de welvaart van de mensen onder de machthebber dan zal een revolutie altijd mogelijk zijn.
Aah, interessant !

Risicovol ook. Mensen absurd rijken maken, waarvan je weet dat ze zich op een begeven moment ook tegen je kunnen keren.
pi_203858098
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar ondertussen zie ik daarvoor geen hard bewijs. Zeker niet voor het laatste. Forbes is er vooral over aan het gissen.
Dat weet je nooit 100% maar Putin kennende zal hij wel zo slim zijn om wat "bewijs" achter te houden over zijn rijke vriendjes, met andere woorden hij kan ze in zijn val meesleuren.
pi_203858102
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe het ook zit, macht is natuurlijk altijd precair. Macht blijft in stand zolang mensen ernaar handelen. Als niemand daar Putin meer wil en/of erkent, heeft hij ook geen macht meer. Dit zag je ook bij onze Roemeense vriend die toen het puntje bij het paaltje kwam geen vrienden meer over had. Wat het in Rusland nog lastig maakt is wie dan de eerste stap neemt om dat proces in gang te zetten. Is het het volk of is het de inner circle zoals jij zegt inderdaad. Als dat tandenloze tijgers zijn is het lastig om de eerste te zijn die een balletje opwerpt omdat je niet precies weet waar de ander staat.
Ja, het is helaas zo dat de meeste, met de nadruk op meeste (want je hebt er tussen zitten waar dat niet voor opgaat), hebben niet echt het gevoel dat ze moeten vechten voor mensenrechten.
pi_203858103
Stel dat ome Adolf medio maart 1945 zijn kernwapen had gehad, zou hij die ingezet hebben tegen het oprukkende Sovjetleger?
Laat maar waaien
pi_203858108
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat weet je nooit 100% maar Putin kennende zal hij wel zo slim zijn om wat "bewijs" achter te houden over zijn rijke vriendjes, met andere woorden hij kan ze in zijn val meesleuren.
Ohja zeker. Maar zo goed?

Naja oke. We weten het niet. Maar vindt het wel interessant vandaar :)
  zondag 27 februari 2022 @ 08:33:22 #120
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_203858109
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:30 schreef xFriendx het volgende:
Erg opvallend dat het veelal hele jonge soldaten zijn bij de Russen (meeste soldaten zijn jong natuurlijk) die ook heel onervaren lijken en slecht uitgerust. Alsof dit puur wat kanonnenvoer is voor een test, had het mee gezeten voor Rusland was het mooi meegenomen zou Putin dan waarschijnlijk denken. Zouden er dan bij de 2e golf misschien meer ervaren rotten zitten? Die zullen ook meer geïnformeerd (geïndoctrineerd) zijn met het idee van een machtig ussr en we zijn de sterkste blablabla. Zou wel betekenen dat het echte harde vechten nog moet komen. Of denken jullie dat dit het beste is wat Rusland in huis heeft? (Zou fijn zijn dan zou Oekraïne dit wel vol moeten kunnen houden)
Deden ze tijdens 2e wereldoorlog ook. Het bijkomende probleem is nu: De Slavische Russen hebben een enorm laag vruchtbaarheidscijfer en worden gemiddeld nog lang geen 70 jaar. Als er veel doden gaan vallen, gaan Russen dit hard voelen de komende jaren.

Positief nieuws is: Vrouwen overschot
pi_203858112
twitter
pi_203858113
quote:
Ik heb hier over na lopen denken, zou Putin het wellicht een te groot risico vinden om zijn "echte" leger in te zetten? Op het moment dat je dat doet maakt het je over de hele linie wel erg kwetsbaar, wellicht dat hij dat een te groot risico vind. Nu gaan er de laatste dagen veel geruchten rond dat deze jongens onder valse voorwendselen van een "peacekeeping" missie zijn getrained.

Wat me ook opvalt is dat ik nog steeds weinig nieuw materieel heb gezien in de confrontaties, @AchJa suggereerde dit ook al dat je eerst je oude meuk stuurt, maar het lijkt me dat als je een soort van "blitzkrieg" wilt uitvoeren je wel wat sneller er achter aan moet zitten, dat heb ik tot nu toe niet gezien.
  zondag 27 februari 2022 @ 08:35:00 #123
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_203858114
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:32 schreef UitStraling het volgende:
Stel dat ome Adolf medio maart 1945 zijn kernwapen had gehad, zou hij die ingezet hebben tegen het oprukkende Sovjetleger?
Absoluut!
pi_203858115
quote:
Misschien werden de meer ervaren troepen als onbetrouwbaar gezien?
pi_203858118
quote:
Ja natuurlijk
  zondag 27 februari 2022 @ 08:36:37 #126
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203858119
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:17 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Is uit 2014, maar wel een mooie. O+
  zondag 27 februari 2022 @ 08:37:42 #127
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203858121
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Misschien werden de meer ervaren troepen als onbetrouwbaar gezien?
dat denk ik niet als je maar weigert daar dan zetten ze je in de koelkast ... mag je even afkoelen
Koelkast lees siberie
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 27 februari 2022 @ 08:37:43 #128
396550 Richestorags
pi_203858122
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb hier over na lopen denken, zou Putin het wellicht een te groot risico vinden om zijn "echte" leger in te zetten? Op het moment dat je dat doet maakt het je over de hele linie wel erg kwetsbaar, wellicht dat hij dat een te groot risico vind. Nu gaan er de laatste dagen veel geruchten rond dat deze jongens onder valse voorwendselen van een "peacekeeping" missie zijn getrained.

Wat me ook opvalt is dat ik nog steeds weinig nieuw materieel heb gezien in de confrontaties, @:achja suggereerde dit ook al dat je eerst je oude meuk stuurt, maar het lijkt me dat als je een soort van "blitzkrieg" wilt uitvoeren je wel wat sneller er achter aan moet zitten, dat heb ik tot nu toe niet gezien.
Het is afwachten. Is hij de wateren aan het testen of hebben ze Oekraïne enorm onderschat en dachten ze dat ze het wel aankonden? In beide gevallen betekent dat alsnog een escalatie vanuit frustratie waarschijnlijk.
  zondag 27 februari 2022 @ 08:38:00 #129
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203858123
quote:
Nee, Adolf stond er om bekend dat ie wel vrij redelijk en schappelijk was.
pi_203858124
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ohja zeker. Maar zo goed?

Naja oke. We weten het niet. Maar vindt het wel interessant vandaar :)
We hebben de laatste jaren gezien dat de macht van Putin ver rijkt en dat hij over lijken gaat ten opzichte van figuren die hem verraden, bij andere (defacfto) dictators zie je dat ze naarmate ze ouder worden vaak zwakker worden en dat hun macht wegvloeit, ik heb niet het idee dat dit het geval bij Putin is.
pi_203858125
Even een schopje van deze zelfkicker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Het verhaal van Slangeneiland klinkt zo onwaarschijnlijk. Alle 13 dood.
En ik dacht dat de Russen wel over humor en behoorlijke zelfspot beschikken.
Ik denk ook dat in de OP dit verhaal even gewijzigd moet worden. Als je niet meer hoort van deze Oekraïense grenswachten, dan kunnen ze ook gevangen genomen zijn.
Volgens de Telegraaf zitten ze nu in Sebastopol.
pi_203858126
Hoe moeilijk kan het zijn om Poetin op te pakken voor de oorlogsmisdaden gepleegd heeft?

Hij zou levenslang krijgen.
Cindy De Vuyst
pi_203858128
https://twitter.com/AVindman/status/1497685325333905417

Wtf? Kadyrov keert zich tegen Putin.
pi_203858133
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:35 schreef Aikara het volgende:

[..]
Absoluut!
Zonder twijfel inderdaad of Hermann of Heinrich hadden in moeten/kunnen grijpen, die waren toch ook vooral zelf bezig met overleven ten koste van alles, dat is een beetje de komende dagen het scenario vrees ik, ik hoop maar dat Putin genoeg om zijn tweeling en hun lekkere moeder geeft.
Laat maar waaien
pi_203858134
quote:
Was gisteren tock al bekend?
Cindy De Vuyst
pi_203858136
Deepfake
  zondag 27 februari 2022 @ 08:40:12 #137
396550 Richestorags
pi_203858137
quote:
Was gisteren al gepost. Één van zijn generaals is dead meat. Toen vond hij het toch niet zo leuk meer.
pi_203858138
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]
En mogelijk fake.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_203858142
Ah, de ándere Tsjetjenen komen, ditmaal aan de kant van Oekraine

twitter
pi_203858143
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:39 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Kan zijn. Ik leef ook nog tussendoor zeg maar :)
pi_203858147
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Was gisteren al gepost. Één van zijn generaals is dead meat. Toen vond hij het toch niet zo leuk meer.
Ja. Maar zo is het wel bekend dat hij daadwerkelijk zijn gehele positie heeft te danken aan Putin. Als Putin hier allemaal ongeschonden uitkomt, heeft Kadyrov een groot probleem. Vind het dus een behoorlijk dapper statement van hem.
pi_203858148
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:25 schreef Raap het volgende:
[ twitter ]
Veel van dit soort beelden missen toch die Z. Volgens mij is zeker de helft van wat we zien nep.
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:15 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wat is at toch met vluchtende Russen?

[ twitter ]
Deze is dan een stuk beter - al kan je adhv een foto ook weinig conclusies trekken.
pi_203858149
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:40 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En mogelijk fake.
Oh serieus? want dan verwijder ik hem.

Bron?
  zondag 27 februari 2022 @ 08:42:25 #144
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203858152
Zo maar even wat boodschappen gaan doen en dan weer verder kijken , hoop in die tijd dat alle mensen uit de Oekraiene op straat zullen dansen en dat ze de overwinning op Putin vieren
*O* *O*
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 27 februari 2022 @ 08:43:09 #145
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_203858155
Gisteravond was iemand er heilig van overtuigd dat er wijken van Charkov werden platgegooid, dat is gelukkig niet het geval.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203858160
Zijn de namen van de helden van snake island al bekend?
Volgens een Rus die ik ken is dat verhaal ook nep. Je kan eigenlijk niks geloven meer.
Ukraine liegt in de Media net als Rusland.
pi_203858162
twitter
pi_203858164
Poetin spreekt goedkeurend over Russische operatie :r
Love is in the air!
pi_203858166
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:33 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Deden ze tijdens 2e wereldoorlog ook. Het bijkomende probleem is nu: De Slavische Russen hebben een enorm laag vruchtbaarheidscijfer en worden gemiddeld nog lang geen 70 jaar. Als er veel doden gaan vallen, gaan Russen dit hard voelen de komende jaren.

Positief nieuws is: Vrouwen overschot
Het probleem van de Tweede Wereldoorlog was, als je zoveel van je maten ziet sneuvelen, dat je dan als overblijvende wel aan de drank (wodka) moet raken. Van de jongens die in de SU in 1923 geboren werden, daarvan heeft 90% het einde van WO 2 niet overleefd.
Het gebrek aan mannen na WO 2 zorgde inde SU ook halverwege de jaren '60 weer voor een geboortedip, omdat er een een generatie was opgegroeid met weinig leeftijdsgenoten.
pi_203858168
Het heeft er toch alle schijn van dat ze Charkov vrij eenvoudig gaan innemen, dat zou een harde klap zijn.

Zo langzaam gaat het overigens niet als je ziet dat ze nu al een aantal zeer belangrijke logistieke punten in handen hebben.

Ter vergelijking: In de Tweede Wereldoorlog deed de Wehrmacht er meer dan een week over om Warschau te komen, en dat vonden we toen al extreem snel.
pi_203858169
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Gisteravond was iemand er heilig van overtuigd dat er wijken van Charkov werden platgegooid, dat is gelukkig niet het geval.
Maar de Russen zijn de stad wel binnengedrongen, per voertuigen en te voet. Helaas geen goed nieuws.
Love is in the air!
pi_203858170
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203858173
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ja leuk. Maar Israel zit toch vooral nog steeds in dubio? vanwege ook hun relatief goede betrekkingen met Rusland.
  zondag 27 februari 2022 @ 08:45:53 #154
477768 TweedeKlum
pi_203858175
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Poetin spreekt goedkeurend over Russische operatie :r
Ja, hij kan moeilijk zeggen dat 'ie aan het falen is. Dit gaat veel te langzaam, gelukkig maar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_203858176
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh serieus? want dan verwijder ik hem.

Bron?
Er zijn geen betrouwbare bronnen in een oorlog.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203858177
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:17 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
tranen in mijn ogen van dit filmpje.
pi_203858180
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dit soort mannen _O_
Laat maar waaien
pi_203858181
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef quirina het volgende:
Volgens een Rus die ik ken is dat verhaal ook nep. Je kan eigenlijk niks geloven meer.
Zie post #131
pi_203858184
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:45 schreef halfway het volgende:

[..]
Er zijn geen betrouwbare bronnen in een oorlog.
Klopt. Maar er zijn nog steeds gradaties. En als meerdere bronnen het bevestigen enz

Heel strikt genomen is het mogelijk dat Rusland helemaal niet is binnengevallen. Maar laten we daar voor het gemak niet vanuit gaan.
pi_203858186
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat me ook opvalt is dat ik nog steeds weinig nieuw materieel heb gezien in de confrontaties, @:achja suggereerde dit ook al dat je eerst je oude meuk stuurt, maar het lijkt me dat als je een soort van "blitzkrieg" wilt uitvoeren je wel wat sneller er achter aan moet zitten, dat heb ik tot nu toe niet gezien.
Misschien verwachten we ook iets teveel op dit moment. Oekraïne is een gigantisch land, daar loop je ook in 2022 niet in een paar dagen doorheen. De Russen hebben echter al wel aanzienlijke progressie gemaakt.

pi_203858187
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:44 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Maar de Russen zijn de stad wel binnengedrongen, per voertuigen en te voet. Helaas geen goed nieuws.
De verdediging richt zich vooral op kiev, je kan niet elke stad mobiliseren
pi_203858194
https://www.telegraaf.nl/(...)che-banken-uit-swift

Waarom weer een aantal banken niet? Waarom altijd weer compromissen. :r
pi_203858200
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gekkies als Trump en Baudet staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis. In 1939 hadden deze volmalloten staan klappen voor Hitler en z'n inval in Polen. Landverraders.
Waar gaat dit over?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 27 februari 2022 @ 08:49:56 #164
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
  zondag 27 februari 2022 @ 08:50:16 #165
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_203858203
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:49 schreef Aurelius het volgende:

er moet wel een mogelijkheid blijven om ons aardgas te betalen
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_203858205
quote:

Gas gas gas.
Laat maar waaien
pi_203858206
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:47 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
De verdediging richt zich vooral op kiev, je kan niet elke stad mobiliseren
De rest van het land doet natuurlijk ook ter zake. Als tienduizenden Oekraïeners in het oosten ingesloten raken kun je die troepen grotendeels afschrijven.

De troepen in het oosten lopen dat enorme risico nu.

pi_203858210
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Zie post #131
Aan de Telegraaf heb je niks. Is sensatiekrant.
pi_203858211
Al die sancties, inclusief dat SWIFT. Dat maakt toch geen reet meer uit? dat doe je toch door iets te voorkomen. Nu Putin al in Oekraïne zit, zal dat volgens mij enkel bij hem een 'nu heb ik al helemaal niets meer te verliezen' mentaliteit aanwakkeren.
pi_203858214
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het heeft er toch alle schijn van dat ze Charkov vrij eenvoudig gaan innemen, dat zou een harde klap zijn.

[ afbeelding ]

Zo langzaam gaat het overigens niet als je ziet dat ze nu al een aantal zeer belangrijke logistieke punten in handen hebben.

Ter vergelijking: In de Tweede Wereldoorlog deed de Wehrmacht er meer dan een week over om Warschau te komen, en dat vonden we toen al extreem snel.
WII was wel een hele andere tijd.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 27 februari 2022 @ 08:51:39 #171
323876 michaelmoore
pi_203858215
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gekkies als Trump en Baudet staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis. In 1939 hadden deze volmalloten staan klappen voor Hitler en z'n inval in Polen. Landverraders.
absoluut waar

Landverraders,, heulen met de vijand
kaalscheren die mafklappers
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_203858218
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:51 schreef Patroon het volgende:

[..]
WII was wel een hele andere tijd.
Dat account is ook gecreëerd in januari van dit jaar, die alleen maar dingen zegt waar de progressie groter lijkt voor Rusland. Curieus.
pi_203858221
Telegraaf is een sensatie en ophits krant. Vermijd dat soort bronnen.
AD is ook een krant om je reet mee te vegen.
pi_203858225
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er moet wel een mogelijkheid blijven om ons aardgas te betalen
En Italiaanse tasjes zeker. :(
pi_203858226
quote:

Het is niet nodig. De Russische Centrale Bank staat op de shitlist, dus die kan niet veel doen als er banken omvallen.
En het Westen kan zeggen dat ze zich in hebben gehouden en dat het niet hun schuld is dat de Russische economie veranderde in een ruilhandel.

twitter
pi_203858228
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]
En Belgische diamanten blijkbaar.
Laat maar waaien
  zondag 27 februari 2022 @ 08:54:15 #177
477768 TweedeKlum
pi_203858231
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:51 schreef theunderdog het volgende:
Al die sancties, inclusief dat SWIFT. Dat maakt toch geen reet meer uit? dat doe je toch door iets te voorkomen. Nu Putin al in Oekraïne zit, zal dat volgens mij enkel bij hem een 'nu heb ik al helemaal niets meer te verliezen' mentaliteit aanwakkeren.
Nee, maar met een failliet land wordt het lastig oorlog voeren.
  zondag 27 februari 2022 @ 08:54:36 #178
323876 michaelmoore
pi_203858235
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef quirina het volgende:
volgens een rus die jij kent

de rus krijgt totaal geen nieuws te zien hierover
pi_203858239
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die gap heeft er meer ervaring mee dan jij of ik.
pi_203858241
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat account is ook gecreëerd in januari van dit jaar, die alleen maar dingen zegt waar de progressie groter lijkt voor Rusland. Curieus.
:') Wat zeg jij nou weer?
pi_203858245
https://twitter.com/BrexitBin/status/1497542090057830400

Het lost niets op. Maar ik vind dit me toch een partij kippenvel.
pi_203858252
Nu zijn zelfs de politie en lokale burgers gewoon Russische tanks aan het tegenhouden. Ze hebben niet eens een leger nodig.
pi_203858256
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]
"Hallo, gewone Rus! Jullie raken we keihard, maar de rijke elite rondom Poetin mag tasjes blijven kopen. En rijkeluiskinderen hoeven niet in dienst."

Ik denk niet dat Poetin dit wil promoten.
pi_203858258
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is ook een valse vergelijking. Van Rusland weten we iig dat het allemaal gelogen is. Oekraïnse berichtgeving is enigszins betrouwbaar te noemen
pi_203858259
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:57 schreef Nielsch het volgende:
Nu zijn zelfs de politie en lokale burgers gewoon Russische tanks aan het tegenhouden. Ze hebben niet eens een leger nodig.
Bron?
Love is in the air!
pi_203858265
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:

Het lost niks op, maar helpt wel. Geef die Russen maar het gevoel dat ze de paria’s van de wereld zijn.
pi_203858268
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:54 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, maar met een failliet land wordt het lastig oorlog voeren.
Uiteraard. Maar je bent niet vanaf morgen al failliet.

Putin heeft een behoorlijke buffer.
pi_203858269
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Het lost niks op, maar helpt wel. Geef die Russen maar het gevoel dat ze de paria’s van de wereld zijn.
Geen idee of het helpt. Maar ik vind het prachtig.
pi_203858271
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Niet verrassend, er zitten nogal wat pro-Poetin figuren hier op Fok
pi_203858273
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat in jouw geval wat meer scepsis vereist is vwb hoe neutraal je je analysetjes aanvliegt dan hoe men/ik het normaal gesproken zou lezen.
pi_203858281
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Hopelijk drukt ie niet op enig moment op de rode knop. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_203858285
twitter
pi_203858286
twitter
pi_203858304
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:

Dit is net zo dom als het klappen voor de zorg.
  zondag 27 februari 2022 @ 09:03:52 #195
323876 michaelmoore
pi_203858309
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:59 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Niet verrassend, er zitten nogal wat pro-Poetin figuren hier op Fok
een paar gefrustreerde zolderkamer autisten bedoel je
pi_203858310
twitter
pi_203858312
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar je bent niet vanaf morgen al failliet.

Putin heeft een behoorlijke buffer.
En een groot deel van die buffer hebben we gisteren vergiftigd.
pi_203858313
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 01:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Lijkt me ook erg overdreven, 102 tanks vernietigd lijkt me ook erg sterk.
Het zou best kunnen kloppen. Een Tjetjeense divisie met 50 tanks was vernietigd, inclusief hun generaal.
pi_203858314
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef xminator het volgende:

[..]
Dit is net zo dom als het klappen voor de zorg.
Mensen voelen zich machteloos en willen iets betekenen
pi_203858315
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2022 08:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat in jouw geval wat meer scepsis vereist is vwb hoe neutraal je je analysetjes aanvliegt dan hoe men/ik het normaal gesproken zou lezen.
Ja dat is nogal vreemd. Heb nog nooit enig pro-Poetin sentiment hier gedeeld, de andere users zullen dit bevestigen.

Ben puur geïnteresseerd in de militaire situatie op de grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2022 09:04:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')