Ja dan gaan een paar duizend extra beperkt getrainde nederlandse dienstplichtigen het verschil maken ja?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat mag je nog eens vragen als Rusland perongeluk of expres een navo land binnenstapt.
Bruin volk?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij jou neigt het eerder naar ordinaire xenofobie waarschijnlijk... Zou niet verrassend zijn.
Hordes rechts volk dat denkt dat nationalisme en vaderlandsliefde niets anders is dan bruin volk buiten willen trappen.
Bij mij zijn familie, haard, huis en geboortegrond één.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn loyaliteit is aan degene die mijn peloton zal leiden langs alle gevaren en wiens plannen ons succesvol zullen maken ten opzichte van onze vijand, waarbij 'overleven' op de eerste plaats moet komen in de definitie van succesvol.
Want als ik tijdens gevechten doodgeschoten wordt, dan heb ik zelf alles verloren en heb ik helemaal niks bereikt met het meedoen met de gevechten.
Maar even serieus:
Zoals bij verreweg de meeste mensen ligt mijn loyaliteit bij mijn gezin.
Aha jij gelooft niet in het concept van autonome landen die zelf besluiten mogen nemen. Zeg dat danquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok jongen, jij je zin, ga ik jouw kant op.
We hebben dus al jaren Poetin expres in een hoek gedrukt, want de EU moet groot zijn, en Poetin is fout. Dat is het enige juiste, en wij staan daarvoor. En natuurlijk zouden daar consequenties uit voortkomen. Dus zijn we al jaren volledig voorbereid. We zouden bepaald dom zijn om zo'n supermacht te tergen zonder op zijn reactie voorbereid te zijn. En wij zijn natuurlijk niet dom, integendeel. We hebben op dit moment aangestuurd en hebben nu onze kans om voor eens en voor altijd van Rusland af te komen. Onze droom begint uit te komen.
Maar waarom ondernemen we nu dan geen actie?
Dat ook nog ja. Dan zou je vanuit het buitenverblijf van Trudeau succeswensen en morele steun krijgen van Rutte, Jetten en Kaag.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
En diezelfde overheid zit in no time in een vliegtuig richting Canada...
Rutte gonna Rutte, dit is hetzelfde als 2 jaar geleden, dat ze geen ingrijpende coronamaatregelen wilden treffen tot de IC's al bijna vol lagen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk volgend stadium? Heeft Rutte gemist dat het een full scale invasie is?![]()
We wachten met SWIFT totdat de Russen aan de Oost-Duitse grens staan?
Hoe verder we ze van Nederland kunnen houden hoe minder er nodig zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dan gaan een paar duizend extra beperkt getrainde nederlandse dienstplichtigen het verschil maken ja?
Een echte leider vecht mee met zijn volk tot het bittere eind.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Engeland
en dat was de juiste beslissing in 1940
Eerder vandaag waren er juist berichten dat ze Oekraïne aan het helpen waren. Zo'n filmpje met wat gebedjes zegt toch helemaal niks. Het is niet eens duidelijk of het van vandaag is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit dus. Die vechten liever tegen Russen dan er mee samen
ik heb nog geen brief ontvangen van de overheidquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De dienstplicht is er gewoon nog steeds.
De opkomstplicht is opgeschort.
Ligt er aan hoe je ze inzet. Er is veeeeeeeel logistiek nodig om een nato leger te laten werken. Dus paar duizend extra in logistiek kan geen kwaadquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dan gaan een paar duizend extra beperkt getrainde nederlandse dienstplichtigen het verschil maken ja?
Nederland was voor het maximaal straffen dus als je dan weer negatief wilt doen, val dan niet Rutte hier op aan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk volgend stadium? Heeft Rutte gemist dat het een full scale invasie is?![]()
We wachten met SWIFT totdat de Russen aan de Oost-Duitse grens staan?
Je woont in Kerkrade?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waar ik het over heb is natuurlijk dat ik maar een steen hoef te gooien en een buitenlander raak om dat aan te kunnen vragen.
Terwijl het juist informatie bevat welke elke Nederlander kan gaan gebruiken ergens de komende jarenquote:
Laten we ook niet vergeten dat meneer "I would like you to do us a favor though" het echt aan zijn reet kon roesten of Oekraine de door Congress bij wet toegezegde wapengerei tijdig kreeg ... nee, integendeel, dat werd ingezet als drukmiddel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Poetin kan het geen ruk schelen wie de stoelen in het Witte Huis opwarmt. Dat heeft toch geen invloed op 's mans Groot Rusland Gedachtengoed.
Als Trump nog president was geweest, had-ie Poetin waarschijnlijk aangeboden om dumppartijen helmen, vaseline, thermisch ondergoed, witte bonen in tomatensaus, condooms en andere hulppakketten richting diens invasieleger te sturen. Tegen betaling uiteraard. The Art of the Deal.
Excuseer... ik haat politici. Maar vroeger stonden ze meer achter hun woorden en idealen dan nu.quote:
Nou, inderdaad.. Wat een bijzondere gedachtengangquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarnaast: hoe overleeft men überhaupt zonder kroketten!?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Nederland is mijn vaderland en daar leef ik en sterf ik.
Je hebt 2 groepen. De Kadyrovtsy dat zijn pro-Russische Tsjetsjenen, en je hebt andere zoals de terroristen die zijn anti-Russisch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eerder vandaag waren er juist berichten dat ze Oekraïne aan het helpen waren. Zo'n filmpje met wat gebedjes zegt toch helemaal niks. Het is niet eens duidelijk of het van vandaag is.
politici moeten het vechten aan de vechtersbazen overlatenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Een echte leider vecht mee met zijn volk tot het bittere eind.
Je land ontvluchten als leider is laf. En ik spreek ook over België.
Poetin durft nog geen 5 meter binnen een ander mens te komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:46 schreef Evenstar het volgende:
"Poetin geen reisverbod opleggen, want dan kan hij niet meer reizen en is een diplomatieke oplossing niet mogelijk?"
Is dat echt serieus bedoeld?
Volgens de extra uitzending op NPO1 is de landingsbaan in handen van de Russen, maar de complexen eromheen nog niet. Ik weet niet hoe 'live' de uitzending isquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef heywoodu het volgende:
Is er nog daadwerkelijk nieuws van de afgelopen twee uur?![]()
Iets over het vliegveld?
Omdat de opkomstplicht is opgeschort slimmerdquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik heb nog geen brief ontvangen van de overheid
verder ben ik voor de dienstplicht en ik zou zelf graag voor Nederland willen vechten
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef Viv het volgende:
[..]
Rutte gonna Rutte, dit is hetzelfde als 2 jaar geleden, dat ze geen ingrijpende coronamaatregelen wilden treffen tot de IC's al bijna vol lagen.
Over Kerona gesproken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef Viv het volgende:
[..]
Rutte gonna Rutte, dit is hetzelfde als 2 jaar geleden, dat ze geen ingrijpende coronamaatregelen wilden treffen tot de IC's al bijna vol lagen.
En nu doen ze dat nog steeds, alleen laat 'de gewone man' zich door allerhande charlatans van alles op de mouw spelden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:46 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Excuseer... ik haat politici. Maar vroeger stonden ze meer achter hun woorden en idealen dan nu.
De PvdA vocht nog voor de gewone man. En nu....
En toch was Nederland volgens een onderzoekje het land waar de meeste inwoners niet wouden vechten voor hun land als dat nodig was in heel Europa.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
Je hebt een beetje een vertekend beeld van de werkelijkheid. Niet dat ik geloof dat Nederlanders erg bereid zijn om in de wapens te klimmen, maar er zijn weinig Europese landen nationalistischer dan Nederland. Als er een land een 'land' is, dan is het Nederland wel.
Zeg dan gewoon dat er te weinig draagvlak voor is. Niet dat je wacht op een volgend stadium. Die is er niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nederland was voor het maximaal straffen dus als je dan weer negatief wilt doen, val dan niet Rutte hier op aan.
Of misschien heb je gewoon het verkeerde beeld van Rusland en de Russen. Ben je wel eens in Rusland geweest, en heb je wel eens met een Rus gepraat?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Beathoven het volgende:
ik vind het wel dapper dat sommige Russen zich in Rusland op straat uitspreken tegen de oorlog en interviews geven met de BBC en CNN
Wat is the big Omar show?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Popcorn staat al klaar voor the Big Omar show
Gaat wmb sws niet meer om aantallen maar wat je daarmee qua macht en invloed voorstelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heb je aan ongetrainde lui? Niet veel. 95% zal nog geen pistool vast kunnen houden. Denk dat dat soort lui alleen maar kunnen dienen als kanonnenvoer of om de beroepssoldaten in de weg te lopen.
En het is sowieso lafjes om als overheid jarenlang te beknibbelen op defensie en dan, als de stront in de ventilator dreigt te komen, de opkomstplicht weer in te voeren.
Dan moeten we de opkomstplicht toch terughalenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat debl opkomstplicht is opgeschort![]()
![]()
Ook altijd wel typisch iets over studenten en mensen die nog vrij onafhankelijk zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja daar stond ik ook wel van te kijken.
Dat klopt, daarom schreef ik er ook bij dat ik niet zo geloof dat nederlanders bereid zijn zich met wapens te verdedigen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En toch was Nederland volgens een onderzoekje het land waar de meeste inwoners niet wouden vechten voor hun land als dat nodig was in heel Europa.
Money talks.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Coelho het volgende:
We hebben het over banksancties, maar tegelijk lees ik op teletekst dat het Nederlands basketbalteam vanavond verloren heeft van Rusland, dat Zenit Sint Petersburg vanavond Europees voetbal speelt en dat Medvedev vandaag nummer 1 van de wereld bij tennis is geworden.
Buiten economische sancties, moeten we gewoon niet alle Russen tijdelijk uitsluiten van sportcompetities enz.? Al is het maar om de nodige binnenlandse onrust te creëren. Of is men juist bang dat het Russische volk zich (nog meer??) achter Putin en tegen de rest van de wereld zullen scharen?
Knap!quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wat een open deur weer Momo, dat ben jij toch met mij eens?
@:yvonne kijk dit dan
Ik wacht wel tot ze op de stoep staan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Of misschien heb je gewoon het verkeerde beeld van Rusland en de Russen. Ben je wel eens in Rusland geweest, en heb je wel eens met een Rus gepraat?
Had men Nederland ten tijde van de Irak invasie dan ook overal uit moeten trappen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Coelho het volgende:
We hebben het over banksancties, maar tegelijk lees ik op teletekst dat het Nederlands basketbalteam vanavond verloren heeft van Rusland, dat Zenit Sint Petersburg vanavond Europees voetbal speelt en dat Medvedev vandaag nummer 1 van de wereld bij tennis is geworden.
Buiten economische sancties, moeten we gewoon niet alle Russen tijdelijk uitsluiten van sportcompetities enz.? Al is het maar om de nodige binnenlandse onrust te creëren. Of is men juist bang dat het Russische volk zich (nog meer??) achter Putin en tegen de rest van de wereld zullen scharen?
Ik denk dat-ie dit forum nauwgezet (maar met een beetje vertraging) in de gaten houdt.quote:
bullshitquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Confetti het volgende:
https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
From high to low, these are the percentages by country:
[quote]74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Bosnia and Herzegovina
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
15% – The Netherlands[/quote]
Nederlander minst bereid om te vechten voor het eigen land.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:46 schreef Evenstar het volgende:
"Poetin geen reisverbod opleggen, want dan kan hij niet meer reizen en is een diplomatieke oplossing niet mogelijk?"
Is dat echt serieus bedoeld?
Had van mij best gemogen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Had men Nederland ten tijde van de Irak invasie dan ook overal uit moeten trappen?
VS stuurt 7000 extra dus naar verhoudingen is 100en best veel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]zegt Commandant der Strijdkrachten Onno Eichelsheim
Toch honderden extra soldaten.
Dat geeft mij wel vertrouwen zeg.
Nederland deed niet mee aan die invasiequote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Had men Nederland ten tijde van de Irak invasie dan ook overal uit moeten trappen?
Ik vraag me af hoe de vraag gesteld is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Confetti het volgende:
[quote]74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
Totaal niet meer van deze tijd. Hoogtechnologische middelen, daarmee maak je het verschil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, inderdaad.. Wat een bijzondere gedachtengang
Moet wel de quarantainetijd nog even omlaag gebracht worden, anders halen we het niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
VS stuurt 7000 extra dus naar verhoudingen is 100en best veel.
Nederland is toch Irak niet binnen gevallen? Of ben jij kamp Putin?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
ik heb het even rondgevraagd en 4 van de 6 vrienden zeggen gewoon mee te doen met de dienstplicht, want het is toch ons land dat we moeten vertegenwoordigenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de vraag gesteld is.
Zeker.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De tijden van Goelag en Stalin als vergane glorie of angstaanjagers in de ogen van machtspotentaten, zijn ook wel voorbij. Ook in Moskou hebben kosmopolitisch ingestelde mensen internet, telefoon en zullen net als ieder ander, hun eigen zienswijze over (on)recht hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Beathoven het volgende:
ik vind het wel dapper dat sommige Russen zich in Rusland op straat uitspreken tegen de oorlog en interviews geven met de BBC en CNN
Zou ik niet doen, voor je 't weet lig je in een martelkamer.
Eigenlijk wel. Voor individuele sporters is het wat anders, dan wordt het te persoonlijk maar eigenlijk zouden sportteams ook gewoon moeten weigeren tegen Russische teams te sporten nu.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Coelho het volgende:
Hier ook. 15%quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
bullshit
als ik morgen die brief krijg meld ik mij zo snel mogelijk bij de meest dichtbijzijnde basis
Ja ik weet dat de oorlog niet heel lekker ligt en dat er Russen met verschillende meningen zijn. Maar in een situatie waarin je onvoorspelbare leider besluit tot een oorlog, waarin media wordt gecapped en waarin speciale eenheden geruisloos demonstranten afvoeren is het dapper je voor de camera van de wereldpers uit te spreken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Of misschien heb je gewoon het verkeerde beeld van Rusland en de Russen. Ben je wel eens in Rusland geweest, en heb je wel eens met een Rus gepraat?
Ik denk dat dat niet zo heel veel boeit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat wmb sws niet meer om aantallen maar wat je daarmee qua macht en invloed voorstelt.
De gedachte dat 1000 tanks het verschil maken, buiten intimiderende beeldvorming, met zeg 10 F35's is miltair gezien sws lachwekkend.
Maar goed, winnen is één ding en dat behouden is een heel, heel ander verhaal.
Aantallen zijn wel van belang om een bezet land onder controle te houden en dan zal Rusland minimaal 500-600.000 manschappen ter plaatse moeten installeren om op delange termijn een onwelwillend volk te kunnen onderdrukken.
Ik geef het iemand te doen omdat maanden, laat staan jaren vol te houden om zo een achterlijk achterhaalde ideologie omtrent een groot tsarenrijk dat rondwaart in het hoofd van een psychopaat, te ondersteunen.
quote:Allen Malakov I mean I am also a Ukranian, but I also have Russian heritage, so I am going to side with Russia, because of Biden and President of Ukraine who are both affiliated in illegal stuff.
Ja dit dus. Heb nooit die vraag voorbij zien komenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sowieso een statistiek die compleet anders zal zijn als het nodig is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Confetti het volgende:
[quote]74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
Daarom is Amerika ook veruit het sterkste leger.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo heel veel boeit.
Al zou je een leger hebben van 10 miljoen mensen. Als iedereen wel weet dat dat voor 98% ongetrainde lui zijn, hoop bejaarden en zo erbij, dan maakt dat niet zo heel veel indruk.
Men is aardig op de hoogte van elkaars sterkte, lijkt me. En ze kunnen ook wel het verschil maken tussen een beroepsleger van 150.000 man of 1.000.000 ongemotiveerde en ongetrainde "strijdkrachten". Of tussen 'n vloot met moderne gevechtsvliegtuigen of een roestige vloot met verouderde vliegtuigen, die - bij wijze van - na het opstijgen al uit elkaar flikkeren.
Of het nu gaat om verdedigen, bezetten of aanvallen, uiteindelijk zal iemand wel een taak moeten hebben die past bij z'n skills. En aan heel veel mensen zonder skills heb je niet zo gek veel. Die kun je enkel ondersteunend inzetten eigenlijk. Logistiek of zo. Maar daar heb je er ook geen miljoen van nodig.
Gaat ie dus toch proberen de hele strook aan de onderkant aan de zwarte zee in handen proberen te krijgen. Putin, vieze nazi.quote:
Volgens mij (bijna) niemand. En als men al voor is, dan is men voor iets als criminele jongeren tijdje naar het leger sturen of die dienstplicht maatschappelijk in te vullen. Dus daar heb je alsnog niks aan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dan moeten we de opkomstplicht toch terughalen
welke partijen zijn voor die opkomstplicht want ik wil dat dit NU ZO SNEL MOGELIJK wordt aangenomen als wet
maatjequote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gaat ie dus toch proberen de hele strook aan de onderkant aan de zwarte zee in handen proberen te krijgen. Putin, vieze nazi.
Met die Russisch/Oekrainse stem lijkt het net zo'n dance videoquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Stoorzendert het volgende:
https://twitter.com/SilvanNews/status/1496935942367723527
Naar mijn mening moeten de Russische nationale teams en clubteams uitgesloten worden van deelname aan toernooien. Bji individuele sporters gaat dat te ver.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Coelho het volgende:
Dat verandert ook vast wel zodra de NAVO betrokken is bij een oorlog. Zo dacht ik een paar weken geleden ook nog, maar als ik de kans krijg zoals in Oekraïne om een wapen op te halen of te vechten sta ik in de rij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Confetti het volgende:
[quote]74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
Pff wat een gelul. Echt. De 2e wereldoorlog had ook voorkomen kunnen worden als we naar Hitler hadden geluisterd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Die Franse defensieminister met z'n "You have to know that NATO is also a nucleair alliance!"
Alsjeblieft hou op met dat havik gelul. Oekraine riskeren voor dood en verder op de hele wereld. Nee, dit is tussen Rusland en Oekraïne. En Oekraïne moet het zelf doen. Het had voorkomen kunnen worden als er naar Poetin geluisterd zou zijn.
Gatverdamme, nuancequote:
Naar mijn mening moet je alles wat Russisch is boycotten of invorderen. Genoeg is genoeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Naar mijn mening moeten de Russische nationale teams en clubteams uitgesloten worden van deelname aan toernooien. Bji individuele sporters gaat dat te ver.
1.5 uur geleden nog boven Nederland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:55 schreef halfway het volgende:
1 Britse straaljager al 4 uur onderweg, net getankt boven Polen tankvliegtuig gaat retour en straaljager op weg naar?
Ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef -river- het volgende:
Begreep ik nu goed dat Wit-Rusland bezig is met Rusland te steunen?
Nederland hielp de Yanks toen mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:53 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nederland is toch Irak niet binnen gevallen? Of ben jij kamp Putin?
Neuh, dit is precies de tijd voor havikgelul. Dat is namelijk de enige taal die Poetie verstaat. Niet dat het Westen voor Oekraïne ten strijde zal trekken, maar je moet Poetie wel duidelijk maken dat het ophoudt bij Oekraïne en dat hij geen NAVO-landen aan moet vallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Die Franse defensieminister met z'n "You have to know that NATO is also a nucleair alliance!"
Alsjeblieft hou op met dat havik gelul. Oekraine riskeren voor dood en verder op de hele wereld. Nee, dit is tussen Rusland en Oekraïne. En Oekraïne moet het zelf doen. Het had voorkomen kunnen worden als er naar Poetin geluisterd zou zijn.
Die heeft een fielddayquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij is @:Achja ook druk druk
Waardeloos dat ze in 1939 hitler niet gewoon zijn gang hebben laten gaan hè?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Hoezo dat? Op wat voor manier?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Dat is geen nieuws.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef -river- het volgende:
n=2 dan, 3 met Etto erbij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:53 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Hier ook. 15%hebben ze in Rotterdam zuid een enquête gedaan ofzo
Dit maakt me sowieso veel bedroefder dan 9/11.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef hollandia02 het volgende:
Soms lees ik hier en denk ik nou wat leuk om hierover te praten.
Dan hoor en zie ik weer zo'n filmpje van Lookner met geweersschoten en huilende kinderen en dan merk ik: Het is gewoon oorlog
Merk ook aan mijzelf dat ik dit mij veel meer aantrek dan Syrie en Afghanistan bijvoorbeeld
Dat land is een vazalstaat in alles.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef -river- het volgende:
Dit zijn waardeloze onderzoeken tot je zelf als land in zo'n situatie komt inderdaad. Het is allemaal ver van ons bed dus dan is dit het gevoel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat verandert ook vast wel zodra de NAVO betrokken is bij een oorlog. Zo dacht ik een paar weken geleden ook nog, maar als ik de kans krijg zoals in Oekraïne om een wapen op te halen of te vechten sta ik in de rij.
dat land hadden we een tijdje geleden al moeten innemenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef -river- het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
En dan had Rotterdam een mooi centrum.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Pff wat een gelul. Echt. De 2e wereldoorlog had ook voorkomen kunnen worden als we naar Hitler hadden geluisterd.
Heb je geslapen de laatste weken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef -river- het volgende:
Exact.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit maakt me sowieso veel bedroefder dan 9/11.
Toen had ik oudere collega's die vreesden voor WO3.
Maar dit vind ik veel bedreigender. En beangstigender. Een grootscheepse militaire inval door een dictator die het gewoon voor radio en tv aankondigt, en even toevoegt dat iedereen die meent zich te moeten verzetten zal worden weggevaagd, want 'we hebben wapens zat'.
Die Bin Laden zat in een hol in Aghanistan zich te ergeren aan de stank uit z'n eigen reet, met een overjarige kalashnikov in z'n hand.
Zijn we het toch eens oneens over een onderwerp. Vaderland is voor mij niet meer dan de toevalligheid waar ik ben geboren. Ik ga niet mijn leven geven omdat individuen gaan beslissen dat we allemaal ons leven moeten gaan opofferen om wat denkbeeldige lijntjes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Omdat de oude Latijnse benaming voor de Lage Landen, inclusief Nederland en België, Belgica was.
Ik neem vaderlandsliefde nogal serieus.
Verder nog iets?
Naar Putin luisteren? Chef Sovjet gaat maar lekker z’n eigen land naar de tandjes helpen, maar van soevereine landen blijf je weg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dan had Rotterdam een mooi centrum.
Wel gek dat ze die 2 nieuwe republieken nog niet hebben erkend.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat land is een vazalstaat in alles.
Ik heb het over een aanval op Nederland. Niet over militair willen zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zijn we het toch eens oneens over een onderwerp. Vaderland is voor mij niet meer dan de toevalligheid waar ik ben geboren. Ik ga niet mijn leven geven omdat individuen gaan beslissen dat we allemaal ons leven moeten gaan opofferen om wat denkbeeldige lijntjes.
Begrijp me niet verkeerd, ik houd ook van Nederland, maar ben gewoon fokking bang voor een oorlog. Met 41 jaren op de teller heb ik het geluk gehad nooit opgeroepen te zijn, heb echt helemaal niets met militaire cultuur. Ik zal niet de slagvelden betreden, maar meer op andere manieren helpen.
Hebben we een tijdje geleden al gedaan? Vergeten?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Dan moeten we dat land ook straffen.
Kan je altijd nog bezoeken in Battlefield Vquote:
Dat lijkt me wat te sterk uitgedrukt maar ik zag het toevallig voorbij flitsen en zie er toch een element in wat ik hier wilde delenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Nou, Oekraïne kan wel capituleren nu.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Iets met appels en peren. Of hoe noemen ze dat ook alweer, dat altijd Hitler erbij halen in een discussie?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waardeloos dat ze in 1939 hitler niet gewoon zijn gang hebben laten gaan hè?
NAVO betrekking bij een oorlog betekend geen gegarandeerde steun onder de bevolking. Of de onvoorwaardelijke steun vanuit de bevolking van andere NAVO leden. De eerste partij die het waagt om op Russisch/NAVO grondgebied de oorlog daadwerkelijk begint loopt het grootste risico de steun van de respectieve bevolking te verliezen. Een grootschalige 'false flag' is lastig te verkopen met alle ogen van de wereld gericht op wat zich momenteel afspeelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat verandert ook vast wel zodra de NAVO betrokken is bij een oorlog. Zo dacht ik een paar weken geleden ook nog, maar als ik de kans krijg zoals in Oekraïne om een wapen op te halen of te vechten sta ik in de rij.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Heb je geslapen de laatste weken?
Het is een vraag, waarom meteen zo reageren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Heb je geslapen de laatste weken?
peace of our timequote:Op donderdag 24 februari 2022 21:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.history.com%2F.image%2Ft_share%2FMTU3ODc4Njc0MzgyMzMzNjYz%2Fhith-neville-chamberlain-peace-in-our-time-1938-2.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Duitsland en Italië.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
Onbegrijpelijk dat ze niet uit de swift zijn gezet al. Ik ben onderhand best bereid economische pijn te lijden om de Russen het onmogelijk te maken.
Ik ben niet zo op de hoogte van dit alles.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:59 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hebben we een tijdje geleden al gedaan? Vergeten?
Hij heeft gewoon een punt. Hoezo appels en peren? Hitler redeneerde precies hetzelfde met oog op:quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iets met appels en peren. Of hoe noemen ze dat ook alweer, dat altijd Hitler erbij halen in een discussie?
Even Rutte bellen dat volgende fase is begonnen, misschien dat ze sancties kunnen opschalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Fase 2 imminent? /steve-modus
Dat zijn de redenen.quote:
Alle lieden die een goed decennium geleden nog strooiden met Chamberlain-vergelijkingen mbt het Midden-Oosten willen nu opeens appeasen tot ze erbij neervallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Pff wat een gelul. Echt. De 2e wereldoorlog had ook voorkomen kunnen worden als we naar Hitler hadden geluisterd.
Dat is een beetje symptomatisch voor ons hier in het Westen. Waarom kunnen wij dan wel empathie voor Oekraïners opbrengen, maar niet voor Afghanen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef hollandia02 het volgende:
Merk ook aan mijzelf dat ik dit mij veel meer aantrek dan Syrie en Afghanistan bijvoorbeeld
Die protesten destijds in Wit-Rusland hebben ze al extreme sancties tegen de overheid gedaan en die lopen nog steeds.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:01 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van dit alles.
Gaan we dat dan ook doen als de Amerikanen in de toekomst weer eens ergens binnen vallen en 'n half land plat gaan gooien op basis van wat Photoshops?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Naar mijn mening moeten de Russische nationale teams en clubteams uitgesloten worden van deelname aan toernooien. Bji individuele sporters gaat dat te ver.
Ja, daar zit al ee 25 jaar een spreekpop van Rusland en dat wil Putin graag herhalen in Oekraïne.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:56 schreef -river- het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |