Volgens mij hebben ze militaire reservisten die dus al enigszins getraind hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Vraag me ook af in hoeverre ze op mij of eventuele andere dienstplichtigen lopen te wachten eerlijk gezegd
Welk 'vaderland'? Dat concept is opgeheven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is wel laf. Ontzettend laf zelfs. Je laat een ander vechten voor je vaderland omdat jij wat problemen met wat dingen hebt.
Of donderstraal je bij zo'n situatie ook gewoon op naar een ander land?
Wat op korte termijn helemaal niet praktisch kan, is geen materiaal, accommodatie, etc voor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat klopt op zich wel, maar in essentie bedoelt men met dienstplicht natuurlijk dat je ook op moet komen draven en een jaar van je tijd gevorderd wordt. Dus ja, leuk ... de mensen die pleiten voor herinvoeren van de dienstplicht zijn dus voor het afschaffen van de opschorting van de opkomstplicht...
https://www.yahoo.com/new(...)rship-160250185.htmlquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat landen zoals Oostenrijk geen lid zijn van de NAVO/NATO verbaas ik me wel een beetje. Zwitserland begrijp ik een beetje want neutraal. Finland snap ik ook niet.
Door wie? Wanneer? Hoe?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Welk 'vaderland'? Dat concept is opgeheven.
Kunnen ze mooi mee beginnen dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat op korte termijn helemaal niet praktisch kan, is geen materiaal, accommodatie, etc voor.
Dat kan je niet opheffen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Welk 'vaderland'? Dat concept is opgeheven.
.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Vraag me ook af in hoeverre ze op mij of eventuele andere dienstplichtigen lopen te wachten eerlijk gezegd
Vreselijke club mensen is dat ook. Dat volk leeft nog in de middeleeuwen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ja dit is het leger van de republiek Chechynia, onderdeel van de Russische Federatie.
De dienstplicht is er gewoon nog steeds.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:35 schreef Greetje21 het volgende:
[..]
Zelfs mijn zoon van 18jr hier zegt dat dienstplicht invoeren juist nu zijn keuze zou zijn. Terwijl hij een hekel aan geweld/leger heeft.
Juist zodat als er zoiets gebeurd mensen ook weten wat ze kunnen/moeten doen om zichzelf en het land te beschermen en ons minder afhankelijk te maken.
UK is goed op weg, die zijn harder dan de rest tegen Rusland nu.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom die focus op VS steeds? EU/Europese NAVO-landen mogen zelf ook wel eens aan de bak.
waar een wil is is een wegquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat op korte termijn helemaal niet praktisch kan, is geen materiaal, accommodatie, etc voor.
Truequote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vraag eens aan buitenlanders of ze Nederlanders een nationalistisch en hecht volkje vinden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dan weet dit land haar nationalistische inborst bijzonder slecht te vertalen naar politiek beleid.
Zelfs ik houdt nog van mijn oude vaderland maar als ik zie wat er de laatste 30 jaar is veranderd en wat voor mafketels Nederland hebben afgebroken, wordt het wel steeds minder moet ik bekennen...quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ja, en dan? Dan besluit je maar niet meer van je vaderland te houden?
Laf.
Wat heb je aan dit technisch gelijk hebben? Ze bedoelen dan natuurlijk het stoppen met de opschorting van de opkomstplicht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De dienstplicht is er gewoon nog steeds.
De opkomstplicht is opgeschort.
quote:Geen 'Kamp Van Koningsbrugge' vanavond.In verband met de ontwikkelingen in Oekraïne is er een aangepaste programmering op NPO 1 waardoor de achtste aflevering van het seizoen komt te vervallen.
https://www.rtlboulevard.(...)en-nieuwe-aflevering
Landmachten van de Europese landen stellen niet veel voor hoor. Dat wordt echt samenwerken, want alleen zouden ze het stuk voor stuk afleggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom die focus op VS steeds? EU/Europese NAVO-landen mogen zelf ook wel eens aan de bak.
Dan moeten ze dat zeggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heb je aan dit technisch gelijk hebben? Ze bedoelen dan natuurlijk het stoppen met de opschorting van de opkomstplicht.
De afgelopen decennia. Het is mij vaak genoeg verteld dat het niet mijn land is omdat ik er toevallig geboren ben.quote:
gehehequote:Op donderdag 24 februari 2022 20:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij zou altijd nog, na een korte training, op een kamikaze missie gestuurd kunnen worden
Je bent bekend met het begrip Finlandisering?quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat landen zoals Oostenrijk geen lid zijn van de NAVO/NATO verbaas ik me wel een beetje. Zwitserland begrijp ik een beetje want neutraal. Finland snap ik ook niet.
3000 man, voornamelijk getraind in het bewaken van objecten....quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze militaire reservisten die dus al enigszins getraind hebben.
Als de mannen op de zolderkamer moeten worden opgeroepen staan de Russen al aan de Nederlandse grens waarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |