abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203297488
Terwijl het de mannen* zijn die het probleem veroorzaken.

Victim blaming/shaming puur sang. De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal maar vooral te benadrukken dat vrouwen toch wel echt zelf aan de bel moeten trekken en zelf moeten opletten en zelf moeten voorkomen dat ze in een situatie komen waar ze misbruikt kunnen worden.

En vaak genoeg snappen ze wel dat de daders ook een probleem zijn. Maar door nu de nadruk te verschuiven naar wat de vrouwen moeten doen, dragen ze bij aan het probleem.

Veelal zijn ze zich niet bewust wat vrouwen allemaal al doen om niet in de problemen te komen. En zeker nu, vandaag, niet bewust van hoe erg een klap in het gezicht van de slachtoffers is door de focus te verleggen.

En ik ben een man, en ik weet zeker dat ik ook soms dingen fout doe.

*voornamelijk mannen, maar zeker niet alleen mannen. Evenzo dat het slachtoffer niet altijd een vrouw is
pi_203297525
Hij heeft zichzelf goed op de kaart gezet zo als een man die echt ver van de realiteit staat en zich teveel binnen zijn eigen gouden kooi bevind.

Goed om hem nu zo zien af te gaan, mag hopen dat dat hele Mediapark in elkaar stort
pi_203297531
Heb je dit op school geleerd? :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203297574
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:47 schreef laforest het volgende:
Heb je dit op school geleerd? :')
En van mijn ouders
En van vrouwen
pi_203297665
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Meestal nog met een lading verf op de smoel, dat ze ons goed opvallen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.

Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen.
pi_203297700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.

Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen, dan.
Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.

Bedankt voor dit voorbeeld.
pi_203297722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:

[..]

Graag gedaan.
pi_203297779
Je begrijpt dat John de Mol één persoon is? Waarom is het voor velen zo belangrijk wat één persoon zegt? Gaan we nou massaal verbaasd zijn dat een Gooise miljonair die al zijn hele leven in de media werkt een vertekend beeld heeft van wat de norm zou moeten zijn?

Iedereen heeft er een mond vol van over hoe erg het is dat er mannen zijn in machtige posities en wat de invloed die zij hebben met anderen doet, maar blijkbaar vinden we het ook maar wat belangrijk wat deze mensen vinden.

Durf eens voor jezelf te denken en stel je niet zo aan.

Natuurlijk moeten die kerels gewoon de lul in de broek houden en die meisjes niet zo voor het blok zetten. Dat weet toch iedereen. Maar het gebeurd al duizenden jaren en aangezien we niet in één week tijd alle smeerlappen op het schavot gaan krijgen, denk ik dat het wel belangrijk is dat er heel vaak publiekelijk gezegd wordt dat deze meisjes en vrouwen aan de bel moeten trekken.

Nee, laten we het vooral door laten etteren en ons focussen op de onverbeterlijke viespeuken die anoniem over onze werkvloer schuifelen. Ja, dat is een goed idee.
-nee-
pi_203297826
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef Marsenal het volgende:
Je begrijpt dat John de Mol één persoon is? Waarom is het voor velen zo belangrijk wat één persoon zegt? Gaan we nou massaal verbaasd zijn dat een Gooise miljonair die al zijn hele leven in de media werkt een vertekend beeld heeft van wat de norm zou moeten zijn?

Iedereen heeft er een mond vol van over hoe erg het is dat er mannen zijn in machtige posities en wat de invloed die zij hebben met anderen doet, maar blijkbaar vinden we het ook maar wat belangrijk wat deze mensen vinden.

Durf eens voor jezelf te denken en stel je niet zo aan.

Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"

De Mol is één persoon. Maar ik zie het vele mannen doen. Op forums, op twitter, in columns. Allemaal de aandacht weghalen bij de situatie, bij de slachtoffers en verschuiven naar wat de slachtoffers anders kunnen/moeten doen.

En ook jij dat dat nu. Bravo!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 11:08:15 ]
pi_203297834
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:44 schreef babylon het volgende:
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.

Boven al staat dat mensen moeten geen misbruik maken van anderen EN als dat wel gebeurd moet het slachtoffer de vrijheid hebben om dit aan het licht te brengen en moet daar zwaar op ingezet worden.

Leefde we maar in zo'n wereld waarbij alles wat niet mag ook niet gedaan word
pi_203297851
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:08 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.
Vandaar de * :Y)
pi_203297866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:50 schreef babylon het volgende:

[..]
En van mijn ouders
En van vrouwen
Hoop bitches in je life dus. 😂
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203297869
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:07 schreef babylon het volgende:

[..]
Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"

De Mol is één persoon. Maar ik zie het vele mannen doen. Op forums, op twitter, in columns. Allemaal de aandacht weghalen bij de situatie, bij de slachtoffers en verschuiven naar wat de slachtoffers anders kunnen/moeten doen.
Je moet wat minder op het internet, de tv eens uitzetten, en wat meer naar buiten. Want in de supermarkt en op de gemiddelde werkvloer is iedereen het met je eens en het is echt niet dat viespeuken en lethargische losers nu massaal John de Mol zijn soundbites als bijbel zien. Mensen vallen over elkaar heen om maar wat hier over te zeggen maar je kan het hele circus in twee alinea's samenvatten, inclusief aanbeveling.

Mannen niet doen. Meisjes, trek aan de bel als ze het wel doen. Mannen niet doen.

Tadaa.
-nee-
pi_203297882
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan

burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_203297916
quote:
Ja, lekker dan

Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
pi_203297933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Apotheose het volgende:

[..]
burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
Niet alleen mannen zijn het probleem blijkt weer.
pi_203297954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:

[..]

Nee is het niet, in zijn voorbeeld heeft hij het over opmerkingen en reacties op bepaalde kleding en daar is niks mis mee en gewoon logisch.

Nergens stelt hij dat kleding een vrijbrief zou zijn om iemand aan te randen.
pi_203297961
quote:
als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.

Het is geen vrijbrief om iemand na te joelen, fluiten, sissen, 'eej schatje wat zie je er lekker uit, kom maar lekker op mijn tollie dan zal ik je laten zien wat een echte man kan doen' ( :') ___!) enzovoorts, en al helemaal niet om met je fikken aan een ander te zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 11:17:58 ]
pi_203297994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:

[..]
[..]
Dat je het maar weet.
De wereld is niet zwart/wit.
pi_203298005
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.

Het is geen vrijbrief om iemand na te joelen, fluiten, sissen, 'eej schatje wat zie je er lekker uit, kom maar lekker op mijn tollie dan zal ik je laten zien wat een echte man kan doen' ( :') ___!) enzovoorts, en al helemaal niet om met je fikken aan een ander te zitten.
Exact.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:19:43 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203298006
quote:

[..]
[..]
Maar dergelijke kleding is toch geen vrijbrief voor jou (jou is niet JOU he, maar in het algemeen) om aan haar te gaan zitten?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203298015
quote:
Ja, lekker dan

Mm, dus als iemand zich zo kleed geeft dat een man een vrijbrief om dan maar alles te doen wat zijn hartje begeert?

Ken overigens genoeg vrouwen die zich zo kleden met een lading verf op de smoel (respectvol verwoord ook) die dat lekker voor zichzelf doen, bijv. ook gewoon thuis.
pi_203298047
ITT mensen die gaan bepalen met wat voor motief andere mensen sexy kleding dragen.
pi_203298049
quote:

[..]
Punt is gewoon dat als iemand er zo bij wil lopen, om wat voor reden dan ook, dat dat geen reden is voor mannen om dan maar te doen wat ze willen 'want ja ze vraagt erom'. Nee.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:23:24 #25
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_203298054
Goed gezegd Tim
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_203298096
Bedankt voor dit topic @babylon.

Beseffen sommige mensen hier in dit topic hoe moeilijk het is voor personen die dit mee hebben gemaakt om überhaupt niet de schuld bij zichzelf te leggen? Wat denk je dat die slachtoffers doen? Die vragen zich elke dag af of het misschien wel hun eigen schuld is dat ze zijn aangerand of verkracht. Wat denk je dat het met een slachtoffer doet als hij of zij sommige reacties (zoals in dit topic) zou lezen? Dan gaat het zelfbeeld en de psyche van zo iemand alleen nog maar meer kapot.

Je bent echt een vies mentaal geretardeerd zwijn als je denkt dat de slachtoffers zichzelf niet elke dag afvragen waarom het is gebeurd, en of het niet hun eigen schuld is. Als je dan ook nog eens deze angst- en schaamtecultuur versterkt met je eigen domme oordeel, en in de meeste gevallen zelf ook nog niet eens zoiets hebt meegemaakt, kan je beter gewoon je bek helemaal dicht houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 11:27:32 ]
pi_203298115
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:22 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Punt is gewoon dat als iemand er zo bij wil lopen, om wat voor reden dan ook, dat dat geen reden is voor mannen om dan maar te doen wat ze willen 'want ja ze vraagt erom'. Nee.
Niet om handtastelijk te worden nee, maar bepaalde blikken of opmerkingen krijgen wel.
pi_203298127
Zullen vrouwen die zichzelf naar de top geneukt hebben nu nog meer macht krijgen?
pi_203298147
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Niet om handtastelijk te worden nee, maar bepaalde blikken of opmerkingen krijgen wel.
Kan, maar ik vind het nogal zielig om dan jezelf als man maar neer te zetten als een wild dier dat geen controle heeft over zijn behoeftes als er een keer een vrouw met een laaguitgesneden shirtje rondloopt (of zelfs meer). En dat als een soort vrijbrief te gebruiken om dat gedrag maar te kunnen vertonen.
Triest vind ik dat.
pi_203298158
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:20 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Mm, dus als iemand zich zo kleed geeft dat een man een vrijbrief om dan maar alles te doen wat zijn hartje begeert?

Ken overigens genoeg vrouwen die zich zo kleden met een lading verf op de smoel (respectvol verwoord ook) die dat lekker voor zichzelf doen, bijv. ook gewoon thuis.
Nee, natuurlijk niet.
Ik bedoel dat als je je kleedt alsof je om aandacht vraagt (al je goodies etaleren), je niet gek op moet kijken dat je het krijgt.
pi_203298161
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dergelijke kleding is toch geen vrijbrief voor jou (jou is niet JOU he, maar in het algemeen) om aan haar te gaan zitten?
Nee precies. En dat is dus wel wat deze vrouwen suggereren.
  Eindredactie Games vrijdag 21 januari 2022 @ 11:31:26 #32
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_203298182
Jeetje wat een origineel topic
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_203298187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Waarom daar zo'n grens in stellen. Blikken of opmerkingen kunnen net zo schadelijk zijn.
pi_203298196
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef 2dope het volgende:
Jeetje wat een origineel topic
Helaas niet nee.
pi_203298309
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Nee maar dat laatste is ook wel erg onvolwassen om te joelen en fluiten, neem dat ook niet echt serieus als dat gebeurd en gebeurd ook zelden, . Maar ik denk ook niet dat ik in de doelgroep val van de typetjes die dat doen(ben bijna 50)

Maar afgelopen zomer had ik een date en was nogal uitdagend gekleed (korte rok, netkousen doorzichtig en strak mesh shirt, en halve cup bh eronder, zware make-up en behoorlijk walm van parfum om me heen.)
Maar toen vroeg mijn date (die ik al vaker had gezien) toen ik onderweg was of ik nog even langs de coffeeshop wilde gaan. Terug op weg naar de auto werd ik door een vriendelijke man gevolgd die vroeg of ik een keertje bij hem thuis een jointje wilde komen roken, ik voelde me wel gevleid maar toch maar bedankt ervoor. Hij had duidelijk andere bedoelingen hiermee. Ik had natuurlijk ook moord en brand kunnen schreeuwen dat ik geen lust object ben etc etc. Maar snapte zijn reactie wel en waarom zou hij dat niet mogen vragen. Zolang het alleen bij vragen blijft zie ik het probleem niet
pi_203298323
Moeten die mannen weten
pi_203298327
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:10 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Je moet wat minder op het internet, de tv eens uitzetten, en wat meer naar buiten. Want in de supermarkt en op de gemiddelde werkvloer is iedereen het met je eens en het is echt niet dat viespeuken en lethargische losers nu massaal John de Mol zijn soundbites als bijbel zien. Mensen vallen over elkaar heen om maar wat hier over te zeggen maar je kan het hele circus in twee alinea's samenvatten, inclusief aanbeveling.

Mannen niet doen. Meisjes, trek aan de bel als ze het wel doen. Mannen niet doen.

Tadaa.
En alle geile vrouwen die zich in het printerhok laten nemen dan?
pi_203298330
quote:
Ja, lekker dan

Dat moeten zij weten toch, ze doen het vast om de aandacht te trekken van een man waar ze het leuk mee zouden vinden. Betekend niet dat ze het voor een vies mannetje als jij zouden doen die z'n eigen hormonen niet onder controle kan houden of elkander kerel die meent een vrijbrief dan te hebben om haar aan te spreken en vieze opmerkingen moet maken.

Log maar gewoon weer uit Michael P.
pi_203298346
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Nee maar dat laatste is ook wel erg onvolwassen om te joelen en fluiten, neem dat ook niet echt serieus als dat gebeurd en gebeurd ook zelden, . Maar ik denk ook niet dat ik in de doelgroep val van de typetjes die dat doen(ben bijna 50)

Maar afgelopen zomer had ik een date en was nogal uitdagend gekleed (korte rok, netkousen doorzichtig en strak mesh shirt, en halve cup bh eronder, zware make-up en behoorlijk walm van parfum om me heen.)
Maar toen vroeg mijn date (die ik al vaker had gezien) toen ik onderweg was of ik nog even langs de coffeeshop wilde gaan. Terug op weg naar de auto werd ik door een vriendelijke man gevolgd die vroeg of ik een keertje bij hem thuis een jointje wilde komen roken, ik voelde me wel gevleid maar toch maar bedankt ervoor. Hij had duidelijk andere bedoelingen hiermee. Ik had natuurlijk ook moord en brand kunnen schreeuwen dat ik geen lust object ben etc etc. Maar snapte zijn reactie wel en waarom zou hij dat niet mogen vragen. Zolang het alleen bij vragen blijft zie ik het probleem niet
Ik snap dat jij er zo in staat, maar dat kun je dus niet transplanteren op alle vrouwen in soort gelijke situaties.
pi_203298356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef HansCojona het volgende:

[..]
En alle geile vrouwen die zich in het printerhok laten nemen dan?
Die strijders moeten we belonen met warme mannenpap.
-nee-
pi_203298373
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef babylon het volgende:

[..]
Waarom daar zo'n grens in stellen. Blikken of opmerkingen kunnen net zo schadelijk zijn.
We moeten dan maar met oogkleppen op over straat lopen?
Hard wegkijken als we zo'n wandelend reclamebord zien aankomen?
Straatje om?
Als ze gezien willen worden, moeten ze niet vreemd opkijken dat ze bekeken worden.

Tegenwoordig lijkt de tendens te zijn, ik mag er wel lekker frivool bijlopen, maar waag het niet om me te bekijken.
pi_203298388
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef marc0871 het volgende:

[..]
We moeten dan maar met oogkleppen op over straat lopen?
Hard wegkijken als we zo'n wandelend reclamebord zien aankomen?
Straatje om?
Als ze gezien willen worden, moeten ze niet vreemd opkijken dat ze bekeken worden.

Tegenwoordig lijkt de tendens te zijn, ik mag er wel lekker frivool bijlopen, maar waag het niet om me te bekijken.
Jij bent niet de eigenaar van het gevoel dat zo'n wandelend reclamebord heeft.
pi_203298442
nvm :o

[ Bericht 41% gewijzigd door Abundance2 op 21-01-2022 12:03:25 ]
pi_203298490
Alle vrouwen zijn hoeren.
pi_203298523
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Dat moeten zij weten toch, ze doen het vast om de aandacht te trekken van een man waar ze het leuk mee zouden vinden. Betekend niet dat ze het voor een vies mannetje als jij zouden doen die z'n eigen hormonen niet onder controle kan houden of elkander kerel die meent een vrijbrief dan te hebben om haar aan te spreken en vieze opmerkingen moet maken.

Log maar gewoon weer uit Michael P.
Ja? En?
Al die andere mannen moeten dan maar blind zijn?
Waarom zouden zij hun kans niet wagen?

Handtastelijk worden en dwingen is weer heel wat anders en keur ik ten zeerste af.
De wil van de dame is leidend.
pi_203298547
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:54 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ja? En?

Handtastelijk worden en dwingen is weer heel wat anders en keur ik ten zeerste af.
Jij bent echt de belichaming van alles wat er nu fout gaande is. Chapeau
pi_203298584
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:54 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ja? En?

Dit ja, iedereen heeft het recht om te kijken of een kans te wagen door te vragen, en ik heb het recht ze af te wijzen als ze me niet bevallen. Waarom altijd zo moeilijk denken. :?
pi_203298630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:58 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Dit ja, iedereen heeft het recht om te kijken of een kans te wagen door te vragen, en ik heb het recht ze af te wijzen als ze me niet bevallen. Waarom altijd zo moeilijk denken. :?
Jij hebt dat recht, en jij bent een sterke vrouw die de schouders op haalt. Maar je vergeet (en dat doe je wel vaker), dat niet iedereen zo is als jij.

Zie bijvoorbeeld deze tweet en de reacties:
twitter
pi_203298795
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:52 schreef Fugazi_ het volgende:
Alle vrouwen zijn hoeren.
Sec genomen; ja.
Vrouwen hebben zich al sinds mensenheugenis aan mannen gegeven, voor voedsel en veiligheid.
Dat ze deze relaties bestendigden door langere tijd bij een man te blijven, doet daar niets aan af.

Maar ook hoeren hebben hun grenzen en daar heb jij je aan te houden.
Het zijn nog steeds vrouwen.
Een dochter, een zus, een moeder, een mens.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:21:50 #50
441859 crew  Lenny77
pi_203298865
quote:

[..]
Ik mag je graag en bewonder je seksuele vrijheid.
Maar ik denk dat jij niet de lijn mag trekken voor de vrouwen hier of in het land (of waar dan ook). Jouw lijn ligt erg ver en ik denk dat maar een mini deel van de vrouwen zoals jou denken.
Dus nee: ik kleed me niet om een lustobject te zijn of expres op te vallen, nee ik zit niet te wachten op iedereen die maar denkt dat ie een kans denkt te mogen maken. En nee ik vraag er ook niet om om nagejoeld, nagefloten of ge-psssjjjt te worden. Ik loop daar gewoon per toeval en ben ergens naar op weg. Ik ben geen parade aan het lopen.

En voor de mannen die nu denken dat NIETS meer mag en mannen zijn altijd schuldig enz: er is niets mis met eens te lachen of zelfs een knipoogje. Er is ook niets mis om als een normale man te kijken (ipv als een bloeddorstige hond) en als de mogelijkheid er is, mag er zelfs een praatje gemaakt worden (bv aan een bushalte). Besef wel dat het vrij bedreigend overkomt als je gewoon naar iemand toeloopt die daar niet op zit te wachten. In veel situaties kan je het namelijk niet goed doen als vrouw... Dus je gaat je altijd rot voelen achteraf: lach je beleefd dan denken ze dat ze een kans maken en raak je er niet vanaf, zeg je nee dan zijn ze kwaad en krijg je er in het slechtste geval nog een hoer achterna gegooid.

Als laatste nog even dit: het overgrote deel van de mannen is gewoon echt wel netjes en voelt prima aan wat kan en niet kan en zullen een vrouw geen akelig gevoel bezorgen O+ . Ik hoop ook dat dit soort mannen het zich niet persoonlijk aantrekken en dat deze 'strijd' echt niet tegen hun is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_203298866
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:56 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Jij bent echt de belichaming van alles wat er nu fout gaande is. Chapeau
Godver :')
De wokeness is strong in this one 8)7
Was de kool aid lekker?
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:25:39 #52
441859 crew  Lenny77
pi_203298920
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:14 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Sec genomen; ja.
Vrouwen hebben zich al sinds mensenheugenis aan mannen gegeven, voor voedsel en veiligheid.
Dat ze deze relaties bestendigden door langere tijd bij een man te blijven, doet daar niets aan af.

Maar ook hoeren hebben hun grenzen en daar heb jij je aan te houden.
Het zijn nog steeds vrouwen.
Een dochter, een zus, een moeder, een mens.
:') Dit kan toch niet echt zijn?

Vrouwen en mannen hebben zich sinds mensenheugenis aan elkaar gegeven voor nageslacht! Bijkomend hadden/ hebben beide partijen extra voordelen bij elkaar en vullen ze elkaar aan.
Maar nee, de vrouwen zijn weer de hoeren :|W
pi_203298969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:44 schreef babylon het volgende:

[..]
Jij bent niet de eigenaar van het gevoel dat zo'n wandelend reclamebord heeft.
Nee.
Maar zij kunnen net zo min wat doen aan de gevoelens van een man.
pi_203299024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:28 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Nee.
Maar zij kunnen net zo min wat doen aan de gevoelens van een man.
Je hoeft niet wat te doen met die gevoelens.
pi_203299037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:') Dit kan toch niet echt zijn?

Vrouwen en mannen hebben zich sinds mensenheugenis aan elkaar gegeven voor nageslacht! Bijkomend hadden/ hebben beide partijen extra voordelen bij elkaar en vullen ze elkaar aan.
Maar nee, de vrouwen zijn weer de hoeren :|W
Vrouwen hadden seks en nageslacht te geven en veiligheid en voedsel nodig.
Hoe is dat anders als een vrouw geld voor seks vraagt, om eten te kunnen kopen en de huur te betalen?
pi_203299068
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:33 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Hoe is dat anders als een vrouw geld voor seks vraagt, om eten te kunnen kopen en de huur te betalen?
Deze bizarre stelling is al meteen onderuit te halen doordat in het stenen tijdperk vrouwen net zoveel jaagden als mannen.
pi_203299074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:32 schreef babylon het volgende:

[..]
Je hoeft niet wat te doen met die gevoelens.
Mannen hoeven ook niet altijd wat te doen met de gevoelens van vrouwen.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:36:44 #58
441859 crew  Lenny77
pi_203299092
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:33 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Maar de man wil ook nageslacht en seks krijgen en voor dat nageslacht geeft hij weer seks en dat voedsel moet uiteindelijk ook gekookt worden na het vangen, dus waarom is hij ook geen hoer?
pi_203299093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:35 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Mannen hoeven ook niet altijd wat te doen met de gevoelens van vrouwen.
Weet je wat, ik word moe van je. Ik vind je vervelend. Ik ga je op mijn Foe lijst zetten. Fijn weekend.
pi_203299140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:35 schreef babylon het volgende:

[..]
Deze bizarre stelling is al meteen onderuit te halen doordat in het stenen tijdperk vrouwen net zoveel jaagden als mannen.
Dichter bij huis dan; nog tot in de jaren 80 werden vrouwen ontslagen als ze gingen trouwen.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:42:55 #61
441859 crew  Lenny77
pi_203299206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:39 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Dichter bij huis dan; nog tot in de jaren 80 werden vrouwen ontslagen als ze gingen trouwen.
En vonden ze dat zelf fijn? Wie ontsloeg hun?
Ja wat waren dat goede tijden zeg :')
pi_203299230
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar de man wil ook nageslacht en seks krijgen en voor dat nageslacht geeft hij weer seks en dat voedsel moet uiteindelijk ook gekookt worden na het vangen, dus waarom is hij ook geen hoer?
Ja, seks krijgen, ja.
En een man kon geen vuur maken en zijn vlees op een stok boven dat vuur roosteren?
Lekker rolbevestigend weer.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:46:16 #63
441859 crew  Lenny77
pi_203299255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:44 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ja, seks krijgen, ja.
En een man kon geen vuur maken en zijn vlees op een stok boven dat vuur roosteren?
Lekker rolbevestigend weer.
Een vrouw jaagde ook en verzamelde voedsel.. Schei toch uit met je onzin..
Als er iemand rolbevestigend is ben jij het..
pi_203299272
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:26 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Beseffen sommige mensen hier in dit topic hoe moeilijk het is voor personen die dit mee hebben gemaakt om überhaupt niet de schuld bij zichzelf te leggen?
Je bent echt een vies mentaal geretardeerd zwijn als je denkt dat de slachtoffers zichzelf niet elke dag afvragen waarom het is gebeurd, en of het niet hun eigen schuld is.
Het is niet zo dat vrouwen daar helemaal geen invloed op hebben. Als je bepaalde gevaarlijke situaties juist opzoekt dan is de kans groter dat het gebeurd. Los van dat het slecht is wat de man doet.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203299385
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En vonden ze dat zelf fijn? Wie ontsloeg hun?
Ja wat waren dat goede tijden zeg :')
Nee. Maar het maakte ze wel weer afhankelijk van de mannen.
Ik zeg verder nergens dat het goed was.

En hoer zie ik verder ook niet als een scheldwoord.
Vrouwen hebben zo door de eeuwen heen overleefd.
Niks mis mee.
Mannen willen seks en willen daarvoor betalen.
Als vrouwen seks willen geven voor geld en/of goederen, dan is de rest gewoon een zakelijke transactie.

Ik zie synoniemen in een relatie. Iig tot de jaren 80 van de vorige eeuw.
Daarna wordt het schimmig, inderdaad.
pi_203299435
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:47 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Het is niet zo dat vrouwen daar helemaal geen invloed op hebben. Als je bepaalde gevaarlijke situaties juist opzoekt dan is de kans groter dat het gebeurd. Los van dat het slecht is wat de man doet.
Je mag je dan ook wel afvragen waarom dergelijke gevaarlijke situaties ontstaan en wat maakt ze dan precies gevaarlijk? Simpelweg de aanwezigheid van een vrouw :?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 12:58:41 ]
pi_203299449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:47 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
#victimblaming
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 12:59:19 #68
441859 crew  Lenny77
pi_203299452
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:54 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Nee. Maar het maakte ze wel weer afhankelijk van de mannen.
Ik zeg verder nergens dat het goed was.

En hoer zie ik verder ook niet als een scheldwoord.
Vrouwen hebben zo door de eeuwen heen overleefd.
Niks mis mee.
Mannen willen seks en willen daarvoor betalen.
Als vrouwen seks willen geven voor geld en/of goederen, dan is de rest gewoon een zakelijke transactie.

Ik zie synoniemen in een relatie. Iig tot de jaren 80 van de vorige eeuw.
Daarna wordt het schimmig, inderdaad.
Ik hoop dat je ook beseft dat de vrouw daar niet eens iets over te zeggen had vroeger? Je moest gewoon trouwen, willen of niet. En vaker ook nog met iemand die je niet wou. Die seks gaf je niet, die werd gewoon genomen en de 15 kinderen die daar uit kwamen, die je eigenlijk ook niet wou (toch geen 15 stuks) kreeg je er bovenop. Dus zover de 'vrijwillige' ruilhandel van seks voor voedsel en veiligheid.
Dus nee, geef mij maar de schimmige tijden van nu dan.
pi_203299500
@babylon: Dat iedereen met zijn/haar poten van een ander af moet blijven terwijl die ander dat niet wilt daar zijn we het allemaal over eens.

En misschien drukt die Mol zich ongelukkig uit oog probeert ie zichzelf in te dekken, los van hem is het wel een feit dat veel slachtoffers moeite hebben om over de drempel te komen door reden als zelfverwijt, schaamte en angst.

Technisch gezien doet hij hetzelfde als al die gasten in die praatshow's, roepen dat je het moet melden.

Alleen de manier waarop verschilt.
pi_203299562
Wat had John dan moeten zeggen? Kan hij, als directeur, meer doen dan vragen om dingen zsm te melden? Was je tevreden met bijvoorbeeld een verplichte cursus seksuele grenzen voor alle medewerkers? Wat lost dat op?
Challamang en pudding, dat is de echte leef.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 januari 2022 @ 13:10:03 #71
842 Zorro
Z
pi_203299587
Aan de reacties op John de Mol te zien krijg ik het idee dat men niet snapt waarom bij zijn functieomschrijving niet de eis "helderziendheid" vermeld is.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203299894
Dit gaat over dat the voice gedoe?

Okay, heb ik ook wel wat over te zeggen.
Ten eerste; not done, als alles waar is.

Aan de andere kant las ik ook van; nou, ja, ik wist ook niet wat te doen dus heb ik me maar laten doen.
Of; ik was er niet van gediend en ben weggegaan.

Zeg het dan!!
Blijf er niet mee lopen tot er eindelijk eentje wel haar strot open durft te trekken.

Ik snap wel dat je je schaamt omdat je jezelf in zo'n hoek hebt laten drukken.
Of misschien wilde je je kans op succes nog niet vergooien.
Kan ook. Maar dan verspeel je voor mij al je recht.
Maar als je niets zegt, blijft het dooretteren.

Sterker nog; zolang het niet aan het licht komt, voelen ze zich gesterkt en blijven ze het doen.

Dus nee, het is niet goed wat er gebeurd is en had nooit mogen gebeuren.

Maar door te zwijgen, zijn die meiden medeverantwoordelijk voor het in stand houden van die cultuur.
pi_203299989
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:07 schreef puddingman het volgende:
Wat had John dan moeten zeggen? Kan hij, als directeur, meer doen dan vragen om dingen zsm te melden? Was je tevreden met bijvoorbeeld een verplichte cursus seksuele grenzen voor alle medewerkers? Wat lost dat op?
Hij moet niet de slachtoffers op de vingers tikken. All I'm saying.
pi_203300025
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:02 schreef Werkman het volgende:
@:Babylon: Dat iedereen met zijn/haar poten van een ander af moet blijven terwijl die ander dat niet wilt daar zijn we het allemaal over eens.

En misschien drukt die Mol zich ongelukkig uit oog probeert ie zichzelf in te dekken, los van hem is het wel een feit dat veel slachtoffers moeite hebben om over de drempel te komen door reden als zelfverwijt, schaamte en angst.

Technisch gezien doet hij hetzelfde als al die gasten in die praatshow's, roepen dat je het moet melden.

Alleen de manier waarop verschilt.
Hij had kunnen zeggen: wij/ik moet kijken hoe wij er voor kunnen zorgen dat vrouwen zich wel veilig voelen om aan de bel te trekken. Dat is al anders dan: vrouwen moeten.
Maar wat nog belangrijker is, hij had moeten zeggen: wij gaan kijken hoe het kan dat deze mannen zo lang dit hebben kunnen doen.
pi_203300072
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:45 schreef babylon het volgende:

[..]
Hij had kunnen zeggen: wij/ik moet kijken hoe wij er voor kunnen zorgen dat vrouwen zich wel veilig voelen om aan de bel te trekken. Dat is al anders dan: vrouwen moeten.
Maar wat nog belangrijker is, hij had moeten zeggen: wij gaan kijken hoe het kan dat deze mannen zo lang dit hebben kunnen doen.
Eens met het laatste... maar als je het hele interview hebt gezien, weet je toch dat dat precies is wat hij heeft gezegd?
pi_203300109
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:49 schreef puddingman het volgende:

[..]
Eens met het laatste... maar als je het hele interview hebt gezien, weet je toch dat dat precies is wat hij heeft gezegd?
Ja, ik heb hem dat horen zeggen. En vanaf dat moment ging het fout. Want hij eindigde, legde de nadruk er op, met dat vrouwen een manier moeten vinden om zich uit te spreken. Als de daders niks doen, hoeven de vrouwen zich niet uit te spreken.
pi_203300120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:02 schreef babylon het volgende:

[..]
Jij hebt dat recht, en jij bent een sterke vrouw die de schouders op haalt. Maar je vergeet (en dat doe je wel vaker), dat niet iedereen zo is als jij.

Zie bijvoorbeeld deze tweet en de reacties:
[ twitter ]
Wie zijn toch die mensen die vrouwen op straat intimideren? Allemaal John de Mols?

:') Nee he, we weten allemaal het antwoord.

De man en vrouw worden GENIAAL tegen elkaar uitgespeeld in dit land _O_ Hulde!
pi_203300142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Wie zijn toch die mensen die vrouwen op straat intimideren? Allemaal John de Mols?

en ze komen er nog mee weg ook, wrs Ali b ook
pi_203300156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef babylon het volgende:

[..]
Ja, ik heb hem dat horen zeggen. En vanaf dat moment ging het fout. Want hij eindigde, legde de nadruk er op, met dat vrouwen een manier moeten vinden om zich uit te spreken. Als de daders niks doen, hoeven de vrouwen zich niet uit te spreken.
Laat jij je voordeur ook wagenwijd open staan? En je auto ook niet op slot? En je fiets ook geen slot? Waarom hangen er toch tienduizenden camera's buiten?

Iedereen moet zich gewoon gedragen, je lijkt wel een stampvoetend kind. Zo werkt deze wereld niet. Er zijn altijd mensen die misbruik maken in situaties waarin zij een kans zien. Dat moet je voorkomen.

En dat doen we als mensheid al echt een tijdje. Wat dacht je van zelfverdedigngscursussen. Ook maar afschaffen dan?

Je hebt echt een totaal verkeerd wereldbeeld. Criminelen verdwijnen niet, je moet jezelf daar tegen beschermen. Dat heet volwassen zijn.
pi_203300159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Gooi er nog even lekker wat racisme jongen! Lekker man. Bijna weekend, biertje erbij!

:')
pi_203300199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:55 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Laat jij je voordeur ook wagenwijd open staan? En je auto ook niet op slot? En je fiets ook geen slot? Waarom hangen er toch tienduizenden camera's buiten?

Iedereen moet zich gewoon gedragen, je lijkt wel een stampvoetend kind. Zo werkt deze wereld niet. Er zijn altijd mensen die misbruik maken in situaties waarin zij een kans zien. Dat moet je voorkomen.

En dat doen we als mensheid al echt een tijdje. Wat dacht je van zelfverdedigngscursussen. Ook maar afschaffen dan?

Je hebt echt een totaal verkeerd wereldbeeld. Criminelen verdwijnen niet, je moet jezelf daar tegen beschermen. Dat heet volwassen zijn.
Ja, er zijn foute lui. Nog steeds geen excuus om de slachtoffers de schuld te geven. Had je je deur maar moeten sluiten, je auto op slot moeten doen, of je fiets, is NOOIT een excuus dat de dader daar misbruik van mag maken.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 13:58:36 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_203300211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:43 schreef babylon het volgende:

[..]
Hij moet niet de slachtoffers op de vingers tikken. All I'm saying.
Ligt dat niet ook een beetje aan hoe dat uitgelegd wordt? Kijk, ik ben van mening dat die Rietbergen in 2019 er uit had gemoeten. En ik geloof niet dat dat niets te maken had met het feit dat die gozer niet de man van zijn zus was, ik geloof dat dat er alles mee te maken had.

Maar if anything is dat juist een extra reden om hem eruit te gooien, want dat geeft een signaal af van 'niemand die dit soort gedrag laat zien is veilig, vanwege positie of wat dan ook'.

Ik vind het daarnaast ook niet geloofwaardig dat hij zich niet in kan denken dat zo'n meisje dat daar dan staat, zo bleu als 't maar zijn kan, tegenover Rietbergen, die de man van de zus van de grote John de Mol is niet geïmponeerd is door die connectie.

Dan kan het wel zijn dat Rietbergen, vanuit John's positie gezien geen macht had, maar dat weet hij. Dat weet zo'n meisje niet. Die ziet de connectie, en denkt 'oei'. Dat hij zich dat niet kan voorstellen vind ik belachelijk. Wat betreft het 'vrouwen moeten het aangeven'. Dat zie ik een beetje van 2 kanten.

Ene kant, ja, het lijkt inderdaad op de vrouwen de schuld geven. Van de andere kant, als we even de emotie uit de situatie halen. Laten we even aannemen, gewoon voor het argument, dat ik zo'n groot bedrijf heb, en ik neem jou, @babylon, aan, voor whatever, doet er niet toe, jij bent een werknemer van mij.

Ik kan aan jouw hoofd niet zien of jij je handen thuis kunt houden, of jij geen smerige appjes gaat sturen, of jij whatever van de dingen doet die Rietbergen gedaan heeft. Ik kan het niet zien, en als jij mij geen aanleiding geeft om dat te denken, en jouw cv is goed en jij bent wat ik zoek, dan neem ik jou aan.

Vervolgens (ik bedoel dus nu in het algemeen als medewerker, en niet de jegaatmetmijnzusdusikziejouvakerdanmedewerkerX-connectie) 'verdwijn' jij in de organisatie, want die is zo groot, daar werken zoveel mensen, dat ik niet 24/7 achter jou sta om jou in de gaten te houden en als ik dat wel doe sta ik op dat moment niet achter een van de andere honderden of duizenden medewerkers om die in de gaten te houden.

Toch wil ik dat mijn medewerkers veilig zijn, zich veilig voelen, etc. Ik stel vertrouwenspersonen aan, etc etc. Allemaal leuk, in theorie. Maar als jij onderweg naar, noem eens wat, het toilet door een gang loopt, en jij maakt een of andere ranzige opmerking tegen een medewerkster die daar toevallig ook loopt, dan ga jij mij achteraf niet vertellen dat je dat hebt gedaan. Je gaat het mij ook niet vooraf vertellen.

Als die medewerkster vervolgens ook niet hierover naar buiten komt tegen een andere collega, de vertrouwenspersoon, wie dan ook, wat ga ik dan doen? Ik was er niet bij, ik heb het niet gehoord, niet gezien, het slachtoffer zegt het tegen niemand, jij zegt het zeker tegen niemand, dus wat ga ik dan doen?

Alles wat ik dan nog kán doen is reactief, en dat is als de informatie tot mij komt. Maar als die informatie niet tot mij komt, dan kan ik ook niets, of zie ik dat verkeerd?

Nou, dus in dat opzicht kan ik begrijpen dat als je je onveilig voelt, dan wel hebt gevoeld, dan wel dat er iets gebeurd is als hier, of wat dan ook, dat je wil dat je medewerkers dat communiceren, die dat is overkomen, want anders kun je niks.

Daarmee zeg ik nadrukkelijk niet, en bedoel ik ook nadrukkelijk niet, dat die medewerkster er om gevraagd heeft, het heeft uitgelokt, of ook maar iets een beetje in die richting. Ze kan uitdagende kleding aan hebben gehad, daar naakt hebben gelopen, whatever, dat betekent niet dat je als dader dan een vrijbrief hebt om dit soort shit te gaan doen.

Maar in dat licht bezien snap ik wel dat je in de positie van in dit geval John, die onmogelijk elke medewerker 24/7 kan monitoren, preventief heel weinig kan doen, en als ie dan wat doet, dat dat dan altijd reactief is want het ís al gebeurd, de opmerking ís al gemaakt, het appje ís al gestuurd, ik kan dat niet ongedaan maken, ik kan alleen nog maar reageren, maar dan moet ik wel die informatie hebben.

Of zie ik dat nou echt zo verkeerd? Nogmaals, Rietbergen had er in 2019 direct uit gemoeten. En ik vraag of ik dat verkeerd zie, oprecht, want als er een invalshoek is die ik nu niet zie, dan kan ik die meenemen en wellicht mijn mening herzien.
pi_203300268
quote:

Victim blaming/shaming puur sang. De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal maar vooral te benadrukken dat vrouwen toch wel echt zelf aan de bel moeten trekken en zelf moeten opletten en zelf moeten voorkomen dat ze in een situatie komen waar ze misbruikt kunnen worden.

En vaak genoeg snappen ze wel dat de daders ook een probleem zijn. Maar door nu de nadruk te verschuiven naar wat de vrouwen moeten doen, dragen ze bij aan het probleem.

Veelal zijn ze zich niet bewust wat vrouwen allemaal al doen om niet in de problemen te komen. En zeker nu, vandaag, niet bewust van hoe erg een klap in het gezicht van de slachtoffers is door de focus te verleggen.

*voornamelijk mannen, maar zeker niet alleen mannen. Evenzo dat het slachtoffer niet altijd een vrouw is
Wat ben jij voor een geslachtsverrader.

Digitale White Knights :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Plompzakker op 22-01-2022 08:55:35 ]
and no
pi_203300309
quote:

[..]
Je wil de gevolgen van zo'n actie zó zwaar maken dat je het wel uit je hoofd laat.
Vrouwen fysiek sterker maken met wapens is daarvoor een mogelijke oplossing, je blijft er wel vanaf als je anders dood wordt geschoten. Dat is nogal extreem en maatschappelijk ongewenst, dus laten we naar andere opties kijken.
Melden met grote gevolgen heeft hetzelfde effect; je weet dat als je aan iemand zit, je (bijvoorbeeld) direct je complete carrière verliest. Hoe serieus wordt zoiets nu genomen? Wat als ik bewijsbaar misbruikt ben, hoe snel wordt de dader dan gestraft, en hoe? Valt daar niet veel te verbeteren?
pi_203300430
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:57 schreef babylon het volgende:

[..]
Ja, er zijn foute lui. Nog steeds geen excuus om de slachtoffers de schuld te geven. Had je je deur maar moeten sluiten, je auto op slot moeten doen, of je fiets, is NOOIT een excuus dat de dader daar misbruik van mag maken.
We moeten hiervoor terug naar Adam & Eva vrees ik. Had ze die appel maar niet moeten pakken.
pi_203300445
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:45 schreef babylon het volgende:

[..]
Ja, nou?
Dat is toch ook precies wat ze moeten doen?
Als ze hun mond houden, weet niemand dat het gebeurd en kunnen ze er precies niets aan doen.
En dat is precies waarom het gebeurt en blijft gebeuren.

Ja, in de volgende (if any) edities de kandidaten niet meer een op een laten met de mentor.

Maar hoe wou je dat voor elkaar krijgen?
De papa of mama van de kandidaten altijd mee?

Chaperonnes aanstellen?
Tuurlijk. Maar dan ook niet zeuren dat er nog twee reclameblokken per aflevering bij komen, om de kosten eruit te halen.
pi_203300508
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ligt dat niet ook een beetje aan hoe dat uitgelegd wordt? Kijk, ik ben van mening dat die Rietbergen in 2019 er uit had gemoeten. En ik geloof niet dat dat niets te maken had met het feit dat die gozer niet de man van zijn zus was, ik geloof dat dat er alles mee te maken had.

Maar if anything is dat juist een extra reden om hem eruit te gooien, want dat geeft een signaal af van 'niemand die dit soort gedrag laat zien is veilig, vanwege positie of wat dan ook'.

Ik vind het daarnaast ook niet geloofwaardig dat hij zich niet in kan denken dat zo'n meisje dat daar dan staat, zo bleu als 't maar zijn kan, tegenover Rietbergen, die de man van de zus van de grote John de Mol is niet geïmponeerd is door die connectie.

Dan kan het wel zijn dat Rietbergen, vanuit John's positie gezien geen macht had, maar dat weet hij. Dat weet zo'n meisje niet. Die ziet de connectie, en denkt 'oei'. Dat hij zich dat niet kan voorstellen vind ik belachelijk. Wat betreft het 'vrouwen moeten het aangeven'. Dat zie ik een beetje van 2 kanten.

Ene kant, ja, het lijkt inderdaad op de vrouwen de schuld geven. Van de andere kant, als we even de emotie uit de situatie halen. Laten we even aannemen, gewoon voor het argument, dat ik zo'n groot bedrijf heb, en ik neem jou, @:babylon, aan, voor whatever, doet er niet toe, jij bent een werknemer van mij.

Ik kan aan jouw hoofd niet zien of jij je handen thuis kunt houden, of jij geen smerige appjes gaat sturen, of jij whatever van de dingen doet die Rietbergen gedaan heeft. Ik kan het niet zien, en als jij mij geen aanleiding geeft om dat te denken, en jouw cv is goed en jij bent wat ik zoek, dan neem ik jou aan.

Vervolgens (ik bedoel dus nu in het algemeen als medewerker, en niet de jegaatmetmijnzusdusikziejouvakerdanmedewerkerX-connectie) 'verdwijn' jij in de organisatie, want die is zo groot, daar werken zoveel mensen, dat ik niet 24/7 achter jou sta om jou in de gaten te houden en als ik dat wel doe sta ik op dat moment niet achter een van de andere honderden of duizenden medewerkers om die in de gaten te houden.

Toch wil ik dat mijn medewerkers veilig zijn, zich veilig voelen, etc. Ik stel vertrouwenspersonen aan, etc etc. Allemaal leuk, in theorie. Maar als jij onderweg naar, noem eens wat, het toilet door een gang loopt, en jij maakt een of andere ranzige opmerking tegen een medewerkster die daar toevallig ook loopt, dan ga jij mij achteraf niet vertellen dat je dat hebt gedaan. Je gaat het mij ook niet vooraf vertellen.

Als die medewerkster vervolgens ook niet hierover naar buiten komt tegen een andere collega, de vertrouwenspersoon, wie dan ook, wat ga ik dan doen? Ik was er niet bij, ik heb het niet gehoord, niet gezien, het slachtoffer zegt het tegen niemand, jij zegt het zeker tegen niemand, dus wat ga ik dan doen?

Alles wat ik dan nog kán doen is reactief, en dat is als de informatie tot mij komt. Maar als die informatie niet tot mij komt, dan kan ik ook niets, of zie ik dat verkeerd?

Nou, dus in dat opzicht kan ik begrijpen dat als je je onveilig voelt, dan wel hebt gevoeld, dan wel dat er iets gebeurd is als hier, of wat dan ook, dat je wil dat je medewerkers dat communiceren, die dat is overkomen, want anders kun je niks.

Daarmee zeg ik nadrukkelijk niet, en bedoel ik ook nadrukkelijk niet, dat die medewerkster er om gevraagd heeft, het heeft uitgelokt, of ook maar iets een beetje in die richting. Ze kan uitdagende kleding aan hebben gehad, daar naakt hebben gelopen, whatever, dat betekent niet dat je als dader dan een vrijbrief hebt om dit soort shit te gaan doen.

Maar in dat licht bezien snap ik wel dat je in de positie van in dit geval John, die onmogelijk elke medewerker 24/7 kan monitoren, preventief heel weinig kan doen, en als ie dan wat doet, dat dat dan altijd reactief is want het ís al gebeurd, de opmerking ís al gemaakt, het appje ís al gestuurd, ik kan dat niet ongedaan maken, ik kan alleen nog maar reageren, maar dan moet ik wel die informatie hebben.

Of zie ik dat nou echt zo verkeerd? Nogmaals, Rietbergen had er in 2019 direct uit gemoeten. En ik vraag of ik dat verkeerd zie, oprecht, want als er een invalshoek is die ik nu niet zie, dan kan ik die meenemen en wellicht mijn mening herzien.
_O_ _O_
pi_203300689
quote:

[..]
Als een dader niets doet, is er geen dader.
Als er geen dader is, is er ook geen slachtoffer en is er niets te melden.

Als er wel wat gebeurt, is het aan het slachtoffer om hier melding van te maken.
De dader zal dat niet doen.

Als een slachtoffer niks zegt, weet je niet dat het gebeurt.
Als je niet weet dat het gebeurt, ga je niet achter de dader aan.
Als de dader niet gepakt wordt, wordt die niet gestraft.
Als de dader niet gestraft wordt voor diens daad, zal die het allicht nog eens proberen.

Misschien ben ik simpel, maar dat lijkt mij een logische gevolgtrekking.

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 21-01-2022 16:26:15 ]
pi_203302425
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:16 schreef HansCojona het volgende:

[..]
We moeten hiervoor terug naar Adam & Eva vrees ik. Had ze die appel maar niet moeten pakken.
Ik denk niet dat een door de kerk misbruikt sprookje hier nou heel veel aan gaat helpen. Zeker omdat de kerk dat al 1500 jaar misbruikt om vrouwen te onderdrukken.
pi_203302665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:22 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Wat is je punt nou precies?

“Mannen, niet doen?”

Zeg je dat ook bij pedofielen en seriemoordenaars? “Foei! Niet doen! “ Of bij dieven? “Niet stelen!” Je snapt toch wel dat wijzen naar miljoenen mannen en hen maar eventjes opleggen geen viespeuk te zijn niet werkt? En al helemaal als je ALLE schuld legt bij 1 geslacht?

Het enige wat je kan doen is toekomstige generaties mannen fatsoenlijk opvoeden en de sexualisering van de samenleving op een rem zetten. Dat kost tijd, jaren en dan kan je op populatie niveau verandering brengen.

Maar in een keer miljoenen viespeuken heropvoeden? Hoe ga je dat doen? Met heropvoedingskampen?

Tot die tijd is het logisch om vrouwen te waarschuwen voor dit soort mannen voor te lichten hoe er mee om te gaan etc. totdat we een generatie respectvolle mensen creeeren. Strafrecht is de enige oplossing nu, en zelfs dat willen vrouwen niet. Dus ja, de Mol heeft een punt, geef het aan, anders gebeurt er geen hol, al ram je je hoofd 100 keer tegen een muur.

Dat hele “shock” excuus is je reinste onzin. Verantwoordelijkheid nemen, ja ook als vrouw. Stelletje gedesillusioneerden.
Bekken zullen schuimen
pi_203302746
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:41 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Wat is je punt nou precies?

“Mannen, niet doen?”

Zeg je dat ook bij pedofielen en seriemoordenaars? “Foei! Niet doen! “ Of bij dieven? “Niet stelen!” Je snapt toch wel dat wijzen naar miljoenen mannen en hen maar eventjes opleggen geen viespeuk te zijn niet werkt? En al helemaal als je ALLE schuld legt bij 1 geslacht?

Het enige wat je kan doen is toekomstige generaties mannen fatsoenlijk opvoeden en de sexualisering van de samenleving op een rem zetten. Dat kost tijd, jaren en dan kan je op populatie niveau verandering brengen.

Maar in een keer miljoenen viespeuken heropvoeden? Hoe ga je dat doen? Met heropvoedingskampen?

Tot die tijd is het logisch om vrouwen te waarschuwen voor dit soort mannen voor te lichten hoe er mee om te gaan etc. totdat we een generatie respectvolle mensen creeeren. Strafrecht is de enige oplossing nu, en zelfs dat willen vrouwen niet. Dus ja, de Mol heeft een punt, geef het aan, anders gebeurt er geen hol, al ram je je hoofd 100 keer tegen een muur.

Dat hele “shock” excuus is je reinste onzin. Verantwoordelijkheid nemen, ja ook als vrouw. Stelletje gedesillusioneerden.
Zolang mensen als De Mol vooral zeggen dat vrouwen weerbaarder moeten zijn, ben je nog niet echt bezig met heropvoeden. En er zijn er veel te veel die nog zo denken.
pi_203302815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:46 schreef babylon het volgende:

[..]
Zolang mensen als De Mol vooral zeggen dat vrouwen weerbaarder moeten zijn, ben je nog niet echt bezig met heropvoeden. En er zijn er veel te veel die nog zo denken.
Hij zegt toch dat vrouwen het tijdig moeten aangeven? Wat is daar mis mee? Hoe krijg je anders een rechtzaak of hoe wordt de dader aangepakt? Oh wacht, dat willen vrouwen niet want schaamte? Schaamte tegenover wie precies? De rechtbank? De media?

We leven in een rechtsstaat, geen kleuterklas.

Wat een circus is dit toch.
Bekken zullen schuimen
pi_203302901
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:51 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Hij zegt toch dat vrouwen het tijdig moeten aangeven? Wat is daar mis mee? Hoe krijg je anders een rechtzaak of hoe wordt de dader aangepakt? Oh wacht, dat willen vrouwen niet want schaamte? Schaamte tegenover wie precies? De rechtbank? De media?

We leven in een rechtsstaat, geen kleuterklas.

Wat een circus is dit toch.
Het is psychopatisch denken. Kan er niks anders van maken.
pi_203302949
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:57 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Het is psychopatisch denken. Kan er niks anders van maken.
Ik raad je aan om op te zoeken wat psychopathie precies inhoudt.
Bekken zullen schuimen
pi_203303289
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:57 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Je mag je dan ook wel afvragen waarom dergelijke gevaarlijke situaties ontstaan en wat maakt ze dan precies gevaarlijk? Simpelweg de aanwezigheid van een vrouw :?
De lust van de man maakt dit gevaarlijk.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203303308
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:59 schreef babylon het volgende:

[..]
#victimblaming
Wat bedoel je daarme te #zeggen?
pi_203303902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:35 schreef babylon het volgende:

[..]
Bewijs? Dit is nu niet waar voor nog bestaande jagers and verzamelaars.
2.
pi_203303938
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je ook beseft dat de vrouw daar niet eens iets over te zeggen had vroeger? Je moest gewoon trouwen, willen of niet. En vaker ook nog met iemand die je niet wou. Die seks gaf je niet, die werd gewoon genomen en de 15 kinderen die daar uit kwamen, die je eigenlijk ook niet wou (toch geen 15 stuks) kreeg je er bovenop. Dus zover de 'vrijwillige' ruilhandel van seks voor voedsel en veiligheid.
Dus nee, geef mij maar de schimmige tijden van nu dan.
Die tijden zullen daardoor ook weer weggaan hoe lang het ook duurt.
2.
pi_203304198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:22 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
Bewijs? Dit is nu niet waar voor nog bestaande jagers and verzamelaars.
Veel plezier op google.
pi_203304264
Dat ji
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarme te #zeggen?
Dat je de schuld bij de slachtoffers legt ipv de dader.
pi_203304312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:30 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
De lust van de man maakt dit gevaarlijk.
Dus moet een vrouw dan maar haar hele leven zich klein houden, situaties vermijden en blijven buigen voor ´de lust van een man?' Leuke wereld wel op die manier.
pi_203304415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:50 schreef babylon het volgende:

[..]
En van mijn ouders
En van vrouwen
En aan wie heb jij je ballen weggegeven?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203304440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Dus moet een vrouw dan maar haar hele leven zich klein houden, situaties vermijden en blijven buigen voor ´de lust van een man?' Leuke wereld wel op die manier.
Woman the fuck gewoon up,

En wees assertief.
No way dat een assertieve vrouw zich laat "verleiden" door wat foute woordjes van ..................... Uit machtsmisbruik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203304472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:04 schreef DR898 het volgende:

[..]
Wat ben jij voor een geslachtsverrader. Wij zouden je moeten ophangen aan je ballen. :o

Ballen? welke ballen.
pi_203304501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:41 schreef GeerttreeG het volgende:
_O-

Komen alleen maar van die vrouwen op af die zelf onverzadigdbaar zijn.

@LanaMyst, kom jij lesgeven?
pi_203304551
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:44 schreef babylon het volgende:

[..]
Veel plezier op google.
Kan niks met hard bewijs vinden.
2.
pi_203304562
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:36 schreef marc0871 het volgende:
Dit gaat over dat the voice gedoe?

Okay, heb ik ook wel wat over te zeggen.
Ten eerste; not done, als alles waar is.

Aan de andere kant las ik ook van; nou, ja, ik wist ook niet wat te doen dus heb ik me maar laten doen.
Of; ik was er niet van gediend en ben weggegaan.

Zeg het dan!!
Blijf er niet mee lopen tot er eindelijk eentje wel haar strot open durft te trekken.

Ik snap wel dat je je schaamt omdat je jezelf in zo'n hoek hebt laten drukken.
Of misschien wilde je je kans op succes nog niet vergooien.
Kan ook. Maar dan verspeel je voor mij al je recht.
Maar als je niets zegt, blijft het dooretteren.

Sterker nog; zolang het niet aan het licht komt, voelen ze zich gesterkt en blijven ze het doen.

Dus nee, het is niet goed wat er gebeurd is en had nooit mogen gebeuren.

Maar door te zwijgen, zijn die meiden medeverantwoordelijk voor het in stand houden van die cultuur.
Als je niet vraagt om in die positie te zijn, ben je naar mijn mening nooit verantwoordelijk voor...

Maar je laat je kans wel liggen ja om er wat aan te doen.
Maar veel vrouwen doen juist aangifte omdát ze niet willen dat het een ander overkomt.
Heel altruïstisch en alle lof voor dat, en ik hoop dat we een samenleving kunnen creeren waar dat gedrag een zo laag mogelijke drempel opgeworpen krijgt en het zo min mogelijk voorkomt.

Maarja hè... verder... , kut wereld, wees niet naief.
pi_203304888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik heb ze gisteren nog in de mond van je moeder en vrouw gehad.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 19:33:36 #109
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_203304970
"zo kijk mij eens deugen" topic
Ik ben inmiddels overleden
pi_203305247
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:33 schreef Enchanter het volgende:
"zo kijk mij eens deugen" topic
Oh ja, iemand die niet de schuld van aanranding bij het slachtoffer wil leggen. Wat een loser...

#sarcasm
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 20:18:20 #111
441859 crew  Lenny77
pi_203305864
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

En wees assertief.
No way dat een assertieve vrouw zich laat "verleiden" door wat foute woordjes van ..................... Uit machtsmisbruik.
Het gaat in haar post niet over wat woordjes maar het vermijden van plaatsen waar het gevaarlijk is als vrouw. Dan kan je nog zo assertief zijn als je wil...
pi_203306836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je niet vraagt om in die positie te zijn, ben je naar mijn mening nooit verantwoordelijk voor...

Je bent idd niet verantwoordelijk voor als het jou gebeurt.
Waar je echter wel wat aan kan doen, is dat het een ander overkomt.
Als je niks zegt, is de kans groot dat dat gebeurt.
Als je er wat van zegt, kan er opgetreden worden, dat het niet meer gebeurt.
pi_203306894
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het gaat in haar post niet over wat woordjes maar het vermijden van plaatsen waar het gevaarlijk is als vrouw. Dan kan je nog zo assertief zijn als je wil...
Als dat zo is reageer ik idd op iets anders.
pi_203311393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:04 schreef DR898 het volgende:

[..]
Wat ben jij voor een geslachtsverrader. Wij zouden je moeten ophangen aan je ballen. :o

Mooie incelvertoning weer Eliot Rodger
pi_203311402
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:48 schreef babylon het volgende:
Dat ji
[..]
Dat je de schuld bij de slachtoffers legt ipv de dader.
Ik leg niet de hele schuld bij de slachtoffers. Ik zei dat de slachtoffers in sommige gevallen zelf ook invloed hebben door gevaarlijke situaties niet op te zoeken.

Is hetzelfde alsof iemand een leeuwenkooi springt, opgegeten wordt, en dan mag je vervolgens niet zeggen dat hij niet zo slim bezig was vanwege #victimshaming
pi_203311426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Je moet niks als vrouw maar als je als vrouw door donkere steegjes in de nacht loopt dan heb je nou eenmaal meer risico dat zoiets gebeurd t.o.v. een man.
pi_203311601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 07:56 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik leg niet de hele schuld bij de slachtoffers. Ik zei dat de slachtoffers in sommige gevallen zelf ook invloed hebben door gevaarlijke situaties niet op te zoeken.
Ja, dat is dus victim blaming.

Kijk ook:
https://www.nu.nl/metoo/6(...)oede-reactie-is.html
pi_203311629
Vrouwen gebruiken hun seksualiteit om aan de top te geraken, zo zit het spel nu eenmaal in elkaar.
Don't change the players, change the game.
pi_203311890
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 08:43 schreef babylon het volgende:

[..]

Kijk ook:
Dit is gewoon je kop in het zand steken. Ook vrouwen hebben invloed op hun veiligheid en zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Woke shit gaat dit niet veranderen hoor, hoe graag we dat ook zouden willen
pi_203312192
De daders moeten het voortaan gewoon zelf melden. Dan is iedereen blij en hebben de slachtoffers geen goede reden om zo te zeiken.
pi_203312514
quote:

[..]
[..]
Jouw eigen topic keert zich tegen je dude.. je doet iets niet goed :')
and no
  zaterdag 22 januari 2022 @ 11:18:03 #122
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203312994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Aan de mannen die zijn vrouw neuken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_203313379
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 08:43 schreef babylon het volgende:

[..]

Kijk ook:
Leuk, misschien wat minder propaganda gaan lezen? En inzien dat je naar extreem linkse deugmedia aan het kijken bent?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:22:54 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203313731
MIMIMIMI PROPAGANDA VAN EXTREEM LINKSE DEUGMEDIA :'( :'( :'(

Nee, tegen zulke ijzersterke argumentatie is geen kruid gewassen hoor.
Huilen dan.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:29:33 #125
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_203313816
quote:

[..]

En wees assertief.
Assertiviteit is een karaktereigenschap die niet iedereen heeft. :{
Ja ja
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 12:34:29 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_203313877
he, @babylon, waarom reageer je niet op mijn lange post?
pi_203314061
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:34 schreef CoolGuy het volgende:
he, @:babylon, waarom reageer je niet op mijn lange post?
Excuus, gisteren geen tijd voor gehad, en toen uit het oog verloren. Zal er later nog even naar kijken. Druk druk druk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2022 15:38:53 ]
pi_203314237
quote:

[..]
nee en als iedereen over de hele planeet genoeg voedsel had, was er geen hongersnood geweest. En als we china met de grond gelijk hadden gemaakt, zaten we nu niet in een pandemie. Je kunt niet alles voorkomen. Er zitten nou eenmaal rare lui tussen. Mannen EN vrouwen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 13:06:16 #129
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203314339
quote:
Ik weet dat er aan het eind van je post een disclaimer staat, maar waarom niet gewoon algemeen houden in plaats van meteen de aanval op jezelf - als man zijnde - in te zetten? Dan sluit je ook meteen non-binaire mensen niet uit ^O^
'Mensen die de focus leggen op wat andere mensen anders moeten doen' terwijl het andere mensen zijn die het probleem veroorzaken.

quote:
Dat is niet wat John de Mol heeft gezegd (heb je überhaupt gekeken of lees je alleen wat twitterberichtjes van permagekwetste, schuimbekkende pittig-kort-kapseltjes?) Wat hij zegt is dat hij niet in kan grijpen als hij niet weet dat er foute zooi gebeurt en door wie dat gebeurt.
Je kunt NOOIT voorkomen dat mensen de fout in gaan. Het is alsof je zegt dat de politie maar moet zorgen dat overvallers niemand meer overvallen als ze je vragen aangifte te doen. Dat huisartsen mensen op moeten bellen om ze te vertellen dat ze langs moeten komen omdat ze vermoeden dat ze weleens iets onder de leden kunnen hebben in plaats van dat mensen zelf bij een klacht aan de bel trekken.
Hoe zou jij als je een bedrijf had waarin duizenden mensen werken en duizenden 'klanten' over de vloer komen zorgen dat NIEMAND zich misdraagt? Want ik denk dat John de Mol prima open staat voor die gouden tip.

quote:
Hij heeft niet gesproken over wat vrouwen doen of dat het hun eigen schuld is. Hij heeft gezegd dat hij niet op de hoogte was en dus ook niet kon ingrijpen. Iets dat hij wel had gekund als vrouwen aan de bel hadden getrokken. Talpa heeft daarvoor diverse loketten én externe en onafhankelijke vertrouwenspersonen als men niet in persoon aan de bel durft te trekken.

quote:
Veelal zijn ze zich niet bewust wat vrouwen allemaal al doen om niet in de problemen te komen.
Vertel. Wat doen vrouwen volgens jou allemaal al om niet in de problemen te komen?

quote:
En zeker nu, vandaag, niet bewust van hoe erg een klap in het gezicht van de slachtoffers is door de focus te verleggen.
Dat is niet wat hij deed. Hij stelde, terecht, dat je niet kunt ingrijpen als je niet weet dat dingen gebeuren, waar die gebeuren en door wie die gebeuren. Nogmaals; als jij een gouden tip hebt om criminaliteit 100% te voorkomen denk ik dat de wereld je overlaadt met alles wat je maar hebben wilt.

quote:
Jup. Vrouwen ook overigens (die vergat je even te noemen).

Maar je gebeden zijn verhoord. Hij gaat allerlei dingen doen om te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren, blijkbaar. Ik wens 'm succes. God himself kan niet voorkomen dat mensen zich misdragen, maar hij gaat dit allemaal voorkomen zonder dat vrouwen aangifte hoeven te doen of melding hoeven te maken van wangedrag. Of hij zich ook inzet voor mannen die met ongewenste avances van zich omhoog willen neukende vrouwen te maken krijgen heeft hij niet bekendgemaakt, maar ik hoop toch dat hij het probleem meteen beide kanten op aanpakt.

Verder; als blijkt dat de beschuldigingen kloppen en de mannen zich bewust waren - of konden zijn - van het feit dat de vrouwen niet wilden (waar die vrouwen 16 of ouder waren) danwel zich vergrepen aan mensen van onder de minimumleeftijd (jonger dan 16) dan hoop ik dat die de maximale straf krijgen die op dat soort vergrijpen staat. Ook hoop ik dat iedereen die het wist en GEEN aangifte deed (linda, chantal, wendy, martijn, edwin, roel, waylon, lil, anouk, sanne etc etc etc) ook een flinke duw krijgen. Vooralsnog is er echter nog helemaal niets bewezen, maar heeft iedereen toch zijn oordeel al geveld. Waren de vermeende daders vrouw geweest en de vermeende slachtoffers man vraag ik me af hoeveel mensen al dermate hysterisch vingerwijzend levens aan het slopen zouden gaan.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 22 januari 2022 @ 13:30:54 #130
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203314756
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 07:56 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Is hetzelfde alsof iemand een leeuwenkooi springt, opgegeten wordt, en dan mag je vervolgens niet zeggen dat hij niet zo slim bezig was vanwege #victimshaming
Gevaarlijke situaties?

Zoals naar je werk gaan, thuis zijn, bij familie zijn, naar de bbq van Marco Borsato gaan?
Of lekker dansen in de club, op een terrasje zitten, overdag met vriendinnen samen door het park lopen?

Verreweg het meeste lastig vallen en misbruik vindt plaats op wat geen gevaarlijke plekken zouden moeten zijn. Van de werkvloer tot die bushalte. Maar toch zal en moet altijd even dat niet bestaand geval worden aangehaald van iemand die poedeltjesnaakt midden in de nacht door het bos huppelde, want daar woont de grote boze in de bosjes sleur verkrachter ofzo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203314796
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:29 schreef Piebe het volgende:

[..]
Assertiviteit is een karaktereigenschap die niet iedereen heeft. :{
Weerbaarheid is enorm belangrijk, misschien wat meer aandacht aan schenken in dat geval dus....
pi_203314822
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:06 schreef Danny het volgende:
Verder; als blijkt dat de beschuldigingen kloppen en de mannen zich bewust waren - of konden zijn - van het feit dat de vrouwen niet wilden (waar die vrouwen 16 of ouder waren) danwel zich vergrepen aan mensen van onder de minimumleeftijd (jonger dan 16) dan hoop ik dat die de maximale straf krijgen die op dat soort vergrijpen staat. Ook hoop ik dat iedereen die het wist en GEEN aangifte deed (linda, chantal, wendy, martijn, edwin, roel, waylon, lil, anouk, sanne etc etc etc) ook een flinke duw krijgen. Vooralsnog is er echter nog helemaal niets bewezen, maar heeft iedereen toch zijn oordeel al geveld. Waren de vermeende daders vrouw geweest en de vermeende slachtoffers man vraag ik me af hoeveel mensen al dermate hysterisch vingerwijzend levens aan het slopen zouden gaan.
_O- wacht maar, tot er een jonge donkere knaap van een jaar of 18 bij Boos! Aanklopt.
Weet jij wie de vader is van het 9e kind van Anouk? Dat bedoel ik!
  zaterdag 22 januari 2022 @ 13:40:26 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203314880
Ontopic verder nog.
Ik vind het helemaal prima dat er op het belang van melden wordt gehamerd.
Het enige wat ik in dit geval nogal zo zo vond is dat na een enorme reeks van klachten en gedoe die je voor ogen krijgt je gewoon doodleuk zegt ja maar in mijn bedrijf kan dit helemaal niet. Zero tolerance (om in diezelfde adem te vertellen dat een dader mag blijven).

Het is vrij duidelijk naar aanleiding van de enorme berg aan klachten en gesprekken over het hoe en wat dat het op de werkvloer wel degelijk redelijk normaal was om seksuele uitingen te doen, ongevraagd.
En dat er een cultuur was van opmerkingen e.d. weglachen/accepteren. Dat echt vrijwel iedereen ervan wist, ook dat het regelmatig op en over de grens was.

Ik denk dat het dan, zeker als reactie op zo’n aflevering, handiger is om eerst eens te zeggen ja er is wat mis op deze werkvloer en dat maakt dat mensen het niet aan durven te geven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 14:36:00 #134
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203315513
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ontopic verder nog.
Ik vind het helemaal prima dat er op het belang van melden wordt gehamerd.
Het enige wat ik in dit geval nogal zo zo vond is dat na een enorme reeks van klachten en gedoe die je voor ogen krijgt je gewoon doodleuk zegt ja maar in mijn bedrijf kan dit helemaal niet.
Het kan overal, simpelweg omdat voorkomen onmogelijk is. Wat je er vervolgens mee doet is natuurlijk een ander verhaal.

quote:
Zero tolerance (om in diezelfde adem te vertellen dat een dader mag blijven).
Zero tolerance als het op ongewenst grensoverschrijdend gedrag gaat. Dat moet echter natuurlijk wel eerst aantoonbaar zijn. Alleen het zien van een paar whatsappjes maakt het nog niet ongewenst. Je kunt pas weten dat het ongewenst is als dat bv blijkt uit de reacties op die whatsappjes en dickpics, of als de vrouwen daadwerkelijk melding maken.

quote:
Het is vrij duidelijk naar aanleiding van de enorme berg aan klachten en gesprekken over het hoe en wat dat het op de werkvloer wel degelijk redelijk normaal was om seksuele uitingen te doen, ongevraagd.
Alleen het vragen of het mag an sich is al grensoverschrijdend, dus da's niet echt een duidelijke graadmeter natuurlijk. Wel zou je als bedrijf kunnen zeggen dat NIETS mag. Geen blikken, geen complimentjes, geen aanraking, geen geflirt, geen grapjes, geen 'ik loop wel even mee naar je auto want het is een gevaarlijke buurt' etc. Niets van dat alles. Zodra zoiets dan tóch gebeurt, meteen alle betrokken partijen eruit flikkeren.

quote:
En dat er een cultuur was van opmerkingen e.d. weglachen/accepteren. Dat echt vrijwel iedereen ervan wist, ook dat het regelmatig op en over de grens was.
Is allemaal nog steeds maar van horen zeggen natuurlijk. Ja, het heeft de schijn zeer tegen, maar er is nog helemaal niets duidelijk. We kennen ook echt nog maar één kant van het verhaal.

quote:
Ik denk dat het dan, zeker als reactie op zo’n aflevering, handiger is om eerst eens te zeggen ja er is wat mis op deze werkvloer en dat maakt dat mensen het niet aan durven te geven.
Dat zou kunnen, maar wat verandert dat nou wezenlijk? Hij zegt dan nog steeds hetzelfde, zónder aan te geven dat er weinig tegen gedaan kan worden als dit soort zaken niet aangekaart worden en dát zorgt er dan mogelijk weer voor dat mensen het nog steeds niet aan zullen kaarten, waardoor er weer niets tegen ondernomen kan worden.
Buiten dat; door te ervaren dat dit gebeurt en er vervolgens op te handelen voorkom je dat zo'n smeerlap het bij anderen óók kan flikken.
Als Tim met droge ogen vertelt dat borsato aan kontjes van 13-jarigen zat en hun OUDERS dat bevestigen dan kan ik niet anders dan constateren dat die ouders het spoor ook nogal bijster zijn. Ik weet dat IK totaal anders zou reageren dan mijn schouders ophalen als het bij MIJN dochter zou zijn gebeurd in ieder geval.

Maar goed; jij vindt dus dat vrouwen het NIET zouden moeten (kunnen en durven) melden? En als dat het geval is; hoe zie je dan voor je dat men weet dat dit soort dingen uberhaupt spelen?
  zaterdag 22 januari 2022 @ 14:53:11 #135
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203315696
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:36 schreef Danny het volgende:

[..]
Het kan overal, simpelweg omdat voorkomen onmogelijk is. Wat je er vervolgens mee doet is natuurlijk een ander verhaal.
[..]
Zero tolerance als het op ongewenst grensoverschrijdend gedrag gaat. Dat moet echter natuurlijk wel eerst aantoonbaar zijn. Alleen het zien van een paar whatsappjes maakt het nog niet ongewenst. Je kunt pas weten dat het ongewenst is als dat bv blijkt uit de reacties op die whatsappjes en dickpics, of als de vrouwen daadwerkelijk melding maken.
[..]
Alleen het vragen of het mag an sich is al grensoverschrijdend, dus da's niet echt een duidelijke graadmeter natuurlijk. Wel zou je als bedrijf kunnen zeggen dat NIETS mag. Geen blikken, geen complimentjes, geen aanraking, geen geflirt, geen grapjes, geen 'ik loop wel even mee naar je auto want het is een gevaarlijke buurt' etc. Niets van dat alles. Zodra zoiets dan tóch gebeurt, meteen alle betrokken partijen eruit flikkeren.
[..]
Is allemaal nog steeds maar van horen zeggen natuurlijk. Ja, het heeft de schijn zeer tegen, maar er is nog helemaal niets duidelijk. We kennen ook echt nog maar één kant van het verhaal.
[..]
Dat zou kunnen, maar wat verandert dat nou wezenlijk? Hij zegt dan nog steeds hetzelfde, zónder aan te geven dat er weinig tegen gedaan kan worden als dit soort zaken niet aangekaart worden en dát zorgt er dan mogelijk weer voor dat mensen het nog steeds niet aan zullen kaarten, waardoor er weer niets tegen ondernomen kan worden.
Buiten dat; door te ervaren dat dit gebeurt en er vervolgens op te handelen voorkom je dat zo'n smeerlap het bij anderen óók kan flikken.
Als Tim met droge ogen vertelt dat borsato aan kontjes van 13-jarigen zat en hun OUDERS dat bevestigen dan kan ik niet anders dan constateren dat die ouders het spoor ook nogal bijster zijn. Ik weet dat IK totaal anders zou reageren dan mijn schouders ophalen als het bij MIJN dochter zou zijn gebeurd in ieder geval.

Maar goed; jij vindt dus dat vrouwen het NIET zouden moeten (kunnen en durven) melden? En als dat het geval is; hoe zie je dan voor je dat men weet dat dit soort dingen uberhaupt spelen?
Euhm, de Mol had het over die melding hè? Daarna mocht Rietbergen gewoon blijven. Dat was dus wat er gebeurde NA een melding en bewijs, welke zero tolerance?

En ik begin mijn tekst met dat ik het prima vind dat er gehamerd wordt op doe die melding.
Maar na een uitzending te hebben bekeken en alles wat er in de afgelopen tijd over is gezegd door velen eromheen zou je toch eens als eerste moeten zeggen dat er eens serieus naar de bedrijfscultuur gekeken moet worden en in hoeverre die zorgt dat mensen het niet tot amper melden.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 15:05:59 #136
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203315813
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Euhm, de Mol had het over die melding hè? Daarna mocht Rietbergen gewoon blijven. Dat was dus wat er gebeurde NA een melding en bewijs, welke zero tolerance?
Oh dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik had niet door dat dat eerste geval daadwerkelijk door een vrouw gemeld was. Ja in dat geval had hij direct moeten ontslaan en wmb de vrouw moeten bijstaan bij het doen van aangifte.
pi_203315846
quote:

[..]

En wees assertief.
Ook als je assertief bent kun je verkracht worden. Dat is het enige dat ik je mee wil geven.

Wat jouw mening verder is of hoe jij hierover denkt kan ik niet veranderen. Maar ik kan je wel vragen om op te letten wat je zegt, want sommige dingen kunnen voor mensen die dit daadwerkelijk meegemaakt hebben ook pijnlijk zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2022 15:11:20 ]
pi_203315910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:08 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Ook als je assertief bent kun je verkracht worden. Dat is het enige dat ik je mee wil geven.

Wat jouw mening verder is of hoe jij hierover denkt kan ik niet veranderen. Maar ik kan je wel vragen om op te letten wat je zegt, want sommige dingen kunnen voor mensen die dit daadwerkelijk meegemaakt hebben ook pijnlijk zijn.
Uiteraard kan het pijnlijk zijn, ehm, mening veranderen kan wel, als je nieuwe inzichten levert....

"letten op wat je zegt" is weleens frustrerend, ik snap wel wat je zegt en het is ook belangrijk om mensen met PTSS te respecteren en daar netjes mee om te gaan.

Neemt niet weg dat de weg vooruit is dat we vrouwen assertiever proberen te maken en wat de Mol gezegd heeft - geloof ik - dat we ervoor zorgen dat vrouwen zich veilig genoeg voelen om wat te melden.

Maar ook politiek is het 30x problematisch gesteld hoor, de politie doet nauwelijks wat met aangiften, er liggen genoeg items op tafel (of nouja, verstopt onder het tafelkleed) die opgepakt kunnen worden waardoor het beter zal worden.

Ook de immigratieproblematiek werkt hier aan mee.

Maar er zijn veel vrouwen ja die achteraf spijt hebben, die laten zich dan "overtuigen" maar zijn eigenlijk gewoon niet weerbaar genoeg om nee te zeggen.

Ik wil niet zeggen dat dat makkelijk is en weet ik veel wat maar het is een goede skill om jezelf te kunnen redden.
pi_203316153
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tot dusver helemaal met je eens. Wat mij betreft was John alleen met damage control bezig.

quote:
Ene kant, ja, het lijkt inderdaad op de vrouwen de schuld geven. Van de andere kant, als we even de emotie uit de situatie halen. Laten we even aannemen, gewoon voor het argument, dat ik zo'n groot bedrijf heb, en ik neem jou, @:babylon, aan, voor whatever, doet er niet toe, jij bent een werknemer van mij.

Nee, dat is inderdaad niet iets wat hij, helderziende, kan weten. Helemaal mee eens.

quote:
Klopt

quote:
En bij een bedrijf hoort daar ook iets voor te zijn. Zo te horen ook hier. Alleen functioneerde het blijkbaar niet goed.

quote:
Daar zitten we sowieso op één lijn.

quote:

Het gaat mij om de timing. Je bent daar als de grote baas om een verklaring af te leggen over wat er mogelijk gebeurt is. En dan zijn er drie punten die je kunt/moet benoemen:
- Er is een enorm signaal dat in mijn bedrijf dit soort dingen gebeuren, dit kan niet, dit gaan we (laten) uitzoeken, en we hopen dat als het allemaal waar is, de schuldigen worden betrapt.
- Binnen ons bedrijf hebben wij er niet voor gezorgd dat signalen die gegeven worden, serieus worden genomen. Of er iets is gebeurt, is aan de rechter, dat er op meerdere malen poging is gedaan om hier iets over te vertellen, blijkt uit de verklaringen. En dat is onvoldoende serieus genomen. Getuige dat er maar één geval bij mij op het bureau is gekomen.
- Slachtoffers moeten aan de bel trekken, anders weten wij het niet, en kunnen we niet doen.

En de focus van De Mol lag op die laatste. De mogelijke slachtoffers hebben het verkeerd gedaan.

De eerste twee punten heeft hij niet of nauwelijks aandacht aan besteed. En in mijn ogen, als je de focus niet legt op de daders of op z'n minst de omgeving waar jij verantwoordelijk voor bent die dus niet veilig genoeg is, maar je legt de focus op de slachtoffers die niet of onvoldoende naar voren zijn gekomen... doe je aan victim shaming.
pi_203316200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:36 schreef Danny het volgende:
En dit is waarom ik niet verder in ga op jouw posts. Je doet het zelf ook gewoon. En ik weet niet of het onkunde of onwil is, maar ik besteed mijn tijd er niet meer aan.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 15:39:45 #141
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203316204
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:08 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Klopt. Ook als je man bent kan dat trouwens. En ook als de verkrachter een vrouw is kan dat. Ik zou graag zien dat dit soort zaken gewoon aangepakt worden voor iedereen en niet alleen voor vrouwen. Het is al erg genoeg dat er met twee maten gemeten wordt als het aankomt op bagatelliseren van het probleem of zelfs het lacherig wegwuiven ervan, maar laten we proberen niet elke vrouw en elke man de daden van een heel klein deel van die groepen weg te zetten. Ook dát is nogal pijnlijk en kwetsend enzo. En compleet bullshit ook nog eens.

quote:
Alles kan voor iedereen pijnlijk zijn. Ook het over een kam scheren van 'mannen' in een adem met 'verkrachters' vind ik pijnlijk. Het leven is soms hard en mensen hebben weleens een mening die anders is dan de jouwe of mijne.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 15:41:47 #142
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203316227
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:38 schreef babylon het volgende:

[..]
En dit is waarom ik niet verder in ga op jouw posts. Je doet het zelf ook gewoon. En ik weet niet of het onkunde of onwil is, maar ik besteed mijn tijd er niet meer aan.
Ok. Als jij het normaal vindt dat je als ouder weet dat er een viespeuk aan je 13-jarige dochter heeft gezeten en je meldt dat gewoonweg pas jaren later als een youtuber een oproepje doet, prima. In mijn ogen sporen die lui als ouder niet, sorry dat ik het zeg.
Als je je daar niet in kunt vinden, prima. Is voor jou blijkbaar meteen een makkelijke manier om de lastige vragen mbt je aangetoonde hypocrisie en je dubbele moraal te kunnen negeren, wat altijd handig is als je in een hoek bent geluld ^O^
(come to think of it; eerder had je al eens gezegd dat je vaak doelbewust een tegengestelde mening uitte dan waar je daadwerkelijk achter stond oid toch? beetje trollen zeg maar? Dat verklaart het dan wel weer een beetje :Y)

[ Bericht 4% gewijzigd door Danny op 22-01-2022 15:50:16 (fout in formulering) ]
pi_203316254
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:41 schreef Danny het volgende:

[..]
Ok. Als jij het normaal vindt dat je als ouder weet dat er een viespeuk aan je 13-jarige dochter heeft gezeten en je meldt dat gewoonweg pas jaren later als een youtuber een oproepje doet dan spoor je als ouder imo niet. Sorry dat ik het zeg. Als je je daar niet in kunt vinden, prima. Is voor jou blijkbaar meteen een makkelijke manier om de lastige vragen mbt je aangetoonde hypocrisie en je dubbele moraal te kunnen negeren, wat altijd handig is als je in een hoek bent geluld ^O^
Wil je mijn geen woorden, zeker niet zulke vuige, in de mond leggen? Bvd.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 15:44:57 #144
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203316274
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:43 schreef babylon het volgende:

[..]
Wil je mijn geen woorden, zeker niet zulke vuige, in de mond leggen? Bvd.
hoor wie het zegt _O-

edit: ik zie dat ik mijn eerste zin verkeerd heb geformuleerd, die pas ik nog aan.
edit2: aangepast, het leek of ik jou beschuldigde, wat niet het geval was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 22-01-2022 15:50:44 ]
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:13:17 #145
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203316679
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:41 schreef Danny het volgende:

[..]
Ok. Als jij het normaal vindt dat je als ouder weet dat er een viespeuk aan je 13-jarige dochter heeft gezeten en je meldt dat gewoonweg pas jaren later als een youtuber een oproepje doet, prima. In mijn ogen sporen die lui als ouder niet, sorry dat ik het zeg.
Als je je daar niet in kunt vinden, prima. Is voor jou blijkbaar meteen een makkelijke manier om de lastige vragen mbt je aangetoonde hypocrisie en je dubbele moraal te kunnen negeren, wat altijd handig is als je in een hoek bent geluld ^O^
(come to think of it; eerder had je al eens gezegd dat je vaak doelbewust een tegengestelde mening uitte dan waar je daadwerkelijk achter stond oid toch? beetje trollen zeg maar? Dat verklaart het dan wel weer een beetje :Y)
1 van de problemen die hier speelt is dat het vaak onderling begint met zeggen goh dit was awkward/fout en dat er dan gereageerd wordt met je moet je niet zo aanstellen, is gewoon een flirt of amicaal en bla bla bla.

Er wordt mensen erg vaak verteld dat ze het verkeerd zien, zich aanstellen of zelfs dat het eigen schuld was ipv te zeggen ga ermee naar de juiste instantie en laat het daar toetsen.
Zo ook in het geval van the voice (vele verhalen over ach is gewoon een flirt, weglachen en het onder de ogen van anderen doen die niets zeggen of doen) en ik kan me voorstellen dat dat op zo’n bbq ook zo is gegaan (wat ik dus niet zeker weet).

Als jij denkt wow wat is dit, dit is fout, en iedereen om je heen kijkt op noch om ervan of zegt zelfs niets aan de hand joh is de kans redelijk aanwezig dat je aan jezelf gaat twijfelen.
Daarom zie je ook vrij vaak voorkomen dat het balletje pas echt weer gaat rollen als er met anderen is gepraat die zeggen joh dit kan niet, dit is niet ok.

Dat is dus die ‘cultuur’ en daarom is het zo belangrijk die eens goed te bespreken als samenleving/bedrijf/organisatie of wat dan ook.
Dat is dus waarom je zo moet oppassen met de focus teveel te leggen op ja maar had je het maar moeten melden, het van belang is eerst eens te kijken of dat wel zo makkelijk is, of dat ondersteund wordt.
pi_203316788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:39 schreef Danny het volgende:

[..]
Klopt. Ook als je man bent kan dat trouwens. En ook als de verkrachter een vrouw is kan dat. Ik zou graag zien dat dit soort zaken gewoon aangepakt worden voor iedereen en niet alleen voor vrouwen. Het is al erg genoeg dat er met twee maten gemeten wordt als het aankomt op bagatelliseren van het probleem of zelfs het lacherig wegwuiven ervan, maar laten we proberen niet elke vrouw en elke man de daden van een heel klein deel van die groepen weg te zetten. Ook dát is nogal pijnlijk en kwetsend enzo. En compleet bullshit ook nog eens.
[..]
Alles kan voor iedereen pijnlijk zijn. Ook het over een kam scheren van 'mannen' in een adem met 'verkrachters' vind ik pijnlijk. Het leven is soms hard en mensen hebben weleens een mening die anders is dan de jouwe of mijne.
Dat ben ik met je eens, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.

Het is meer dat ik me zo oprijg omdat er figuren rondlopen die menen dat het komt omdat je ‘je dan maar niet in een gevaarlijke situatie moet begeven, omdat je assertiever moet zijn, en als het al gebeurd is moet je je niet aanstellen want WOll was veel erger’.

En dat is complete bullshit, voor zowel mannen als vrouwen die dit meegemaakt hebben.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 16:26:40 #147
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203316909
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

1 van de problemen die hier speelt is dat het vaak onderling begint met zeggen goh dit was awkward/fout en dat er dan gereageerd wordt met je moet je niet zo aanstellen, is gewoon een flirt of amicaal en bla bla bla.
ja, of 'doe normaal man, als zo'n lekker wijf je opeens bij je lul pakt moet je d'r gewoon palen, je bent toch geen homo!'

quote:
Er wordt mensen erg vaak verteld dat ze het verkeerd zien, zich aanstellen of zelfs dat het eigen schuld was ipv te zeggen ga ermee naar de juiste instantie en laat het daar toetsen.
Zo ook in het geval van the voice (vele verhalen over ach is gewoon een flirt, weglachen en het onder de ogen van anderen doen die niets zeggen of doen) en ik kan me voorstellen dat dat op zo’n bbq ook zo is gegaan (wat ik dus niet zeker weet).
Ik mag hopen dat ouders na het horen dat hun 13-jarige dochter achtervolgd wordt door Marco Borsato om haar bij de kont te voelen niet zeggen 'joh, is gewoon een flirt'. Wat ik al zei; als ouder spoor je dan imo écht niet.

quote:
Als jij denkt wow wat is dit, dit is fout, en iedereen om je heen kijkt op noch om ervan of zegt zelfs niets aan de hand joh is de kans redelijk aanwezig dat je aan jezelf gaat twijfelen.
Nou ja, als iedereen om je heen het een flirt noemt of 'normaal' kán het ook zo zijn dat vrijwel iedereen om je heen dat ook gewoon zo ziet of dat ook gewoon zo vindt. Ze hoeven natuurlijk niet hun eigen denkbeelden hierover te veranderen om jou te pleasen. Andersom hoeft dat overigens ook niet, dus je kunt alsnog gewoon melden dat er dingen gebeuren die jij zelf onprettig vindt of ongepast. Of je kunt aangifte doen. Wat je niet voor elkaar gaat krijgen is dat mensen die A vinden opeens B gaan zeggen om jou een plezier te doen of omdat jij niet met A om kunt gaan. En deden ze dat wel zouden ze letterlijk in je gezicht staan te liegen.
En dan heb ik het hier niet over een groepje vermeende 'daders', maar er werd ook door vrouwen eromheen om gelachen en gezegd dat het gewoon een onschuldige flirt was, of een 'zo is hij nou eenmaal'. Mensen hebben zo allemaal hun eigen normen, waarden, do's en dont's, voorkeuren en afkeuren etc. De ene vrouw vindt het prachtig als ze op straat wordt nagefloten door een groep bouwvakkers, de ander roept al 'sexual harassment' als een kerel vriendelijk groet op straat.

quote:
Daarom zie je ook vrij vaak voorkomen dat het balletje pas echt weer gaat rollen als er met anderen is gepraat die zeggen joh dit kan niet, dit is niet ok.
En dat is ook meteen een van de redenen dat er soms valse aangiftes worden gedaan, of in ieder geval dat de 'dader' niet wordt veroordeeld. Als je eerst denkt dat het normaal is en akkoord gaat kan de 'dader' onmogelijk weten dat jij het NIET oké vindt. Achteraf op basis van de woorden van anderen dan alsnog besluiten dat je met terugwerkende kracht toch maar NIET wilde dat het gebeurde is natuurlijk niet heel fair tegenover de ander op dat moment. Die heeft niet opzettelijk verkracht ofzo. Die wist gewoon niet beter dan dat je akkoord was.
Lastige materie dus.

quote:
Dat is dus die ‘cultuur’ en daarom is het zo belangrijk die eens goed te bespreken als samenleving/bedrijf/organisatie of wat dan ook.
Evengoed is het belangrijk vrouwen dermate weerbaar te maken dat ze direct aangeven dat ze iets niet willen en als het dan tóch gebeurt ze hier ook gewoon aangifte van doen. Je kunt vanalles bespreken, maar mensen blijven mensen en je houdt altijd rotte appels. En wat niet voorkomen kan worden zal toch bestraft moeten worden. Iets dat alléén kan als de slachtoffers zowel vooraf als achteraf mondiger worden.

quote:
Dat is dus waarom je zo moet oppassen met de focus teveel te leggen op ja maar had je het maar moeten melden, het van belang is eerst eens te kijken of dat wel zo makkelijk is, of dat ondersteund wordt.
Er is geen alternatief. Tenzij jij weet hoe je ongewenst gedrag kunt voorkomen natuurlijk, maar wat ik eerder al tegen iemand anders zei; meldt het dan, want dat zou dé oplossing zijn voor álle vormen van criminaliteit.
pi_203316910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Gevaarlijke situaties?

Zoals naar je werk gaan, thuis zijn, bij familie zijn, naar de bbq van Marco Borsato gaan?
Of lekker dansen in de club, op een terrasje zitten, overdag met vriendinnen samen door het park lopen?

Verreweg het meeste lastig vallen en misbruik vindt plaats op wat geen gevaarlijke plekken zouden moeten zijn. Van de werkvloer tot die bushalte. Maar toch zal en moet altijd even dat niet bestaand geval worden aangehaald van iemand die poedeltjesnaakt midden in de nacht door het bos huppelde, want daar woont de grote boze in de bosjes sleur verkrachter ofzo.
Het is niet zo zwart-wit. Zoals ik al eerder zij, in sommige gevallen hebben vrouwen hier invloed op. Niet voor niets zijn in veel culturen vrouwen verplicht om een mannelijke guardian te houden in bijzijn van vreemde mannen.

Om een specifiek voorbeeld te geven: mijn maat had een one-night met een onbekende, beide dronken. De maat kreeg geen tegenstribbeling of nee als antwoord. Volgende ochtend verlaat de vriend zonder iets te zeggen, het meisje had spijt, voelde zich misbruikt want ze herinnerde niet alles meer en ze dacht dat hij een bekende was. Ze wilde nog net geen aangifte doen. In dit geval is het voor de man onmogelijk om dit te voorkomen, tenzij hij een getekende verklaring oplegt waarin staat dat ze seks wilt ofzo..

In dit geval had ze wel invloed door:
1. Niet te veel te drinken, algemeen bekend dat je spijt kan krijgen door dronken acties.
2. Verifiëren dat mijn maat de persoon is wie ze denkt dat het is.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 16:36:40 #149
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203317042
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:19 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.

Het is meer dat ik me zo oprijg omdat er figuren rondlopen die menen dat het komt omdat je ‘je dan maar niet in een gevaarlijke situatie moet begeven, omdat je assertiever moet zijn, en als het al gebeurd is moet je je niet aanstellen want WOll was veel erger’.

En dat is complete bullshit, voor zowel mannen als vrouwen die dit meegemaakt hebben.
Klopt. Wel kun je imo in sommige gevallen prima zeggen dat een bepaalde handeling van het slachtoffer niet zo handig was. Met een grote stapel geld een achterbuurt inwandelen is bijvoorbeeld niet zo handig. Natuurlijk vraag je er nog steeds niet om overvallen te worden, maar de kans dat het gebeurt wordt natuurlijk wel vergroot.
Je vraagt er niet om dat je autoruit wordt ingeslagen als je een stapel geld op je dashboard laat liggen, maar de kans dat het gebeurt is groter dan wanneer je dat niet zou doen.
Houd er rekening mee dat er ALTIJD criminelen, verkrachters, kidnappers etc rond zullen lopen op aarde en wees verstandig.
Je waarschuwt kinderen ook dat ze niet met vreemden mee moeten gaan, toch? Ja, natuurlijk zouden kinderen niet ontvoerd, verkracht en vermoord moeten worden, maar het gebeurt en zal altijd blijven gebeuren en makkelijk te vermijden risicosituaties zou je best in acht kunnen nemen. Waarbij ik benadruk dat het alsnog in de meeste gevallen NIET je eigen schuld is als het tóch gebeurd natuurlijk, maar simpelweg gevaar (leren) herkennen en vermijden zou wmb bij ieder's opvoeding moeten horen.
De politie zegt ook dat je je deur op slot moet doen om inbrekers buiten te houden. Daarmee leggen ze de schuld van een inbraak nog steeds niet bij jezelf, maar ze zullen wel zeggen dat je zelf de kans dat iemand je huis binnen gaat vergroot als je je deur 's nachts wijd open laat staan.

Dus tl;dr:
Verkrachting zou niet voor moeten komen, maar zal altijd voor blijven komen. Als er dan toch sprake is van zulke situaties dan kan dat alleen maar worden aangepakt als mensen hun mond open durven trekken. En verder kan het geen kwaad een beetje gezond verstand te gebruiken. Als je op straat loopt en een groep mannen vraagt of je ze even de kelderbox in wilt volgen denk ik dat je - al zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat ze je alleen maar gaan vragen of de kleur van de muur past bij de kleur van de deur - er beter aan doet gewoon door te lopen. En zeggen dat diegene die tóch meeliep beter NIET mee had kunnen lopen is niet hetzelfde als zeggen 'het is je eigen schuld, die kerels hebben gelijk dat ze je verkracht hebben'.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:37:50 #150
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203317054
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:26 schreef Danny het volgende:

[..]
ja, of 'doe normaal man, als zo'n lekker wijf je opeens bij je lul pakt moet je d'r gewoon palen, je bent toch geen homo!'
[..]
Ik mag hopen dat ouders na het horen dat hun 13-jarige dochter achtervolgd wordt door Marco Borsato om haar bij de kont te voelen niet zeggen 'joh, is gewoon een flirt'. Wat ik al zei; als ouder spoor je dan imo écht niet.
[..]
Nou ja, als iedereen om je heen het een flirt noemt of 'normaal' kán het ook zo zijn dat vrijwel iedereen om je heen dat ook gewoon zo ziet of dat ook gewoon zo vindt. Ze hoeven natuurlijk niet hun eigen denkbeelden hierover te veranderen om jou te pleasen. Andersom hoeft dat overigens ook niet, dus je kunt alsnog gewoon melden dat er dingen gebeuren die jij zelf onprettig vindt of ongepast. Of je kunt aangifte doen. Wat je niet voor elkaar gaat krijgen is dat mensen die A vinden opeens B gaan zeggen om jou een plezier te doen of omdat jij niet met A om kunt gaan. En deden ze dat wel zouden ze letterlijk in je gezicht staan te liegen.
En dan heb ik het hier niet over een groepje vermeende 'daders', maar er werd ook door vrouwen eromheen om gelachen en gezegd dat het gewoon een onschuldige flirt was, of een 'zo is hij nou eenmaal'. Mensen hebben zo allemaal hun eigen normen, waarden, do's en dont's, voorkeuren en afkeuren etc. De ene vrouw vindt het prachtig als ze op straat wordt nagefloten door een groep bouwvakkers, de ander roept al 'sexual harassment' als een kerel vriendelijk groet op straat.
[..]
En dat is ook meteen een van de redenen dat er soms valse aangiftes worden gedaan, of in ieder geval dat de 'dader' niet wordt veroordeeld. Als je eerst denkt dat het normaal is en akkoord gaat kan de 'dader' onmogelijk weten dat jij het NIET oké vindt. Achteraf op basis van de woorden van anderen dan alsnog besluiten dat je met terugwerkende kracht toch maar NIET wilde dat het gebeurde is natuurlijk niet heel fair tegenover de ander op dat moment. Die heeft niet opzettelijk verkracht ofzo. Die wist gewoon niet beter dan dat je akkoord was.
Lastige materie dus.
[..]
Evengoed is het belangrijk vrouwen dermate weerbaar te maken dat ze direct aangeven dat ze iets niet willen en als het dan tóch gebeurt ze hier ook gewoon aangifte van doen. Je kunt vanalles bespreken, maar mensen blijven mensen en je houdt altijd rotte appels. En wat niet voorkomen kan worden zal toch bestraft moeten worden. Iets dat alléén kan als de slachtoffers zowel vooraf als achteraf mondiger worden.
[..]
Er is geen alternatief. Tenzij jij weet hoe je ongewenst gedrag kunt voorkomen natuurlijk, maar wat ik eerder al tegen iemand anders zei; meldt het dan, want dat zou dé oplossing zijn voor álle vormen van criminaliteit.
Ja, ik heb het niet voor niets steeds vrij bewust over mensen ipv man/vrouw. En spreek ik over algemene bedrijfscultuur e.d. Ipv man/vrouw.

En ik heb het niet over iets dat je op dat moment prima/normaal vond, maar over iets dat je als fout hebt ervaren en dat dus ook uit in je omgeving. Dat de omgeving dan dus een rol speelt in wat jij er verder wel of niet mee doet.
In het geval van the voice (omdat daar nogal veel over gezegd is) lijkt het er meer dan sterk op dat er weinig ruimte was om aan te geven dat iets rottig aanvoelde. Sterker nog, werd er gedaan alsof het erbij hoorde, ok was.
Pas als je buiten die betreffende cultuur treed en daar het verhaal neerlegt krijg je de bevestiging dat je gevoel van toen het gebeurde juist was, het niet ok was.
Ik heb het dus niet over mensen die het op het moment zelf prima vonden, maar juist over mensen die aan zichzelf gaan twijfelen door de reactie van de directe omgeving.

Ik kan me dus ook voorstellen dat dat op zo’n bbq ook zo gebeurd zou kunnen zijn. Dat er wel degelijk een ho wat is dit/dit is fout reactie was, maar dat het gesust werd door de directe omgeving.
Zeker in zo’n omgeving waar conflict veroorzaken niet echt wenselijk geacht wordt kan het prima voorkomen dat er dingen over de grens gaan en toegelaten worden. Dat mensen aan zichzelf gaan twijfelen en denken ik zal het wel verkeerd gezien/geïnterpreteerd hebben.
En dan dat zetje van buiten die cultuur nodig hebben om weer terug te keren naar dat eigenlijke gevoel.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 16:39:22 #151
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203317068
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:26 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Het is niet zo zwart-wit. Zoals ik al eerder zij, in sommige gevallen hebben vrouwen hier invloed op. Niet voor niets zijn in veel culturen vrouwen verplicht om een mannelijke guardian te houden in bijzijn van vreemde mannen.

Om een specifiek voorbeeld te geven: mijn maat had een one-night met een onbekende, beide dronken. De maat kreeg geen tegenstribbeling of nee als antwoord. Volgende ochtend verlaat de vriend zonder iets te zeggen, het meisje had spijt, voelde zich misbruikt want ze herinnerde niet alles meer en ze dacht dat hij een bekende was. Ze wilde nog net geen aangifte doen. In dit geval is het voor de man onmogelijk om dit te voorkomen, tenzij hij een getekende verklaring oplegt waarin staat dat ze seks wilt ofzo..

In dit geval had ze wel invloed door:
1. Niet te veel te drinken, algemeen bekend dat je spijt kan krijgen door dronken acties.
2. Verifiëren dat mijn maat de persoon is wie ze denkt dat het is.

als je seks hebt met iemand die onder invloed is van drank of drugs dan is dat tegenwoordig geloof ik standaard 'verkrachting'.
En zo'n getekende verklaring zegt niets want je kunt op ELK moment toestemming intrekken. Ook als je ook maar het kleinste vermoeden zou kunnen hebben dat de ander niet (meer) wil en je gaat door ben je tegenwoordig gewoon de sjaak. En als achteraf de ander besluit te zeggen dat die zich gedwongen voelde om die verklaring te ondertekenen ben je ook gewoon de lul.
Eigenlijk ben je in zulke situaties als man zijnde altijd gewoon de lul.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:51:56 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203317186
Best zorgwekkend, deze thread. Veel mannen hier die het gedrag van andere mannen gewoon niet veroordelen.

Want 'we' zijn zielig omdat we niet te pas en te onpas een vrouw kunnen grijpen.

:N
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:53:25 #153
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Best zorgwekkend, deze thread. Veel mannen hier die het gedrag van andere mannen gewoon niet veroordelen.

Want 'we' zijn zielig omdat we niet te pas en te onpas een vrouw kunnen grijpen.

:N
Nee, omdat we het zat zijn overal de schuld van te krijgen.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:55:54 #154
Why is all the rum gone?
pi_203317225
quote:
Op zaterdag 22 januari 2022 16:53 schreef EINZ het volgende:

Het is ook 'onze' schuld, dus dat is logisch. En zo te zien, zeker jouw schuld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 23-01-2022 20:27:07 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203317230
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:53 schreef EINZ het volgende:

[..]
Zal wel een ego ding zijn dan anders kan ik niet verklaren dit gedrag. Er zijn misstanden aangekaart en vele mannen hier vallen erover dat niks meer kan (wat dus echt niet zo is er is gewoon een grens met wat kan en wat niet kan). Daar gaat het toch helemaal niet om?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 22 januari 2022 @ 16:57:04 #156
Why is all the rum gone?
pi_203317238
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:56 schreef Borrelnootje00 het volgende:

Zal wel een ego ding zijn dan anders kan ik niet verklaren dit gedrag.
Ego, testosteron en 'mannelijke' onzekerheid.
pi_203317251
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ego, testosteron en 'mannelijke' onzekerheid.
Ja dat zal het dan wel zijn. Dat sommige hier zo gepikeerd over zijn ik snap het werkelijk waar echt niet.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:20:57 #158
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203317554
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:39 schreef Danny het volgende:

[..]
als je seks hebt met iemand die onder invloed is van drank of drugs dan is dat tegenwoordig geloof ik standaard 'verkrachting'.
En zo'n getekende verklaring zegt niets want je kunt op ELK moment toestemming intrekken. Ook als je ook maar het kleinste vermoeden zou kunnen hebben dat de ander niet (meer) wil en je gaat door ben je tegenwoordig gewoon de sjaak. En als achteraf de ander besluit te zeggen dat die zich gedwongen voelde om die verklaring te ondertekenen ben je ook gewoon de lul.
Eigenlijk ben je in zulke situaties als man zijnde altijd gewoon de lul.
Hoe kom je hierbij zeg?????
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:26:49 #159
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317655
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is ook 'onze' schuld, dus dat is logisch. En zo te zien, zeker jouw schuld.
Nee, dat is het niet. Vrouwen moeten maar eens leren accepteren dat niet alles in het leven hen op een presenteerblaadje aangeboden wordt. Die wijven bij the voice wisten verdomd goed wat ze deden toen ze er op dat moment voor kozen om hun carriere voor hun sexuele integriteit te laten gaan. Dan nu je carriere mislukt is ook niet komen zeiken over iets waar je toen willens en wetens volop aan meegewerkt hebt.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:27:56 #160
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Nou vrouwen worden wel tyfusveel beschermd als het zo uitkomt.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:30:25 #161
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317705
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:56 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Zal wel een ego ding zijn dan anders kan ik niet verklaren dit gedrag. Er zijn misstanden aangekaart en vele mannen hier vallen erover dat niks meer kan (wat dus echt niet zo is er is gewoon een grens met wat kan en wat niet kan). Daar gaat het toch helemaal niet om?
Het gezeik komt erop neer dat de man op alles wat slecht is in de wereld wordt aangekeken. Terwijl alles wat hij opgebouwd heeft, ja dat is natuurlijk normaal, daar praten we niet over, dat is 'standaard'. Lekker makkelijk zeiken als je als vrouw niks presteert.
pi_203317709
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:26 schreef EINZ het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Vrouwen moeten maar eens leren accepteren dat niet alles in het leven hen op een presenteerblaadje aangeboden wordt. Die wijven bij the voice wisten verdomd goed wat ze deden toen ze er op dat moment voor kozen om hun carriere voor hun sexuele integriteit te laten gaan. Dan nu je carriere mislukt is ook niet komen zeiken over iets waar je toen willens en wetens volop aan meegewerkt hebt.
Dit is kortzichtig. Weet jij nog hoe je was toen je jong? Zeker minder weerbaar en ook zeker minder ontwikkeld in dingen overzien (oorzaak-gevolg). De setting van de voice hoort een veilige omgeving te zijn. Die jonge mensen zijn getekend voor het leven kan je dat niet voorstellen? En het is NIET NORMAAL dat er STRUCTUREEL zoveel mensen aangerand werden dat je dit probeert goed te praten is onbegrijpelijk.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:32:30 #163
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203317738
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:27 schreef EINZ het volgende:

[..]
Als je het niet erg vindt, ik vroeg het aan Danny, niet aan jou.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:34:22 #164
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317764
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:30 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Dit is kortzichtig. Weet jij nog hoe je was toen je jong? Zeker minder weerbaar en ook zeker minder ontwikkeld in dingen overzien (oorzaak-gevolg). De setting van de voice hoort een veilige omgeving te zijn. Die jonge mensen zijn getekend voor het leven kan je dat niet voorstellen? En Het is NIET NORMAAL dat er STRUCTUREEL zoveel mensen aangerand werden dat je dit probeert goed te praten is onbegrijpelijk.
Wisten die mannen wat ze deden? Ja.
Wisten die vrouwen wat ze deden? Ja.

Dan nu niet zeiken dat nu je carriere verprutst is door je eigen talentloosheid iemand destijds iets van je vroeg en je daar volop aan hebt meegewerkt. Een deelneemster ging echt niet door naar de volgende ronde vanwege haar goede zangkunsten, en dat wist ze verdomd goed. Voor haar tien anderen.
pi_203317773
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:34 schreef EINZ het volgende:

[..]
Wisten die mannen wat ze deden? Ja.
Wisten die vrouwen wat ze deden? Ja.

Dan nu niet zeiken dat nu je carriere verprutst is door je eigen talentloosheid iemand destijds iets van je vroeg en je daar volop aan hebt meegewerkt. Een deelneemster ging echt niet door naar de volgende ronde vanwege haar goede zangkunsten, en dat wist ze verdomd goed. Voor haar tien anderen.
Te simpel het is veel complexer dan dat. De deelnemers werden gebruikt, misbruikt en uitgebuit.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:35:04 #166
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317775
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Als je het niet erg vindt, ik vroeg het aan Danny, niet aan jou.
En ik gaf antwoord, suck it up.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:37:22 #167
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317815
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:35 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Te simpel het is veel complexer dan dat. De deelnemers werden gebruikt, misbruikt en uitgebuit.
En daar kozen ze zelf voor. Ze konden elk moment nee zeggen. Dat kost hun dan wel hun carriere, maar komop, voor jou tien anderen en het is naief om te denken dat je daar staat omdat je zo goed bent. Het is kiezen tussen je carriere of een enkele keer neuken.

Of dat netjes of ethisch is is een andere discussie, maar niemand heeft hen gedwongen.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:38:31 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203317828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:35 schreef EINZ het volgende:

[..]
En ik gaf antwoord, suck it up.
En ik gaf te kennen jou niet als serieuze discussie partner te zien. Suck that up.
pi_203317837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:37 schreef EINZ het volgende:

[..]
En daar kozen ze zelf voor. Ze konden elk moment nee zeggen. Dat kost hun dan wel hun carriere, maar komop, voor jou tien anderen en het is naief om te denken dat je daar staat omdat je zo goed bent. Het is kiezen tussen je carriere of een enkele keer neuken.

Of dat netjes of ethisch is is een andere discussie, maar niemand heeft hen gedwongen.
Ja je kiest ervoor om aangerand te worden. Wat een onzin zeg. Jij ziet het veel te simpel en het is duidelijk dat je referentiekader anders in elkaar zit.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:39:38 #170
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
En ik gaf te kennen jou niet als serieuze discussie partner te zien. Suck that up.
Dat mag je vinden, net zoals ik mijn mening mag vinden. En wat ik zuig bepaal ik zelf wel, dank je.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:41:21 #171
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:39 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ja je kiest ervoor om aangerand te worden. Jij ziet het veel te simpel en duidelijk dat je referentiekader anders in elkaar zit.
Wat een gezeik. "Help er ligt een hand op mijn schouder :'( " Je moet maar gewoon ergens tegen kunnen, we leven tenslotte niet in wonderland. Laten we nu niet doen alsof hilversum een veilig sprookjesland is, en dat wisten de deelneemsters net zo goed.

Ze wisten verdomd goed wat er gebeurde en waar ze aan meewerkten. "Ach, voor mijn carriere..."
pi_203317920
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:41 schreef EINZ het volgende:

[..]
Wat een gezeik. "Help er ligt een hand op mijn schouder :'( " Je moet maar gewoon ergens tegen kunnen, we leven tenslotte niet in wonderland. Laten we nu niet doen alsof hilversum een veilig sprookjesland is, en dat wisten de deelneemsters net zo goed.

Ze wisten verdomd goed wat er gebeurde en waar ze aan meewerkten. "Ach, voor mijn carriere..."
Het gaat veel verder dan een hand op de schouder. Ik weet niet wat jezelf wilt voorhouden maar het zal wel. Ze wisten helemaal niet waaraan ze meewerkte dat blijkt nu wel.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:50:28 #173
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Het gaat veel verder dan een hand op de schouder. Ik weet niet wat jezelf wilt voorhouden maar het zal wel. Ze wisten helemaal niet waaraan ze meewerkte dat blijkt nu wel.
Wat nu blijkt is dat dit soort dingen gebeurden. Dat klopt. Wat het betekent is niets anders dat ze hun sexuele integriteit even naar de achtergrond verplaatsten toen hen dat zo uitkwam. Ze werden niet gedwongen ofzo.

Of je dat netjes of ethisch vindt is iets heel anders. Het 'hoort' niet nee, zo gaan we doorgaans niet met elkaar om. Maar dat wisten ze zelf heel goed en ze hadden elk moment nee kunnen zeggen. In plaats daarvan werkten ze er zelf maar al te graag volop, gretig en net zo goed aan mee.
pi_203317982
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:50 schreef EINZ het volgende:

[..]
Wat nu blijkt is dat dit soort dingen gebeurden. Dat klopt. Wat het betekent is niets anders dat ze hun sexuele integriteit even naar de achtergrond verplaatsten toen hen dat zo uitkwam. Ze werden niet gedwongen ofzo.

Of je dat netjes of ethisch vindt is iets heel anders. Het 'hoort' niet nee, zo gaan we doorgaans niet met elkaar om. Maar dat wisten ze zelf heel goed en ze hadden elk moment nee kunnen zeggen. In plaats daarvan werkten ze er zelf volop, gretig en net zo goed aan mee.
Ze werden wel gedwongen indirect en direct. Maar we verschillen van mening ik laat het nu verder hierbij.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:52:04 #175
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203317994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:51 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ze werden wel gedwongen indirect en direct. Maar we verschillen van mening ik laat het nu verder hierbij.
Oh hoe dan? Dus als een mening verschilt met de jouwe dan is die 'minder' dan die van jou?
pi_203318012
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:52 schreef EINZ het volgende:

[..]
Oh hoe dan?
Dat jij tunnelvisie hebt en het niet wil begrijpen is aan jou.
pi_203318018
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:52 schreef EINZ het volgende:

[..]
Oh hoe dan? Dus als een mening verschilt met de jouwe dan is die 'minder' dan die van jou?
Dat maak jij ervan nu.

We hoeven het niet eens te zijn.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 18:00:44 #178
Why is all the rum gone?
pi_203318084
quote:

Nee, dat is het niet.
Ik ben sceptisch.

quote:
Die wijven bij the voice wisten verdomd goed wat ze deden toen ze er op dat moment voor kozen om hun carriere voor hun sexuele integriteit te laten gaan.
En zo ziet het er uit als een man verkrachting bagatelliseert. :r

Dit is nog 10 klappen erger dan John de Mol.
pi_203318307

Hij heeft anders wel gelijk, want als je je bek niet opentrekt want schaamte, dan weet ook niemand van je problemen af. Neem niet weg dat de schuld uiteraard niet bij de slachtoffers ligt, die ligt altijd bij de daders natuurlijk. Maar je kan er nou niet bepaald van uitgaan dat die het probleem zelf aan gaan kaarten voor je.
People assume too much.
pi_203318627
Als vrouwen nou ipv van hun benen hun mond opendeden (en nee en niet per se om zaad te slikken) dan hadden we dit probleem ook niet.

Hoeveel hoeren hebben carriere gemaakt en vonden het geen probleem?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 19:45:52 #181
Why is all the rum gone?
pi_203319830
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:19 schreef very het volgende:

Hij heeft anders wel gelijk, want als je je bek niet opentrekt want schaamte, dan weet ook niemand van je problemen af.
Het punt is dat wij er voor moeten zorgen dat ze helemaal niet in de problemen komen. Wat hij doet (en jij blijkbaar ook) is tegen ouders zeggen 'Dan had je hem maar beter moeten leren kijken' nadat hun kind is doodgereden bij het oversteken.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 19:46:14 #182
Why is all the rum gone?
pi_203319836
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:43 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Als vrouwen nou ipv van hun benen hun mond opendeden (en nee en niet per se om zaad te slikken) dan hadden we dit probleem ook niet.

Hoeveel hoeren hebben carriere gemaakt en vonden het geen probleem?
Ik zie dat jij onderdeel bent van het probleem.
pi_203320366
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het punt is dat wij er voor moeten zorgen dat ze helemaal niet in de problemen komen. Wat hij doet (en jij blijkbaar ook) is tegen ouders zeggen 'Dan had je hem maar beter moeten leren kijken' nadat hun kind is doodgereden bij het oversteken.
En hoe wou je dat doen dan?
Want roofdieren vinden altijd wel een manier natuurlijk.

Je kan nooit alles dichttimmeren. Daarmee maak je vaak ook alles veel minder leuk in elk ander opzicht en het zal alsnog blijven gebeuren, zij het misschien in iets mindere mate.
People assume too much.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 20:19:40 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203320508
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:12 schreef very het volgende:

[..]
Want roofdieren vinden altijd wel een manier natuurlijk.

Je kan nooit alles dichttimmeren. Daarmee maak je vaak ook alles veel minder leuk in elk ander opzicht en het zal alsnog blijven gebeuren.
Het zou helpen wanneer vrouwen die grensoverschrijdend gedrag aan proberen te kaarten niet meer eerst een gigantische drempel over moeten, om vervolgens op gigantisch veel onbegrip en veroordeling te stuiten. Het zou ook helpen wanneer er bij grensoverschrijdend gedrag niet meer weggekeken of gebagatelliseerd wordt, maar de omgeving van diegenen die zich daaraan schuldig maken zich daartegen uitspreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 22-01-2022 20:29:13 ]
Huilen dan.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 20:27:54 #185
Why is all the rum gone?
pi_203320704
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:12 schreef very het volgende:

Doordat wij mannen ze herkennen en ingrijpen. Het mag niet bij de vrouwen liggen.

quote:
Je kan nooit alles dichttimmeren. Daarmee maak je vaak ook alles veel minder leuk
Ik denk dat vrouwen daar een structureel andere mening over hebben.

We hebben het hier niet over een beetje flirten, we hebben het hier over constante seksuele druk uitoefenen. En waar regelmatig, als het niet gaat zoals de man wil, ook geweld bij komt.
  Admin zaterdag 22 januari 2022 @ 21:18:10 #186
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203321973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
De media volgen waaronder de wetgeving en wetsvoorstellen. Probeer het eens :)
pi_203323445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik zie dat jij onderdeel bent van het probleem.
Houdbl je bek boomer van Weinstein leeftijd
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_203323987
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Doordat wij mannen ze herkennen en ingrijpen. Het mag niet bij de vrouwen liggen.
Eens. Wegkijken moet niet gebeuren. Maar dan nog is dat geen garantie dat het dan niet meer gebeurd.

quote:
[..]
Ik denk dat vrouwen daar een structureel andere mening over hebben.

We hebben het hier niet over een beetje flirten, we hebben het hier over constante seksuele druk uitoefenen. En waar regelmatig, als het niet gaat zoals de man wil, ook geweld bij komt.
Maar je doet net alsof dit overal en altijd het geval is. Dat is echt niet waar. Wellicht in sommige sectoren aanzienlijk meer, dat wel
People assume too much.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 23:08:03 #189
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_203324561
Sukkels. Jullie gejank en geschreeuw in steun van een trial by media zorgt straks enkel voor strafvermindering voor de eventuele daders. De media 'misbruikt' slachtoffers nog een keer en jij kunt lekker slapen. Gooi jezelf weg.

Je bent onderdeel van het probleem.
  zondag 23 januari 2022 @ 12:06:56 #190
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203329678
quote:

Hij heeft anders wel gelijk, want als je je bek niet opentrekt want schaamte, dan weet ook niemand van je problemen af. Neem niet weg dat de schuld uiteraard niet bij de slachtoffers ligt, die ligt altijd bij de daders natuurlijk. Maar je kan er nou niet bepaald van uitgaan dat die het probleem zelf aan gaan kaarten voor je.
In een conflict zijn er altijd twee. Een dader heeft een slachtoffer nodig, maar een slachtoffer heeft ook een dader nodig. Als je je als vrouw van nature altijd slachtoffer voelt, dan zal je altijd wel een dader vinden.
  zondag 23 januari 2022 @ 12:08:53 #191
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_203329695
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef very het volgende:

Maar je doet net alsof dit overal en altijd het geval is. Dat is echt niet waar. Wellicht in sommige sectoren aanzienlijk meer, dat wel
Maar het is zo lekker makkelijk om mannen als grote boze slechterikken te generaliseren.
  zondag 23 januari 2022 @ 12:58:06 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203330400
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
MIMIMIMI PROPAGANDA VAN EXTREEM LINKSE DEUGMEDIA :'( :'( :'(

Nee, tegen zulke ijzersterke argumentatie is geen kruid gewassen hoor.
Dat iemand het observeerbare benoemd was weer een trigger begrijp ik? Hoe komt het toch dat het woord 'links' dusdanig veel los lijkt te maken bij jou? In de reeks omtrent The Voice was je er ook alweer als de kippen bij om te reageren toen dit woord viel. Het lijkt wel alsof je je persoonlijk voelt aangesproken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 23 januari 2022 @ 14:56:26 #193
Why is all the rum gone?
pi_203332222
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:26 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Houdbl je bek boomer van Weinstein leeftijd
Jij zit een beetje hoog in je emotie. Dat zie je wel vaker bij 17-jarige incels.
  zondag 23 januari 2022 @ 15:00:51 #194
Why is all the rum gone?
pi_203332318
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef very het volgende:

Eens. Wegkijken moet niet gebeuren. Maar dan nog is dat geen garantie dat het dan niet meer gebeurd.
Ik vind dit een beetje een domme opmerking.

quote:
Ik neem slechts 2 voorbeelden:

quote:
Hoe vaak komt het voor?

Eén op de drie meisjes en één op de zes jongens heeft voor hun 16e verjaardag te maken met seksueel misbruik. In ongeveer één op de tien gevallen gaat het hier om ernstig, structureel seksueel misbruik. (Alle misbruik heeft ernstige gevolgen, maar wettelijk gezien is ernstig seksueel misbruik: binnen de afhankelijkheidsrelatie, meer dan 5 keer, met penetratie of met meerdere daders) Per jaar worden ongeveer 164.000 kinderen voor het eerst slachtoffer van seksueel misbruik.
quote:
Cijfers amateursport:

Slachtoffers
12% van de sporters te maken heeft gehad met seksuele intimidatie.
4% heeft aangegeven als jeugdspeler te maken gehad met seksueel geweld.

Plegers
39% van de gevallen ging het om een bekende volwassene in de club.
21% kwam voor rekening van de coach
(de 21% valt binnen de 39%).
pi_203335466
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik vind dit een beetje een domme opmerking.
[..]
Ik neem slechts 2 voorbeelden:
[..]
[..]

Nou, succes met oplossen dan, als de slachtoffers het niet uit durven spreken wat precies en wie dan.

Ik zelf ken niemand in mijn omgeving die dit soort gedrag gade zou slaan zonder er iets van te zeggen. En vaak gebeurt het dus ook zonder dat een buitenstaander het meekrijgt. Dus ik vraag me opnieuw: hoe wou je dit opgelost krijgen zonder de ervaringen van de slachtoffers te vernemen?
People assume too much.
  zondag 23 januari 2022 @ 18:15:17 #196
Why is all the rum gone?
pi_203335671
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:08 schreef EINZ het volgende:

[..]
Maar het is zo lekker makkelijk om mannen als grote boze slechterikken te generaliseren.
Denk dat 99% van alle verkrachtingen een aanrandingen door mannen wordt gedaan. Wie wil je dan de schuld geven?
  zondag 23 januari 2022 @ 18:15:37 #197
Why is all the rum gone?
pi_203335676
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:02 schreef very het volgende:

[..]
Nou, succes met oplossen dan, als de slachtoffers het niet uit durven spreken wat precies en wie dan.

Ik zelf ken niemand in mijn omgeving die dit soort gedrag gade zou slaan zonder er iets van te zeggen. En vaak gebeurt het dus ook zonder dat een buitenstaander het meekrijgt. Dus ik vraag me opnieuw: hoe wou je dit opgelost krijgen zonder de ervaringen van de slachtoffers te vernemen?
Laat maar. Te kortzichtig.
pi_203336448
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Laat maar. Te kortzichtig.
Wat lul je nou, vent?
Je hebt gewoon geen antwoord op mijn vraag.

Ik ben niet kortzichtig, ik ben realistisch.
Utopia is leuk, maar vaak dus niet erg realistisch.

Ik zou ook willen dat het niet nodig is, maar dat is het wel. Nogmaals: als je niet weet wat er speelt en bij wie, waar wil je dan in godsnaam op acteren? Tenzij het voor jou zelf al overduidelijk is, en in dat geval kan je wel actie ondernemen. Wat beter is, is proberen het taboe eraf te halen waardoor er misschien wel iets makkelijker over geklaagd kan worden in een vroeg stadium.
People assume too much.
  zondag 23 januari 2022 @ 19:07:51 #199
Why is all the rum gone?
pi_203336523
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:01 schreef very het volgende:

Wat lul je nou, vent?
Je hebt gewoon geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb allang antwoord gegeven, maar daar heb je gewoon overheen gewalst omdat het je niet bevalt.

Het mag niet bij de vrouwen liggen. Punt.

Alleen als je dat als standpunt neemt, gaat er ooit misschien iets veranderen. Als jij alleen maar naar de vrouwen blijft wijzen, houd je het systeem in stand.

Dus, je bent te kortzichtig. Doei! :W
pi_203336621
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik heb allang antwoord gegeven, maar daar heb je gewoon overheen gewalst omdat het je niet bevalt.

Alleen als je dat als standpunt neemt, gaat er ooit misschien iets veranderen. Als jij alleen maar naar de vrouwen blijft wijzen, houd je het systeem in stand.

Joh? Ik heb anders geen antwoord gelezen dat ook echt steek houdt in de meeste gevallen, maar goed...
Jij deugd dus liever dan dat je daadwerkelijk problemen wilt oplossen. Want het bespreekbaar maken is bijna voor elk probleem de oplossing, maar nu opeens niet, want de arme vrouwen :')

En ik was de kortzichtige :')

Zak erin
People assume too much.
pi_203336675
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Doordat wij mannen ze herkennen en ingrijpen.
Dit is jouw "oplossing", toch? En wat nou als de mannen het nu zo doen dat andere mannen er niets van merken? Hoe ga je het dan oplossen?

Concrete antwoorden graag, geen ideaalbeeld dat zomaar uit het niets moet ontstaan.
People assume too much.
  zondag 23 januari 2022 @ 19:26:04 #202
471046 YoungDriller
pi_203336734
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij eerst nog even gaan beseffen dat de wereld geen eerlijke plek is en dat letterlijk jouw enige argument is dat het 'niet eerlijk is' en dat dat stom is. En dat het daarom maar zo moet zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 januari 2022 @ 19:40:20 #203
Why is all the rum gone?
pi_203336911
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:16 schreef very het volgende:

Blahblahyaddayadda

Welk deel van :W snap je niet?
  zondag 23 januari 2022 @ 19:41:26 #204
Why is all the rum gone?
pi_203336931
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:26 schreef YoungDriller het volgende:

Volgens mij moet jij eerst nog even gaan beseffen dat de wereld geen eerlijke plek is en dat letterlijk jouw enige argument is dat het 'niet eerlijk is' en dat dat stom is. En dat het daarom maar zo moet zijn.

Jij bent een beetje in de war zie ik. Want wat jij opschrijft heb je in ieder geval niet van mij.
pi_203336960
"Vrouwen moeten dit, vrouwen moeten dat, grgr een man" is inderdaad schering en inslag.

Terechte klacht.
  zondag 23 januari 2022 @ 19:45:28 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203336988
Zitten een hoop users hier die zo diep in hun eigen desillusies zitten dat ik op het punt sta om de GGZ te bellen morgenochtend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 23 januari 2022 @ 19:48:58 #207
Why is all the rum gone?
pi_203337045
quote:

Nee, dat is het niet. Vrouwen moeten maar eens leren accepteren dat niet alles in het leven hen op een presenteerblaadje aangeboden wordt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:27 schreef EINZ het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:30 schreef EINZ het volgende:

Lekker makkelijk zeiken als je als vrouw niks presteert.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:34 schreef EINZ het volgende:

Een deelneemster ging echt niet door naar de volgende ronde vanwege haar goede zangkunsten, en dat wist ze verdomd goed. Voor haar tien anderen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:37 schreef EINZ het volgende:

[..]
En daar kozen ze zelf voor. Ze konden elk moment nee zeggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:41 schreef EINZ het volgende:

Je moet maar gewoon ergens tegen kunnen, we leven tenslotte niet in wonderland.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:50 schreef EINZ het volgende:

Ze werden niet gedwongen ofzo.

Deze user. Het topic gaat over aanrandingen en verkrachtingen. Godverdomme. :')
pi_203337085
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Welk deel van :W snap je niet?
Lafaard :')

Echt een zwakke user jij :N
People assume too much.
  zondag 23 januari 2022 @ 20:15:52 #209
471046 YoungDriller
pi_203337401
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij bent een beetje in de war zie ik. Want wat jij opschrijft heb je in ieder geval niet van mij.
Is goed Mark.
  zondag 23 januari 2022 @ 20:29:18 #210
Why is all the rum gone?
pi_203337603
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:15 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Is goed Mark.
Als je zelf teksten gaat verzinnen, heb je mij niet nodig. Kun je prima met jezelf discussieren, Simpleton.
pi_203337869
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als je zelf teksten gaat verzinnen, heb je mij niet nodig. Kun je prima met jezelf discussieren, Simpleton.
Anderen simpleton noemen terwijl je zelf bij de eerste tegenvraag op jouw "oplossing" al snel wegloopt van de discussie, want eigenlijk niets op te zeggen :')
People assume too much.
  zondag 23 januari 2022 @ 21:03:11 #212
Why is all the rum gone?
pi_203338077
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:48 schreef very het volgende:

Blahblahyaddayadda

Kuchekuche :W kuchekuche
pi_203338131
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kuchekuche :W kuchekuche
Haha...lekker klemgeluld zijn na de eerste de beste tegenvraag :') jij komt er wel, Woke Bloke :')
People assume too much.
  zondag 23 januari 2022 @ 21:14:03 #214
Why is all the rum gone?
pi_203338217
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:06 schreef very het volgende:
jij komt er wel, Woke Bloke :')
Jij bent overduidelijk nieuw hier, want niemand op dit forum zal mij ooit 'woke' noemen. _O-

(Ik denk trouwens dat jij niet eens weet wat het betekent).

Hoe dan ook, jij was hiermee natuurlijk al af.

quote:

Hij heeft anders wel gelijk
En dus.

:W
pi_203338325
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij bent overduidelijk nieuw hier, want niemand op dit forum zal mij ooit 'woke' noemen. _O-

(Ik denk trouwens dat jij niet eens weet wat het betekent).

Hoe dan ook, jij was hiermee natuurlijk al af.
[..]
En dus.

:W
Ik nieuw hier? Lolwut haha :')

En ja, Woke...want je komt niet verder dan "HeT mAg NiEt bIJ dE VrOuWeN nEeRgeLeGd wOrDeN"...maar weet dan verder ook niet hoe het dan wél opgelost moet worden, op je makkelijk weerlegbare "oplossing" na. De ongemakkelijke waarheid is dat het nou vaak eenmaal niet echt anders kan, want de redenen die ik eerder gaf. En dan ga jij vol in de aanval op mij, ik was kortzichtig bla bla....maar ondertussen denk ik even verder dan jouw schattige ideaalplaatje, want nogmaals: Utopia zou fijn zijn, maar het is niet erg realistisch.

Dus je manier van redeneren is mooi in lijn met de gemiddelde Woke geest, want ook vaak erg hoopvol op iets, maar de realiteit even buiten beschouwing laten, want die was maar stom. En als iemand daar toch op wijst, dan maar gelijk gaan afgeven op diegene en die wegzetten als deel van het probleem :')

En ik was af met zeggen dat hij een punt heeft? Maar als ik jou dan uitdaag te onderbouwen waarom het niet zo is, dan haak je af en sta je een beetje triest te zwaaien en te kuchen.

Royaal droeftoeterschap

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 23-01-2022 21:27:08 ]
People assume too much.
  zondag 23 januari 2022 @ 21:23:19 #216
Why is all the rum gone?
pi_203338366
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:20 schreef very het volgende:

ik was kortzichtig bla bla....
Je hebt gelijk. Ik neem dat terug. Je bent kortzichtig en dom.
pi_203338409
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Ik neem dat terug. Je bent kortzichtig en dom.
En jij blijkbaar nog dommer, want je laat je klem lullen door een dom iemand. Woke bloke
People assume too much.
pi_203338619
Overigens denk ik niet dat John oprecht was, want ik vermoed dat hij best wel meer op de hoogte was dan hij doet vermoeden, dus in zijn geval betekent het wel dat HIJ had moeten acteren. Maar dat betekent niet dat het argument "wanneer je niets weet valt er ook niets op te lossen" in veel andere gevallen wél op kan gaan. Ik zou het namelijk ook niet aan mijn vrienden of familie vertellen wanneer ik middels dickpics meisjes zou proberen te behagen.
People assume too much.
pi_203338943
laten we beginnen met alle vrouwen die een goede positie binnen het tv wereldje hebben gekregen door de producer te pijpen eens terug te zetten naar "af". Opnieuw beginnen zonder hand/mond diensten. Eens kijken hoe hard de carrière dan loopt.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 24 januari 2022 @ 08:06:58 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203341060
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:58 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
laten we beginnen met alle vrouwen die een goede positie binnen het tv wereldje hebben gekregen door de producer te pijpen eens terug te zetten naar "af". Opnieuw beginnen zonder hand/mond diensten. Eens kijken hoe hard de carrière dan loopt.
Waarom zouden we daarmee moeten beginnen?
Huilen dan.
  maandag 24 januari 2022 @ 10:43:30 #221
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_203342433
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:58 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Interessant idee.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')