abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203821329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat kun je wel zeggen ja... rancune... de tering :')
Wat alleen kan voortkomen uit vaderlandsliefde. Zonder liefde geen haat jegens wat haar al decennia lang aangedaan wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203821330
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Patroon het volgende:
Ik ben niet pro Trump, maar denk dat Rusland dit niet had gedaan als Trump nog president was. Wat denken jullie?
Ik denk dat alles voor het woord MAAR bullshit is.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:42:13 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203821331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat heb je aan dit technisch gelijk hebben? Ze bedoelen dan natuurlijk het stoppen met de opschorting van de opkomstplicht.
Wat win je ermee onzin te (laten) debiteren?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203821333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Beathoven het volgende:
ik vind het wel dapper dat sommige Russen zich in Rusland op straat uitspreken tegen de oorlog en interviews geven met de BBC en CNN

Zou ik niet doen, voor je 't weet lig je in een martelkamer.
Toch nog iets positief vandaag.
pi_203821338
quote:
EU en Rutte willen duidelijke boodschap afgeven aan Poetin
Vanavond zijn de Europese regeringsleiders bijeen om te praten over een nieuw sanctiepakket voor Rusland. De leiders willen een duidelijke boodschap afgeven aan de Russische president, zei premier Rutte bij aanvang van de top. "Vannacht zal er een pakket komen dat Poetin, de regering en de mensen om hem heen ongenadig hard zal raken. Volgens de premier zijn de sancties waarover de regeringsleiders zich vanavond buigen "wel ongeveer de zwaarst denkbare".

Toch ziet het ernaar uit dat in dit nieuwe sanctiepakket niet alle kaarten op tafel worden gelegd. Zo wordt Rusland zeer waarschijnlijk niet uitgesloten van het systeem voor internationaal betalingsverkeer (Swift) en worden aan Poetin geen reisbeperkingen opgelegd. Dat zijn volgens Rutte twee gevoelige sancties, omdat bijvoorbeeld de Swiftmaatregel ook westerse landen hard zal raken. "Er is discussie over of je dat nú moet doen of in een volgend stadium, omdat het ook een enorme impact heeft op onszelf."

De leiders willen vooral Poetin en de mensen om hem heen raken en niet de gewone Russen. Maar ze twijfelen er dus ook nog over of het Poetin moeilijker gemaakt moet worden om naar EU-landen te reizen. Dat zou volgens Rutte namelijk betekenen dat het moeilijk wordt om ooit nog tot een diplomatieke oplossing te komen.

In de loop van komende nacht zal duidelijk worden hoe het nieuwe sanctiepakket eruit ziet.
Welk volgend stadium? Heeft Rutte gemist dat het een full scale invasie is? :?

We wachten met SWIFT totdat de Russen aan de Oost-Duitse grens staan?
pi_203821339
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat heb je aan ongetrainde lui? Niet veel. 95% zal nog geen pistool vast kunnen houden. Denk dat dat soort lui alleen maar kunnen dienen als kanonnenvoer of om de beroepssoldaten in de weg te lopen.

En het is sowieso lafjes om als overheid jarenlang te beknibbelen op defensie en dan, als de stront in de ventilator dreigt te komen, de opkomstplicht weer in te voeren.
En diezelfde overheid zit in no time in een vliegtuig richting Canada...
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:42:48 #132
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203821342
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Toch nog iets positief vandaag.
Als Rus had ik niet eens meer in Rusland geleefd.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203821344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
De afgelopen decennia. Het is mij vaak genoeg verteld dat het niet mijn land is omdat ik er toevallig geboren ben.
En dat neem je serieus? :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203821345
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Kunnen ze mooi mee beginnen dan.
Waarom precies? Wat hebben we daar aan?
zie email 27 oktober
pi_203821346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Zelfs ik houdt nog van mijn oude vaderland maar als ik zie wat er de laatste 30 jaar is veranderd en wat voor mafketels Nederland hebben afgebroken, wordt het wel steeds minder moet ik bekennen...
Achja, dan nog is het beter dan leven onder een vijandige bezetter. Ik denk dat regeringsleiders heel belangrijk zijn. Als dat iemand is die zegt dat we gaan vechten tot de laatst man, en ook leiderschap uitstraalt, zullen de meeste mensen daarin meegaan.

Als het een slapzak als Zelensky is..ja dan niet.
pi_203821347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef Confetti het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze militaire reservisten die dus al enigszins getraind hebben.

Als de mannen op de zolderkamer moeten worden opgeroepen staan de Russen al aan de Nederlandse grens waarschijnlijk.
Tegen de tijd dat ze mij in de strijd willen gooien is die waarschijnlijk al verloren inderdaad
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 20:43:09 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203821349
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En diezelfde overheid zit in no time in een vliegtuig richting Canada...
Engeland

en dat was de juiste beslissing in 1940
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203821350
quote:
88s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
waar een wil is is een weg

mijn opa zat bij een gezinnetje ingekwartiert ... man of 4 op de kinderkamer _O-
Genoeg boogtenten in de opslag, en met een stuiver zet je de dieselkachel op standje kernsplitsing
pi_203821352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef -XOR- het volgende:
Geen idee waar je het over hebt. Vraag eens aan buitenlanders of ze Nederlanders een nationalistisch en hecht volkje vinden.
Waar ik het over heb is natuurlijk dat ik maar een steen hoef te gooien en een buitenlander raak om dat aan te kunnen vragen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203821353
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Zelfs ik houdt nog van mijn oude vaderland maar als ik zie wat er de laatste 30 jaar is veranderd en wat voor mafketels Nederland hebben afgebroken, wordt het wel steeds minder moet ik bekennen...
jij was een man van Lubbers.
pi_203821359
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Gisteren was impact op ons zeg nog niet leidend. Nu ineens we? Gewoon teruggefloten door de Duitsers.
zie email 27 oktober
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:43:40 #143
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203821360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Beathoven het volgende:
ik vind het wel dapper dat sommige Russen zich in Rusland op straat uitspreken tegen de oorlog en interviews geven met de BBC en CNN

Zou ik niet doen, voor je 't weet lig je in een martelkamer.
Ja daar stond ik ook wel van te kijken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203821361
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Patroon het volgende:
Ik ben niet pro Trump, maar denk dat Rusland dit niet had gedaan als Trump nog president was. Wat denken jullie?
Poetin kan het geen ruk schelen wie de stoelen in het Witte Huis opwarmt. Dat heeft toch geen invloed op 's mans Groot Rusland Gedachtengoed.

Als Trump nog president was geweest, had-ie Poetin waarschijnlijk aangeboden om dumppartijen helmen, vaseline, thermisch ondergoed, lippenstift, witte bonen in tomatensaus, condooms en andere hulppakketten richting diens invasieleger te sturen. Tegen betaling uiteraard. The Art of the Deal.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:43:44 #145
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203821362
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom precies? Wat hebben we daar aan?
Dat mag je nog eens vragen als Rusland perongeluk of expres een navo land binnenstapt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 20:43:47 #146
284411 crew  heywoodu
pi_203821365
Is er nog daadwerkelijk nieuws van de afgelopen twee uur? :@

Iets over het vliegveld?
pi_203821369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn loyaliteit is niet aan een politieke partij, politici of een ideologie. Die is aan mijn geboortegrond.
Mijn loyaliteit is aan degene die mijn peloton zal leiden langs alle gevaren en wiens plannen ons succesvol zullen maken ten opzichte van onze vijand, waarbij 'overleven' op de eerste plaats moet komen in de definitie van succesvol.

Want als ik tijdens gevechten doodgeschoten wordt, dan heb ik zelf alles verloren en heb ik helemaal niks bereikt met het meedoen met de gevechten.

Maar even serieus:

Zoals bij verreweg de meeste mensen ligt mijn loyaliteit bij mijn gezin.
pi_203821373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat alleen kan voortkomen uit vaderlandsliefde. Zonder liefde geen haat jegens wat haar al decennia lang aangedaan wordt.
Bij jou neigt het eerder naar ordinaire xenofobie waarschijnlijk... Zou niet verrassend zijn.

Hordes rechts volk dat denkt dat nationalisme en vaderlandsliefde niets anders is dan bruin volk buiten willen trappen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203821377
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja, die Russen walsen wel even door Polen heen :')

Tegen de tijd dat de Russen voorbij Polen zijn is swift niet zo rullevant meer.
pi_203821380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
jij was een man van Lubbers.
En nu van Poetin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')