quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef raptorix het volgende:
Die Chinees kan gelijk ticket boeken naar het Oeigoerenkamp.
Lijkt beter te zijn dan 4 jaar geleden. Toen was het wel heel close.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:48 schreef maxi-mus het volgende:
Vind het toch wel weer ontzettend knap hoe Nuis na die tegenslag op de 1000 hier ontzettend schroeit.
Hoeft toch niet meer te rijden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:49 schreef Felagund het volgende:
Nuis flikkert nog bijna met zijn hoofd op het ijs.
Krol schroeit iedereen de moeder op de 1000quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kamervragen voor Zjak Orie. Waardeloos gepiekt
Ja. Die heeft die teleurstelling omgezet in adrenaline.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:48 schreef maxi-mus het volgende:
Vind het toch wel weer ontzettend knap hoe Nuis na die tegenslag op de 1000 hier ontzettend schroeit.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Wilfred is niet leuk.
Verworpen.
Dat zou mooi zijn. En daar dan Hein en Kai op twee een drie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Krol schroeit iedereen de moeder op de 1000
Zilver voor Krol is toch prima? Ik las hier door vrijwel iedereen gedacht dat hij zou sterven.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Erg knap na die teleurstelling. Kan niet anders zeggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Die heeft die teleurstelling omgezet in adrenaline.
Ik had zelf het gevoel na zijn 1500 meter bij het OKT dat Nuis weleens hier zou kunnen winnen.
Bzzzzzzzzzt bzzzzzzzzquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Wilfred is niet leuk.
Verworpen.
Hij moet nog wel naar de podiumceremonie.quote:
De broddelwerken van Orie kennen geen eind.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:52 schreef Sabata het volgende:
WonderWüst en HeldKjeld. Viva Reggeborg
Sow.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijkt maar weer, alle wijven zijn het zelfde.
En kamp vlaggetje mag niet eens mee doenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:51 schreef MC-M het volgende:
Grimmig sfeertje hier tussen Kamp Nuis en Kamp Anti Nuis.
Is zeer goed hoor zeker. Ik had niet het idee dat hij in zou storten verder maar hij zal uiteraard teleurgesteld zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zilver voor Krol is toch prima? Ik las hier door vrijwel iedereen gedacht dat hij zou sterven.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:52 schreef Sabata het volgende:
WonderWüst en HeldKjeld. Viva Reggeborg
Dor hout.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit zien lachen, wat een zuur wijf
Ik kan me niet voorstellen dat enige sporter daar op zit te wachten, overigens zelf een trauma met een verkeerde medaillequote:
Dat is ook weer wat overdrevenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:51 schreef MC-M het volgende:
Grimmig sfeertje hier tussen Kamp Nuis en Kamp Anti Nuis.
Dat kan helemaal niet, Nuis doet niet mee.quote:
En dan kijken wat de Amerikaan daar kan. Maar gezien de huidige individuele prestaties mag die blij zijn met 1.10 ofzoquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:55 schreef AgnesGru het volgende:
We noteren alvast een 1.07 hoog voor Krol op de 1000m.
Gebaseerd op een wereldbekerwedstrijd in Salt Lake?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:56 schreef Felagund het volgende:
Krol nu wel favoriet op de 1000 meter.
Denk dat het nog wel kan, Mantia is alleen hier volkomen kut vanwege de Amerikaanse ziektequote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:58 schreef FundsAreSafu het volgende:
Over vier jaar is Nuis net zo oud als Mantia nu is, zal me benieuwen
Met corona kan alles.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet, Nuis doet niet mee.
Hein.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Prima show. Hopelijk kan Krol het wél op de 1000.
Due geeft die assistente van Reggeborgh een veeg. Wie is dit?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:49 schreef BasEnAad het volgende:
Nuis bezoekt wat Chinese hoertjes vanavond
En hier de bevestiging dat dat slachtoffergedoe volstrekt willekeurig is.quote:
Voor een diploma?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:00 schreef TheVulture het volgende:
We schrijven Femke Kok ook maar alvast op voor de 500m
Dat verbaasde mij ook al ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:01 schreef Meridiaan het volgende:
De namen worden vrij aardig uitgesproken trouwens
Maar dat OKT is zó zwaar.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef Ericr het volgende:
Gooi ik Kim uit mijn voorspelling, maar gelukkig wel top 2 goed. Pieken op OS kan je voorbehouden aan Nederlanders
Ze zijn zeker niet slecht, maar Van Velde heeft hier ook de SUPERPAKKEN itt bij het OKT.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
En de meer ervaren Olympiërs presteren vaak beter dan de wat jongere debutanten. Die zie je dan ondanks een matig voorseizoen toch nog een laatste trucje uithalen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze zijn zeker niet slecht, maar Van Velde heeft hier ook de SUPERPAKKEN itt bij het OKT.
Krijg je als de Nederlanders steeds winnen die wereldbekers skippenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef Redefine het volgende:
De laatste jaren komt de winnaar ook niet zo vaak meer uit de laatste ritten bij de middenafstanden.
Zou het er ook niet mee te maken hebben, dat ze niet zoals op eerdere OS edities niet standaard in de laatste 2-3 ritten zitten, waardoor ze zich zelf niet hoeven stukbijten op een tijd die eerder gezet is?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:04 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
En de meer ervaren Olympiërs presteren vaak beter dan de wat jongere debutanten. Die zie je dan ondanks een matig voorseizoen toch nog een laatste trucje uithalen.
Beijing is geen Salt Lake.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:09 schreef hhh38 het volgende:
Amerikanen weer slechte pakken? We kunnen Jackson, Bowe en Stolz ook wel doorstrepen voor de korte afstanden
Nuis zat de vorige keer ook in een eerdere rit, Wüst ook, geloof ikquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zou het er ook niet mee te maken hebben, dat ze niet zoals op eerdere OS edities niet standaard in de laatste 2-3 ritten zitten, waardoor ze zich zelf niet hoeven stukbijten op een tijd die eerder gezet is?
Maar dat was bij vorige Spelen ook al het geval. En toen stonden de Nederlanders hoger in de wereldbeker.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Krijg je als de Nederlanders steeds winnen die wereldbekers skippen
En Timmer destijds ook. Plus Ter Mors beide keren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nuis zat de vorige keer ook in een eerdere rit, Wüst ook, geloof ik
Ze zouden de truc van de Fin bij het skispringen kunnen proberen. Protesteren tegen de pakken van de medaille kandidatenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:09 schreef hhh38 het volgende:
Amerikanen weer slechte pakken? We kunnen Jackson, Bowe en Stolz ook wel doorstrepen voor de korte afstanden
Ik heb het schaatsen ook maar eens via de BBC gevolgd, ik hoef al close-ups en analyses en reclames niet meer, kijk ik in de pauze liever naar de cross country oid.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:20 schreef LekkerWeertje het volgende:
Gelukkig, daar zijn de trapliftreclames weer. Was al bang dat de STER haar primaire doelgroep uit t oog was verloren.
Nils zijn slotronde ga je met de dag meer koesteren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Tijmen Snel en Gijs Esders kloppen, alleen de allergrootste kunnen dat.
Als Leerdam en Kok nu ook hun afstanden winnen en beide TPs naar Nederland gaan begint het toch weer lachwekkend te wordenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:27 schreef showtimer het volgende:
[..]
Nils zijn slotronde ga je met de dag meer koesteren.
Heb je Femke inmiddels al op goud staan voor de 500? 7x goud bij de vrouwen is eigenlijk niet onrealistisch.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:27 schreef showtimer het volgende:
[..]
Nils zijn slotronde ga je met de dag meer koesteren.
En vergeet Jorrit niet op de 10k. Die gaat grandioos uithalen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als Leerdam en Kok nu ook hun afstanden winnen en beide TPs naar Nederland gaan begint het toch weer lachwekkend te worden
Kok en TP dames geef ik wel vrij weinig kans op goudquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als Leerdam en Kok nu ook hun afstanden winnen en beide TPs naar Nederland gaan begint het toch weer lachwekkend te worden
Denk je echt dat Kok kans heeft?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je het EK kunt winnen kun je hier ook winnen. Bij het WK vorig jaar zat ze er ook al dichtbij.quote:
Ik dacht dat bij het EK een hoop kanshebsters ontbraken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je het EK kunt winnen kun je hier ook winnen. Bij het WK vorig jaar zat ze er ook al dichtbij.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kok en TP dames geef ik wel vrij weinig kans op goud
Tuurlijk, de grootste concurrenten gezien het falen van de Amerikanen lijken me de Russische dames, Kodaira en Wojcik. Die heeft ze dit seizoen allemaal al een keer verslagen en Reggeborgh is hier gigantisch aan het pieken.quote:
Daarnaast zit ze in een winnende ploeg, reed ze een lage 37'er op het OKT en hebben Golikova en Jackson last gehad van een anti-optimale voorbereiding. Alleen Kodaira zie ik nog wel gevaarlijk zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je het EK kunt winnen kun je hier ook winnen. Bij het WK vorig jaar zat ze er ook al dichtbij.
Denk je dat Golikova en Fatkulina nu nog last hebben van de aanloop naar het EK? En Jackson heeft alleen een paar dagen moeten twijfelen of ze wel geplaatst was, dat valt ook wel mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:36 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Daarnaast zit ze in een winnende ploeg, reed ze een lage 37'er op het OKT en hebben Golikova en Jackson last gehad van een anti-optimale voorbereiding. Alleen Kodaira zie ik nog wel gevaarlijk zijn.
Golikova was wel snel bij de trainingswedstrijd. Als die een laatste binnenbocht loot is ze voor mij de favoriete.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:36 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Daarnaast zit ze in een winnende ploeg, reed ze een lage 37'er op het OKT en hebben Golikova en Jackson last gehad van een anti-optimale voorbereiding. Alleen Kodaira zie ik nog wel gevaarlijk zijn.
Misschien is Jackson er wel bij gebaat dat ze 'faalde' op de trials. Dat ze nu iets minder favoriet is.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Denk je dat Golikova en Fatkulina nu nog last hebben van de aanloop naar het EK? En Jackson heeft alleen een paar dagen moeten twijfelen of ze wel geplaatst was, dat valt ook wel mee.
Mwah zo lachwekkend is het eigenlijk niet. De banen waarop de Spelen worden geschaatst zijn de laatste paar edities laaglandbanen waarbij de omstandigheden zwaar zijn. Daar kunnen Canadezen en Amerikanen al veel minder goed op uit de voeten, puur omdat ze niet het hele jaar in dergelijke omstandigheden trainen waardoor je mispakt op een stuk inhoud. Los daarvan wordt er door die landen ook vaak wel verkeerd gepiekt tijdens de Spelen...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kok niet eens in de top 12 van de wereldbeker. Dat wordt rit 6 ofzo en weer alle favorieten die zich erop stuk bijtenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Normaal winnen de rusjes gewoon op de 500, maar Kok lijkt me wel de meest serieuze uitdager.
Maar als Nederland structureel veel beter piekt tijdens de Spelen neemt op een gegeven moment niemand het schaatsen toch meer serieus?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah zo lachwekkend is het eigenlijk niet. De banen waarop de Spelen worden geschaatst zijn de laatste paar edities laaglandbanen waarbij de omstandigheden zwaar zijn. Daar kunnen Canadezen en Amerikanen al veel minder goed op uit de voeten, puur omdat ze niet het hele jaar in dergelijke omstandigheden trainen waardoor je mispakt op een stuk inhoud. Los daarvan wordt er door die landen ook vaak wel verkeerd gepiekt tijdens de Spelen...
Denk dat dat wel meevalt, bij het langlaufen en skiën zijn er ook geen landen afgehaakt omdat Noorwegen en Oostenrijk daar alles wonnen....quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar als Nederland structureel veel beter piekt tijdens de Spelen neemt op een gegeven moment niemand het schaatsen toch meer serieus?
Misschien dat het helpt als de baan over 4 jaar in Baselga is
Wüst en Nuis rijden hier wel tijden waar ze al een tijdje niet bij in de buurt zijn gekomen, volgens mij..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah zo lachwekkend is het eigenlijk niet. De banen waarop de Spelen worden geschaatst zijn de laatste paar edities laaglandbanen waarbij de omstandigheden zwaar zijn. Daar kunnen Canadezen en Amerikanen al veel minder goed op uit de voeten, puur omdat ze niet het hele jaar in dergelijke omstandigheden trainen waardoor je mispakt op een stuk inhoud. Los daarvan wordt er door die landen ook vaak wel verkeerd gepiekt tijdens de Spelen...
Voordeel voor de concurrentie is dat wel veel Nederlandse toppers op leeftijd zijn. Kramer, Bergsma, Nuis, Otterspeer en Wust zijn aan hun laatste Spelen bezig normaal gesproken. En ook Schouten en Krol zijn al dik in de 30 over vier jaar.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar als Nederland structureel veel beter piekt tijdens de Spelen neemt op een gegeven moment niemand het schaatsen toch meer serieus?
Je merkt wel dat allrounden steeds minder belangrijk is geworden en daar wint Nederland écht alles. Misschien zit daar dan toch een verband tussen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt, bij het langlaufen en skiën zijn er ook geen landen afgehaakt omdat Noorwegen en Oostenrijk daar alles wonnen....
Jammer dat daar een dak op komt voor de spelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bij de mannen lijkt het mager te worden ja. Bij de vrouwen komen er wel een aantal bij en zijn de meesten nog jong.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voordeel voor de concurrentie is dat wel veel Nederlandse toppers op leeftijd zijn. Kramer, Bergsma, Nuis, Otterspeer en Wust zijn aan hun laatste Spelen bezig normaal gesproken. En ook Schouten en Krol zijn al dik in de 30 over vier jaar.
Heb niet het idee - zeker bij de mannen - dat de volgende serie wereldtoppers al klaar staan.
Ja dat klopt, Allrounden is helemaal weggevallen sinds de WK afstanden zijn geïntroduceerd. Ik snap overigens niet waarom het Allrounden dan weer niet Olympisch is, daar kun je prima het programma mee uitbreiden want veel schaatsers zijn er dan toch al....quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je merkt wel dat allrounden steeds minder belangrijk is geworden en daar wint Nederland écht alles. Misschien zit daar dan toch een verband tussen.
Maar ja, dat werd 4 jaar geleden waarschijnlijk ook gezegd met Ter Mors, Wüst, Kramer, Nuis, Bergsma..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voordeel voor de concurrentie is dat wel veel Nederlandse toppers op leeftijd zijn. Kramer, Bergsma, Nuis, Otterspeer en Wust zijn aan hun laatste Spelen bezig normaal gesproken. En ook Schouten en Krol zijn al dik in de 30 over vier jaar.
Heb niet het idee - zeker bij de mannen - dat de volgende serie wereldtoppers al klaar staan.
Gezien de ontwikkelingen in de sporten in het algemeen lijkt me dat allrounden vooral niet hip en snel genoeg is.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat klopt, Allrounden is helemaal weggevallen sinds de WK afstanden zijn geïntroduceerd. Ik snap overigens niet waarom het Allrounden dan weer niet Olympisch is, daar kun je prima het programma mee uitbreiden want veel schaatsers zijn er dan toch al....
Van de toppers van Sotsji zijn ook alleen Bergsma en Wüst individueel nog op niveau deze spelen. Er komen altijd weer nieuwe kandidaten, ook als ze weinig hebben gepresteerd bij de junioren. Terwijl Nederland de afgelopen WK junioren ook bij de mannen domineerde.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Liever dat dan dat alle schaats nummers al voor de laatste week afgemaakt zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:58 schreef Marcoss het volgende:
Morgen gewoon een rustdag! Dat kan toch helemaal niet?
Nou ja Ter Mors en Kramer zijn ook een paar jaar al niet meer echt top natuurlijkquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, dat werd 4 jaar geleden waarschijnlijk ook gezegd met Ter Mors, Wüst, Kramer, Nuis, Bergsma..
Ja, dat bedoelde ik ook, dat er dan wel weer anderen komenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:01 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Nou ja Ter Mors en Kramer zijn ook een paar jaar al niet meer echt top natuurlijk
Dit dus. Merijn Scheperkamp, Tijmen Snel en Beau Snellink ontwikkelen zich gewoon door en bij de junioren hebben we een hele goede generatie achter de hand met Tim Prins, Joep Wennemars en Stijn van de Bunt. Dat gaat over 4 jaar weer gewoon goud delven worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Van de toppers van Sotsji zijn ook alleen Bergsma en Wüst individueel nog op niveau deze spelen. Er komen altijd weer nieuwe kandidaten, ook als ze weinig hebben gepresteerd bij de junioren. Terwijl Nederland de afgelopen WK junioren ook bij de mannen domineerde.
Ik denk niet dat het niveau in Nederland achteruit zal gaan, maar je moet hopen dat het schaatsen in Noorwegen en vooral Duitsland overeind krabbelt. In Japan en Rusland lijkt het populair genoeg in ieder geval. En er zal altijd wel weer een talentvolle shorttracker of inliner overwaaien in het buitenland. Als inlinen Olympisch wordt heeft het schaatsen wel een probleem denk ik.
Dat zou zomaar kunnen! Één omloop blijft natuurlijk waardeloos, voelt nog meer als een muntje opgooien. Ongewoon late starttijd (22u) is misschien ook nog een onbekende factor?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Heb je Femke inmiddels al op goud staan voor de 500? 7x goud bij de vrouwen is eigenlijk niet onrealistisch.
Vorig jaar was ze toch eigenlijk al het beste? En er is niet opeens nieuwe concurrentie bijgekomen. De laaglandtijden die Kok/Golikova/Kodaira reden, die heeft een Jackson bijvoorbeeld nog niet laten zien, dus die schaal ik toch wat lager in.quote:
Je moet gewoon hopen op meer binnenlandse concurrentie bij andere landen, want ik denk dat Nederlanders daar heel erg van profiteren na hun juniorentijd. Je wordt constant uitgedaagd om beter te worden omdat je anders niet eens naar internationale toernooien mag.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:04 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dit dus. Merijn Scheperkamp, Tijmen Snel en Beau Snellink ontwikkelen zich gewoon door en bij de junioren hebben we een hele goede generatie achter de hand met Tim Prins, Joep Wennemars en Stijn van de Bunt. Dat gaat over 4 jaar weer gewoon goud delven worden.
Kodaira was er sowieso niet bij vorig seizoen hequote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze toch eigenlijk al het beste? En er is niet opeens nieuwe concurrentie bijgekomen. De laaglandtijden die Kok/Golikova/Kodaira reden, die heeft een Jackson bijvoorbeeld nog niet laten zien, dus die schaal ik toch wat lager in.
Ik denk dat het grootste gevaar van Golikova komt, maar naast haar zou ik Kok toch wel als favoriet zien.
Wojcik en Jackson zijn wel een stuk beter geworden dit jaar. En Kodaira deed vorig jaar niet mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vorig jaar was ze toch eigenlijk al het beste? En er is niet opeens nieuwe concurrentie bijgekomen. De laaglandtijden die Kok/Golikova/Kodaira reden, die heeft een Jackson bijvoorbeeld nog niet laten zien, dus die schaal ik toch wat lager in.
Ik denk dat het grootste gevaar van Golikova komt, maar naast haar zou ik Kok toch wel als favoriet zien.
Daar vindt die 3km toch ook plaats?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:06 schreef Montov het volgende:
Morgen 3km mannen? Of zitten alle deelnemers in het quarantaine hotel?
Deze afstand is voor Bart Swings. Die gaat hij winnen van Roest en Trofimov.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:06 schreef Montov het volgende:
Marcel Bosker vindt dit niet leuk...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:12 schreef hhh38 het volgende:
Het was overigens 19 graden in die hal, terwijl het buiten niet boven de 5 uitkomt. Zet die verwarming wat zachter
Kun je nagaan wat ie had gekund als het 5 graden kouder was!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:14 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Marcel Bosker vindt dit niet leuk...
Als Joep Wennemars ooit een Olympische medaille gaat winnen kunnen we Erben wel helemaal aan het infuus leggenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:04 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dit dus. Merijn Scheperkamp, Tijmen Snel en Beau Snellink ontwikkelen zich gewoon door en bij de junioren hebben we een hele goede generatie achter de hand met Tim Prins, Joep Wennemars en Stijn van de Bunt. Dat gaat over 4 jaar weer gewoon goud delven worden.
Je vergeet dark horse Radke.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:13 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Deze afstand is voor Bart Swings. Die gaat hij winnen van Roest en Trofimov.
Die heeft Erben ook wel hequote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Joep Wennemars ooit een Olympische medaille gaat winnen kunnen we Erben wel helemaal aan het infuus leggen
Uiteindelijk heeft Kok de snelste laaglandtijd gereden dit jaar in Heerenveen, net als Leerdam onder de 37,50 meermaals. Kodaira heeft dat niet, Jackson heeft dat niet, Golikova heeft dat niet, de Polen hebben dat niet. De winnende races zijn tot nu toe vergelijkbaar met snelle tijden uit Thialf en er zijn maar weinig dames die dat in zich hebben. Kok past ook prima in het rijtje van matige optredens internationaal, wel goed nationaal, waar Krol en Nuis dit seizoen ook in stonden. Ik zie zelfs Leerdam wel als podiumkandidaat, het algehele niveau ligt niet superhoog bij de dames op deze afstand.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wojcik en Jackson zijn wel een stuk beter geworden dit jaar. En Kodaira deed vorig jaar niet mee.
Kok staat op basis van haar prestaties in de laatste 2 World Cups en het EK in een rijtje van 6 favorieten denk ik: Kok, Golikova, Fatkulina, Jackson, Wojcik en Kodaira. Maar ze rijdt bij Reggeborgh dus ze zal wel goud winnen
Dat vind ik ook, omdat je dan echt weer de strijd tussen kortere en langere afstand rijders krijgt die je vroeger ook had. Tegenwoordig is de 1500 meer iets voor de snelle mannen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:15 schreef maxi-mus het volgende:
Een 3km mannen zou ik meteen één van de mooiste afstanden vinden.
Ja dat klopt, maar als je ziet hoe enthousiast hij nu al is terwijl het geen eigen vlees en bloed isquote:
"Die vermaledijde Jaromir Radke"quote:
Oh, op die manier. En dat komt vast niet goed inderdaadquote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar als je ziet hoe enthousiast hij nu al is terwijl het geen eigen vlees en bloed is
Ik hoopte een beetje dat met het zware ijs hier, de tijden van Fabris zouden herleven voor de trage starters. Maar helaas. De 1500 mist een type Joeskov die iedereen naar huis kan schaatsen met een fenomenale slotronde.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, omdat je dan echt weer de strijd tussen kortere en langere afstand rijders krijgt die je vroeger ook had. Tegenwoordig is de 1500 meer iets voor de snelle mannen.
Zo zwaar was het ijs niet als je met 1:43 laag kan winnen. Dat er een nog pak in de 1:44 eindigen zegt genoeg over de snelheid, dit ijs is best goed. Bijna niveau Thialf en sneller dan Gangneung.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik hoopte een beetje dat met het zware ijs hier, de tijden van Fabris zouden herleven voor de trage starters. Maar helaas. De 1500 mist een type Joeskov die iedereen naar huis kan schaatsen met een fenomenale slotronde.
https://www.eurosport.nl/(...)o8768899/story.shtmlquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voordeel voor de concurrentie is dat wel veel Nederlandse toppers op leeftijd zijn. Kramer, Bergsma, Nuis, Otterspeer en Wust zijn aan hun laatste Spelen bezig normaal gesproken.
Voor de polemiek hier sowieso een goede zaak. Maar nog steeds zo goed zijn op deze poweronderdelen op je 36e lijkt mij niet evident.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:49 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.eurosport.nl/(...)o8768899/story.shtml
Kodaira en Jackson hebben dit seizoen ook niet in Heerenveen gereden en op andere laaglandbanen is dat niet zo makkelijk. Kodaira had je misschien kunnen verwachten in Nagano, maar die hoefde zich op de 500m niet meer te plaatsen in december.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:22 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft Kok de snelste laaglandtijd gereden dit jaar in Heerenveen, net als Leerdam onder de 37,50 meermaals. Kodaira heeft dat niet, Jackson heeft dat niet, Golikova heeft dat niet, de Polen hebben dat niet. De winnende races zijn tot nu toe vergelijkbaar met snelle tijden uit Thialf en er zijn maar weinig dames die dat in zich hebben. Kok past ook prima in het rijtje van matige optredens internationaal, wel goed nationaal, waar Krol en Nuis dit seizoen ook in stonden. Ik zie zelfs Leerdam wel als podiumkandidaat, het algehele niveau ligt niet superhoog bij de dames op deze afstand.
Lijkt mij ook niet. Denk dat die beter zich kan richten op de Mass Start.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Voor de polemiek hier sowieso een goede zaak. Maar nog steeds zo goed zijn op deze poweronderdelen op je 36e lijkt mij niet evident.
Alleen Nuis en Krol kunnen dat. Ben benieuwd of er nieuwe mannen komen die de 1500m zo vanuit snelheid kunnen rijden. Wennemars en Groothuis konden dat aardig, maar daarna kregen de schaatsers met meer inhoud zoals Yuskov, Mantia, Verweij en Skobrev de overhand. Davis zat er een beetje tussenin.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, omdat je dan echt weer de strijd tussen kortere en langere afstand rijders krijgt die je vroeger ook had. Tegenwoordig is de 1500 meer iets voor de snelle mannen.
Gemengde estafette waarbij de schaatsen moeten worden doorgegeven?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:24 schreef franklop het volgende:
Morgen tijd voor de 3000m mannen?
Of is dat een gemengd onderdeel geworden tegenwoordig.
Nuis zal wel wat anders willen doorgeven.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gemengde estafette waarbij de schaatsen moeten worden doorgegeven?
Volgens mij 17 feb in de middag, zie ook onderstaand schema. Dat komt wel goed uit toch?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:06 schreef Montov het volgende:
Geen 1000 meter vrouwen, das wel jammer.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:53 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Volgens mij 17 feb in de middag, zie ook onderstaand schema. Dat komt wel goed uit toch?
[ afbeelding ]
Er moet wat geschoven worden in het programma he, alles voor de 3000 meter mannenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Geen 1000 meter vrouwen, das wel jammer.
Het ijs was vooral tijdens de eerste trainingswedstrijden heel zacht, daarna hoorde je al berichten dat het elke dag beter werd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik hoopte een beetje dat met het zware ijs hier, de tijden van Fabris zouden herleven voor de trage starters. Maar helaas. De 1500 mist een type Joeskov die iedereen naar huis kan schaatsen met een fenomenale slotronde.
Op Skobrev na zijn dat wel allemaal mannen die meer met de 1000 dan met de 5000 hebben. Je had nog wel een Pedersen, maar ook Denny Morrison en de Lalenkovjes van deze wereld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alleen Nuis en Krol kunnen dat. Ben benieuwd of er nieuwe mannen komen die de 1500m zo vanuit snelheid kunnen rijden. Wennemars en Groothuis konden dat aardig, maar daarna kregen de schaatsers met meer inhoud zoals Yuskov, Mantia, Verweij en Skobrev de overhand. Davis zat er een beetje tussenin.
Misschien staat er wel weer een schaatser op die structureel kan winnen met een slotronde onder de 28.0
Ik zag een WB zege van Maurice Vriend en van Jan Szymanskiquote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op Skobrev na zijn dat wel allemaal mannen die meer met de 1000 dan met de 5000 hebben. Je had nog wel een Pedersen, maar ook Denny Morrison en de Lalenkovjes van deze wereld.
Ik zat trouwens een beetje te kijken, maar dat Ralf van der Rijst ooit zilver gepakt heeft op het WK afstanden had ik alweer een tijdje verdrongen.
Jacco Jan Leeuwangh had ook ooit het wereldrecord:quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zag een WB zege van Maurice Vriend en van Jan Szymanski
Dat is voor mijn tijdquote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jacco Jan Leeuwangh had ook ooit het wereldrecord:
Ik kan mij het nog wel goed herinneren, dat was volgens mij een behoorlijke fluke van hem. Hij was meer een 1000 (en 500) meter specialist.quote:
Die ene 1000 die talent Gerben Jorritsma won was ook wel bijzonder. Dat was de talent Chris Huizinga.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zag een WB zege van Maurice Vriend en van Jan Szymanski
Maar klopt, de 1000m ligt veel dichterbij de 1500m dan de 5km, dus dat is makkelijker te combineren. Dus wat dat betreft zou de 3km wel een uitkomst zijn.
Dat was ook wel in een tijd dat een wereldrecord vaker werd gereden vanwege de net ingevoerde klapschaats toch?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik kan mij het nog wel goed herinneren, dat was volgens mij een behoorlijke fluke van hem. Hij was meer een 1000 (en 500) meter specialist.
Ik heb wel het idee dat Jakko Jan zelf z'n Wikipedia-pagina bijhoudtquote:Biografie
Leeuwangh was tussen 1994 en 2002 actief in de internationale schaatssport. Eind jaren 90 vormde Leeuwangh samen met Jan Bos en Erben Wennemars een zeer succesvol sprinttrio. Leeuwangh stond bekend als een drijvende kracht binnen schaatsteams en was kundig op het gebied van het ronden en buigen van schaatsen. Hij behaalde bij Wereldbekerwedstrijden redelijk wat podiumplaatsen. Zijn beste prestaties zijn 4 World Cup overwinningen op de 1000 meter en twee zeges op de 1500 meter. Bovendien wist Leeuwangh op de WK Afstanden in Heerenveen in 1999 tweemaal op het podium te komen, zowel op de 500 als de 1000 meter veroverde hij de bronzen medaille.
Tijdens een World Cup wedstrijd in 2000 in de Olympic Oval van Calgary haalde Leeuwangh verwoestend uit op de 1500 meter, terwijl hij zich aanvankelijk niet eens geplaatst had voor de wereldbekerwedstrijd. Het bijna twee jaar oude wereldrecord van Ådne Søndrål op de middenafstand (1.46,43) verbeterde Leeuwangh met bijna een volle seconde tot 1.45,56. Dit record hield hij ruim een jaar in handen tot Kyu-Hyuk Lee de tijd met bijna vier tienden verbeterde. In 2003 verruilde hij zijn schaatscarrière voor die van coach bij VPZ.
Hij werkt heden ten dage als locatiemanager bij ijsbaan De Westfries in Hoorn.
Zo intens treurig is dat altijd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat Jakko Jan zelf z'n Wikipedia-pagina bijhoudt
https://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal:Bijdragen/84.39.3.207quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
quote:Jakko Jan Leeuwangh was tussen 1994 en 2002 actief in de internationale schaatssport. Eind jaren 90 was Leeuwangh de derde Nederlandse sprinter achter Jan Bos en Erben Wennemars. Leeuwangh was internationaal een subtopper en behaalde niet veel overwinningen. Zijn beste prestaties zijn 4 World Cup overwinningen op de 1000 meter en tweemaal op de 1500 meter. Bovendien wist Leeuwangh op de WK Afstanden in Heerenveen in 1999 tweemaal op het podium te komen, zowel op de 500 als de 1000 meter veroverde hij de bronzen medaille.
Tijdens de laatste World Cup wedstrijd sprint in 2000 in de Olympic Oval van Calgary haalde Leeuwangh verwoestend uit op de 1500 meter. Het bijna twee jaar oude wereldrecord van Ådne Søndrål op de middenafstand (1.46,43) verbetert Leeuwangh met bijna een volle seconde tot 1.45,56. Dit record houdt hij ruim een jaar in handen tot Kyu-Hyuk Lee de tijd met bijna vier tienden aanscherpt.
Hij heeft dus ook dat stuk over dragende kracht binnen teams en kundig in het buigen van schaatsen toegevoegd?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal:Bijdragen/84.39.3.207
Volgens mij ben je wat op het spoor.
Dit was daarvoor de wiki:
[..]
Rond Sotsji waren de middenafstanden zo dramatisch bezet dat het niet leuk meer was. Duizend meters met Denis Kuzin, Nenzi, Samuel Schwarz.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die ene 1000 die talent Gerben Jorritsma won was ook wel bijzonder. Dat was de talent Chris Huizinga.
Samuel Schwarz was ik ook alweer helemaal vergeten. Maar op zich domineerden Davis, Morrison, Groothuis, Nuis en later Kulishnikov gewoon rond Sotsji.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Rond Sotsji waren de middenafstanden zo dramatisch bezet dat het niet leuk meer was. Duizend meters met Denis Kuzin, Nenzi, Samuel Schwarz.
Hij was inderdaad zo goed als hier beschreven staat.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ze deden wel een NOSje door de eerste 2 ritten te missen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik heb het schaatsen ook maar eens via de BBC gevolgd, ik hoef al close-ups en analyses en reclames niet meer, kijk ik in de pauze liever naar de cross country oid.
Misschien heeft Erben de wiki-site wel bijgewerkt. Lol.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij was inderdaad zo goed als hier beschreven staat.
Oost-Europeanenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:46 schreef vaarsuvius het volgende:
De BBC weet tenminste wat belangrijk is. Hun web coverage van de 1500m?
Een verhaal van 3 kantjes over een Amerikaan die 45 covid testen in drie weken moest doen tot ie eindelijk 4 opeenvolgende testen negatief was en mocht reizen. Toen had ie de 5000m al gemist maar hij was nog net op tijd voor de 1500. Alleen was zijn bagage er niet , dus geen schaatsen. Gelukkig is daar nog goedzak Haralds Silovs, die blijkbaar dezelfde maat heeft en wiens schaatsen hij mocht lenen. Daarmee werd hij een na laatste, 6 seconden boven zijn PR. Maar intens gelukkig dat hij het gehaald heeft.
(Ik vraag me dan af, wie was dan nóg slechter?) Voste
Het verhaal gaat verder met Cornelius die de Britten weer op de schaatsmap zet, samen met zijn vriendinnetje Ellia Smeding.
En in de allerlaatste zin wordt nog net even gemeld dat de afstand is gewonnen door een Kjel Nuis, voor Krol en Kim
https://www.bbc.com/sport/winter-olympics/60305178
https://www.eurosport.nl/(...)o8769002/story.shtmlquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:54 schreef wimderon het volgende:
Dawson rijdt ook nog op geleende ijzers volgens mij.
Dat zijn ook gewoon mooie verhalen natuurlijk, eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:46 schreef vaarsuvius het volgende:
De BBC weet tenminste wat belangrijk is. Hun web coverage van de 1500m?
Een verhaal van 3 kantjes over een Amerikaan die 45 covid testen in drie weken moest doen tot ie eindelijk 4 opeenvolgende testen negatief was en mocht reizen. Toen had ie de 5000m al gemist maar hij was nog net op tijd voor de 1500. Alleen was zijn bagage er niet , dus geen schaatsen. Gelukkig is daar nog goedzak Haralds Silovs, die blijkbaar dezelfde maat heeft en wiens schaatsen hij mocht lenen. Daarmee werd hij een na laatste, 6 seconden boven zijn PR. Maar intens gelukkig dat hij het gehaald heeft.
(Ik vraag me dan af, wie was dan nóg slechter?) Voste
Het verhaal gaat verder met Cornelius die de Britten weer op de schaatsmap zet, samen met zijn vriendinnetje Ellia Smeding.
En in de allerlaatste zin wordt nog net even gemeld dat de afstand is gewonnen door een Kjel Nuis, voor Krol en Kim
https://www.bbc.com/sport/winter-olympics/60305178
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:11 schreef AllesKaputt het volgende:
Haalt het Belgje de top-20? Ik zeg: neen.
13. Bart Swingsquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:13 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ow ja er zijn er 2... Ik bedoel Vosté. Die andere haalt net geen diploma.
Onder deze omstandigheden onder de 1.50 rijden is nog vrij knapquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
https://www.eurosport.nl/(...)o8769002/story.shtml
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |