Als je achteraf weet dat er bijna geen publiek bij het schaatsen komt vanwege Covid-19, hadden ze achteraf de schaatswedstrijden beter op een binnenmeer van Binnen-Mongolië kunnen houden. Vanwege de Siberische koude-inval was dit toch gegarandeerd bevroren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:32 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Nils van der Poel wordt de redding van het langebaanschaatsen. Ik hoop dat hij deze lijn doortrekt en de overkapping van de ijsbaan in Baselga eraf lult.
Dikke sneeuwstormen, huilende Nederlands met heimwee naar de warmte en geborgenheid van Thialf en een Zweed die alle medailles binnenharkt.
De kermis op die baantjes (shorttrack en langebaan) is toch ook een enorme loterij. Blowers aan of uit, een weggevallen luchtcirculatie in de ijshal na een valse start, binnen of buitenbaan, de loting, etc, etc. Spijkerhard ijs, laat me niet lachen...quote:Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De redding van het langebaanschaatsen? Hij gaf eerder deze week aan er misschien zelfs mee te stoppen na de Olympische Spelen.
Genetische freak, maar geen sportmentaliteit
Bedoelde Kuzin.quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Eerder die van Thomas Gustafsson en Geir Karlstad
Idd even drugstest.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Die pillen hebben wel rare bijwerkingen.
Hij maakt zich er niet populairder op zo.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Rare gozer die Van der Poel. Vind zijn gedrag ook vrij inconsequent. Dan weer als een autist zeuren over de concurrentie en dan weer doen alsof de hele sport hem toch niets boeit.
Ja en in zijn beleving wordt het voor iedere Nederlandse rit aangepast in die twee minuten die er tussen de starts zitten.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:35 schreef gianni61 het volgende:
Dus hij wil zeggen dat de omstandigheden waarbij hij goud heeft behaald in het voordeel zouden zijn van Nederland?
Chinese team had al aan de ijsmeester gevraagd "of het ijs niet te koud was" toch?quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk wel dat de buitenlandse schaatsers een beetje vreemd zien naar de Nederlandse ijsmetingen op buitenlandse banen.
De wegrit als eerlijk fenomeenquote:Op woensdag 9 februari 2022 22:12 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
De kermis op die baantjes (shorttrack en langebaan) is toch ook een enorme loterij. Blowers aan of uit, een weggevallen luchtcirculatie in de ijshal na een valse start, binnen of buitenbaan, de loting, etc, etc. Spijkerhard ijs, laat me niet lachen...
Nee, maak de Alternatieve Elfstedentocht Olympisch en krijgers als Nils zullen hun leven wijden om die ene medaille binnen te halen. Net zoals de wegkoers en de tijdrit het echte werk is op de Zomerspelen. Baanwielrennen en BMX zijn de equivalent van het langebaanschaatsen en shorttrack... Leuk vermaak, maar niet het werk waar de mannen van de jongetjes worden onderscheiden.
Nee, dat mag dus niet. We hebben daar zelfs wetgeving voor smaad en laster.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, oke, ook overdreven, maar de haat die dat hier weer opwekt is ook weer zoiets. Een mens mag toch iets zeggen zonder dat ie direct door het ijs moet zakken.
Wegkoers het echte werkquote:Op woensdag 9 februari 2022 22:12 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
De kermis op die baantjes (shorttrack en langebaan) is toch ook een enorme loterij. Blowers aan of uit, een weggevallen luchtcirculatie in de ijshal na een valse start, binnen of buitenbaan, de loting, etc, etc. Spijkerhard ijs, laat me niet lachen...
Nee, maak de Alternatieve Elfstedentocht Olympisch en krijgers als Nils zullen hun leven wijden om die ene medaille binnen te halen. Net zoals de wegkoers en de tijdrit het echte werk is op de Zomerspelen. Baanwielrennen en BMX zijn de equivalent van het langebaanschaatsen en shorttrack... Leuk vermaak, maar niet het werk waar de mannen van de jongetjes worden onderscheiden.
Überhaupt belachelijk om dat toe te staan als ISU zijnde. Je moet het maar gewoon doen met de omstandigheden/het ijs dat je voorgeschoteld krijgt. Dit slaat echt door aan alle kanten, eerst jarenlang gezeik dat buiten schaatsen oneerlijk is, nu is alles overdekt en is het wéér niet goedquote:Op donderdag 10 februari 2022 09:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk wel dat de buitenlandse schaatsers een beetje vreemd zien naar de Nederlandse ijsmetingen op buitenlandse banen.
De metingen zijn op zich het probleem niet, het proberen te beïnvloeden van de ijsmeester (al is maar de vraag of die daar überhaupt iets aan heeft gedaan) wel.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:21 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Überhaupt belachelijk om dat toe te staan als ISU zijnde. Je moet het maar gewoon doen met de omstandigheden/het ijs dat je voorgeschoteld krijgt. Dit slaat echt door aan alle kanten, eerst jarenlang gezeik dat buiten schaatsen oneerlijk is, nu is alles overdekt en is het wéér niet goed.
Zelf ijsmetingen doen lijkt me geen probleem. Kun je nog als land kijken of je wat harder of rustiger moet starten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:21 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Überhaupt belachelijk om dat toe te staan als ISU zijnde. Je moet het maar gewoon doen met de omstandigheden/het ijs dat je voorgeschoteld krijgt. Dit slaat echt door aan alle kanten, eerst jarenlang gezeik dat buiten schaatsen oneerlijk is, nu is alles overdekt en is het wéér niet goed.
Denk dat meerdere landen ook wel metingen doen toch? Althans, dat lijkt mij wel logisch. Immers zegt dat altijd ook wat over de omstandigheden..quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
De metingen zijn op zich het probleem niet, het proberen te beïnvloeden van de ijsmeester (al is maar de vraag of die daar überhaupt iets aan heeft gedaan) wel.
Ik ben het er helemaal mee eens dat men idealiter een sprinterskoers, een heuvelklassieker, een klimkoers, een gravelrace en wellicht een eenweekse, meerdaagse rittenkoers moet uittekenen op de Olympische Spelen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De wegrit als eerlijk fenomeen
Lekker de kanshebbers afhankelijk maken van of je een parcours hebt a la MSR, Lombardije of de Waalse Pijl
Voor bijvoorbeeld Bergsma wel. En die kan best een potje schaatsen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:27 schreef Aratanax het volgende:
Is er consensus in de schaatswereld dat hard ijs 'beter' ijs is? Vergelijk de lobby in de eredivisie dat kunstgras verboden moet worden, vinden we ook niet raar en zeker geen corruptie. Of is het echt een kwestie van voorkeuren en probeert de Nederlandse ploeg de Nederlandse voorkeur door te drukken?
Qua beeldvorming.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:34 schreef EinarBoe het volgende:
https://nos.nl/peking2022(...)nd-ik-niet-erg-sterk
Eigenlijk valt het steeds meer richting Van der Poel, de KNSB staat er steeds slechter op. Gelukkig hebben wij de Telegraaf, die zal de massa wel even mennen richting de grote boze Zweed.
En je hebt ook nog het effect van Google translate van het Nederlands naar het Zweeds. Ik merk bijvoorbeeld wel dat Nederlandse uitdrukkingen in het Chinees (Mandarijn) soms vreemd overkomen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:39 schreef -0- het volgende:
Net dat artikel gelezen op schaatsen.nl.
De reactie van van der Poel is natuurlijk enorm overdreven en vrij lomp maar in dat interview zeggen ze wel dat ze invloed uit proberen te oefenen en het idee hebben dat dat wel gelukt is.
Dat is wel enorm dom om te zeggen en wat dat betreft snap ik dat van der Poel denkt wat is hier gaande.
Inderdaad. Schaatsen is folklore, een b-sport, en wordt alleen bekeken door 70+. Bij wedstrijden buiten Nederland zijn er altijd meer schaatsers in de baan dan toeschouwers op de tribune. Het wordt tijd dat we dit erkennen en ons richten op sporten die internationaal wat hoger aangeschreven staan en het schaatsen laten voor wat het is.quote:
Flikker op met deze bullshitquote:Op donderdag 10 februari 2022 16:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Schaatsen is folklore, een b-sport, en wordt alleen bekeken door 70+. Bij wedstrijden buiten Nederland zijn er altijd meer schaatsers in de baan dan toeschouwers op de tribune. Het wordt tijd dat we dit erkennen en ons richten op sporten die internationaal wat hoger aangeschreven staan en het schaatsen laten voor wat het is.
Dag Johanquote:Op donderdag 10 februari 2022 16:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Schaatsen is folklore, een b-sport, en wordt alleen bekeken door 70+. Bij wedstrijden buiten Nederland zijn er altijd meer schaatsers in de baan dan toeschouwers op de tribune. Het wordt tijd dat we dit erkennen en ons richten op sporten die internationaal wat hoger aangeschreven staan en het schaatsen laten voor wat het is.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 01:03 schreef Books1 het volgende:
[..]
Ja en in zijn beleving wordt het voor iedere Nederlandse rit aangepast in die twee minuten die er tussen de starts zitten.
Nu verdraai je zijn woorden wel, dit heeft hij nooit gezegd.quote:Op donderdag 10 februari 2022 01:03 schreef Books1 het volgende:
[..]
Ja en in zijn beleving wordt het voor iedere Nederlandse rit aangepast in die twee minuten die er tussen de starts zitten.
Iets met een klap en een molenwiek gok ik.
Zelf won hij door deze inmenging en zoveel corruptie geen goud naar het schijnt 🙄.
Respect voor mister Ovenwantenquote:Op donderdag 10 februari 2022 13:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat een totale autist is dit dan.Nog erger dan Van der Poel.
https://nos.nl/peking2022(...)en-geen-enkele-spijt
Dus jij leeft onder een steen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:10 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Flikker op met deze bullshit
Dat is niet wat hij letterlijk gezegd heeft maar ongeveer om de rit rijd een Nederlander en dan zou het ijs beter zijn en bij de volgende rit weer minder. Dat was zijn strekking.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nu verdraai je zijn woorden wel, dit heeft hij nooit gezegd.
Nee, niet echt, althans niet in het interview dat geplaatst werd op site van de NOS. Het was meer dat men de ijsmeester probeerde invloeden op ijs dat de Nederlanders beter zou liggen. Niet dat het ijs per rit zou veranderen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:45 schreef Books1 het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij letterlijk gezegd heeft maar ongeveer om de rit rijd een Nederlander en dan zou het ijs beter zijn en bij de volgende rit weer minder. Dat was zijn strekking.
https://nos.nl/peking2022(...)k-aan-omstreden-gidsquote:Oorlogsvoering
"Wat zijn de volgende stappen?", vroeg de Zweedse schaatser zich met veel gevoel voor dramatiek af. "Stapt de KNSB straks naar de scheidsrechters toe? Gaan ze praten met de starters? Richten ze zich op de bochtencommissarissen? Wordt er gesproken met de mensen van de tijdwaarneming? Of beginnen ze al met manipuleren tijdens de loting?"
Met nog meer gevoel van overdrijving: "Of sturen ze in het kader van psychologische oorlogsvoering de volgende keer mensen op de buitenlandse schaatsers af om die tijdens hun wedstrijdvoorbereiding te hinderen?"
Nils van der Poel na zijn razendsnelle race op de 10.000 meter in Peking ANP
Laat het duidelijk zijn. In een klimaat waarin mensen op en rond de schaatsbaan willens en wetens worden beïnvloed, wenst hij geen topsport te bedrijven. En dus kondigde hij doodleuk aan het schaatsen na dit seizoen vaarwel te zeggen.
"Het is in ieder geval mijn intentie", klonk het. "Het is voor tachtig procent zeker dat ik ermee stop."
Dat denk ik dus ook, en dan ook dat boekwerk bekend maken nu, met van die schijtlollige dingen erin als "drunk" en "hangover"quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En dan in 2025 weer terug komen ofzo.Zo'n type is het wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |