Wat alleen kan voortkomen uit vaderlandsliefde. Zonder liefde geen haat jegens wat haar al decennia lang aangedaan wordt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat kun je wel zeggen ja... rancune... de tering
Ik denk dat alles voor het woord MAAR bullshit is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Patroon het volgende:
Ik ben niet pro Trump, maar denk dat Rusland dit niet had gedaan als Trump nog president was. Wat denken jullie?
Wat win je ermee onzin te (laten) debiteren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heb je aan dit technisch gelijk hebben? Ze bedoelen dan natuurlijk het stoppen met de opschorting van de opkomstplicht.
Toch nog iets positief vandaag.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Beathoven het volgende:
ik vind het wel dapper dat sommige Russen zich in Rusland op straat uitspreken tegen de oorlog en interviews geven met de BBC en CNN
Zou ik niet doen, voor je 't weet lig je in een martelkamer.
Welk volgend stadium? Heeft Rutte gemist dat het een full scale invasie is?quote:EU en Rutte willen duidelijke boodschap afgeven aan Poetin
Vanavond zijn de Europese regeringsleiders bijeen om te praten over een nieuw sanctiepakket voor Rusland. De leiders willen een duidelijke boodschap afgeven aan de Russische president, zei premier Rutte bij aanvang van de top. "Vannacht zal er een pakket komen dat Poetin, de regering en de mensen om hem heen ongenadig hard zal raken. Volgens de premier zijn de sancties waarover de regeringsleiders zich vanavond buigen "wel ongeveer de zwaarst denkbare".
Toch ziet het ernaar uit dat in dit nieuwe sanctiepakket niet alle kaarten op tafel worden gelegd. Zo wordt Rusland zeer waarschijnlijk niet uitgesloten van het systeem voor internationaal betalingsverkeer (Swift) en worden aan Poetin geen reisbeperkingen opgelegd. Dat zijn volgens Rutte twee gevoelige sancties, omdat bijvoorbeeld de Swiftmaatregel ook westerse landen hard zal raken. "Er is discussie over of je dat nú moet doen of in een volgend stadium, omdat het ook een enorme impact heeft op onszelf."
De leiders willen vooral Poetin en de mensen om hem heen raken en niet de gewone Russen. Maar ze twijfelen er dus ook nog over of het Poetin moeilijker gemaakt moet worden om naar EU-landen te reizen. Dat zou volgens Rutte namelijk betekenen dat het moeilijk wordt om ooit nog tot een diplomatieke oplossing te komen.
In de loop van komende nacht zal duidelijk worden hoe het nieuwe sanctiepakket eruit ziet.
En diezelfde overheid zit in no time in een vliegtuig richting Canada...quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heb je aan ongetrainde lui? Niet veel. 95% zal nog geen pistool vast kunnen houden. Denk dat dat soort lui alleen maar kunnen dienen als kanonnenvoer of om de beroepssoldaten in de weg te lopen.
En het is sowieso lafjes om als overheid jarenlang te beknibbelen op defensie en dan, als de stront in de ventilator dreigt te komen, de opkomstplicht weer in te voeren.
Als Rus had ik niet eens meer in Rusland geleefd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch nog iets positief vandaag.
En dat neem je serieus?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
De afgelopen decennia. Het is mij vaak genoeg verteld dat het niet mijn land is omdat ik er toevallig geboren ben.
Waarom precies? Wat hebben we daar aan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi mee beginnen dan.
Achja, dan nog is het beter dan leven onder een vijandige bezetter. Ik denk dat regeringsleiders heel belangrijk zijn. Als dat iemand is die zegt dat we gaan vechten tot de laatst man, en ook leiderschap uitstraalt, zullen de meeste mensen daarin meegaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Zelfs ik houdt nog van mijn oude vaderland maar als ik zie wat er de laatste 30 jaar is veranderd en wat voor mafketels Nederland hebben afgebroken, wordt het wel steeds minder moet ik bekennen...
Tegen de tijd dat ze mij in de strijd willen gooien is die waarschijnlijk al verloren inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze militaire reservisten die dus al enigszins getraind hebben.
Als de mannen op de zolderkamer moeten worden opgeroepen staan de Russen al aan de Nederlandse grens waarschijnlijk.
Engelandquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
En diezelfde overheid zit in no time in een vliegtuig richting Canada...
Genoeg boogtenten in de opslag, en met een stuiver zet je de dieselkachel op standje kernsplitsingquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar een wil is is een weg
mijn opa zat bij een gezinnetje ingekwartiert ... man of 4 op de kinderkamer
Waar ik het over heb is natuurlijk dat ik maar een steen hoef te gooien en een buitenlander raak om dat aan te kunnen vragen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef -XOR- het volgende:
Geen idee waar je het over hebt. Vraag eens aan buitenlanders of ze Nederlanders een nationalistisch en hecht volkje vinden.
jij was een man van Lubbers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Zelfs ik houdt nog van mijn oude vaderland maar als ik zie wat er de laatste 30 jaar is veranderd en wat voor mafketels Nederland hebben afgebroken, wordt het wel steeds minder moet ik bekennen...
Gisteren was impact op ons zeg nog niet leidend. Nu ineens we? Gewoon teruggefloten door de Duitsers.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk volgend stadium? Heeft Rutte gemist dat het een full scale invasie is?![]()
We wachten met SWIFT totdat de Russen aan de Oost-Duitse grens staan?
Ja daar stond ik ook wel van te kijken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Beathoven het volgende:
ik vind het wel dapper dat sommige Russen zich in Rusland op straat uitspreken tegen de oorlog en interviews geven met de BBC en CNN
Zou ik niet doen, voor je 't weet lig je in een martelkamer.
Poetin kan het geen ruk schelen wie de stoelen in het Witte Huis opwarmt. Dat heeft toch geen invloed op 's mans Groot Rusland Gedachtengoed.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Patroon het volgende:
Ik ben niet pro Trump, maar denk dat Rusland dit niet had gedaan als Trump nog president was. Wat denken jullie?
Dat mag je nog eens vragen als Rusland perongeluk of expres een navo land binnenstapt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom precies? Wat hebben we daar aan?
Mijn loyaliteit is aan degene die mijn peloton zal leiden langs alle gevaren en wiens plannen ons succesvol zullen maken ten opzichte van onze vijand, waarbij 'overleven' op de eerste plaats moet komen in de definitie van succesvol.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn loyaliteit is niet aan een politieke partij, politici of een ideologie. Die is aan mijn geboortegrond.
Bij jou neigt het eerder naar ordinaire xenofobie waarschijnlijk... Zou niet verrassend zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat alleen kan voortkomen uit vaderlandsliefde. Zonder liefde geen haat jegens wat haar al decennia lang aangedaan wordt.
Ja, die Russen walsen wel even door Polen heenquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk volgend stadium? Heeft Rutte gemist dat het een full scale invasie is?![]()
We wachten met SWIFT totdat de Russen aan de Oost-Duitse grens staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |