abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203565601

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203565668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
Echt, hou op met dit soort mensen hoor. Als je na ruim een jaar nog steeds gaat janken dat je 'zelf een moment wilt kiezen'. :')
Waarom commentaar op 'dit soort mensen'?
Helemaal begrijpelijk waarom mensen wachten. Ik wacht zelf ook met die booster. Potentieel tot mei en als ik iets eerder moet reizen voor werk, haal ik hem. Ik heb in Augustus de laatste vaccinatie gehad en wil het zo ver mogelijk uitrekken. Waarom? Zie je toch nu ook al? Straks komt er weer een onbetrouwbare overheidsfunctionaris die er een max tijd aan vast zet. Zo opeens.

Dus ophoeren met die onbetrouwbare overheid en trek je eigen plan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 10:29:15 #3
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203565691
Tja. Ik vind inmiddels mensen die klakkeloos het vaccineren / QR beleid maar blijven promoten en goedkeuren in een - one size fits all - vorm haast net zo eng en kortzichtig als mensen die overal complotten in zien. :{w

Er is altijd een middle ground. Twee kanten van de medaille en zulks. Nee, vaccineren is niet pertinent slecht en het heeft zeker veel geholpen in de pandmie.

Maar voortschrijdend inzicht heeft ook geleerd dat het geen ticket uit de pandemie is gebleken. En boosteren ook niet. Dus ja, ik snap mensen die niet in een risicogroep vallen kwa gezondheid en/of leeftijd, die géén booster hoeven inmiddels heel goed.

Dat wegzetten als onzin of zeurmensen is gewoon kortzichtig en arrogant, vind ik.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:30:04 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203565707
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Ik vind inmiddels mensen die klakkeloos het vaccineren / QR beleid maar blijven promoten en goedkeuren in een - one size fits all - vorm haast net zo eng en kortzichtig als mensen die overal complotten in zien. :{w

Er is altijd een middle ground. Twee kanten van de medaille en zulks. Nee, vaccineren is niet pertinent slecht en het heeft zeker veel geholpen in de pandmie.

Maar voortschrijdend inzicht heeft ook geleerd dat het geen ticket uit de pandemie is gebleken. En boosteren ook niet. Dus ja, ik snap mensen die niet in een risicogroep vallen kwa gezondheid en/of leeftijd, die géén booster hoeven inmiddels heel goed.

Dat wegzetten als onzin of zeurmensen is gewoon kortzichtig en arrogant, vind ik.
Dick is back in town en direct zinnige teksten _O_
pi_203565724
quote:
Maar voortschrijdend inzicht heeft ook geleerd dat het geen ticket uit de pandemie is gebleken.
Tuurlijk joh.

Zonder vaccinaties had de halve wereld nu in lockdown gezeten.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203565758
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:27 schreef Red_85 het volgende:
Omdat het echt een belachelijke reden is. Deze persoon heeft een jaar(!) de tijd gehad zich te laten vaccineren en gaat dan zeuren over dat ze 'zelf een moment wil bepalen'.

Door dit soort mensen zitten we nu nog met maatregelen. Mensen die prima een vaccin kunnen nemen, maar lekker recalcitrant willen doen.

En dat is echt anders dan jongeren die geen booster willen nemen of iets dergelijk. Deze persoon is risicogroep galore.
pi_203565797
Ik ben het voor een keer wel eens met DireStraits7 hoor. En dan gaat het niet om je booster, wanneer je die neemt etc. Heb die zelf ook gerekt tot twee weken geleden. En de omstandigheden zijn nu zo anders dan tot het najaar. Maar mensen die zich helemaal niet hebben laten vaccineren en dan zulke uitspraken doen net als dat mens in dat interview.
pi_203565821
quote:

Het enige wat een ticket uit de pandemie is, is tijd. En vaccinatie heeft ons echt wel aan jaren geholpen. Zolang het op macro-niveau goed gaat en mijn persoonlijke vrijheden niet belemmert worden (mocht de booster helpen in het significant verminderen van de druk op ziekenhuizen) vind ik het prima. Maar stel dat de ziekenhuiscijfers toch weer stijgen, kijk ik inderdaad mensen wel scheef aan die geen vaccinatie / booster hebben genomen. Bij mij overschrijd je dan een sociale norm, namelijk dat we met zijn allen werken naar een maatschappelijke situatie waar wat meer kan.

Verder heb je helemaal gelijk hoor m.b.t. de extremen: van de ene kant roepen dat de ander het niet snapt zonder discussie werkt niet, dat hebben we allemaal kunnen zien
pi_203565822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat het echt een belachelijke reden is. Deze persoon heeft een jaar(!) de tijd gehad zich te laten vaccineren en gaat dan zeuren over dat ze 'zelf een moment wil bepalen'.

Door dit soort mensen zitten we nu nog met maatregelen. Mensen die prima een vaccin kunnen nemen, maar lekker recalcitrant willen doen.
Nee hoor. Niet door dit soort mensen.
Door mensen uit de politiek, daarom zitten we nog met maatregelen. Die kiezen er voor om te handhaven terwijl het niet nodig is. 86,3% en we zitten met onzin. Terwijl GB met 72% vrij is en Zweden vrij gaat zijn en ze in Belgie met 77% gewoon tot laat naar kroegen kunnen gaan. Denemarken heeft zelfs een lagere opkomst. Met 10-15% hogere vaccinatiegraad zitten we alsnog met strengere maatregelen.

Zorg piept en kraakt bij het minste geringste. IC capaciteit is de laagste van alle vergelijkbare landen in Europa Maar hey, die ene ongevaccineerde, dat is echt het probleem.

Hou. Toch. Op.
1947-2016
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:38:34 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203565826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dat is echt anders dan jongeren die geen booster willen nemen of iets dergelijk. Deze persoon is risicogroep galore.
En dat is aan jou om te bepalen?
:')
pi_203565848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee hoor. Niet door dit soort mensen.

Afgelopen najaar zorgde nog 70% van de (bewust) ongevaccineerden voor de enorme piek die we (opnieuw) kregen in de ziekenhuizen, dus ja wel door dat soort mensen helaas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203565857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Afgelopen najaar zorgde nog 70% van de (bewust) ongevaccineerden voor de enorme piek die we (opnieuw) kregen in de ziekenhuizen, dus ja wel door dat soort mensen helaas.
En nu liggen er nog 65% grotendeels onnodig in de ziekenhuizen.
Dat scheelt toch z'n 700 bedjes op de verpleegafdeling.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203565881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En de zorg die het niet aankon vanwege wat?
Niet omdat er zoveel mensen in het ziekenhuis lagen. Want 2500 op 17,5mln is een fucking schijntje. En hoe komt je exact bij die 70%? Het is niet zo dat 70% van de 1,8mln opeens in het ziekenhuis lag.
1947-2016
pi_203565916
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En de zorg die het niet aankon vanwege wat?
Niet omdat er zoveel mensen in het ziekenhuis lagen. Want 2500 op 17,5mln is een fucking schijntje. En hoe komt je exact bij die 70%? Het is niet zo dat 70% van de 1,8mln opeens in het ziekenhuis lag.
2500 op 17,5 miljoen, na 2 jaar pandemie nog steeds die opmerking maken.. :')

De zorg kan/kon het niet aan vanwege uitval, langdurig overwerken, stress, PTSD, persoonlijke omstandigheden etc etc. Als je naar 10k IC bedden wil mét altijd handjes aan ieder bed, dan moeten we ook niet zeiken dat de zorgpremie iedere maand 50-100¤ duurder wordt bijvoorbeeld. Willen we dat?

En uit data is gewoon gebleken dat van de opnames rond de 70% ongevaccineerden waren. Daarvan had je een heel groot deel kunnen voorkomen door gewoon wel een vaccinatie te nemen.
pi_203565941
Zie dat er bij mij (2 eerste vaccinaties gehaald) nu ook een einddatum van de QR geldigheid in staat, 17 april. Dus nog een maand of 2 vrij bewegen *O*
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:24 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203565968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:47 schreef xFriendx het volgende:
Zie dat er bij mij (2 eerste vaccinaties gehaald) nu ook een einddatum van de QR geldigheid in staat, 17 april. Dus nog een maand of 2 vrij bewegen *O*
Blijft de grootst mogelijke onzin dat ze die booster voor iedereen 'verplicht' stellen op deze manier.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:49 #17
Dick Laurent Is Dead
pi_203565976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En nu liggen er nog 65% grotendeels onnodig in de ziekenhuizen.
Dat scheelt toch z'n 700 bedjes op de verpleegafdeling.
Well... de "onnodig" in ziekenhuis discussie is natuurlijk ook wel een enigszins subjectieve die vaker gevoerd is he ;)

De longkankerpatient die dertig jaar heeft lopen kettingroken?
De dikke hartpatient die dertig jaar lang Mcdonalds heeft lopen vreten?
De twintiger op de IC nadat ie met een fles lachgas/alcohol op is gaan autorijden?

Veel is ''onnodig'' maar ja, mensen leven nu eenmaal zoals ze willen leven.
pi_203565994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Well... de "onnodig" in ziekenhuis discussie is natuurlijk ook wel een enigszins subjectieve die vaker gevoerd is he ;)

De twintiger op de IC nadat ie met een fles lachgas/alcohol op is gaan autorijden?

Ok laten we zeggen dat onnodig grotendeels voorkomen had kunnen door een vaccinatie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:50:57 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566013
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ok laten we zeggen dat onnodig grotendeels voorkomen had kunnen door een vaccinatie.
Klopt, maar we hebben er nu eenmaal mee te dealen dat mensen die niet halen. En dat je dus in het zorgaanbod structureel moet verruimen.

Maak het niet het probleem van dubbel gevaccineerden/geboosterden door deze groep nog maandenlang met allerlei regeltjes op te zadelen.
pi_203566021
quote:

Helemaal mee eens. Ik vind dit ook van toepassing op vaccineren voor mensen van 12 tot 40. Maar als ik dat een jaar geleden zei dan was ik een wappie. Dat zit me nog steeds niet lekker.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 10:52:44 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203566032
Als je geen vaccin wil nemen omdat je denkt dat het gevaarlijk is, gentherapie of een chip bevat of wat dan ook ben je in mijn ogen een wappie en heb ik er weinig begrip voor.

Geen vaccin nenem, terwijl je niet tegen bent, puur omdat de overheid het een beetje opdringt snap ik ook niet echt. Helemaal niet als je 50+ bent of tot een risicogroep behoort. Je laat dan indirect alsnog de overheid bepalen wat je doet.

Momenten van vaccinatie zelf een beetje uitkiezen, omdat beleid voor CTB constant verandert heb ik dan wel weer meer begrip voor. Vooral omdat de overheid en de EU constant aan het kutten zijn met de termijnen.

Heb zelf in april 2021 Jansen gekregen, in november had ik corona, in december opgeroepen om een booster te nemen, maar het mocht niet omdat ik in november corona had gehad. Ondertussen zijn er meerdere landen die 1x Jansen niet meer als volledig zien, dus zou ik twee boosters moeten halen. Het verandert constant.

Heb best begrip voor mensen, die geen extra risico lopen, en het even willen afwachten.

Edit: Spelling wordt niet beter vanuit Zweden merk ik _O-
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:54:25 #22
342627 tja77
pi_203566056
quote:

[..]

True,
Daarnaast is de kans dat een ongevaccineerde gezonde 50-minner in het ziekenhuis komt door Corona, kleiner dan een volgevreten platgepafte gevaccineerde met of zonder Corona. Lang niet alles hangt samen met het vaccineren, vooral in de groep 50 jaar en jonger zonder onderliggend lijden maakt vaccineren geen groot verschil, en al helemaal niet met deze Omikron variant.
pi_203566075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:38 schreef Red_85 het volgende:
Door mensen uit de politiek, daarom zitten we nog met maatregelen. Die kiezen er voor om te handhaven terwijl het niet nodig is. 86,3% en we zitten met onzin. Terwijl GB met 72% vrij is en Zweden vrij gaat zijn en ze in Belgie met 77% gewoon tot laat naar kroegen kunnen gaan. Denemarken heeft zelfs een lagere opkomst. Met 10-15% hogere vaccinatiegraad zitten we alsnog met strengere maatregelen.
Ik zou de percentages nog maar een keer opzoeken.
pi_203566148
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:52 schreef Evenstar het volgende:
Momenten van vaccinatie zelf een beetje uitkiezen, omdat beleid voor CTB constant verandert heb ik dan wel weer meer begrip voor. Vooral omdat de overheid en de EU constant aan het kutten zijn met de termijnen.
Boeien? Vaccineren doe je (zeker als risicogroep) niet om een groen vinkje te krijgen, je doet het om jezelf te beschermen. Je kunt je prima én laten vaccineren, én niet mee doen aan CTB als je dat echt geneuzel vindt.

Sommigen zijn gewoon notoir koppig. En ja, daar betalen we een dure prijs voor. Dat er een substantiële groep is die niet eens één uurtje naar de GGD op en neer kan missen zorgt er indirect voor dat deze ellende weken, zo niet maanden langer duurt. Dat hoeven we niet mooier te maken dan het is.

En dan nog allerlei smoezen als 'maar ik vertrouw op mijn immuunsysteem'. :')
Aldus de persoon die met 200 over de snelweg gaat en 'vertrouwt op zijn eigen stuurmanskunsten'.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:03:30 #25
416575 crew  Evenstar
pi_203566216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
1 vaccin = Nederland 87.6% (12+) / Zweden 86.5% (12+)

2 vaccins = Nederland 84.7% (12+) / Zweden 83.7% (12+)

Booster = Nederland 59.4% (18+) / Zweden 51.3% (18+)

Dus, hij zit er wat betreft Zweden echt niet naast.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:03:33 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566220
quote:

[..]

Ik vind vooral dat na bijna 2 jaar de tijd van preventieve maatregelen waar iedereen aan mee moet doen wel voorbij is.

Dat het vervelend is dat er recalcitrante mensen met corona in een ziekenhuis belanden snap ik, maar daar hebben we onderhand maar mee te dealen. Wil je dat niet? Schroef de zorgcapaciteit op, deel de zorg anders in, ga keuzes maken qua opnames voor corona, of zeg keihard: vaccinatieplicht.

Maar val mij er niet meer mee lastig verder.
pi_203566243
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
2500 op 17,5 miljoen, na 2 jaar pandemie nog steeds die opmerking maken.. :')
Nog steeds. 2500, weet je hoe veel dat is? Het stadion van Telstar of Helmond Sport vol. Ken jij iemand die naar Telstar of Helmond Sport gaat?
En dat is al overbelasting van de zorg.. Damn.. en dat voor een land met een AAA+ economische status en een HDI rating van standaard rond de top 5 in de wereld.

quote:
De zorg kan/kon het niet aan vanwege uitval, langdurig overwerken, stress, PTSD, persoonlijke omstandigheden etc etc. Als je naar 10k IC bedden wil mét altijd handjes aan ieder bed, dan moeten we ook niet zeiken dat de zorgpremie iedere maand 50-100¤ duurder wordt bijvoorbeeld. Willen we dat?
Waarom moet dat doorberekend worden naar de zorgpremie? De 'besparingen' van de afgelopen jaren zijn er allemaal doorgeharkt met de steunmaatregelen. Miljarden. 100'den miljarden. Die kwamen volgens mij ook niet uit de zorgpremie.

We betalen zat belasting. Nergens voor nodig de premie te verhogen of daar mee te dreigen gezien sloten met geld die uitgegeven zijn.
quote:
En uit data is gewoon gebleken dat van de opnames rond de 70% ongevaccineerden waren. Daarvan had je een heel groot deel kunnen voorkomen door gewoon wel een vaccinatie te nemen.
Dan nog, geen reden om vast te houden aan maatregelen. Niet op dit moment.
1947-2016
pi_203566293
Ik heb trouwens wel echt de übermensch QR code momenteel, 3 doses en herstelbewijs. Krijg ik nu gratis drank bij evenementen?
pi_203566297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]
Dan nog, geen reden om vast te houden aan maatregelen. Niet op dit moment.
Op dit moment is een heel ander verhaal dan afgelopen Oktober/November.
pi_203566360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op dit moment is een heel ander verhaal dan afgelopen Oktober/November.
We zitten niet meer in oktober/november. Nu is het niet meer nodig mensen te blijven uitsluiten op een niet werkend CTB.
pi_203566365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Blijft de grootst mogelijke onzin dat ze die booster voor iedereen 'verplicht' stellen op deze manier.
Dit. Ben gezond en jong (vind ik) dus medisch gezien zie ik ook totaal geen noodzaak tot het halen van die booster.
Die zou ik dan dus enkel halen met het idee dat ik dan op plekken weer naar binnen mag.

Heb nog even. Ik hoop maar dat ze zo snel mogelijk die 2G afschaffen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:11:56 #32
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203566372
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:11 schreef mir1986 het volgende:

[..]
We zitten niet meer in oktober/november. Nu is het niet meer nodig mensen te blijven uitsluiten op een niet werkend CTB.
Was je het er in oktober/november wél mee eens dan?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:12:11 #33
416575 crew  Evenstar
pi_203566379
Er zijn dus nog ongeveer 1.5 miljoen mensen boven de 18 die niet gevaccineerd zijn als je even een bierviltjes berekening maakt.

Van die 1.5 miljoen is een heel groot deel al een keer besmet geweest en een flink deel loopt weinig risico. Nu nog zeuren dat het allemaal komt door de niet gevaccineerden is echt onzin, sorry. Ja, herfst 2021 kwam het zeker wel door de mensen die nog niet gevaccineerd waren. Flink deel van de opnames kwamen door niet gevaccineerden. Nu hebben wij bijna 100.000 besmettingen per dag en nog een flink aantal die niet opgemerkt worden. Die 1.5 miljoen mensen zonder vaccinaties zijn al bijna allemaal beschermd door een doorgemaakte besmetting.

Die paar duizend die dan nog overblijven gaan het verschil echt niet meer maken hoor en is al helemaal geen reden om CTB te verdedigen (voor diegenen die dat nog doen).
pi_203566381
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nergens voor nodig. Ik weet dat ik gelijk heb.
1947-2016
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:13:47 #35
342627 tja77
pi_203566411
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Boeien? Vaccineren doe je (zeker als risicogroep) niet om een groen vinkje te krijgen, je doet het om jezelf te beschermen. Je kunt je prima én laten vaccineren, én niet mee doen aan CTB als je dat echt geneuzel vindt.

Sommigen zijn gewoon notoir koppig. En ja, daar betalen we een dure prijs voor. Dat er een substantiële groep is die niet eens één uurtje naar de GGD op en neer kan missen zorgt er indirect voor dat deze ellende weken, zo niet maanden langer duurt. Dat hoeven we niet mooier te maken dan het is.

Aldus de persoon die met 200 over de snelweg gaat en 'vertrouwt op zijn eigen stuurmanskunsten'.
Ik vertrouw op mijn immuunsysteem maar mijn auto kan geeneens 200. En nee, niet door mij betalen wij (want ik behoor zelf ook tot die groep hè) er een dure prijs voor. Ongevaccineerde gezonde 50-minners komen vrijwel nooit in het ziekenhuis door Corona, en nog minder vaak met deze Omikron variant.

Probeer eens een keer geen oordeel over een ander te vellen zonder dat je diegene kent. En probeer eens een keer niet alle ongevaccineerden over 1 kam te scheren. Misschien is het te veel gevraagd, maar ik stoor me oprecht aan jouw manier van generaliseren en stempels drukken.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:15:04 #36
3542 Gia
User under construction
pi_203566431
Ik vraag me af of iedereen die met of door Corona in het ziekenhuis ligt, echt zo ziek is dat ze dit niet thuis kunnen handelen.

Ik heb vaak in het ziekenhuis gelegen en vaak, nmm, onnodig. Meer uit voorzorg gehouden, dan uit noodzaak. Voorbeeld: punctie voor borstkankeronderzoek, week opgenomen geweest.

En zeg nou zelf, het is toch flink cashen, een doorlopend vol ziekenhuis!
pi_203566441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:11 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Daar had ik het dan ook helemaal niet over.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:16:33 #38
416575 crew  Evenstar
pi_203566448
En nu ga ik schaatsen kijken en hopen dat NL Zweden voorbij kan in medaillespiegel :P zodat ze 1-2 komen te staan *O*
pi_203566454
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:12 schreef Evenstar het volgende:
Er zijn dus nog ongeveer 1.5 miljoen mensen boven de 18 die niet gevaccineerd zijn als je even een bierviltjes berekening maakt.

Van die 1.5 miljoen is een heel groot deel al een keer besmet geweest en een flink deel loopt weinig risico. Nu nog zeuren dat het allemaal komt door de niet gevaccineerden is echt onzin, sorry. Ja, herfst 2021 kwam het zeker wel door de mensen die nog niet gevaccineerd waren. Flink deel van de opnames kwamen door niet gevaccineerden. Nu hebben wij bijna 100.000 besmettingen per dag en nog een flink aantal die niet opgemerkt worden. Die 1.5 miljoen mensen zonder vaccinaties zijn al bijna allemaal beschermd door een doorgemaakte besmetting.

Die paar duizend die dan nog overblijven gaan het verschil echt niet meer maken hoor en is al helemaal geen reden om CTB te verdedigen (voor diegenen die dat nog doen).
Ga eens door met de bierviltjes berekening want je stopt te vroeg. Juist het feit dat er nog maar zo (relatief) weinig over zijn en dat zij tóch het merendeel van de ziekenhuis- en IC opnames uitmaken zet niet te denken?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:17:26 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566456
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:16 schreef Evenstar het volgende:
En nu ga ik schaatsen kijken en hopen dat NL Zweden voorbij kan in medaillespiegel :P zodat ze 1-2 komen te staan *O*
Klap in het gezicht van je nieuwe thuisland.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:17:56 #41
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_203566464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:15 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me af of iedereen die met of door Corona in het ziekenhuis ligt, echt zo ziek is dat ze dit niet thuis kunnen handelen.

Ik heb vaak in het ziekenhuis gelegen en vaak, nmm, onnodig. Meer uit voorzorg gehouden, dan uit noodzaak. Voorbeeld: punctie voor borstkankeronderzoek, week opgenomen geweest.

Als je in het ziekenhuis ligt dan kun je ervan uitgaan dat je daar niet voor niets ligt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:19:14 #42
416575 crew  Evenstar
pi_203566484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ga eens door met de bierviltjes berekening want je stopt te vroeg. Juist het feit dat er nog maar zo (relatief) weinig over zijn en dat zij tóch het merendeel van de ziekenhuis- en IC opnames uitmaken zet niet te denken?
Heb jij nieuwe cijfers over percentage ongevaccineerden die nu in het ziekenhuis liggen? Hoeveel daarvan zijn echt DOOR corona?

Als één derde al MET corona en niet DOOR corona is lijkt het mij niet een heel groot deel meer. Als jij een andere bron hebt hoor ik het graag.

Daarnaast moet je als overheid ook gewoon op een gegeven moment snappen dat het niet anders gaat zijn. Je kan dan of komen met een vaccinatieplicht of accepteren dat het niet anders gaat zijn en dus naar andere oplossingen zoeken, zoals het verhogen van je capaciteit. Domme dingen blijven doen om nog 0.1% vaccinatiegraad erbij te krijgen gaat het verschil in dat geval namelijk ook niet meer maken
pi_203566518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Minimaal 80.000 besmettingen per dag en zo'n 150 opnames, waarvan 25% met corona ipv door corona.
Dus 150 van 80.000 is 0,19%, dus waar hebben we het precies over?
Of 1050 opnames van zo'n 500.000 besmettingen per week is 0,21% die opgenomen wordt.
Er zijn zo'n 80 overlijdens per week, dat is 0,016%. Dat is nog een lager IFR dan bij de griep.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:23:02 #44
342627 tja77
pi_203566541
quote:

Ik vraag me af hoe groot het percentage ongevaccineerden is van die 100.000 besmettingen per dag. Als dat de helft is, is na een maand iedereen in Nederland besmet geweest of gevaccineerd.
pi_203566542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:15 schreef Gia het volgende:

Wat staat hier nou weer :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203566546
quote:

Exact dus dat argument valt ook al weg.
Er blijft niet veel over zo.
97% antisoffen
92% van de 60+ers geboosterd
Geen druk op de zorg
Helpt amper volgens TU Delft
Omicron is milder

Als je met dit soort feiten eraan blijft vasthouden en volharden om het erdoor te drammen tegen alle logica in dan roep je de afkeer van de bevolking en allerlei theorieën over jezelf af.

Maar als je dat egoïstisch,leugenachtig of zelfs misdadig noemt zijn het te harde worden.
Alsof het leed van iedereen en mensen hun vrijheid afpakken niet veel harder is.
Dat acties hebben consequenties werkt ook de andere kant op.
Dus wordt de kritiek steeds groter.
pi_203566556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heb jij nieuwe cijfers over percentage ongevaccineerden die nu in het ziekenhuis liggen? Hoeveel daarvan zijn echt DOOR corona?

Als één derde al MET corona en niet DOOR corona is lijkt het mij niet een heel groot deel meer. Als jij een andere bron hebt hoor ik het graag.
Straks als de boosters hun werking beginnen te verliezen hebben we elk bed weer nodig voor de ouderen en kwetsbaren. Dan is het enorm zonde dat daar ook nog onnodig ongevaccineerden tussen liggen. Ik heb geen zin meer in nog een lockdown later dit jaar, jij wel? Het kan straks net het verschil maken tussen wel maatregelen of geen maatregelen nodig.

Ik snap de frustratie van @DireStraits7 volledig. Onnodig gevaccineerden blijven hun aandeel maar ontkennen, wegwuiven of baggetaliseren terwijl de oplossing zo simpel is. En straks staan ze weer op de pleinen boos te wezen op het kabinet. Te irritant voor woorden.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:24:54 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Daarnaast moet je als overheid ook gewoon op een gegeven moment snappen dat het niet anders gaat zijn. Je kan dan of komen met een vaccinatieplicht of accepteren dat het niet anders gaat zijn en dus naar andere oplossingen zoeken, zoals het verhogen van je capaciteit. Domme dingen blijven doen om nog 0.1% vaccinatiegraad erbij te krijgen gaat het verschil in dat geval namelijk ook niet meer maken
Vooral die laatste alinea. Stop gewoon met het lastigvallen van je hele bevolking met gepruts achter de komma, laat het een keer los. Dit is niet meer te beheersen met mondkapjes in de bouwmarkt en het cafe om 22u dicht. Of kom met die vaccinatieplicht of richt je zorg gewoon in op extra coronabedden. Niet nog maandenlang dit gemodder.
pi_203566588
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Vooral die laatste alinea. Stop gewoon met het lastigvallen van je hele bevolking met gepruts achter de komma, laat het een keer los. Dit is niet meer te beheersen met mondkapjes in de bouwmarkt en het cafe om 22u dicht.
En stop aub in elk geval gedeeltelijk met het massale miljoenen verslindende testen tegelijk met het CTB.
Een positieve zelftest voldoet echt wel.
pi_203566593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En stop aub in elk geval gedeeltelijk met het massale miljoenen verslindende testen tegelijk met het CTB.
Yes, mensen laten zich alleen nog testen voor een herstelbewijs. _O-
pi_203566599
UIt powerpointpresentatie Van Dissel 20 januari 2022
Prognose op basis transmissiemodel:
delta versus omikron
– opkomst van omikron meegenomen, en afname vaccineffectiviteit
– aanname: kans op opname na infectie omikron ~40% lager dan na delta
– ligduur (gemiddeld) gelijk als bij delta
en verderop:
kans op IC opname, ligduur, generatietijd onveranderd ten opzichte van delta

Prognose eind week 3 (23 januari):
– 18+: 73,4% van de boosters gezet -> nog 2,9 miljoen te gaan
– 60+: 89,2% van de boosters gezet -> nog 448.926 te gaan

Eerst kans op IC opname 40% lager, maar ligduur gelijk wat niet klopt, daarna kans op IC-opname, ligduur, generatietijd onveranderd ten opzichte van delta, en dat op 20 januari 2022. Tunnelvisie ten voeten uit.
Dan die boosters, terwijl in het buitenland cijfers lager zijn, wordt hier uitgegaan van 73 resp. 89 (!) procent!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:27:48 #52
416575 crew  Evenstar
pi_203566607
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Straks als de boosters hun werking beginnen te verliezen hebben we elk bed weer nodig voor de ouderen en kwetsbaren. Dan is het enorm zonde dat daar ook nog onnodig ongevaccineerden tussen liggen. Ik heb geen zin meer in nog een lockdown later dit jaar, jij wel? Het kan straks net het verschil maken tussen wel maatregelen of geen maatregelen nodig.
Als je bang bent dat boosters hun werking verliezen moet je de groepen die dat nodig hebben OP TIJD (VOOR DE HERFST) nog een booster geven en niet pas in december bedenken dat het wel eens handig zou kunnen zijn.

Die 1.5 miljoen mensen gaan het verschil niet meer maken. Ben echt heel benieuwd hoeveel ongevaccineerden op dit moment opgenomen zijn DOOR corona. Het gaat nu zo hard rond dat echt een groot deel van die 1.5 miljoen allang een vorm van bescherming heeft opgebouwd.

Oplossing zou dus moeten zijn "op tijd boosteren" en niet "iedereen lastig vallen omdat je geen fatsoenlijk beleid voert".
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:29:29 #53
3542 Gia
User under construction
pi_203566636
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef mazaru het volgende:
Als je in het ziekenhuis ligt dan kun je ervan uitgaan dat je daar niet voor niets ligt.
Mijn ervaring is anders.
Opnemen om opnieuw in te stellen op bloedverdunners, wat met fragminspuitjes prima thuis kan, is behoorlijk duur en onnodig.

Ik weet zeker dat, als ik nu zo ziek zou zijn als in januari 2020, en het zou Corona blijken te zijn, dat ik onmiddellijk zou worden opgenomen, vanwege mijn medische achtergrond en het risico op complicaties.
Toch heb ik dat thuis uitgeziekt, omdat ik ervan uitging dat het een zeer zware griep was en bellen naar de huisarts toch nutteloos is, in zo'n geval.

Ik heb echt het gevoel dat Corona erger wordt gemaakt dan het is en dat veel mensen in het ziekenhuis liggen die gewoon zo mobiel zijn, dat ze ook best thuis uit kunnen zieken.
pi_203566648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je bang bent dat boosters hun werking verliezen moet je de groepen die dat nodig hebben OP TIJD (VOOR DE HERFST) nog een booster geven en niet pas in december bedenken dat het wel eens handig zou kunnen zijn.
Dat moet absoluut gebeuren en gezien de geplande inkopen van boosters gaan ze dat ook doen. Die fout van eind vorig jaar willen ze geen tweede keer maken.

quote:
Die 1.5 miljoen mensen gaan het verschil niet meer maken. Ben echt heel benieuwd hoeveel ongevaccineerden op dit moment opgenomen zijn DOOR corona. Het gaat nu zo hard rond dat echt een groot deel van die 1.5 miljoen allang een vorm van bescherming heeft opgebouwd.
Elk beschikbaar bed en elk beschikbaar zorgpersoneel is goud waard in ons landje. Zo zonde als onnodig ongevaccineerden daar dan een deel van innemen. Het argument DOOR of MET is niet zo sterk als je denkt want ongeacht of het DOOR of MET is dan nog behoort een relatief kleine groep ongevaccineerden niet de meerderheid van de ziekenhuis- en IC opnames uit te maken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:33:13 #55
416575 crew  Evenstar
pi_203566698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat moet absoluut gebeuren en gezien de geplande inkopen van boosters gaan ze dat ook doen. Die fout van eind vorig jaar willen ze geen tweede keer maken.
[..]
Elk beschikbaar bed en elk beschikbaar zorgpersoneel is goud waard in ons landje. Zo zonde als onnodig ongevaccineerden daar dan een deel van innemen.
Ik ben het echt wel eens met je laatste alinea. Denk bijna iedereen wel. Echter moeten wij ook accepteren dat die mensen geen vaccins meer gaan nemen. Je kan dan dus of een vaccinatieplicht invoeren of accepteren en je oplossing ergens anders zoeken.

Wat je niet moet doen is iedereen lastig vallen met een niet werkend systeem zoals het CTB in de hoop dat je 0.1% hogere vaccinatiegraad krijgt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:33:41 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203566705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Oplossing zou dus moeten zijn "op tijd boosteren" en niet "iedereen lastig vallen omdat je geen fatsoenlijk beleid voert".
ongevaccineerden vormen nog steeds een probleem, gisteren ook weer door ervaringsdeskundige @Lenny_Leonard bevestigd, het gaat er alleen om hoe je dat probleem aanpakt
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:34:49 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566729
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
ongevaccineerden vormen nog steeds een probleem, gisteren ook weer door ervaringsdeskundige @:Lenny_Leonard bevestigd, het gaat er alleen om hoe je dat probleem aanpakt
Problemen pak je doorgaans aan bij de bron. En dat doen we nog steeds niet.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:36:41 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203566765
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Problemen pak je doorgaans aan bij de bron. En dat doen we nog steeds niet.
eens maar dat ligt natuurlijk ook gevoelig want een plicht krijg je er niet doorheen al ben ik daar zelf ook niet voor
pi_203566767
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik ben het echt wel eens met je laatste alinea. Denk bijna iedereen wel. Echter moeten wij ook accepteren dat die mensen geen vaccins meer gaan nemen. Je kan dan dus of een vaccinatieplicht invoeren of accepteren en je oplossing ergens anders zoeken.

Wat je niet moet doen is iedereen lastig vallen met een niet werkend systeem zoals het CTB in de hoop dat je 0.1% hogere vaccinatiegraad krijgt.
Ik ben ook geen fan meer van CTB sinds omicron en ik accepteer ook dat een vaccinatieplicht niet gaat komen. Dat betekent wel dat de pandemie onnodig lang en onnodig zwaar is verlopen en wie weet nog hoe lang blijft doorlopen. Dat is gewoon frustrerend.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:38:16 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566801
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
eens maar dat ligt natuurlijk ook gevoelig want een plicht krijg je er niet doorheen al ben ik daar zelf ook niet voor
Nee, dus moet je zorgen dat je capaciteit toereikend is om de vaccin-weigeraars die in een risicogroep vallen adequaat op te vangen.

Nog maandenlang de rest van je bevolking lastig vallen met toegangsbewijzen, mondmaskers, vervroegde sluitingstijden en afstandsregeltjes is echt niet meer de manier om dit op te lossen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:39:04 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203566818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee, dus moet je zorgen dat je capaciteit toereikend is om de vaccin-weigeraars die in een risicogroep vallen adequaat op te vangen.

mwa, vind ik ook wat overdreven
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:41:14 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
mwa, vind ik ook wat overdreven
Want?

Het is het een of het ander. Of blijven aanmodderen met generieke regeltjes voor mensen die het probleem niet zijn.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:44:37 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203566954
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Want?

Het is het een of het ander. Of blijven aanmodderen met generieke regeltjes voor mensen die het probleem niet zijn.
omdat het kostbaar is, nu wel te overzien met omicron maar een afdelingen permanent uitbreiden omdat er idioten zijn gaat me ook wat te ver.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:46:03 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566992
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
omdat het kostbaar is, nu wel te overzien met omicron maar een afdelingen permanent uitbreiden omdat er idioten zijn gaat me ook wat te ver.
Nou ja oke ook prima, maar val mij als dubbel gevaccineerde en geboosterde dan ook niet meer lastig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:51:05 #65
416575 crew  Evenstar
pi_203567083
Men wil geen CTB
Men wil geen vaccinatieplicht
Men wil zorgcapaciteit niet uitbreiden

Hoe dan? Iedereen maar lastig blijven vallen met marginale regels?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:52:06 #66
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_203567105
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn ervaring is anders.
Opnemen om opnieuw in te stellen op bloedverdunners, wat met fragminspuitjes prima thuis kan, is behoorlijk duur en onnodig.

Ik weet zeker dat, als ik nu zo ziek zou zijn als in januari 2020, en het zou Corona blijken te zijn, dat ik onmiddellijk zou worden opgenomen, vanwege mijn medische achtergrond en het risico op complicaties.
Toch heb ik dat thuis uitgeziekt, omdat ik ervan uitging dat het een zeer zware griep was en bellen naar de huisarts toch nutteloos is, in zo'n geval.

Ik heb echt het gevoel dat Corona erger wordt gemaakt dan het is en dat veel mensen in het ziekenhuis liggen die gewoon zo mobiel zijn, dat ze ook best thuis uit kunnen zieken.
En hoe verklaar je dan dat mensen met zuurstoftanks naar huis worden gestuurd en via monitoring in de gaten worden gehouden?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:52:29 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203567117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nou ja oke ook prima, maar val mij als dubbel gevaccineerde en geboosterde dan ook niet meer lastig.
eens, ik ben meer voor een quotaregel puur op corona, ik meen dat de kans op overlijden met een booster met 90% is afgenomen, dat lijkt me voldoende, we kunnen niet iedereen redden.
pi_203567185
Op den duur heb je iedereen gevaccineerd behalve degenen die het echt niet kunnen krijgen en dan heb je nog steeds mensen in het ziekenhuis, en dan?

Oh ja en dan moet je eigenlijk ook alle boosters verplicht stellen voor de hele bevolking, want dan krijg je op den duur dat de meerderheid van de ziekenhuisbezetting wordt veroorzaakt door de minderheid met 1-2 prikken. Die het 'verpesten voor de rest'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het is meer van: je hebt er een ziekte bij die de komende tijd nog wel iets van druk op de zorg gaat leggen. Ook al vaccineer je iedereen en zijn het er bij wijze van spreken 600 in plaats van 1.000. Dat is dus altijd meer dan niets. En elk bedje is goud waard in ons landje (lol, alsof je het over Cuba of Nicaragua hebt of zo).

Er zal altijd iets zijn wat niet te managen valt. Je stelt een vaccinatieplicht in, maar dan moet je net als Oostenrijk wel mensen een paar maanden geven om hun prik te halen. En dan weer om de booster te halen. In de tussentijd zullen er mensen tussen wal en schip landen en (her)besmet raken net op het moment dat de antistoffen beginnen af te nemen. Een kleine minderheid daarvan zal in het ziekenhuis komen.

Of je moet een bureaucratie optuigen zodat iedereen die niet sofort binnen 2 weken na oproep z'n halfjaarlijkse booster heeft, onmiddellijk een administratieve boete krijgt, liefst eentje die financieel zo ontwrichtend is dat het leven van die persoon onmogelijk is. En dan moet je deurwaarders en andere krachten gaan inhuren voor mensen die de boete niet kunnen betalen.

En dan moet elke gemeente vaccinatie-BOA's gaan inhuren die willekeurige controles uitvoeren op mensen die op straat rondlopen. En de politie moet vaccinatiefuiken op de snelweg inzetten.

Maar dan heb je gelukkig niet onnodig geld besteed aan de zorg! ^O^
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:56:19 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203567190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:51 schreef Evenstar het volgende:
Men wil geen CTB

Kennelijk dat laatste.
pi_203567227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:51 schreef Evenstar het volgende:
Men wil geen CTB

Dit is al sinds de vaccinaties beschikbaar zijn het probleem. Er is een te grote groep die het weigert.
- 3G CTB? Gerommel in de marge en lijkt op dit moment zinloos
- 2G CTB? Discriminatie/tweedeling etc en door Omikron ook gerommel in de marge
- Vaccinatieplicht? Ligt te gevoelig en gaat (niet snel) gebeuren
- Zorgcapaciteit uitbreiden? Is niet eenvoudig (personeel) en een aantal bedden er bij zet ook niet heel veel zoden aan de dijk.

Dus wat houden we over als het weer (nu of in het najaar) uit de hand dreigt te lopen? Juist, generieke maatregelen en sluitingen.
pi_203567231
quote:
Dat is het probleem juist. Zit je buiten de risicogroep, heb je dat hele vaccin niet eens nodig. Helemaal niet om jezelf te beschermen, absolute onzin want je zit niet. in. de. risicogroep.

Dan doe je het dus alleen om dat 'groene vinkje'. Want er is gezondheidstechnisch geen enkele reden om dat ding te halen.

En voor je naasten hoef je het ook niet te doen want vaccins gaan de doorgifte niet tegen. Nog zo'n dingetje wat de politici wel zo hebben verkocht.

Gaat nergens over.
1947-2016
pi_203567242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je kan alleen maar hopen dat deze booster de laatste gaat zijn die direct gekoppeld wordt aan je QR. Ik vrees alleen. Eind april dat omicron specifieke vaccin, hoe groot is de kans dat ze dat ook gaan verplichten om je groene vinkje te behouden? Of zoals gister te lezen was in hun lange termijn plan: boosters bij elke nieuwe variant; hoe groot is de kans dat ze dat ook gewoon gaan rekken naar de hele samenleving? Vooral binnen Europa zie ik dat nog wel gebeuren; dat je up to date moet blijven om gebruik te maken van je internationale vinkje.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:59:56 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203567265
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is het probleem juist. Zit je buiten de risicogroep, heb je dat hele vaccin niet eens nodig. Helemaal niet om jezelf te beschermen, absolute onzin want je zit niet. in. de. risicogroep.

Dan doe je het dus alleen om dat 'groene vinkje'. Want er is gezondheidstechnisch geen enkele reden om dat ding te halen.

En voor je naasten hoef je het ook niet te doen want vaccins gaan de doorgifte niet tegen. Nog zo'n dingetje wat de politici wel zo hebben verkocht.

Gaat nergens over.
vaccin ben ik niet met je eens, booster heb ik wel m'n twijfels over in bepaalde leeftijdsgroepen
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:00:18 #74
3542 Gia
User under construction
pi_203567274
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:52 schreef mazaru het volgende:

[..]
En hoe verklaar je dan dat mensen met zuurstoftanks naar huis worden gestuurd en via monitoring in de gaten worden gehouden?
Dan hoor ik graag uit betrouwbare bron dat iedereen die met of door Corona in het ziekenhuis ligt, niks kan dan in bed liggen. Niet zelf naar de plee, iedereen aan de zuurstof? Sorry, ik geloof het niet.
Verder is met zuurstof naar huis ook helemaal niet erg. Zoveel emfyseem patienten die het altijd hebben. Je hoeft daarvoor dus niet in het ziekenhuis te liggen.

Ik denk ook dat het gegeven 'het isCorona', op zich al angstgevoelens veroorzaakt en mensen daardoor sneller naar de dokter gaan, terwijl ze, als ze dachten dat het een zware griep was, gewoon te bed waren gegaan, uitzieken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Gia op 08-02-2022 12:10:37 ]
pi_203567281
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je kan alleen maar hopen dat deze booster de laatste gaat zijn die direct gekoppeld wordt aan je QR. Ik vrees alleen. Eind april dat omicron specifieke vaccin, hoe groot is de kans dat ze dat ook gaan verplichten om je groene vinkje te behouden? Of zoals gister te lezen was in hun lange termijn plan: boosters bij elke nieuwe variant; hoe groot is de kans dat ze dat ook gewoon gaan rekken naar de hele samenleving? Vooral binnen Europa zie ik dat nog wel gebeuren; dat je up to date moet blijven om gebruik te maken van je internationale vinkje.
Dat is inderdaad de grootste zorg, zeker als mijn oudste zoon straks 13 wordt. Als je de grens over gaat een vinkje laten zien om ergens binnen te komen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:03:37 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203567344
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
wat ik tot nu toe lees schijnt dat specifieke omicron vaccin niet meer te doen dan de "oude" vaccins, als dat zo blijkt te zijn en er komt komende winter weer iets als omicron zullen ze echt niet iedereen weer gaan pushen om booster 2 te nemen, dat zal dan beperkt blijven tot zeg maar de griepprikgroep
pi_203567399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat ik tot nu toe lees schijnt dat specifieke omicron vaccin niet meer te doen dan de "oude" vaccins, als dat zo blijkt te zijn en er komt komende winter weer iets als omicron zullen ze echt niet iedereen weer gaan pushen om booster 2 te nemen, dat zal dan beperkt blijven tot zeg maar de griepprikgroep
Dat zou wel wijsheid zijn; het te gaan behandelen als een griepprik. Hoop echt dat het die kant op gaat.
pi_203567420
quote:

[..]

Dit dus maar uit onderzoeken komt wel naar voren dat een 4de boosterprik voor veel mensen niet veel zoden aan de dijk meer zet. Dan moet je doelgroepenbeleid gaan voeren. Iets wat Frankrijk overigens al deed.

Of ongevaccineerden laten sterven zodat ze geen bedden meer innemen. Als je zo vertrouwd op je immuunsysteem val daar dan de samenleving niet mee lastig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203567437
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat zou wel wijsheid zijn; het te gaan behandelen als een griepprik. Hoop echt dat het die kant op gaat.
Niet alleen wijsheid, maar de enige optie om weer wat naar normaal terug te gaan en niet iedereen met regeltjes op te zadelen. Roep de griepprik mensen op en stel vaccinaties vrijwillig beschikbaar voor liefhebbers.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor dit besef in gaat dalen.
pi_203567444
Negatief getest *O*
Wel snel de uitslag binnen, gister om 15:00 getest, vanochtend om 9 uur de uitslag :o
Twiddel
pi_203567465
quote:

Met jouw gevoel kunnen ze ook vast wel een modellering maken.
We zien het beleid met vreugde tegemoet.
Go hard or go home
pi_203567487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
vaccin ben ik niet met je eens, booster heb ik wel m'n twijfels over in bepaalde leeftijdsgroepen
Hoezo?
Ook de vaccinatie is voor de niet-risicogroepers eigenlijk niet nodig. De enige reden waarom mensen massaal gingen was omdat ze verkocht waren dat de besmettelijkheid ook tegen gingen. Ook voor de vaccinatierondes was de -50 groep nu niet echt groots vertegenwoordigd in de ziekenhuizen en zochten jongeren elkaar ook massaal op.
Hoeveel mensen hebben wel niet een vaccin gehaald om gewoon te kunnen blijven functioneren in de maatschappij.. denk heel wat.
1947-2016
pi_203567495
quote:

[..]

Waar baseer je dat nou weer op? De ziekenhuizen hebben voor de lol kankerbehandelingen en operaties uitgesteld?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2022 12:13:12 ]
pi_203567496
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Niet alleen wijsheid, maar de enige optie om weer wat naar normaal terug te gaan en niet iedereen met regeltjes op te zadelen. Roep de griepprik mensen op en stel vaccinaties vrijwillig beschikbaar voor liefhebbers.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor dit besef in gaat dalen.
Vooral binnen de EU zie ik het nog wel even duren helaas. Maar ik laat me graag verrassen, zoals gisteravond toen ik las dat Zweden open gaat voor EU toeristen. Zonder CTB.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:13:57 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203567508
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo?
Ook de vaccinatie is voor de niet-risicogroepers eigenlijk niet nodig. De enige reden waarom mensen massaal gingen was omdat ze verkocht waren dat de besmettelijkheid ook tegen gingen. Ook voor de vaccinatierondes was de -50 groep nu niet echt groots vertegenwoordigd in de ziekenhuizen en zochten jongeren elkaar ook massaal op.
Hoeveel mensen hebben wel niet een vaccin gehaald om gewoon te kunnen blijven functioneren in de maatschappij.. denk heel wat.
achteraf is het makkelijk lullen maar vaccins waren wel degelijk essentieel, nu doen alsof het niets uitmaakte is gewoon onzin
pi_203567524
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waar baseer je dat nou weer op?
Euh... op haar gevoel. Het staat er letterlijk.
Go hard or go home
pi_203567545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
achteraf is het makkelijk lullen maar vaccins waren wel degelijk essentieel, nu doen alsof het niets uitmaakte is gewoon onzin
Voor de risicogroep was het essentieel.
Voor de niet risicogroep waag ik het echt te betwijfelen en dat heb ik toen ook al geuit. Sta ik nog steeds achter.
1947-2016
pi_203567562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit is ook de oplossing en waar je naar toe moet als doel.

Iets anders is dikke BS.
1947-2016
pi_203567568
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vooral binnen de EU zie ik het nog wel even duren helaas. Maar ik laat me graag verrassen, zoals gisteravond toen ik las dat Zweden open gaat voor EU toeristen. Zonder CTB.
Laten we hopen dat meer landen dit voorbeeld gaan volgen. Sowieso zie ik de zuidelijke Europese landen dit wel doen binnen afzienbare tijd (voor de zomer), die willen de vakantiegangers natuurlijk weer ontvangen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:19:13 #90
3542 Gia
User under construction
pi_203567597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:11 schreef Noek het volgende:

[..]
Met jouw gevoel kunnen ze ook vast wel een modellering maken.
We zien het beleid met vreugde tegemoet.
https://demedischspeciali(...)het%20ziekenhuis.pdf
Als ik deze leidraad volg, kan ik niet anders dan concluderen dat er mensen in het ziekenhuis liggen, niet vooral vanwege de ernst van de covid-infectie, maar vanwege andere zaken.
Zie pagina 6 voor een schema, en dan de lichtblauwe populatie.

Ze tellen wel mee, want ze hebben covid, hetzij mild.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:20:31 #91
3542 Gia
User under construction
pi_203567620
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waar baseer je dat nou weer op? De ziekenhuizen hebben voor de lol kankerbehandelingen en operaties uitgesteld?
Dat is vanwege de IC-bedden. Ik heb het alleen over de verpleegafdelingen. Milde covid-infecties.
pi_203567636
quote:

[..]

Als je tot de risicogroep behoort snap ik je punt inderdaad.

Voor studenten en jongeren tonen de statistieken overweldigend aan dat het vertrouwen op je immuniteit volstrekt maar dan ook volstrekt gerechtvaardigd is.
pi_203567644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Helemaal begrijpelijk waarom mensen wachten. Ik wacht zelf ook met die booster. Potentieel tot mei en als ik iets eerder moet reizen voor werk, haal ik hem. Ik heb in Augustus de laatste vaccinatie gehad en wil het zo ver mogelijk uitrekken. Waarom? Zie je toch nu ook al? Straks komt er weer een onbetrouwbare overheidsfunctionaris die er een max tijd aan vast zet. Zo opeens.

Dus ophoeren met die onbetrouwbare overheid en trek je eigen plan.
Je kunt nu al invullen dat je booster ook een geldigheidsduur gaat krijgen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:22:38 #94
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203567655
Kun je ook ergens zien welke variant je hebt (gehad)?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203567677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je kunt nu al invullen dat je booster ook een geldigheidsduur gaat krijgen.
100% daarom was het voorlopig oneindig geldig.
De groep die er buiten valt wordt zo wel steeds groter.
Denk dat een hoop geboosterden dit ook niet oneindig willen blijven doen elke 4 maanden toch?
pi_203567706
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:13 schreef tja77 het volgende:
Misschien is het te veel gevraagd, maar ik stoor me oprecht aan jouw manier van generaliseren en stempels drukken.
En ik stoor me aan het feit dat er een groep is waardoor mijn leven maanden langer dan onnodig ingeperkt wordt. :W
pi_203567715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Denk dat een hoop geboosterden dit ook niet oneindig willen blijven doen elke 4 maanden toch?
Kleine moeite toch?
pi_203567717
Als het al besproken is, excuses.

Gommes blijft OMT-lid
Diederik Gommers liet eerder weten deze maand te zullen stoppen als OMT-lid, omdat zijn voorzitterschap van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care eindigt, maar de ic-arts meldt nu toch langer aan te blijven. Hij doet dit omdat de coronacrisis zich op een 'kantelpunt' bevindt, zegt hij tegen NU.nl. Welke rol het OMT krijgt in de volgende fase die de crisis ingaat, is nog niet helemaal duidelijk.

De komende OMT-vergaderingen zal Gommers daarom zelf bijwonen, in plaats van zijn beoogd opvolger Iwan van der Horst. Gommers vindt het niet erg om door te gaan als OMT-lid. ,,Je wordt knotsgek van COVID-19 en we worden iedere keer verrast, maar als medicus is die ziekte heel boeiend. Vanuit medisch oogpunt vind ik het heel aantrekkelijk om daarover mee te denken."
pi_203567757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En ik stoor me aan het feit dat er een groep is waardoor mijn leven maanden langer dan onnodig ingeperkt wordt. :W
Ik stoor me inderdaad ook aan het kabinet. Ik neem aan dat je het hebt over die groep in ieder geval :+
pi_203567762
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor de risicogroep was het essentieel.
Voor de niet risicogroep waag ik het echt te betwijfelen en dat heb ik toen ook al geuit. Sta ik nog steeds achter.
Er zijn teveel mensen, type Robin Fransman zullen we maar zeggen, die zichzelf geen risicogroep achten maar het wel blijken te zijn. Teveel van dat soort mensen en een beperkte capaciteit aan bedden/personeel is gewoon geen goede combi. Misschien niet het hoofdprobleem maar op schaal ook gewoon een significante impact die je er niet bij kunt/wilt hebben. En dan hebben we het nog niet eens over long covid.
pi_203567770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:21 schreef Confetti het volgende:
Voor studenten en jongeren tonen de statistieken overweldigend aan dat het vertrouwen op je immuniteit volstrekt maar dan ook volstrekt gerechtvaardigd is.
Behalve dan dat ook een beperkte groep een beroep op de zorg doet, en er sowieso indirect aan bijdraagt dat er meer verspreiding is en er meer mensen in het ziekenhuis beland zijn, en nog steeds belanden.

En ja, het gaat het meeste op voor mensen uit de risicogroep. Maar ik ga ervan uit dat men hier slim genoeg is om die nuance ook wel te snappen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:27:21 #102
342627 tja77
pi_203567773
quote:

[..]
Succes met je blijven storen :W
pi_203567794
quote:

[..]
Maar nu nog? Die groep is inmiddels vast verwaarloosbaar klein.
Als de politiek morgen zonder ctb en mondkapjes de boel weer max open gooit krijgen we denk ik geen overvolle ic's waardoor de boel alsnog op slot moet.
Dat was in 2021 wel anders.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:28:41 #104
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203567822
quote:

[..]

Vaccineren doe ik zeker niet voor mijn gezondheid.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203567849
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik stoor me inderdaad ook aan het kabinet. Ik neem aan dat je het hebt over die groep in ieder geval :+
De modellen van het OMT zijn overwegend gebaseerd op het aantal ongevaccineerden/onbeschermden dat nog rondloopt.
pi_203567879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En ziedaar de reden van 2g, vaccinatie plicht erin en tvt eruit.
pi_203567885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mogelijk. Maar die groep had ook vorig jaar zomer al verwaarloosbaar klein kunnen zijn.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:31:43 #108
342627 tja77
pi_203567923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als de politiek morgen zonder ctb en mondkapjes de boel weer max open gooit krijgen we denk ik geen overvolle ic's waardoor de boel alsnog op slot moet.
Dat was in 2021 wel anders.
True, Omikron is een gamechanger zeker nu de besmettingen al weken ontzettend hoog liggen, is die groep ongevaccineerden, die daarnaast ook nog risico lopen ontzettend uitgedunt.
pi_203567925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De modellen van het OMT zijn overwegend gebaseerd op het aantal ongevaccineerden/onbeschermden dat nog rondloopt.
De modellen van het OMT horen in de prullenbak thuis.
pi_203567927
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In dat geval is er dus geen enkele redenen om ons daarover zorgen te maken :d
pi_203567942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Behalve dan dat ook een beperkte groep een beroep op de zorg doet, en er sowieso indirect aan bijdraagt dat er meer verspreiding is en er meer mensen in het ziekenhuis beland zijn, en nog steeds belanden.

En ja, het gaat het meeste op voor mensen uit de risicogroep. Maar ik ga ervan uit dat men hier slim genoeg is om die nuance ook wel te snappen.
Helaas weigert de overheid om ook maar enige vorm van gericht beleid in te richten voor de risicogroep.

Dus gaan we hier zitten zeiken op Lotte van 14 die geen boosterprik heeft gehad en zo de pandemie instand houdt!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:32:27 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_203567943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
Eens, en de booster ook voor risicogroepen.
pi_203567967
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En ziedaar de reden van 2g, vaccinatie plicht erin en tvt eruit.
Stoppen met massaal/gratis testen en doorgaan met 3G betekent gewoon dat twee van de drie G's een dode letter zijn. Want dan moet je betalen voor een negatief testbewijs, en kun je een herstelbewijs alleen nog onder specifieke omstandigheden krijgen (of als je al betaald hebt voor een test, en die blijkt positief te zijn).
pi_203568003
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Helaas weigert de overheid om ook maar enige vorm van gericht beleid in te richten voor de risicogroep.

Dus gaan we hier zitten zeiken op Lotte van 14 die geen boosterprik heeft gehad en zo de pandemie instand houdt!
Een vaccinatieplicht voor 50+ had me prima geleken. Alleen dat had het nooit gehaald in dit politieke klimaat.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 12:35:59 #115
236264 crew  capricia
pi_203568065
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een vaccinatieplicht voor 50+ had me prima geleken. Alleen dat had het nooit gehaald in dit politieke klimaat.
Italië heeft dat voor 50 plussers (semi, want zonder vaccin geen baan, geen verhuur B&B etc). Gaat in Feb in.
Ben benieuwd. Maar voelt een beetje als mosterd na de maaltijd nu met Omikron.

Maar goed. Die hebben geen protestants christelijke partijen in de regering.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203568074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
True, Omikron is een gamechanger zeker nu de besmettingen al weken ontzettend hoog liggen, is die groep ongevaccineerden, die daarnaast ook nog risico lopen ontzettend uitgedunt.
Ja, en een hoop van die lui hebben ook al een infectie doorlopen.
De ongezonde 50+er met overgewicht en wat aandoeningen die nog nooit in aanraking is geweest met covid.

Die zullen inmiddels schaars zijn. En dat die met omicron op de IC belanden en zo de zorg overbelasten? Durf er wel geld op te zetteb dat het los loopt.
Het is geen legitiem argument voor het ctb overigens. Was het al niet omdat gevaccineerden je ook kunnen besmetten maar goed.

Het is de politiek en deels het omt wat ons gijzelt nu. Dus de frustratie en woede zijn wel terecht alleen naar de verkeerde groep.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:36:36 #117
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203568114
quote:

[..]
Ja geen idee, waarschijnlijk zeggen we dan tegen oktober dit jaar "de niet geboosterde zorgen voor lockdowns of iets" en ben je een paria tegen die tijd.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:42:09 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203568253
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja geen idee, waarschijnlijk zeggen we dan tegen oktober dit jaar "de niet geboosterde zorgen voor lockdowns of iets" en ben je een paria tegen die tijd.
Uiteraard. Er is altijd wel weer een scapegoat te vinden.
pi_203568256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:25 schreef Oliver23 het volgende:

Gommes blijft OMT-lid
Diederik Gommers liet eerder weten deze maand te zullen stoppen als OMT-lid, omdat zijn voorzitterschap van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care eindigt, maar de ic-arts meldt nu toch langer aan te blijven. Hij doet dit omdat de coronacrisis zich op een 'kantelpunt' bevindt, zegt hij tegen NU.nl. Welke rol het OMT krijgt in de volgende fase die de crisis ingaat, is nog niet helemaal duidelijk.

De komende OMT-vergaderingen zal Gommers daarom zelf bijwonen, in plaats van zijn beoogd opvolger Iwan van der Horst. Gommers vindt het niet erg om door te gaan als OMT-lid. ,,Je wordt knotsgek van COVID-19 en we worden iedere keer verrast, maar als medicus is die ziekte heel boeiend. Vanuit medisch oogpunt vind ik het heel aantrekkelijk om daarover mee te denken."
Lekker nog die laatste euros binnenharken _O_
pi_203568261
quote:

[..]
'Voorlopig oneindig geldig' is ook wel een communicatieve meesterzet. Hoe geef je mensen voorgoed het gevoel dat door deze strategie hun normale luizenleventje tijdelijk, begrensd en voorlopig is en elk moment het tapijt weer onder je vandaan kan worden getrokken? :D

Je kunt dan eigenlijk alleen nog maar óf jezelf mentaal voorbereiden om de rest van je leven alles te doen wat je gevraagd wordt, óf denken: fuck de horeca, ik drink wel thuis een biertje tot dit overwaait.
pi_203568418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:36 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard

Al de cijfertjes in je mailboxje?
IC instroom 19
IC bezetting 226
Kliniek instroom 210
Kliniek bezetting 1354
pi_203568447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Italië heeft dat voor 50 plussers (semi, want zonder vaccin geen baan, geen verhuur B&B etc). Gaat in Feb in.
Ben benieuwd. Maar voelt een beetje als mosterd na de maaltijd nu met Omikron.

Maar goed. Die hebben geen protestants christelijke partijen in de regering.
Ja, in de huidige situatie lijkt me het weinig toevoegen.
pi_203568603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
IC instroom 19
IC bezetting 226
Kliniek instroom 210
Kliniek bezetting 1354
En de uitstroom is? En wat is het onderscheid door corona of met corona?
pi_203568610
twitter

twitter

Oké ik ben om. Kan ik ook 3 doses in 1 prik halen?
pi_203568616
quote:

Gommes blijft OMT-lid

Welk vakgebied vertegenwoordigd hij dan? Hij heeft niets meer te zeggen over de IC bezetting, die hebben een nieuwe voorzitter. Dit lijkt me juist een slecht idee waarmee hij zijn opvolger voor de voeten loopt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 12:56:00 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203568627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Lekker nog die laatste euros binnenharken _O_
het zal ook een beetje een aandachtsprobleempje zijn, het zwarte gat voor ex BNers valt niet mee
pi_203568649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, moet je nu als hersteld persoon 3 vaccinaties halen om weer als gevaccineerd te zijn of is 1 prik voldoende?
pi_203568678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:54 schreef Homey het volgende:

[..]
En de uitstroom is? En wat is het onderscheid door corona of met corona?
@Oliver23 berekent dat. Wacht maar mooi op hem.

Onderscheid wordt door LCPS niet gemaakt.
pi_203568734
quote:
Excuses aanvaard. Al besproken dus.
pi_203568735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
IC instroom 19
IC bezetting 226
Kliniek instroom 210
Kliniek bezetting 1354
210, we kunnen maar beter niet gaan versoepelen want dit escaleert weer volledig uit de hand.
pi_203568736
Wel mijn favoriete Twitteraccount dit:

twitter

Van plan om op stap te gaan? Dat gaat zomaar niet meneertje. Heeft u daar wel een vergunning voor? Heeft u de gebruikersvoorwaarden wel eens gelezen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, moet je nu als hersteld persoon 3 vaccinaties halen om weer als gevaccineerd te zijn of is 1 prik voldoende?
Mijn ouders hebben eind 2020 corona gehad en daarna eerst 1 prik in de vaccinatiecampagne van afgelopen jaar, en nu weer 1 in de boostercampagne. Dus denk dat je dan 1 prik minder hebt in totaal?

Weet niet hoe het is als je nu ongevaccineerd bent, dan besmet raakt, en dan een vaccinatie wil.
pi_203568757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ja.

@Coco
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:04:20 #134
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203568770
Er verdwijnen dingen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203568774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ja.

@:coco
Laat @Coco met rust.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:04:30 #136
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203568783
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:04 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Koekoek.
Alles dicht graag.
pi_203568791
Ja godverdomme
pi_203568797
Hier gaat iets GRUWELIJK mis.
pi_203568802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ja.

@:coco
Zeg je nu ja op 1 prik of ja op drie prikken?
pi_203568807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Alweer. Oliver zit ergens anders met zijn hoofd.
pi_203568810
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:05 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Zeg je nu ja op 1 prik of ja op drie prikken?
Ja.

@Coco
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:06:31 #143
342627 tja77
pi_203568814
Tweet alweer weg, wat stond er?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:07:13 #144
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:08:44 #145
342627 tja77
pi_203568843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:07 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Piek des doods!
Komende 2 weken worden erg belangrijk.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:10:10 #146
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203568863
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:06 schreef Oriente het volgende:

[..]
Alweer. Oliver zit ergens anders met zijn hoofd.
Ben toe aan mijn Twitterpensioen (alweer) _O-
pi_203568866
quote:
[ twitter ]
Iets zegt me dat de uitstroom van het weekend nog steeds niet echt in z'n geheel is verwerkt? 135 uitstroom kliniek is een beetje standaard voor 1 dag; niet voor een weekend dag + normale dag lijkt me?
pi_203568885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:31 schreef Flurona het volgende:

[..]
De modellen van het OMT horen in de prullenbak thuis.
De tijd van het OMT is sowieso in elk geval tijdelijk voorbij.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:11:42 #149
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203568893
quote:
[ twitter ]
Wel weer een lagere instroom dan vorige week dinsdag. *O* *O* *O*
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:12:45 #150
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203568913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De tijd van het OMT is sowieso in elk geval tijdelijk voorbij.
Daar denkt het OMT, met Diederik Gommers voorop heel anders over _O-
pi_203568914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
En een belachelijk lage IC uitstroom al 2 dagen :/
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:14:22 #152
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203568945
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:06 schreef tja77 het volgende:
Tweet alweer weg, wat stond er?
Dat het FOK! OMT ermee stopt. Was eigenlijk een bericht voor wanneer de Coronacrisis voorbij is, maar werd per ongeluk al geplaatst.

@Zipportal @Lenny_Leonard @_serial_
pi_203569021
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220208_72662664

quote:
De redactie van De Gooi- en Eemlander komt graag in contact met werkgevers en werknemers die dagelijks merken hoe lastig, of misschien zelfs hoe onwerkbaar het inmiddels is om het bedrijf, de school of instelling nog draaiende te houden. Wilt u daar meer over vertellen? Mail dan naar redactie@gooieneemlander.nl o.v.v. Omikron roosters
Als het meevalt mag je niet reageren?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:34:54 #154
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203569181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:11 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Precies, en voor de ‘modellen’ is het in principe ook wel goed als we nu even een soort van piek bereiken zodat we niet continu blijven horen dat het wachten is op de piek.
Makkelijk eerste
pi_203569196
https://www.tubantia.nl/p(...)voor-clubs~a8b39edc/

En weer blijft die coronapas. Waarom toch in godsnaam. En nee “net veiliger” is natuurlijk geen argument voor zo’n zware inperking van grondrechten.
zie email 27 oktober
pi_203569197
Hij traint zijn harde schijf

~Tuitert

Koop een SSD.
pi_203569198
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Precies, en voor de ‘modellen’ is het in principe ook wel goed als we nu even een soort van piek bereiken zodat we niet continu blijven horen dat het wachten is op de piek.
De piek kan altijd hoger dan de huidige piek :D
pi_203569211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:35 schreef trein2000 het volgende:

En weer blijft die coronapas. Waarom toch in godsnaam. En nee “net veiliger” is natuurlijk geen argument voor zo’n zware inperking van grondrechten.
Ik weet dat we het ons hier dagelijks af vragen hoor, maar wat is toch die obsessie met de coronapas? Waarom moet die koste wat kost actief blijven?

Oh en hier moest ik om lachen.

quote:
Hier in Den Haag leven we natuurlijk ook niet onder een steen", zegt de bron.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2022 13:38:15 ]
pi_203569224
quote:

Hoe kan 1G nu een optie zijn.
pi_203569231
quote:

En met één soepele beweging wordt 1G de gereedschapskist in gemanoeuvreerd. :7
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:39:24 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203569240
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:38 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
En met één soepele beweging wordt 1G de gereedschapskist in gemanoeuvreerd. :7
dat valt niet te doen, de ggd systemen zijn verouderd
pi_203569256
quote:

500.000 hebben een probleem en counting :(
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:43:10 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203569282
Oeoeoe!!!

quote:
'Einde huidig OMT in zicht'

Volgens arts-microbioloog Marc Bonten komt het einde van het huidige Outbreak Management Team (OMT) in zicht. "Dit OMT is in deze vorm al bijna twee jaar samen. Maar ik denk dat het niet heel lang gaat duren dat het OMT in deze samenstelling nog nodig is", zegt OMT-lid Bonten tegen BNR.

Volgens Bonten zouden corona-adviezen straks alleen nog via het RIVM en het Centrum Infectieziektebestrijding moeten gaan. "Het is nog te vroeg om te zeggen dat het voorbij is en dat we in een rustige endemische fase zitten, maar ik verwacht wel dat na deze omicron-golf een rustige periode aanbreekt met het voorjaar en de zomer. In het najaar komen er mogelijk weer verrassingen, met een variant die kan ontsnappen aan vaccins en voor veel infecties kan zorgen. Dan kan er altijd nog besloten worden om het OMT bij elkaar te roepen."

Hoe lang het duurt tot dit OMT ontbonden kan worden, durft Bonten niet te zeggen. Bonten zou niet het enige OMT-lid zijn die een einde van het OMT voorziet. "Er is niet actief over gesproken in het OMT. Maar een aantal van mijn collega's denkt er ook zo over. Zij denken ook dat adviezen via de reguliere kanalen kunnen en dat daar niet per se een OMT voor nodig is."
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203569294
quote:
Het RIVM concludeert op basis van het onderzoek dat mensen die volledig gevaccineerd zijn (exclusief boosterprik) én eerder een corona-infectie hebben doorgemaakt beter beschermd zijn tegen de delta- en omikronvariant dan mensen die alleen gevaccineerd zijn of alleen eerder een infectie hebben doorgemaakt.
Dus ik ben volgens het rivm beter beschermd dan iemand die geboosterd is en nooit besmet maar wordt wel binnenkort buiten de maatschappij geplaatst.
Makes sense.
pi_203569313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wisselgeld voor de christenunie?
Die EO jongeren gaan hard.
pi_203569324
quote:

Omdat jij het er niet mee eens bent is het niet ineens geen argument natuurlijk. Gewoon een valide argument, waar je het mee eens kunt zijn en niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203569331
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wisselgeld voor de christenunie?
Die EO jongeren gaan hard.
En wie gaat het wisselgeld betalen?
pi_203569332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:43 schreef zalkc het volgende:
Oeoeoe!!!
[..]

Leuk maar dan val je toch van de regen in de drup als er nog wel tijdelijke noodwetten actief zijn waarop noodmaatregelen worden uitgevaardigd. Of op z'n minst een gereedschapskist wordt aangehouden met het deksel op een kiertje open. Alleen dan niet meer op advies van een polderorgaan als het OMT maar 'gewoon' via een kleiner groepje in het RIVM.

Ben op zich wel voor om het OMT in de gereedschapskist te houden, maar dan met een slotje erop en de sleutel weggooien.
pi_203569370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:43 schreef zalkc het volgende:
Oeoeoe!!!
[..]

Het FOKT OMT tijdperk is aangebroken.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:53:03 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203569381
quote:

[..]
1G en daarna natuurlijk wel een mondkapje als je gaat pissen.
pi_203569388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En waarschijnlijk zitten op je stoel
pi_203569391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zo'n test blijft natuurlijk een momentopname, een half uur later kan je wel positief testen, maar ben je toch binnen gekomen.
pi_203569405
quote:

Gooi die clubs open zonder 1g.
Waarom weer een nutteloze tussenstap.
pi_203569407
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Zo'n test blijft natuurlijk een momentopname, een half uur later kan je wel positief testen, maar ben je toch binnen gekomen.
Precies. Daarom mag het geen optie (meer) zijn.
pi_203569449
In b4 "Met 1G kunnen we veilig open zonder anderhalve meter!!! *O* " tot de ziekenhuisopnames toenemen en de anderhalve meter toch weer nodig wordt geacht
pi_203569463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:59 schreef Vasilevski het volgende:
In b4 "Met 1G kunnen we veilig open zonder anderhalve meter!!! *O* " tot de ziekenhuisopnames toenemen en de anderhalve meter toch weer nodig wordt geacht
Maar dan blijft de 1G natuurlijk. Opgeflikkerd met die onzin.
zie email 27 oktober
pi_203569478
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Gooi die clubs open zonder 1g.
Waarom weer een nutteloze tussenstap.
Omdat hun modellen gebaseerd zijn op de deltavariant.
pi_203569542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:01 schreef Specularium het volgende:

[..]
Oftewel op gebakken lucht.
zie email 27 oktober
pi_203569603
Coronapas kun je gewoon niet mee eens zijn tenzij je het zelf niet snapt. Of je moet het stiekem voor andere belangen invoeren. Of allebei.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203569615
quote:

[..]
Heeft jacco niet een model aangepast op dit scenario of de daadwerkelijke situatie.
Zodat er inmiddels gezegd kan worden, joh we kunnen beter versie D aanhouden, die is veel accurater.
pi_203569722
Krijg je bij vliegen eigenlijk nog zo'n thermometerpistool op je voorhoofd gericht? _O- Volkomen onzinnig ook toch. Laatste keer in november gevlogen naar Sicilië, toen deden ze het nog. Wat is het nut daar (nog) van...?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:22:55 #182
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203569731
quote:

[..]
Ik dacht dat hun modellen gebaseerd zijn op onzekerheid.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 14:24:11 #183
Dick Laurent Is Dead
pi_203569742
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Krijg je bij vliegen eigenlijk nog zo'n thermometerpistool op je voorhoofd gericht? _O- Volkomen onzinnig ook toch. Laatste keer in november gevlogen naar Sicilië, toen deden ze het nog. Wat is het nut daar (nog) van...?
Ohjaaa die dingen. _O- Nou ik heb toevallig gister nog gevlogen, en nee. Overigens in november, op de heenreis ook niet. Denk dat ze vrij snel met die onzin gekapt zijn.

Hier tenminste, in China zou het me niet verbazen als ze het nog doen :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 14:24:38 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203569750
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:22 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Ik dacht dat hun modellen gebaseerd zijn op onzekerheid.
Hun modellen zijn gebaseerd op gebakken lucht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203569827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ohjaaa die dingen. _O- Nou ik heb toevallig gister nog gevlogen, en nee. Overigens in november, op de heenreis ook niet. Denk dat ze vrij snel met die onzin gekapt zijn.

Hier tenminste, in China zou het me niet verbazen als ze het nog doen :')
Misschien varieert het per land. In Italië waren ze nog al dol op die dingen. Hadden zelfs een poortje met irisscan waar dat meteen automatisch werd gemeten. En in juli ooit op een vol terras gezeten waar een medewerker ineens iedereen onder schot ging nemen. Wel vervelend voor ze dat nu met Omikron nog maar een klein aantal mensen er koorts bij heeft.
pi_203569829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Zowel naar Porto als Barcelona (en terug naar huis) niks van meegekregen. Hotel in Porto deed het overigens wel, maar dat is inmiddels al weer een paar maanden geleden. En ik heb het gezien bij wat restaurants in Berlijn (wel zomer van 2020 al).
pi_203569840
Nederland kan zich opmaken voor verdere versoepelingen, maar het afbouwen van maatregelen moet wel stapgewijs gaan. Dat zegt OMT-lid en viroloog van het Amsterdam UMC Menno de Jong in de Corona Q&A op AT5. Aanstaande vrijdag komt het OMT samen en volgende week dinsdag volgt een nieuwe persconferentie van het kabinet. Voor de nachthoreca zou 1G - iedereen testen - op korte termijn uitkomst kunnen bieden, meent de viroloog.

Volgens De Jong heeft Nederland door de laatste lockdown een betere uitgangspositie om maatregelen af te bouwen. "De grote roep om versoepelingen begrijp ik volledig en is ook terecht. De lockdown heeft ons een betere uitgangspositie gegeven. De boostercampagne en -graad zijn op gang gekomen. We krijgen steeds meer inzicht in omikron, ook in Nederland. En de bezetting in de ziekenhuizen is ook behoorlijk beter dan toen we in lockdown gingen. Daarom is er meer ruimte om te denken aan versoepelen. We moeten de afweging maken welk risico acceptabel is."

Volgens het OMT-lid betekent dat dat Nederland stapsgewijs van maatregelen afscheid kan nemen. Dinsdag kan een volgende stap gezet worden. Wat er dan opengesteld wordt? Daar zijn verschillende keuzes in mogelijk, aldus De Jong. "Dan kun je denken aan het hele menu aan versoepelingen waaruit we al twee jaar hebben gekozen: hogere bezetting in de cultuursector of uitbreiding van openingstijden in de horeca. Het is denk ik niet verstandig om de hele samenleving weer open te gooien. Het is belangrijk om versoepelingen met enige geleidelijkheid te laten gebeuren."

1G-beleid zou ervoor kunnen zorgen dat clubs weer worden opengesteld, zo denkt De Jong. "Als je iedereen test, is het zeker in deze tijd de beste kans om ervoor te zorgen dat er geen besmette mensen gaan feesten. We weten gewoon dat vaccinatie zonder booster en eerdere infecties gewoon maar een zeer beperkte bescherming bieden tegen omikron."

De nachthoreca heeft voor aanstaande zaterdag een grote demonstratie aangekondigd: ze gaan de deuren openen. De Jong reageert daarop: "Het zou fantastisch zijn als zo'n actie een soort experiment zou worden voor 1G." Toch snapt hij de timing niet helemaal: "Het protest is volkomen te begrijpen, ik begrijp de emoties en hun beweegredenen. Alleen vind ik de timing wat onhandig, omdat er net volgende week een weegmoment aankomt. Komende vrijdag spreken we hierover ook in het OMT."

Coronatoegangsbewijs
Op het huidige coronatoegangsbewijs is De Jong kritisch. Die zorgt in het meest gunstige (maar niet realistische) geval voor vijftien procent minder besmettingen. "Dat is niet heel veel, maar je kan ook zeggen dat alle beetjes helpen. De effectiviteit van 2G en 3G neemt toe als je een booster vraagt, in plaats van een primaire vaccinatie. Ik denk dat het goed is dat een booster verplicht gaat worden en de mensen die deze niet halen getest moeten worden."

Hij vervolgt: "Ik ben voorstander van 2G en 3G plus. Het land volledig openstellen zonder coronatoegangsbewijzen is op dit moment best een hoog risico, gezien alle onzekerheden."

Besmettingen
De huidige golf heeft volgens de viroloog mogelijk de piek bereikt. "Het zou kunnen dat deze golf aan het afvlakken is. Maar er zijn ook andere mogelijke verklaringen, bijvoorbeeld dat men zich minder laat testen omdat er te lang gewacht moet worden op een afspraak. Komende week zal uitwijzen wat de werkelijkheid is en of we net zoals je ziet in sommige andere landen, dat het aantal infecties afneemt door toenemende immuniteit."

Transitiefase
De Jong spreekt verder van een transitiefase tussen de pandemie en meer endemische verspreiding van het virus. "Evolutionair gezien zou je denken dat het virus steeds besmettelijker wordt en minder ziekte veroorzaakt. Hert virus heeft er niks aan dat iemand overlijdt of in het ziekenhuis terechtkomt door een infectie. De verspreiding stopt daar namelijk mee. De normale evolutie is naar een steeds mildere variant. Je ziet nu ook dat de evolutie behoorlijk in beweging is. Dat is op zich geen slecht nieuws, zolang het maar de goede kant opgaat."

https://www.at5.nl/artike(...)maatregelen-afbouwen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203569864
De nachthoreca heeft voor aanstaande zaterdag een grote demonstratie aangekondigd: ze gaan de deuren openen. De Jong reageert daarop: "Het zou fantastisch zijn als zo'n actie een soort experiment zou worden voor 1G."

Wanne mafkees weer.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 14:34:23 #189
Dick Laurent Is Dead
pi_203569899
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:
De nachthoreca heeft voor aanstaande zaterdag een grote demonstratie aangekondigd: ze gaan de deuren openen. De Jong reageert daarop: "Het zou fantastisch zijn als zo'n actie een soort experiment zou worden voor 1G."

Wanne mafkees weer.
Ja, dat hij ook groot voorstander van 2g en 3g plus is verbaast denk ik bijna niemand....
pi_203569938
Maar als ik dus lekker in de stad ga eten bij een tentje en ik wil daarna later op de avond nog een dansje doen daar, wat kan want zo zijn er velen tentjes in de stad, dan moet ik dus eerst naar buiten om me te laten testen? Of kan ik er lekker tussenuit glippen door het etentje..
Zonder wrijving geen glans
pi_203570037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:36 schreef Haags het volgende:
Maar als ik dus lekker in de stad ga eten bij een tentje en ik wil daarna later op de avond nog een dansje doen daar, wat kan want zo zijn er velen tentjes in de stad, dan moet ik dus eerst naar buiten om me te laten testen? Of kan ik er lekker tussenuit glippen door het etentje..
Ja.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:43:39 #192
445514 DonDruiper
pi_203570059
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:36 schreef Haags het volgende:
Klopt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203570094
Tja... we zijn erg ver afgegleden als maatschappij... :r

https://www.looopings.nl/(...)ens-feestnummer.html
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:46:52 #194
445514 DonDruiper
pi_203570106
Wij denken dat er vandaag tussen de 10.000 en 200.000 besmettingen zullen worden gemeld.

Groetjes,
Jaap en Jacco.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:47:41 #195
445514 DonDruiper
pi_203570119
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:46 schreef Morm_NL het volgende:

Dit is niet een artikel van De Speld..?

Mijn god zeg.. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 14:48:55 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203570137
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:46 schreef Morm_NL het volgende:

quote:
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Niet gelezen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:49:35 #197
14505 OProg
A Life in Music
pi_203570148
quote:
Dinsdag coronapersconferentie zonder premier Rutte
Zelfs Rutte heeft tegenwoordig belangrijkere zaken. Dit is gespeeld.

Gewoon de wedstrijd uittikken nu.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203570151
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:

Wanne mafkees weer.
Ja, kijken hoe ver we kunnen gaan met mensen door hoepels laten springen.

Hypothese: vrij ver, mensen zullen er voor in de rij staan -O-
pi_203570162
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dit is niet een artikel van De Speld..?

Ja dat lijkt mij eerlijk gezegd ook..

Welke leip gaat massaal en spontaan een verjaardag van een bedrijf vieren. :')
Zonder wrijving geen glans
pi_203570175
Ik ga volgende week de booster halen, maar ik doe het ook vanwege die qr code die dan binnenkort vervalt.

Stel over 3 maanden hoeft je niet te scannen bij horeca etc. dan twijfel ik om die booster te gaan halen..
pi_203570190
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:52:32 #202
445514 DonDruiper
pi_203570192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:51 schreef Enawh het volgende:
Ik ga volgende week de booster halen, maar ik doe het ook vanwege die qr code die dan binnenkort vervalt.

Stel over 3 maanden hoeft je niet te scannen bij horeca etc. dan twijfel ik om die booster te gaan halen..
Maar we doen het echt voor de volksgezondheid hoor
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203570223
quote:

Dan booster je voor de verkeerde redenen in mijn optiek.

Net zoals Geoffrey:

twitter
pi_203570235
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:54 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

Net zoals Geoffrey:

[ twitter ]
Eens, als je het daarom doet, doe het dan niet.
Go hard or go home
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:55:22 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203570239
quote:

[..]
Beste nachtclubs, jullie mogen kiezen: 1G invoeren of tot eind mei gesloten blijven.

Het eerstvolgende Kamerdebat: we voeren 1G in, want de nachtclubs zijn er in grote getalen voorstander van. En we luisteren naar de samenleving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203570265
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Beste nachtclubs, jullie mogen kiezen: 1G invoeren of tot eind mei gesloten blijven.

Het eerstvolgende Kamerdebat: we voeren 1G in, want de nachtclubs zijn er in grote getalen voorstander van. En we luisteren naar de samenleving.
Want ze leven immers niet onder én zijn niet van steen.
Go hard or go home
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:57:18 #207
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203570270
Ik heb het al eens eerder gevraagd meen ik, maar is er eigenlijk een empirisch wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat het coronatoegangsbewijs wél werkt?
Never explain, never apologize.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:58:45 #208
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203570285
quote:

[..]

Beste nachtclubs,

Uit onderzoek blijkt dat er nog nooit besmettingen zijn voorgekomen bij mensen die een wortel in hun hol hebben gestoken, jullie kunnen of open met een wortel in je hol of dicht blijven.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203570290
quote:

[..]

Jij kent die politici wel echt goed Janneke :D
pi_203570294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef Lurf het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd meen ik, maar is er eigenlijk een empirisch wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat het coronatoegangsbewijs wél werkt?
Dat is een contradictio in terminis, dat snap je zelf toch ook wel?
pi_203570301
quote:
Daar is Kuipers ook driftig naar op zoek.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:59:33 #212
14505 OProg
A Life in Music
pi_203570302
quote:
Dat klopt. Maar het alternatief, helemaal niet naar binnen mogen, is ook niet echt een beste.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_203570304
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Beste nachtclubs,

Uit onderzoek blijkt dat er nog nooit besmettingen zijn voorgekomen bij mensen die een wortel in hun hol hebben gestoken, jullie kunnen of open met een wortel in je hol of dicht blijven.
Wat zouden ze kiezen bij wortel in hun hol of 1G?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:59:47 #214
346939 Janneke141
pi_203570306
quote:
Definieer 'werken'.

Het onderzoek van de TU Delft toont wel aan dat het een effect heeft. Werkt het dan. of niet? De vraag of het voldoende werkt om de ermee gepaard gaande inperking van de bewegingsvrijheid te verantwoorden, en dat is een politieke vraag. Op dit moment is er eigenlijk maar één antwoord op die vraag mogelijk, maar helaas is dat nog niet helemaal tot in Den Haag doorgedrongen.
pi_203570311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:30 schreef RipCity het volgende:
Nederland kan zich opmaken voor verdere versoepelingen, maar het afbouwen van maatregelen moet wel stapgewijs gaan. Dat zegt OMT-lid en viroloog van het Amsterdam UMC Menno de Jong in de Corona Q&A op AT5. Aanstaande vrijdag komt het OMT samen en volgende week dinsdag volgt een nieuwe persconferentie van het kabinet. Voor de nachthoreca zou 1G - iedereen testen - op korte termijn uitkomst kunnen bieden, meent de viroloog.

Volgens De Jong heeft Nederland door de laatste lockdown een betere uitgangspositie om maatregelen af te bouwen. "De grote roep om versoepelingen begrijp ik volledig en is ook terecht. De lockdown heeft ons een betere uitgangspositie gegeven. De boostercampagne en -graad zijn op gang gekomen. We krijgen steeds meer inzicht in omikron, ook in Nederland. En de bezetting in de ziekenhuizen is ook behoorlijk beter dan toen we in lockdown gingen. Daarom is er meer ruimte om te denken aan versoepelen. We moeten de afweging maken welk risico acceptabel is."

Volgens het OMT-lid betekent dat dat Nederland stapsgewijs van maatregelen afscheid kan nemen. Dinsdag kan een volgende stap gezet worden. Wat er dan opengesteld wordt? Daar zijn verschillende keuzes in mogelijk, aldus De Jong. "Dan kun je denken aan het hele menu aan versoepelingen waaruit we al twee jaar hebben gekozen: hogere bezetting in de cultuursector of uitbreiding van openingstijden in de horeca. Het is denk ik niet verstandig om de hele samenleving weer open te gooien. Het is belangrijk om versoepelingen met enige geleidelijkheid te laten gebeuren."

1G-beleid zou ervoor kunnen zorgen dat clubs weer worden opengesteld, zo denkt De Jong. "Als je iedereen test, is het zeker in deze tijd de beste kans om ervoor te zorgen dat er geen besmette mensen gaan feesten. We weten gewoon dat vaccinatie zonder booster en eerdere infecties gewoon maar een zeer beperkte bescherming bieden tegen omikron."

De nachthoreca heeft voor aanstaande zaterdag een grote demonstratie aangekondigd: ze gaan de deuren openen. De Jong reageert daarop: "Het zou fantastisch zijn als zo'n actie een soort experiment zou worden voor 1G." Toch snapt hij de timing niet helemaal: "Het protest is volkomen te begrijpen, ik begrijp de emoties en hun beweegredenen. Alleen vind ik de timing wat onhandig, omdat er net volgende week een weegmoment aankomt. Komende vrijdag spreken we hierover ook in het OMT."

Coronatoegangsbewijs
Op het huidige coronatoegangsbewijs is De Jong kritisch. Die zorgt in het meest gunstige (maar niet realistische) geval voor vijftien procent minder besmettingen. "Dat is niet heel veel, maar je kan ook zeggen dat alle beetjes helpen. De effectiviteit van 2G en 3G neemt toe als je een booster vraagt, in plaats van een primaire vaccinatie. Ik denk dat het goed is dat een booster verplicht gaat worden en de mensen die deze niet halen getest moeten worden."

Hij vervolgt: "Ik ben voorstander van 2G en 3G plus. Het land volledig openstellen zonder coronatoegangsbewijzen is op dit moment best een hoog risico, gezien alle onzekerheden."

Besmettingen
De huidige golf heeft volgens de viroloog mogelijk de piek bereikt. "Het zou kunnen dat deze golf aan het afvlakken is. Maar er zijn ook andere mogelijke verklaringen, bijvoorbeeld dat men zich minder laat testen omdat er te lang gewacht moet worden op een afspraak. Komende week zal uitwijzen wat de werkelijkheid is en of we net zoals je ziet in sommige andere landen, dat het aantal infecties afneemt door toenemende immuniteit."

Transitiefase
De Jong spreekt verder van een transitiefase tussen de pandemie en meer endemische verspreiding van het virus. "Evolutionair gezien zou je denken dat het virus steeds besmettelijker wordt en minder ziekte veroorzaakt. Hert virus heeft er niks aan dat iemand overlijdt of in het ziekenhuis terechtkomt door een infectie. De verspreiding stopt daar namelijk mee. De normale evolutie is naar een steeds mildere variant. Je ziet nu ook dat de evolutie behoorlijk in beweging is. Dat is op zich geen slecht nieuws, zolang het maar de goede kant opgaat."

https://www.at5.nl/artike(...)maatregelen-afbouwen
Gelukkig is er geen obsessie rondom het Coronatoegangsbewijs. Totaal geen tunnelvisie. :+
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:01:15 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203570325
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Tjah... I rest my case
1947-2016
pi_203570328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Gelukkig is er geen obsessie rondom het Coronatoegangsbewijs. Totaal geen tunnelvisie. :+
Dan maken we dat testen ook nog eens betaald en op beperkte locaties en we hebben verkapt 2g.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:01:36 #218
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203570332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
[..]
Wat zouden ze kiezen bij wortel in hun hol of 1G?
In Nederland gaan we het liefst maatregelen stapelen, zo wordt nooit helemaal duidelijk wat werkt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:01:38 #219
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203570334
quote:
Ik denk dat het goed is dat een booster verplicht gaat worden en de mensen die deze niet halen getest moeten worden."
Leuk voor al die mensen die door een besmetting de komende drie maanden geen booster kunnen halen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:01:46 #220
346939 Janneke141
pi_203570337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar als je nu je vaccinatie gehad hebt, en je booster, en je gaat je dan ook nog even testen, dan mag je met een mondkapje op en op anderhalve meter afstand van je vrienden weer genieten van je vrijheid!
pi_203570339
quote:

Ik hoef mijn booster pas in mei te halen als je uitgaat van de binnenlandse limiet. In andere vakantie landen zijn ze alleen wat strenger, dus even kijken hoe dat ontwikkelt. Ik haal hem ook alleen maar vanwege het vinkje. Medisch gezien acht ik het onnodig voor mezelf.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:02:18 #222
445514 DonDruiper
pi_203570342
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar als je nu je vaccinatie gehad hebt, en je booster, en je gaat je dan ook nog even testen, dan mag je met een mondkapje op en op anderhalve meter afstand van je vrienden weer genieten van je vrijheid!
_O-

Bizar hé.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:02:42 #223
346939 Janneke141
pi_203570348
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef Gunner het volgende:

[..]
Leuk voor al die mensen die door een besmetting de komende drie maanden geen booster kunnen halen.
Of voor 15-jarigen die niet eens een booster krijgen, al zouden ze dat willen.
pi_203570353
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
In Nederland gaan we het liefst maatregelen stapelen, zo wordt nooit helemaal duidelijk wat werkt.
Is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:03:17 #225
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203570359
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Of voor 15-jarigen die niet eens een booster krijgen, al zouden ze dat willen.
En die ook natuurlijk.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:03:52 #226
Dick Laurent Is Dead
pi_203570367
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik hoef mijn booster pas in mei te halen als je uitgaat van de binnenlandse limiet. In andere vakantie landen zijn ze alleen wat strenger, dus even kijken hoe dat ontwikkelt. Ik haal hem ook alleen maar vanwege het vinkje. Medisch gezien acht ik het onnodig voor mezelf.
Zolang je niet gaat vliegen, man.... ik ben in 2.5 maanden Spanje misschien 2X om QR gevraagd.
Waarvan 1x in de fucking McDonalds waar ik alleen een ijsje wilde afhalen :')

Nederland regeltjesland hoor...pffff

Heb ik al gezegd dat ik spijt heb om weer teruggekomen te zijn? :@
pi_203570368
De dag die je wist dat zou komen... :')
Na 2 jaar en 3 tieners in huis eindelijk de 1e besmet.
1 QR-code binnen, nog 2 te gaan. :7
pi_203570381
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:03 schreef Mammietje het volgende:
Zie, uiteindelijk komt het vroeg of laat.
You can run...but you can't hide.
Hopelijk weinig klachten en weinig gezeik.
Go hard or go home
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:05:02 #229
445514 DonDruiper
pi_203570382
quote:
Wel verschillende bakjes pakken voor de nootjes hé.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203570400
Het begint er al weer sterk op te lijken dat er weer wat versoepelingen komen, maar dat tevens de positie van de "G" weer wat verstevigd wordt. Want ja, dat is echt nog even - niet onderbouwd - "nodig".

Weer wat sectoren misbruiken om een voor de veiligheid en gezondheidszorg niet werkend controlemiddeltje te blijven handhaven.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:06:10 #231
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203570401
quote:
En nu opsluiten op 1 kamer net zolang tot ze alle drie een code hebben ;)
pi_203570403
quote:

[..]

Net zoals Geoffrey:

[ twitter ]
Ik heb 0 keer corona gehad. Afgelopen 5 jaar geen doktorbezoek.
Ga elke dag met mensen om die geen eens 1e prik hebben gehaald.
Nooit ziek.

Ik ga niet elke keer een negatieve test afnemen om iets te kunnen doen vandaar die prik. Dan heb ik het gehad
pi_203570404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Wel verschillende bakjes pakken voor de nootjes hé.
Ze blijft van de nootjes af! }:|
Spugen met stukjes is sowieso kut. :+
pi_203570409
:M :lijstje:
pi_203570411
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Al dat stapelen is inderdaad de grootst mogelijke onzin. |:(
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:07:15 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203570413
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
_O-

Bizar hé.
We blijven rommelen met CTB en uiteraard verdwijnen de maskers en de 1,5 meter nog niet.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:07:32 #237
445514 DonDruiper
pi_203570418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:06 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ik heb 0 keer corona gehad.
Amateur :{w
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203570423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:06 schreef zalkc het volgende:

[..]
En nu opsluiten op 1 kamer net zolang tot ze alle drie een code hebben ;)
:D
Ja, precies. Helaas wil dochter niemand besmetten. :{
Ben nu een feestje op haar kamer aan het organiseren. Laat het geld maar binnenrollen. 8-) ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 08-02-2022 15:14:52 ]
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:08:11 #239
445514 DonDruiper
pi_203570425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We blijven rommelen met CTB en uiteraard verdwijnen de maskers en de 1,5 meter nog niet.
Dat heb je zelf in de hand.

Noem mij eens 1 plek waar mensen nog afstand houden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203570444
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Amateur :{w
Ok ok afgelopen weekend 1 corona besteld tijdens het etentje in een restaurant
pi_203570448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Zolang je niet gaat vliegen, man.... ik ben in 2.5 maanden Spanje misschien 2X om QR gevraagd.
Waarvan 1x in de fucking McDonalds waar ik alleen een ijsje wilde afhalen :')

Nederland regeltjesland hoor...pffff

Heb ik al gezegd dat ik spijt heb om weer teruggekomen te zijn? :@
Wij waren een week in Spanje en elke dag werd die QR gecontroleerd in restaurants :D En inderdaad ook bij de McDonalds.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 februari 2022 @ 15:09:28 #242
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203570449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Prikstraten :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:09:33 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203570450
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt, maar als je als vereniging een evenement wilt houden in je clubhuis, heb je daar officieel wel mee te maken.
pi_203570456
quote:
En de bezetting in de ziekenhuizen is ook behoorlijk beter dan toen we in lockdown gingen.
Zie je wel dat de lockdown werkt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:10:04 #245
445514 DonDruiper
pi_203570457
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Prikstraten :Y
Niet corona gerelateerd. In het dagelijkse leven zeg maar.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:12:26 #246
Dick Laurent Is Dead
pi_203570493
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:09 schreef Enawh het volgende:

[..]
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:12:35 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203570496
Rutte niet bij de persco volgende week?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:13:10 #248
445514 DonDruiper
pi_203570505
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:12 schreef zalkc het volgende:
Rutte niet bij de persco volgende week?
Nee. Die moet z'n regeringsbeleid uit gaan leggen in de 1e kamer.

Dus.. eeuhh.. we krijgen.. eeuhhh.. Kuipers... eeuhhh.. dinsdag.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203570529
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:06 schreef Zipportal het volgende:
:M :lijstje:
Tijd voor de cijfertjes.
pi_203570537
KuipersGod
pi_203570539
Zolang Irma er maar bij is. :)
pi_203570543
In before 150k besmettingen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 februari 2022 @ 15:16:01 #253
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203570544
Hup
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:17:02 #254
5428 crew  miss_sly
pi_203570564
quote:
GGD-positief ook dus?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:17:49 #255
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:18:12 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203570585
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
40-45K extra vandaag dus.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:18:42 #257
Dick Laurent Is Dead
pi_203570593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wij waren een week in Spanje en elke dag werd die QR gecontroleerd in restaurants :D En inderdaad ook bij de McDonalds.
Barcelona. Dat is wel een grote stad jah...

De area waar ik zat was natuurlijk wel kleiner, kwa stadjes, mensenmassa's etc. Plus per deelstaat verschilde het ook kwa strengheid/beleid geloof ik.
pi_203570603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
GGD-positief ook dus?
Yep.
Gisteren aan het eind ( :') ) van de schooldag ff met een groepje vrienden getest. Ze hoestte wat.
Na thuiskomst binnen een paar uur behoorlijk ziek. Gisteravond laat getest bij de GGD en net de uitslag binnen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:19:14 #259
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203570608
twitter

Rutte durft niet optimistisch te zijn _O-
pi_203570625
Nog op tijd voor mijn model? Tussen de 70k-100k

Edit: o inhaalslag. Dat verandert de zaak.

100-300k

Dat wordt nogmaals goud vandaag met een OR.
pi_203570627
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Oeh... spannend.
We gaan nu echt voor de 100k+? :)
pi_203570630
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Hoeren open voor een Mars. @Caland
  Redactie Frontpage dinsdag 8 februari 2022 @ 15:20:33 #263
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203570635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Oeh... spannend.
We gaan nu echt voor de 100k+? :)
Die hebben we al een paar keer gehad :P
_____
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:20:53 #264
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203570641
Ik hoop op 250k, en dan op AD.nl F5'en
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:20:57 #265
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203570642
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:09 schreef Enawh het volgende:

[..]
moest toch gniffelen - like gegeven :D
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:21:14 #266
Dick Laurent Is Dead
pi_203570646
100K+ hebben we toch al eens gehad? Ik deel pas taart uit bij 200K+ hoor :{w :7
pi_203570652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:20 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Die hebben we al een paar keer gehad :P
Is het dan toch echt nodig om hier iedere dag te komen? -O- ;)
Wanneer dan? :{
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:22:40 #268
445514 DonDruiper
pi_203570667
Ah, dit wordt weer smullen straks in de media.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203570668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Barcelona. Dat is wel een grote stad jah...

De area waar ik zat was natuurlijk wel kleiner, kwa stadjes, mensenmassa's etc. Plus per deelstaat verschilde het ook kwa strengheid/beleid geloof ik.
We waren er net iets te vroeg; je stuurde me nog een bericht dat het CTB nu niet meer nodig is in Catalonië. :'(
pi_203570680
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In mei pas? wanneer heb jij de 1e serie afgemaakt dan?
pi_203570681
Hopelijk werken ze de gehele achterstand weg, dan zit het hele OMT vanavond tegelijkertijd bij Beau, Jinek, Humberto, Nieuwsuur, VI Vandaag etc.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:23:20 #272
5428 crew  miss_sly
pi_203570684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Yep.
Gisteren aan het eind ( :') ) van de schooldag ff met een groepje vrienden getest. Ze hoestte wat.
Na thuiskomst binnen een paar uur behoorlijk ziek. Gisteravond laat getest bij de GGD en net de uitslag binnen.
Ze zijn wel snel hier in de regio!

Hier weer een negatieve GGD-test na een positieve zelftest. Overleg met GGD: morgen weer zelftesten. Indien positief een nieuwe afspraak maken bij de GGD.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 februari 2022 @ 15:23:25 #273
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203570687
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Is het dan toch echt nodig om hier iedere dag te komen? -O- ;)
Wanneer dan? :{
31 januari en 1 februari
_____
pi_203570691
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
In mei pas? wanneer heb jij de 1e serie afgemaakt dan?
Eind Augustus pas.

Jonkie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2022 15:23:51 ]
pi_203570697
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Sterker nog; hij lijkt teleurgesteld.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:25:05 #276
22565 asco
Los in deze tent
pi_203570711
105 en 112k hebben we gehad.
pi_203570715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze zijn wel snel hier in de regio!

Hier weer een negatieve GGD-test na een positieve zelftest. Overleg met GGD: morgen weer zelftesten. Indien positief een nieuwe afspraak maken bij de GGD.
Gedoe he? -O-
Hier zijn ze in de afgelopen weken alle drie al eens geweest.
Uitslag is inderdaad altijd best snel, i.t.t. afspraak maken. :Y
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:25:46 #278
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203570717
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk werken ze de gehele achterstand weg, dan zit het hele OMT vanavond tegelijkertijd bij Beau, Jinek, Humberto, Nieuwsuur, VI Vandaag etc.
Nee dat moeten ze pas doen op de dag van versoepelingen. 300k besmettingen én versoepelen. Gerda en Bertha worden gek!
pi_203570719
Ik mis mijn kwart over 3-momentje
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:26:07 #280
Dick Laurent Is Dead
pi_203570721
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eind Augustus pas.

Jonkie.
Lucky.

Die van mij verloopt 2e week April. Als het hier wellicht voor de eerste keer nét een beetje terrasjes weer wordt. :')

Naja... ben nog steeds hopeful dat die 2G onzin tegen die tijd klaar is.

En anders vlucht ik weer. Ben ik sowieso wel goed in :P
pi_203570728
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:25 schreef Benny het volgende:
Ik mis mijn kwart over 3-momentje
Ik mis deVerzamelaar..

SPOILER
  Redactie Frontpage dinsdag 8 februari 2022 @ 15:26:38 #282
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203570729
Vandaag gaan we ook de 5 miljoen voorbij *G*

quote:
Coronavirus Cases:
4.969.660
_____
pi_203570730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]
31 januari en 1 februari
Kijk.... parate kennis. ^O^
pi_203570736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Lucky.

Die van mij verloopt 2e week April. Als het hier wellicht voor de eerste keer nét een beetje terrasjes weer wordt. :')

Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe
Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naar toe
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:27:07 #285
445514 DonDruiper
pi_203570739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik mis deVerzamelaar..

SPOILER
Erno
Eragon.

Gevallen strijders :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Frontpage dinsdag 8 februari 2022 @ 15:27:19 #286
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203570743
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Kijk.... parate kennis. ^O^
Nee gewoon internet :@ https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
_____
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:27:23 #287
5428 crew  miss_sly
pi_203570745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Gedoe he? -O-
Hier zijn ze in de afgelopen weken alle drie al eens geweest.
Uitslag is inderdaad altijd best snel, i.t.t. afspraak maken. :Y
Ja joh, gedoe.
9 klasgenoten ook thuis, dat is eigenlijk gemiddeld al sinds de kerstvakantie, denk ik. Vorige week op een moment zelfs 13 thuis :')
Ze heeft ook al bijna twee weken klachten. Niet echt ziek, maar wel constant hoofdpijn, keelpijn, hoestje, misselijk. Dus ja, wat doe je dan?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:27:58 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203570751
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:20 schreef zalkc het volgende:
Ik hoop op 250k, en dan op AD.nl F5'en
Sluit grapperhaus maar op alvast. Met een bult groentezakjes om te puffen.
1947-2016
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:27:59 #289
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:28:36 #290
Dick Laurent Is Dead
pi_203570759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Erno
Eragon.

Gevallen strijders :'(
Of... gewoon briljante trollen die op een gegeven moment wel klaar drmee waren en ons verslagen en verward achter lieten? :o :D
pi_203570762
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys

Lenny hier. Even binnenvallen voor de cijfers. Gaan we de goede kant op of is er weer paniek?

[ afbeelding ]

@:zipportal Ik heb het gifje maar opnieuw gemaakt. Was hem al maanden kwijt.
En dit is ontopic want....
Oja, was je tieten stuk. :)
Tuurlijk. Stom. :+
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:28:44 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203570763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik mis deVerzamelaar..

SPOILER
Nou ja zeg...
Zeg ik toch ook niet over jou :+
1947-2016
pi_203570768
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Lucky.

Totdat je die booster ook nodig hebt om je vakantie land in te kunnen komen :P Of om daar dingen te kunnen doen.

Gewoon vluchten naar Zweden. Geen CTB meer nodig. Maar wat te koud voor jou denk ik :@
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:29:19 #294
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203570770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Is water ook nog steeds nat? Bejaarden in een ziekenhuis, who would have guessed
pi_203570771
@Lenny_Leonard erg mooi.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:29:39 #296
14505 OProg
A Life in Music
pi_203570775
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Of... gewoon briljante trollen die op een gegeven moment wel klaar drmee waren en ons verslagen en verward achter lieten? :o :D
Aangezien eragon op Nu later ook opdook denk ik dat die wel serieus was.
pi_203570776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]
En dit is ontopic want....
Omdat Lenny. Zolang Lenny dit post, gaan de ziekenhuizen lekker.
pi_203570780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou ja zeg...
Zeg ik toch ook niet over jou :+
Moet je zelf weten Henkie :7
pi_203570789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]