Als je bang bent dat boosters hun werking verliezen moet je de groepen die dat nodig hebben OP TIJD (VOOR DE HERFST) nog een booster geven en niet pas in december bedenken dat het wel eens handig zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Straks als de boosters hun werking beginnen te verliezen hebben we elk bed weer nodig voor de ouderen en kwetsbaren. Dan is het enorm zonde dat daar ook nog onnodig ongevaccineerden tussen liggen. Ik heb geen zin meer in nog een lockdown later dit jaar, jij wel? Het kan straks net het verschil maken tussen wel maatregelen of geen maatregelen nodig.
Mijn ervaring is anders.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef mazaru het volgende:
Als je in het ziekenhuis ligt dan kun je ervan uitgaan dat je daar niet voor niets ligt.
Dat moet absoluut gebeuren en gezien de geplande inkopen van boosters gaan ze dat ook doen. Die fout van eind vorig jaar willen ze geen tweede keer maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je bang bent dat boosters hun werking verliezen moet je de groepen die dat nodig hebben OP TIJD (VOOR DE HERFST) nog een booster geven en niet pas in december bedenken dat het wel eens handig zou kunnen zijn.
Elk beschikbaar bed en elk beschikbaar zorgpersoneel is goud waard in ons landje. Zo zonde als onnodig ongevaccineerden daar dan een deel van innemen. Het argument DOOR of MET is niet zo sterk als je denkt want ongeacht of het DOOR of MET is dan nog behoort een relatief kleine groep ongevaccineerden niet de meerderheid van de ziekenhuis- en IC opnames uit te maken.quote:Die 1.5 miljoen mensen gaan het verschil niet meer maken. Ben echt heel benieuwd hoeveel ongevaccineerden op dit moment opgenomen zijn DOOR corona. Het gaat nu zo hard rond dat echt een groot deel van die 1.5 miljoen allang een vorm van bescherming heeft opgebouwd.
Ik ben het echt wel eens met je laatste alinea. Denk bijna iedereen wel. Echter moeten wij ook accepteren dat die mensen geen vaccins meer gaan nemen. Je kan dan dus of een vaccinatieplicht invoeren of accepteren en je oplossing ergens anders zoeken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat moet absoluut gebeuren en gezien de geplande inkopen van boosters gaan ze dat ook doen. Die fout van eind vorig jaar willen ze geen tweede keer maken.
[..]
Elk beschikbaar bed en elk beschikbaar zorgpersoneel is goud waard in ons landje. Zo zonde als onnodig ongevaccineerden daar dan een deel van innemen.
ongevaccineerden vormen nog steeds een probleem, gisteren ook weer door ervaringsdeskundige @Lenny_Leonard bevestigd, het gaat er alleen om hoe je dat probleem aanpaktquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je bang bent dat boosters hun werking verliezen moet je de groepen die dat nodig hebben OP TIJD (VOOR DE HERFST) nog een booster geven en niet pas in december bedenken dat het wel eens handig zou kunnen zijn.
Die 1.5 miljoen mensen gaan het verschil niet meer maken. Ben echt heel benieuwd hoeveel ongevaccineerden op dit moment opgenomen zijn DOOR corona. Het gaat nu zo hard rond dat echt een groot deel van die 1.5 miljoen allang een vorm van bescherming heeft opgebouwd.
Oplossing zou dus moeten zijn "op tijd boosteren" en niet "iedereen lastig vallen omdat je geen fatsoenlijk beleid voert".
Problemen pak je doorgaans aan bij de bron. En dat doen we nog steeds niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ongevaccineerden vormen nog steeds een probleem, gisteren ook weer door ervaringsdeskundige @:Lenny_Leonard bevestigd, het gaat er alleen om hoe je dat probleem aanpakt
eens maar dat ligt natuurlijk ook gevoelig want een plicht krijg je er niet doorheen al ben ik daar zelf ook niet voorquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Problemen pak je doorgaans aan bij de bron. En dat doen we nog steeds niet.
Ik ben ook geen fan meer van CTB sinds omicron en ik accepteer ook dat een vaccinatieplicht niet gaat komen. Dat betekent wel dat de pandemie onnodig lang en onnodig zwaar is verlopen en wie weet nog hoe lang blijft doorlopen. Dat is gewoon frustrerend.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ben het echt wel eens met je laatste alinea. Denk bijna iedereen wel. Echter moeten wij ook accepteren dat die mensen geen vaccins meer gaan nemen. Je kan dan dus of een vaccinatieplicht invoeren of accepteren en je oplossing ergens anders zoeken.
Wat je niet moet doen is iedereen lastig vallen met een niet werkend systeem zoals het CTB in de hoop dat je 0.1% hogere vaccinatiegraad krijgt.
Nee, dus moet je zorgen dat je capaciteit toereikend is om de vaccin-weigeraars die in een risicogroep vallen adequaat op te vangen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dat ligt natuurlijk ook gevoelig want een plicht krijg je er niet doorheen al ben ik daar zelf ook niet voor
mwa, vind ik ook wat overdrevenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee, dus moet je zorgen dat je capaciteit toereikend is om de vaccin-weigeraars die in een risicogroep vallen adequaat op te vangen.
Want?quote:
omdat het kostbaar is, nu wel te overzien met omicron maar een afdelingen permanent uitbreiden omdat er idioten zijn gaat me ook wat te ver.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want?
Het is het een of het ander. Of blijven aanmodderen met generieke regeltjes voor mensen die het probleem niet zijn.
Nou ja oke ook prima, maar val mij als dubbel gevaccineerde en geboosterde dan ook niet meer lastig.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat het kostbaar is, nu wel te overzien met omicron maar een afdelingen permanent uitbreiden omdat er idioten zijn gaat me ook wat te ver.
En hoe verklaar je dan dat mensen met zuurstoftanks naar huis worden gestuurd en via monitoring in de gaten worden gehouden?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders.
Opnemen om opnieuw in te stellen op bloedverdunners, wat met fragminspuitjes prima thuis kan, is behoorlijk duur en onnodig.
Ik weet zeker dat, als ik nu zo ziek zou zijn als in januari 2020, en het zou Corona blijken te zijn, dat ik onmiddellijk zou worden opgenomen, vanwege mijn medische achtergrond en het risico op complicaties.
Toch heb ik dat thuis uitgeziekt, omdat ik ervan uitging dat het een zeer zware griep was en bellen naar de huisarts toch nutteloos is, in zo'n geval.
Ik heb echt het gevoel dat Corona erger wordt gemaakt dan het is en dat veel mensen in het ziekenhuis liggen die gewoon zo mobiel zijn, dat ze ook best thuis uit kunnen zieken.
eens, ik ben meer voor een quotaregel puur op corona, ik meen dat de kans op overlijden met een booster met 90% is afgenomen, dat lijkt me voldoende, we kunnen niet iedereen redden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja oke ook prima, maar val mij als dubbel gevaccineerde en geboosterde dan ook niet meer lastig.
Het is meer van: je hebt er een ziekte bij die de komende tijd nog wel iets van druk op de zorg gaat leggen. Ook al vaccineer je iedereen en zijn het er bij wijze van spreken 600 in plaats van 1.000. Dat is dus altijd meer dan niets. En elk bedje is goud waard in ons landje (lol, alsof je het over Cuba of Nicaragua hebt of zo).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat het kostbaar is, nu wel te overzien met omicron maar een afdelingen permanent uitbreiden omdat er idioten zijn gaat me ook wat te ver.
Kennelijk dat laatste.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:51 schreef Evenstar het volgende:
Men wil geen CTB
Men wil geen vaccinatieplicht
Men wil zorgcapaciteit niet uitbreiden
Hoe dan? Iedereen maar lastig blijven vallen met marginale regels?
Dit is al sinds de vaccinaties beschikbaar zijn het probleem. Er is een te grote groep die het weigert.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:51 schreef Evenstar het volgende:
Men wil geen CTB
Men wil geen vaccinatieplicht
Men wil zorgcapaciteit niet uitbreiden
Hoe dan? Iedereen maar lastig blijven vallen met marginale regels?
Dat is het probleem juist. Zit je buiten de risicogroep, heb je dat hele vaccin niet eens nodig. Helemaal niet om jezelf te beschermen, absolute onzin want je zit niet. in. de. risicogroep.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Boeien? Vaccineren doe je (zeker als risicogroep) niet om een groen vinkje te krijgen, je doet het om jezelf te beschermen. Je kunt je prima én laten vaccineren, én niet mee doen aan CTB als je dat echt geneuzel vindt.
Je kan alleen maar hopen dat deze booster de laatste gaat zijn die direct gekoppeld wordt aan je QR. Ik vrees alleen. Eind april dat omicron specifieke vaccin, hoe groot is de kans dat ze dat ook gaan verplichten om je groene vinkje te behouden? Of zoals gister te lezen was in hun lange termijn plan: boosters bij elke nieuwe variant; hoe groot is de kans dat ze dat ook gewoon gaan rekken naar de hele samenleving? Vooral binnen Europa zie ik dat nog wel gebeuren; dat je up to date moet blijven om gebruik te maken van je internationale vinkje.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft de grootst mogelijke onzin dat ze die booster voor iedereen 'verplicht' stellen op deze manier.
vaccin ben ik niet met je eens, booster heb ik wel m'n twijfels over in bepaalde leeftijdsgroepenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het probleem juist. Zit je buiten de risicogroep, heb je dat hele vaccin niet eens nodig. Helemaal niet om jezelf te beschermen, absolute onzin want je zit niet. in. de. risicogroep.
Dan doe je het dus alleen om dat 'groene vinkje'. Want er is gezondheidstechnisch geen enkele reden om dat ding te halen.
En voor je naasten hoef je het ook niet te doen want vaccins gaan de doorgifte niet tegen. Nog zo'n dingetje wat de politici wel zo hebben verkocht.
Gaat nergens over.
Dan hoor ik graag uit betrouwbare bron dat iedereen die met of door Corona in het ziekenhuis ligt, niks kan dan in bed liggen. Niet zelf naar de plee, iedereen aan de zuurstof? Sorry, ik geloof het niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dan dat mensen met zuurstoftanks naar huis worden gestuurd en via monitoring in de gaten worden gehouden?
Dat is inderdaad de grootste zorg, zeker als mijn oudste zoon straks 13 wordt. Als je de grens over gaat een vinkje laten zien om ergens binnen te komen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan alleen maar hopen dat deze booster de laatste gaat zijn die direct gekoppeld wordt aan je QR. Ik vrees alleen. Eind april dat omicron specifieke vaccin, hoe groot is de kans dat ze dat ook gaan verplichten om je groene vinkje te behouden? Of zoals gister te lezen was in hun lange termijn plan: boosters bij elke nieuwe variant; hoe groot is de kans dat ze dat ook gewoon gaan rekken naar de hele samenleving? Vooral binnen Europa zie ik dat nog wel gebeuren; dat je up to date moet blijven om gebruik te maken van je internationale vinkje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |