Maar denken dat hier massaal soldaten gaan weigeren is ook een illusie natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar als de soldaten weigeren, dan heeft ie gewoon pech hoor.
Ja, dat soort acties zie ik hem ook voor aan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat deze eerste golf puur is om wat onrust te stoken en wat murw te beuken en dat de echte invasie met het goede materieel nog komt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat Putin er voor kiest om cluster en brand bommen zal inzetten om de bevolking te demoraliseren....
quote:Het kabinet besloot vorige week vrijdag al om militaire goederen aan Oekraïne te leveren. Toen werd melding gemaakt van scherpschuttersgeweren met munitie, helmen, scherfvesten, radars en detectoren voor het opsporen van grondmijnen en zeemijnen. Een deel van die goederen is vandaag verzonden, zo melden de ministers. De andere goederen worden zo snel mogelijk richting Oekraïne gestuurd.
Hoe de spullen ter plaatse komen is niet meteen duidelijk. De ministers wijzen erop dat Nederland "net als andere landen kampt met logistieke uitdagingen".
Of dat is iets heel pragmatisch, of hun communicatie is slecht en daarom doen ze het maar op zo'n manier of er wisten maar weinig mensen van de plannen af vantevoren en wordt er gewoon gezegd 'alle Z's blijven bij elkaar'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het identificatie zou zijn, dan zou de luchtmacht dezelfde tekens gebruiken. Echter hebben grondtroepen de letter 'Z' en luchtmacht de letter 'V'. Daarnaast zijn de kaders ook verschillend; vierkant of driehoek.
Lijkt mij er meer op dat het is om aan te geven bij welke golf ze horen ofzo. Of welke doel de troepen hebben
Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat dergelijke tactieken de bevolking eerder doen volharden dan het tegenovergestelde. In WOII hielp het ook geen biet, al die steden die werden platgebombardeerd. Maar laten we hopen dat het hoe dan ook niet gaat gebeuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat Putin er voor kiest om cluster en brand bommen zal inzetten om de bevolking te demoraliseren....
Die S300 is puur anti air volgens mij dus die schiet alleen op raketten die richting Kiev komen. Misschien een raket gemist dan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[..]
https://twitter.com/eliothiggins/status/1497501462447984642?s=21
vermoedelijk inderdaad om friendly fire te voorkomen:quote:
Als Rutte roept Luxemburg aan te vallen, niemand die hier aan meewerkt. Hier hebben we gelukkig geen jarenlange indoctrinatie zoals in Rusland wel het geval is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar denken dat hier massaal soldaten gaan weigeren is ook een illusie natuurlijk.
Nederland is een parodie op een natiestaat. Echt walgelijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:24 schreef the-eye het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)aketten-aan-oekraine
[..]
Fake newsquote:
Wellicht zelfs een paddenstoel boven Kievquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
'seizing the funds of foreigners in Russia'quote:
Als burgers zich gaan mengen in de strijd, zonder duidelijke herkenningstekens, ontstaat het risico dat er dadelijk zonder onderscheid op burgers gevuurd gaat worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:02 schreef polderturk het volgende:
Wow. Ongelofelijke aanval met molotofs. Kan dat gepantserde voertuig dit overleven?
[ twitter ]
Dat hebben ze ook in Syrië gedaan. Hun Syrische grondtroepen bleven verliezen tegen IS enzo dus gooiden ze alles gewoon plat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wanneer gaan wij al het geld en bezittingen van die russen afpakken?quote:
Die hadden daar toch vorige week zaterdag kunnen zijn? Pleurt die zooi een paar legertrucks en rijdenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederland is een parodie op een natiestaat. Echt walgelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |