abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203297488
Terwijl het de mannen* zijn die het probleem veroorzaken.

Victim blaming/shaming puur sang. De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal maar vooral te benadrukken dat vrouwen toch wel echt zelf aan de bel moeten trekken en zelf moeten opletten en zelf moeten voorkomen dat ze in een situatie komen waar ze misbruikt kunnen worden.

En vaak genoeg snappen ze wel dat de daders ook een probleem zijn. Maar door nu de nadruk te verschuiven naar wat de vrouwen moeten doen, dragen ze bij aan het probleem.

Veelal zijn ze zich niet bewust wat vrouwen allemaal al doen om niet in de problemen te komen. En zeker nu, vandaag, niet bewust van hoe erg een klap in het gezicht van de slachtoffers is door de focus te verleggen.

En ik ben een man, en ik weet zeker dat ik ook soms dingen fout doe.

*voornamelijk mannen, maar zeker niet alleen mannen. Evenzo dat het slachtoffer niet altijd een vrouw is
pi_203297525
Hij heeft zichzelf goed op de kaart gezet zo als een man die echt ver van de realiteit staat en zich teveel binnen zijn eigen gouden kooi bevind.

Goed om hem nu zo zien af te gaan, mag hopen dat dat hele Mediapark in elkaar stort
pi_203297531
Heb je dit op school geleerd? :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203297574
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:47 schreef laforest het volgende:
Heb je dit op school geleerd? :')
En van mijn ouders
En van vrouwen
pi_203297665
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Meestal nog met een lading verf op de smoel, dat ze ons goed opvallen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.

Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen.
pi_203297700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan
Ze gaan zelf in strakke, korte, laag uitgesneden truitjes, strakke broeken die boekdelen spreken en korte rokjes lopen.
Als je er dan op reageerd, zoals elke warmbloedige vent zou doen, dan roepen ze moord en brand en hebben wij het gedaan, omdat we ze als lustobject zien.

Ja, hallo. Ga dan ff lekker in een burka lopen, dan.
Kijk, dit is dus exact wat victim blaming betekent.

Bedankt voor dit voorbeeld.
pi_203297722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:

[..]

Graag gedaan.
pi_203297779
Je begrijpt dat John de Mol één persoon is? Waarom is het voor velen zo belangrijk wat één persoon zegt? Gaan we nou massaal verbaasd zijn dat een Gooise miljonair die al zijn hele leven in de media werkt een vertekend beeld heeft van wat de norm zou moeten zijn?

Iedereen heeft er een mond vol van over hoe erg het is dat er mannen zijn in machtige posities en wat de invloed die zij hebben met anderen doet, maar blijkbaar vinden we het ook maar wat belangrijk wat deze mensen vinden.

Durf eens voor jezelf te denken en stel je niet zo aan.

Natuurlijk moeten die kerels gewoon de lul in de broek houden en die meisjes niet zo voor het blok zetten. Dat weet toch iedereen. Maar het gebeurd al duizenden jaren en aangezien we niet in één week tijd alle smeerlappen op het schavot gaan krijgen, denk ik dat het wel belangrijk is dat er heel vaak publiekelijk gezegd wordt dat deze meisjes en vrouwen aan de bel moeten trekken.

Nee, laten we het vooral door laten etteren en ons focussen op de onverbeterlijke viespeuken die anoniem over onze werkvloer schuifelen. Ja, dat is een goed idee.
-nee-
pi_203297826
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:03 schreef Marsenal het volgende:
Je begrijpt dat John de Mol één persoon is? Waarom is het voor velen zo belangrijk wat één persoon zegt? Gaan we nou massaal verbaasd zijn dat een Gooise miljonair die al zijn hele leven in de media werkt een vertekend beeld heeft van wat de norm zou moeten zijn?

Iedereen heeft er een mond vol van over hoe erg het is dat er mannen zijn in machtige posities en wat de invloed die zij hebben met anderen doet, maar blijkbaar vinden we het ook maar wat belangrijk wat deze mensen vinden.

Durf eens voor jezelf te denken en stel je niet zo aan.

Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"

De Mol is één persoon. Maar ik zie het vele mannen doen. Op forums, op twitter, in columns. Allemaal de aandacht weghalen bij de situatie, bij de slachtoffers en verschuiven naar wat de slachtoffers anders kunnen/moeten doen.

En ook jij dat dat nu. Bravo!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 11:08:15 ]
pi_203297834
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:44 schreef babylon het volgende:
Terwijl het de mannen* zijn die het probleem veroorzaken.
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.

Boven al staat dat mensen moeten geen misbruik maken van anderen EN als dat wel gebeurd moet het slachtoffer de vrijheid hebben om dit aan het licht te brengen en moet daar zwaar op ingezet worden.

Leefde we maar in zo'n wereld waarbij alles wat niet mag ook niet gedaan word
pi_203297851
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:08 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Het is niet alleen de schuld van de mannen of alleen de schuld van de vrouwen, er zijn bv ook vrouwen die mannen onderdrukken. Waar het om gaat is dat het EN is en niet OF.
Vandaar de * :Y)
pi_203297866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:50 schreef babylon het volgende:

[..]
En van mijn ouders
En van vrouwen
Hoop bitches in je life dus. 😂
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203297869
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:07 schreef babylon het volgende:

[..]
Zoals ik zei: "De Mol heeft gisteren het startsignaal gegeven voor mannen om overal"

De Mol is één persoon. Maar ik zie het vele mannen doen. Op forums, op twitter, in columns. Allemaal de aandacht weghalen bij de situatie, bij de slachtoffers en verschuiven naar wat de slachtoffers anders kunnen/moeten doen.
Je moet wat minder op het internet, de tv eens uitzetten, en wat meer naar buiten. Want in de supermarkt en op de gemiddelde werkvloer is iedereen het met je eens en het is echt niet dat viespeuken en lethargische losers nu massaal John de Mol zijn soundbites als bijbel zien. Mensen vallen over elkaar heen om maar wat hier over te zeggen maar je kan het hele circus in twee alinea's samenvatten, inclusief aanbeveling.

Mannen niet doen. Meisjes, trek aan de bel als ze het wel doen. Mannen niet doen.

Tadaa.
-nee-
pi_203297882
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef marc0871 het volgende:
Ja, lekker dan

burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_203297916
quote:
Ja, lekker dan

Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
pi_203297933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:11 schreef Apotheose het volgende:

[..]
burka is weer het andere uiterste, maar verder ben ik het met je eens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:13 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Dit exact ja, als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden. Je zult mij er ook nooit zo bij zien lopen als ik even ga winkelen of naar mijn kantoorbaan ga.
Niet alleen mannen zijn het probleem blijkt weer.
pi_203297954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:57 schreef babylon het volgende:

[..]

Nee is het niet, in zijn voorbeeld heeft hij het over opmerkingen en reacties op bepaalde kleding en daar is niks mis mee en gewoon logisch.

Nergens stelt hij dat kleding een vrijbrief zou zijn om iemand aan te randen.
pi_203297961
quote:
als ik er zo bij loop doe ik dat ook met het doel om uit te dagen en er op zulke momenten voor kies om als lustobject gezien te worden
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.

Het is geen vrijbrief om iemand na te joelen, fluiten, sissen, 'eej schatje wat zie je er lekker uit, kom maar lekker op mijn tollie dan zal ik je laten zien wat een echte man kan doen' ( :') ___!) enzovoorts, en al helemaal niet om met je fikken aan een ander te zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2022 11:17:58 ]
pi_203297994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:

[..]
[..]
Dat je het maar weet.
De wereld is niet zwart/wit.
pi_203298005
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
En dat mag ook en daar genieten andere weer van. Niets mis mee om een mooie vrouw in sexy kleding over straat te zien lopen, en om daar even naar te kijken. Dat is toch het doel een beetje van rond lopen in sexy kleding om gezien te worden? Maar daar blijft het vervolgens wel bij.

Het is geen vrijbrief om iemand na te joelen, fluiten, sissen, 'eej schatje wat zie je er lekker uit, kom maar lekker op mijn tollie dan zal ik je laten zien wat een echte man kan doen' ( :') ___!) enzovoorts, en al helemaal niet om met je fikken aan een ander te zitten.
Exact.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:19:43 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203298006
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:14 schreef babylon het volgende:

[..]
[..]
Maar dergelijke kleding is toch geen vrijbrief voor jou (jou is niet JOU he, maar in het algemeen) om aan haar te gaan zitten?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203298015
quote:
Ja, lekker dan

Mm, dus als iemand zich zo kleed geeft dat een man een vrijbrief om dan maar alles te doen wat zijn hartje begeert?

Ken overigens genoeg vrouwen die zich zo kleden met een lading verf op de smoel (respectvol verwoord ook) die dat lekker voor zichzelf doen, bijv. ook gewoon thuis.
pi_203298047
ITT mensen die gaan bepalen met wat voor motief andere mensen sexy kleding dragen.
pi_203298049
quote:

[..]
Punt is gewoon dat als iemand er zo bij wil lopen, om wat voor reden dan ook, dat dat geen reden is voor mannen om dan maar te doen wat ze willen 'want ja ze vraagt erom'. Nee.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 11:23:24 #25
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_203298054
Goed gezegd Tim
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')