Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Meestal nog met een lading verf op de smoel, dat ze ons goed opvallen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.
Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen, dan.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.
Bedankt voor dit voorbeeld.
Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef Marsenal het volgende:
Je begrijpt dat John de Mol één persoon is? Waarom is het voor velen zo belangrijk wat één persoon zegt? Gaan we nou massaal verbaasd zijn dat een Gooise miljonair die al zijn hele leven in de media werkt een vertekend beeld heeft van wat de norm zou moeten zijn?
Iedereen heeft er een mond vol van over hoe erg het is dat er mannen zijn in machtige posities en wat de invloed die zij hebben met anderen doet, maar blijkbaar vinden we het ook maar wat belangrijk wat deze mensen vinden.
Durf eens voor jezelf te denken en stel je niet zo aan.
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:44 schreef babylon het volgende:
Terwijl het de mannen* zijn die het probleem veroorzaken.
Vandaar de *quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:08 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.
Hoop bitches in je life dus. 😂quote:
Je moet wat minder op het internet, de tv eens uitzetten, en wat meer naar buiten. Want in de supermarkt en op de gemiddelde werkvloer is iedereen het met je eens en het is echt niet dat viespeuken en lethargische losers nu massaal John de Mol zijn soundbites als bijbel zien. Mensen vallen over elkaar heen om maar wat hier over te zeggen maar je kan het hele circus in twee alinea's samenvatten, inclusief aanbeveling.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:07 schreef babylon het volgende:
[..]
Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"
De Mol is één persoon. Maar ik zie het vele mannen doen. Op forums, op twitter, in columns. Allemaal de aandacht weghalen bij de situatie, bij de slachtoffers en verschuiven naar wat de slachtoffers anders kunnen/moeten doen.
burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.
Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen.
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.
Niet alleen mannen zijn het probleem blijkt weer.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
Nee is het niet, in zijn voorbeeld heeft hij het over opmerkingen en reacties op bepaalde kleding en daar is niks mis mee en gewoon logisch.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.
Bedankt voor dit voorbeeld.
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden
Dat je het maar weet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:
[..]
[..]
Niet alleen mannen zijn het probleem blijkt weer.
Exact.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.
Het is geen vrijbrief om iemand na te joelen, fluiten, sissen, 'eej schatje wat zie je er lekker uit, kom maar lekker op mijn tollie dan zal ik je laten zien wat een echte man kan doen' (___!) enzovoorts, en al helemaal niet om met je fikken aan een ander te zitten.
Maar dergelijke kleding is toch geen vrijbrief voor jou (jou is niet JOU he, maar in het algemeen) om aan haar te gaan zitten?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:
[..]
[..]
Niet alleen mannen zijn het probleem blijkt weer.
Mm, dus als iemand zich zo kleed geeft dat een man een vrijbrief om dan maar alles te doen wat zijn hartje begeert?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Punt is gewoon dat als iemand er zo bij wil lopen, om wat voor reden dan ook, dat dat geen reden is voor mannen om dan maar te doen wat ze willen 'want ja ze vraagt erom'. Nee.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |