Maar we doen het echt voor de volksgezondheid hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:51 schreef Enawh het volgende:
Ik ga volgende week de booster halen, maar ik doe het ook vanwege die qr code die dan binnenkort vervalt.
Stel over 3 maanden hoeft je niet te scannen bij horeca etc. dan twijfel ik om die booster te gaan halen..
Dan booster je voor de verkeerde redenen in mijn optiek.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:51 schreef Enawh het volgende:
Ik ga volgende week de booster halen, maar ik doe het ook vanwege die qr code die dan binnenkort vervalt.
Stel over 3 maanden hoeft je niet te scannen bij horeca etc. dan twijfel ik om die booster te gaan halen..
Eens, als je het daarom doet, doe het dan niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:54 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dan booster je voor de verkeerde redenen in mijn optiek.
Net zoals Geoffrey:
[ twitter ]
Beste nachtclubs, jullie mogen kiezen: 1G invoeren of tot eind mei gesloten blijven.quote:
Want ze leven immers niet onder én zijn niet van steen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beste nachtclubs, jullie mogen kiezen: 1G invoeren of tot eind mei gesloten blijven.
Het eerstvolgende Kamerdebat: we voeren 1G in, want de nachtclubs zijn er in grote getalen voorstander van. En we luisteren naar de samenleving.
Beste nachtclubs,quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beste nachtclubs, jullie mogen kiezen: 1G invoeren of tot eind mei gesloten blijven.
Het eerstvolgende Kamerdebat: we voeren 1G in, want de nachtclubs zijn er in grote getalen voorstander van. En we luisteren naar de samenleving.
Jij kent die politici wel echt goed Jannekequote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is een contradictio in terminis, dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef Lurf het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd meen ik, maar is er eigenlijk een empirisch wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat het coronatoegangsbewijs wél werkt?
Daar is Kuipers ook driftig naar op zoek.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef Lurf het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd meen ik, maar is er eigenlijk een empirisch wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat het coronatoegangsbewijs wél werkt?
Dat klopt. Maar het alternatief, helemaal niet naar binnen mogen, is ook niet echt een beste.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:54 schreef Wouter2006 het volgende:
Dan booster je voor de verkeerde redenen in mijn optiek.
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef Lurf het volgende:
Wat zouden ze kiezen bij wortel in hun hol of 1G?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Beste nachtclubs,
Uit onderzoek blijkt dat er nog nooit besmettingen zijn voorgekomen bij mensen die een wortel in hun hol hebben gestoken, jullie kunnen of open met een wortel in je hol of dicht blijven.
Definieer 'werken'.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef Lurf het volgende:
Gelukkig is er geen obsessie rondom het Coronatoegangsbewijs. Totaal geen tunnelvisie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:30 schreef RipCity het volgende:
Nederland kan zich opmaken voor verdere versoepelingen, maar het afbouwen van maatregelen moet wel stapgewijs gaan. Dat zegt OMT-lid en viroloog van het Amsterdam UMC Menno de Jong in de Corona Q&A op AT5. Aanstaande vrijdag komt het OMT samen en volgende week dinsdag volgt een nieuwe persconferentie van het kabinet. Voor de nachthoreca zou 1G - iedereen testen - op korte termijn uitkomst kunnen bieden, meent de viroloog.
Volgens De Jong heeft Nederland door de laatste lockdown een betere uitgangspositie om maatregelen af te bouwen. "De grote roep om versoepelingen begrijp ik volledig en is ook terecht. De lockdown heeft ons een betere uitgangspositie gegeven. De boostercampagne en -graad zijn op gang gekomen. We krijgen steeds meer inzicht in omikron, ook in Nederland. En de bezetting in de ziekenhuizen is ook behoorlijk beter dan toen we in lockdown gingen. Daarom is er meer ruimte om te denken aan versoepelen. We moeten de afweging maken welk risico acceptabel is."
Volgens het OMT-lid betekent dat dat Nederland stapsgewijs van maatregelen afscheid kan nemen. Dinsdag kan een volgende stap gezet worden. Wat er dan opengesteld wordt? Daar zijn verschillende keuzes in mogelijk, aldus De Jong. "Dan kun je denken aan het hele menu aan versoepelingen waaruit we al twee jaar hebben gekozen: hogere bezetting in de cultuursector of uitbreiding van openingstijden in de horeca. Het is denk ik niet verstandig om de hele samenleving weer open te gooien. Het is belangrijk om versoepelingen met enige geleidelijkheid te laten gebeuren."
1G-beleid zou ervoor kunnen zorgen dat clubs weer worden opengesteld, zo denkt De Jong. "Als je iedereen test, is het zeker in deze tijd de beste kans om ervoor te zorgen dat er geen besmette mensen gaan feesten. We weten gewoon dat vaccinatie zonder booster en eerdere infecties gewoon maar een zeer beperkte bescherming bieden tegen omikron."
De nachthoreca heeft voor aanstaande zaterdag een grote demonstratie aangekondigd: ze gaan de deuren openen. De Jong reageert daarop: "Het zou fantastisch zijn als zo'n actie een soort experiment zou worden voor 1G." Toch snapt hij de timing niet helemaal: "Het protest is volkomen te begrijpen, ik begrijp de emoties en hun beweegredenen. Alleen vind ik de timing wat onhandig, omdat er net volgende week een weegmoment aankomt. Komende vrijdag spreken we hierover ook in het OMT."
Coronatoegangsbewijs
Op het huidige coronatoegangsbewijs is De Jong kritisch. Die zorgt in het meest gunstige (maar niet realistische) geval voor vijftien procent minder besmettingen. "Dat is niet heel veel, maar je kan ook zeggen dat alle beetjes helpen. De effectiviteit van 2G en 3G neemt toe als je een booster vraagt, in plaats van een primaire vaccinatie. Ik denk dat het goed is dat een booster verplicht gaat worden en de mensen die deze niet halen getest moeten worden."
Hij vervolgt: "Ik ben voorstander van 2G en 3G plus. Het land volledig openstellen zonder coronatoegangsbewijzen is op dit moment best een hoog risico, gezien alle onzekerheden."
Besmettingen
De huidige golf heeft volgens de viroloog mogelijk de piek bereikt. "Het zou kunnen dat deze golf aan het afvlakken is. Maar er zijn ook andere mogelijke verklaringen, bijvoorbeeld dat men zich minder laat testen omdat er te lang gewacht moet worden op een afspraak. Komende week zal uitwijzen wat de werkelijkheid is en of we net zoals je ziet in sommige andere landen, dat het aantal infecties afneemt door toenemende immuniteit."
Transitiefase
De Jong spreekt verder van een transitiefase tussen de pandemie en meer endemische verspreiding van het virus. "Evolutionair gezien zou je denken dat het virus steeds besmettelijker wordt en minder ziekte veroorzaakt. Hert virus heeft er niks aan dat iemand overlijdt of in het ziekenhuis terechtkomt door een infectie. De verspreiding stopt daar namelijk mee. De normale evolutie is naar een steeds mildere variant. Je ziet nu ook dat de evolutie behoorlijk in beweging is. Dat is op zich geen slecht nieuws, zolang het maar de goede kant opgaat."
https://www.at5.nl/artike(...)maatregelen-afbouwen
Tjah... I rest my casequote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Oké ik ben om. Kan ik ook 3 doses in 1 prik halen?
Dan maken we dat testen ook nog eens betaald en op beperkte locaties en we hebben verkapt 2g.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen obsessie rondom het Coronatoegangsbewijs. Totaal geen tunnelvisie.
In Nederland gaan we het liefst maatregelen stapelen, zo wordt nooit helemaal duidelijk wat werkt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Wat zouden ze kiezen bij wortel in hun hol of 1G?
Leuk voor al die mensen die door een besmetting de komende drie maanden geen booster kunnen halen.quote:Ik denk dat het goed is dat een booster verplicht gaat worden en de mensen die deze niet halen getest moeten worden."
Maar als je nu je vaccinatie gehad hebt, en je booster, en je gaat je dan ook nog even testen, dan mag je met een mondkapje op en op anderhalve meter afstand van je vrienden weer genieten van je vrijheid!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen obsessie rondom het Coronatoegangsbewijs. Totaal geen tunnelvisie.
Ik hoef mijn booster pas in mei te halen als je uitgaat van de binnenlandse limiet. In andere vakantie landen zijn ze alleen wat strenger, dus even kijken hoe dat ontwikkelt. Ik haal hem ook alleen maar vanwege het vinkje. Medisch gezien acht ik het onnodig voor mezelf.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:51 schreef Enawh het volgende:
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je nu je vaccinatie gehad hebt, en je booster, en je gaat je dan ook nog even testen, dan mag je met een mondkapje op en op anderhalve meter afstand van je vrienden weer genieten van je vrijheid!
Of voor 15-jarigen die niet eens een booster krijgen, al zouden ze dat willen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Leuk voor al die mensen die door een besmetting de komende drie maanden geen booster kunnen halen.
Is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
In Nederland gaan we het liefst maatregelen stapelen, zo wordt nooit helemaal duidelijk wat werkt.
En die ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of voor 15-jarigen die niet eens een booster krijgen, al zouden ze dat willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |