Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Wellicht vindt EU het wel fijn dat Rusland niet zomaar aan landjepik doet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat wij hier niets mee te winnen hebben. Hij wil ons meetrekken in een oorlog.
Zoals ik al zei gaat Poetin vieze spelletjes spelen, land in puin en alleen maar verliezers.quote:
Nee, dat is het niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles. Wat hebben wij daarmee te winnen? het is een Russisch-Oekrainse aangelegenheid.
Putin, niet de Russen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:17 schreef RAVW het volgende:
Die russen zijn echt gehersenspoeld zeg .. tering wat een volk ...
die denken echt dat we nog steeds tussen 40 - 45 leven hier
Het is mijn persoonlijke analyse over zijn persoon.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht vindt EU het wel fijn dat Rusland niet zomaar aan landjepik doet.
Maar los daarvan, wat heeft levering van wapens te maken met Amerika en lobbygroepen? Kan je niet gewoon zeggen dat je niet graag hebt dat er wapens wordt geleverd zonder er iets anders bij te halen?
Het overschrijden van afspraken omtrent internationale grenzen gaat de hele internationale gemeenschap aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles. Wat hebben wij daarmee te winnen? het is een Russisch-Oekrainse aangelegenheid.
Ik vind het wel 'n agressief baasje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is mijn persoonlijke analyse over zijn persoon.
Juist jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is mijn persoonlijke analyse over zijn persoon.
Gaan ze massaal de goelags in, verdwijnen of worden geliquideerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:19 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Allemaal naroepen. Als die Russen echt zo anti Poetin zijn........
Enige manier waarop Putin en zijn kliek aan de macht kunnen blijven en zichzelf schaamteloos kunnen verrijken. Door een vijandbeeld te creren van “hun tegen ons”. Terwijl Rusland gewoon een goede buur voor de EU zou kunnen zijn met hun cultuur en grondstoffen. Soort Canada.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:17 schreef RAVW het volgende:
Die russen zijn echt gehersenspoeld zeg .. tering wat een volk ...
die denken echt dat we nog steeds tussen 40 - 45 leven hier
Ah ja, Europa kennende zullen ze het pas maandag einde dag aankondigen en zal het pas effectief in werking treden na een maand.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:19 schreef falling_away het volgende:
https://www.rt.com/busine(...)tions-russian-banks/
How will Western sanctions on Russian banks impact ordinary citizens?
What financial services will not be available to Russians?
Cards issued by VTB Bank, Bank Otkritie, Sovcombank, and Novikombank will not work with services such as ApplePay and GooglePay, Russia’s Central Bank said on Friday. VTB advised its customers abroad to withdraw funds or pay using other banks.
De enigen die daar structureel wat aan kunnen veranderen zijn de Russen zelf.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:21 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Enige manier waarop Putin en zijn kliek aan de macht kunnen blijven en zichzelf schaamteloos kunnen verrijken. Door een vijandbeeld te creren van “hun tegen ons”. Terwijl Rusland gewoon een goede buur voor de EU zou kunnen zijn. Soort Canada.
Putin is echt nog zo'n Sovjetproduct. Die denkt dat kwantiteit (veel land bezitten) belangrijker is dan de kwaliteit van je economie en het sociaal-maatschappelijk welbevinden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:21 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Enige manier waarop Putin en zijn kliek aan de macht kunnen blijven en zichzelf schaamteloos kunnen verrijken. Door een vijandbeeld te creren van “hun tegen ons”. Terwijl Rusland gewoon een goede buur voor de EU zou kunnen zijn. Soort Canada.
Gast, een meisje van begin 20 die een kartonnen bordje tevoorschijn haalt wordt daar al door 6 man de grond ingedrukt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:19 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Allemaal naroepen. Als die Russen echt zo anti Poetin zijn........
Die Russen hebben 200 Nederlanders vermoord toen ze MH17 neerhaalden. Nederland heeft nog wel een appeltje te schillen met ze...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik gooide even een site waar dus mensen donaties geven aan Oekraiene als ze wat kopen bij die winkels dat dan 100% als steun naar de Oekraiene gaat .... mooi gebaar vind ik zelf ..quote:
Vlad heeft Net zoals Hitler een onverteerd trauma (vanuit z'n KGB tijd) over de val van de muur (waar hitler dat had over het verdrag van versailles)quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Putin is echt nog zo'n Sovjetproduct. Die denkt dat kwantiteit (veel land bezitten) belangrijker is dan de kwaliteit van je economie en het sociaal-maatschappelijk welbevinden.
Vraag het de mensen in de Baltische staten eens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is een leugen. De navo is geen agressor, nooit geweest. Dan zouden al zijn pijlen gericht zijn op de Baltische Staten. Op steenworp afstand van zijn eerste grote stad. Waar loopt ie te kutten? Georgie, Tsjetsjeni, Oekrane.
Expansiedrift met als smoesje het immense gevaar genaamd NAVO. Dat ie z’n moeder voor de gek gaat houden. Go fuck yourself wordt een steeds beter antwoord op die kneus.
Dat klopt. In de eerste maanden zijn veel Soviet soldaten omcirkeld en gevangen genomen, en uiteindelijk omgekomen in Duitse krijgsgevangenschap.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De vorige slag om Kiev, voor de kenners van enige wereldhistorie. Een van de grootste slagen aller tijden.
[ twitter ]
Er gaan transporten die kant op. Gisterenavond nog een transport van 15? containers aangekomen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:07 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je de dingen daarheen?
Uki truckers staan hier aan de grens en willen/kunnen/durven niet terug.
Deze Stingers?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:07 schreef Aether het volgende:
[..]
Waren een week geleden al toegezegd, lekker vlot weer.
Ja dat heeft ie in de VS ook gedaan, dus dat staat los van deze kwestie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vraag het de mensen in de Baltische staten eens.
Net als in Oekraine is Rusland ook daar bezig het politieke klimaat te beinvloeden.
Je hebt het over de propaganda en oorlogsmachine van Poetin wat voor 83% met Europees geld is betaald. WNL is daar onafhankelijk van.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:24 schreef theunderdog het volgende:
Oorloghitserij met belastinggeld betaald.
Werd tijd. Was dat de laatste dwarsligger?quote:
Misschien heb ik teveel Hollywood films gekeken, maar ik zie echt niet hoe Rusland dit nog gaat winnen. Het hele westen van het land is nog in controle van Oekrane en wordt voortdurend versterkt door rijke westerse landen met veel beter materieel dan Rusland heeft, terwijl Rusland nu al leveringsproblemen heeft en met onwillige dienstplichtigen zit. Misschien dat Oekranse moraal knakt als Zelensky en Poroshenko enzo doodgeschoten worden en Rusland ernstige oorlogsmisdaden begaat ala Nazi Duitsland, of, nouja, Rusland in Grozny, maar ik verwacht niet dat het nog te verkopen aan het thuisland is. In tegenstelling tot Tsjetsjenie valt Oekrane niet te verkopen als een broedplaats van moslimterroristen. False flags lijken ook niet echt meer te werken. De VS werd anderhalf jaar klaargestoomd voor de irakoorlog, Putin is dit veel te overhaast begonnen, waarschijnlijk omdat hij en zeker de legertop nooit verwacht had dat het tot een daadwerkelijke oorlog zou leiden. Gewoon met tanks binnenrijden en de impopulaire Zelensky zal zeker vervangen worden door een Russisch gezinde kandidaat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zal wel niet kloppen inderdaad maar ik denk wel dat Rusland Oekrane in bepaalde mate onderschat heeft. Uiteindelijk zullen ze wel 'winnen' maar het gaat hen waarschijnlijk meer verliezen kosten dan ze van tevoren hadden ingecalculeerd.
quote:
al besproken hansquote:
Iets meer dan 80 jaar geleden dus.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat klopt. In de eerste maanden zijn veel Soviet soldaten omcirkeld en gevangen genomen, en uiteindelijk omgekomen in Duitse krijgsgevangenschap.
Maar de dag dat Kiev viel in 1941 was niet in februari, maar in de nazomer van 1941.
Zit de prachtige Welmoed er weer?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:24 schreef theunderdog het volgende:
WNL is op dit moment te tenenkrommend voor woorden. Oorloghitserij met belastinggeld betaald.
Dit is wat ik bedoel. De wij - zij doctrine.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je hebt het over Poetin wat voor 83% met Europees geld is betaald.
Gisteren opperde Zelenski nog dat Oekrane een neutraal land zou worden la Zwitserland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:22 schreef Halcon het volgende:
De Oekraense president Volodymyr Zelensky heeft op Twitter de Europese Unie opgeroepen om te beslissen over een eventueel lidmaatschap van Oekrane.
"Dit is een cruciaal moment om de langlopende discussie eens en voor altijd te beslechten en te beslissen over het Oekraens lidmaatschap van de Europese Unie", aldus Zelensky. Hij voegde eraan toe dat hij met Europees Raadsvoorzitter Charles Michel heeft gepraat over extra hulp.
Later tweette de Oekraense president ook over een gesprek met Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen over extra hulp. "Oekrane vecht tegen de invasie met de wapens in de hand ter verdediging van haar vrijheid en de toekomst van Europa", klinkt het. "Ik geloof dat de Europese Unie ook de kant van Oekrane kiest."
Een toetreding van Oekrane tot de Europese Unie wordt echter als uitgesloten geacht. Dat zou volgens experten een akkoord met Rusland onmogelijk maken.
Bron: HLN.be
Nee, totaal niet. Alles staat en valt met het gevecht om de invloedssfeer vanaf Finland to Oekraine, en Rusland (Poetin) voelt zich bedreigd daarin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja dat heeft ie in de VS ook gedaan, dus dat staat los van deze kwestie.
Daar heb ik wel een paar avondjes ruzie voor over. Wat een prachtige vrouw is dat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zit de prachtige Welmoed er weer?
Amateurs worry about tactics. Professionals worry about logistics :-)quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Met vertaling erbij nu(of het allemaal klopt weet ik niet)
Rustig hans, ik zag die andere post verschijnen toen ik deze invoerde, ga al weer weg.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
al besproken hans
(kijkt niemand meer wat er recent gepost is?)
ook als het geen echte vertaling is, wel een leuke tekst.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Richting Putin zegt 'ie dat ze neutraal willen worden. Maakt toch geen zak uit wat hij richting Putin zegt. Die besprekingen zijn toch kansloosquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gisteren opperde Zelenski nog dat Oekrane een neutrale zou worden la Zwitserland.
Op deze manier wordt hij geen betrouwbare partner meer om het conflict met de Rusland op te kunnen lossen..
Voorlopig ben jij enige hier die Amerika-retoriek erbij haaltquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel. De wij - zij doctrine.
Putin is een hufter. Maar dat wil niet zeggen dat ik zit te wachten op een programma dat compleet meegaat in de VS havik-demagogie, waar iemand het ook weer nodig vond om 9/11 erbij te halen.
je mag wel blijven hoorquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Rustig hans, ik zag die andere post verschijnen toen ik deze invoerde, ga al weer weg.
Een kwaliteitsproduct uit Friesland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een paar avondjes ruzie voor over. Wat een prachtige vrouw is dat.
Agreedquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een paar avondjes ruzie voor over. Wat een prachtige vrouw is dat.
Rusland voelt zich totaal niet bedreigd, want die Russen weten dondersgoed dat de NAVO nooit tot geweld zouden overgaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Alles staat en valt met het gevecht om de invloedssfeer vanaf Finland to Oekraine, en Rusland (Poetin) voelt zich bedreigd daarin.
Maar realistische diplomatie is schijnbaar tegen dovemansoren gericht.
Hij had ze ook wat brandstof in de vorm van een molotov cocktail kunnen geven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Het was net letterlijk te zien, pipo.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voorlopig ben jij enige hier die Amerika-retoriek erbij haalt
Bizarre aantallen, echt niet te bevatten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De vorige slag om Kiev, voor de kenners van enige wereldhistorie. Een van de grootste slagen aller tijden.
[ twitter ]
Wat niet wegneemt dat Poetin zijn oorlog kan betalen omdat wij de economie van zijn land 83% steunen via de olie en gas handel. Wat nu hopelijk gaat veranderen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel. De wij - zij doctrine.
Putin is een hufter. Maar dat wil niet zeggen dat ik zit te wachten op een programma dat compleet meegaat in de VS havik-demagogie, waar iemand het ook weer nodig vond om 9/11 erbij te halen.
Als het niet snel wordt gestopt, gaan we die aantallen ook krijgen ben ik bang...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Bizarre aantallen, echt niet te bevatten.
Eergisteren ontkende hij nog een invasie, Hallo Putin de wereld heeft tegenwoordig internet!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Richting Putin zegt 'ie dat ze neutraal willen worden. Maakt toch geen zak uit wat hij richting Putin zegt. Die besprekingen zijn toch kansloos
Beetje zoals Putin zei dat hij niet ging binnenvallen
Doorgevlogen richting Den Haag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:33 schreef raptorix het volgende:
Is al duidelijk waar die Iskander raket heen ging?
De beste man is natuurlijk wat wanhopig. Jarenlang is Oekrane een soort van speelbal geweest, nu voelt het voor hem aan alsof 'ie het alleen op mag lossen. En de Russen komen letterlijk dichterbij hem. Toetreding is sowieso niet iets wat even in een paar dagen geregeld kan worden, dus niet zo handig inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gisteren opperde Zelenski nog dat Oekrane een neutrale zou worden la Zwitserland.
Op deze manier wordt hij geen betrouwbare partner meer om het conflict met de Rusland op te kunnen lossen..
Beschamend, dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Putin volgt al vijftien jaar lang het exacte plan van Dugin's Foundations of Geopolitics. Hij was zo uiterst bedreigd door het plotselinge oprukken van de NAVO dat hij wel exact moest doen wat er in 1997 al neergelegd werd door een fascistische nationalist om het Russische rijk in ere te herstellen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Alles staat en valt met het gevecht om de invloedssfeer vanaf Finland to Oekraine, en Rusland (Poetin) voelt zich bedreigd daarin.
Cyprus toch nog?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Werd tijd. Was dat de laatste dwarsligger?
Echt ziek hoe Poetin/Rusland dat 1 op 1 volgt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Putin volgt al vijftien jaar lang het exacte plan van Dugin's Foundations of Geopolitics. Hij was zo uiterst bedreigd door het plotselinge oprukken van de NAVO dat hij wel exact moest doen wat er in 1997 al neergelegd werd door een fascistische nationalist om het Russische rijk in ere te herstellen.
Hij ging de Isk-andere kant opquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:33 schreef raptorix het volgende:
Putin is voor niemand bang.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
dat die Rus met die tank nog niet eens weet waar die zit en wat die aan het doen is verbaast me nog het meestquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Ja duidelijk zijn bijbel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Echt ziek hoe Poetin/Rusland dat 1 op 1 volgt.
We praten hier dan ook Nederlands.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:36 schreef Makrelis het volgende:
Ik zie het woordje 'moraal' te vaak langkomen terwijl er 'moreel' wordt bedoeld. Ja, in het engels heet het 'morale'.
Op zich valt het nog wel mee. Als Rusland een NAVO land aanvalt en er beperkt tactische kernwapens worden ingezet dan ga je de richting uit van het aantal doden zoals in de holocaust. Daar lijkt het voorlopig nog niet op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als het niet snel wordt gestopt, gaan we die aantallen ook krijgen ben ik bang...
Behalve voor alle andere mensen dan aangezien hij niet dichter dan 10 meter bij ze in de buurt durft te komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:36 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Putin is voor niemand bang.
Hij ontkent het nog steeds! Het is een 'Speciale operatie'quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:34 schreef halfway het volgende:
[..]
Eergisteren ontkende hij nog een invasie, Hallo Putin de wereld heeft tegenwoordig internet!
Zulke dingen geven wel mooi aan dat de bad guys vaak helemaal niet de mensen zijn die 'gewoon' hun werk doen, maar de grote bazen erboven. Wat logisch is natuurlijk, maar toch. Alsof dit soort lui daadwerkelijk zin hebben in een nutteloze oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:27 schreef falling_away het volgende:
[ twitter ]
Turkije of Griekenland jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wordt daarmee bedoeld dat cyprus geen kant gekozen heeft?
Hebben die veto-recht?quote:
In het Nederlands is het "moreel". "Het moreel van de soldaten is uitstekend." Dat is een ander woord dan "moraal", als in "de moraal van het verhaal".quote:
700.000 'men'...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Bizarre aantallen, echt niet te bevatten.
ook meer omdat ze anti turk zijn de grieken dus de turken volgen .. no wayquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Als ze Turkije zouden volgen zouden ze anti Rusland zijn. Griekenland is pro rusland.
Eerder was Griekenland Pro-Amerika toch? Het land lag dicht tegen de sovjet imperium aan eerder en volgens mij hielp amerika daarbij.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Als ze Turkije zouden volgen zouden ze anti Rusland zijn. Griekenland is pro rusland.
De geruchten gaan dat hij het wel doodsbenauwd kreeg van Covid, risicopatient.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:36 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Putin is voor niemand bang.
Het uitschakelen van de voertuigen lijkt mij voldoende.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beschamend, dit.
Logistiek gezien is het Russische leger dus echt een bende.
Mag leijen dat ukraine snel wat soldaten stuurt om die Russische soldaten uit te schakelen.
AHAHAHAHAHAA HILARISCH JIJ BENT ZO GRAPPIG JE LIJKT WEL EEN CLOWNquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
700.000 'men'...
Wel benieuwd of deze gender assuming ergens op is gebaseerd.
Cyprus draait op Russisch geld. Als die sancties met swift e.d. lang duren, kunnen ze steunpakketten aan gaan vragen bij andere EU-landen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wordt daarmee bedoeld dat cyprus geen kant gekozen heeft?
Kijkend naar de geopolitieke richting die Rusland volgt zien ze de Grieken als mensen die hen zal volgen/steunen. Kijkend naar de acties van de grieken lijkt dat wel te kloppen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Eerder was Griekenland Pro-Amerika toch? Het land lag dicht tegen de sovjet imperium aan eerder en volgens mij hielp amerika daarbij.
Moreel en moraal zijn synoniemen in de betekenis 'zedelijke kracht, zelfvertrouwen, wil om door te zetten'. Moreel is een het-woord, moraal een de-woord.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
In het Nederlands is het "moreel". "Het moreel van de soldaten is uitstekend." Dat is een ander woord dan "moraal", als in "de moraal van het verhaal".
Heeft daar geen fluit mee te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Putin volgt al vijftien jaar lang het exacte plan van Dugin's Foundations of Geopolitics. Hij was zo uiterst bedreigd door het plotselinge oprukken van de NAVO dat hij wel exact moest doen wat er in 1997 al neergelegd werd door een fascistische nationalist om het Russische rijk in ere te herstellen.
Mwah het is zaterdag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goedemorgen Coco! Wat ben je laat.
Wat zijn de betere redenen dan? Ik hoor hem toch echt meerdere keren blaten over nazi's en genocide.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dit.
Hij heeft nog lang gewacht. Waarschijnlijk om betere redenen aan te kunnen voeren dan 'genocide' en 'nazi's', want dat is grotendeels kul.
Je wil natuurlijk voorkomen dat die soldaten ergens anders ingezet kunnen worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het uitschakelen van de voertuigen lijkt mij voldoende.
Ik ben serieus? is toch verschrikkelijk als je zo gruwelijk bent gestorven, en ook nog eens je gender identificatie niet wordt erkend? als je het niet weet, kun je ook gewoon 'zoveel gestorven soldaten' neerzetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:41 schreef speknek het volgende:
[..]
AHAHAHAHAHAA HILARISCH JIJ BENT ZO GRAPPIG JE LIJKT WEL EEN CLOWN
Gevangen nemenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:44 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je wil natuurlijk voorkomen dat die soldaten ergens anders ingezet kunnen worden.
Krijgsgevangen maken dan maar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:44 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Je wil natuurlijk voorkomen dat die soldaten ergens anders ingezet kunnen worden.
Gefeliciteerd! Ik ben erin getuind.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben serieus? is toch verschrikkelijk als je zo gruwelijk bent gestorven, en ook nog eens je gender identificatie niet wordt erkend? als je het niet weet, kun je ook gewoon 'zoveel gestorven soldaten' neerzetten.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben serieus? is toch verschrikkelijk als je zo gruwelijk bent gestorven, en ook nog eens je gender identificatie niet wordt erkend? als je het niet weet, kun je ook gewoon 'zoveel gestorven soldaten' neerzetten.
Je hebt nog gelijk ook. Wat een armoe de nederlandse taal tegenwoordig. Vergeet maar wat ik zei.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Moreel en moraal zijn synoniemen in de betekenis 'zedelijke kracht, zelfvertrouwen, wil om door te zetten'. Moreel is een het-woord, moraal een de-woord.
Ondanks de regen bleef het moreel / de moraal van de wielrenners erg goed.
Moraal heeft daarnaast ook nog de betekenissen 'heersende zeden en gebruiken', 'zedenleer' en 'zedenles'.
Zij schreef een boek over de moraal van de nazi's.
Voor het bijvoeglijk naamwoord wordt voor alle betekenissen moreel gebruikt.
Zij schreef een boek over de morele opvattingen van de nazi's.
De morele sterkte van de wielrenners bleef verbazend groot.
quote:
Dan heb je er zelf je handen vol aan. Iets wat Russen zelf ook goed begrijpen, die maken ook geen krijgsgevangenen.quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:46 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ook. Wat een armoe de nederlandse taal tegenwoordig. Vergeet maar wat ik zei.
Jochies die net 18 zijn en liever ook niet in deze situatie zitten een nekschot gevenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:46 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
[..]
Dan heb je er zelf je handen vol aan. Iets wat Russen zelf ook goed begrijpen, die maken ook geen krijgsgevangenen.
Misschien een beetje de 'Top-Gear' mentaliteitquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:44 schreef kurk_droog het volgende:
1 tank Stata stil... En zijn bataljon is nergens. Geloof er niets van.
Nee, het gaat alleen maar om het verzamelen van zoveel mogelijk likes.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is het ook niet, maar ze zouden het zelf ook gewoon doen vrees ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jochies die net 18 zijn en liever ook niet in deze situatie zitten een nekschot gevenNee, dat is niet ok.
Ja, echt h? Blijkbaar een recente ontwikkeling uit de wielrennertaal. Tja, dat kijk ik ook nooit, dus dat is langs me heen gegaan. In de context van oorlogvoering ben ik zelf nooit iets anders dan "moreel" tegengekomen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:46 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ook. Wat een armoe de nederlandse taal tegenwoordig. Vergeet maar wat ik zei.
Dat is geen IL 76quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:48 schreef polderturk het volgende:
Er zouden 100 Russische soldaten in dat vliegtuig gezeten hebben.
[ twitter ]
mag het voor de russen hopen van niet. die paar busjes nemen genoeg mee voor een uurtje vechten voor een kleine legereenheid, meer niet.quote:
Ergens wel eens gelezen dat het tactisch beter is om ze flink te verwonden dan dood te maken zodat de vijand daar meer werk aan heeft. Maar dat zal ook wel niet mogenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:49 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Is het ook niet, maar ze zouden het zelf ook gewoon doen vrees ik.
Orloog is ook niet okequote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jochies die net 18 zijn en liever ook niet in deze situatie zitten een nekschot gevenNee, dat is niet ok.
Een paar lekkere boterhammetjes met ham en kaas ofzo voor een groep soldaten, dan is de ruimte wel op in die busjesquote:
Ik stel voor dat er geen twitter links meer geplaats mogen worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
al besproken hans
https://www.nu.nl/spannin(...)en-aan-oekraine.htmlquote:Dit had Nederland al beloofd aan Oekrane (en een deel is al onderweg):
3.000 gevechtshelmen
2.000 scherfvesten met bijbehorende pantserplaten
Verschillende defensieve wapens, zoals metaaldetectoren en wapenlocatieradars
100 scherpschuttersgeweren met 30.000 stuks bijbehorende munitie
Potemkin Oblast.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:33 schreef raptorix het volgende:
Genocide en nazi's zijn redenen om maar een reden te kunnen geven. Afleiding.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat zijn de betere redenen dan? Ik hoor hem toch echt meerdere keren blaten over nazi's en genocide.
Poetin is in principe een oud KGB agent die de ondergang van de USSR nooit heeft kunnen verwerken en dat wil herstellen. En daarboven op uiterst corrupt en is iemand die waarschijnlijk alleen aan zijn belangen denkt. Past in dat ligt prima bij een Adolf of Stalin. En denk ook wat wappies zoals Willem hier over denken? (Vaak ook Poetin aanhangers via hun nep informatie fabrieken.) Wat er nu in Oekrane gebeurd is pas vrijheid beperkend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Klopt. En of het toegestaan is of niet, weet ik zo niet. Ik weet wel dat oorlog een heel smerig iets is waarbij moraliteit al heel snel kan sneuvelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ergens wel eens gelezen dat het tactisch beter is om ze flink te verwonden dan dood te maken zodat de vijand daar meer werk aan heeft. Maar dat zal ook wel niet mogen
Klopt.quote:
Gelukkig vanmiddag weer tijd voor mister 75%, Vocsnor, Olvarit, racistische appelboer, Lulu en Poliep.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:51 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, echt h? Blijkbaar een recente ontwikkeling uit de wielrennertaal. Tja, dat kijk ik ook nooit, dus dat is langs me heen gegaan. In de context van oorlogvoering ben ik zelf nooit iets anders dan "moreel" tegengekomen.
DEF / Cadi broodje Rookworst?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een paar lekkere boterhammetjes met ham en kaas ofzo voor een groep soldaten, dan is de ruimte wel op in die busjes
Kwam voornamelijk doordat we een uitstekend bevolkingsregister hadden, inclusief vermelding van religiequote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Diep respect voor de verzetshelden, maar laten we niet wegkijken voor de realiteit. In geen enkele land zijn er zoveel Joden vermoord als in NL en dat komt mede door deze zwarte pagina.
Dit lijkt me een ander type toestel. Veel kleiner dan een IL76 en niet de juiste motoren onder de vleugels.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:48 schreef polderturk het volgende:
Er zouden 100 Russische soldaten in dat vliegtuig gezeten hebben.
[ twitter ]
quote:Polen is vanwege de oorlog in Oekrane niet van plan om volgende maand in actie te komen tegen Rusland in de strijd om kwalificatie voor het WK voetbal in Qatar. Het play-offduel staat 24 maart op het programma.
Helaas zitten die er ook tussen: zag gister beelden voorbijkomen van een tank met een Sovjet-vlag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zulke dingen geven wel mooi aan dat de bad guys vaak helemaal niet de mensen zijn die 'gewoon' hun werk doen, maar de grote bazen erboven. Wat logisch is natuurlijk, maar toch. Alsof dit soort lui daadwerkelijk zin hebben in een nutteloze oorlog.
https://liveuamap.com/nlquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef murp het volgende:
Er bestond toch ook een website waar je social media filmpjes kon kijken op een “Google maps” dinges? Die was er bijv ook bij die bestorming in Amerika.
Klopt, antipersoneels mijnen zijn meestal zo krachtig dat je voet of been er af ligt maar dat je het wel overleeft. 1 gewonde heeft al snel 2 soldaten nodig om hem te vervoeren/verzorgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ergens wel eens gelezen dat het tactisch beter is om ze flink te verwonden dan dood te maken zodat de vijand daar meer werk aan heeft. Maar dat zal ook wel niet mogen
Dat is onvermijdelijk in een oorlog. Als snelle troepen bewegingen nodig zijn kunnen krijgsgevangenen lastig zijn. Zeker in een guerrilla oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:55 schreef Starhopper het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat het ok is om weerloze tegenstanders te executeren.
Dat kun je toch klikken op een eerdere OP.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom is de OP totaal niet meer informatief? Enkel een lollige anekdote en een paar plaatjes.
Uiteraard. Ik schreef het wellicht wat onhandig, bedoelde vooral dat je in zo'n enorm leger gewoon grote groepen soldaten hebt die geen fuck zin hebben in deze onzin, maar natuurlijk ook groepen die wl wat Oekranse kont willen schoppen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Helaas zitten die er ook tussen: zag gister beelden voorbijkomen van een tank met een Sovjet-vlag.
jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat kun je toch klikken op een eerdere OP.
Overigens dat verhaal van Slangeneiland, klopt dat wel?
www.liveuamap.comquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef murp het volgende:
Er bestond toch ook een website waar je social media filmpjes kon kijken op een “Google maps” dinges? Die was er bijv ook bij die bestorming in Amerika.
Nu zou je toch al niet een WK moeten spelen in Qatar maar als dat gebeurd, stel ik een boycot van alle Europese landen voor. Niet dat dat gaat gebeuren.......quote:
Kan ja, maar inderdaad geen IL 76, die staart op het filmpje is echt niet van een IL 76.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt eerder zoiets. AN-26 (40 passagiers)
[ afbeelding ]
Zag een Tweet waarin gezegt werd dat ze veilig zijn, maar leek me op Russische propaganda, denk overigens dat het verhaal zelf ook propaganda is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gast.. ik heb niet met je geknikkerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gast, een meisje van begin 20 die een kartonnen bordje tevoorschijn haalt wordt daar al door 6 man de grond ingedrukt.
Las op Reddit een Rus die zei dat een Russsiche bank nu al in de problemen is door de opgelegde sancties en geen hypotheken meer kan verstreken.
Misschien dat die oude Sovjet fossielen erachter staan, maar de rest, ik betwijfel het, is ook een zinloze oorlog met enkel verliezers, en dat zijn met name de burgers.
En in het Russisch leger bekent niet willen vechten ook einde oefening vrees ikquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik schreef het wellicht wat onhandig, bedoelde vooral dat je in zo'n enorm leger gewoon grote groepen soldaten hebt die geen fuck zin hebben in deze onzin, maar natuurlijk ook groepen die wl wat Oekranse kont willen schoppen.
Lichamen zorgen voor lichamen. Want die twee die die gewonde komen ophalen zijn vrij eenvoudig neer te schieten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, antipersoneels mijnen zijn meestal zo krachtig dat je voet of been er af ligt maar dat je het wel overleeft. 1 gewonde heeft al snel 2 soldaten nodig om hem te vervoeren/verzorgen.
En inmiddels ook 200 stingersquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:54 schreef RAVW het volgende:
zo die ukrainers zijn niet van plan om zich zelf over te geven
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)en-aan-oekraine.html
https://nos.nl/collectie/(...)sade-gaat-naar-polenquote:Nederland levert luchtdoelraketten aan Oekrane
Het Nederlandse leger gaat zo snel mogelijk 200 Stinger-luchtdoelraketten leveren aan Oekrane. Dat gebeurt na een recent verzoek van Oekrane, melden ministers Hoekstra van Buitenlandse Zaken en Ollongren van Defensie aan de Tweede Kamer.
Nee inderdaad. De IL-76 lijkt op een C-17 Globemaster. Deze lijkt een stuk kleiner te zijnquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kan ja, maar inderdaad geen IL 76, die staart op het filmpje is echt niet van een IL 76.
2014quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef polderturk het volgende:
Wow. Ongelofelijke aanval met molotofs. Kan dat gepantserde voertuig dit overleven?
[ twitter ]
Schijnbaar filmpje uit 2018quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef polderturk het volgende:
Wow. Ongelofelijke aanval met molotofs. Kan dat gepantserde voertuig dit overleven?
[ twitter ]
Nog maar 34 keer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:01 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of deze al langskomen was. Zelensky is een held
Het klinkt zo onwaarschijnlijk. Alle 13 dood.quote:
Dat gaat ze een hoop inkomsten kosten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Cyprus schijnbaar ook om
[ twitter ]
Oekrainse vluchtelingen in Hongarije zetten dan is Hongarije ook omquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Cyprus schijnbaar ook om
[ twitter ]
Volgens mij gister al gepost dat dit een oud filmpje en dus fake is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nu gaan we zien hoe grote paria Orban wil wordenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Cyprus schijnbaar ook om
[ twitter ]
Infantino is geen haar beter, maar Polen wordt echt niet gediskwalificeerdquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:59 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat zou onder Blatter vast gebeurd zijn ja
Niet nodig, zijn verkiezingen daar binnen korte tijd (april geloof ik) en die zal Orban echt wel niet in willen gaan met een reputatie als marionet van Poetin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Oekrainse vluchtelingen in Hongarije zetten dan is Hongarije ook om
Daar zijn beelden van.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nu is het gelukkig niet corrupt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:59 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat zou onder Blatter vast gebeurd zijn ja
Mooi. Heel mooi.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:03 schreef polderturk het volgende:
Ongelofelijke beelden. Hele rij aan Russische voertuigen vernietigd.
Ik zie een enorme krater. Dan kan geen Javelin of een drone bommetje zijn geweest.
[ twitter ]
in ieder geval kan ik zijn one-liners waarderen :-Dquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:01 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of deze al langskomen was. Zelensky is een held
1992 werd Joegoslavi niet toegelaten, dat lijkt mij de optie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Infantino is geen haar beter, maar Polen wordt echt niet gediskwalificeerd
Een protest begint met een kleine groep moedigen die daarna uitbreidt. Als die kleine groep direct gearresteerd wordt en de media ze als verraders weg zet dan zal de rest van de bevolking zich koest houden ook al denken ze er het hunne van.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:00 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Gast.. ik heb niet met je geknikkerd.
Hoeveel inwoners heeft Rusland? Hoeveel macht zouden die kunnen hebben als ze in protest gaan?
Denk niet dat de groep zo groot is als het lijkt.
En al helemaal niet als je je mening baseert op een paar filmpjes op het internet.
Als het lang duurt, betekent dat grote problemen voor Cyprus. Ze zullen wel toezeggingen hebben gekregen over steun om de boel overeind te houden daar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gaat ze een hoop inkomsten kosten.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:05 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Nu is het gelukkig niet corrupt.
Dit is wel iets voor ook op de frontpage lijkt mequote:
Hongarije neemt al Oekraense vluchtelingen op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Oekrainse vluchtelingen in Hongarije zetten dan is Hongarije ook om
De Fifa is een corrupte bende maar nu Rusland zelfs in de veiligsraad steunt verloren heeft en er dus geen enkele steun meer is gaat Fifa echt wel om.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
1992 werd Joegoslavi niet toegelaten, dat lijkt mij de optie. Zweden en Tsjechi (moeten daarna tegen Rusland eventueel) willen ook niet trouwens.
kan, maar grote kans van niet. een molotov spat uiteen, en je hebt overal brandende vloeistof. goede kans dat dat iets anders aansteekt, en dan is het snel over met zo een ding. teveel brandbare spullen, zoals benzine en ammunitie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we die niet ook meteen ontzettenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Slechts 3 doden bij bouw stadions in Qatar
Infantino
okquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Een protest begint met een kleine groep moedigen die daarna uitbreidt. Als die kleine groep direct gearresteerd wordt en de media ze als verraders weg zet dan zal de rest van de bevolking zich koest houden ook al denken ze er het hunne van.
Herkenbaar, niet? Kwestie van perspectief.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Een protest begint met een kleine groep moedigen die daarna uitbreidt. Als die kleine groep direct gearresteerd neergeslagen wordt en de media ze als verraders wappies weg zet dan zal de rest van de bevolking zich koest houden ook al denken ze er het hunne van.
Toen waren alle landen al gekwalificeerd toch? Nu uitsluiten van de play offs lijkt me een no-brainerquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
1992 werd Joegoslavi niet toegelaten, dat lijkt mij de optie.
Ik zou als Oekraense soldaat ook niet zo lekker meer door die straten rijden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dit was een uitgelezen kans om exact 298 stingers te leveren, een Russisch vliegtuig voor elk van de burgers neergehaald door hun Buk in Oekrane.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En inmiddels ook 200 stingers
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)sade-gaat-naar-polen
Weer WK's houden zodat er minder vluchtelingen verdrinken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Slechts 3 doden bij bouw stadions in Qatar
Infantino
Klopt. Ik zie ook geen andere optie, hoewel de sporters zelf er uiteraard niets aan kunnen doen. Meteen naar het WK vind ik in ieder geval geen optie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen waren alle landen al gekwalificeerd toch? Nu uitsluiten van de play offs lijkt me een no-brainer
Oekraine krijgt de 200 stingers pas na een maand oid. De eerste levering hebben ze nog niet eens gekregen terwijl dit al een geruime tijd gekund had.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit was een uitgelezen kans om exact 298 stingers te leveren, een Russisch vliegtuig voor elk van de burgers neergehaald door hun Buk in Oekrane.
Maar misschien hebben we er niet zoveel.
Ja, sneu voor hun maar ze zijn een directe vertegenwoordiging van het land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Klopt. Ik zie ook geen andere optie, hoewel de sporters zelf er uiteraard niets aan kunnen doen. Meteen naar het WK vind ik in ieder geval geen optie.
Spartak zit er nog in toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, sneu voor hun maar ze zijn een directe vertegenwoordiging van het land.
Er zijn nu geen Russische teams meer actief in Europa, maar dat was een ander verhaal geweest.
Spartak moet tegen Leipzig straks. Wordt op neutraal terrein gespeeld voorlopigquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, sneu voor hun maar ze zijn een directe vertegenwoordiging van het land.
Er zijn nu geen Russische teams meer actief in Europa, maar dat was een ander verhaal geweest.
Rusland lijkt me, niet Polen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen waren alle landen al gekwalificeerd toch? Nu uitsluiten van de play offs lijkt me een no-brainer
DEN HAAG - Nederland gaat „zo snel mogelijk” tweehonderd luchtdoelraketten leveren aan Oekrane. Dat schrijven ministers Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) en Kajsa Ollongren (Defensie) in een brief aan de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Oekraine krijgt de 200 stingers pas na een maand oid. De eerste levering hebben ze nog niet eens gekregen terwijl dit al een geruime tijd gekund had.
Oh ik was vergeten te denken aan de teams die afgelopen ronde hebben overgeslagenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Spartak moet tegen Leipzig straks. Wordt op neutraal terrein gespeeld voorlopig
Ik heb Russen geconfronteerd op apps met het gebruik van hun vlag. Letterlijk gevraagd of ze zich niet schamen het symbool van een fascistisch regime te gebruiken. Dat leidt vaak tot excuses en verwijdering van de vlag. Ik denk dat er heel veel Russen zijn die wat er nu gebeurt vreselijk vinden. Maar ze zijn bang voor de gevolgen om het hardop te zeggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Een protest begint met een kleine groep moedigen die daarna uitbreidt. Als die kleine groep direct gearresteerd wordt en de media ze als verraders weg zet dan zal de rest van de bevolking zich koest houden ook al denken ze er het hunne van.
Zo snel mogelijk, dat is Rutte-speak voor 6 maanden toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
DEN HAAG - Nederland gaat „zo snel mogelijk” tweehonderd luchtdoelraketten leveren aan Oekrane. Dat schrijven ministers Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) en Kajsa Ollongren (Defensie) in een brief aan de Tweede Kamer.
Dat was een gebbetje vanwege FIFA corruptie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Rusland lijkt me, niet Polen?
Even voor de goede orde en om te voorkomen dat ik het verkeerd lees
Huh maar FIFA is toch niet corrupt?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:13 schreef Coco het volgende:
[..]
Dat was een gebbetje vanwege FIFA corruptie.
Nederland had op 18 februari aangegeven om 100 snipers aan te leveren e.d. Vandaag de dag is dat ook nog niet geleverd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
DEN HAAG - Nederland gaat „zo snel mogelijk” tweehonderd luchtdoelraketten leveren aan Oekrane. Dat schrijven ministers Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) en Kajsa Ollongren (Defensie) in een brief aan de Tweede Kamer.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh maar FIFA is toch niet corrupt?
Of over 2 weken als je het aan Jaap van Dissel vraagt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:13 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk, dat is Rutte-speak voor 6 maanden toch?
Nee, want je wil voorkomen dat die tank bemanning een nieuwe tank toegewezen krijgt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het uitschakelen van de voertuigen lijkt mij voldoende.
Vandaar gevangen nemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want je wil voorkomen dat die tank bemanning een nieuwe tank toegewezen krijgt.
Jammer voor ze, maar het is oorlog. Wil die bemanning geen ukrainse kogelmagneet zijn, doen ze hun pakkie maar uit en deserteren ze maar.
Er kan maar zoveel per keer de grens over. Het is belangrijk om de pijplijn gevuld te houden. Dus het is wel zeker zinvol om een toezegging te doen. Ik neem aan dat het transporteren van al dat wapentuig naar bijvoorbeeld Polen wel in 1 of 2 dagen gefixt is?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Nederland had op 18 februari aangegeven om 100 snipers aan te leveren e.d. Vandaag de dag is dat ook nog niet geleverd.
Denk dat 'ie sowieso nog wel tijd nodig had om ietwat sanctieproef te worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:13 schreef Idisrom het volgende:
Over het WK voetbal gesproken. Heeft het (toen nog aanstaande) WK 2018 destijds voorkomen dat Poetin in 2014/2015 niet heeft doorgepakt in de Donbas?
heb je een link waar dat staat ?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Nederland had op 18 februari aangegeven om 100 snipers aan te leveren e.d. Vandaag de dag is dat ook nog niet geleverd.
Toch blijft het ergens wel apart dat als 1 man zegt dat je oorloog moet voeren, iedereen volgt. Het is een open deur, maar dat is bijvoorbeeld hier echt anders geregeld. Stel Rutte zegt: We gaan Luxemburg aanvallen. Dat betekent nog niet dat het gaat gebeurenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zulke dingen geven wel mooi aan dat de bad guys vaak helemaal niet de mensen zijn die 'gewoon' hun werk doen, maar de grote bazen erboven. Wat logisch is natuurlijk, maar toch. Alsof dit soort lui daadwerkelijk zin hebben in een nutteloze oorlog.
Herkenbaarheid inderdaad. Dat is gebruikelijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:16 schreef BEFEM het volgende:
Is er al bekend waar die letters op de voertuigen voor zijn? Is dat omdat er veel overlappend materiaal is tussen Rusland en Oekrane en dat ze bang zijn elkaar neer te schieten? Of hoopten ze dat Oekrane snel op zou geven en dan zouden de voertuigen duidelijk te herkennen zijn voor de bevolking?
Wie o wie
Die kunnen daar toch binnen een dag aan de grens staan of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Die Z staat voor World War Zquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:16 schreef BEFEM het volgende:
Is er al bekend waar die letters op de voertuigen voor zijn? Is dat omdat er veel overlappend materiaal is tussen Rusland en Oekrane en dat ze bang zijn elkaar neer te schieten? Of hoopten ze dat Oekrane snel op zou geven en dan zouden de voertuigen duidelijk te herkennen zijn voor de bevolking?
Wie o wie
Zou je denken ja, maar schijnbaar is er een oorlog aan de gang en dat vertraagt de boel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die kunnen daar toch binnen een dag aan de grens staan of zie ik dat verkeerd?
Maar dan zijn ze ook makkelijker te herkennen voor de Oekraners. Mes snijdt aan 2 kantenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Herkenbaarheid inderdaad. Dat is gebruikelijk.
Je wil niet afgeschoten worden door je eigen maten
Krijgsgevangen vertragen je, kosten geld en resources. Dat je daar bij een invasieleger geen rekening mee houdt begrijp ik volledig.quote:
https://nos.nl/index.php/(...)ren-radars-en-helmenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
heb je een link waar dat staat ?
Als het identificatie zou zijn, dan zou de luchtmacht dezelfde tekens gebruiken. Echter hebben grondtroepen de letter 'Z' en luchtmacht de letter 'V'. Daarnaast zijn de kaders ook verschillend; vierkant of driehoek.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:16 schreef BEFEM het volgende:
Wie o wie
Jawel want dan drukt Rutte gewoon een noodwet erin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:17 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Toch blijft het ergens wel apart dat als 1 man zegt dat je oorloog moet voeren, iedereen volgt. Het is een open deur, maar dat is bijvoorbeeld hier echt anders geregeld. Stel Rutte zegt: We gaan Luxemburg aanvallen. Dat betekent nog niet dat het gaat gebeuren
Ik vind het dreigend genoeg, hoor, zo'n oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:18 schreef speknek het volgende:
Ik weet dat Rusland niet all out gaat en dat het moreel (vooruit dan) van Russische dienstplichtigen extreem laag zal zijn, maar op zo'n manier hoeven Zweden en Finland helemaal niet bij de NAVO. Er spreekt niet veel dreiging vanuit. Ik denk dat er wat Amerikaanse generaals een sigaar opsteken.
Gaan de juristen die het moeten opstellen niet aan meewerken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Coco het volgende:
[..]
Jawel want dan drukt Rutte gewoon een noodwet erin.
Ik bedoelde dat Poetin grote gebeurtenissen aan het front niet kan ontkennen. Propaganda kan natuurlijk gemakkelijk leugens bevatten, maar geloofwaardige propaganda kan nooit de hele werkelijkheid ontkennen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 01:09 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hoezo zou dat niet ontkend kunnen worden!? Medeplichtigheid aan het neerhalen van MH17 ontkent Putin al bijna 8 jaar.
Waar hoor je dat?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm nu hoor ik dat die raketinslag in die flat misschien luchtafweer zou zijn geweest van oekraine zelf
https://nos.nl/video/2418(...)rdere-kanten-gefilmd
Las dat ook van een millitair expert, mogelijk een anti luchtraket die zijn target kwijt is geraakt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm nu hoor ik dat die raketinslag in die flat misschien luchtafweer zou zijn geweest van oekraine zelf
https://nos.nl/video/2418(...)rdere-kanten-gefilmd
doe wat met je levenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Eviljane het volgende:
Goedemorgen! Net wakker.
Kiev staat nog steeds?
Jup.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze ook makkelijker te herkennen voor de Oekraners. Mes snijdt aan 2 kanten
Ook tijdens een oorlog is het niet ok om mensen te executeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want je wil voorkomen dat die tank bemanning een nieuwe tank toegewezen krijgt.
Jammer voor ze, maar het is oorlog. Wil die bemanning geen ukrainse kogelmagneet zijn, doen ze hun pakkie maar uit en deserteren ze maar.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Coco het volgende:
[..]
Nou nee, als Rutte op eigen houtje oorlogen begint is hij snel weg.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat Putin er voor kiest om cluster en brand bommen zal inzetten om de bevolking te demoraliseren....quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:21 schreef EinarBoe het volgende:
Het wil nog niet echt vlotten met die Russische Blitzkriegski. Hopelijk trekt Poetin snel de stekker eruit. De oorlog kan niet heel lang duren, hoe langer hoe zwakker zijn positie intern zal zijn. Gewaagde voorspelling: Vechten ze door tot Pasen zonder beslissende overwinning, dan is ie voor Pinksteren van het hoogste stoeltje gewipt.
Russische luchtmacht heeft een 'V'quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:21 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Jup.
Ik meen dat Westerse troepen in de Golf-oorlog een omgekeerde 'V' op de voertuigen hadden staan zoals je dat nu met de 'Z' ziet.
Maar als de soldaten weigeren, dan heeft ie gewoon pech hoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Coco het volgende:
[..]
Maar denken dat hier massaal soldaten gaan weigeren is ook een illusie natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar als de soldaten weigeren, dan heeft ie gewoon pech hoor.
Ja, dat soort acties zie ik hem ook voor aan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat deze eerste golf puur is om wat onrust te stoken en wat murw te beuken en dat de echte invasie met het goede materieel nog komt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat Putin er voor kiest om cluster en brand bommen zal inzetten om de bevolking te demoraliseren....
quote:Het kabinet besloot vorige week vrijdag al om militaire goederen aan Oekrane te leveren. Toen werd melding gemaakt van scherpschuttersgeweren met munitie, helmen, scherfvesten, radars en detectoren voor het opsporen van grondmijnen en zeemijnen. Een deel van die goederen is vandaag verzonden, zo melden de ministers. De andere goederen worden zo snel mogelijk richting Oekrane gestuurd.
Hoe de spullen ter plaatse komen is niet meteen duidelijk. De ministers wijzen erop dat Nederland "net als andere landen kampt met logistieke uitdagingen".
Of dat is iets heel pragmatisch, of hun communicatie is slecht en daarom doen ze het maar op zo'n manier of er wisten maar weinig mensen van de plannen af vantevoren en wordt er gewoon gezegd 'alle Z's blijven bij elkaar'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het identificatie zou zijn, dan zou de luchtmacht dezelfde tekens gebruiken. Echter hebben grondtroepen de letter 'Z' en luchtmacht de letter 'V'. Daarnaast zijn de kaders ook verschillend; vierkant of driehoek.
Lijkt mij er meer op dat het is om aan te geven bij welke golf ze horen ofzo. Of welke doel de troepen hebben
Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat dergelijke tactieken de bevolking eerder doen volharden dan het tegenovergestelde. In WOII hielp het ook geen biet, al die steden die werden platgebombardeerd. Maar laten we hopen dat het hoe dan ook niet gaat gebeuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat Putin er voor kiest om cluster en brand bommen zal inzetten om de bevolking te demoraliseren....
Oei, snel even kijken of ik nog wat geld bij Fonbet heb staanquote:
Die S300 is puur anti air volgens mij dus die schiet alleen op raketten die richting Kiev komen. Misschien een raket gemist dan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[..]
https://twitter.com/eliothiggins/status/1497501462447984642?s=21
vermoedelijk inderdaad om friendly fire te voorkomen:quote:
Als Rutte roept Luxemburg aan te vallen, niemand die hier aan meewerkt. Hier hebben we gelukkig geen jarenlange indoctrinatie zoals in Rusland wel het geval is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar denken dat hier massaal soldaten gaan weigeren is ook een illusie natuurlijk.
Nederland is een parodie op een natiestaat. Echt walgelijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef the-eye het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)aketten-aan-oekraine
[..]
Fake newsquote:
Wellicht zelfs een paddenstoel boven Kievquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
'seizing the funds of foreigners in Russia'quote:
Als burgers zich gaan mengen in de strijd, zonder duidelijke herkenningstekens, ontstaat het risico dat er dadelijk zonder onderscheid op burgers gevuurd gaat worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dat hebben ze ook in Syri gedaan. Hun Syrische grondtroepen bleven verliezen tegen IS enzo dus gooiden ze alles gewoon plat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wanneer gaan wij al het geld en bezittingen van die russen afpakken?quote:
Die hadden daar toch vorige week zaterdag kunnen zijn? Pleurt die zooi een paar legertrucks en rijdenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederland is een parodie op een natiestaat. Echt walgelijk.
Geen woorden maar daden, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:23 schreef speknek het volgende:
Niet dat we veel sympathie voor de kinderen van de boeven die rijk geworden zijn door Poetin moeten hebben, maar toch.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |