Gelukkig vanmiddag weer tijd voor mister 75%, Vocsnor, Olvarit, racistische appelboer, Lulu en Poliep.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:51 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, echt hè? Blijkbaar een recente ontwikkeling uit de wielrennertaal. Tja, dat kijk ik ook nooit, dus dat is langs me heen gegaan. In de context van oorlogvoering ben ik zelf nooit iets anders dan "moreel" tegengekomen.
DEF / Cadi broodje Rookworst?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een paar lekkere boterhammetjes met ham en kaas ofzo voor een groep soldaten, dan is de ruimte wel op in die busjes
Kwam voornamelijk doordat we een uitstekend bevolkingsregister hadden, inclusief vermelding van religiequote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Diep respect voor de verzetshelden, maar laten we niet wegkijken voor de realiteit. In geen enkele land zijn er zoveel Joden vermoord als in NL en dat komt mede door deze zwarte pagina.
Dit lijkt me een ander type toestel. Veel kleiner dan een IL76 en niet de juiste motoren onder de vleugels.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:48 schreef polderturk het volgende:
Er zouden 100 Russische soldaten in dat vliegtuig gezeten hebben.
[ twitter ]
quote:Polen is vanwege de oorlog in Oekraïne niet van plan om volgende maand in actie te komen tegen Rusland in de strijd om kwalificatie voor het WK voetbal in Qatar. Het play-offduel staat 24 maart op het programma.
Helaas zitten die er ook tussen: zag gister beelden voorbijkomen van een tank met een Sovjet-vlag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zulke dingen geven wel mooi aan dat de bad guys vaak helemaal niet de mensen zijn die 'gewoon' hun werk doen, maar de grote bazen erboven. Wat logisch is natuurlijk, maar toch. Alsof dit soort lui daadwerkelijk zin hebben in een nutteloze oorlog.
https://liveuamap.com/nlquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef murp het volgende:
Er bestond toch ook een website waar je social media filmpjes kon kijken op een “Google maps” dinges? Die was er bijv ook bij die bestorming in Amerika.
Klopt, antipersoneels mijnen zijn meestal zo krachtig dat je voet of been er af ligt maar dat je het wel overleeft. 1 gewonde heeft al snel 2 soldaten nodig om hem te vervoeren/verzorgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ergens wel eens gelezen dat het tactisch beter is om ze flink te verwonden dan dood te maken zodat de vijand daar meer werk aan heeft. Maar dat zal ook wel niet mogen
Dat is onvermijdelijk in een oorlog. Als snelle troepen bewegingen nodig zijn kunnen krijgsgevangenen lastig zijn. Zeker in een guerrilla oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:55 schreef Starhopper het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat het ok is om weerloze tegenstanders te executeren.
Dat kun je toch klikken op een eerdere OP.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom is de OP totaal niet meer informatief? Enkel een lollige anekdote en een paar plaatjes.
Uiteraard. Ik schreef het wellicht wat onhandig, bedoelde vooral dat je in zo'n enorm leger gewoon grote groepen soldaten hebt die geen fuck zin hebben in deze onzin, maar natuurlijk ook groepen die wél wat Oekraïnse kont willen schoppen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Helaas zitten die er ook tussen: zag gister beelden voorbijkomen van een tank met een Sovjet-vlag.
jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat kun je toch klikken op een eerdere OP.
Overigens dat verhaal van Slangeneiland, klopt dat wel?
www.liveuamap.comquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef murp het volgende:
Er bestond toch ook een website waar je social media filmpjes kon kijken op een “Google maps” dinges? Die was er bijv ook bij die bestorming in Amerika.
Nu zou je toch al niet een WK moeten spelen in Qatar maar als dat gebeurd, stel ik een boycot van alle Europese landen voor. Niet dat dat gaat gebeuren.......quote:
Kan ja, maar inderdaad geen IL 76, die staart op het filmpje is echt niet van een IL 76.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lijkt eerder zoiets. AN-26 (40 passagiers)
[ afbeelding ]
Zag een Tweet waarin gezegt werd dat ze veilig zijn, maar leek me op Russische propaganda, denk overigens dat het verhaal zelf ook propaganda is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat kun je toch klikken op een eerdere OP.
Overigens dat verhaal van Slangeneiland, klopt dat wel?
Gast.. ik heb niet met je geknikkerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gast, een meisje van begin 20 die een kartonnen bordje tevoorschijn haalt wordt daar al door 6 man de grond ingedrukt.
Las op Reddit een Rus die zei dat een Russsiche bank nu al in de problemen is door de opgelegde sancties en geen hypotheken meer kan verstreken.
Misschien dat die oude Sovjet fossielen erachter staan, maar de rest, ik betwijfel het, is ook een zinloze oorlog met enkel verliezers, en dat zijn met name de burgers.
En in het Russisch leger bekent niet willen vechten ook einde oefening vrees ikquote:Op zaterdag 26 februari 2022 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik schreef het wellicht wat onhandig, bedoelde vooral dat je in zo'n enorm leger gewoon grote groepen soldaten hebt die geen fuck zin hebben in deze onzin, maar natuurlijk ook groepen die wél wat Oekraïnse kont willen schoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |