Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Meestal nog met een lading verf op de smoel, dat ze ons goed opvallen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.
Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen, dan.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.
Bedankt voor dit voorbeeld.
Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef Marsenal het volgende:
Je begrijpt dat John de Mol één persoon is? Waarom is het voor velen zo belangrijk wat één persoon zegt? Gaan we nou massaal verbaasd zijn dat een Gooise miljonair die al zijn hele leven in de media werkt een vertekend beeld heeft van wat de norm zou moeten zijn?
Iedereen heeft er een mond vol van over hoe erg het is dat er mannen zijn in machtige posities en wat de invloed die zij hebben met anderen doet, maar blijkbaar vinden we het ook maar wat belangrijk wat deze mensen vinden.
Durf eens voor jezelf te denken en stel je niet zo aan.
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:44 schreef babylon het volgende:
Terwijl het de mannen* zijn die het probleem veroorzaken.
Vandaar de *quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:08 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.
Hoop bitches in je life dus. 😂quote:
Je moet wat minder op het internet, de tv eens uitzetten, en wat meer naar buiten. Want in de supermarkt en op de gemiddelde werkvloer is iedereen het met je eens en het is echt niet dat viespeuken en lethargische losers nu massaal John de Mol zijn soundbites als bijbel zien. Mensen vallen over elkaar heen om maar wat hier over te zeggen maar je kan het hele circus in twee alinea's samenvatten, inclusief aanbeveling.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:07 schreef babylon het volgende:
[..]
Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"
De Mol is één persoon. Maar ik zie het vele mannen doen. Op forums, op twitter, in columns. Allemaal de aandacht weghalen bij de situatie, bij de slachtoffers en verschuiven naar wat de slachtoffers anders kunnen/moeten doen.
burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.
Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen.
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.
Niet alleen mannen zijn het probleem blijkt weer.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
Nee is het niet, in zijn voorbeeld heeft hij het over opmerkingen en reacties op bepaalde kleding en daar is niks mis mee en gewoon logisch.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.
Bedankt voor dit voorbeeld.
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden
Dat je het maar weet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:
[..]
[..]
Niet alleen mannen zijn het probleem blijkt weer.
Exact.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.
Het is geen vrijbrief om iemand na te joelen, fluiten, sissen, 'eej schatje wat zie je er lekker uit, kom maar lekker op mijn tollie dan zal ik je laten zien wat een echte man kan doen' (___!) enzovoorts, en al helemaal niet om met je fikken aan een ander te zitten.
Maar dergelijke kleding is toch geen vrijbrief voor jou (jou is niet JOU he, maar in het algemeen) om aan haar te gaan zitten?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:
[..]
[..]
Mm, dus als iemand zich zo kleed geeft dat een man een vrijbrief om dan maar alles te doen wat zijn hartje begeert?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Punt is gewoon dat als iemand er zo bij wil lopen, om wat voor reden dan ook, dat dat geen reden is voor mannen om dan maar te doen wat ze willen 'want ja ze vraagt erom'. Nee.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
Niet om handtastelijk te worden nee, maar bepaalde blikken of opmerkingen krijgen wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:22 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat als iemand er zo bij wil lopen, om wat voor reden dan ook, dat dat geen reden is voor mannen om dan maar te doen wat ze willen 'want ja ze vraagt erom'. Nee.
Kan, maar ik vind het nogal zielig om dan jezelf als man maar neer te zetten als een wild dier dat geen controle heeft over zijn behoeftes als er een keer een vrouw met een laaguitgesneden shirtje rondloopt (of zelfs meer). En dat als een soort vrijbrief te gebruiken om dat gedrag maar te kunnen vertonen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Niet om handtastelijk te worden nee, maar bepaalde blikken of opmerkingen krijgen wel.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:20 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Mm, dus als iemand zich zo kleed geeft dat een man een vrijbrief om dan maar alles te doen wat zijn hartje begeert?
Ken overigens genoeg vrouwen die zich zo kleden met een lading verf op de smoel (respectvol verwoord ook) die dat lekker voor zichzelf doen, bijv. ook gewoon thuis.
Nee precies. En dat is dus wel wat deze vrouwen suggereren.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dergelijke kleding is toch geen vrijbrief voor jou (jou is niet JOU he, maar in het algemeen) om aan haar te gaan zitten?
Waarom daar zo'n grens in stellen. Blikken of opmerkingen kunnen net zo schadelijk zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:27 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Niet om handtastelijk te worden nee, maar bepaalde blikken of opmerkingen krijgen wel.
Nee maar dat laatste is ook wel erg onvolwassen om te joelen en fluiten, neem dat ook niet echt serieus als dat gebeurd en gebeurd ook zelden, . Maar ik denk ook niet dat ik in de doelgroep val van de typetjes die dat doen(ben bijna 50)quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.
Het is geen vrijbrief om iemand na te joelen, fluiten, sissen, 'eej schatje wat zie je er lekker uit, kom maar lekker op mijn tollie dan zal ik je laten zien wat een echte man kan doen' (___!) enzovoorts, en al helemaal niet om met je fikken aan een ander te zitten.
En alle geile vrouwen die zich in het printerhok laten nemen dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:10 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Je moet wat minder op het internet, de tv eens uitzetten, en wat meer naar buiten. Want in de supermarkt en op de gemiddelde werkvloer is iedereen het met je eens en het is echt niet dat viespeuken en lethargische losers nu massaal John de Mol zijn soundbites als bijbel zien. Mensen vallen over elkaar heen om maar wat hier over te zeggen maar je kan het hele circus in twee alinea's samenvatten, inclusief aanbeveling.
Mannen niet doen. Meisjes, trek aan de bel als ze het wel doen. Mannen niet doen.
Tadaa.
Dat moeten zij weten toch, ze doen het vast om de aandacht te trekken van een man waar ze het leuk mee zouden vinden. Betekend niet dat ze het voor een vies mannetje als jij zouden doen die z'n eigen hormonen niet onder controle kan houden of elkander kerel die meent een vrijbrief dan te hebben om haar aan te spreken en vieze opmerkingen moet maken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Ik snap dat jij er zo in staat, maar dat kun je dus niet transplanteren op alle vrouwen in soort gelijke situaties.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:39 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nee maar dat laatste is ook wel erg onvolwassen om te joelen en fluiten, neem dat ook niet echt serieus als dat gebeurd en gebeurd ook zelden, . Maar ik denk ook niet dat ik in de doelgroep val van de typetjes die dat doen(ben bijna 50)
Maar afgelopen zomer had ik een date en was nogal uitdagend gekleed (korte rok, netkousen doorzichtig en strak mesh shirt, en halve cup bh eronder, zware make-up en behoorlijk walm van parfum om me heen.)
Maar toen vroeg mijn date (die ik al vaker had gezien) toen ik onderweg was of ik nog even langs de coffeeshop wilde gaan. Terug op weg naar de auto werd ik door een vriendelijke man gevolgd die vroeg of ik een keertje bij hem thuis een jointje wilde komen roken, ik voelde me wel gevleid maar toch maar bedankt ervoor. Hij had duidelijk andere bedoelingen hiermee. Ik had natuurlijk ook moord en brand kunnen schreeuwen dat ik geen lust object ben etc etc. Maar snapte zijn reactie wel en waarom zou hij dat niet mogen vragen. Zolang het alleen bij vragen blijft zie ik het probleem niet
Die strijders moeten we belonen met warme mannenpap.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef HansCojona het volgende:
[..]
En alle geile vrouwen die zich in het printerhok laten nemen dan?
We moeten dan maar met oogkleppen op over straat lopen?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:31 schreef babylon het volgende:
[..]
Waarom daar zo'n grens in stellen. Blikken of opmerkingen kunnen net zo schadelijk zijn.
Jij bent niet de eigenaar van het gevoel dat zo'n wandelend reclamebord heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
We moeten dan maar met oogkleppen op over straat lopen?
Hard wegkijken als we zo'n wandelend reclamebord zien aankomen?
Straatje om?
Als ze gezien willen worden, moeten ze niet vreemd opkijken dat ze bekeken worden.
Tegenwoordig lijkt de tendens te zijn, ik mag er wel lekker frivool bijlopen, maar waag het niet om me te bekijken.
Ja? En?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:40 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Dat moeten zij weten toch, ze doen het vast om de aandacht te trekken van een man waar ze het leuk mee zouden vinden. Betekend niet dat ze het voor een vies mannetje als jij zouden doen die z'n eigen hormonen niet onder controle kan houden of elkander kerel die meent een vrijbrief dan te hebben om haar aan te spreken en vieze opmerkingen moet maken.
Log maar gewoon weer uit Michael P.
Jij bent echt de belichaming van alles wat er nu fout gaande is. Chapeauquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja? En?
Al die andere mannen moeten dan maar blind zijn?
Waarom zouden zij hun kans niet wagen?
Handtastelijk worden en dwingen is weer heel wat anders en keur ik ten zeerste af.
De wil van de dame is leidend.
Dit ja, iedereen heeft het recht om te kijken of een kans te wagen door te vragen, en ik heb het recht ze af te wijzen als ze me niet bevallen. Waarom altijd zo moeilijk denken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja? En?
Al die andere mannen moeten dan maar blind zijn?
Waarom zouden zij hun kans niet wagen?
Handtastelijk worden en dwingen is weer heel wat anders en keur ik ten zeerste af.
De wil van de dame is leidend.
Jij hebt dat recht, en jij bent een sterke vrouw die de schouders op haalt. Maar je vergeet (en dat doe je wel vaker), dat niet iedereen zo is als jij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:58 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit ja, iedereen heeft het recht om te kijken of een kans te wagen door te vragen, en ik heb het recht ze af te wijzen als ze me niet bevallen. Waarom altijd zo moeilijk denken.
Sec genomen; ja.quote:
Ik mag je graag en bewonder je seksuele vrijheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Godverquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:56 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Jij bent echt de belichaming van alles wat er nu fout gaande is. Chapeau
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Sec genomen; ja.
Vrouwen hebben zich al sinds mensenheugenis aan mannen gegeven, voor voedsel en veiligheid.
Dat ze deze relaties bestendigden door langere tijd bij een man te blijven, doet daar niets aan af.
Maar ook hoeren hebben hun grenzen en daar heb jij je aan te houden.
Het zijn nog steeds vrouwen.
Een dochter, een zus, een moeder, een mens.
Nee.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:44 schreef babylon het volgende:
[..]
Jij bent niet de eigenaar van het gevoel dat zo'n wandelend reclamebord heeft.
Je hoeft niet wat te doen met die gevoelens.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nee.
Maar zij kunnen net zo min wat doen aan de gevoelens van een man.
Vrouwen hadden seks en nageslacht te geven en veiligheid en voedsel nodig.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]Dit kan toch niet echt zijn?
Vrouwen en mannen hebben zich sinds mensenheugenis aan elkaar gegeven voor nageslacht! Bijkomend hadden/ hebben beide partijen extra voordelen bij elkaar en vullen ze elkaar aan.
Maar nee, de vrouwen zijn weer de hoeren
Deze bizarre stelling is al meteen onderuit te halen doordat in het stenen tijdperk vrouwen net zoveel jaagden als mannen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Vrouwen hadden seks en nageslacht te geven en veiligheid en voedsel nodig.
Hoe is dat anders als een vrouw geld voor seks vraagt, om eten te kunnen kopen en de huur te betalen?
Mannen hoeven ook niet altijd wat te doen met de gevoelens van vrouwen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:32 schreef babylon het volgende:
[..]
Je hoeft niet wat te doen met die gevoelens.
Maar de man wil ook nageslacht en seks krijgen en voor dat nageslacht geeft hij weer seks en dat voedsel moet uiteindelijk ook gekookt worden na het vangen, dus waarom is hij ook geen hoer?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Vrouwen hadden seks en nageslacht te geven en veiligheid en voedsel nodig.
Hoe is dat anders als een vrouw geld voor seks vraagt, om eten te kunnen kopen en de huur te betalen?
Weet je wat, ik word moe van je. Ik vind je vervelend. Ik ga je op mijn Foe lijst zetten. Fijn weekend.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mannen hoeven ook niet altijd wat te doen met de gevoelens van vrouwen.
Dichter bij huis dan; nog tot in de jaren 80 werden vrouwen ontslagen als ze gingen trouwen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Deze bizarre stelling is al meteen onderuit te halen doordat in het stenen tijdperk vrouwen net zoveel jaagden als mannen.
En vonden ze dat zelf fijn? Wie ontsloeg hun?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:39 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dichter bij huis dan; nog tot in de jaren 80 werden vrouwen ontslagen als ze gingen trouwen.
Ja, seks krijgen, ja.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar de man wil ook nageslacht en seks krijgen en voor dat nageslacht geeft hij weer seks en dat voedsel moet uiteindelijk ook gekookt worden na het vangen, dus waarom is hij ook geen hoer?
Een vrouw jaagde ook en verzamelde voedsel.. Schei toch uit met je onzin..quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:44 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, seks krijgen, ja.
En een man kon geen vuur maken en zijn vlees op een stok boven dat vuur roosteren?
Lekker rolbevestigend weer.
Het is niet zo dat vrouwen daar helemaal geen invloed op hebben. Als je bepaalde gevaarlijke situaties juist opzoekt dan is de kans groter dat het gebeurd. Los van dat het slecht is wat de man doet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:26 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Beseffen sommige mensen hier in dit topic hoe moeilijk het is voor personen die dit mee hebben gemaakt om überhaupt niet de schuld bij zichzelf te leggen?
Je bent echt een vies mentaal geretardeerd zwijn als je denkt dat de slachtoffers zichzelf niet elke dag afvragen waarom het is gebeurd, en of het niet hun eigen schuld is.
Nee. Maar het maakte ze wel weer afhankelijk van de mannen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En vonden ze dat zelf fijn? Wie ontsloeg hun?
Ja wat waren dat goede tijden zeg
Je mag je dan ook wel afvragen waarom dergelijke gevaarlijke situaties ontstaan en wat maakt ze dan precies gevaarlijk? Simpelweg de aanwezigheid van een vrouwquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:47 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Het is niet zo dat vrouwen daar helemaal geen invloed op hebben. Als je bepaalde gevaarlijke situaties juist opzoekt dan is de kans groter dat het gebeurd. Los van dat het slecht is wat de man doet.
#victimblamingquote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:47 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Het is niet zo dat vrouwen daar helemaal geen invloed op hebben. Als je bepaalde gevaarlijke situaties juist opzoekt dan is de kans groter dat het gebeurd. Los van dat het slecht is wat de man doet.
Ik hoop dat je ook beseft dat de vrouw daar niet eens iets over te zeggen had vroeger? Je moest gewoon trouwen, willen of niet. En vaker ook nog met iemand die je niet wou. Die seks gaf je niet, die werd gewoon genomen en de 15 kinderen die daar uit kwamen, die je eigenlijk ook niet wou (toch geen 15 stuks) kreeg je er bovenop. Dus zover de 'vrijwillige' ruilhandel van seks voor voedsel en veiligheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nee. Maar het maakte ze wel weer afhankelijk van de mannen.
Ik zeg verder nergens dat het goed was.
En hoer zie ik verder ook niet als een scheldwoord.
Vrouwen hebben zo door de eeuwen heen overleefd.
Niks mis mee.
Mannen willen seks en willen daarvoor betalen.
Als vrouwen seks willen geven voor geld en/of goederen, dan is de rest gewoon een zakelijke transactie.
Ik zie synoniemen in een relatie. Iig tot de jaren 80 van de vorige eeuw.
Daarna wordt het schimmig, inderdaad.
Hij moet niet de slachtoffers op de vingers tikken. All I'm saying.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:07 schreef puddingman het volgende:
Wat had John dan moeten zeggen? Kan hij, als directeur, meer doen dan vragen om dingen zsm te melden? Was je tevreden met bijvoorbeeld een verplichte cursus seksuele grenzen voor alle medewerkers? Wat lost dat op?
Hij had kunnen zeggen: wij/ik moet kijken hoe wij er voor kunnen zorgen dat vrouwen zich wel veilig voelen om aan de bel te trekken. Dat is al anders dan: vrouwen moeten.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:02 schreef Werkman het volgende:
@:Babylon: Dat iedereen met zijn/haar poten van een ander af moet blijven terwijl die ander dat niet wilt daar zijn we het allemaal over eens.
En misschien drukt die Mol zich ongelukkig uit oog probeert ie zichzelf in te dekken, los van hem is het wel een feit dat veel slachtoffers moeite hebben om over de drempel te komen door reden als zelfverwijt, schaamte en angst.
Technisch gezien doet hij hetzelfde als al die gasten in die praatshow's, roepen dat je het moet melden.
Alleen de manier waarop verschilt.
Eens met het laatste... maar als je het hele interview hebt gezien, weet je toch dat dat precies is wat hij heeft gezegd?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:45 schreef babylon het volgende:
[..]
Hij had kunnen zeggen: wij/ik moet kijken hoe wij er voor kunnen zorgen dat vrouwen zich wel veilig voelen om aan de bel te trekken. Dat is al anders dan: vrouwen moeten.
Maar wat nog belangrijker is, hij had moeten zeggen: wij gaan kijken hoe het kan dat deze mannen zo lang dit hebben kunnen doen.
Ja, ik heb hem dat horen zeggen. En vanaf dat moment ging het fout. Want hij eindigde, legde de nadruk er op, met dat vrouwen een manier moeten vinden om zich uit te spreken. Als de daders niks doen, hoeven de vrouwen zich niet uit te spreken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:49 schreef puddingman het volgende:
[..]
Eens met het laatste... maar als je het hele interview hebt gezien, weet je toch dat dat precies is wat hij heeft gezegd?
Wie zijn toch die mensen die vrouwen op straat intimideren? Allemaal John de Mols?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:02 schreef babylon het volgende:
[..]
Jij hebt dat recht, en jij bent een sterke vrouw die de schouders op haalt. Maar je vergeet (en dat doe je wel vaker), dat niet iedereen zo is als jij.
Zie bijvoorbeeld deze tweet en de reacties:
[ twitter ]
en ze komen er nog mee weg ook, wrs Ali b ookquote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Wie zijn toch die mensen die vrouwen op straat intimideren? Allemaal John de Mols?Nee he, we weten allemaal het antwoord.
De man en vrouw worden GENIAAL tegen elkaar uitgespeeld in dit landHulde!
Laat jij je voordeur ook wagenwijd open staan? En je auto ook niet op slot? En je fiets ook geen slot? Waarom hangen er toch tienduizenden camera's buiten?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem dat horen zeggen. En vanaf dat moment ging het fout. Want hij eindigde, legde de nadruk er op, met dat vrouwen een manier moeten vinden om zich uit te spreken. Als de daders niks doen, hoeven de vrouwen zich niet uit te spreken.
Gooi er nog even lekker wat racisme jongen! Lekker man. Bijna weekend, biertje erbij!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Wie zijn toch die mensen die vrouwen op straat intimideren? Allemaal John de Mols?Nee he, we weten allemaal het antwoord.
De man en vrouw worden GENIAAL tegen elkaar uitgespeeld in dit landHulde!
Ja, er zijn foute lui. Nog steeds geen excuus om de slachtoffers de schuld te geven. Had je je deur maar moeten sluiten, je auto op slot moeten doen, of je fiets, is NOOIT een excuus dat de dader daar misbruik van mag maken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:55 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Laat jij je voordeur ook wagenwijd open staan? En je auto ook niet op slot? En je fiets ook geen slot? Waarom hangen er toch tienduizenden camera's buiten?
Iedereen moet zich gewoon gedragen, je lijkt wel een stampvoetend kind. Zo werkt deze wereld niet. Er zijn altijd mensen die misbruik maken in situaties waarin zij een kans zien. Dat moet je voorkomen.
En dat doen we als mensheid al echt een tijdje. Wat dacht je van zelfverdedigngscursussen. Ook maar afschaffen dan?
Je hebt echt een totaal verkeerd wereldbeeld. Criminelen verdwijnen niet, je moet jezelf daar tegen beschermen. Dat heet volwassen zijn.
Ligt dat niet ook een beetje aan hoe dat uitgelegd wordt? Kijk, ik ben van mening dat die Rietbergen in 2019 er uit had gemoeten. En ik geloof niet dat dat niets te maken had met het feit dat die gozer niet de man van zijn zus was, ik geloof dat dat er alles mee te maken had.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:43 schreef babylon het volgende:
[..]
Hij moet niet de slachtoffers op de vingers tikken. All I'm saying.
Wat ben jij voor een geslachtsverrader.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:44 schreef babylon het volgende:
Victim blaming/shaming puur sang. De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal maar vooral te benadrukken dat vrouwen toch wel echt zelf aan de bel moeten trekken en zelf moeten opletten en zelf moeten voorkomen dat ze in een situatie komen waar ze misbruikt kunnen worden.
En vaak genoeg snappen ze wel dat de daders ook een probleem zijn. Maar door nu de nadruk te verschuiven naar wat de vrouwen moeten doen, dragen ze bij aan het probleem.
Veelal zijn ze zich niet bewust wat vrouwen allemaal al doen om niet in de problemen te komen. En zeker nu, vandaag, niet bewust van hoe erg een klap in het gezicht van de slachtoffers is door de focus te verleggen.
En ik ben een man, en ik weet zeker dat ik ook soms dingen fout doe.
*voornamelijk mannen, maar zeker niet alleen mannen. Evenzo dat het slachtoffer niet altijd een vrouw is
Je wil de gevolgen van zo'n actie zó zwaar maken dat je het wel uit je hoofd laat.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem dat horen zeggen. En vanaf dat moment ging het fout. Want hij eindigde, legde de nadruk er op, met dat vrouwen een manier moeten vinden om zich uit te spreken. Als de daders niks doen, hoeven de vrouwen zich niet uit te spreken.
We moeten hiervoor terug naar Adam & Eva vrees ik. Had ze die appel maar niet moeten pakken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:57 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, er zijn foute lui. Nog steeds geen excuus om de slachtoffers de schuld te geven. Had je je deur maar moeten sluiten, je auto op slot moeten doen, of je fiets, is NOOIT een excuus dat de dader daar misbruik van mag maken.
Ja, nou?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:45 schreef babylon het volgende:
[..]
Hij had kunnen zeggen: wij/ik moet kijken hoe wij er voor kunnen zorgen dat vrouwen zich wel veilig voelen om aan de bel te trekken. Dat is al anders dan: vrouwen moeten.
Maar wat nog belangrijker is, hij had moeten zeggen: wij gaan kijken hoe het kan dat deze mannen zo lang dit hebben kunnen doen.
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ligt dat niet ook een beetje aan hoe dat uitgelegd wordt? Kijk, ik ben van mening dat die Rietbergen in 2019 er uit had gemoeten. En ik geloof niet dat dat niets te maken had met het feit dat die gozer niet de man van zijn zus was, ik geloof dat dat er alles mee te maken had.
Maar if anything is dat juist een extra reden om hem eruit te gooien, want dat geeft een signaal af van 'niemand die dit soort gedrag laat zien is veilig, vanwege positie of wat dan ook'.
Ik vind het daarnaast ook niet geloofwaardig dat hij zich niet in kan denken dat zo'n meisje dat daar dan staat, zo bleu als 't maar zijn kan, tegenover Rietbergen, die de man van de zus van de grote John de Mol is niet geïmponeerd is door die connectie.
Dan kan het wel zijn dat Rietbergen, vanuit John's positie gezien geen macht had, maar dat weet hij. Dat weet zo'n meisje niet. Die ziet de connectie, en denkt 'oei'. Dat hij zich dat niet kan voorstellen vind ik belachelijk. Wat betreft het 'vrouwen moeten het aangeven'. Dat zie ik een beetje van 2 kanten.
Ene kant, ja, het lijkt inderdaad op de vrouwen de schuld geven. Van de andere kant, als we even de emotie uit de situatie halen. Laten we even aannemen, gewoon voor het argument, dat ik zo'n groot bedrijf heb, en ik neem jou, @:babylon, aan, voor whatever, doet er niet toe, jij bent een werknemer van mij.
Ik kan aan jouw hoofd niet zien of jij je handen thuis kunt houden, of jij geen smerige appjes gaat sturen, of jij whatever van de dingen doet die Rietbergen gedaan heeft. Ik kan het niet zien, en als jij mij geen aanleiding geeft om dat te denken, en jouw cv is goed en jij bent wat ik zoek, dan neem ik jou aan.
Vervolgens (ik bedoel dus nu in het algemeen als medewerker, en niet de jegaatmetmijnzusdusikziejouvakerdanmedewerkerX-connectie) 'verdwijn' jij in de organisatie, want die is zo groot, daar werken zoveel mensen, dat ik niet 24/7 achter jou sta om jou in de gaten te houden en als ik dat wel doe sta ik op dat moment niet achter een van de andere honderden of duizenden medewerkers om die in de gaten te houden.
Toch wil ik dat mijn medewerkers veilig zijn, zich veilig voelen, etc. Ik stel vertrouwenspersonen aan, etc etc. Allemaal leuk, in theorie. Maar als jij onderweg naar, noem eens wat, het toilet door een gang loopt, en jij maakt een of andere ranzige opmerking tegen een medewerkster die daar toevallig ook loopt, dan ga jij mij achteraf niet vertellen dat je dat hebt gedaan. Je gaat het mij ook niet vooraf vertellen.
Als die medewerkster vervolgens ook niet hierover naar buiten komt tegen een andere collega, de vertrouwenspersoon, wie dan ook, wat ga ik dan doen? Ik was er niet bij, ik heb het niet gehoord, niet gezien, het slachtoffer zegt het tegen niemand, jij zegt het zeker tegen niemand, dus wat ga ik dan doen?
Alles wat ik dan nog kán doen is reactief, en dat is als de informatie tot mij komt. Maar als die informatie niet tot mij komt, dan kan ik ook niets, of zie ik dat verkeerd?
Nou, dus in dat opzicht kan ik begrijpen dat als je je onveilig voelt, dan wel hebt gevoeld, dan wel dat er iets gebeurd is als hier, of wat dan ook, dat je wil dat je medewerkers dat communiceren, die dat is overkomen, want anders kun je niks.
Daarmee zeg ik nadrukkelijk niet, en bedoel ik ook nadrukkelijk niet, dat die medewerkster er om gevraagd heeft, het heeft uitgelokt, of ook maar iets een beetje in die richting. Ze kan uitdagende kleding aan hebben gehad, daar naakt hebben gelopen, whatever, dat betekent niet dat je als dader dan een vrijbrief hebt om dit soort shit te gaan doen.
Maar in dat licht bezien snap ik wel dat je in de positie van in dit geval John, die onmogelijk elke medewerker 24/7 kan monitoren, preventief heel weinig kan doen, en als ie dan wat doet, dat dat dan altijd reactief is want het ís al gebeurd, de opmerking ís al gemaakt, het appje ís al gestuurd, ik kan dat niet ongedaan maken, ik kan alleen nog maar reageren, maar dan moet ik wel die informatie hebben.
Of zie ik dat nou echt zo verkeerd? Nogmaals, Rietbergen had er in 2019 direct uit gemoeten. En ik vraag of ik dat verkeerd zie, oprecht, want als er een invalshoek is die ik nu niet zie, dan kan ik die meenemen en wellicht mijn mening herzien.
Als een dader niets doet, is er geen dader.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een door de kerk misbruikt sprookje hier nou heel veel aan gaat helpen. Zeker omdat de kerk dat al 1500 jaar misbruikt om vrouwen te onderdrukken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:16 schreef HansCojona het volgende:
[..]
We moeten hiervoor terug naar Adam & Eva vrees ik. Had ze die appel maar niet moeten pakken.
Wat is je punt nou precies?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:22 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat als iemand er zo bij wil lopen, om wat voor reden dan ook, dat dat geen reden is voor mannen om dan maar te doen wat ze willen 'want ja ze vraagt erom'. Nee.
Zolang mensen als De Mol vooral zeggen dat vrouwen weerbaarder moeten zijn, ben je nog niet echt bezig met heropvoeden. En er zijn er veel te veel die nog zo denken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 16:41 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Wat is je punt nou precies?
“Mannen, niet doen?”
Zeg je dat ook bij pedofielen en seriemoordenaars? “Foei! Niet doen! “ Of bij dieven? “Niet stelen!” Je snapt toch wel dat wijzen naar miljoenen mannen en hen maar eventjes opleggen geen viespeuk te zijn niet werkt? En al helemaal als je ALLE schuld legt bij 1 geslacht?
Het enige wat je kan doen is toekomstige generaties mannen fatsoenlijk opvoeden en de sexualisering van de samenleving op een rem zetten. Dat kost tijd, jaren en dan kan je op populatie niveau verandering brengen.
Maar in een keer miljoenen viespeuken heropvoeden? Hoe ga je dat doen? Met heropvoedingskampen?
Tot die tijd is het logisch om vrouwen te waarschuwen voor dit soort mannen voor te lichten hoe er mee om te gaan etc. totdat we een generatie respectvolle mensen creeeren. Strafrecht is de enige oplossing nu, en zelfs dat willen vrouwen niet. Dus ja, de Mol heeft een punt, geef het aan, anders gebeurt er geen hol, al ram je je hoofd 100 keer tegen een muur.
Dat hele “shock” excuus is je reinste onzin. Verantwoordelijkheid nemen, ja ook als vrouw. Stelletje gedesillusioneerden.
Hij zegt toch dat vrouwen het tijdig moeten aangeven? Wat is daar mis mee? Hoe krijg je anders een rechtzaak of hoe wordt de dader aangepakt? Oh wacht, dat willen vrouwen niet want schaamte? Schaamte tegenover wie precies? De rechtbank? De media?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 16:46 schreef babylon het volgende:
[..]
Zolang mensen als De Mol vooral zeggen dat vrouwen weerbaarder moeten zijn, ben je nog niet echt bezig met heropvoeden. En er zijn er veel te veel die nog zo denken.
Het is psychopatisch denken. Kan er niks anders van maken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 16:51 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Hij zegt toch dat vrouwen het tijdig moeten aangeven? Wat is daar mis mee? Hoe krijg je anders een rechtzaak of hoe wordt de dader aangepakt? Oh wacht, dat willen vrouwen niet want schaamte? Schaamte tegenover wie precies? De rechtbank? De media?
We leven in een rechtsstaat, geen kleuterklas.
Wat een circus is dit toch.
Ik raad je aan om op te zoeken wat psychopathie precies inhoudt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 16:57 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Het is psychopatisch denken. Kan er niks anders van maken.
De lust van de man maakt dit gevaarlijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:57 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Je mag je dan ook wel afvragen waarom dergelijke gevaarlijke situaties ontstaan en wat maakt ze dan precies gevaarlijk? Simpelweg de aanwezigheid van een vrouw
Wat bedoel je daarme te #zeggen?quote:
Bewijs? Dit is nu niet waar voor nog bestaande jagers and verzamelaars.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Deze bizarre stelling is al meteen onderuit te halen doordat in het stenen tijdperk vrouwen net zoveel jaagden als mannen.
Die tijden zullen daardoor ook weer weggaan hoe lang het ook duurt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ook beseft dat de vrouw daar niet eens iets over te zeggen had vroeger? Je moest gewoon trouwen, willen of niet. En vaker ook nog met iemand die je niet wou. Die seks gaf je niet, die werd gewoon genomen en de 15 kinderen die daar uit kwamen, die je eigenlijk ook niet wou (toch geen 15 stuks) kreeg je er bovenop. Dus zover de 'vrijwillige' ruilhandel van seks voor voedsel en veiligheid.
Dus nee, geef mij maar de schimmige tijden van nu dan.
Veel plezier op google.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:22 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[..]
Bewijs? Dit is nu niet waar voor nog bestaande jagers and verzamelaars.
Dat je de schuld bij de slachtoffers legt ipv de dader.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 17:32 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarme te #zeggen?
Dus moet een vrouw dan maar haar hele leven zich klein houden, situaties vermijden en blijven buigen voor ´de lust van een man?' Leuke wereld wel op die manier.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 17:30 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
De lust van de man maakt dit gevaarlijk.
En aan wie heb jij je ballen weggegeven?quote:
Woman the fuck gewoon up,quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dus moet een vrouw dan maar haar hele leven zich klein houden, situaties vermijden en blijven buigen voor ´de lust van een man?' Leuke wereld wel op die manier.
Ballen? welke ballen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:04 schreef DR898 het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een geslachtsverrader. Wij zouden je moeten ophangen aan je ballen.
Digitale White Knights![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 16:41 schreef GeerttreeG het volgende:
Maar in een keer miljoenen viespeuken heropvoeden? Hoe ga je dat doen? Met heropvoedingskampen?
Als je niet vraagt om in die positie te zijn, ben je naar mijn mening nooit verantwoordelijk voor...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:36 schreef marc0871 het volgende:
Dit gaat over dat the voice gedoe?
Okay, heb ik ook wel wat over te zeggen.
Ten eerste; not done, als alles waar is.
Aan de andere kant las ik ook van; nou, ja, ik wist ook niet wat te doen dus heb ik me maar laten doen.
Of; ik was er niet van gediend en ben weggegaan.
Zeg het dan!!
Blijf er niet mee lopen tot er eindelijk eentje wel haar strot open durft te trekken.
Ik snap wel dat je je schaamt omdat je jezelf in zo'n hoek hebt laten drukken.
Of misschien wilde je je kans op succes nog niet vergooien.
Kan ook. Maar dan verspeel je voor mij al je recht.
Maar als je niets zegt, blijft het dooretteren.
Sterker nog; zolang het niet aan het licht komt, voelen ze zich gesterkt en blijven ze het doen.
Dus nee, het is niet goed wat er gebeurd is en had nooit mogen gebeuren.
Maar door te zwijgen, zijn die meiden medeverantwoordelijk voor het in stand houden van die cultuur.
Ik heb ze gisteren nog in de mond van je moeder en vrouw gehad.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
En aan wie heb jij je ballen weggegeven?
Oh ja, iemand die niet de schuld van aanranding bij het slachtoffer wil leggen. Wat een loser...quote:
Het gaat in haar post niet over wat woordjes maar het vermijden van plaatsen waar het gevaarlijk is als vrouw. Dan kan je nog zo assertief zijn als je wil...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Woman the fuck gewoon up,
En wees assertief.
No way dat een assertieve vrouw zich laat "verleiden" door wat foute woordjes van ..................... Uit machtsmisbruik.
Je bent idd niet verantwoordelijk voor als het jou gebeurt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je niet vraagt om in die positie te zijn, ben je naar mijn mening nooit verantwoordelijk voor...
Als dat zo is reageer ik idd op iets anders.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het gaat in haar post niet over wat woordjes maar het vermijden van plaatsen waar het gevaarlijk is als vrouw. Dan kan je nog zo assertief zijn als je wil...
Mooie incelvertoning weer Eliot Rodgerquote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:04 schreef DR898 het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een geslachtsverrader. Wij zouden je moeten ophangen aan je ballen.
Digitale White Knights![]()
Ik leg niet de hele schuld bij de slachtoffers. Ik zei dat de slachtoffers in sommige gevallen zelf ook invloed hebben door gevaarlijke situaties niet op te zoeken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:48 schreef babylon het volgende:
Dat ji
[..]
Dat je de schuld bij de slachtoffers legt ipv de dader.
Je moet niks als vrouw maar als je als vrouw door donkere steegjes in de nacht loopt dan heb je nou eenmaal meer risico dat zoiets gebeurd t.o.v. een man.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dus moet een vrouw dan maar haar hele leven zich klein houden, situaties vermijden en blijven buigen voor ´de lust van een man?' Leuke wereld wel op die manier.
Ja, dat is dus victim blaming.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 07:56 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik leg niet de hele schuld bij de slachtoffers. Ik zei dat de slachtoffers in sommige gevallen zelf ook invloed hebben door gevaarlijke situaties niet op te zoeken.
Dit is gewoon je kop in het zand steken. Ook vrouwen hebben invloed op hun veiligheid en zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Woke shit gaat dit niet veranderen hoor, hoe graag we dat ook zouden willenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 08:43 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, dat is dus victim blaming.
Kijk ook:
https://www.nu.nl/metoo/6(...)oede-reactie-is.html
Jouw eigen topic keert zich tegen je dude.. je doet iets niet goedquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:
[..]
[..]
Aan de mannen die zijn vrouw neuken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
En aan wie heb jij je ballen weggegeven?
Leuk, misschien wat minder propaganda gaan lezen? En inzien dat je naar extreem linkse deugmedia aan het kijken bent?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 08:43 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, dat is dus victim blaming.
Kijk ook:
https://www.nu.nl/metoo/6(...)oede-reactie-is.html
Assertiviteit is een karaktereigenschap die niet iedereen heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
En wees assertief.
No way dat een assertieve vrouw zich laat "verleiden" door wat foute woordjes van ..................... Uit machtsmisbruik.
Excuus, gisteren geen tijd voor gehad, en toen uit het oog verloren. Zal er later nog even naar kijken. Druk druk druk.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:34 schreef CoolGuy het volgende:
he, @:babylon, waarom reageer je niet op mijn lange post?
nee en als iedereen over de hele planeet genoeg voedsel had, was er geen hongersnood geweest. En als we china met de grond gelijk hadden gemaakt, zaten we nu niet in een pandemie. Je kunt niet alles voorkomen. Er zitten nou eenmaal rare lui tussen. Mannen EN vrouwen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:52 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik weet dat er aan het eind van je post een disclaimer staat, maar waarom niet gewoon algemeen houden in plaats van meteen de aanval op jezelf - als man zijnde - in te zetten? Dan sluit je ook meteen non-binaire mensen niet uitquote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:44 schreef babylon het volgende:
Dat is niet wat John de Mol heeft gezegd (heb je überhaupt gekeken of lees je alleen wat twitterberichtjes van permagekwetste, schuimbekkende pittig-kort-kapseltjes?) Wat hij zegt is dat hij niet in kan grijpen als hij niet weet dat er foute zooi gebeurt en door wie dat gebeurt.quote:Victim blaming/shaming puur sang. De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal maar vooral te benadrukken dat vrouwen toch wel echt zelf aan de bel moeten trekken en zelf moeten opletten en zelf moeten voorkomen dat ze in een situatie komen waar ze misbruikt kunnen worden.
Hij heeft niet gesproken over wat vrouwen doen of dat het hun eigen schuld is. Hij heeft gezegd dat hij niet op de hoogte was en dus ook niet kon ingrijpen. Iets dat hij wel had gekund als vrouwen aan de bel hadden getrokken. Talpa heeft daarvoor diverse loketten én externe en onafhankelijke vertrouwenspersonen als men niet in persoon aan de bel durft te trekken.quote:En vaak genoeg snappen ze wel dat de daders ook een probleem zijn. Maar door nu de nadruk te verschuiven naar wat de vrouwen moeten doen, dragen ze bij aan het probleem.
Vertel. Wat doen vrouwen volgens jou allemaal al om niet in de problemen te komen?quote:Veelal zijn ze zich niet bewust wat vrouwen allemaal al doen om niet in de problemen te komen.
Dat is niet wat hij deed. Hij stelde, terecht, dat je niet kunt ingrijpen als je niet weet dat dingen gebeuren, waar die gebeuren en door wie die gebeuren. Nogmaals; als jij een gouden tip hebt om criminaliteit 100% te voorkomen denk ik dat de wereld je overlaadt met alles wat je maar hebben wilt.quote:En zeker nu, vandaag, niet bewust van hoe erg een klap in het gezicht van de slachtoffers is door de focus te verleggen.
Jup. Vrouwen ook overigens (die vergat je even te noemen).quote:En ik ben een man, en ik weet zeker dat ik ook soms dingen fout doe.
Gevaarlijke situaties?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 07:56 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik leg niet de hele schuld bij de slachtoffers. Ik zei dat de slachtoffers in sommige gevallen zelf ook invloed hebben door gevaarlijke situaties niet op te zoeken.
Is hetzelfde alsof iemand een leeuwenkooi springt, opgegeten wordt, en dan mag je vervolgens niet zeggen dat hij niet zo slim bezig was vanwege #victimshaming
Weerbaarheid is enorm belangrijk, misschien wat meer aandacht aan schenken in dat geval dus....quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:29 schreef Piebe het volgende:
[..]
Assertiviteit is een karaktereigenschap die niet iedereen heeft.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:06 schreef Danny het volgende:
Verder; als blijkt dat de beschuldigingen kloppen en de mannen zich bewust waren - of konden zijn - van het feit dat de vrouwen niet wilden (waar die vrouwen 16 of ouder waren) danwel zich vergrepen aan mensen van onder de minimumleeftijd (jonger dan 16) dan hoop ik dat die de maximale straf krijgen die op dat soort vergrijpen staat. Ook hoop ik dat iedereen die het wist en GEEN aangifte deed (linda, chantal, wendy, martijn, edwin, roel, waylon, lil, anouk, sanne etc etc etc) ook een flinke duw krijgen. Vooralsnog is er echter nog helemaal niets bewezen, maar heeft iedereen toch zijn oordeel al geveld. Waren de vermeende daders vrouw geweest en de vermeende slachtoffers man vraag ik me af hoeveel mensen al dermate hysterisch vingerwijzend levens aan het slopen zouden gaan.
Het kan overal, simpelweg omdat voorkomen onmogelijk is. Wat je er vervolgens mee doet is natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ontopic verder nog.
Ik vind het helemaal prima dat er op het belang van melden wordt gehamerd.
Het enige wat ik in dit geval nogal zo zo vond is dat na een enorme reeks van klachten en gedoe die je voor ogen krijgt je gewoon doodleuk zegt ja maar in mijn bedrijf kan dit helemaal niet.
Zero tolerance als het op ongewenst grensoverschrijdend gedrag gaat. Dat moet echter natuurlijk wel eerst aantoonbaar zijn. Alleen het zien van een paar whatsappjes maakt het nog niet ongewenst. Je kunt pas weten dat het ongewenst is als dat bv blijkt uit de reacties op die whatsappjes en dickpics, of als de vrouwen daadwerkelijk melding maken.quote:Zero tolerance (om in diezelfde adem te vertellen dat een dader mag blijven).
Alleen het vragen of het mag an sich is al grensoverschrijdend, dus da's niet echt een duidelijke graadmeter natuurlijk. Wel zou je als bedrijf kunnen zeggen dat NIETS mag. Geen blikken, geen complimentjes, geen aanraking, geen geflirt, geen grapjes, geen 'ik loop wel even mee naar je auto want het is een gevaarlijke buurt' etc. Niets van dat alles. Zodra zoiets dan tóch gebeurt, meteen alle betrokken partijen eruit flikkeren.quote:Het is vrij duidelijk naar aanleiding van de enorme berg aan klachten en gesprekken over het hoe en wat dat het op de werkvloer wel degelijk redelijk normaal was om seksuele uitingen te doen, ongevraagd.
Is allemaal nog steeds maar van horen zeggen natuurlijk. Ja, het heeft de schijn zeer tegen, maar er is nog helemaal niets duidelijk. We kennen ook echt nog maar één kant van het verhaal.quote:En dat er een cultuur was van opmerkingen e.d. weglachen/accepteren. Dat echt vrijwel iedereen ervan wist, ook dat het regelmatig op en over de grens was.
Dat zou kunnen, maar wat verandert dat nou wezenlijk? Hij zegt dan nog steeds hetzelfde, zónder aan te geven dat er weinig tegen gedaan kan worden als dit soort zaken niet aangekaart worden en dát zorgt er dan mogelijk weer voor dat mensen het nog steeds niet aan zullen kaarten, waardoor er weer niets tegen ondernomen kan worden.quote:Ik denk dat het dan, zeker als reactie op zo’n aflevering, handiger is om eerst eens te zeggen ja er is wat mis op deze werkvloer en dat maakt dat mensen het niet aan durven te geven.
Euhm, de Mol had het over die melding hè? Daarna mocht Rietbergen gewoon blijven. Dat was dus wat er gebeurde NA een melding en bewijs, welke zero tolerance?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:36 schreef Danny het volgende:
[..]
Het kan overal, simpelweg omdat voorkomen onmogelijk is. Wat je er vervolgens mee doet is natuurlijk een ander verhaal.
[..]
Zero tolerance als het op ongewenst grensoverschrijdend gedrag gaat. Dat moet echter natuurlijk wel eerst aantoonbaar zijn. Alleen het zien van een paar whatsappjes maakt het nog niet ongewenst. Je kunt pas weten dat het ongewenst is als dat bv blijkt uit de reacties op die whatsappjes en dickpics, of als de vrouwen daadwerkelijk melding maken.
[..]
Alleen het vragen of het mag an sich is al grensoverschrijdend, dus da's niet echt een duidelijke graadmeter natuurlijk. Wel zou je als bedrijf kunnen zeggen dat NIETS mag. Geen blikken, geen complimentjes, geen aanraking, geen geflirt, geen grapjes, geen 'ik loop wel even mee naar je auto want het is een gevaarlijke buurt' etc. Niets van dat alles. Zodra zoiets dan tóch gebeurt, meteen alle betrokken partijen eruit flikkeren.
[..]
Is allemaal nog steeds maar van horen zeggen natuurlijk. Ja, het heeft de schijn zeer tegen, maar er is nog helemaal niets duidelijk. We kennen ook echt nog maar één kant van het verhaal.
[..]
Dat zou kunnen, maar wat verandert dat nou wezenlijk? Hij zegt dan nog steeds hetzelfde, zónder aan te geven dat er weinig tegen gedaan kan worden als dit soort zaken niet aangekaart worden en dát zorgt er dan mogelijk weer voor dat mensen het nog steeds niet aan zullen kaarten, waardoor er weer niets tegen ondernomen kan worden.
Buiten dat; door te ervaren dat dit gebeurt en er vervolgens op te handelen voorkom je dat zo'n smeerlap het bij anderen óók kan flikken.
Als Tim met droge ogen vertelt dat borsato aan kontjes van 13-jarigen zat en hun OUDERS dat bevestigen dan kan ik niet anders dan constateren dat die ouders het spoor ook nogal bijster zijn. Ik weet dat IK totaal anders zou reageren dan mijn schouders ophalen als het bij MIJN dochter zou zijn gebeurd in ieder geval.
Maar goed; jij vindt dus dat vrouwen het NIET zouden moeten (kunnen en durven) melden? En als dat het geval is; hoe zie je dan voor je dat men weet dat dit soort dingen uberhaupt spelen?
Oh dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik had niet door dat dat eerste geval daadwerkelijk door een vrouw gemeld was. Ja in dat geval had hij direct moeten ontslaan en wmb de vrouw moeten bijstaan bij het doen van aangifte.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Euhm, de Mol had het over die melding hè? Daarna mocht Rietbergen gewoon blijven. Dat was dus wat er gebeurde NA een melding en bewijs, welke zero tolerance?
Ook als je assertief bent kun je verkracht worden. Dat is het enige dat ik je mee wil geven.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
En wees assertief.
Uiteraard kan het pijnlijk zijn, ehm, mening veranderen kan wel, als je nieuwe inzichten levert....quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:08 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ook als je assertief bent kun je verkracht worden. Dat is het enige dat ik je mee wil geven.
Wat jouw mening verder is of hoe jij hierover denkt kan ik niet veranderen. Maar ik kan je wel vragen om op te letten wat je zegt, want sommige dingen kunnen voor mensen die dit daadwerkelijk meegemaakt hebben ook pijnlijk zijn.
Tot dusver helemaal met je eens. Wat mij betreft was John alleen met damage control bezig.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ligt dat niet ook een beetje aan hoe dat uitgelegd wordt? Kijk, ik ben van mening dat die Rietbergen in 2019 er uit had gemoeten. En ik geloof niet dat dat niets te maken had met het feit dat die gozer niet de man van zijn zus was, ik geloof dat dat er alles mee te maken had.
Maar if anything is dat juist een extra reden om hem eruit te gooien, want dat geeft een signaal af van 'niemand die dit soort gedrag laat zien is veilig, vanwege positie of wat dan ook'.
Ik vind het daarnaast ook niet geloofwaardig dat hij zich niet in kan denken dat zo'n meisje dat daar dan staat, zo bleu als 't maar zijn kan, tegenover Rietbergen, die de man van de zus van de grote John de Mol is niet geïmponeerd is door die connectie.
Dan kan het wel zijn dat Rietbergen, vanuit John's positie gezien geen macht had, maar dat weet hij. Dat weet zo'n meisje niet. Die ziet de connectie, en denkt 'oei'. Dat hij zich dat niet kan voorstellen vind ik belachelijk. Wat betreft het 'vrouwen moeten het aangeven'. Dat zie ik een beetje van 2 kanten.
Nee, dat is inderdaad niet iets wat hij, helderziende, kan weten. Helemaal mee eens.quote:Ene kant, ja, het lijkt inderdaad op de vrouwen de schuld geven. Van de andere kant, als we even de emotie uit de situatie halen. Laten we even aannemen, gewoon voor het argument, dat ik zo'n groot bedrijf heb, en ik neem jou, @:babylon, aan, voor whatever, doet er niet toe, jij bent een werknemer van mij.
Ik kan aan jouw hoofd niet zien of jij je handen thuis kunt houden, of jij geen smerige appjes gaat sturen, of jij whatever van de dingen doet die Rietbergen gedaan heeft. Ik kan het niet zien, en als jij mij geen aanleiding geeft om dat te denken, en jouw cv is goed en jij bent wat ik zoek, dan neem ik jou aan.
Vervolgens (ik bedoel dus nu in het algemeen als medewerker, en niet de jegaatmetmijnzusdusikziejouvakerdanmedewerkerX-connectie) 'verdwijn' jij in de organisatie, want die is zo groot, daar werken zoveel mensen, dat ik niet 24/7 achter jou sta om jou in de gaten te houden en als ik dat wel doe sta ik op dat moment niet achter een van de andere honderden of duizenden medewerkers om die in de gaten te houden.
Toch wil ik dat mijn medewerkers veilig zijn, zich veilig voelen, etc. Ik stel vertrouwenspersonen aan, etc etc. Allemaal leuk, in theorie. Maar als jij onderweg naar, noem eens wat, het toilet door een gang loopt, en jij maakt een of andere ranzige opmerking tegen een medewerkster die daar toevallig ook loopt, dan ga jij mij achteraf niet vertellen dat je dat hebt gedaan. Je gaat het mij ook niet vooraf vertellen.
Als die medewerkster vervolgens ook niet hierover naar buiten komt tegen een andere collega, de vertrouwenspersoon, wie dan ook, wat ga ik dan doen? Ik was er niet bij, ik heb het niet gehoord, niet gezien, het slachtoffer zegt het tegen niemand, jij zegt het zeker tegen niemand, dus wat ga ik dan doen?
Kloptquote:Alles wat ik dan nog kán doen is reactief, en dat is als de informatie tot mij komt. Maar als die informatie niet tot mij komt, dan kan ik ook niets, of zie ik dat verkeerd?
En bij een bedrijf hoort daar ook iets voor te zijn. Zo te horen ook hier. Alleen functioneerde het blijkbaar niet goed.quote:Nou, dus in dat opzicht kan ik begrijpen dat als je je onveilig voelt, dan wel hebt gevoeld, dan wel dat er iets gebeurd is als hier, of wat dan ook, dat je wil dat je medewerkers dat communiceren, die dat is overkomen, want anders kun je niks.
Daar zitten we sowieso op één lijn.quote:Daarmee zeg ik nadrukkelijk niet, en bedoel ik ook nadrukkelijk niet, dat die medewerkster er om gevraagd heeft, het heeft uitgelokt, of ook maar iets een beetje in die richting. Ze kan uitdagende kleding aan hebben gehad, daar naakt hebben gelopen, whatever, dat betekent niet dat je als dader dan een vrijbrief hebt om dit soort shit te gaan doen.
Het gaat mij om de timing. Je bent daar als de grote baas om een verklaring af te leggen over wat er mogelijk gebeurt is. En dan zijn er drie punten die je kunt/moet benoemen:quote:Maar in dat licht bezien snap ik wel dat je in de positie van in dit geval John, die onmogelijk elke medewerker 24/7 kan monitoren, preventief heel weinig kan doen, en als ie dan wat doet, dat dat dan altijd reactief is want het ís al gebeurd, de opmerking ís al gemaakt, het appje ís al gestuurd, ik kan dat niet ongedaan maken, ik kan alleen nog maar reageren, maar dan moet ik wel die informatie hebben.
Of zie ik dat nou echt zo verkeerd? Nogmaals, Rietbergen had er in 2019 direct uit gemoeten. En ik vraag of ik dat verkeerd zie, oprecht, want als er een invalshoek is die ik nu niet zie, dan kan ik die meenemen en wellicht mijn mening herzien.
En dit is waarom ik niet verder in ga op jouw posts. Je doet het zelf ook gewoon. En ik weet niet of het onkunde of onwil is, maar ik besteed mijn tijd er niet meer aan.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:36 schreef Danny het volgende:
Als Tim met droge ogen vertelt dat borsato aan kontjes van 13-jarigen zat en hun OUDERS dat bevestigen dan kan ik niet anders dan constateren dat die ouders het spoor ook nogal bijster zijn. Ik weet dat IK totaal anders zou reageren dan mijn schouders ophalen als het bij MIJN dochter zou zijn gebeurd in ieder geval.
Klopt. Ook als je man bent kan dat trouwens. En ook als de verkrachter een vrouw is kan dat. Ik zou graag zien dat dit soort zaken gewoon aangepakt worden voor iedereen en niet alleen voor vrouwen. Het is al erg genoeg dat er met twee maten gemeten wordt als het aankomt op bagatelliseren van het probleem of zelfs het lacherig wegwuiven ervan, maar laten we proberen niet elke vrouw en elke man de daden van een heel klein deel van die groepen weg te zetten. Ook dát is nogal pijnlijk en kwetsend enzo. En compleet bullshit ook nog eens.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:08 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ook als je assertief bent kun je verkracht worden. Dat is het enige dat ik je mee wil geven.
Alles kan voor iedereen pijnlijk zijn. Ook het over een kam scheren van 'mannen' in een adem met 'verkrachters' vind ik pijnlijk. Het leven is soms hard en mensen hebben weleens een mening die anders is dan de jouwe of mijne.quote:Wat jouw mening verder is of hoe jij hierover denkt kan ik niet veranderen. Maar ik kan je wel vragen om op te letten wat je zegt, want sommige dingen kunnen voor mensen die dit daadwerkelijk meegemaakt hebben ook pijnlijk zijn.
Ok. Als jij het normaal vindt dat je als ouder weet dat er een viespeuk aan je 13-jarige dochter heeft gezeten en je meldt dat gewoonweg pas jaren later als een youtuber een oproepje doet, prima. In mijn ogen sporen die lui als ouder niet, sorry dat ik het zeg.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:38 schreef babylon het volgende:
[..]
En dit is waarom ik niet verder in ga op jouw posts. Je doet het zelf ook gewoon. En ik weet niet of het onkunde of onwil is, maar ik besteed mijn tijd er niet meer aan.
Wil je mijn geen woorden, zeker niet zulke vuige, in de mond leggen? Bvd.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Ok. Als jij het normaal vindt dat je als ouder weet dat er een viespeuk aan je 13-jarige dochter heeft gezeten en je meldt dat gewoonweg pas jaren later als een youtuber een oproepje doet dan spoor je als ouder imo niet. Sorry dat ik het zeg. Als je je daar niet in kunt vinden, prima. Is voor jou blijkbaar meteen een makkelijke manier om de lastige vragen mbt je aangetoonde hypocrisie en je dubbele moraal te kunnen negeren, wat altijd handig is als je in een hoek bent geluld
hoor wie het zegtquote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:43 schreef babylon het volgende:
[..]
Wil je mijn geen woorden, zeker niet zulke vuige, in de mond leggen? Bvd.
1 van de problemen die hier speelt is dat het vaak onderling begint met zeggen goh dit was awkward/fout en dat er dan gereageerd wordt met je moet je niet zo aanstellen, is gewoon een flirt of amicaal en bla bla bla.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Ok. Als jij het normaal vindt dat je als ouder weet dat er een viespeuk aan je 13-jarige dochter heeft gezeten en je meldt dat gewoonweg pas jaren later als een youtuber een oproepje doet, prima. In mijn ogen sporen die lui als ouder niet, sorry dat ik het zeg.
Als je je daar niet in kunt vinden, prima. Is voor jou blijkbaar meteen een makkelijke manier om de lastige vragen mbt je aangetoonde hypocrisie en je dubbele moraal te kunnen negeren, wat altijd handig is als je in een hoek bent geluld
(come to think of it; eerder had je al eens gezegd dat je vaak doelbewust een tegengestelde mening uitte dan waar je daadwerkelijk achter stond oid toch? beetje trollen zeg maar? Dat verklaart het dan wel weer een beetje
Dat ben ik met je eens, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Klopt. Ook als je man bent kan dat trouwens. En ook als de verkrachter een vrouw is kan dat. Ik zou graag zien dat dit soort zaken gewoon aangepakt worden voor iedereen en niet alleen voor vrouwen. Het is al erg genoeg dat er met twee maten gemeten wordt als het aankomt op bagatelliseren van het probleem of zelfs het lacherig wegwuiven ervan, maar laten we proberen niet elke vrouw en elke man de daden van een heel klein deel van die groepen weg te zetten. Ook dát is nogal pijnlijk en kwetsend enzo. En compleet bullshit ook nog eens.
[..]
Alles kan voor iedereen pijnlijk zijn. Ook het over een kam scheren van 'mannen' in een adem met 'verkrachters' vind ik pijnlijk. Het leven is soms hard en mensen hebben weleens een mening die anders is dan de jouwe of mijne.
ja, of 'doe normaal man, als zo'n lekker wijf je opeens bij je lul pakt moet je d'r gewoon palen, je bent toch geen homo!'quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
1 van de problemen die hier speelt is dat het vaak onderling begint met zeggen goh dit was awkward/fout en dat er dan gereageerd wordt met je moet je niet zo aanstellen, is gewoon een flirt of amicaal en bla bla bla.
Ik mag hopen dat ouders na het horen dat hun 13-jarige dochter achtervolgd wordt door Marco Borsato om haar bij de kont te voelen niet zeggen 'joh, is gewoon een flirt'. Wat ik al zei; als ouder spoor je dan imo écht niet.quote:Er wordt mensen erg vaak verteld dat ze het verkeerd zien, zich aanstellen of zelfs dat het eigen schuld was ipv te zeggen ga ermee naar de juiste instantie en laat het daar toetsen.
Zo ook in het geval van the voice (vele verhalen over ach is gewoon een flirt, weglachen en het onder de ogen van anderen doen die niets zeggen of doen) en ik kan me voorstellen dat dat op zo’n bbq ook zo is gegaan (wat ik dus niet zeker weet).
Nou ja, als iedereen om je heen het een flirt noemt of 'normaal' kán het ook zo zijn dat vrijwel iedereen om je heen dat ook gewoon zo ziet of dat ook gewoon zo vindt. Ze hoeven natuurlijk niet hun eigen denkbeelden hierover te veranderen om jou te pleasen. Andersom hoeft dat overigens ook niet, dus je kunt alsnog gewoon melden dat er dingen gebeuren die jij zelf onprettig vindt of ongepast. Of je kunt aangifte doen. Wat je niet voor elkaar gaat krijgen is dat mensen die A vinden opeens B gaan zeggen om jou een plezier te doen of omdat jij niet met A om kunt gaan. En deden ze dat wel zouden ze letterlijk in je gezicht staan te liegen.quote:Als jij denkt wow wat is dit, dit is fout, en iedereen om je heen kijkt op noch om ervan of zegt zelfs niets aan de hand joh is de kans redelijk aanwezig dat je aan jezelf gaat twijfelen.
En dat is ook meteen een van de redenen dat er soms valse aangiftes worden gedaan, of in ieder geval dat de 'dader' niet wordt veroordeeld. Als je eerst denkt dat het normaal is en akkoord gaat kan de 'dader' onmogelijk weten dat jij het NIET oké vindt. Achteraf op basis van de woorden van anderen dan alsnog besluiten dat je met terugwerkende kracht toch maar NIET wilde dat het gebeurde is natuurlijk niet heel fair tegenover de ander op dat moment. Die heeft niet opzettelijk verkracht ofzo. Die wist gewoon niet beter dan dat je akkoord was.quote:Daarom zie je ook vrij vaak voorkomen dat het balletje pas echt weer gaat rollen als er met anderen is gepraat die zeggen joh dit kan niet, dit is niet ok.
Evengoed is het belangrijk vrouwen dermate weerbaar te maken dat ze direct aangeven dat ze iets niet willen en als het dan tóch gebeurt ze hier ook gewoon aangifte van doen. Je kunt vanalles bespreken, maar mensen blijven mensen en je houdt altijd rotte appels. En wat niet voorkomen kan worden zal toch bestraft moeten worden. Iets dat alléén kan als de slachtoffers zowel vooraf als achteraf mondiger worden.quote:Dat is dus die ‘cultuur’ en daarom is het zo belangrijk die eens goed te bespreken als samenleving/bedrijf/organisatie of wat dan ook.
Er is geen alternatief. Tenzij jij weet hoe je ongewenst gedrag kunt voorkomen natuurlijk, maar wat ik eerder al tegen iemand anders zei; meldt het dan, want dat zou dé oplossing zijn voor álle vormen van criminaliteit.quote:Dat is dus waarom je zo moet oppassen met de focus teveel te leggen op ja maar had je het maar moeten melden, het van belang is eerst eens te kijken of dat wel zo makkelijk is, of dat ondersteund wordt.
Het is niet zo zwart-wit. Zoals ik al eerder zij, in sommige gevallen hebben vrouwen hier invloed op. Niet voor niets zijn in veel culturen vrouwen verplicht om een mannelijke guardian te houden in bijzijn van vreemde mannen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Gevaarlijke situaties?
Zoals naar je werk gaan, thuis zijn, bij familie zijn, naar de bbq van Marco Borsato gaan?
Of lekker dansen in de club, op een terrasje zitten, overdag met vriendinnen samen door het park lopen?
Verreweg het meeste lastig vallen en misbruik vindt plaats op wat geen gevaarlijke plekken zouden moeten zijn. Van de werkvloer tot die bushalte. Maar toch zal en moet altijd even dat niet bestaand geval worden aangehaald van iemand die poedeltjesnaakt midden in de nacht door het bos huppelde, want daar woont de grote boze in de bosjes sleur verkrachter ofzo.
Klopt. Wel kun je imo in sommige gevallen prima zeggen dat een bepaalde handeling van het slachtoffer niet zo handig was. Met een grote stapel geld een achterbuurt inwandelen is bijvoorbeeld niet zo handig. Natuurlijk vraag je er nog steeds niet om overvallen te worden, maar de kans dat het gebeurt wordt natuurlijk wel vergroot.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:19 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.
Het is meer dat ik me zo oprijg omdat er figuren rondlopen die menen dat het komt omdat je ‘je dan maar niet in een gevaarlijke situatie moet begeven, omdat je assertiever moet zijn, en als het al gebeurd is moet je je niet aanstellen want WOll was veel erger’.
En dat is complete bullshit, voor zowel mannen als vrouwen die dit meegemaakt hebben.
Ja, ik heb het niet voor niets steeds vrij bewust over mensen ipv man/vrouw. En spreek ik over algemene bedrijfscultuur e.d. Ipv man/vrouw.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:26 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, of 'doe normaal man, als zo'n lekker wijf je opeens bij je lul pakt moet je d'r gewoon palen, je bent toch geen homo!'
[..]
Ik mag hopen dat ouders na het horen dat hun 13-jarige dochter achtervolgd wordt door Marco Borsato om haar bij de kont te voelen niet zeggen 'joh, is gewoon een flirt'. Wat ik al zei; als ouder spoor je dan imo écht niet.
[..]
Nou ja, als iedereen om je heen het een flirt noemt of 'normaal' kán het ook zo zijn dat vrijwel iedereen om je heen dat ook gewoon zo ziet of dat ook gewoon zo vindt. Ze hoeven natuurlijk niet hun eigen denkbeelden hierover te veranderen om jou te pleasen. Andersom hoeft dat overigens ook niet, dus je kunt alsnog gewoon melden dat er dingen gebeuren die jij zelf onprettig vindt of ongepast. Of je kunt aangifte doen. Wat je niet voor elkaar gaat krijgen is dat mensen die A vinden opeens B gaan zeggen om jou een plezier te doen of omdat jij niet met A om kunt gaan. En deden ze dat wel zouden ze letterlijk in je gezicht staan te liegen.
En dan heb ik het hier niet over een groepje vermeende 'daders', maar er werd ook door vrouwen eromheen om gelachen en gezegd dat het gewoon een onschuldige flirt was, of een 'zo is hij nou eenmaal'. Mensen hebben zo allemaal hun eigen normen, waarden, do's en dont's, voorkeuren en afkeuren etc. De ene vrouw vindt het prachtig als ze op straat wordt nagefloten door een groep bouwvakkers, de ander roept al 'sexual harassment' als een kerel vriendelijk groet op straat.
[..]
En dat is ook meteen een van de redenen dat er soms valse aangiftes worden gedaan, of in ieder geval dat de 'dader' niet wordt veroordeeld. Als je eerst denkt dat het normaal is en akkoord gaat kan de 'dader' onmogelijk weten dat jij het NIET oké vindt. Achteraf op basis van de woorden van anderen dan alsnog besluiten dat je met terugwerkende kracht toch maar NIET wilde dat het gebeurde is natuurlijk niet heel fair tegenover de ander op dat moment. Die heeft niet opzettelijk verkracht ofzo. Die wist gewoon niet beter dan dat je akkoord was.
Lastige materie dus.
[..]
Evengoed is het belangrijk vrouwen dermate weerbaar te maken dat ze direct aangeven dat ze iets niet willen en als het dan tóch gebeurt ze hier ook gewoon aangifte van doen. Je kunt vanalles bespreken, maar mensen blijven mensen en je houdt altijd rotte appels. En wat niet voorkomen kan worden zal toch bestraft moeten worden. Iets dat alléén kan als de slachtoffers zowel vooraf als achteraf mondiger worden.
[..]
Er is geen alternatief. Tenzij jij weet hoe je ongewenst gedrag kunt voorkomen natuurlijk, maar wat ik eerder al tegen iemand anders zei; meldt het dan, want dat zou dé oplossing zijn voor álle vormen van criminaliteit.
als je seks hebt met iemand die onder invloed is van drank of drugs dan is dat tegenwoordig geloof ik standaard 'verkrachting'.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:26 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart-wit. Zoals ik al eerder zij, in sommige gevallen hebben vrouwen hier invloed op. Niet voor niets zijn in veel culturen vrouwen verplicht om een mannelijke guardian te houden in bijzijn van vreemde mannen.
Om een specifiek voorbeeld te geven: mijn maat had een one-night met een onbekende, beide dronken. De maat kreeg geen tegenstribbeling of nee als antwoord. Volgende ochtend verlaat de vriend zonder iets te zeggen, het meisje had spijt, voelde zich misbruikt want ze herinnerde niet alles meer en ze dacht dat hij een bekende was. Ze wilde nog net geen aangifte doen. In dit geval is het voor de man onmogelijk om dit te voorkomen, tenzij hij een getekende verklaring oplegt waarin staat dat ze seks wilt ofzo..
In dit geval had ze wel invloed door:
1. Niet te veel te drinken, algemeen bekend dat je spijt kan krijgen door dronken acties.
2. Verifiëren dat mijn maat de persoon is wie ze denkt dat het is.
Nee, omdat we het zat zijn overal de schuld van te krijgen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Best zorgwekkend, deze thread. Veel mannen hier die het gedrag van andere mannen gewoon niet veroordelen.
Want 'we' zijn zielig omdat we niet te pas en te onpas een vrouw kunnen grijpen.
Het is ook 'onze' schuld, dus dat is logisch. En zo te zien, zeker jouw schuld.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:53 schreef EINZ het volgende:
Nee, omdat we het zat zijn overal de schuld van te krijgen.
Zal wel een ego ding zijn dan anders kan ik niet verklaren dit gedrag. Er zijn misstanden aangekaart en vele mannen hier vallen erover dat niks meer kan (wat dus echt niet zo is er is gewoon een grens met wat kan en wat niet kan). Daar gaat het toch helemaal niet om?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:53 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nee, omdat we het zat zijn overal de schuld van te krijgen.
Ego, testosteron en 'mannelijke' onzekerheid.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:56 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Zal wel een ego ding zijn dan anders kan ik niet verklaren dit gedrag.
Ja dat zal het dan wel zijn. Dat sommige hier zo gepikeerd over zijn ik snap het werkelijk waar echt niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ego, testosteron en 'mannelijke' onzekerheid.
Hoe kom je hierbij zeg?????quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:39 schreef Danny het volgende:
[..]
als je seks hebt met iemand die onder invloed is van drank of drugs dan is dat tegenwoordig geloof ik standaard 'verkrachting'.
En zo'n getekende verklaring zegt niets want je kunt op ELK moment toestemming intrekken. Ook als je ook maar het kleinste vermoeden zou kunnen hebben dat de ander niet (meer) wil en je gaat door ben je tegenwoordig gewoon de sjaak. En als achteraf de ander besluit te zeggen dat die zich gedwongen voelde om die verklaring te ondertekenen ben je ook gewoon de lul.
Eigenlijk ben je in zulke situaties als man zijnde altijd gewoon de lul.
Nee, dat is het niet. Vrouwen moeten maar eens leren accepteren dat niet alles in het leven hen op een presenteerblaadje aangeboden wordt. Die wijven bij the voice wisten verdomd goed wat ze deden toen ze er op dat moment voor kozen om hun carriere voor hun sexuele integriteit te laten gaan. Dan nu je carriere mislukt is ook niet komen zeiken over iets waar je toen willens en wetens volop aan meegewerkt hebt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is ook 'onze' schuld, dus dat is logisch. En zo te zien, zeker jouw schuld.
Nou vrouwen worden wel tyfusveel beschermd als het zo uitkomt.quote:
Het gezeik komt erop neer dat de man op alles wat slecht is in de wereld wordt aangekeken. Terwijl alles wat hij opgebouwd heeft, ja dat is natuurlijk normaal, daar praten we niet over, dat is 'standaard'. Lekker makkelijk zeiken als je als vrouw niks presteert.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:56 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Zal wel een ego ding zijn dan anders kan ik niet verklaren dit gedrag. Er zijn misstanden aangekaart en vele mannen hier vallen erover dat niks meer kan (wat dus echt niet zo is er is gewoon een grens met wat kan en wat niet kan). Daar gaat het toch helemaal niet om?
Dit is kortzichtig. Weet jij nog hoe je was toen je jong? Zeker minder weerbaar en ook zeker minder ontwikkeld in dingen overzien (oorzaak-gevolg). De setting van de voice hoort een veilige omgeving te zijn. Die jonge mensen zijn getekend voor het leven kan je dat niet voorstellen? En het is NIET NORMAAL dat er STRUCTUREEL zoveel mensen aangerand werden dat je dit probeert goed te praten is onbegrijpelijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:26 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Vrouwen moeten maar eens leren accepteren dat niet alles in het leven hen op een presenteerblaadje aangeboden wordt. Die wijven bij the voice wisten verdomd goed wat ze deden toen ze er op dat moment voor kozen om hun carriere voor hun sexuele integriteit te laten gaan. Dan nu je carriere mislukt is ook niet komen zeiken over iets waar je toen willens en wetens volop aan meegewerkt hebt.
Als je het niet erg vindt, ik vroeg het aan Danny, niet aan jou.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:27 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nou vrouwen worden wel tyfusveel beschermd als het zo uitkomt.
Wisten die mannen wat ze deden? Ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:30 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Dit is kortzichtig. Weet jij nog hoe je was toen je jong? Zeker minder weerbaar en ook zeker minder ontwikkeld in dingen overzien (oorzaak-gevolg). De setting van de voice hoort een veilige omgeving te zijn. Die jonge mensen zijn getekend voor het leven kan je dat niet voorstellen? En Het is NIET NORMAAL dat er STRUCTUREEL zoveel mensen aangerand werden dat je dit probeert goed te praten is onbegrijpelijk.
Te simpel het is veel complexer dan dat. De deelnemers werden gebruikt, misbruikt en uitgebuit.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:34 schreef EINZ het volgende:
[..]
Wisten die mannen wat ze deden? Ja.
Wisten die vrouwen wat ze deden? Ja.
Dan nu niet zeiken dat nu je carriere verprutst is door je eigen talentloosheid iemand destijds iets van je vroeg en je daar volop aan hebt meegewerkt. Een deelneemster ging echt niet door naar de volgende ronde vanwege haar goede zangkunsten, en dat wist ze verdomd goed. Voor haar tien anderen.
En ik gaf antwoord, suck it up.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt, ik vroeg het aan Danny, niet aan jou.
En daar kozen ze zelf voor. Ze konden elk moment nee zeggen. Dat kost hun dan wel hun carriere, maar komop, voor jou tien anderen en het is naief om te denken dat je daar staat omdat je zo goed bent. Het is kiezen tussen je carriere of een enkele keer neuken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:35 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Te simpel het is veel complexer dan dat. De deelnemers werden gebruikt, misbruikt en uitgebuit.
En ik gaf te kennen jou niet als serieuze discussie partner te zien. Suck that up.quote:
Ja je kiest ervoor om aangerand te worden. Wat een onzin zeg. Jij ziet het veel te simpel en het is duidelijk dat je referentiekader anders in elkaar zit.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:37 schreef EINZ het volgende:
[..]
En daar kozen ze zelf voor. Ze konden elk moment nee zeggen. Dat kost hun dan wel hun carriere, maar komop, voor jou tien anderen en het is naief om te denken dat je daar staat omdat je zo goed bent. Het is kiezen tussen je carriere of een enkele keer neuken.
Of dat netjes of ethisch is is een andere discussie, maar niemand heeft hen gedwongen.
Dat mag je vinden, net zoals ik mijn mening mag vinden. En wat ik zuig bepaal ik zelf wel, dank je.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En ik gaf te kennen jou niet als serieuze discussie partner te zien. Suck that up.
Wat een gezeik. "Help er ligt een hand op mijn schouderquote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:39 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ja je kiest ervoor om aangerand te worden. Jij ziet het veel te simpel en duidelijk dat je referentiekader anders in elkaar zit.
Het gaat veel verder dan een hand op de schouder. Ik weet niet wat jezelf wilt voorhouden maar het zal wel. Ze wisten helemaal niet waaraan ze meewerkte dat blijkt nu wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:41 schreef EINZ het volgende:
[..]
Wat een gezeik. "Help er ligt een hand op mijn schouder" Je moet maar gewoon ergens tegen kunnen, we leven tenslotte niet in wonderland. Laten we nu niet doen alsof hilversum een veilig sprookjesland is, en dat wisten de deelneemsters net zo goed.
Ze wisten verdomd goed wat er gebeurde en waar ze aan meewerkten. "Ach, voor mijn carriere..."
Wat nu blijkt is dat dit soort dingen gebeurden. Dat klopt. Wat het betekent is niets anders dat ze hun sexuele integriteit even naar de achtergrond verplaatsten toen hen dat zo uitkwam. Ze werden niet gedwongen ofzo.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Het gaat veel verder dan een hand op de schouder. Ik weet niet wat jezelf wilt voorhouden maar het zal wel. Ze wisten helemaal niet waaraan ze meewerkte dat blijkt nu wel.
Ze werden wel gedwongen indirect en direct. Maar we verschillen van mening ik laat het nu verder hierbij.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:50 schreef EINZ het volgende:
[..]
Wat nu blijkt is dat dit soort dingen gebeurden. Dat klopt. Wat het betekent is niets anders dat ze hun sexuele integriteit even naar de achtergrond verplaatsten toen hen dat zo uitkwam. Ze werden niet gedwongen ofzo.
Of je dat netjes of ethisch vindt is iets heel anders. Het 'hoort' niet nee, zo gaan we doorgaans niet met elkaar om. Maar dat wisten ze zelf heel goed en ze hadden elk moment nee kunnen zeggen. In plaats daarvan werkten ze er zelf volop, gretig en net zo goed aan mee.
Oh hoe dan? Dus als een mening verschilt met de jouwe dan is die 'minder' dan die van jou?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:51 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ze werden wel gedwongen indirect en direct. Maar we verschillen van mening ik laat het nu verder hierbij.
Dat jij tunnelvisie hebt en het niet wil begrijpen is aan jou.quote:
Dat maak jij ervan nu.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:52 schreef EINZ het volgende:
[..]
Oh hoe dan? Dus als een mening verschilt met de jouwe dan is die 'minder' dan die van jou?
Ik ben sceptisch.quote:
En zo ziet het er uit als een man verkrachting bagatelliseert.quote:Die wijven bij the voice wisten verdomd goed wat ze deden toen ze er op dat moment voor kozen om hun carriere voor hun sexuele integriteit te laten gaan.
Het punt is dat wij er voor moeten zorgen dat ze helemaal niet in de problemen komen. Wat hij doet (en jij blijkbaar ook) is tegen ouders zeggen 'Dan had je hem maar beter moeten leren kijken' nadat hun kind is doodgereden bij het oversteken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:19 schreef very het volgende:
Hij heeft anders wel gelijk, want als je je bek niet opentrekt want schaamte, dan weet ook niemand van je problemen af.
Ik zie dat jij onderdeel bent van het probleem.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:43 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Als vrouwen nou ipv van hun benen hun mond opendeden (en nee en niet per se om zaad te slikken) dan hadden we dit probleem ook niet.
Hoeveel hoeren hebben carriere gemaakt en vonden het geen probleem?
En hoe wou je dat doen dan?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het punt is dat wij er voor moeten zorgen dat ze helemaal niet in de problemen komen. Wat hij doet (en jij blijkbaar ook) is tegen ouders zeggen 'Dan had je hem maar beter moeten leren kijken' nadat hun kind is doodgereden bij het oversteken.
Het zou helpen wanneer vrouwen die grensoverschrijdend gedrag aan proberen te kaarten niet meer eerst een gigantische drempel over moeten, om vervolgens op gigantisch veel onbegrip en veroordeling te stuiten. Het zou ook helpen wanneer er bij grensoverschrijdend gedrag niet meer weggekeken of gebagatelliseerd wordt, maar de omgeving van diegenen die zich daaraan schuldig maken zich daartegen uitspreekt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:12 schreef very het volgende:
[..]
En hoe wou je dat doen dan?
Want roofdieren vinden altijd wel een manier natuurlijk.
Je kan nooit alles dichttimmeren. Daarmee maak je vaak ook alles veel minder leuk in elk ander opzicht en het zal alsnog blijven gebeuren.
Doordat wij mannen ze herkennen en ingrijpen. Het mag niet bij de vrouwen liggen.quote:
Ik denk dat vrouwen daar een structureel andere mening over hebben.quote:Je kan nooit alles dichttimmeren. Daarmee maak je vaak ook alles veel minder leuk
De media volgen waaronder de wetgeving en wetsvoorstellen. Probeer het eensquote:
Houdbl je bek boomer van Weinstein leeftijdquote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie dat jij onderdeel bent van het probleem.
Eens. Wegkijken moet niet gebeuren. Maar dan nog is dat geen garantie dat het dan niet meer gebeurd.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doordat wij mannen ze herkennen en ingrijpen. Het mag niet bij de vrouwen liggen.
Maar je doet net alsof dit overal en altijd het geval is. Dat is echt niet waar. Wellicht in sommige sectoren aanzienlijk meer, dat welquote:[..]
Ik denk dat vrouwen daar een structureel andere mening over hebben.
We hebben het hier niet over een beetje flirten, we hebben het hier over constante seksuele druk uitoefenen. En waar regelmatig, als het niet gaat zoals de man wil, ook geweld bij komt.
In een conflict zijn er altijd twee. Een dader heeft een slachtoffer nodig, maar een slachtoffer heeft ook een dader nodig. Als je je als vrouw van nature altijd slachtoffer voelt, dan zal je altijd wel een dader vinden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:19 schreef very het volgende:
Hij heeft anders wel gelijk, want als je je bek niet opentrekt want schaamte, dan weet ook niemand van je problemen af. Neem niet weg dat de schuld uiteraard niet bij de slachtoffers ligt, die ligt altijd bij de daders natuurlijk. Maar je kan er nou niet bepaald van uitgaan dat die het probleem zelf aan gaan kaarten voor je.
Maar het is zo lekker makkelijk om mannen als grote boze slechterikken te generaliseren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef very het volgende:
Maar je doet net alsof dit overal en altijd het geval is. Dat is echt niet waar. Wellicht in sommige sectoren aanzienlijk meer, dat wel
Dat iemand het observeerbare benoemd was weer een trigger begrijp ik? Hoe komt het toch dat het woord 'links' dusdanig veel los lijkt te maken bij jou? In de reeks omtrent The Voice was je er ook alweer als de kippen bij om te reageren toen dit woord viel. Het lijkt wel alsof je je persoonlijk voelt aangesproken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
MIMIMIMI PROPAGANDA VAN EXTREEM LINKSE DEUGMEDIA![]()
![]()
![]()
Nee, tegen zulke ijzersterke argumentatie is geen kruid gewassen hoor.
Jij zit een beetje hoog in je emotie. Dat zie je wel vaker bij 17-jarige incels.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:26 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Houdbl je bek boomer van Weinstein leeftijd
Ik vind dit een beetje een domme opmerking.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:47 schreef very het volgende:
Eens. Wegkijken moet niet gebeuren. Maar dan nog is dat geen garantie dat het dan niet meer gebeurd.
Ik neem slechts 2 voorbeelden:quote:Maar je doet net alsof dit overal en altijd het geval is. Dat is echt niet waar. Wellicht in sommige sectoren aanzienlijk meer, dat wel
quote:Hoe vaak komt het voor?
Eén op de drie meisjes en één op de zes jongens heeft voor hun 16e verjaardag te maken met seksueel misbruik. In ongeveer één op de tien gevallen gaat het hier om ernstig, structureel seksueel misbruik. (Alle misbruik heeft ernstige gevolgen, maar wettelijk gezien is ernstig seksueel misbruik: binnen de afhankelijkheidsrelatie, meer dan 5 keer, met penetratie of met meerdere daders) Per jaar worden ongeveer 164.000 kinderen voor het eerst slachtoffer van seksueel misbruik.
quote:Cijfers amateursport:
Slachtoffers
12% van de sporters te maken heeft gehad met seksuele intimidatie.
4% heeft aangegeven als jeugdspeler te maken gehad met seksueel geweld.
Plegers
39% van de gevallen ging het om een bekende volwassene in de club.
21% kwam voor rekening van de coach
(de 21% valt binnen de 39%).
Nou, succes met oplossen dan, als de slachtoffers het niet uit durven spreken wat precies en wie dan.quote:Op zondag 23 januari 2022 15:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje een domme opmerking.
[..]
Ik neem slechts 2 voorbeelden:
[..]
[..]
Denk dat 99% van alle verkrachtingen een aanrandingen door mannen wordt gedaan. Wie wil je dan de schuld geven?quote:Op zondag 23 januari 2022 12:08 schreef EINZ het volgende:
[..]
Maar het is zo lekker makkelijk om mannen als grote boze slechterikken te generaliseren.
Laat maar. Te kortzichtig.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:02 schreef very het volgende:
[..]
Nou, succes met oplossen dan, als de slachtoffers het niet uit durven spreken wat precies en wie dan.
Ik zelf ken niemand in mijn omgeving die dit soort gedrag gade zou slaan zonder er iets van te zeggen. En vaak gebeurt het dus ook zonder dat een buitenstaander het meekrijgt. Dus ik vraag me opnieuw: hoe wou je dit opgelost krijgen zonder de ervaringen van de slachtoffers te vernemen?
Wat lul je nou, vent?quote:Op zondag 23 januari 2022 18:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Laat maar. Te kortzichtig.
Ik heb allang antwoord gegeven, maar daar heb je gewoon overheen gewalst omdat het je niet bevalt.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:01 schreef very het volgende:
Wat lul je nou, vent?
Je hebt gewoon geen antwoord op mijn vraag.
Joh? Ik heb anders geen antwoord gelezen dat ook echt steek houdt in de meeste gevallen, maar goed...quote:Op zondag 23 januari 2022 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb allang antwoord gegeven, maar daar heb je gewoon overheen gewalst omdat het je niet bevalt.
Het mag niet bij de vrouwen liggen. Punt.
Alleen als je dat als standpunt neemt, gaat er ooit misschien iets veranderen. Als jij alleen maar naar de vrouwen blijft wijzen, houd je het systeem in stand.
Dus, je bent te kortzichtig. Doei!
Dit is jouw "oplossing", toch? En wat nou als de mannen het nu zo doen dat andere mannen er niets van merken? Hoe ga je het dan oplossen?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doordat wij mannen ze herkennen en ingrijpen.
Volgens mij moet jij eerst nog even gaan beseffen dat de wereld geen eerlijke plek is en dat letterlijk jouw enige argument is dat het 'niet eerlijk is' en dat dat stom is. En dat het daarom maar zo moet zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb allang antwoord gegeven, maar daar heb je gewoon overheen gewalst omdat het je niet bevalt.
Het mag niet bij de vrouwen liggen. Punt.
Alleen als je dat als standpunt neemt, gaat er ooit misschien iets veranderen. Als jij alleen maar naar de vrouwen blijft wijzen, houd je het systeem in stand.
Dus, je bent te kortzichtig. Doei!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk deel vanquote:
Jij bent een beetje in de war zie ik. Want wat jij opschrijft heb je in ieder geval niet van mij.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:26 schreef YoungDriller het volgende:
Volgens mij moet jij eerst nog even gaan beseffen dat de wereld geen eerlijke plek is en dat letterlijk jouw enige argument is dat het 'niet eerlijk is' en dat dat stom is. En dat het daarom maar zo moet zijn.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:26 schreef EINZ het volgende:
Nee, dat is het niet. Vrouwen moeten maar eens leren accepteren dat niet alles in het leven hen op een presenteerblaadje aangeboden wordt.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:27 schreef EINZ het volgende:
[..]
Nou vrouwen worden wel tyfusveel beschermd als het zo uitkomt.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:30 schreef EINZ het volgende:
Lekker makkelijk zeiken als je als vrouw niks presteert.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:34 schreef EINZ het volgende:
Een deelneemster ging echt niet door naar de volgende ronde vanwege haar goede zangkunsten, en dat wist ze verdomd goed. Voor haar tien anderen.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:37 schreef EINZ het volgende:
[..]
En daar kozen ze zelf voor. Ze konden elk moment nee zeggen.
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:41 schreef EINZ het volgende:
Je moet maar gewoon ergens tegen kunnen, we leven tenslotte niet in wonderland.
Deze user. Het topic gaat over aanrandingen en verkrachtingen. Godverdomme.quote:
Lafaardquote:Op zondag 23 januari 2022 19:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welk deel vansnap je niet?
Is goed Mark.quote:Op zondag 23 januari 2022 19:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent een beetje in de war zie ik. Want wat jij opschrijft heb je in ieder geval niet van mij.
Als je zelf teksten gaat verzinnen, heb je mij niet nodig. Kun je prima met jezelf discussieren, Simpleton.quote:
Anderen simpleton noemen terwijl je zelf bij de eerste tegenvraag op jouw "oplossing" al snel wegloopt van de discussie, want eigenlijk niets op te zeggenquote:Op zondag 23 januari 2022 20:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je zelf teksten gaat verzinnen, heb je mij niet nodig. Kun je prima met jezelf discussieren, Simpleton.
Kuchekuchequote:
Haha...lekker klemgeluld zijn na de eerste de beste tegenvraagquote:
Jij bent overduidelijk nieuw hier, want niemand op dit forum zal mij ooit 'woke' noemen.quote:
En dus.quote:
Ik nieuw hier? Lolwut hahaquote:Op zondag 23 januari 2022 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent overduidelijk nieuw hier, want niemand op dit forum zal mij ooit 'woke' noemen.![]()
(Ik denk trouwens dat jij niet eens weet wat het betekent).
Hoe dan ook, jij was hiermee natuurlijk al af.
[..]
En dus.
Je hebt gelijk. Ik neem dat terug. Je bent kortzichtig en dom.quote:
En jij blijkbaar nog dommer, want je laat je klem lullen door een dom iemand. Woke blokequote:Op zondag 23 januari 2022 21:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik neem dat terug. Je bent kortzichtig en dom.
Waarom zouden we daarmee moeten beginnen?quote:Op zondag 23 januari 2022 21:58 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
laten we beginnen met alle vrouwen die een goede positie binnen het tv wereldje hebben gekregen door de producer te pijpen eens terug te zetten naar "af". Opnieuw beginnen zonder hand/mond diensten. Eens kijken hoe hard de carrière dan loopt.
Interessant idee.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:58 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
laten we beginnen met alle vrouwen die een goede positie binnen het tv wereldje hebben gekregen door de producer te pijpen eens terug te zetten naar "af". Opnieuw beginnen zonder hand/mond diensten. Eens kijken hoe hard de carrière dan loopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |