quote:Van der Poel spreekt schande van Nederlandse ijslobby: 'Dit is corruptie, een gruweldaad'
De Zweedse schaatser Nils van der Poel heeft fel uitgehaald naar de KNSB naar aanleiding van een artikel dat verscheen over een Nederlandse ijslobbyist. Hij beticht de Nederlandse ploeg van corruptie en spreekt van het grootste schandaal in de sport.
"Dit is corruptie", foeterde Van der Poel woensdag op de persconferentie. "Dit is proberen om het speelveld te veranderen in jouw voordeel met onethische en immorele redenen. Ik snap niet dat de KNSB dit laat gebeuren."
In het artikel op schaatsen.nl wordt de bewegingswetenschapper Sander van Ginkel opgevoerd, die voor de Nederlandse ploeg een dagelijkse lobby voert voor het beste ijs. "De Nederlanders zijn gebaat bij hard ijs, dus moet het zo koud mogelijk zijn", zegt Van Ginkel onder andere.
'Van Ginkel verzamelt allerhande data waarmee hij om de dag naar de chef van de ijsmeesters stapt', zo is verder te lezen in het stuk. 'Zeker de eerste dagen had hij het idee dat het effect sorteerde.'
Chanant
"Dit is chanant", vindt van der Poel. "Niet alleen voor de KNSB, maar ook voor de Nederlandse schaatsers die de KNSB vertegenwoordigen. Dit is het grootste schandaal in onze sport. En we hebben dopinggevallen in onze sport gehad. Ik ben heel benieuwd welke maatregelen de ISU en de IOC zullen nemen tegen het Nederlandse team. Dit is een gruweldaad."
Remy de Wit, technisch directeur bij de KNSB, vindt corruptie een sterk woord. "Ik denk dat het bij de hele wereld bekend is dat wij al decennia lang met wetenschappers werken die op alle wedstrijden alles meten. We meten de kwaliteit van het ijs. En meestal gaan we in gesprek met ijsmeesters als die daar om vragen. En het is eigenlijk niet meer en niet minder dan dat."
Snapt De Wit de verontwaardiging van Van der Poel dat het Nederlandse team invloed probeert uit te oefenen? "Jij noemt het invloed. Ik noem het: wij gaan in gesprek. In het stuk staat het misschien wat ongelukkig. Laat dat ook duidelijk zijn. Maar wij doen dat al die jaren al."
https://nos.nl/peking2022(...)uptie-een-gruweldaad
Chanant, naar FOK!-gebruik. Echt fantastisch.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:11 schreef OmniRocket het volgende:
Quote is aangepast door TS....
Corruptie gaat wel wat ver.... van der Poel overdrijft. Maar of het fair is dat iemand zoveel invloed heeft om te zorgen voor het beste ijs voor de Nederlanders...
Hard ijs is beter voor een bepaalde stijl, net als op gras bepaalde tactieken beter werken dan op gewoon kunstgras. Het is een kwestie van smaak, als je aanvallend voetbal het echte voetbal vindt, dan ben je tegen kunstgras geloof ik, waar verdedigen beter werkt. Op eenzelfde manier kan een bepaalde techniek bij schaatsen op zacht ijs lonender zijn dan op hard ijs.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:27 schreef Aratanax het volgende:
Is er consensus in de schaatswereld dat hard ijs 'beter' ijs is? Vergelijk de lobby in de eredivisie dat kunstgras verboden moet worden, vinden we ook niet raar en zeker geen corruptie. Of is het echt een kwestie van voorkeuren en probeert de Nederlandse ploeg de Nederlandse voorkeur door te drukken?
Dat wil het AD en de Telegraaf er graag van maken.quote:
“Hoe kouder het ijs, des te harder het wordt. Ze zijn gewend te glijden en nemen dat mee in hun afzet. Veel andere landen brengen rijders voort die meer een (kortere) prikslag hebben en voor wie hard ijs van minder belang is. Ik probeer zo gunstig mogelijk voorwaarden te scheppen voor onze rijders.”quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:27 schreef Aratanax het volgende:
Is er consensus in de schaatswereld dat hard ijs 'beter' ijs is? Vergelijk de lobby in de eredivisie dat kunstgras verboden moet worden, vinden we ook niet raar en zeker geen corruptie. Of is het echt een kwestie van voorkeuren en probeert de Nederlandse ploeg de Nederlandse voorkeur door te drukken?
Nederlandse schaatsers zijn meer gewend om een glijdende slag te maken. Hard ijs is dan in hun voordeel, omdat dat het meeste lijkt op wat ze uit Thialf gewend zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:21 schreef sp3c het volgende:
de KNSB probeert het beste ijs te krijgen om heel sneel heel veel rondjes op te schaatsen en nu is een schaatser beledigd
I don't get it
Jorrit Bergsma geef ik de meeste kans op de 10 km.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:04 schreef madeleine-b het volgende:
Bij elke sport zullen coaches feedback geven als er ruimte is voor verbetering.
Volgens mij is van der Poel is bang de 10km te verliezen en heeft hij baat bij een matige baan waar het om brute kracht gaat en niet zozeer schaatstechniek.
De 5km was wel erg close... misschien is ie toch een beetje nerveus voor de 10km nu.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:37 schreef Netsplitter het volgende:
Hij is een ongelofelijk jankerd die eigenlijk geen aandacht moet krijgen.
Triest mannetje.
Als hij 'm wint is het fantastisch ijs. Als hij 'm verliest is het de schuld van de Nederlanders.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De 5km was wel erg close... misschien is ie toch een beetje nerveus voor de 10km nu.
Kijk, dit is het antwoord waar ik naar zocht. Hard ijs is dus gewoon objectief beter. Die gast moet niet zeuren dus.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goed hard ijs zorgt voor de snelste tijden dus in die zin iets wat eigenlijk door iedereen nagestreeft zou moeten worden. Dat Nederland er extra baat bij heeft is twee vliegen in n klap maar zeker niet onetisch of immoreel.
ze kopen ze toch ook niet om ofzo?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:44 schreef Gremen het volgende:
Wat is nu precies het probleem? En wat probeert NL voor elkaar te krijgen?
Het maakt toch ook niks uit, want iedereen rijdt me de zelfde condities? (afgezien van vlak na dweil moeten rijden enz)
Hij verliest de sympathie heel snel zo, de aansteller.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:37 schreef Netsplitter het volgende:
Hij is een ongelofelijk jankerd die eigenlijk geen aandacht moet krijgen.
Triest mannetje.
Eens.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:41 schreef Sabata het volgende:
Wel heel knullig van de KNSB om op hun eigen platform zich even op de borst te kloppen. Arrogantie ten top eigenlijk.
Eens, wat een debiel. Extra dopingtesten voor deze gozert.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:02 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou als ik de KNSB zou zijn, een rechtszaak gaan aanspannen wegens smaad en laster.
Hoezo? Ze zijn er niet schimmig over? Ze doen niks illegaals, ze vertellen gewoon dat ze het ijs keuren en optimaal proberen te hebben voor de Hollanders.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:41 schreef Sabata het volgende:
Wel heel knullig van de KNSB om op hun eigen platform zich even op de borst te kloppen. Arrogantie ten top eigenlijk.
Nee, kun je wel lezen?quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:35 schreef gianni61 het volgende:
Dus hij wil zeggen dat de omstandigheden waarbij hij goud heeft behaald in het voordeel zouden zijn van Nederland?
Ja, fucking narcist is het.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:03 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb het gevoel dat Nils op Schaatsen.nl zat te bladeren om superlatieve stukken over zijn vijf kilometer te gaan lezen, en teleurgesteld is dat de verhalen over Annie Borckink 1980 en Hilbert van der Duim 1984 langer zijn, en is toen terugbladerend uitgekomen op een bericht van 5 februari, en heeft dat door de Zweedse Google-translate gehaald.
Het zal er vooral om gaan om hij dat gewoon zegt tegen de ijsmeester of dat dat iets anders gaat.. gezien de manier waarop die van Ginkel het zegt, is het niet gewoon even met de ijsmeester pratenquote:Op woensdag 9 februari 2022 15:03 schreef koemleit het volgende:
Ik begrijp het ook niet zo goed.
Nederland wil hard ijs en zegt tegen die ijsmeester. "Doe ff dat ijs wat harder". Dan is het toch aan die gast of ie dat doet ofniet?
Plus daarbij het ijs wordt er niet illegaal van ofzo. Ik vind het niet meer dan normaal dat je er alles aan doet om te winnen.
Bij voetbal bv wordt er de hele wedstrijd gezeurd tegen de scheids om hem te benvloeden. misschien niet netjes maar niet illegaal ofzo.
"Corruption" omdat ze het ijs wellicht iets te hard hebben gemaakt voor meneer van der Poel. Raar verhaal.
Corruptie noemt hij ook enkel om er zeker van te zijn dat dit een rel gaat worden, denk eigenlijk dat hij dit nog wel leuk vindt ookquote:Op woensdag 9 februari 2022 15:13 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Corruptie is veel te groot woord en totaal misplaatst. Ongewenste inmenging kun je het wellicht noemen. Als ijsmeester moet je alleen ook gwn input/feedback verzamelen en eigen lijn trekken tav ijskwaliteit/eigenschappen. NL is alleen zo professioneel dat ze een woordvoerder/lobbyist namens TeamNL hebben mbt ijskwaliteit.
Dit heb ik ook, wat is nou precies z'n aanklacht?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:08 schreef Aratanax het volgende:
Des te langer ik erover nadenk, des te schandaliger ik de uitspraken van Van der Poel begin te vinden.
Die Jeroen Stekelenburg en Erben Wennemars lullen ook maar wat in de rondte live op NPO 1 nu.
Bedreigen ze hem? Chanteren ze hem? Betalen ze hem?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het zal er vooral om gaan om hij dat gewoon zegt tegen de ijsmeester of dat dat iets anders gaat.. gezien de manier waarop die van Ginkel het zegt, is het niet gewoon even met de ijsmeester praten
Wat een bizar nauwe eisen om te mogen klagen... Alsof dat de enige manieren zijn om mensen te benvloeden. Dat kan echt wel een stukje subtieler, zonder dat het resultaat eronder hoeft te lijden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Bedreigen ze hem? Chanteren ze hem? Betalen ze hem?
Als dat aan de hand is heeft die een punt.
Welk resultaat?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat een bizar nauwe eisen om te mogen klagen... Alsof dat de enige manieren zijn om mensen te benvloeden. Dat kan echt wel een stukje subtieler, zonder dat het resultaat eronder hoeft te lijden.
Het resultaat dat het ijs geprepareerd wordt in het voordeel van de Nederlanders. Dat wat die kerel van schaatsen.nl zegt dat ie voor elkaar probeert te krijgen bij de ijsmeester als onderdeel van de olympische missie.quote:
quote:
Wie zegt dat dat het resultaat is? Nils?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het resultaat dat het ijs geprepareerd wordt in het voordeel van de Nederlanders. Dat wat die kerel van schaatsen.nl zegt dat ie voor elkaar probeert te krijgen bij de ijsmeester als onderdeel van de olympische missie.
Denk je dat ze hem in dienst hebben omdat ie zo goed kan klaverjassen?
ja en? wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het resultaat dat het ijs geprepareerd wordt in het voordeel van de Nederlanders. Dat wat die kerel van schaatsen.nl zegt dat ie voor elkaar probeert te krijgen bij de ijsmeester als onderdeel van de olympische missie.
Denk je dat ze hem in dienst hebben omdat ie zo goed kan klaverjassen?
Ik zeg helemaal nergens dat de ijsmeester corrupt is, dat woord heb ik ook niet gebruikt, dus waarom voel je je genoodzaakt om me die woorden in de mond te leggen?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat het resultaat is? Nils?
Ook jij suggereert hier zonder enig bewijs dat de ijsmeester corrupt is.
Lekker schildkliermedicatie snuiven en slikken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:02 schreef FundsAreSafu het volgende:
Hopelijk geeft hij ons hierna een inkijkje binnen het systematische dopingprogramma van de Nederlandse schaatsploegen
Ah ja, context verkeerd begrepen. My bad.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal nergens dat de ijsmeester corrupt is, dat woord heb ik ook niet gebruikt, dus waarom voel je je genoodzaakt om me die woorden in de mond te leggen?
Ik zeg alleen dat benvloeding op andere manieren kan dan dreigend, met geweld of omkoping, en dat het dan nog steeds maar de vraag is of het ook wenselijk is. Ik denk niet dat het wenselijk is en zeker niet als de persoon in een interview zijn lobbywerk toelicht met teksten als:
[ twitter ]
Link?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:44 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Zwaargewicht Hendriks maakt Vdp en Zweedse schaatsbond even af. Goed gedaan Maurits, relletje in de kiem gesmoord.
Hij zegt zelf in het interview dat het vaak nut heeft, ik geloof in ieder geval niet dat hij het "even' deelt en het verder aan de ijsmeester laat.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat het resultaat is? Nils?
Ook jij suggereert hier zonder enig bewijs dat de ijsmeester corrupt is.
Idd dat was fiasco. Goed dat noc nsf ingreep. En hier zie je meerwaarde van een ervaren en welbespraakte vertegenwoordiger ter plaatse.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maurits kan dit spelletje stuk beter dan Remy de Wit
omdat het nu niet naar wens is?quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah ja, context verkeerd begrepen. My bad.
De ijsmeester doet dat werk al jaaaaaren. En waarom nu pas klagen?
Dit is janken om het janken.
Ik heb 'm gezien.quote:
Elk land kan gewoon met de ijsmeester praten. Dat wij meer ervaring hebben met goed ijs dan zeg de US, lijkt mij logisch. Dat de ijsmeesters eerder geneigd zijn om naar onze data te kijken is daar een logisch gevolg van.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zegt zelf in het interview dat het vaak nut heeft, ik geloof in ieder geval niet dat hij het "even' deelt en het verder aan de ijsmeester laat.
Corruptie is wel onzinnig uiteraard
Mja, hij zegt letterlijk in het stuk dat hij graag heel koud ijs wil omdat dat beter is voor de Nederlanders en buitenlanders vaak een andere slag hebben en daar meer last van hebben. En als het ijs dan telkens zo wordt aangepast dat dat het geval is, kan ik me voorstellen dat andere landen daar niet heel blij mee zijn..quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Elk land kan gewoon met de ijsmeester praten. Dat wij meer ervaring hebben met goed ijs dan zeg de US, lijkt mij logisch. Dat de ijsmeesters eerder geneigd zijn om naar onze data te kijken is daar een logisch gevolg van.
Dat de ijsmeesters ijs maken naar onze specificaties is klinkklare onzin.
Met andere woorden: de ijsmeester luistert alleen naar ons en is daarom ook corrupt.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, hij zegt letterlijk in het stuk dat hij graag heel koud ijs wil omdat dat beter is voor de Nederlanders en buitenlanders vaak een andere slag hebben en daar meer last van hebben. En als het ijs dan telkens zo wordt aangepast dat dat het geval is, kan ik me voorstellen dat andere landen daar niet heel blij mee zijn..
Dat laatste denk ik ook, ik denk dat hij toch wel is geschrokken dat het verschil zo klein was met Roestquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Met andere woorden: de ijsmeester luistert alleen naar ons en is daarom ook corrupt.
Ik denk dat meneer van der poel niet zo goed is als dat hij denkt dat hij is.
En daarom alvast om zich heen begint te slaan nog voordat hij de 10km heeft gereden.
1e klacht kwam van de Chinezen, die hadden geklaagd dat het ijs opeens in het nadeel was van Ning (en in het voordeel van de Nederlanders) en daar werd vd Poel naar gevraagd met dus het stukje van schaatsen.nl als achtergrondquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Met andere woorden: de ijsmeester luistert alleen naar ons en is daarom ook corrupt.
En daarom alvast om zich heen begint te slaan nog voordat hij de 10km heeft gereden.
Dit zou best wel eens kunnen jaquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:03 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook, ik denk dat hij toch wel is geschrokken dat het verschil zo klein was met Roest
Hij zou zich eigenlijk op de 10 km moeten focussen in plaats van bezig te zijn met zulke randzaken. Lijkt inderdaad een beetje op indekken voor een mogelijk verlies op de 10 km.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij heeft honderden rondjes gereden ergens in Itali geloof ik. Op een ijsbaan met ijs wat hij helemaal kent.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit zou best wel eens kunnen ja
Het is niet dat hij er opeens zelf over begint he? Hij wordt ernaar gevraagdquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hij zou zich eigenlijk op de 10 km moeten focussen in plaats van bezig te zijn met zulke randzaken. Lijkt inderdaad een beetje op indekken voor een mogelijk verlies op de 10 km.
Inzellquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij heeft honderden rondjes gereden ergens in Itali geloof ik. Op een ijsbaan met ijs wat hij helemaal kent.
Nu komt hij op ander ijs terecht wat hem niet ligt, dus begint te janken.
Hij klaagt helemaal niet over het ijs, hij klaagt over eventuele inmenging van de Nederlanders op het ijs..quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij heeft honderden rondjes gereden ergens in Itali geloof ik. Op een ijsbaan met ijs wat hij helemaal kent.
Nu komt hij op ander ijs terecht wat hem niet ligt, dus begint te janken.
Die ja. Thx.quote:
Omdat het verboden is om kritisch te reageren op dubieuze uitspraken vanuit de Nederlandse schaatsstaf?quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:08 schreef Giggio het volgende:
vdpoel kan Thialf voorlopig maar beter even vermijden
gunde hem voor dit goud op de 5k en 10K - maar mag van mij nu door het ijs zakken (al zal dat wat moeilijker zijn als het zo hard is)
Klagen? Hij heeft het over corruptie. Een schande. Dat de KNSB voor minimaal 4 jaar geschorst moet worden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij klaagt helemaal niet over het ijs, hij klaagt over eventuele inmenging van de Nederlanders op het ijs..
Er wordt hier wel echt alles bijgehaald hoor
Dit is kritisch? Mensen beschuldigen van corruptie zonder enig bewijs te overleggen?quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat het verboden is om kritisch te reageren op dubieuze uitspraken vanuit de Nederlandse schaatsstaf?
niet verboden, van mij mag hij, maar om het het grootste schandaal te noemen, kom op zegquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat het verboden is om kritisch te reageren op dubieuze uitspraken vanuit de Nederlandse schaatsstaf?
Ja, die woorden die hij daarna kiest, slaan nergens op, maar die kiest hij bewust om er een flinke rel van te maken. Maar alsnog gaat zijn verhaal niet over slecht ijs of over z'n eigen race.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klagen? Hij heeft het over corruptie. Een schande. Dat de KNSB voor minimaal 4 jaar geschorst moet worden.
Dat is geen klagen meer...
Ja, oke, ook overdreven, maar de haat die dat hier weer opwekt is ook weer zoiets. Een mens mag toch iets zeggen zonder dat ie direct door het ijs moet zakken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:11 schreef Giggio het volgende:
[..]
niet verboden, van mij mag hij, maar om het het grootste schandaal te noemen, kom op zeg
Ongefundeerd complete organisaties beschuldigen corruptie zonder enig bewijs is normaal tegenwoordig?quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, oke, ook overdreven, maar de haat die dat hier weer opwekt is ook weer zoiets. Een mens mag toch iets zeggen zonder dat ie direct door het ijs moet zakken.
Een hoog sneeuwvlokjesgehalte proef ik.
sneeuw is hier nog ver te zoeken, idem de haatquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, oke, ook overdreven, maar de haat die dat hier weer opwekt is ook weer zoiets. Een mens mag toch iets zeggen zonder dat ie direct door het ijs moet zakken.
Een hoog sneeuwvlokjesgehalte proef ik.
Inderdaad. Het hele verhaal gaat over zijn reactie. Als ie had gezegd "opmerkelijk ja, ik hoop dat de ijsmeester z'n oren niet laat hangen naar de Nederlanders". Dan was er niks aan de hand geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ongefundeerd complete organisaties beschuldigen corruptie zonder enig bewijs is normaal tegenwoordig?
Ik zou serieus aan de zweedse delegatie laten weten dat ze binnenkort een dagvaarding kunnen verwachten wegens smaad en laster.
Dan kunnen ze mooi laten zien welk bewijs voor corruptie enzo ze hebben om die claims waar te maken.
En z'n eigen race wordt er continu bijgehaald, terwijl het daar geen moment over gaat.. dus dat wordt er hier dan bij verzonnenquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Inderdaad. Het hele verhaal gaat over zijn reactie. Als ie had gezegd "opmerkelijk ja, ik hoop dat de ijsmeester z'n oren niet laat hangen naar de Nederlanders". Dan was er niks aan de hand geweest.
Dit is gewoon een ongefundeerde beschuldiging.
Mooi he.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:01 schreef Em31 het volgende:
Hij zit indirect ook die Canadese ijsmeester te beschuldigen dat hij mee zou gaan met deze 'corruptie'. Zal daar ook lekker vallen.
En het IOC! Het IOC is ook corrupt volgens NvdP!!quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:07 schreef Marcoss het volgende:
Eigenlijk zegt hij dat alle Chinezen corrupt zijn!
Maar hij houdt wel van ultralopen en andere saaie dingen die extreem lang duren, dat snap ik dan niet. Wat is daar nu leuk aan?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat Nils vooral heel snel verveeld is. Daarom vraag ik ook af of we hem na de OS nog terug gaan zien op de ijsbaan.
een beetje. en ook een beetje Hongaars, dat zijn ook van die zeurders, dus dat kan wel kloppenquote:Op woensdag 9 februari 2022 14:59 schreef mazaru het volgende:
Wat een zeikerd die van der Poel. Die heeft zeker Nederlands bloed?
Ik vond het ronduit amateuristisch van Van Ginkel, als vertegenwoordiger van de Nederlandse schaatsploeg.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:04 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hoezo? Ze zijn er niet schimmig over? Ze doen niks illegaals, ze vertellen gewoon dat ze het ijs keuren en optimaal proberen te hebben voor de Hollanders.
Dat lijkt me gewoon heel professioneel.
Dat laatste vooral ja, zo legde hij het zelf ook uit. Dat hij een berg heeft beklommen en van het uitzicht geniet, maar vlak daarna denkt dat het uitzicht op die andere berg toch ook wel mooi lijkt te zijn en dat hij dat dan graag wil proberenquote:Op woensdag 9 februari 2022 17:58 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Maar hij houdt wel van ultralopen en andere saaie dingen die extreem lang duren, dat snap ik dan niet. Wat is daar nu leuk aan?
Of moet ik het meer zien als: paar jaar focus op dit, klaar. Dan focus op dat, klaar. En dan weer wat anders.
Ik geef maar toe dat het op mijn gevoelens jegens Nils weinig invloed heeft.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef 4-elements het volgende:
Toch knap hoe Nils in 1 klap heel veel sympathie heeft verloren. En dat zonder dickpic.
Mycket bra!quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:32 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Nils van der Poel wordt de redding van het langebaanschaatsen. Ik hoop dat hij deze lijn doortrekt en de overkapping van de ijsbaan in Baselga eraf lult.
Dikke sneeuwstormen, huilende Nederlands met heimwee naar de warmte en geborgenheid van Thialf en een Zweed die alle medailles binnenharkt.
Mark doet het op stocijnse wijze.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:47 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Tuitert heeft er uiteraard een twitterdraadje aan gewijd, vond dit nog wel een leuk historisch nieuwtje
Tijden van Brodka en Yuskin? herlevenquote:Op woensdag 9 februari 2022 18:32 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Nils van der Poel wordt de redding van het langebaanschaatsen. Ik hoop dat hij deze lijn doortrekt en de overkapping van de ijsbaan in Baselga eraf lult.
Dikke sneeuwstormen, huilende Nederlands met heimwee naar de warmte en geborgenheid van Thialf en een Zweed die alle medailles binnenharkt.
Eerder die van Thomas Gustafsson en Geir Karlstadquote:Op woensdag 9 februari 2022 19:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Tijden van Brodka en Yuskin? herleven
Iedereen gaat beter op harder ijs, dus het zijn wel degelijk objectief betere omstandigheden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij probeert de meest gunstige voorwaarden te creren voor zijn schaatsers, niet de beste voorwaarden in het algemeen.. het is uiteraard niet verboden, maar of het helemaal netjes is, is ook een 2e
Even Wetten, Rune Stordal, Barbara de Loorquote:Op woensdag 9 februari 2022 19:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eerder die van Thomas Gustafsson en Geir Karlstad
De redding van het langebaanschaatsen? Hij gaf eerder deze week aan er misschien zelfs mee te stoppen na de Olympische Spelen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:32 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Als je achteraf weet dat er bijna geen publiek bij het schaatsen komt vanwege Covid-19, hadden ze achteraf de schaatswedstrijden beter op een binnenmeer van Binnen-Mongoli kunnen houden. Vanwege de Siberische koude-inval was dit toch gegarandeerd bevroren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:32 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
De kermis op die baantjes (shorttrack en langebaan) is toch ook een enorme loterij. Blowers aan of uit, een weggevallen luchtcirculatie in de ijshal na een valse start, binnen of buitenbaan, de loting, etc, etc. Spijkerhard ijs, laat me niet lachen...quote:Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De redding van het langebaanschaatsen? Hij gaf eerder deze week aan er misschien zelfs mee te stoppen na de Olympische Spelen.
Genetische freak, maar geen sportmentaliteit
Bedoelde Kuzin.quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eerder die van Thomas Gustafsson en Geir Karlstad
Idd even drugstest.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Die pillen hebben wel rare bijwerkingen.
Hij maakt zich er niet populairder op zo.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Rare gozer die Van der Poel. Vind zijn gedrag ook vrij inconsequent. Dan weer als een autist zeuren over de concurrentie en dan weer doen alsof de hele sport hem toch niets boeit.
Ja en in zijn beleving wordt het voor iedere Nederlandse rit aangepast in die twee minuten die er tussen de starts zitten.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:35 schreef gianni61 het volgende:
Dus hij wil zeggen dat de omstandigheden waarbij hij goud heeft behaald in het voordeel zouden zijn van Nederland?
Chinese team had al aan de ijsmeester gevraagd "of het ijs niet te koud was" toch?quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk wel dat de buitenlandse schaatsers een beetje vreemd zien naar de Nederlandse ijsmetingen op buitenlandse banen.
De wegrit als eerlijk fenomeenquote:Op woensdag 9 februari 2022 22:12 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
De kermis op die baantjes (shorttrack en langebaan) is toch ook een enorme loterij. Blowers aan of uit, een weggevallen luchtcirculatie in de ijshal na een valse start, binnen of buitenbaan, de loting, etc, etc. Spijkerhard ijs, laat me niet lachen...
Nee, maak de Alternatieve Elfstedentocht Olympisch en krijgers als Nils zullen hun leven wijden om die ene medaille binnen te halen. Net zoals de wegkoers en de tijdrit het echte werk is op de Zomerspelen. Baanwielrennen en BMX zijn de equivalent van het langebaanschaatsen en shorttrack... Leuk vermaak, maar niet het werk waar de mannen van de jongetjes worden onderscheiden.
Nee, dat mag dus niet. We hebben daar zelfs wetgeving voor smaad en laster.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wegkoers het echte werkquote:Op woensdag 9 februari 2022 22:12 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
De kermis op die baantjes (shorttrack en langebaan) is toch ook een enorme loterij. Blowers aan of uit, een weggevallen luchtcirculatie in de ijshal na een valse start, binnen of buitenbaan, de loting, etc, etc. Spijkerhard ijs, laat me niet lachen...
Nee, maak de Alternatieve Elfstedentocht Olympisch en krijgers als Nils zullen hun leven wijden om die ene medaille binnen te halen. Net zoals de wegkoers en de tijdrit het echte werk is op de Zomerspelen. Baanwielrennen en BMX zijn de equivalent van het langebaanschaatsen en shorttrack... Leuk vermaak, maar niet het werk waar de mannen van de jongetjes worden onderscheiden.
berhaupt belachelijk om dat toe te staan als ISU zijnde. Je moet het maar gewoon doen met de omstandigheden/het ijs dat je voorgeschoteld krijgt. Dit slaat echt door aan alle kanten, eerst jarenlang gezeik dat buiten schaatsen oneerlijk is, nu is alles overdekt en is het wr niet goedquote:Op donderdag 10 februari 2022 09:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk wel dat de buitenlandse schaatsers een beetje vreemd zien naar de Nederlandse ijsmetingen op buitenlandse banen.
De metingen zijn op zich het probleem niet, het proberen te benvloeden van de ijsmeester (al is maar de vraag of die daar berhaupt iets aan heeft gedaan) wel.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:21 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
berhaupt belachelijk om dat toe te staan als ISU zijnde. Je moet het maar gewoon doen met de omstandigheden/het ijs dat je voorgeschoteld krijgt. Dit slaat echt door aan alle kanten, eerst jarenlang gezeik dat buiten schaatsen oneerlijk is, nu is alles overdekt en is het wr niet goed.
Zelf ijsmetingen doen lijkt me geen probleem. Kun je nog als land kijken of je wat harder of rustiger moet starten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:21 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
berhaupt belachelijk om dat toe te staan als ISU zijnde. Je moet het maar gewoon doen met de omstandigheden/het ijs dat je voorgeschoteld krijgt. Dit slaat echt door aan alle kanten, eerst jarenlang gezeik dat buiten schaatsen oneerlijk is, nu is alles overdekt en is het wr niet goed.
Denk dat meerdere landen ook wel metingen doen toch? Althans, dat lijkt mij wel logisch. Immers zegt dat altijd ook wat over de omstandigheden..quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
De metingen zijn op zich het probleem niet, het proberen te benvloeden van de ijsmeester (al is maar de vraag of die daar berhaupt iets aan heeft gedaan) wel.
Ik ben het er helemaal mee eens dat men idealiter een sprinterskoers, een heuvelklassieker, een klimkoers, een gravelrace en wellicht een eenweekse, meerdaagse rittenkoers moet uittekenen op de Olympische Spelen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De wegrit als eerlijk fenomeen
Lekker de kanshebbers afhankelijk maken van of je een parcours hebt a la MSR, Lombardije of de Waalse Pijl
Voor bijvoorbeeld Bergsma wel. En die kan best een potje schaatsen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:27 schreef Aratanax het volgende:
Qua beeldvorming.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:34 schreef EinarBoe het volgende:
https://nos.nl/peking2022(...)nd-ik-niet-erg-sterk
Eigenlijk valt het steeds meer richting Van der Poel, de KNSB staat er steeds slechter op. Gelukkig hebben wij de Telegraaf, die zal de massa wel even mennen richting de grote boze Zweed.
En je hebt ook nog het effect van Google translate van het Nederlands naar het Zweeds. Ik merk bijvoorbeeld wel dat Nederlandse uitdrukkingen in het Chinees (Mandarijn) soms vreemd overkomen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:39 schreef -0- het volgende:
Net dat artikel gelezen op schaatsen.nl.
De reactie van van der Poel is natuurlijk enorm overdreven en vrij lomp maar in dat interview zeggen ze wel dat ze invloed uit proberen te oefenen en het idee hebben dat dat wel gelukt is.
Dat is wel enorm dom om te zeggen en wat dat betreft snap ik dat van der Poel denkt wat is hier gaande.
Inderdaad. Schaatsen is folklore, een b-sport, en wordt alleen bekeken door 70+. Bij wedstrijden buiten Nederland zijn er altijd meer schaatsers in de baan dan toeschouwers op de tribune. Het wordt tijd dat we dit erkennen en ons richten op sporten die internationaal wat hoger aangeschreven staan en het schaatsen laten voor wat het is.quote:
Flikker op met deze bullshitquote:Op donderdag 10 februari 2022 16:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Schaatsen is folklore, een b-sport, en wordt alleen bekeken door 70+. Bij wedstrijden buiten Nederland zijn er altijd meer schaatsers in de baan dan toeschouwers op de tribune. Het wordt tijd dat we dit erkennen en ons richten op sporten die internationaal wat hoger aangeschreven staan en het schaatsen laten voor wat het is.
Dag Johanquote:Op donderdag 10 februari 2022 16:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Schaatsen is folklore, een b-sport, en wordt alleen bekeken door 70+. Bij wedstrijden buiten Nederland zijn er altijd meer schaatsers in de baan dan toeschouwers op de tribune. Het wordt tijd dat we dit erkennen en ons richten op sporten die internationaal wat hoger aangeschreven staan en het schaatsen laten voor wat het is.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 01:03 schreef Books1 het volgende:
[..]
Ja en in zijn beleving wordt het voor iedere Nederlandse rit aangepast in die twee minuten die er tussen de starts zitten.
Nu verdraai je zijn woorden wel, dit heeft hij nooit gezegd.quote:Op donderdag 10 februari 2022 01:03 schreef Books1 het volgende:
[..]
Ja en in zijn beleving wordt het voor iedere Nederlandse rit aangepast in die twee minuten die er tussen de starts zitten.
Iets met een klap en een molenwiek gok ik.
Zelf won hij door deze inmenging en zoveel corruptie geen goud naar het schijnt 🙄.
Respect voor mister Ovenwantenquote:Op donderdag 10 februari 2022 13:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat een totale autist is dit dan.Nog erger dan Van der Poel.
https://nos.nl/peking2022(...)en-geen-enkele-spijt
Dus jij leeft onder een steen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:10 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Flikker op met deze bullshit
Dat is niet wat hij letterlijk gezegd heeft maar ongeveer om de rit rijd een Nederlander en dan zou het ijs beter zijn en bij de volgende rit weer minder. Dat was zijn strekking.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nu verdraai je zijn woorden wel, dit heeft hij nooit gezegd.
Nee, niet echt, althans niet in het interview dat geplaatst werd op site van de NOS. Het was meer dat men de ijsmeester probeerde invloeden op ijs dat de Nederlanders beter zou liggen. Niet dat het ijs per rit zou veranderen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:45 schreef Books1 het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij letterlijk gezegd heeft maar ongeveer om de rit rijd een Nederlander en dan zou het ijs beter zijn en bij de volgende rit weer minder. Dat was zijn strekking.
https://nos.nl/peking2022(...)k-aan-omstreden-gidsquote:Oorlogsvoering
"Wat zijn de volgende stappen?", vroeg de Zweedse schaatser zich met veel gevoel voor dramatiek af. "Stapt de KNSB straks naar de scheidsrechters toe? Gaan ze praten met de starters? Richten ze zich op de bochtencommissarissen? Wordt er gesproken met de mensen van de tijdwaarneming? Of beginnen ze al met manipuleren tijdens de loting?"
Met nog meer gevoel van overdrijving: "Of sturen ze in het kader van psychologische oorlogsvoering de volgende keer mensen op de buitenlandse schaatsers af om die tijdens hun wedstrijdvoorbereiding te hinderen?"
Nils van der Poel na zijn razendsnelle race op de 10.000 meter in Peking ANP
Laat het duidelijk zijn. In een klimaat waarin mensen op en rond de schaatsbaan willens en wetens worden benvloed, wenst hij geen topsport te bedrijven. En dus kondigde hij doodleuk aan het schaatsen na dit seizoen vaarwel te zeggen.
"Het is in ieder geval mijn intentie", klonk het. "Het is voor tachtig procent zeker dat ik ermee stop."
Dat denk ik dus ook, en dan ook dat boekwerk bekend maken nu, met van die schijtlollige dingen erin als "drunk" en "hangover"quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En dan in 2025 weer terug komen ofzo.Zo'n type is het wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |