Behalve dan dat ook een beperkte groep een beroep op de zorg doet, en er sowieso indirect aan bijdraagt dat er meer verspreiding is en er meer mensen in het ziekenhuis beland zijn, en nog steeds belanden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:21 schreef Confetti het volgende:
Voor studenten en jongeren tonen de statistieken overweldigend aan dat het vertrouwen op je immuniteit volstrekt maar dan ook volstrekt gerechtvaardigd is.
Succes met je blijven storenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En ik stoor me aan het feit dat er een groep is waardoor mijn leven maanden langer dan onnodig ingeperkt wordt.
Maar nu nog? Die groep is inmiddels vast verwaarloosbaar klein.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En ik stoor me aan het feit dat er een groep is waardoor mijn leven maanden langer dan onnodig ingeperkt wordt.
Vaccineren doe ik zeker niet voor mijn gezondheid.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Boeien? Vaccineren doe je (zeker als risicogroep) niet om een groen vinkje te krijgen, je doet het om jezelf te beschermen. Je kunt je prima én laten vaccineren, én niet mee doen aan CTB als je dat echt geneuzel vindt.
Sommigen zijn gewoon notoir koppig. En ja, daar betalen we een dure prijs voor. Dat er een substantiële groep is die niet eens één uurtje naar de GGD op en neer kan missen zorgt er indirect voor dat deze ellende weken, zo niet maanden langer duurt. Dat hoeven we niet mooier te maken dan het is.
En dan nog allerlei smoezen als 'maar ik vertrouw op mijn immuunsysteem'.
Aldus de persoon die met 200 over de snelweg gaat en 'vertrouwt op zijn eigen stuurmanskunsten'.
De modellen van het OMT zijn overwegend gebaseerd op het aantal ongevaccineerden/onbeschermden dat nog rondloopt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik stoor me inderdaad ook aan het kabinet. Ik neem aan dat je het hebt over die groep in ieder geval
En ziedaar de reden van 2g, vaccinatie plicht erin en tvt eruit.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En stop aub in elk geval gedeeltelijk met het massale miljoenen verslindende testen tegelijk met het CTB.
Een positieve zelftest voldoet echt wel.
Mogelijk. Maar die groep had ook vorig jaar zomer al verwaarloosbaar klein kunnen zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar nu nog? Die groep is inmiddels vast verwaarloosbaar klein.
True, Omikron is een gamechanger zeker nu de besmettingen al weken ontzettend hoog liggen, is die groep ongevaccineerden, die daarnaast ook nog risico lopen ontzettend uitgedunt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar nu nog? Die groep is inmiddels vast verwaarloosbaar klein.
Als de politiek morgen zonder ctb en mondkapjes de boel weer max open gooit krijgen we denk ik geen overvolle ic's waardoor de boel alsnog op slot moet.
Dat was in 2021 wel anders.
De modellen van het OMT horen in de prullenbak thuis.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De modellen van het OMT zijn overwegend gebaseerd op het aantal ongevaccineerden/onbeschermden dat nog rondloopt.
In dat geval is er dus geen enkele redenen om ons daarover zorgen te maken :dquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De modellen van het OMT zijn overwegend gebaseerd op het aantal ongevaccineerden/onbeschermden dat nog rondloopt.
Helaas weigert de overheid om ook maar enige vorm van gericht beleid in te richten voor de risicogroep.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat ook een beperkte groep een beroep op de zorg doet, en er sowieso indirect aan bijdraagt dat er meer verspreiding is en er meer mensen in het ziekenhuis beland zijn, en nog steeds belanden.
En ja, het gaat het meeste op voor mensen uit de risicogroep. Maar ik ga ervan uit dat men hier slim genoeg is om die nuance ook wel te snappen.
Eens, en de booster ook voor risicogroepen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
achteraf is het makkelijk lullen maar vaccins waren wel degelijk essentieel, nu doen alsof het niets uitmaakte is gewoon onzin
Stoppen met massaal/gratis testen en doorgaan met 3G betekent gewoon dat twee van de drie G's een dode letter zijn. Want dan moet je betalen voor een negatief testbewijs, en kun je een herstelbewijs alleen nog onder specifieke omstandigheden krijgen (of als je al betaald hebt voor een test, en die blijkt positief te zijn).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En ziedaar de reden van 2g, vaccinatie plicht erin en tvt eruit.
Een vaccinatieplicht voor 50+ had me prima geleken. Alleen dat had het nooit gehaald in dit politieke klimaat.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helaas weigert de overheid om ook maar enige vorm van gericht beleid in te richten voor de risicogroep.
Dus gaan we hier zitten zeiken op Lotte van 14 die geen boosterprik heeft gehad en zo de pandemie instand houdt!
Italië heeft dat voor 50 plussers (semi, want zonder vaccin geen baan, geen verhuur B&B etc). Gaat in Feb in.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een vaccinatieplicht voor 50+ had me prima geleken. Alleen dat had het nooit gehaald in dit politieke klimaat.
Ja, en een hoop van die lui hebben ook al een infectie doorlopen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
True, Omikron is een gamechanger zeker nu de besmettingen al weken ontzettend hoog liggen, is die groep ongevaccineerden, die daarnaast ook nog risico lopen ontzettend uitgedunt.
Ja geen idee, waarschijnlijk zeggen we dan tegen oktober dit jaar "de niet geboosterde zorgen voor lockdowns of iets" en ben je een paria tegen die tijd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
100% daarom was het voorlopig oneindig geldig.
De groep die er buiten valt wordt zo wel steeds groter.
Denk dat een hoop geboosterden dit ook niet oneindig willen blijven doen elke 4 maanden toch?
Uiteraard. Er is altijd wel weer een scapegoat te vinden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja geen idee, waarschijnlijk zeggen we dan tegen oktober dit jaar "de niet geboosterde zorgen voor lockdowns of iets" en ben je een paria tegen die tijd.
Lekker nog die laatste euros binnenharkenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:25 schreef Oliver23 het volgende:
Als het al besproken is, excuses.
Gommes blijft OMT-lid
Diederik Gommers liet eerder weten deze maand te zullen stoppen als OMT-lid, omdat zijn voorzitterschap van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care eindigt, maar de ic-arts meldt nu toch langer aan te blijven. Hij doet dit omdat de coronacrisis zich op een 'kantelpunt' bevindt, zegt hij tegen NU.nl. Welke rol het OMT krijgt in de volgende fase die de crisis ingaat, is nog niet helemaal duidelijk.
De komende OMT-vergaderingen zal Gommers daarom zelf bijwonen, in plaats van zijn beoogd opvolger Iwan van der Horst. Gommers vindt het niet erg om door te gaan als OMT-lid. ,,Je wordt knotsgek van COVID-19 en we worden iedere keer verrast, maar als medicus is die ziekte heel boeiend. Vanuit medisch oogpunt vind ik het heel aantrekkelijk om daarover mee te denken."
'Voorlopig oneindig geldig' is ook wel een communicatieve meesterzet. Hoe geef je mensen voorgoed het gevoel dat door deze strategie hun normale luizenleventje tijdelijk, begrensd en voorlopig is en elk moment het tapijt weer onder je vandaan kan worden getrokken?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
100% daarom was het voorlopig oneindig geldig.
De groep die er buiten valt wordt zo wel steeds groter.
Denk dat een hoop geboosterden dit ook niet oneindig willen blijven doen elke 4 maanden toch?
IC instroom 19quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:36 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
Al de cijfertjes in je mailboxje?
Ja, in de huidige situatie lijkt me het weinig toevoegen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Italië heeft dat voor 50 plussers (semi, want zonder vaccin geen baan, geen verhuur B&B etc). Gaat in Feb in.
Ben benieuwd. Maar voelt een beetje als mosterd na de maaltijd nu met Omikron.
Maar goed. Die hebben geen protestants christelijke partijen in de regering.
En de uitstroom is? En wat is het onderscheid door corona of met corona?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
IC instroom 19
IC bezetting 226
Kliniek instroom 210
Kliniek bezetting 1354
Welk vakgebied vertegenwoordigd hij dan? Hij heeft niets meer te zeggen over de IC bezetting, die hebben een nieuwe voorzitter. Dit lijkt me juist een slecht idee waarmee hij zijn opvolger voor de voeten loopt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:25 schreef Oliver23 het volgende:
Als het al besproken is, excuses.
Gommes blijft OMT-lid
Diederik Gommers liet eerder weten deze maand te zullen stoppen als OMT-lid, omdat zijn voorzitterschap van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care eindigt, maar de ic-arts meldt nu toch langer aan te blijven. Hij doet dit omdat de coronacrisis zich op een 'kantelpunt' bevindt, zegt hij tegen NU.nl. Welke rol het OMT krijgt in de volgende fase die de crisis ingaat, is nog niet helemaal duidelijk.
De komende OMT-vergaderingen zal Gommers daarom zelf bijwonen, in plaats van zijn beoogd opvolger Iwan van der Horst. Gommers vindt het niet erg om door te gaan als OMT-lid. ,,Je wordt knotsgek van COVID-19 en we worden iedere keer verrast, maar als medicus is die ziekte heel boeiend. Vanuit medisch oogpunt vind ik het heel aantrekkelijk om daarover mee te denken."
het zal ook een beetje een aandachtsprobleempje zijn, het zwarte gat voor ex BNers valt niet meequote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lekker nog die laatste euros binnenharken
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, moet je nu als hersteld persoon 3 vaccinaties halen om weer als gevaccineerd te zijn of is 1 prik voldoende?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Oké ik ben om. Kan ik ook 3 doses in 1 prik halen?
@Oliver23 berekent dat. Wacht maar mooi op hem.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:54 schreef Homey het volgende:
[..]
En de uitstroom is? En wat is het onderscheid door corona of met corona?
210, we kunnen maar beter niet gaan versoepelen want dit escaleert weer volledig uit de hand.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
IC instroom 19
IC bezetting 226
Kliniek instroom 210
Kliniek bezetting 1354
Mijn ouders hebben eind 2020 corona gehad en daarna eerst 1 prik in de vaccinatiecampagne van afgelopen jaar, en nu weer 1 in de boostercampagne. Dus denk dat je dan 1 prik minder hebt in totaal?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, moet je nu als hersteld persoon 3 vaccinaties halen om weer als gevaccineerd te zijn of is 1 prik voldoende?
Ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, moet je nu als hersteld persoon 3 vaccinaties halen om weer als gevaccineerd te zijn of is 1 prik voldoende?
Ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zeg je nu ja op 1 prik of ja op drie prikken?
quote:
Ben toe aan mijn Twitterpensioen (alweer)quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:06 schreef Oriente het volgende:
[..]
Alweer. Oliver zit ergens anders met zijn hoofd.
Iets zegt me dat de uitstroom van het weekend nog steeds niet echt in z'n geheel is verwerkt? 135 uitstroom kliniek is een beetje standaard voor 1 dag; niet voor een weekend dag + normale dag lijkt me?quote:
De tijd van het OMT is sowieso in elk geval tijdelijk voorbij.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:31 schreef Flurona het volgende:
[..]
De modellen van het OMT horen in de prullenbak thuis.
Daar denkt het OMT, met Diederik Gommers voorop heel anders overquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De tijd van het OMT is sowieso in elk geval tijdelijk voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |