Had men Nederland ten tijde van de Irak invasie dan ook overal uit moeten trappen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Coelho het volgende:
We hebben het over banksancties, maar tegelijk lees ik op teletekst dat het Nederlands basketbalteam vanavond verloren heeft van Rusland, dat Zenit Sint Petersburg vanavond Europees voetbal speelt en dat Medvedev vandaag nummer 1 van de wereld bij tennis is geworden.
Buiten economische sancties, moeten we gewoon niet alle Russen tijdelijk uitsluiten van sportcompetities enz.? Al is het maar om de nodige binnenlandse onrust te creëren. Of is men juist bang dat het Russische volk zich (nog meer??) achter Putin en tegen de rest van de wereld zullen scharen?
Ik denk dat-ie dit forum nauwgezet (maar met een beetje vertraging) in de gaten houdt.quote:
bullshitquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Confetti het volgende:
https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
From high to low, these are the percentages by country:
[quote]74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Bosnia and Herzegovina
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
15% – The Netherlands[/quote]
Nederlander minst bereid om te vechten voor het eigen land.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:46 schreef Evenstar het volgende:
"Poetin geen reisverbod opleggen, want dan kan hij niet meer reizen en is een diplomatieke oplossing niet mogelijk?"
Is dat echt serieus bedoeld?
Had van mij best gemogen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Had men Nederland ten tijde van de Irak invasie dan ook overal uit moeten trappen?
VS stuurt 7000 extra dus naar verhoudingen is 100en best veel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]zegt Commandant der Strijdkrachten Onno Eichelsheim
Toch honderden extra soldaten.
Dat geeft mij wel vertrouwen zeg.
Nederland deed niet mee aan die invasiequote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Had men Nederland ten tijde van de Irak invasie dan ook overal uit moeten trappen?
Ik vraag me af hoe de vraag gesteld is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:49 schreef Confetti het volgende:
https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/
From high to low, these are the percentages by country:
[quote]74% – Finland
73% – Turkey
62% – Ukraine
59% – Russia
58% – Kosovo
55% – Bosnia and Herzegovina
55% – Sweden
54% – Greece
47% – Poland
46% – Serbia
41% – Latvia
39% – Switzerland
38% – Ireland
38% – Macedonia
38% – Romania
37% – Denmark
29% – France
28% – Portugal
27% – United Kingdom
26% – Iceland
25% – Bulgaria
23% – Czech Republic
21% – Austria
21% – Spain
20% – Italy
19% – Belgium
18% – Germany
15% – The Netherlands[/quote]
Nederlander minst bereid om te vechten voor het eigen land.
Totaal niet meer van deze tijd. Hoogtechnologische middelen, daarmee maak je het verschil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, inderdaad.. Wat een bijzondere gedachtengang
Moet wel de quarantainetijd nog even omlaag gebracht worden, anders halen we het niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
VS stuurt 7000 extra dus naar verhoudingen is 100en best veel.
Nederland is toch Irak niet binnen gevallen? Of ben jij kamp Putin?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
ik heb het even rondgevraagd en 4 van de 6 vrienden zeggen gewoon mee te doen met de dienstplicht, want het is toch ons land dat we moeten vertegenwoordigenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de vraag gesteld is.
Zeker.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de vraag gesteld is.
De tijden van Goelag en Stalin als vergane glorie of angstaanjagers in de ogen van machtspotentaten, zijn ook wel voorbij. Ook in Moskou hebben kosmopolitisch ingestelde mensen internet, telefoon en zullen net als ieder ander, hun eigen zienswijze over (on)recht hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Beathoven het volgende:
ik vind het wel dapper dat sommige Russen zich in Rusland op straat uitspreken tegen de oorlog en interviews geven met de BBC en CNN
Zou ik niet doen, voor je 't weet lig je in een martelkamer.
Eigenlijk wel. Voor individuele sporters is het wat anders, dan wordt het te persoonlijk maar eigenlijk zouden sportteams ook gewoon moeten weigeren tegen Russische teams te sporten nu.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Coelho het volgende:
We hebben het over banksancties, maar tegelijk lees ik op teletekst dat het Nederlands basketbalteam vanavond verloren heeft van Rusland, dat Zenit Sint Petersburg vanavond Europees voetbal speelt en dat Medvedev vandaag nummer 1 van de wereld bij tennis is geworden.
Buiten economische sancties, moeten we gewoon niet alle Russen tijdelijk uitsluiten van sportcompetities enz.? Al is het maar om de nodige binnenlandse onrust te creëren. Of is men juist bang dat het Russische volk zich (nog meer??) achter Putin en tegen de rest van de wereld zullen scharen?
Hier ook. 15%quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:51 schreef KingRoland het volgende:
[..]
bullshit
als ik morgen die brief krijg meld ik mij zo snel mogelijk bij de meest dichtbijzijnde basis
Ja ik weet dat de oorlog niet heel lekker ligt en dat er Russen met verschillende meningen zijn. Maar in een situatie waarin je onvoorspelbare leider besluit tot een oorlog, waarin media wordt gecapped en waarin speciale eenheden geruisloos demonstranten afvoeren is het dapper je voor de camera van de wereldpers uit te spreken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Of misschien heb je gewoon het verkeerde beeld van Rusland en de Russen. Ben je wel eens in Rusland geweest, en heb je wel eens met een Rus gepraat?
Ik denk dat dat niet zo heel veel boeit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat wmb sws niet meer om aantallen maar wat je daarmee qua macht en invloed voorstelt.
De gedachte dat 1000 tanks het verschil maken, buiten intimiderende beeldvorming, met zeg 10 F35's is miltair gezien sws lachwekkend.
Maar goed, winnen is één ding en dat behouden is een heel, heel ander verhaal.
Aantallen zijn wel van belang om een bezet land onder controle te houden en dan zal Rusland minimaal 500-600.000 manschappen ter plaatse moeten installeren om op delange termijn een onwelwillend volk te kunnen onderdrukken.
Ik geef het iemand te doen omdat maanden, laat staan jaren vol te houden om zo een achterlijk achterhaalde ideologie omtrent een groot tsarenrijk dat rondwaart in het hoofd van een psychopaat, te ondersteunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |