SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh jaquote:
Ik weet niet of dat een groot nadeel is, de VS hebben Mantia nog niet ingezet toch?quote:
Advies bij deze lui: geluid uitzetten.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Huhhh ze vertelden net dat dat niet kon
Afgezien van China dusquote:Op zondag 13 februari 2022 14:22 schreef hhh38 het volgende:
Er zijn geen kleintjes meer in het voetbal de Team Pursuit
Mis je nu niet een type Nuis?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:22 schreef AgnesGru het volgende:
Hopelijk gaat Bert vragen of Jorrit mag rijden
Elke vier jaar weer ergernis, zowel bij de kijker als bij ‘het team’quote:Op zondag 13 februari 2022 14:22 schreef TheVulture het volgende:
Die ploegenachtervolging blijft toch een problematische rubriek... ik hoop maar dat ze nog wat harder kunnen
#werkenbijdeNOSquote:Op zondag 13 februari 2022 14:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Huhhh ze vertelden net dat dat niet kon
Behalve het slot was het erg mat. Zal uit hun tenen moeten komen. Dan komen ook de foutjesquote:Op zondag 13 februari 2022 14:22 schreef TheVulture het volgende:
Die ploegenachtervolging blijft toch een problematische rubriek... ik hoop maar dat ze nog wat harder kunnen
Ja want bij de vrouwen staat een lekker teamquote:Op zondag 13 februari 2022 14:23 schreef Zwansen het volgende:
Volgende OS alleen maar vrouwen sturen. Mannen mogen mee voor de koffers.
Nou is dit ook wel een heel stek beter dan je van Rusland mocht verwachten, realistisch gezien.quote:
Dankzij het duwen kost op kop rijden minder energiequote:Op zondag 13 februari 2022 14:23 schreef kilon het volgende:
Zegt ook wel wat over deze afstand als je zonder wisselen het snelst bent.
In 2026 van Gaal?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef Slobeend het volgende:
Shorttrack heeft Otter en het langebanen heeft Coopmans of all places.
Zekerquote:
NL rijdt de achtervolging nog steeds net zo als in 2006.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dankzij het duwen kost op kop rijden minder energie
Nuis houdt het denk ik nooit vol, dus dat lijkt mij geen goed ide.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:25 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Zeker![]()
Die kan Kramer mooi vervangen of Snellink in de toekomst.
Hij had ook pas laat door dat Rusland sneller dan Nederland aan het schaatsen was volgens mij.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou is dit ook wel een heel stek beter dan je van Rusland mocht verwachten, realistisch gezien.
Maar het bij voorbaat al uitsluiten sloeg nergens op nee.
Haha, bij dit onderdeel misschien niet, maar in de breedte zijn die vrouwen op deze OS ongeveer 47x beter (en leuker).quote:Op zondag 13 februari 2022 14:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja want bij de vrouwen staat een lekker team
Maar Orie heeft niks met de TPquote:Op zondag 13 februari 2022 14:25 schreef Meridiaan het volgende:
Vooraf: JA MaAr Ze rIjDEn BiJ HeTZElfde TeAm
Ze sprak over haar eigen rol in de studio neem ik aan.quote:
De eenzame fietser schaatser.quote:
Was het maar waar. Nooit begrepen waarom zij de vrouwelijke schaatsanaliste is.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Ze sprak over haar eigen rol in de studio neem ik aan.
Ze is lekker om naar te kijken. Oog wil ook wat.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:27 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Was het maar waar. Nooit begrepen waarom zij de vrouwelijke schaatsanaliste is.
quote:Op zondag 13 februari 2022 14:26 schreef potjecreme het volgende:
Ze zijn toch door! Niet zo negatief mensen.
In haar verdeding, ze had het daar wel over het duwen van de Nederlanders, die niet kunnen duwen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
NL rijdt de achtervolging nog steeds net zo als in 2006.
En nu mevr. Gerritsen zegt dat duwen eigenlijk niet zo goed is, weten we genoeg.
RIA VISSER moet terug.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:27 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Was het maar waar. Nooit begrepen waarom zij de vrouwelijke schaatsanaliste is.
Mwah, begint wat over de datum te raken. Liever Marrit Leenstraquote:Op zondag 13 februari 2022 14:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze is lekker om naar te kijken. Oog wil ook wat.
Heb bij Bergsma altijd een beetje zo'n gevoel van het sneue jochie dat zo z'n best doen om ergens bij te horen, maar dat dat nooit echt 100% lukt.quote:
Aha.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:28 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
In haar verdeding, ze had het daar wel over het duwen van de Nederlanders, die niet kunnen duwen.
Dan heeft Kramer geen medaille.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:27 schreef Zwansen het volgende:
Domme vraag, maar waarom doet Nuis of Krol dit niet? Die moet men dit toch ook wel kunnen?
Liever een snelle man in topvorm dan een stayer die totaal niet in vorm is.
En die zouden eventueel nog sneller kunnen met Mantia lijkt mij?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:29 schreef wimderon het volgende:
Waarom doet men zo panisch over Noorwegen? USA was net zo snel.
De Noren haten Nederland meerquote:Op zondag 13 februari 2022 14:29 schreef wimderon het volgende:
Die haten "ons" . Hierdoor zullen ze alles op alles zetten om ons te verslaan.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:29 schreef wimderon het volgende:
Snap ik ook niet, die reden ook nog niet met Mantia toch?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:29 schreef wimderon het volgende:
Zijn kans op een top 4 was ook niet zo groot.quote:
Ja, dat speelt ook mee gok ik.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan heeft Kramer geen medaille.
Ik denk dat ze dit als hun sterkste team zien.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
En die zouden eventueel nog sneller kunnen met Mantia lijkt mij?
Zo zou zal hij niet bekijken denk ik.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zijn kans op een top 4 was ook niet zo groot.
Doet me een beetje aan Sid denken.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:30 schreef TheVulture het volgende:
Roest heeft ook niet echt de uitstraling van een killer he
Ja? Niet gezien. Zei hij nog wat bijzonders?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:32 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik vond hem gisteren bij studio Peking redelijk zuur
Die had dit nooit gered.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:32 schreef Steven184 het volgende:
Hadden we toch beter Dai Dai mee kunnen nemen
Ik vermoed dat hij vooraf wel is ingelicht dat dit zou kunnen gebeuren, en dat hij daarmee akkoord is gegaan.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:32 schreef AgnesGru het volgende:
Oke, ik heb weinig met Bergsma, maar dit is wel sneu hoor.
Alles beter dan Bosker.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Stik, ik heb een mooie 11e plaats gemist."
Maar dat was wel de argumentatie om hem niet mee te nemen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:32 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Zo zou zal hij niet bekijken denk ik.
Eigenlijk niet veel, hij zat vooral wat zuur te doen over dat programma van v/d Poel. Dat ie het niet geloofde etc.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:33 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ja? Niet gezien. Zei hij nog wat bijzonders?
Dit vind ik oprecht heel tof van hem, en daar mag wel wat tegenover staan. Zeker gezien wat ze hem toen hebben geflikt.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij vooraf wel is ingelicht dat dit zou kunnen gebeuren, en dat hij daarmee akkoord is gegaan.
Hij blijft 'stand-by', en dat is, gezien het verleden, al heel wat.
Ik moet toch al naar het ziekenhuis, kan er ook nog wel bij.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:33 schreef TheVulture het volgende:
Voor die halve finale is iedereen gewoon uitgerust he
Boeiend. Hadden we lekker Bergsma kunnen laten rijden.quote:
quote:
Maar Kramer is een indrukwekkende verschijning waar de rest bang voor is.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:34 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah, Bosker heeft ander meer laten zien dan Kramer deze OS.
Vriendje van Kramerquote:Op zondag 13 februari 2022 14:35 schreef Redefine het volgende:
Jammer dat Bert hier dan weer een heel mak interview afneemt. Hier had die juist maar door moeten gaan over het trainen wat andere landen wel doen en zij niet.
Waar is jouw olympische medaille?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik zie het alweer. Te laat om de tactiek te wisselen, maximaal brons.
Prutsers.
Ook gezien.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:34 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Eigenlijk niet veel, hij zat vooral wat zuur te doen over dat programma van v/d Poel. Dat ie het niet geloofde etc.
Gisteren kwam juist naar voren dat de mannen wel trainen en de vrouwen niet. Wat is het nou!?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:35 schreef Redefine het volgende:
Jammer dat Bert hier dan weer een heel mak interview afneemt. Hier had die juist maar door moeten gaan over het trainen wat andere landen wel doen en zij niet.
quote:Op zondag 13 februari 2022 14:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar Kramer is een indrukwekkende verschijning waar de rest bang voor is.
"Jullie moeten vaker samen trainen!"quote:Op zondag 13 februari 2022 14:35 schreef Redefine het volgende:
Dat was de argumentatie van de Nederlandse bond om hem te selecteren voor de MS.quote:
Niet helemaal, bij de matrix stond de TP hoog op het lijstje, zeker bij de mannen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:37 schreef kilon het volgende:
Tja, op de TP zijn maar 2 gouden medailles te verdienen. Individueel zijn dat er 12. Daar zullen ze bij KNSB wel naar kijken.
Kunnen ze dat dan? Vanwege de teamstructuur in NL is er ws gewoon geen mogelijkheid om met elkaar te trainen aangezien er bepaalde commerciele belangen zijn die met elkaar zullen botsen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:35 schreef Redefine het volgende:
Ik denk dat het risico nu veel te groot is.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:34 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dit vind ik oprecht heel tof van hem, en daar mag wel wat tegenover staan. Zeker gezien wat ze hem toen hebben geflikt.
De mannen zitten bij dezelfde ploeg. Dus zou wel kunnen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Kunnen ze dat dan? Vanwege de teamstructuur in NL is er ws gewoon geen mogelijkheid om met elkaar te trainen aangezien er bepaalde commerciele belangen zijn die met elkaar zullen botsen.
Het is niet mijn verzinsel, wmb hadden we Kramer lekker thuisgelaten samen met Bosker.quote:
Ware het niet zat Roest, Bosker en Kramer in dezelfde ploeg zittenquote:Op zondag 13 februari 2022 14:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Kunnen ze dat dan? Vanwege de teamstructuur in NL is er ws gewoon geen mogelijkheid om met elkaar te trainen aangezien er bepaalde commerciele belangen zijn die met elkaar zullen botsen.
Dus geen Jumbo rijders en rijdsters meer op TPquote:Op zondag 13 februari 2022 14:39 schreef franklop het volgende:
[..]
De mannen zitten bij dezelfde ploeg. Dus zou wel kunnen.
Alleen geeft Orie geen fuck om de TP.
Ik denk dat brons met Kramer en Bosker meer waard is dan plek 11 met Ntab en wie er dan ook voor Bosker stond in de matrix eerlijk gezegd. Bosker was ook gewoon de nummer 4 van het OKT op de 5km dacht ik? Dan had die alsnog gegaan ipv Kramer.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het is niet mijn verzinsel, wmb hadden we Kramer lekker thuisgelaten samen met Bosker.
Mantia viel heel erg tegen op de 1500m.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dit als hun sterkste team zien.
Ze trainen wel met elkaar. Maar ik zou het 'trainen' noemen. Ze rijden rondjes op tempo met elkaar en zullen ook weer het wisselen oefenen. Maar als zij als enige het duwen onder de de knie hebben, dan zeg dat genoeg.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Gisteren kwam juist naar voren dat de mannen wel trainen en de vrouwen niet. Wat is het nou!?
Neehoor. Bosker stond buiten de matrix. Dai Dai én Snel stonden voor Kramer.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik denk dat brons met Kramer en Bosker meer waard is dan plek 11 met Ntab en wie er dan ook voor Bosker stond in de matrix eerlijk gezegd. Bosker was ook gewoon de nummer 4 van het OKT op de 5km dacht ik? Dan had die alsnog gegaan ipv Kramer.
Ze rijden in dezelfde ploeg...quote:Op zondag 13 februari 2022 14:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
#samenwinnen geldt alleen voor de wielerploeg?quote:Op zondag 13 februari 2022 14:39 schreef franklop het volgende:
[..]
De mannen zitten bij dezelfde ploeg. Dus zou wel kunnen.
Alleen geeft Orie geen fuck om de TP.
Ah ja, Snel was het. Nou ja, die had top 6 geeindigd op de 1500m oid. Ook niets om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:44 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Neehoor. Bosker stond buiten de matrix. Dai Dai én Snel stonden voor Kramer.
Ik zie ze dit niet winnen van de Noren eerlijk gezegd.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik denk dat het risico nu veel te groot is.
Mocht NL lachend als eerste zijn doorgegaan, dan was het een ander verhaal geweest.
Maar die tijden zijn voorbij.
Een dag of drie geleden hoorde ik Nuis op Radio 538 in een kort gesprek: wat ga jij nou nog verder doen, Kjeld? Kjeld antwoordde dat hij o.a. voorlopig nog stand-by bleef voor de TP. Uiteindelijk heeft men daarvoor toch Jorrit benaderd. Maar ik denk dat voor de 4e man sowieso niet veel ruimte was/is. Omdat de verschillen tussen de landen de laatste jaren veel kleiner zijn geworden. Andere landen nemen dit onderdeel bloedserieus. En je kunt bij Team NL daarom het risico niet nemen om iemand in de halve finale in te zetten die nog niet/weinig heeft meegetraind.
Maar was wel weer verdiend geweest voor het niet serieus nemen van de TP door Kramer, Booker en Roest.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:45 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ah ja, Snel was het. Nou ja, die had top 6 geeindigd op de 1500m oid. Ook niets om over naar huis te schrijven.
Genotquote:Op zondag 13 februari 2022 14:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het is niet mijn verzinsel, wmb hadden we Kramer lekker thuisgelaten samen met Bosker.
Klinkt als de RIVMquote:Op zondag 13 februari 2022 14:46 schreef Marcoss het volgende:
Een bewezen betere tactiek niet gebruiken "omdat we het lastig vinden".. Tja
Ik steek mijn hand er ook niet voor in het vuur.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:45 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik zie ze dit niet winnen van de Noren eerlijk gezegd.
Die normaal wel een medaille gaan winnen, zo dichtbij waren Ntab en Snel niet gekomen..quote:Op zondag 13 februari 2022 14:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar was wel weer verdiend geweest voor het niet serieus nemen van de TP door Kramer, Booker en Roest.
Denk dat de KNSB toch liever brons ziet. Al met al is het natuurlijk een aanfluiting dat het iedere 4 jaar zo gaat, zoals ik al eerder heb gezegd, dit zou de allermakkelijkste gouden medaille moeten zijn voor NL.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar was wel weer verdiend geweest voor het niet serieus nemen van de TP door Kramer, Booker en Roest.
Voor de mannen geldt dat laatste toch niet? Roest is individueel heel sterk, maar de huidige Kramer en Bosker zijn individueel eigenlijk best middelmatigquote:Op zondag 13 februari 2022 14:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Denk dat de KNSB toch liever brons ziet. Al met al is het natuurlijk een aanfluiting dat het iedere 4 jaar zo gaat, zoals ik al eerder heb gezegd, dit zou de allermakkelijkste gouden medaille moeten zijn voor NL.
Straks 5 Olympische Spelen, 10 te verdelen gouden medailles waarvan maar 2 voor Nederland.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Denk dat de KNSB toch liever brons ziet. Al met al is het natuurlijk een aanfluiting dat het iedere 4 jaar zo gaat, zoals ik al eerder heb gezegd, dit zou de allermakkelijkste gouden medaille moeten zijn voor NL.
Nee die Amerikanen zijn individueel lekker goed.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voor de mannen geldt dat laatste toch niet? Roest is individueel heel sterk, maar de huidige Kramer en Bosker zijn individueel eigenlijk best middelmatig
Die niet, maar de Noren schat ik individueel wel hoger in.. en dan wordt die makkelijke gouden medaille al lastig..quote:Op zondag 13 februari 2022 14:50 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nee die Amerikanen zijn individueel lekker goed.
Ik had gewoon graag gezien dat de desinteresse van Jumbo en KNSB was afgestraft. Dit is niet rationeel.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die normaal wel een medaille gaan winnen, zo dichtbij waren Ntab en Snel niet gekomen..
Maar de eventuele vervangers rijden ook bij Jumboquote:Op zondag 13 februari 2022 14:56 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik had gewoon graag gezien dat de desinteresse van Jumbo en KNSB was afgestraft. Dit is niet rationeel.
Zou kunnen dat die nu inderdaad individueel wat beter zijn. Dan zou dit jaar het eerste echte valide excuus zijn om niet makkelijk goud op te halen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die niet, maar de Noren schat ik individueel wel hoger in.. en dan wordt die makkelijke gouden medaille al lastig..
Als je zo hard wil gaan als je kan en er is nog 1,5 seconde "ruimte voor verbetering" (en mogelijk nog meer als ook de Noren harder gaan), gaat er ook iets niet goed, lijkt me..quote:Op zondag 13 februari 2022 16:52 schreef pietkanarie het volgende:
Ik denk dat de Nederlandse mannen ‘gewoon’ goud halen. Vandaag vierde maar er is ruimte voor verbetering en het verschil in tijd met Noorwegen was nou ook niet gigantisch.
Wat nog het ergste is, is dat na afloop van OS telkens wordt geconcludeerd dat het volgende keer anders moetquote:Op zondag 13 februari 2022 14:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Straks 5 Olympische Spelen, 10 te verdelen gouden medailles waarvan maar 2 voor Nederland.
Hadden er 7 ofzo moeten zijn.
En dat dan ook gewoon communicerenquote:Op zondag 13 februari 2022 17:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Of we stoppen gewoon met prioriteren van zulke circusnummers. Alles op individuele afstanden en dan zien we het wel.
De commerciële ploegen gaan nooit hieraan een hoge prioriteit geven.
Nou dat is het dus duidelijk niet, elk jaar wordt duidelijker dat je je er echt op moet toeleggen. Zeker nu het duw aspect erbij is gekomen, dat oefen je niet zomaar even in 1x trainen.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:09 schreef Starflyer het volgende:
Terwijl de TP juist het makkelijkste nummer is om goud op te halen met de kwaliteiten van de Nederlandse schaatsers.
Ik bedoel dus ook als ze er op zouden trainen.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:10 schreef Remco het volgende:
[..]
Nou dat is het dus duidelijk niet, elk jaar wordt duidelijker dat je je er echt op moet toeleggen. Zeker nu het duw aspect erbij is gekomen, dat oefen je niet zomaar even in 1x trainen.
Bij de dames wel, heren op dit moment niet toch?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:09 schreef Starflyer het volgende:
Terwijl de TP juist het makkelijkste nummer is om goud op te halen met de kwaliteiten van de Nederlandse schaatsers.
Ja maar het gaat de laatste jaren haast zover dat je je persoonlijk aspiraties ervoor op moet geven lijkt het. Dat gaat in Nederland natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik bedoel dus ook als ze er op zouden trainen.
Dat is waar, maar voor 2 vd 3 is de TP de enige echte kans op een medaille en voor Roest ook de grootste kans op goud, dan zou het toch niet zo raar zijn om er meer op te trainen, zeker niet als je in dezelfde ploeg rijdt. En dat je dan het duwen in ieder geval probeertquote:Op zondag 13 februari 2022 18:14 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja maar het gaat de laatste jaren haast zover dat je je persoonlijk aspiraties ervoor op moet geven lijkt het. Dat gaat in Nederland natuurlijk nooit gebeuren.
Deze spelen was het voor 4 (!) schaatsers inclusief Bergsma de enige kans op goud.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is waar, maar voor 2 vd 3 is de TP de enige echte kans op een medaille en voor Roest ook de grootste kans op goud, dan zou het toch niet zo raar zijn om er meer op te trainen, zeker niet als je in dezelfde ploeg rijdt. En dat je dan het duwen in ieder geval probeert
Bij de vrouwen snap ik het nog wel ja, want Wüst en Schouten gingen voor eigen succes en de Jonge is gewoon niet goed genoeg.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Deze spelen was het voor 4 (!) schaatsers inclusief Bergsma de enige kans op goud.
Gelul over prioriteren enzo slaat dus nergens op. Ze hadden dit onderdeel serieus moeten nemen en er maanden voor moeten trainen.
Het ziet er ook ontzettend slordig uit nu. Geen mooi treintje en niet kunnen duwen.
Doelde uiteraard ook alleen op de mannen ja. Maar volledig mee eens.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bij de vrouwen snap ik het nog wel ja, want Wüst en Schouten gingen voor eigen succes en de Jonge is gewoon niet goed genoeg.
Bij de mannen was er maar ééntje die voor eigen succes kon gaan. Dat ze dan niet goed hebben kunnen trainen is echt bullshit en eigen keuze geweest. Denk niet at Kramer, Bergsma of Bosker het veel slechter hadden gedaan op de individuele afstanden als ze iets meer tijd hadden gestopt in TP.
Wereldkampioen 3km bijvoorbeeld. Maar die lijkt wel heel erg gepiekt te hebben richting het OKT.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:46 schreef Marcoss het volgende:
De Jong is overigens ook wel goed genoeg, al laat ze dat deze OS niet zien
Ligt eraan wie je opstelt, denk ik. Maar ook dit team zou met meer trainen in staat moeten zijn om de huidige snelste tijden te verbeteren.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij de dames wel, heren op dit moment niet toch?
Het zou nog weleens heel close kunnen worden maar geheel in de traditie van de TP zullen we hem dan wel op 2 seconden verliezen ofzo.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:53 schreef EinarBoe het volgende:
Nederland boft dat Japan niet meedeed bij de mannen en dat de Chinese post-genocideploeg er niets van kan. Tegen Noorwegen moeten ze mikken op 2s sneller om te winnen.
of dat iemand over een blokje struikeltquote:Op zondag 13 februari 2022 18:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zou nog weleens heel close kunnen worden maar geheel in de traditie van de TP zullen we hem dan wel op 2 seconden verliezen ofzo.
Orie en zijn Team Jumbo.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:29 schreef AgnesGru het volgende:
Dus eigenlijk is dit allemaal de schuld van Orie
Zoals Anema zou zeggen: het geel-zwarte k*nkergezwelquote:
Dan is het niet close.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zou nog weleens heel close kunnen worden maar geheel in de traditie van de TP zullen we hem dan wel op 2 seconden verliezen ofzo.
Maar dan voor volgend seizoen. Nu zou ik het ook niet doen.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:54 schreef GotenSSJ het volgende:
Zit even dat Hallo Peking interview van het AD te kijken met de TP mannen, en allemaal zeggen ze gewoon dat ze er niet eens over nadenken om geen wissel toe te passen etc. Je kan op z'n minst zeggen dat je er naar gaat kijken als je ziet dat verder niemand het doet
Ja dat je het nu niet veranderd snap ik wel, maar je kan op z'n minst gewoon een cliche antwoord geven dat je er naar gaat kijken en analyseren etc.quote:Op zondag 13 februari 2022 19:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar dan voor volgend seizoen. Nu zou ik het ook niet doen.
Ik vind het idee om commerciële teams elk een treintje te laten vormen en tegen elkaar te laten rijden op het NK of WKKT/OKT wel een leuke. Dan zit er voor die teams ook prestige aan vast en dus een reden om er meer op te trainen. Dan stuur je het beste team waar minstens 2 schaatsers zich plaatsen en gebruik je evt een aanwijsplek voor nummer 3.quote:Op zondag 13 februari 2022 18:14 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja maar het gaat de laatste jaren haast zover dat je je persoonlijk aspiraties ervoor op moet geven lijkt het. Dat gaat in Nederland natuurlijk nooit gebeuren.
Maar ja, wie had je dan als concurrentie gehad voor Jumbo?quote:Op zondag 13 februari 2022 20:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind het idee om commerciële teams elk een treintje te laten vormen en tegen elkaar te laten rijden op het NK of WKKT/OKT wel een leuke. Dan zit er voor die teams ook prestige aan vast en dus een reden om er meer op te trainen. Dan stuur je het beste team waar minstens 2 schaatsers zich plaatsen en gebruik je evt een aanwijsplek voor nummer 3.
Wat is een post-genocideploeg?quote:Op zondag 13 februari 2022 18:53 schreef EinarBoe het volgende:
Nederland boft dat Japan niet meedeed bij de mannen en dat de Chinese post-genocideploeg er niets van kan. Tegen Noorwegen moeten ze mikken op 2s sneller om te winnen.
De Chinese achtervolgingsploeg die alle startplekken binnenhengelde dreef op de getalenteerde Oeigoeren Alemasi Kahanbai en Hanahati Muhamaiti. Die zijn natuurlijk vakkundig weggegumd uit Xi-JinPings Han-parade en vervangen door twee sukkeltjes met de juiste etnische achtergrond.quote:
Met dit deelnemersveld niet veel, maar als andere teams er veel meer op trainen kunnen ze Jumbo verslaan en wordt het een leuke sluiproute naar de spelen. Dan gaat Jumbo het misschien ook serieuzer nemen.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, wie had je dan als concurrentie gehad voor Jumbo?
China hoefde zich niet te kwalificeren als gastland toch? Of hadden ze alleen soepelere regels?quote:Op zondag 13 februari 2022 20:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De Chinese achtervolgingsploeg die alle startplekken binnenhengelde dreef op de getalenteerde Oeigoeren Alemasi Kahanbai en Hanahati Muhamaiti. Die zijn natuurlijk vakkundig weggegumd uit Xi-JinPings Han-parade en vervangen door twee sukkeltjes met de juiste etnische achtergrond.
De ISU had hier wel stelling in mogen nemen eigenlijk, maar onze Jan Dijkema doet natuurlijk niets dat zijn positie op het jaarlijkse ISU coke en hoerenfestijn in Phuket in gevaar brengt.
Maar ze hebben zich gekwalificeerd, rechtstreeks (zonder gekke regels), met de ploeg. Alleen dat is dus niet dezelfde ploeg als we hier zien.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
China hoefde zich niet te kwalificeren als gastland toch? Of hadden ze alleen soepelere regels?
China is op alle onderdelen automatisch gekwalificeerd, dus dat was niet nodig.. maar zou best kunnen dat ze hier met een ander team reden dan normaal jaquote:Op zondag 13 februari 2022 20:46 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar ze hebben zich gekwalificeerd, rechtstreeks (zonder gekke regels), met de ploeg. Alleen dat is dus niet dezelfde ploeg als we hier zien.
Gewoon uit de matrix slopen. Kennelijk nemen we dit onderdeel niet serieus. Nou dan stellen we wel wat figuren op die er toch zijn en is een medaille bonus, klaar.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met dit deelnemersveld niet veel, maar als andere teams er veel meer op trainen kunnen ze Jumbo verslaan en wordt het een leuke sluiproute naar de spelen. Dan gaat Jumbo het misschien ook serieuzer nemen.
Waarom zou de KNSB de kans op een medaille willen verkleinen in plaats van vergroten? Je kan slimme manieren bedenken waardoor je teams/schaatsers toch overtuigt om er vaker op te trainen zonder dat het andere successen in de weg zit. Nu modderen ze maar wat aan.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon uit de matrix slopen. Kennelijk nemen we dit onderdeel niet serieus. Nou dan stellen we wel wat figuren op die er toch zijn en is een medaille bonus, klaar.
Omdat we kennelijk de individuele nummers belangrijker vinden. Nu verkleinen we daar de kans op een medaille (althans in theorie).quote:Op zondag 13 februari 2022 22:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waarom zou de KNSB de kans op een medaille willen verkleinen in plaats van vergroten? Je kan slimme manieren bedenken waardoor je teams/schaatsers toch overtuigt om er vaker op te trainen zonder dat het andere successen in de weg zit. Nu modderen ze maar wat aan.
Niet echt nee, maar uit dat interview vandaag bleek ook niet dat ze er heel veel moeite in hadden gestoken.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij de mannen is er geen excuus voor falen
Ja dat is dus gewoon niet zo. Die lage plekken op de matrix stonden daar volledig terecht.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat we kennelijk de individuele nummers belangrijker vinden. Nu verkleinen we daar de kans op een medaille (althans in theorie).
Gewoon 3 schaatsers die bijv top-3 wereldwijde seizoenstijd neerzetten automatisch selecteren voor OS. Reken maar dat Jumbo zich dan gaat focussen. Dan waren nu bijv Snel, Roest en Bosker al geplaatstvior OKT en Kramer mocht dan thuis blijven.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon uit de matrix slopen. Kennelijk nemen we dit onderdeel niet serieus. Nou dan stellen we wel wat figuren op die er toch zijn en is een medaille bonus, klaar.
Seizoenstijd van wat?quote:Op zondag 13 februari 2022 23:04 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Gewoon 3 schaatsers die bijv top-3 wereldwijde seizoenstijd neerzetten automatisch selecteren voor OS. Reken maar dat Jumbo zich dan gaat focussen. Dan waren nu bijv Snel, Roest en Bosker al geplaatstvior OKT en Kramer mocht dan thuis blijven.
“When the 1,500 was done, I had the team pursuit on my mind, and the amazing thing is that I was seriously considering whether to skate the 500 or not,” she said. “But now at the end, I’m glad I gave it a shot.”quote:Op maandag 14 februari 2022 00:00 schreef hhh38 het volgende:
Zie nu pas dat alle finales op dinsdag zijn. Groot voordeel voor Japan/Takagi, kan me wel voorstellen dat die even een rustdag nodig heeft.
Nu nog goud op de 1000m, alleen teamgoud zou zonde zijn van zo'n grote schaatster.quote:Op maandag 14 februari 2022 00:11 schreef showtimer het volgende:
[..]
“When the 1,500 was done, I had the team pursuit on my mind, and the amazing thing is that I was seriously considering whether to skate the 500 or not,” she said. “But now at the end, I’m glad I gave it a shot.”
Duwen is moeilijk en gevaarlijk volgens Bosker. Misschien er op trainen dan. Geeft een Oranje strafschoppen gevoel zo. Gemakzuchtig. Daar win je geen medailles mee.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet echt nee, maar uit dat interview vandaag bleek ook niet dat ze er heel veel moeite in hadden gestoken.
Snel heeft helemaal geen TP gereden dit seizoen?quote:
Top-3 van alle tijden door alle landen en alle teams. Dan moeten ze er wel op trainen.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Snel heeft helemaal geen TP gereden dit seizoen?
Maar dan hadden Blokhuijsen, Talsma en Bosker meegedaan, die waren het snelste in de WB (werden 6e in SLC). Nou, dat was vast een groot succes geworden
Optimist!quote:Op maandag 14 februari 2022 11:20 schreef Montov het volgende:
De Jong toch nog in de opstelling bij de dames morgen.
En ze hopen met dezelfde samenstelling en tactiek sneller te rijden. Ik geef ze minder dan 50% kan op een plek in de finale. En 1% kans op goud. 75% kans op brons.
Ik denk dat je die minder dan 50% ook wel bij kunt stellen naar minder dan 10% eerlijk gezegd. Alsof ze nu ineens 3-4 seconden sneller gaan rijden, zonder iets te veranderenquote:Op maandag 14 februari 2022 11:20 schreef Montov het volgende:
De Jong toch nog in de opstelling bij de dames morgen.
En ze hopen met dezelfde samenstelling en tactiek sneller te rijden. Ik geef ze minder dan 50% kan op een plek in de finale. En 1% kans op goud. 75% kans op brons.
Hoe wil je dan tijden in Salt Lake City en Heerenveen bijvoorbeeld vergelijken?quote:Op maandag 14 februari 2022 11:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Top-3 van alle tijden door alle landen en alle teams. Dan moeten ze er wel op trainen.
Als je zegt: als jullie wr rijden op tp, dan gaan jullie sws naar os als team. Dat is dan toch enorme trigger om erop te gaan trainen?
quote:Antwanet (samen met Orie) heeft de afgelopen maanden voor ergernis bij Wüst en Schouten gezorgd, door telkens de gezamenlijke trainingen af te zeggen.
https://www.ad.nl/dossier(...)in-peking~a83e4141c/quote:In de Ice Ribbon staan Ireen en Irene schouder aan schouder vullen en kijken elkaar aan, Antwanet staat er grotendeels zwijgend naast (op slechts een halve meter).
Maar dat had aan de samenstelling niks veranderd tov de huidige teams, denk ik, dat zijn de beste ploegen, hoe je de kwalificatie ook opzet.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Top-3 van alle tijden door alle landen en alle teams. Dan moeten ze er wel op trainen.
Als je zegt: als jullie wr rijden op tp, dan gaan jullie sws naar os als team. Dat is dan toch enorme trigger om erop te gaan trainen?
Het lijkt erop dat vooral (team) Orie het niet belangrijk vindt, beetje jammer dat hij dan zo zijn stempel kan drukken.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dat had aan de samenstelling niks veranderd tov de huidige teams, denk ik, dat zijn de beste ploegen, hoe je de kwalificatie ook opzet.
Maar volgens mij speelt deze discussie al sinds 2006, maar er lijkt niks te veranderen, elke keer is het individu de basis en hopelijk zijn er genoeg te vinden voor de TP, maar verder doen we er niks aan.. dan is de conclusie ook gewoon dat niemand het belangrijk genoeg vindt. En als zelfs dit keer (met veel minder individuele belangen) dat belang er niet is, gaat dat nooit meer gebeuren, vrees ik.
Nou dat kan je beter niet doen, want Coopmans laat alles zoals het was:quote:Op maandag 14 februari 2022 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik zet 5 EUR op het feit dat Antoinette vervangen gaat worden door Marijke Groenewoud
Ohquote:Op maandag 14 februari 2022 14:27 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nou dat kan je beter niet doen, want Coopmans laat alles zoals het was:
https://nos.nl/peking2022(...)s-hebben-plak-binnen
Even door scrollen naar het filmpje onder: Ploeg die geen ploeg oogt is eensgezind: 'Geen paniekvoetbal gaan spelen'
Vooral interessant het verschil qua de blik van Schouten als Ireen of Antwanet praat.quote:
Denk dat het ook vooral de mindere vorm van Antoinette is die hier voor gedoe zorgt, die kan niet mee als Schouten het gaspedaal volledig indrukt lijkt het....quote:Op maandag 14 februari 2022 14:30 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Vooral interessant het verschil qua de blik van Schouten als Ireen of Antwanet praat.
Dan moeten ze haar in positie 2 laten rijden en Wüst meer laten duwenquote:Op maandag 14 februari 2022 14:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Denk dat het ook vooral de mindere vorm van Antoinette is die hier voor gedoe zorgt, die kan niet mee als Schouten het gaspedaal volledig indrukt lijkt het....
Lijkt mij de combinatie van de vorm + wat in het artikel van AD stond (post #250).quote:Op maandag 14 februari 2022 14:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Denk dat het ook vooral de mindere vorm van Antoinette is die hier voor gedoe zorgt, die kan niet mee als Schouten het gaspedaal volledig indrukt lijkt het....
Dat zou je dan geoefend moeten hebben en daar is geen tijd voor. Alles blijft zoals het was, zelfde wisselschema, alles.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan moeten ze haar in positie 2 laten rijden en Wüst meer laten duwen
Nou dat wordt dus hoogstens bronsquote:Op maandag 14 februari 2022 15:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat zou je dan geoefend moeten hebben en daar is geen tijd voor. Alles blijft zoals het was, zelfde wisselschema, alles.
Antwanet vervangen door Schulting/Leerdam.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:04 schreef AgnesGru het volgende:
Komt net interessant artikel binnen van het AD (premium), opvallende dingen:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)in-peking~a83e4141c/
Ik snap werkelijk waar niet dat ze haar überhaupt hebben opgesteld als ze niet eens bereid is samen te trainen. Gauw Groenewoud erin bitte.
Ben trouwens nog even in het archief van de TP gedoken op de geweldige uitslagensite van de ISU om te kijken naar de begindagen. Zie oa:quote:Op zondag 13 februari 2022 20:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, wie had je dan als concurrentie gehad voor Jumbo?
B. de Jong, S. Janmaat, R. Ketquote:Op maandag 14 februari 2022 15:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ben trouwens nog even in het archief van de TP gedoken op de geweldige uitslagensite van de ISU om te kijken naar de begindagen. Zie oa:
https://live.isuresults.e(...)ompetition/8/results
Toen was het blijkbaar best gebruikelijk dat landen met meerdere teams meededen aan de World Cup, hier eindigde Nederland met 3 teams binnen 5 seconden van elkaar. Ik heb zelfs een WC gezien waar Finland met meerdere teams meedeed
Het lijkt me best een interessant idee om dit opnieuw open te stellen in World Cups en het huidige format voor WKs/OS te behouden. Ben benieuwd hoeveel landen nu nog meerdere teams kunnen opstellen, maar misschien zorgt het wel voor meer zij-instroom en van daaruit meer competitie op de langere afstanden.
Ket, de ultieme 1250m rijderquote:Op maandag 14 februari 2022 15:53 schreef Aguero het volgende:
[..]
B. de Jong, S. Janmaat, R. Ket
Wat een dreamteam
Die namen zijn pure nostalgie!quote:Op maandag 14 februari 2022 15:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ben trouwens nog even in het archief van de TP gedoken op de geweldige uitslagensite van de ISU om te kijken naar de begindagen. Zie oa:
Toen was het blijkbaar best gebruikelijk dat landen met meerdere teams meededen aan de World Cup, hier eindigde Nederland met 3 teams binnen 5 seconden van elkaar. Ik heb zelfs een WC gezien waar Finland met meerdere teams meedeed
Het lijkt me best een interessant idee om dit opnieuw open te stellen in World Cups en het huidige format voor WKs/OS te behouden. Ben benieuwd hoeveel landen nu nog meerdere teams kunnen opstellen, maar misschien zorgt het wel voor meer zij-instroom en van daaruit meer competitie op de langere afstanden.
"Ja we zullen er staan maar eigenlijk is het te laat" was de boodschap van Irene zo ongeveer.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:27 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nou dat kan je beter niet doen, want Coopmans laat alles zoals het was:
https://nos.nl/peking2022(...)s-hebben-plak-binnen
Even door scrollen naar het filmpje onder: Ploeg die geen ploeg oogt is eensgezind: 'Geen paniekvoetbal gaan spelen'
Denk dat zelfs de meest doorgewinterde schaatsfans deze gasten niet meer kennen.quote:Op maandag 14 februari 2022 15:53 schreef Aguero het volgende:
[..]
B. de Jong, S. Janmaat, R. Ket
Wat een dreamteam
Ik zou ze op straat niet herkennen.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk dat zelfs de meest doorgewinterde schaatsfans deze gasten niet meer kennen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lag dat niet vooral aan z'n teamgenoten? Röjler was volgens mij een subtopper op de 5000m en allroundkampioenschappenquote:Op maandag 14 februari 2022 16:28 schreef Marcoss het volgende:
Coach van Nils vd Poel deed toen ook mee overigens, die kon er alleen niet zoveel van
Ongelofelijk dat we in 2006 niet wonnen. Echt zo superieur aan de andere teams toen.quote:Op maandag 14 februari 2022 15:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee, Italië reed toen een olympisch record in de kwartfinale en waren ook iets sneller in de finale dan NL in de strijd om plek 3. Olympisch record was in 2010 in de strijd om brons.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat we in 2006 niet wonnen. Echt zo superieur aan de andere teams toen.Volgens mij reden we voor brons toen ook nog een dik Olympisch record, echt doodzonde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verdraaid, je hebt nog gelijk ook.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, Italië reed toen een olympisch record in de kwartfinale en waren ook iets sneller in de finale dan NL in de strijd om plek 3. Olympisch record was in 2010 in de strijd om brons.
En als ik het me goed herinner, lag NL bij die val wel voor op Italië, maar was het verschil ook niet enorm groot.
Vooral bij Ritsma toch? Wennemars en Verheijen waren nog wel absolute top in die jaren. Ritsma zat al in z'n nadagen en door hem de voorronde te laten rijden, zou hij eindelijk dat goud op de Spelen wel even binnenhalen..quote:Op maandag 14 februari 2022 16:36 schreef GotenSSJ het volgende:
Toen zijn er wel een aantal olympische gouden dromen in deugen gevallen jaRitsma, Wennemars, Verheijen. Kwamen allemaal wel even goud ophalen.
Je hebt er een aardige studie van gemaaktquote:Op maandag 14 februari 2022 16:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Marcoss Ik heb alle edities er nog eens even bijgepakt.
OS 2006 vrouwen: Verslagen in de kwartfinale door latere winnaar Duitsland, Van Deutekom die het niet goed bij kon houden. Nederland reed in die kwartfinale de derde tijd van het toernooi.
OS 2006 mannen: Verslagen in de halve finale door latere winnaar Italië. Valpartij maar niet de beste.
OS 2010 vrouwen: Verslagen in de kwartfinale door latere winnaar Duitsland. Groenewold kan het niet bijhouden.
OS 2010 mannen: Verslagen in de halve finale door latere winnaar Noorwegen. Blokhuijsen kan het niet bijhouden, gemiste kans. Nederland rijdt voor brons de beste tijd van allemaal.
OS 2014 vrouwen: Nederland verreweg de beste.
OS 2014 mannen: Nederland verreweg de beste.
OS 2018 vrouwen: Nederland verliest finale ruim van Japan. Niet echt een duidelijke oorzaak.
OS 2018 mannen: Verslagen door latere winnaar Noorwegen. Blokkie kan het mede door een kapot veertje niet bijhouden.
Het valt me nog enigszins mee als je het zo bekijkt. In 2006 en 2010 was Nederland bij de vrouwen volgens mij niet echt topfavoriet. 2010 is natuurlijk wel een misser van jewelste bij de mannen.
Er werd slecht op getraind en inderdaad hadden we bij de mannen 4 Spelen het beste team dat 3 keer matig reed doordat er gewoon slecht getraind werd. We hebben nu voor het eerst niet de beste ploeg waardoor we misschien zelfs helemaal buiten de medailles vallen morgen.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je hebt er een aardige studie van gemaakt
2010 was inderdaad de grootste misser, maar ook 2018 hadden ze gewoon moeten winnen bij de mannen, weet eigenlijk niet meer hoe groot de invloed van dat veertje was. En als je puur naar de individuele kwaliteiten kijkt, zouden de vrouwen zowel in 2018 als nu moeten winnen van de Japanse (en Canadese) dames.
Miho Takagj die nu zowel zilver op de 500 als de 1500 meter haalt. Dat geoliëde team lijkt mij onverslaanbaar, want haar zus en Sato zijn ook goede middenafstandrijdsters.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Je hebt er een aardige studie van gemaakt
2010 was inderdaad de grootste misser, maar ook 2018 hadden ze gewoon moeten winnen bij de mannen, weet eigenlijk niet meer hoe groot de invloed van dat veertje was. En als je puur naar de individuele kwaliteiten kijkt, zouden de vrouwen zowel in 2018 als nu moeten winnen van de Japanse (en Canadese) dames.
Wij hebben slechts de olympische kampioenen op de 1500 en 3000 meter en de nr. 3 van de 1500 meter. Wordt lastig idd.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Miho Takagj die nu zowel zilver op de 500 als de 1500 meter haalt. Dat geoliëde team lijkt mij onverslaanbaar, want haar zus en Sato zijn ook goede middenafstandrijdsters.
Verheijen wel echt kansloos voor olympisch goud, ondanks dat die best goed was overall natuurlijk. Wennemars ook nooit serieus een greep naar goud gedaan volgens mij, net aan brons in Turijn.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vooral bij Ritsma toch? Wennemars en Verheijen waren nog wel absolute top in die jaren. Ritsma zat al in z'n nadagen en door hem de voorronde te laten rijden, zou hij eindelijk dat goud op de Spelen wel even binnenhalen..
Maar dat betekent niet dat Wennemars in 2006 zijn Olympische gouden droom al in duigen zag vallen door het mislopen van TP goud. Hij ging gewoon door tot 2010, won in de tussentijd nog allerlei wedstrijden, maar bleek toen niet goed genoeg meer voor Vancouver. Voor Verheijen geldt bijna precies hetzelfde.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Verheijen wel echt kansloos voor olympisch goud, ondanks dat die best goed was overall natuurlijk. Wennemars ook nooit serieus een greep naar goud gedaan volgens mij, net aan brons in Turijn.
Dus had het in Turijn moeten gebeuren, voor beide. Of zouden ze allebei het idee gehad hebben om op hun 34ste nog goud te gaan winnen op de volgende spelen? Zeker Verheijen zal toch wel ingezien hebben dat dat een kansloze missie ging worden met de opmars van Kramer.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat Wennemars in 2006 zijn Olympische gouden droom al in duigen zag vallen door het mislopen van TP goud. Hij ging gewoon door tot 2010, won in de tussentijd nog allerlei wedstrijden, maar bleek toen niet goed genoeg meer voor Vancouver. Voor Verheijen geldt bijna precies hetzelfde.
Achteraf hadden we jarenlang gewoon Kramer op kop moeten laten rijden en de anderen Kramer laten duwen. Eigenlijk was dat destijds ook wel duidelijk gezien het verschil in rondetijden als wel of niet op kop reed.quote:Op maandag 14 februari 2022 16:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Marcoss Ik heb alle edities er nog eens even bijgepakt.
OS 2006 vrouwen: Verslagen in de kwartfinale door latere winnaar Duitsland, Van Deutekom die het niet goed bij kon houden. Nederland reed in die kwartfinale de derde tijd van het toernooi.
OS 2006 mannen: Verslagen in de halve finale door latere winnaar Italië. Valpartij maar niet de beste.
OS 2010 vrouwen: Verslagen in de kwartfinale door latere winnaar Duitsland. Groenewold kan het niet bijhouden.
OS 2010 mannen: Verslagen in de halve finale door latere winnaar Noorwegen. Blokhuijsen kan het niet bijhouden, gemiste kans. Nederland rijdt voor brons de beste tijd van allemaal.
OS 2014 vrouwen: Nederland verreweg de beste.
OS 2014 mannen: Nederland verreweg de beste.
OS 2018 vrouwen: Nederland verliest finale ruim van Japan. Niet echt een duidelijke oorzaak.
OS 2018 mannen: Verslagen door latere winnaar Noorwegen. Blokkie kan het mede door een kapot veertje niet bijhouden.
Het valt me nog enigszins mee als je het zo bekijkt. In 2006 en 2010 was Nederland bij de vrouwen volgens mij niet echt topfavoriet. 2010 is natuurlijk wel een misser van jewelste bij de mannen.
Met de ploegenachtervolging die Nederland in die jaren compleet domineerde, waarom niet? Achteraf was dat inderdaad hun laatste kans, maar dat wisten ze toen nog nietquote:Op maandag 14 februari 2022 17:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dus had het in Turijn moeten gebeuren, voor beide. Of zouden ze allebei het idee gehad hebben om op hun 34ste nog goud te gaan winnen op de volgende spelen? Zeker Verheijen zal toch wel ingezien hebben dat dat een kansloze missie ging worden met de opmars van Kramer.
Ja ok, de ploegenachtervolging had in 2010 ook mogelijk geweest natuurlijk.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met de ploegenachtervolging die Nederland in die jaren compleet domineerde, waarom niet? Achteraf was dat inderdaad hun laatste kans, maar dat wisten ze toen nog niet
Oh ja, dat gedoe met Gretha Smit destijdsquote:Op maandag 14 februari 2022 18:15 schreef Ericr het volgende:
OWS / steun hier moniek kleinsman
Krijgen we dit jaar een topic voor Antoinette?
De dames wachten met hun sterkste formatie tot de strijd om het brons, dus dat moet goed komen.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Het kan alleen nog maar meevallen morgen
Zou WojcickaBachleda Curus nog wel eens nachtmerries hebben van Ingrid Paul?quote:Op maandag 14 februari 2022 18:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh ja, dat gedoe met Gretha Smit destijds
Ja dit is wel de opmerking van de dag wat mij betreft. Gek dat we daar pas in 2022 achter komen. Nu zou Roest alles op kop moeten rijden, maarja te laat.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:59 schreef Aguero het volgende:
[..]
Achteraf hadden we jarenlang gewoon Kramer op kop moeten laten rijden en de anderen Kramer laten duwen. Eigenlijk was dat destijds ook wel duidelijk gezien het verschil in rondetijden als wel of niet op kop reed.
Bart Veldkamp vindt ook dat Letitia de Jong, uhhh nou ja, ingewisseld moet worden voor Marijke Groenewoud.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:16 schreef maxi-mus het volgende:
Ze motten Antwanet morgen op stal houden.
Gaat wel erg ver zo. Alles voor goud. Moet Ireen dan ook scheiden?quote:Op maandag 14 februari 2022 20:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Bart Veldkamp vindt ook dat Letitia de Jong, uhhh nou ja, ingewisseld moet worden voor Marijke Groenewoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |