abonnement Unibet Coolblue
pi_203199361


[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203199363
Topic gekaapt.
pi_203199366
Omikron gaat ons redden. Helaas ziet het kabinet het nog niet zo.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:33:04 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203199369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Topic gekaapt.
Erg mooi
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:33:41 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203199373
bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:28 schreef Mondkapje het volgende: Ik denk dat 10 dagen te lang is, als het kabinet had gezegd een week, waren de reacties net iets milder geweest. Omikron raast toch wel, ook zonder de horeca en cultuur open. Het voelt aan als erg oneerlijk als je nu de horeca en cultuur weer als enige dicht laat.
10 dagen is een kleine twee weken ;)
Dat past beter in de lijn

Nee grapje maar goed. We gaan het zien.
Ik hoop op opstand.

Genoeg is genoeg en dit is niet meer zinnig uit te leggen. Dat de compliance nog zo hoog is is eigenlijk echt absurd. Volgzaam volk dat Nederland.

Hoop echt dat iedereen weer open mag, medelijden met zat partijen in de samenleving
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:34:06 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203199376
Tijd om te shoppen nu *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203199396
Ik ga morgen weer "sporten". :)

@Wereldgozer @monkyyy @fetX @Pisces29
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:36:37 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203199405
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga morgen weer "sporten". :)

@:wereldgozer @:monkyyy @:fetx @:pisces29
Is Linke Lola alweer open for business dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:36:46 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Risicogroepen zijn al lang en breed geboosterd. Wat je nu nog over de streep moet trekken gaat ook echt geen verschil meer maken voor de ziekenhuizen en over een paar weken al helemaal niet meer.
zouden al geboosterd moeten zijn, dat is net een detailverschil, er zijn er nog steeds (te)veel die denken dat ze onkwetsbaar zijn
pi_203199410
https://www.nu.nl/politie(...)de-maatschappij.html

quote:
Kuipers kijkt vooral naar hoe corona een plek moet krijgen in de maatschappij

Ernst Kuipers had in de eerste week als minister van Volksgezondheid direct een duidelijke boodschap: we moeten leren leven met corona, want het virus gaat niet meer weg. De vraag is dus niet meer hoe we het virus kunnen verslaan, maar welke plek het krijgt in onze maatschappij.

Kunnen we nog spreken van een crisis? "Dat woord is al heel lang sleets", zei Kuipers vrijdagavond tijdens zijn eerste persconferentie over de coronamaatregelen.

Volgens de oud-voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) kun je twee jaar na de eerste uitbraak niet meer spreken over een acute situatie.

Eigenlijk klopt de naam van het Outbreak Management Team (OMT) ook niet meer. "Is er nog wel sprake van een uitbraak?" Een vraag waar Kuipers zelf het antwoord al op wist.

De eerste zin van zijn eerste persconferentie moest de nieuwe koers nogmaals onderstrepen. "Na twee jaar zijn we in een nieuwe fase van de pandemie beland. Corona gaat niet meer weg. We moeten leren leven met dit virus."

Kuipers vindt dat er te veel wordt gekeken naar zorgcapaciteit
Maandag, op de eerste werkdag van Kuipers als minister, kondigde hij al aan dat hij met een "bredere blik" naar de corona-aanpak wilde kijken. "Nu wordt er heel sterk naar één specifiek model van het RIVM gekeken, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen."

Dat vindt de bewindsman te beperkt. Ook bijvoorbeeld de economische impact van maatregelen moet prominent worden meegewogen.

Vrijdagavond stipte Kuipers een ander probleem aan. Door scholensluiting voelen twee op de drie jongeren zich eenzaam. "Onze jongeren hebben het nodig om elkaar te zien en samen les te krijgen. Ze zijn extra kwetsbaar."

Kuipers gaf met deze voorbeelden een aanzet tot kijken naar duurzame oplossingen. Een oplossing mét het virus. Zijn voorganger Hugo de Jonge (nu minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening) legde de nadruk steeds op een eindpunt.

De coronacrisis zou ooit ten einde komen, hield hij het miljoenenpubliek van de persconferenties steeds voor. Met leuzen als: "We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal." Vaccineren was volgens De Jonge "dé uitweg" uit deze crisis.

Pas veel later, eind november, toen verschillende varianten flinke gaten hadden geschoten in de verdedigingslinie die de vaccins moesten bieden, kwam De Jonge daar voorzichtig van terug. "Van mijn soms al te grote stelligheid trekt het virus zich in ieder geval niet zo veel aan."

'Het gaat om de toegankelijkheid van de zorg'
Met Kuipers' overtuiging dat corona niet meer weggaat, heeft hij ook een andere kijk op hoe we de zorg daarop moeten inrichten. Nu is het niet-overbelasten van de zorg een van de drie pijlers waarop het kabinet beslissingen neemt. Samen met het beschermen van ouderen en zicht houden op het virus.

"Ik draai het om", zei Kuipers vrijdag. "Het gaat om de toegankelijkheid van de zorg. Dat is een belangrijke verworvenheid in Nederland en dat willen we graag zo houden. Het kan ons allemaal op enig moment raken. Dat kan te maken hebben met COVID-19, maar de kans dat het om iets anders gaat is veel groter. Ik wil die toegang altijd overeind houden en dat komt regelmatig in het gedrang."

Corona een plek geven in de samenleving - Kuipers noemde dat "accommoderen" - vraagt ook om een langetermijnbeleid. Daar ontbrak het tot dusver aan, maar dat komt eind deze maand, beloofde Kuipers.
Opzich zegt hij weinig gekke dingen (dingen die trouwens al veel eerder overwogen hadden moeten zijn, maar ja Hugo he :') ) maar hoe dit ingevuld gaat worden baart me dus wel wat zorgen.
pi_203199424
Misschien meer naar Denemarken kijken, daar hebben ze overal teststraten waar je je a la minute kan laten testen zodat je weet of je daarna naar de drukke winkel kan of dat je beter kan wachten tot je negatief test. Ik denk dat het kabinet niet graag naar het VK kijkt, nou dan niet, maar Denemarken is zéker wel vergelijkbaar met ons. VK heeft een heel andere mentaliteit dan wij, nemen veel liever veel risico, denken heel anders, Denemarken lijkt wat dat betreft beter op ons.
pi_203199429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)de-maatschappij.html
[..]
Opzich zegt hij weinig gekke dingen (dingen die trouwens al veel eerder overwogen hadden moeten zijn, maar ja Hugo he :') ) maar hoe dit ingevuld gaat worden baart me dus wel wat zorgen.
Ik vraag mij af of die dingen straks niet allemaal de prullenbak in kunnen als iedereen eens een keer omicron heeft gehad.
pi_203199431
We breken record na record en we gaan versoepelen 8)7 8)7
En dat niet eens met een 2G bv zoals vele landen doen die versoepelen.
pi_203199439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien meer naar Denemarken kijken, daar hebben ze overal teststraten waar je je a la minute kan laten testen zodat je weet of je daarna naar de drukke winkel kan of dat je beter kan wachten tot je negatief test.
Of gewoon lekker kappen met dat massale testen, zeker voor mensen zonder klachten. In combinatie met de quarantaineregels doet dat veel meer kwaad dan goed.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:39:39 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203199443
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef bianconeri het volgende:
We breken record na record en we gaan versoepelen 8)7 8)7
En dat niet eens met een 2G bv zoals vele landen doen die versoepelen.
Record na record met leegstroom van ziekenhuizen idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203199445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat niet eens zozeer meer, denk ik eigenlijk. Alsof Rutte & co een heel systeem perse willen optuigen alleen om die paar procent ongevaccineerden die nu nog twijfelen over te halen. Nee, hier is iets anders aan de hand en dat is het niet willen loslaten van macht. Niet in de BNW zin van "omg complot allemaal bedacht door babybloeddrinkende reptilians", maar als je in dit stadium zo goed als alles loslaat gaat het heel lastig worden om zware maatregelen ooit weer in te voeren. Als je 2G eenmaal hebt ingevoerd kun je dat gewoon op de achtergrond laten sluimeren, de controle houden, en makkelijk aan de knoppen draaien.
Hm ik weet het niet. Enerzijds hebben we een overheid die laat zien veel moeite te hebben met vooruit plannen en allerlei capriolen moet uithalen om ons door deze crisis te loodsen: de onnozele overheid. Anderzijds schets je een beeld van een zeer berekende overheid die heel goed in de smiesen zou hebben wat er in de toekomst nodig is om de bevolking 'te controleren'.

Ik denk dat je de overheid als berekenende entiteit overschat.

Daarnaast denk ik dat men al lang en breed allerlei instrumenten heeft om die controles uit te voeren. Dat hoeft helemaal niet langs de corona checkapp lijn, die ook nog eens heel opzichtig zou zijn als je uitgaat van de berekende overheid.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:39:47 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199446
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien meer naar Denemarken kijken, daar hebben ze overal teststraten waar je je a la minute kan laten testen zodat je weet of je daarna naar de drukke winkel kan of dat je beter kan wachten tot je negatief test.
dat is allemaal leuk en aardig, alleen Denen zijn geen Nederlanders, hier is het toch alleen maar ikke ikke ikke
pi_203199449
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien meer naar Denemarken kijken, daar hebben ze overal teststraten waar je je a la minute kan laten testen zodat je weet of je daarna naar de drukke winkel kan of dat je beter kan wachten tot je negatief test.
Nee, we moeten wegblijven van een 24/7 testmaatschappij. Kijk naar Spanje. Realiseren dat corona endemisch is en geen pandemie. Geen maatregelen meer. Bescherm de kwetsbaren met tijdige corona prikken, en let goed op zorgcapaciteit. Verder is alles eigen verantwoordelijkheid. Terug naar normaal dus. Het kan.
pi_203199452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is allemaal leuk en aardig, alleen Denen zijn geen Nederlanders, hier is het toch alleen maar ikke ikke ikke
Denk je heus dat wij zoveel anders zijn? Echt?
Go hard or go home
pi_203199457
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef bianconeri het volgende:
We breken record na record en we gaan versoepelen 8)7 8)7
En dat niet eens met een 2G bv zoals vele landen doen die versoepelen.
Winning!
Go hard or go home
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:41:02 #21
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203199458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga morgen weer "sporten". :)

@:wereldgozer @:monkyyy @:fetx @:pisces29
Lekker maat.
pi_203199461
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:39 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Of gewoon lekker kappen met dat massale testen, zeker voor mensen zonder klachten. In combinatie met de quarantaineregels doet dat veel meer kwaad dan goed.
Je moet toch wat als kabinet, je kunt niet helemaal zonder strategie.
pi_203199462
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 09:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hij zei niet voor niets eerder al dat we "niet terug naar normaal" kunnen, in plaats van "nog niet". Ik moet zeggen dat Ernst me op een of andere manier minder uitgesproken onsympathiek overkomt als Hugo, maar evenwel lijkt hij een wereldvreemd en dus ongewenst toekomstbeeld in zijn hoofd te hebben.
Veel slimmer en in die zin gevaarlijker dan clowntje met z'n schoenen. Veel meer een type 'grote kale leider' waar sommige mensen graag achteraan lopen. Met Hugo kon je nog een beetje zijn (onzinnige) gedachteproces volgen.

Kuipers is veel meer visionair en gefocust op zijn einddoel, wat dat ook mag wezen. Hij kan mensen veel beter verleiden om niet teveel na te denken maar het gewoon te doen. De ethische en morele shortcuts te nemen: zo'n mondkapjesplicht? Oh ja tuurlijk, doen we even, dat moeten we maar gewoon normaal gaan vinden. Liefst medisch. Langetermijnplan: het leven moet zich maar in de zomer gaan afspelen, doe die grote vakantie maar in de winter, kun je lekker thuisblijven, is nog goed voor het milieu ook.

Ik hou niet zo van die cliché over cruciale fases maar het is wel heel interessant om te zien of mensen zich dit allemaal gaan laten aanleunen. 50-50 kans lijkt me. De overheid kan zelf ook nog terugdraaien op het moment dat Nederland hier echt alleen in staat.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:41:34 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199463
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:39 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Of gewoon lekker kappen met dat massale testen, zeker voor mensen zonder klachten. In combinatie met de quarantaineregels doet dat veel meer kwaad dan goed.
Ik neem aan dat de Denen er ook af gaan stappen als ze zien dat het geen zin meer heeft, denk dat hun systeem tijdens Delta echt wel redelijk werkte maar nu met Omicron is het ook dweilen met de kraan open
pi_203199464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien meer naar Denemarken kijken, daar hebben ze overal teststraten waar je je a la minute kan laten testen zodat je weet of je daarna naar de drukke winkel kan of dat je beter kan wachten tot je negatief test. Ik denk dat het kabinet niet graag naar het VK kijkt, nou dan niet, maar Denemarken is zéker wel vergelijkbaar met ons. VK heeft een heel andere mentaliteit dan wij, nemen veel liever veel risico, denken heel anders, Denemarken lijkt wat dat betreft beter op ons.
Dit zou zin hebben als men zich ook naar zo'n test zou gedragen. Reken er maar op dat zo'n 10-15% (het wappie percentage) de testmedewerker bedreigd bij positieve uitslag om vervolgens al hoestend een kledingzaak binnen te stappen.
pi_203199465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:40 schreef Noek het volgende:

[..]
Denk je heus dat wij zoveel anders zijn? Echt?
Het standaard 'Nederlanders zijn stout en eigenwijs en arrogant' en 'Buitenlanders zijn braaf en gezagstrouw en verantwoordelijk' riedeltje. Slaat nergens op
pi_203199469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
dit is echt te simpel hoor
Ik stel dan ook nergens dat ik voor elke ondernemer de oplossing heb, of wel?

Maar er zijn genoeg ondernemers die er wel in slagen om te schakelen voor de lange termijn.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:42:36 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:40 schreef Noek het volgende:

[..]
Denk je heus dat wij zoveel anders zijn? Echt?
zeker, bij hun is het veel meer wij, bij ons is het ik en dan de rest
pi_203199483
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:41 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Het standaard 'Nederlanders zijn stout en eigenwijs en arrogant' en 'Buitenlanders zijn braaf en gezagstrouw en verantwoordelijk' riedeltje. Slaat nergens op
Het is vooral heel kortzichtig omdat Nederlanders vaak het enige volk is wat ze kennen.
Maar mensen hebben echt wel iets gemeen en dat is dat ze allemaal zichzelf graag centraal stellen en eigenlijk zijn ze ook allemaal net zo kut. Waar dan ook.
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 10:44:06 #30
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203199488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is allemaal leuk en aardig, alleen Denen zijn geen Nederlanders, hier is het toch alleen maar ikke ikke ikke
Kopenhagen heeft een ‘stad’ in het centrum van de stad waar mensen zeggen: We vinden jullie beleid beroerd, we doen ons eigen ding, jullie kunnen me wat. Die accepteren het beleid niet, de regering, etc.

Daar kan Nederland nog wat van leren met ‘ikke ikke ikke’
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203199496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Veel slimmer en in die zin gevaarlijker dan clowntje met z'n schoenen. Veel meer een type 'grote kale leider' waar sommige mensen graag achteraan lopen. Met Hugo kon je nog een beetje zijn (onzinnige) gedachteproces volgen.

Kuipers is veel meer visionair en gefocust op zijn einddoel, wat dat ook mag wezen. Hij kan mensen veel beter verleiden om niet teveel na te denken maar het gewoon te doen. De ethische en morele shortcuts te nemen: zo'n mondkapjesplicht? Oh ja tuurlijk, doen we even, dat moeten we maar gewoon normaal gaan vinden. Liefst medisch. Langetermijnplan: het leven moet zich maar in de zomer gaan afspelen, doe die grote vakantie maar in de winter, kun je lekker thuisblijven, is nog goed voor het milieu ook.

Ik hou niet zo van die cliché over cruciale fases maar het is wel heel interessant om te zien of mensen zich dit allemaal gaan laten aanleunen. 50-50 kans lijkt me. De overheid kan zelf ook nog terugdraaien op het moment dat Nederland hier echt alleen in staat.
Ik persoonlijk heb op geen enkel moment Kuipers zijn leiderschapskwaliteiten beoordeeld op basis van zijn kapsel. Ook Is zijn kaalheid of welke schoenen hij aanheeft voor mij nooit een (doorslaggevend) argument om te bepalen welke ethische normen ik wel of niet heb danwel ga overtreden.

Kortom: wat is dit voor een onzin _O-
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 10:44:50 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203199497
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:41 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dit zou zin hebben als men zich ook naar zo'n test zou gedragen. Reken er maar op dat zo'n 10-15% (het wappie percentage) de testmedewerker bedreigd bij positieve uitslag om vervolgens al hoestend een kledingzaak binnen te stappen.
Hoe kom je bij 10 tot 15%?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203199502
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
zeker, bij hun is het veel meer wij, bij ons is het ik en dan de rest
Ik denk dat dat wel meevalt, er zit ook een nieuwsgierig element in, je wilt graag weten of je positief of negatief test. Daarom zijn die teststraten in Denemarken óók een succes. En het is gratis!
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:46:41 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kopenhagen heeft een ‘stad’ in het centrum van de stad waar mensen zeggen: We vinden jullie beleid beroerd, we doen ons eigen ding, jullie kunnen me wat. Die accepteren het beleid niet, de regering, etc.

Daar kan Nederland nog wat van leren met ‘ikke ikke ikke’
dus alle Denen zijn zo? Amsterdam Nieuw West is ook wat anders dan de rest
pi_203199516
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien meer naar Denemarken kijken, daar hebben ze overal teststraten waar je je a la minute kan laten testen zodat je weet of je daarna naar de drukke winkel kan of dat je beter kan wachten tot je negatief test. Ik denk dat het kabinet niet graag naar het VK kijkt, nou dan niet, maar Denemarken is zéker wel vergelijkbaar met ons. VK heeft een heel andere mentaliteit dan wij, nemen veel liever veel risico, denken heel anders, Denemarken lijkt wat dat betreft beter op ons.
Het is hier toch niet zo veel anders met de TvT-locaties? Kun je eventueel opschalen, of je kunt een zelftest ter plekke als alternatief aanbieden zoals in Portugal.

Je kunt dit eigenlijk beter uitzoomen en vragen: wat testen we precies? Waarom, waartoe? Denemarken heeft ook enorme besmettingsaantallen gehad, die zijn er door al dat testen niet uit gehaald. Dat is gewoon de aard van de mutant die nu dominant is.

Dan is de enige rechtvaardiging voor dit model inderdaad 'We moeten toch wat', en dat is misschien nog verdedigbaar als er 1.000 mensen op de ic liggen, maar met deze variant toch niet meer.
pi_203199525
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het is hier toch niet zo veel anders met de TvT-locaties? Kun je eventueel opschalen, of je kunt een zelftest ter plekke als alternatief aanbieden zoals in Portugal.

Je kunt dit eigenlijk beter uitzoomen en vragen: wat testen we precies? Waarom, waartoe? Denemarken heeft ook enorme besmettingsaantallen gehad, die zijn er door al dat testen niet uit gehaald. Dat is gewoon de aard van de mutant die nu dominant is.

Dan is de enige rechtvaardiging voor dit model inderdaad 'We moeten toch wat', en dat is misschien nog verdedigbaar als er 1.000 mensen op de ic liggen, maar met deze variant toch niet meer.
Het gaat erom dat je een strategie moet hebben waarmee je iedereen tevreden houdt.
pi_203199547
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien meer naar Denemarken kijken, daar hebben ze overal teststraten waar je je a la minute kan laten testen zodat je weet of je daarna naar de drukke winkel kan of dat je beter kan wachten tot je negatief test. Ik denk dat het kabinet niet graag naar het VK kijkt, nou dan niet, maar Denemarken is zéker wel vergelijkbaar met ons. VK heeft een heel andere mentaliteit dan wij, nemen veel liever veel risico, denken heel anders, Denemarken lijkt wat dat betreft beter op ons.
Testcircuit lost niks op, leuk om hoge cijfers te hebben meer niet.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:49:35 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199550
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:47 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je een strategie moet hebben waarmee je iedereen tevreden houdt.
het gaat om een strategie die werkt, nu met omicron lijkt me dat testen gewoon zinloos
pi_203199557
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:38 schreef bianconeri het volgende:
We breken record na record en we gaan versoepelen 8)7 8)7
En dat niet eens met een 2G bv zoals vele landen doen die versoepelen.
In Engeland dalen de besmettingen hard, wist je dat?
pi_203199567
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Testcircuit lost niks op, leuk om hoge cijfers te hebben meer niet.
Idd, dat vele testen zorgt voor een self fulfilling prophecy. Kijk er zijn besmettingen! -> lockdown!
pi_203199579
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:47 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je een strategie moet hebben waarmee je iedereen tevreden houdt.
Vind ik dubieus, maar dan kun je beter het zelftesten bevorderen zonder er iets als 'toegang tot [x]' aan te verbinden (ja tenzij je positief test natuurlijk). Gewoon als stok achter de deur voor mensen die een stapje extra willen zetten.
pi_203199591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:50 schreef Homey het volgende:

[..]
Idd, dat vele testen zorgt voor een self fulfilling prophecy. Kijk er zijn besmettingen! -> lockdown!
Volgens mij is de redenering in Denemarken, iedereen kan snel weten of hij positief of negatief is, elke dag weer, het is gratis dus geen drempel, en we leggen de verantwoordelijkheid bij de bevolking, ipv dat virologen hen opleggen dat ze niets meer mogen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:52:59 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199600
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:50 schreef Homey het volgende:

[..]
Idd, dat vele testen zorgt voor een self fulfilling prophecy. Kijk er zijn besmettingen! -> lockdown!
gelukkig hebben ze dat laatste nu losgelaten anders waren er geen versoepelingen geweest
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:53:42 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203199610
quote:
Nederland zat een maand in lockdown. Was dat wel nodig?
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
pi_203199655
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
Lid van het OMT vindt het advies van het OMT verdedigbaar. WC eend.
pi_203199670
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
Toch blijven ze de zaak verbloemen.
'Bij het RIVM werd vooral gekeken naar Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Half december was men er in die landen nog niet van overtuigd dat omikron milder was. In Zuid-Afrika, waar de omikrongolf al op zijn retour was, wees wel alles erop dat het minder ziekmakend was. Maar die data zijn terzijde gelegd.'
Terwijl ik me toch echt herinner dat in VK de overtuiging er ook al was dat Omikron minder ziekmakend was.
pi_203199671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:50 schreef Homey het volgende:

[..]
Idd, dat vele testen zorgt voor een self fulfilling prophecy. Kijk er zijn besmettingen! -> lockdown!
Het best zou zijn testen afbouwen. Enkel testen als je minstens 2 dagen koorts hebt, of andere zware klachten.
Die testen zijn nooit ontwikkeld als controlemiddel.
pi_203199678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lid van het OMT vindt het advies van het OMT verdedigbaar. WC eend.
Dat inderdaad. Nog steeds verdedigbaar inderdaad, echter de schade aan de ondernemers/studenten/jongeren/mensen maar even te vergeten.
pi_203199684
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Toch blijven ze de zaak verbloemen.
'Bij het RIVM werd vooral gekeken naar Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Half december was men er in die landen nog niet van overtuigd dat omikron milder was. In Zuid-Afrika, waar de omikrongolf al op zijn retour was, wees wel alles erop dat het minder ziekmakend was. Maar die data zijn terzijde gelegd.'
Terwijl ik me toch echt herinner dat in VK de overtuiging er ook al was dat Omikron minder ziekmakend was.
Zelfs het WK darts ging door en de ziekenhuizen stromen nog steeds niet door.
pi_203199687
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
Of ze nou kritisch zijn of niet is ook wel een beetje mosterd na de maaltijd wat betreft de lockdown.
pi_203199694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lid van het OMT vindt het advies van het OMT verdedigbaar. WC eend.
Het is wel een belangrijk punt wat Bonten aanstipt, ze zijn bij het advies uitgegaan van een somber scenario.

Dat vind ik nog steeds goed verdedigbaar. Ook als dat sombere scenario uiteindelijk niet uitkomt.
pi_203199702
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe kom je bij 10 tot 15%?
Dat staat er tussen haakjes achter
  zaterdag 15 januari 2022 @ 10:58:56 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Lid van het OMT vindt het advies van het OMT verdedigbaar. WC eend.
dat ze op dat moment met lockdown kwamen is nog wel verdedigbaar maar ze hadden het 2 weken geleden al af kunnen bouwen, ik denk dat ze het gewoon door hebben laten gaan omdat dit toch een soort van verloren weken zijn en intussen de zorg weer een aardige buffer heeft
pi_203199708
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.


Een piekje in de ziekenhuisopnames zal er dan misschien in Nederland ook nog wel aankomen. Ben benieuwd of we dan nog even een "Zie je wel, het is toch gevaarlijk!!!" gaan krijgen.
pi_203199719
'Volgens het model zouden de ziekenhuisopnames inmiddels weer moeten gaan stijgen, maar dat is - twee weken nadat het aantal besmettingen weer waren gaan stijgen - nog altijd niet gebeurd. Volgens Ten Bosch komt dat doordat omikron in Nederland nauwelijks nog rondgaat bij mensen boven de zestig. Zodra dat wel gebeurt zullen ook de ziekenhuisopnames weer gaan toenemen. "Die stijging gaat nog komen", aldus Ten Bosch.'
https://nos.nl/artikel/24(...)wn-was-dat-wel-nodig
Hier weer zo'n voorspelling die als feit wordt gepresenteerd. Die stijging gaat wellicht helemaal niet komen want ook onder ouderen is Omikron minder ziekmakend, blijkt uit gegevens uit andere landen, althans dat heb ik ergens gelezen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:00:50 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203199734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Toch blijven ze de zaak verbloemen.
'Bij het RIVM werd vooral gekeken naar Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Half december was men er in die landen nog niet van overtuigd dat omikron milder was. In Zuid-Afrika, waar de omikrongolf al op zijn retour was, wees wel alles erop dat het minder ziekmakend was. Maar die data zijn terzijde gelegd.'
Terwijl ik me toch echt herinner dat in VK de overtuiging er ook al was dat Omikron minder ziekmakend was.
Klopt, maar toen de lockdown werd aangekondigd was er nog wel veel onzeker en betrof het vooral onderzoeken uit ZA, maar met een andere bevolkingsgroep qua leeftijdsopbouw, etc. Pas rond Kerst werd het echt steeds duidelijker dat omikron een stuk milder was. Ook vanuit de UK.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 11:01:00 #57
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203199736
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
dus alle Denen zijn zo? Amsterdam Nieuw West is ook wat anders dan de rest
Datzelfde kan ik omdraaien natuurlijk. Ik vind het echt onzin om te zeggen dat Nederlanders bij uitstek egoďstisch zijn en andere landen niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 11:01:30 #58
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203199744
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:58 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dat staat er tussen haakjes achter
Ok, en wat is dat wappie-percentage? Iedereen die niet gevaccineerd is?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:01:47 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Of ze nou kritisch zijn of niet is ook wel een beetje mosterd na de maaltijd wat betreft de lockdown.
eens maar ik ben er ook echt wel klaar mee dat dit als middel gebruikt wordt
pi_203199759
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:59 schreef Mondkapje het volgende:
'Volgens het model zouden de ziekenhuisopnames inmiddels weer moeten gaan stijgen, maar dat is - twee weken nadat het aantal besmettingen weer waren gaan stijgen - nog altijd niet gebeurd. Volgens Ten Bosch komt dat doordat omikron in Nederland nauwelijks nog rondgaat bij mensen boven de zestig. Zodra dat wel gebeurt zullen ook de ziekenhuisopnames weer gaan toenemen. "Die stijging gaat nog komen", aldus Ten Bosch.'
https://nos.nl/artikel/24(...)wn-was-dat-wel-nodig
Hier weer zo'n voorspelling die als feit wordt gepresenteerd. Die stijging gaat helemaal niet komen want ook onder ouderen is Omikron minder ziekmakend, blijkt uit gegevens uit andere landen.
Daar bovenop is een deel extra beschermd door vaccinaties
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:04:25 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Datzelfde kan ik omdraaien natuurlijk. Ik vind het echt onzin om te zeggen dat Nederlanders bij uitstek egoďstisch zijn en andere landen niet.
dat maak jij er nu weer van maar in vergelijking met de Denen zijn wij meer op het individu gericht, het is niet zwart wit
pi_203199791
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ok, en wat is dat wappie-percentage? Iedereen die niet gevaccineerd is?
Waar wil je naartoe?
pi_203199803
Er wordt veel omheen gepraat, door alles heen kun je lezen dat de reden van de lockdown was dat Nederland nog niet geboosterd was, en de reden dáárvan is ook het OMT aan te rekenen, omdat ze gegevens uit andere landen hadden genegeerd. Ook al leek het op dat moment nog niet nodig, toen Omikron ontstond bleken die boosters opeens ontzettend goed te helpen. Beetje pech ook wel voor ons.
pi_203199826
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt veel omheen gepraat, door alles heen kun je lezen dat de reden van de lockdown was dat Nederland nog niet geboosterd was, en de reden dáárvan is ook het OMT aan te rekenen, omdat ze gegevens uit andere landen hadden genegeerd.
Volgens mij is er helemaal niet geheimzinnig gedaan over de lockdown redenen. Achterlopen met boosteren plus een bepaalde onwetendheid over de ernst van omikron. Derhalve wilde men geen extra risico lopen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:06:55 #65
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203199833
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
Ik vind dit maar een slecht voorbeeld om te laten zien dat de MSM wél kritisch is, tenzij je alleen op de kop afgaat.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:06:57 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203199834
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt veel omheen gepraat, door alles heen kun je lezen dat de reden van de lockdown was dat Nederland nog niet geboosterd was, en de reden dáárvan is ook het OMT aan te rekenen, omdat ze gegevens uit andere landen hadden genegeerd.
Klopt, en deze lockdown heeft wel goed geholpen om tijd te kopen. Nu is iedereen geboosterd en blijft die piek echt wel uit gok ik.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 11:07:46 #67
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203199851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:04 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Waar wil je naartoe?
Ik wil begrijpen hoe je op 10 tot 15% komt, hoe je tot het wappie-percentage komt zoals jij het noemt. Het is nogal wat om te zeggen dat meer dan 2 miljoen mensen agressief worden
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203199855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik vind dit maar een slecht voorbeeld om te laten zien dat de MSM wél kritisch is, tenzij je alleen op de kop afgaat.
"He Marc, was jullie advies wel goed?"
"Ja hoor"
"Ok bedankt voor dit interview"
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:08:20 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203199864
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik vind dit maar een slecht voorbeeld om te laten zien dat de MSM wél kritisch is, tenzij je alleen op de kop afgaat.
Hoezo? Ik vind het wel goed dat ze de vraag überhaupt stellen. Idealiter hadden ze nog een Fok!-OMT-lid gevraagd, maar de grafieken en de vragen die worden gesteld zeggen genoeg. Iedereen die dit leest en de grafieken ziet weet nu wel dat de lockdown kan worden opgeheven.
pi_203199866
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik wil begrijpen hoe je op 10 tot 15% komt, hoe je tot het wappie-percentage komt zoals jij het noemt. Het is nogal wat om te zeggen dat meer dan 2 miljoen mensen agressief worden
En gewoon proestend de winkel binnenkomen, dat dat alleen de ongevaccineerde mensen zijn.
pi_203199871
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Klopt, en deze lockdown heeft wel goed geholpen om tijd te kopen. Nu is iedereen geboosterd en blijft die piek echt wel uit gok ik.
Iedereen? 50% heeft nog maar een boosterprik genomen.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 11:09:19 #72
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203199884
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat maak jij er nu weer van maar in vergelijking met de Denen zijn wij meer op het individu gericht, het is niet zwart wit
Ik heb echt het idee dat dat wel meevalt. Tijdens de eerste golf hebben we met relatief milde maatregelen betere resultaten dan veel andere landen geboekt omdat mensen naar elkaar omkeken en rekening hielden met elkaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203199897
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Klopt, en deze lockdown heeft wel goed geholpen om tijd te kopen. Nu is iedereen geboosterd en blijft die piek echt wel uit gok ik.
De piek van de besmettingen moet nog komen maar ik denk dat het bij de ziekenhuizen wel los zal lopen inderdaad omdat de meeste ouderen geboosterd zijn.
pi_203199900
Wel gezellig weer in het centrum. Handhaving was vooral bezig mensen aan te spreken op de plek waar ze hun fiets neerzetten.
Tap tap tap
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:11:05 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203199925
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb echt het idee dat dat wel meevalt. Tijdens de eerste golf hebben we met relatief milde maatregelen betere resultaten dan veel andere landen geboekt omdat mensen naar elkaar omkeken en rekening hielden met elkaar.
toen waren we allemaal gelijk, dat is na de komst van de vaccinaties veranderd
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:11:22 #76
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203199930
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Iedereen? 50% heeft nog maar een boosterprik genomen.
Ik bedoel de risicogroepen. Ik ben zelf ooo niet geboosterd, maar ik doel op de dikke 50-plussers. ^p^
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:15:37 #77
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203199994
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo? Ik vind het wel goed dat ze de vraag überhaupt stellen. Idealiter hadden ze nog een Fok!-OMT-lid gevraagd, maar de grafieken en de vragen die worden gesteld zeggen genoeg. Iedereen die dit leest en de grafieken ziet weet nu wel dat de lockdown kan worden opgeheven.
Het is een artikel om dat besluit van toen te verdedigen, niet om de lockdown nu op te heffen.

Dat ze die vraag stellen is journalistiek, dat ze enkel mensen aan het woord laten die of lid zijn van het OMT of achter die besluiten staan vind ik maar weinig kritisch. Er zijn genoeg mensen te vinden die er toch net wat anders over denken.

Al met al een prachtig stukje propaganda.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:17:24 #78
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203200021
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:59 schreef Mondkapje het volgende:
'Volgens het model zouden de ziekenhuisopnames inmiddels weer moeten gaan stijgen, maar dat is - twee weken nadat het aantal besmettingen weer waren gaan stijgen - nog altijd niet gebeurd. Volgens Ten Bosch komt dat doordat omikron in Nederland nauwelijks nog rondgaat bij mensen boven de zestig. Zodra dat wel gebeurt zullen ook de ziekenhuisopnames weer gaan toenemen. "Die stijging gaat nog komen", aldus Ten Bosch.'
https://nos.nl/artikel/24(...)wn-was-dat-wel-nodig
Hier weer zo'n voorspelling die als feit wordt gepresenteerd. Die stijging gaat wellicht helemaal niet komen want ook onder ouderen is Omikron minder ziekmakend, blijkt uit gegevens uit andere landen, althans dat heb ik ergens gelezen.
Misschien zou de conclusie dan inderdaad moeten zijn dat je model niet (meer) klopt. Garbage in, garbage out heb ik altijd geleerd. Het argument dat Ten Bosch noemt klopt in zoverre niet, dat het ook bij de vorige golven - waarop de twee-weken-vuistregel is gebaseerd - zo was dat besmettingen van jong naar oud doorsijpelden. Dat dit nu niet lijkt te gebeuren heeft dus zeer waarschijnlijk een andere oorzaak die niet in het model zit.

Overigens bij die modellen: als je een stijging modelleert komt er een stijging uit. Het enige wat die curves laten zien is, onder welke omstandigheden qua besmettelijkheid en ziektelast het uit de hand kan lopen. Maar als je die parameters vervolgens niet fatsoenlijk kunt meten in de praktijk heeft zo'n model nul waarde. Wat dat betreft hadden ze de huidige strategie - voetje voor voetje weer maatregelen loslaten - ook zonder model kunnen bedenken.
Never explain, never apologize.
pi_203200028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik wil begrijpen hoe je op 10 tot 15% komt, hoe je tot het wappie-percentage komt zoals jij het noemt. Het is nogal wat om te zeggen dat meer dan 2 miljoen mensen agressief worden
Bedreiging van testmedewerkers zuig ik niet bepaald uit mijn duim. Dat is dagelijkse kost helaas.

Ook dat mensen met bewezen corona niet in quarantaine gaan en zich aan de regels houdt is bekend. In 2020 was dat zelfs 20%. In 2020 notabene, het jaar waarin corona nog het meest serieus werd genomen volgens mijn persoonlijke ervaring.

Dan ben ik dus nog aardig mild met mijn 10-15% vind ik. En ik heb niet de indruk dat het aantal openlijk rebellerende en zich agressief gedragende burgers rondom dit onderwerp is gedaald sinds '20. Jij wel?

Ik verklaar mijn eigen stelling dan ook als: gefundeerd
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:21:03 #80
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203200091
Overigens wel weer hardop gelachen om dit grafiekje uit dat artikel:

9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203200094
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:17 schreef Lurf het volgende:

[..]
Misschien zou de conclusie dan inderdaad moeten zijn dat je model niet (meer) klopt. Garbage in, garbage out heb ik altijd geleerd. Het argument dat Ten Bosch noemt klopt in zoverre niet, dat het ook bij de vorige golven - waarop de twee-weken-vuistregel is gebaseerd - zo was dat besmettingen van jong naar oud doorsijpelden. Dat dit nu niet lijkt te gebeuren heeft dus zeer waarschijnlijk een andere oorzaak die niet in het model zit.

Omikron is minder ziekmakend, dat geldt vrij logisch eigenlijk, ook voor ouderen.
pi_203200206
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Volgens mij is er helemaal niet geheimzinnig gedaan over de lockdown redenen. Achterlopen met boosteren plus een bepaalde onwetendheid over de ernst van omikron. Derhalve wilde men geen extra risico lopen.
En het feit dat de ziekenhuizen bomvol lagen met de piek van de Delta variant, omdat er in oktober veel en veel te laat ingegrepen is.
pi_203200210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:21 schreef Scrummie het volgende:
Overigens wel weer hardop gelachen om dit grafiekje uit dat artikel:

[ afbeelding ]
Zo'n grafiek maken en plaatsen is toch kritisch? Het spreekt zo erg voor zichzelf.

Overigens is dit al een paar keer eerder gebeurd, ook de andere kant op. Die modellering is gewoon matig (of onmogelijk, zo je wil) en het varen op modellen is de echte schijnveiligheid.
pi_203200236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Restaurants e.d zijn op dit moment met afhalen al niet levensvatbaar, daar draaien ze in elk geval geen groene cijfers op. Als je dan in de maanden dat je open kunt je prijzen moet verhogen om dat op te vangen gaat het flink duurder worden. Ik denk dat dat soort aanpassingen (op dit moment) funest voor onze economie zullen zijn.
Het hoeft ook niet levensvatbaar te zijn. Je moet er alleen voor zorgen dat je inkomsten over het hele jaar hoog genoeg zijn. Met het merendeel van de horeca-ondernemers hoef je echt geen medelijden te hebben als ze in goede tijden wat meer opzij moeten leggen dan ze nu doen hoor.

En als ze dan in staat zijn om hun inkomsten in mindere tijden nog wat te verhogen, kan het gros gewoon overleven als je elke paar jaar een pandemie zou hebben. Hebben ze het dan gemiddeld wat minder? Ja, maar het gros heeft dan nog altijd een meer dan goed inkomen.
pi_203200240
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Zo'n grafiek maken en plaatsen is toch kritisch? Het spreekt zo erg voor zichzelf.

Overigens is dit al een paar keer eerder gebeurd, ook de andere kant op. Die modellering is gewoon matig (of onmogelijk, zo je wil) en het varen op modellen is de echte schijnveiligheid.
Daarom kun je beter op het NU sturen, zoals VK doet, maar dan laat je de deskundigen met hun voorspellingen helemaal buiten spel en dat hebben ze niet graag.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 11:28:38 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203200249
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:17 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Bedreiging van testmedewerkers zuig ik niet bepaald uit mijn duim. Dat is dagelijkse kost helaas.

Ook dat mensen met bewezen corona niet in quarantaine gaan en zich aan de regels houdt is bekend. In 2020 was dat zelfs 20%. In 2020 notabene, het jaar waarin corona nog het meest serieus werd genomen volgens mijn persoonlijke ervaring.

Dan ben ik dus nog aardig mild met mijn 10-15% vind ik. En ik heb niet de indruk dat het aantal openlijk rebellerende en zich agressief gedragende burgers rondom dit onderwerp is gedaald sinds '20. Jij wel?

Ik verklaar mijn eigen stelling dan ook als: gefundeerd
Maar jij stelt dat 10 tot 15% van de mensen medewerkers van de GGD bedreigt om daarna al hoestend een kledingzaak in te stappen. Iemand die met klachten een winkel in stapt is niet hetzelfde als iemand die bedreigingen uit tegen een teststraatmedewerker.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203200269
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Datzelfde kan ik omdraaien natuurlijk. Ik vind het echt onzin om te zeggen dat Nederlanders bij uitstek egoďstisch zijn en andere landen niet.
Toch zit er wel kern van waarheid in een tweet als deze (het helpt sowieso wel om door een buitenlandse blik naar Nederland te kijken af en toe):
twitter
pi_203200276
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het hoeft ook niet levensvatbaar te zijn. Je moet er alleen voor zorgen dat je inkomsten over het hele jaar hoog genoeg zijn.
"Alleen" :')

Helemaal losgezongen van de werkelijkheid. Gefeliciteerd, je kunt zo in het OMT of het kabinet plaatsnemen.
pi_203200324
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Toch zit er wel kern van waarheid in een tweet als deze (het helpt sowieso wel om door een buitenlandse blik naar Nederland te kijken af en toe):
[ twitter ]
Een buitenlandse blik en dan haal je een Nederlander aan die vast geen idee heeft dat in andere landen veel meer mogelijk is? :')
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:32:23 #91
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203200329
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:30 schreef Anton91 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)gestelde-zorg-hervat

Sportschool van @:Noek ook weer geopend? :9 Goed bezig meiden/dames!
Zij was gestopt toch?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 15 januari 2022 @ 11:32:46 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die Š ?
pi_203200343
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zij was gestopt toch?
Yep.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203200362
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zij was gestopt toch?
Ah dat wist ik niet :o
pi_203200366
Volkskrant 27-12
quote:
Uitgestelde zorg verder in de verdrukking door omikron: ‘De pijn wordt steeds erger’
De wachttijd voor uitgestelde operaties zal door een coronagolf als gevolg van de omikronvariant alleen maar oplopen, verwachten artsen en experts. ‘Ik vrees dat meer mensen daardoor acute problemen krijgen.’
NOS 14-01
quote:
Verlichting op IC's, uitgestelde zorg hervat
Omdat de druk op de IC's is teruggelopen, kunnen ziekenhuizen weer beginnen met uitgestelde zorg in te plannen. Minister Kuipers van Volksgezondheid schrijft aan de Tweede Kamer dat dat mogelijk is omdat de ziekenhuizen nu uit fase 2d zijn, het laatste stadium voor 'code zwart' waarbij er sprake is van een tekort aan IC-bedden
Omikron vernietigt alle modellen _O_
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:33:51 #95
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203200368
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Toch zit er wel kern van waarheid in een tweet als deze (het helpt sowieso wel om door een buitenlandse blik naar Nederland te kijken af en toe):
[ twitter ]
Jeetje, wat een domme tweet is dit.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203200380


Ik werd toch wel een beetje blij toen de vernieuwde openingstijden van de sportschool net werden doorgemaild _O_

Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat alles tot 20u was :o
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:35:37 #97
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_203200401
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Toch zit er wel kern van waarheid in een tweet als deze (het helpt sowieso wel om door een buitenlandse blik naar Nederland te kijken af en toe):
[ twitter ]
Andere landen lachen ons compleet uit en snappen totaal niet waar we mee bezig zijn.
Makkelijk tweede.
pi_203200417
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
"Alleen" :')

Helemaal losgezongen van de werkelijkheid. Gefeliciteerd, je kunt zo in het OMT of het kabinet plaatsnemen.
Tja, als je alleen dat zinnetje leest dan snap ik dat het allemaal boven je pet gaat. Jammer dat mensen die selectief quoten eigenlijk alleen al door die actie aangeven dat nuance ze boven de pet gaat en ze uitleg gewoon niet willen begrijpen omdat het 'lekker oneens zijn' zo veel leuker is.
pi_203200429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Daarom kun je beter op het NU sturen, zoals VK doet, maar dan laat je de deskundigen met hun voorspellingen helemaal buiten spel en dat hebben ze niet graag.
Eens, ik zou het "beleid" van Nederland als volgt karakteriseren: sturen op wanneer het RIVM-model zegt dat de limieten van de (IC-)zorg bereikt worden.

Het komt op mij over dat de bestuurders gewoon geen enkele ervaring hebben met het werken met modellen. Je stapelt onzekerheid op onzekerheid, en in deze crisis is dat natuurlijk bij uitstek het geval. Dat betekent niet per de dat je modellen compleet links moet laten liggen, maar wel dat ze niet verheven zijn boven elk ander oordeel. Er moet ook goed nagedacht worden over de limieten van zo'n model.
pi_203200449
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Tja, als je alleen dat zinnetje leest dan snap ik dat het allemaal boven je pet gaat. Jammer dat mensen die selectief quoten eigenlijk alleen al door die actie aangeven dat nuance ze boven de pet gaat en ze uitleg gewoon niet willen begrijpen omdat het 'lekker oneens zijn' zo veel leuker is.
Ik heb zeker niet dat enkele zinnetje gelezen, maar van alle volkomen onrealistische bagger die jij uit je toetsenbord krijgt sprong die er nog eens extra uit.
pi_203200469
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Toch zit er wel kern van waarheid in een tweet als deze (het helpt sowieso wel om door een buitenlandse blik naar Nederland te kijken af en toe):
[ twitter ]
Ja ik snap wel het psychologische fenomeen dat hij beschrijft van 'alles tegelijk willen', behalve dat ik persoonlijk niemand ken die 'lege ziekenhuizen' wil, of in ieder geval niet koste wat kost. Het zou mooi zijn, maar het idee van de teugels laten vieren is juist dat je een bepaalde mate van druk op de zorg accepteert, hoe kut dat ook is voor degenen die er werken.

Ik zie tweets van deze man vaker voorbijkomen, maar hij heeft weinig recht van spreken omdat hij vóór omicron eigenlijk een zero covid-aanhanger was, en nu vindt dat we maar in lockdown moeten om de ziekenhuisopnames te mitigeren (wat juist het bijna wereldwijde beleid vóór omicron was). Daarmee zou Nederland juist uniek streng zijn op deze wereld, en veel dichter bij zijn visie staan dan welk omliggend land dan ook, zelfs Duitsland.

Ik ken ook verder niemand in Nederland die dit sentiment aanhangt:

twitter


Wat wil hij dan, musea open en sportscholen weer dicht? Denk dat de meeste mensen ze het liefst gewoon allebei open zouden willen zien en dat we daar helemaal geen 'lege ziekenhuizen' of 'geen maatregelen' bij verwachten, maar gewoon gecalculeerd risico.
pi_203200475
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Een buitenlandse blik en dan haal je een Nederlander aan die vast geen idee heeft dat in andere landen veel meer mogelijk is? :')
Nouja hij heeft een Nederlandse echtgenote en woont hier sinds een aantal jaar, dan kijk je wel met een andere blik naar Nederland dan jij en ik doen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:41:30 #103
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203200528
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nouja hij heeft een Nederlandse echtgenote en woont hier sinds een aantal jaar,
Ah, duidelijk dat deze man recht van spreken heeft dus.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:43:16 #104
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203200562
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:59 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Een piekje in de ziekenhuisopnames zal er dan misschien in Nederland ook nog wel aankomen. Ben benieuwd of we dan nog even een "Zie je wel, het is toch gevaarlijk!!!" gaan krijgen.
Was ergens ook wel blij dat Ernst vertelde dat 80.000 besmettingen een beetje is wat de verwachting is. Dat haalt wel wat paniek uit de hoofden als er record na record gaat sneuvelen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:44:10 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203200584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
Was ergens ook wel blij dat Ernst vertelde dat 80.000 besmettingen een beetje is wat de verwachting is. Dat haalt wel wat paniek uit de hoofden als er record na record gaat sneuvelen.
Ik verheug me er nu al op dat we dat cijfer bij lange na niet gaan halen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:44:13 #106
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203200585
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Toch zit er wel kern van waarheid in een tweet als deze (het helpt sowieso wel om door een buitenlandse blik naar Nederland te kijken af en toe):
[ twitter ]
"Wij" of politiek Den Haag? Ik kan me tenminste geen referenda over het coronabeleid herinneren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:44:51 #107
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203200593
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt veel omheen gepraat, door alles heen kun je lezen dat de reden van de lockdown was dat Nederland nog niet geboosterd was, en de reden dáárvan is ook het OMT aan te rekenen, omdat ze gegevens uit andere landen hadden genegeerd. Ook al leek het op dat moment nog niet nodig, toen Omikron ontstond bleken die boosters opeens ontzettend goed te helpen. Beetje pech ook wel voor ons.
Spijtige oorzaak maar wel een valide reden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203200603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar jij stelt dat 10 tot 15% van de mensen medewerkers van de GGD bedreigt om daarna al hoestend een kledingzaak in te stappen. Iemand die met klachten een winkel in stapt is niet hetzelfde als iemand die bedreigingen uit tegen een teststraatmedewerker.
Hoewel ik volgens mij netjes antwoord geef op jouw vraag, ontwijk je helaas de mijne: heb jij de indruk dat het aantal openlijk rebellerende en zich agressief gedragende burgers rondom dit onderwerp is gedaald sinds '20?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:45:52 #109
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203200616
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Hoewel ik volgens mij netjes antwoord geef op jouw vraag, ontwijk je helaas de mijne: heb jij de indruk dat het aantal openlijk rebellerende en zich agressief gedragende burgers rondom dit onderwerp is gedaald sinds '20?
Het blijft alsnog een piepklein groepje dat uitgebreid de aandacht krijgt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203200624
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:38 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ja ik snap wel het psychologische fenomeen dat hij beschrijft van 'alles tegelijk willen', behalve dat ik persoonlijk niemand ken die 'lege ziekenhuizen' wil, of in ieder geval niet koste wat kost. Het zou mooi zijn, maar het idee van de teugels laten vieren is juist dat je een bepaalde mate van druk op de zorg accepteert, hoe kut dat ook is voor degenen die er werken.

Ik zie tweets van deze man vaker voorbijkomen, maar hij heeft weinig recht van spreken omdat hij vóór omicron eigenlijk een zero covid-aanhanger was, en nu vindt dat we maar in lockdown moeten om de ziekenhuisopnames te mitigeren (wat juist het bijna wereldwijde beleid vóór omicron was). Daarmee zou Nederland juist uniek streng zijn op deze wereld, en veel dichter bij zijn visie staan dan welk omliggend land dan ook, zelfs Duitsland.

Ik ken ook verder niemand in Nederland die dit sentiment aanhangt:

[ twitter ]

Wat wil hij dan, musea open en sportscholen weer dicht? Denk dat de meeste mensen ze het liefst gewoon allebei open zouden willen zien en dat we daar helemaal geen 'lege ziekenhuizen' of 'geen maatregelen' bij verwachten, maar gewoon gecalculeerd risico.
Wat ik in de kern wel zie is dat "wij" zeer kritisch zijn op het beleid, maar als ik in mijn directe omgeving kijk (en ook als je studies ziet naar NL corona-gedrag), dan speelt het gedrag van mensen een erg grote rol. Als Rutte dat dan zegt dan geeft hij het volk zogenaamd steeds de schuld. Uiteindelijk, beetje saai, maar is het beide. Er zijn zeker fouten aan te wijzen in het beleid, maar ik ben echt niet onder de indruk van hoe Nederlanders zelfs vrij basale regels (ik noem een thuis blijven bij klachten) opvolgen.

En musea moeten natuurlijk open ja. Zoals An Demeester gisteren lekker provocatief zei: Nederland is een land van lichamen en spullen, en staat daarin alleen in Europa.
pi_203200639
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik heb zeker niet dat enkele zinnetje gelezen, maar van alle volkomen onrealistische bagger die jij uit je toetsenbord krijgt sprong die er nog eens extra uit.
Lekker inhoudelijk. Maar ik begrijp dat jij veel horeca-ondernemers in je omgeving hebt die al jaren voortploeteren en met moeite een sociale huurwoning kunnen betalen?

Of zou het misschien zo kunnen zijn dat heel veel horeca-ondernemers eigenlijk gewoon al heel lang prima boeren en nu worden geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid? Dat ze daar niet per direct op hebben kunnen anticiperen begrijp ik echt heel goed en ik vind die steunpakketten dan ook meer dan prima. Voor deze pandemie.

Voor de volgende kijk ik daar gewoon anders tegenaan. En niet voor elke ondernemer, maar voor een deel van de sectoren absoluut wel. En binnen die sectoren mogelijk ook niet voor iedereen. Maar voor heel veel ondernemers geldt dat ze een prima ondernemingsplan kunnen schrijven waarin ze elke paar jaar hun inkomsten terug zien vallen door onvoorziene omstandigheden. Dat doen ze nu ook al, alleen in mindere mate dan zou moeten met de wetenschap van de afgelopen jaren.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:47:15 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203200641
Net kappertje gepakt. Nu op naar de kroeg.

@Lenny_Leonard @Caland
pi_203200648
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ah, duidelijk dat deze man recht van spreken heeft dus.
Volgens mij ben jij een beetje mad omdat ik je net klem zette wat betreft dat grafiekje :)
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:48:33 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203200660
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net kappertje gepakt. Nu op naar de kroeg.

@:Lenny_Leonard @:Caland
Lekker maat. Afspraak staan voor dinsdagochtend, laat de drukte van dit weekend maar even aan me voorbij gaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:49:32 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203200675
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Lekker maat. Afspraak staan voor dinsdagochtend, laat de drukte van dit weekend maar even aan me voorbij gaan.
Mijn kapper zat voor vandaag inderdaad stampvol geboekt. Gun het ze wel, totaal onnodig ook dat die een maand dicht hebben moeten zitten.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:51:27 #116
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203200709
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij een beetje mad omdat ik je net klem zette wat betreft dat grafiekje :)
Klem zette? Lol, oke.

Ik negeerde je post omdat ik geen zin had in die onzin, het plaatsen van een grafiek kritisch noemen. _O-

Dat is een beetje hetzelfde als een tweet van een of andere gekke nobody gebruiken om je punt te maken.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203200712
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mijn kapper zat voor vandaag inderdaad stampvol geboekt. Gun het ze wel, totaal onnodig ook dat die een maand dicht hebben moeten zitten.
Mijn kapper heeft heel die tijd de rolluiken dicht gehad, maar ik denk dat de nooduitgang aan de achterkant nog nooit zo vaak open en dicht is gegaan als de afgelopen maand.
pi_203200749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mijn kapper heeft heel die tijd de rolluiken dicht gehad, maar ik denk dat de nooduitgang aan de achterkant nog nooit zo vaak open en dicht is gegaan als de afgelopen maand.
Fijn dat de ondernemers gelijk plan b hebben ingezet zoals jij vanmorgen al voorstelde.
Go hard or go home
pi_203200759
Zojuist even de Intra bezocht, best wel druk maar iedereen had een mondkapje op.
Schijnbaar een aantal weken echt dicht gezeten want de gangpaden stonden vol met karren om te vullen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203200765
Die schijtlollige tweet van Hugo vond ik trouwens behoorlijk :')

Ik snap ergens dat ie er na twee jaar een verwijzing naar wilde maken, maar we hebben het nog altijd wel over een maatschappij die op slot zit. Daarnaast is ie zelf ook nog steeds onderdeel van het kabinet. Die man heeft een gave om toch altijd net de verkeerde toon aan te slaan, met z'n popcorn en bier :N
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203200768
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:55 schreef Noek het volgende:

[..]
Fijn dat de ondernemers gelijk plan b hebben ingezet zoals jij vanmorgen al voorstelde.
Haha, dat was niet direct wat ik daar mee bedoelde.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 11:56:44 #122
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203200775
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Hoewel ik volgens mij netjes antwoord geef op jouw vraag, ontwijk je helaas de mijne: heb jij de indruk dat het aantal openlijk rebellerende en zich agressief gedragende burgers rondom dit onderwerp is gedaald sinds '20?
Het was niet mijn intentie je vraag te negeren. Maar, nee dat denk ik niet. Maar dan herhaal ik mijn vorige post nog maar een keer, 10 tot 15% die teststraatmedewerkers bedreigen e.d lijkt me schromelijk overdreven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203200780
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Die schijtlollige tweet van Hugo vond ik trouwens behoorlijk :')

Ik snap ergens dat ie er na twee jaar een verwijzing naar wilde maken, maar we hebben het nog altijd wel over een maatschappij die op slot zit. Daarnaast is ie zelf ook nog steeds onderdeel van het kabinet. Die man heeft een gave om toch altijd net de verkeerde toon aan te slaan, met z'n popcorn en bier :N
Lachen met Hugo terwijl de cultuur/horeca sector de afgrond ingewerkt wordt en de ziekenhuizen volliggen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 11:57:32 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203200784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Die schijtlollige tweet van Hugo vond ik trouwens behoorlijk :')

Ik snap ergens dat ie er na twee jaar een verwijzing naar wilde maken, maar we hebben het nog altijd wel over een maatschappij die op slot zit. Daarnaast is ie zelf ook nog steeds onderdeel van het kabinet. Die man heeft een gave om toch altijd net de verkeerde toon aan te slaan, met z'n popcorn en bier :N
Ik vond het eigenlijk wel een grappig tweetje, jammer van dat 0,0 bier.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203200791
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik verheug me er nu al op dat we dat cijfer bij lange na niet gaan halen
Dit, ik denk dat dit weer een van de miskleunen van de data-analisten gaat zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203200799
Zojuist op Radio 1 gehoord. De Leidse studenten zeggen tegen elkaar, als je nog geen corona hebt gehad, dat je dan ook geen sociaal leven hebt.
pi_203200806
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vond het eigenlijk wel een grappig tweetje, jammer van dat 0,0 bier.
Had Kuipers gewoon succes gewenst, maar het moet bij Hugo volgens mij toch ook altijd wel over Hugo zelf gaan :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203200814
De tweet van Hugo is exact zoals die altijd was. Ongepast en weinig gevoelig.
Zijn slechte smaak werd ook goed doorgetrokken door de kaarsen in de haard.
Good riddance!
Go hard or go home
pi_203200817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:58 schreef Idisrom het volgende:
Zojuist op Radio 1 gehoord. De Leidse studenten zeggen tegen elkaar, als je nog geen corona hebt gehad, dat je dan ook geen sociaal leven hebt.
Waarheid als een koe, lijkt me. Ook in corona-tijd is een sociaal leven gewoon mogelijk geweest hoor. Zeker als je niet tot de risicogroep behoort.
pi_203200823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:59 schreef Noek het volgende:
De tweet van Hugo is exact zoals die altijd was. Ongepast en weinig gevoelig.
Zijn slechte smaak werd ook goed doorgetrokken door de kaarsen in de haard.
Good riddance!
Ik ben blij dat hij naar Wonen gaat. Daar mogen wel wat impopulaire maatregelen die al te lang op de plank liggen worden doorgevoerd.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:00:36 #131
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203200825
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:38 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ja ik snap wel het psychologische fenomeen dat hij beschrijft van 'alles tegelijk willen', behalve dat ik persoonlijk niemand ken die 'lege ziekenhuizen' wil, of in ieder geval niet koste wat kost. Het zou mooi zijn, maar het idee van de teugels laten vieren is juist dat je een bepaalde mate van druk op de zorg accepteert, hoe kut dat ook is voor degenen die er werken.

<knip>

Wat wil hij dan, musea open en sportscholen weer dicht? Denk dat de meeste mensen ze het liefst gewoon allebei open zouden willen zien en dat we daar helemaal geen 'lege ziekenhuizen' of 'geen maatregelen' bij verwachten, maar gewoon gecalculeerd risico.
Ik heb die verdeling eigenlijk nooit begrepen, waarin is een museum anders dan een boekhandel? Misschien een max aantal personen voor de nachtwacht, maar voor de rest heb ik een museum nog nooit zo druk ervaren als een beetje Ikea of bouwmarkt.

Waarom er niet iets meer wordt gekeken naar de aard van het risico is mij een volslagen raadsel. Ik snap best dat nachthoreca waar je kont aan kont staat niet echt veilig is, maar dat is een te drukke winkel ook niet. Terwijl een bioscoop of museum mij minder risicovol lijken dan de Kruidvat op zaterdag. Het was misschien beter geweest om dingen te openen op basis van het relatieve risicoprofiel, want wat maakt het nu uit om extra locaties niet te openen die hetzelfde risicoprofiel hebben als een doorsnee winkel? Als er een extra winkel in de straat opengaat is er toch ook niet ineens een ramp?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:00:45 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_203200826
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Die schijtlollige tweet van Hugo vond ik trouwens behoorlijk :')

Ik snap ergens dat ie er na twee jaar een verwijzing naar wilde maken, maar we hebben het nog altijd wel over een maatschappij die op slot zit. Daarnaast is ie zelf ook nog steeds onderdeel van het kabinet. Die man heeft een gave om toch altijd net de verkeerde toon aan te slaan, met z'n popcorn en bier :N
Ik vind dat een beetje relativerende humor moet kunnen. De man heeft genoeg doodsbedreigingen gehad de laatste twee jaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:00:51 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203200830
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Had Kuipers gewoon succes gewenst, maar het moet bij Hugo volgens mij toch ook altijd wel over Hugo zelf gaan :')
Dat zal hij ook ongetwijfeld wel gedaan hebben
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203200837
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Die schijtlollige tweet van Hugo vond ik trouwens behoorlijk :')

Ik snap ergens dat ie er na twee jaar een verwijzing naar wilde maken, maar we hebben het nog altijd wel over een maatschappij die op slot zit. Daarnaast is ie zelf ook nog steeds onderdeel van het kabinet. Die man heeft een gave om toch altijd net de verkeerde toon aan te slaan, met z'n popcorn en bier :N
Je kunt daar eigenlijk twee kanten mee op. Mijn eerste gedachte was eigenlijk van: joh laat gaan, moet kunnen. Maar vervolgens gaan je haren recht overeind staan als je leest over de toename in zelfmoorden onder jongeren.

Je kunt er ook haast geen zinnige discussie over voeren omdat iedereen het er wel mee eens is dat een grapje moet kunnen en dingen in perspectief plaatst. Maar er zijn ook genoeg mensen die het lachen allang vergaan is omdat ze niet een mooie ruime woonkamer hebben. Het constant behandelen van de situatie als een spelletje of als de grote ego-show ("Kwam hij goed over op tv???") is wel heel storend.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:02:01 #135
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203200848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:59 schreef Noek het volgende:
De tweet van Hugo is exact zoals die altijd was. Ongepast en weinig gevoelig.
Zijn slechte smaak werd ook goed doorgetrokken door de kaarsen in de haard.
Good riddance!
Dat viel mij ook op ja, een vrij smaakloze bedoening rechtstreeks uit een trendy wonen tijdschrift.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203200856
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik ben blij dat hij naar Wonen gaat. Daar mogen wel wat impopulaire maatregelen die al te lang op de plank liggen worden doorgevoerd.
Ipv iedereen opsluiten gaat die nu iedereen uit huis zetten om ruimte te maken.
Alle boomers moeten uit solidariteit aan de jongeren uit huis. Ksst kssst.

In China hebben ze varkensflats (hoe er toch ziektes uit zo'n land komen zal wel altijd een mysterie blijven) maar misschien kan die zoiets opzetten voor ouderen of jongeren. I don't care.
Go hard or go home
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:03:24 #137
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203200863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik ben blij dat hij naar Wonen gaat. Daar mogen wel wat impopulaire maatregelen die al te lang op de plank liggen worden doorgevoerd.
Wat betreft zijn interieur styling past hij compleet niet op wonen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:03:42 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203200868
Maar we gaan nu dus 80K besmettingen per dag krijgen?

Lekker man, kan niet hard genoeg gaan.
pi_203200874
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wat betreft zijn interieur styling past hij compleet niet op wonen
Gelukkig heeft het één niets met het ander te maken.
pi_203200875
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat viel mij ook op ja, een vrij smaakloze bedoening rechtstreeks uit een trendy wonen tijdschrift.
Alleen is het niet trendy maar jaren 90 met een vleugje, we gaan op vakantie naar Zuid Afrika en we nemen mee..
Go hard or go home
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:04:51 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203200891
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:04 schreef Noek het volgende:

[..]
Alleen is het niet trendy maar jaren 90 met een vleugje, we gaan op vakantie naar Zuid Afrika en we nemen mee..
Ik ben geen kenner wat dat betreft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:05:01 #142
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203200896
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:02 schreef Noek het volgende:

[..]
Ipv iedereen opsluiten gaat die nu iedereen uit huis zetten om ruimte te maken.
Alle boomers moeten uit solidariteit aan de jongeren uit huis. Ksst kssst.

In China hebben ze varkensflats (hoe er toch ziektes uit zo'n land komen zal wel altijd een mysterie blijven) maar misschien kan die zoiets opzetten voor ouderen of jongeren. I don't care.
Dat werd vroeger een studentenflat genoemd, maar die waren iets minder schoon dan de genoemde varkenshotels.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203200898
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
Was ergens ook wel blij dat Ernst vertelde dat 80.000 besmettingen een beetje is wat de verwachting is. Dat haalt wel wat paniek uit de hoofden als er record na record gaat sneuvelen.
Het ingestudeerde verhaal was niet super, maar daarna werd hij wat losser.

Hij houdt zich ook meer bij de feiten zonder allerlei dramatisch gepreek.
Niet dat telkens we moeten dit, we moeten dat.
En tot nu toe iig minder huichelachtig als Hugo.

Ook het idee dat we min of meer van de "outbreak/crisis" situatie af moeten.

Voor hetzelfde geld zaten we zonder verkiezingen nog 2 jaar vast aan Hugo
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:05:57 #144
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203200910
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik ben geen kenner wat dat betreft.


:)
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203200946
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Klem zette? Lol, oke.

Ik negeerde je post omdat ik geen zin had in die onzin, het plaatsen van een grafiek kritisch noemen. _O-

Dat is een beetje hetzelfde als een tweet van een of andere gekke nobody gebruiken om je punt te maken.
Eh, hij publiceert over de Nederlandse Corona-reactie in met afstand het beste papieren medium van Nederland :{w
pi_203200972
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Waarheid als een koe, lijkt me. Ook in corona-tijd is een sociaal leven gewoon mogelijk geweest hoor. Zeker als je niet tot de risicogroep behoort.
Genoeg feestjes. Ik snap die jongeren wel, corona is voor hen hoogstens een verkoudheid. Opa en oma zien ze toch maar 1x per jaar, en die zijn al geboosterd.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:11:01 #147
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203200974
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:58 schreef Idisrom het volgende:
Zojuist op Radio 1 gehoord. De Leidse studenten zeggen tegen elkaar, als je nog geen corona hebt gehad, dat je dan ook geen sociaal leven hebt.
Klopt in mijn geval wel. Veel te druk met het FOK OMT! en dat kan allemaal digitaal gelukkig. :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203200984
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat viel mij ook op ja, een vrij smaakloze bedoening rechtstreeks uit een trendy wonen tijdschrift.
Hugo is echt zo'n blije mainstream man
pi_203201009
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:00 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik vind dat een beetje relativerende humor moet kunnen. De man heeft genoeg doodsbedreigingen gehad de laatste twee jaar.
Hopelijk zijn het zijn laatste stuiptrekking om de spotlight te krijgen met zijn ongekende ijdelheid.

Ik snap best dat je er zo bij zit na 2 jaar zwoegen, maar om het dan te delen met de wereld op twitter. Terwijl je 2 weken geleden nog staat te verkondigen dat de situatie super ernstig is.

Tja die aandacht heh, daar draait het om. Gelukkig is dat nu wel voorbij met Ernst.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:17:19 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203201077
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hopelijk zijn het zijn laatste stuiptrekking om de spotlight te krijgen met zijn ongekende ijdelheid.

Ik snap best dat je er zo bij zit na 2 jaar zwoegen, maar om het dan te delen met de wereld op twitter. Terwijl je 2 weken geleden nog staat te verkondigen dat de situatie super ernstig is.

Tja die aandacht heh, daar draait het om. Gelukkig is dat nu wel voorbij met Ernst.
Je doelt op de Ernst die in de hoogtijdagen van corona als voorzitter van het Erasmus ongeveer dagelijks bij op1 en beau te zien was?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203201081
De boostprik zit er in hoor *O*

Nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203201099
Ik kan me echt niet druk maken om dan Hugo een keer een grapje maakt. Ik las hier ook iemand die boos was dat Dijkgraaf het allemaal "spannend" vond en dat hij het daarmee te veel op zichzelf betrok.

Het zijn mensen. We kunnen niet alles in het licht zien van ja maar er gaan mensen dood!!1!
pi_203201105
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Je doelt op de Ernst die in de hoogtijdagen van corona als voorzitter van het Erasmus ongeveer dagelijks bij op1 en beau te zien was?
Elke minister zonder Twitter heeft bij mij een puntje voor.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:19:05 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201119
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
De boostprik zit er in hoor *O*

Nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk..
Ik hoop dat je geen bijwerkingen hebt! Of in ieder geval geen al te storende.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203201124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik kan me echt niet druk maken om dan Hugo een keer een grapje maakt. Ik las hier ook iemand die boos was dat Dijkgraaf het allemaal "spannend" vond en dat hij het daarmee te veel op zichzelf betrok.

Het zijn mensen. We kunnen niet alles in het licht zien van ja maar er gaan mensen dood!!1!
Haha dat staan ze dan wel al 2 jaar te verkondigen.
pi_203201131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik hoop dat je geen bijwerkingen hebt! Of in ieder geval geen al te storende.
Hoop het ook niet, m’n vriendin was er 2 dagen beroerd van vorige week :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203201139
Government modelling has been criticised throughout the pandemic but there has been intensified scrutiny this winter after several gloomy Omicron projections.

The UK Health Security Agency was censured by the country's statistics watchdog over a model which had up to a million Britons catching Omicron per day at the peak. Another model, by Professor Lockdown Neil Ferguson, suggested there could be 5,000 deaths from Omicron per day without tougher lockdown curbs.

Vertaling:
Overheidsmodellering is tijdens de pandemie bekritiseerd, maar er is deze winter intensievere controle geweest na verschillende sombere Omicron-projecties.

De UK Health Security Agency werd gecensureerd door de statistische waakhond van het land over een model waarbij op het hoogtepunt tot een miljoen Britten Omicron per dag vingen. Een ander model, door professor Lockdown Neil Ferguson, suggereerde dat er 5.000 doden door Omicron per dag zouden kunnen zijn zonder strengere lockdown-maatregelen.
https://www.dailymail.co.(...)-time-Christmas.html

Je zou kunnen stellen dat dat hier ook voortaan noodzakelijk is, de modellen waar deskundigen mee komen moeten niet zomaar voor zoete koek aangenomen worden.
pi_203201145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoop het ook niet, m’n vriendin was er 2 dagen beroerd van vorige week :{
Ach, je hebt tenminste een vriendin.

:T
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:20:40 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203201150
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik kan me echt niet druk maken om dan Hugo een keer een grapje maakt. Ik las hier ook iemand die boos was dat Dijkgraaf het allemaal "spannend" vond en dat hij het daarmee te veel op zichzelf betrok.

Het zijn mensen. We kunnen niet alles in het licht zien van ja maar er gaan mensen dood!!1!
Vind het ook maar gezeik om niks. Ik vond hem niet echt capabel maar werkethiek kan je hem toch niet ontzeggen en hij zal het ongetwijfeld netjes hebben overgedragen aan Kuipers
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:20:41 #160
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203201152
Fijn dat we weer konden sporten vandaag en volgende week natuurlijk ^O^
Ernst *O* Hugo -O-
..totdat er weer dingen afgepakt worden, uiteraard..
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:22:17 #161
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201177
En ik was niet een groot dan van Hugo, maar hij heeft tegelijkertijd wel een enorm lastige positie vast gehouden waar veel tijd in is gaan zitten. Ben ik blij dat hij vervangen is? Ja. Maar ik gun hem verder het beste, ik geloof best dat z’n intenties goed waren in die tijd. He tried. Het is afwachten of Kuipers ook echt een verbetering gaat zijn of dat hij uiteindelijk toch een beetje doorgaat op dezelfde lijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:22:29 #162
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203201179
Zelftestje gedaan. Negatiefgod.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:23:21 #163
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203201195
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:04 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat maak jij er nu weer van maar in vergelijking met de Denen zijn wij meer op het individu gericht, het is niet zwart wit
Daarom hebben mensen hier ook geen zin om te testen (haha).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:23:46 #164
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203201199
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
En ik was niet een groot dan van Hugo, maar hij heeft tegelijkertijd wel een enorm lastige positie vast gehouden waar veel tijd in is gaan zitten. Ben ik blij dat hij vervangen is? Ja. Maar ik gun hem verder het beste, ik geloof best dat z’n intenties goed waren in die tijd. He tried. Het is afwachten of Kuipers ook echt een verbetering gaat zijn of dat hij uiteindelijk toch een beetje doorgaat op dezelfde lijn.
Kuipers heeft het geluk op zo'n beetje het beste moment in te stappen; de eindfase.

In tegenstelling tot Hugo, die moest bijspringen omdat z'n voorganger onwel werd.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:23:53 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201201
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoop het ook niet, m’n vriendin was er 2 dagen beroerd van vorige week :{
Ik hoor om me heen steeds meer verhalen van mensen die door die booster echt goed ziek zijn geworden; veel mensen die van de eerste twee weinig merkten.

Zorgt er niet voor dat ik sta te springen om die booster te halen. Pas als het echt moet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:23:58 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203201203
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
De boostprik zit er in hoor *O*

Nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk..
Dat kan wel zo zijn, maar het OMT is nog niet klaar met jou.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:24:41 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203201220
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 09:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar dat wordt dus niet gedaan, andere sectoren moeten erop aanpassen om te voorkomen dat er teveel uitval tegelijkertijd is. Hij heeft expliciet alle sectoren gevraagd na te denken hoe ze zich aanpassen aan het virus. Weer terug naar anderhalve meter enzo is niet leven met het virus, dat is leven in dienst van.
Negeren gaat ook echt niet werken hoor. Ik ben er dus voor om het leven indien nodig wat aan te passen zodat we niks meer op slot hoeven te gooien. En als t mee zit gaat dat aanpassen best meevallen.
En als we heel erg boffen is dat straks niet meer nodig. Maar op dit moment is voorbereid blijven om zo min mogelijk hinder van t virus te ondervinden gewoon realistisch.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203201227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik hoor om me heen steeds meer verhalen van mensen die door die booster echt goed ziek zijn geworden; veel mensen die van de eerste twee weinig merkten.

Zorgt er niet voor dat ik sta te springen om die booster te halen. Pas als het echt moet.
Ik had de nacht na de booster hartkloppingen. En een rode vlek onder de prik plek. Ik sta ook niet te springen om een tweede booster. Maar ik was na de booster totaal niet moe en hangerig zoals bij de eerste twee.
Tap tap tap
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:26:56 #169
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203201269
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het hoeft ook niet levensvatbaar te zijn. Je moet er alleen voor zorgen dat je inkomsten over het hele jaar hoog genoeg zijn. Met het merendeel van de horeca-ondernemers hoef je echt geen medelijden te hebben als ze in goede tijden wat meer opzij moeten leggen dan ze nu doen hoor.

En als ze dan in staat zijn om hun inkomsten in mindere tijden nog wat te verhogen, kan het gros gewoon overleven als je elke paar jaar een pandemie zou hebben. Hebben ze het dan gemiddeld wat minder? Ja, maar het gros heeft dan nog altijd een meer dan goed inkomen.
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203201285
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 09:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Iedereen heeft deze periode nu meegemaakt. Dus als je in een sector zit die daar last van heeft, dan weet je ook dat dit waarschijnlijk in de toekomst nog een keer gaat gebeuren. En misschien is het dan een minder ernstig virus, maar het kan ook airborne Ebola zijn. Heel makkelijk om dan te wachten tot de overheid alle oplossingen bedenkt, maar als ondernemer (of dat nou Ikea of een ZZP acteur is) hoort dit vanaf nu gewoon bij je beroepsrisico. Voorheen was dat niet zo, omdat je het nog niet had meegemaakt. Maar vanaf nu is alles anders en zul je dus ook zelf iets moeten regelen voor als het weer gebeurt.
Wa'ene onzin.
Laatste keer dat er een virus was met maatschappelijke impact was 100 jaar terug. De enige reden waarom dit langer duurde dan een jaar zijn politieke keuzes en het continue falen om de juiste beslissingen op de juiste momenten te nemen.

Dat is geen bedrijfsrisico, dat is overheidsfalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203201291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
De boostprik zit er in hoor *O*

Nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk..
Dat is fijn om te horen. Tot over 4 maanden.

Mvg,

OMT
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:28:11 #172
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201301
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Kuipers heeft het geluk op zo'n beetje het beste moment in te stappen; de eindfase.

In tegenstelling tot Hugo, die moest bijspringen omdat z'n voorganger onwel werd.
Hele andere fase ja. Vraag me wel af of dit echt de eindfase is, of dat het zo ontwikkelt dat we in het najaar gewoon weer een lockdown inrollen uit angst. Ik duim er echt voor dat Omicron ons redt en dat het in het vervolg als een griep behandeld gaat worden. Als ik de tweets van bv Koopmans zo lees zou die flink voorstander zijn om maatregelen achter de hand te houden; ook voor andere virussen bij oa kinderen en de normale griep. Omdat we hebben gezien dat maatregelen daar tegen helpen. Plus die druk op het invoeren en in stand houden van 2G of vaccinatie bewijzen in het algemeen. Dat moet echt zsm kappen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203201305
IC instroom 11
IC bezetting 321
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 127
Kliniek bezetting 898


Niet dat het boeit, want we sturen niet meer op ziekenhuiscijfers. Maar toch.

@Oliver23
pi_203201326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga morgen weer "sporten". :)

@:wereldgozer @:monkyyy @:fetx @:pisces29
Super fijn man. Hopelijk over 2 weken ook weer je biertje kunnen doen naderhand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203201368
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:58 schreef Idisrom het volgende:
Zojuist op Radio 1 gehoord. De Leidse studenten zeggen tegen elkaar, als je nog geen corona hebt gehad, dat je dan ook geen sociaal leven hebt.
Ja dat is het hele doel ook van de maatregelen dus daar hebben de studenten een punt
pi_203201372
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
Tijdens de lockdown moet je dat soort vragen stellen. Niet naderhand gaan doen alsof ze kritisch waren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:32:23 #178
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201397
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik had de nacht na de booster hartkloppingen. En een rode vlek onder de prik plek. Ik sta ook niet te springen om een tweede booster. Maar ik was na de booster totaal niet moe en hangerig zoals bij de eerste twee.
Klinkt verleidelijk :P

Ik had gister ook wel gehoopt dat er een vraag zou komen over het EMA advies rondom te vaak vaccineren. Dat als je dat te vaak zou herhalen er vanzelf een moment komt dat je het immuun systeem ‘beschadigd’.

Mag toch hopen dat ze niet aan gezonde 50 minners blijven vragen of ze zich willen laten boosteren omdat hun QR bewijs anders niet meer geldig zal zijn. Ik wil me best nog 1x vaccineren als het echt moet, maar ik vind de onderbouwing voor gezonde 50 minners nu al flinterdun, laat staan elke vier of zes maanden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203201399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 321
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 127
Kliniek bezetting 898

Niet dat het boeit, want we sturen niet meer op ziekenhuiscijfers. Maar toch.

@:oliver23
twitter


_O_ FOK! OMT, altijd de snelste.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:32:55 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203201409
Weer topcijfers! _O_
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:32:59 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203201410
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:32 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]

_O_ FOK! OMT, altijd de snelste.
VOETBALSTADIONS OPEN NU
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203201427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:20 schreef Mondkapje het volgende:
Government modelling has been criticised throughout the pandemic but there has been intensified scrutiny this winter after several gloomy Omicron projections.

The UK Health Security Agency was censured by the country's statistics watchdog over a model which had up to a million Britons catching Omicron per day at the peak. Another model, by Professor Lockdown Neil Ferguson, suggested there could be 5,000 deaths from Omicron per day without tougher lockdown curbs.

Vertaling:
Overheidsmodellering is tijdens de pandemie bekritiseerd, maar er is deze winter intensievere controle geweest na verschillende sombere Omicron-projecties.

De UK Health Security Agency werd gecensureerd door de statistische waakhond van het land over een model waarbij op het hoogtepunt tot een miljoen Britten Omicron per dag vingen. Een ander model, door professor Lockdown Neil Ferguson, suggereerde dat er 5.000 doden door Omicron per dag zouden kunnen zijn zonder strengere lockdown-maatregelen.
https://www.dailymail.co.(...)-time-Christmas.html

Je zou kunnen stellen dat dat hier ook voortaan noodzakelijk is, de modellen waar deskundigen mee komen moeten niet zomaar voor zoete koek aangenomen worden.
Ik snap ook nooit hoe men uit kan blijven gaan van exponentiële stijging die zó ver doorgaat dat je op een miljoen besmettingen per dag zou komen (dus honderdduizenden in Nederland).

Je ziet nu ook weer in de UK dat het ene record na het andere sneuvelt, maar dat de scherpe piek op een gegeven moment ook weer zo omslaat in een net zo harde daling. Net als met delta. Alleen wel met 'hogere laagtes' dan wat we met de vorige variant gewend waren.

Er zijn allerlei verklaringen voor dat verloop te bedenken. Blijkbaar zijn sommige mensen toch meer of minder besmettelijk dan anderen, en zijn sommige mensen meer of minder vatbaar dan anderen. Het virus raast door tot op een zekere hoogte, en dan zijn er niet direct meer mensen over om te besmetten, ondanks dat waarschijnlijk de meerderheid van de bevolking nog nooit besmet is geweest. Plus nog dat er misschien een X percentage is dat door 'gewone' coronavirussen iets van immuniteit heeft en Sars-Cov2 gewoon door het lichaam wordt afgevoerd en een nekschot krijgt voordat zelfs een pcr-test het kan detecteren.

Ik heb dan ook heel grote twijfels over het idee dat over 2 maanden iedereen besmet is geweest en dat corona dan voorbij is. Lijkt me veel waarschijnlijker dat er nog wel wat pieken en dalen komen, misschien zelfs met enige belasting voor de zorg, maar niet meer als acute crisis.

'Censured' betekent trouwens niet 'gecensureerd' maar 'op de vingers getikt'. ;)
  Redactie Games zaterdag 15 januari 2022 @ 12:34:01 #183
181272 crew  Noppie2000
pi_203201436
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:32 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]

_O_ FOK! OMT, altijd de snelste.
Daling van 69, nice.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:35:12 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203201463
Mooie cijfers.

Terrassen open.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:35:16 #185
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201467
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:32 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]

_O_ FOK! OMT, altijd de snelste.
Oeh, the magic number of 69.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203201476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:33 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ik snap ook nooit hoe men uit kan blijven gaan van exponentiële stijging die zó ver doorgaat dat je op een miljoen besmettingen per dag zou komen (dus honderdduizenden in Nederland).

Je ziet nu ook weer in de UK dat het ene record na het andere sneuvelt, maar dat de scherpe piek op een gegeven moment ook weer zo omslaat in een net zo harde daling. Net als met delta. Alleen wel met 'hogere laagtes' dan wat we met de vorige variant gewend waren.

Er zijn allerlei verklaringen voor dat verloop te bedenken. Blijkbaar zijn sommige mensen toch meer of minder besmettelijk dan anderen, en zijn sommige mensen meer of minder vatbaar dan anderen. Het virus raast door tot op een zekere hoogte, en dan zijn er niet direct meer mensen over om te besmetten, ondanks dat waarschijnlijk de meerderheid van de bevolking nog nooit besmet is geweest. Plus nog dat er misschien een X percentage is dat door 'gewone' coronavirussen iets van immuniteit heeft en Sars-Cov2 gewoon door het lichaam wordt afgevoerd en een nekschot krijgt voordat zelfs een pcr-test het kan detecteren.

Ik heb dan ook heel grote twijfels over het idee dat over 2 maanden iedereen besmet is geweest en dat corona dan voorbij is. Lijkt me veel waarschijnlijker dat er nog wel wat pieken en dalen komen, misschien zelfs met enige belasting voor de zorg, maar niet meer als acute crisis.

'Censured' betekent trouwens niet 'gecensureerd' maar 'op de vingers getikt'. ;)
Inderdaad is dat altijd hoogst bijzonder, er wordt net gedaan alsof er geen enkel autonoom effect is in het gedrag van mensen.

Daardoor wordt de impact van lockdowns ook altijd overschat. Het is gedeeltelijk het effect van de lockdown, en gedeeltelijk een autonoom effect (onmogelijk los te trekken van elkaar).
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:36:11 #187
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201485
Instroom kliniek stijgt overigens al wel drie dagen op rij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203201488
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:44 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik verheug me er nu al op dat we dat cijfer bij lange na niet gaan halen
daar durf ik wel om te wedden, anders schoenen eten.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:36:29 #189
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203201493
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:34 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Daling van 69, nice.
Nog 1200 mensen in het ziekenhuis, net 300 op de IC, alles open over 10 dagen en niet nog weer met alleen overdag. Dat zou toch te triest zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203201501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:32 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]

_O_ FOK! OMT, altijd de snelste.
69, hihi
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203201529
Elke dag 3-5% daling overall ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203201538
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Oeh, the magic number of 69.
Feest! Muziek!

pi_203201551
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Instroom kliniek stijgt overigens al wel drie dagen op rij.
Was het niet californie wat niemand met omicron aan de beademing op de ic had?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203201560
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Instroom kliniek stijgt overigens al wel drie dagen op rij.
Deed de instroom vorige week donderdag/vrijdag/zaterdag ook ;)
pi_203201598
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:32 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]

_O_ FOK! OMT, altijd de snelste.
^O^

Nog snel even posten hier voordat de reeks dicht kan :P
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:41:08 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Was het niet californie wat niemand met omicron aan de beademing op de ic had?
Geen idee :P

Niet dat ik me zorgen maak overigens, maar het valt me wel op. Wellicht dat er toch een moment komt dat de zorg cijfers weer iets stijgen voor een paar weken waarna de cijfers weer beginnen te dalen. Zoals Denemarken en The UK en zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203201606
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Instroom kliniek stijgt overigens al wel drie dagen op rij.
Bij 35.000 besmettingen op een dag is dat op zich ook niet zo heeeel raar. :D
Tap tap tap
pi_203201610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:39 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Deed de instroom vorige week donderdag/vrijdag/zaterdag ook ;)
Met hoge besmettingscijfers heb je ook veel mensen met corona in de ziekenhuizen die er niet liggen door corona.
pi_203201614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]
daar durf ik wel om te wedden, anders schoenen eten.
Ik denk dat we de 80k wel halen hoor. Dat is grofweg x2,5 van wat we nu doen.
Alleen als je kijkt wat voor netto opnames dat voor gevolg heeft, dan kunnen we dat lije..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:41:50 #200
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203201619
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:39 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Deed de instroom vorige week donderdag/vrijdag/zaterdag ook ;)
Ah, dat was me dan weer niet opgevallen :@ Thanks!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203201625
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Geen idee :P

Niet dat ik me zorgen maak overigens, maar het valt me wel op. Wellicht dat er toch een moment komt dat de zorg cijfers weer iets stijgen voor een paar weken waarna de cijfers weer beginnen te dalen. Zoals Denemarken en The UK en zo.
Ja, exact.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203201980
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:32 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]

_O_ FOK! OMT, altijd de snelste.
Open die fucking kroegen.

Fok OMT sowieso tijdens de crisis veel meer kennis gehad.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 13:01:25 #203
186611 Haags
pi_203202012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Open die fucking kroegen.

Fok OMT sowieso tijdens de crisis veel meer kennis gehad.
Kan niet, eerst moet dat fantastisch geweldige 2G er doorheen
Zonder wrijving geen glans
pi_203202109
Cijfers komen door het boosteren hč? Kuchkuch
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203202125
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Met hoge besmettingscijfers heb je ook veel mensen met corona in de ziekenhuizen die er niet liggen door corona.
Dit. Ik weet ook niet in hoeverre dat gemeten wordt en of in de cijfers ook wordt meegenomen of de desbetreffende persoon zonder positieve test ook in het ziekenhuis was beland. Ik vind dat een vrij essentieel gegeven namelijk.

Zolang de IC-bezetting en de algehele ziekenhuisbezetting niet explodeert kunnen wat mij betreft de maatregelen komen te vervallen. Ik geloof best dat omikron een zeer besmettelijke variant is, maar voor mij wijst op dit moment niets er op dat die besmettelijkheid zich door gaat vertalen in problemen in de zorg.

Je kunt het niet uitsluiten misschien, maar je moet toch een keer een risico nemen. En dat die besmettingsexplosie een probleem kan bezorgen bij de huisarts, of bij bedrijven die open gaan en veel personeel besmet zien raken, dat kan natuurlijk. Maar dat is dan maar zo. Ruk als de plaatselijke winkel dan een paar dagen dicht moet omdat er geen personeel zonder Omikron op de been te brengen is, maar dat is altijd minder erg dan dat alles dicht moet om dat soort incidenten te voorkomen.
pi_203202168
Open! Alles
pi_203202249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat we de 80k wel halen hoor. Dat is grofweg x2,5 van wat we nu doen.
Alleen als je kijkt wat voor netto opnames dat voor gevolg heeft, dan kunnen we dat lije..
met welke klachten worden die mensen opgenomen? alleen voor een infuus of iets ernstigs.
pi_203202254
Nul patienten met omikron op de IC in het ziekenhuis waar Anne Wensing werkt hoor ik net bij Op1 terug. Nul... En dat met al relatief lang gigantische aantallen corona.

Gaan we serieus nog verder op deze manier? We kunnen weer (bijna) volledig open.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203202345
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:17 schreef Discombobulate het volgende:
Nul patienten met omikron op de IC in het ziekenhuis waar Anne Wensing werkt hoor ik net bij Op1 terug. Nul... En dat met al relatief lang gigantische aantallen corona.

Gaan we serieus nog verder op deze manier? We kunnen weer (bijna) volledig open.
Eerst 2G nog!
  Redactie Games zaterdag 15 januari 2022 @ 13:26:37 #210
181272 crew  Noppie2000
pi_203202362
Stil hier wel vandaag. Allemaal naar de hoeren kapper? :P
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:26:57 #211
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203202369
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:17 schreef Discombobulate het volgende:
Nul patienten met omikron op de IC in het ziekenhuis waar Anne Wensing werkt hoor ik net bij Op1 terug. Nul... En dat met al relatief lang gigantische aantallen corona.

Gaan we serieus nog verder op deze manier? We kunnen weer (bijna) volledig open.
Ik ben het wel met je eens, aan de andere kant is het goed om hier nog meer helderheid over te krijgen. Ik heb niet zo'n zin om straks weer het hele "ja maar de zorg" verhaal aan te moeten horen en vervolgens het hele zomer seizoen weer thuis te zitten. Als iemand nu de garantie kan geven de zorg bij een opleving niet meer boven alles te stellen, zouden we per direct open mogen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:27:33 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203202379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Eerst 2G nog!
Straks liggen er 100 patienten op de kliniek en dan gaan ze nog volhouden dat we niet veilig open kunnen zonder 2G of zonder gebruik van het vaccinatie paspoort.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203202400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:17 schreef Discombobulate het volgende:
Nul patienten met omikron op de IC in het ziekenhuis waar Anne Wensing werkt hoor ik net bij Op1 terug. Nul... En dat met al relatief lang gigantische aantallen corona.

Gaan we serieus nog verder op deze manier? We kunnen weer (bijna) volledig open.
Sinds wanneer worden ook de varianten onder de corona-patiënten in het ziekenhuis vastgesteld? Ik dacht dat Nederland maar heel beperkt aan sequencing doet.
pi_203202451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Straks liggen er 100 patienten op de kliniek en dan gaan ze nog volhouden dat we niet veilig open kunnen zonder 2G of zonder gebruik van het vaccinatie paspoort.
Ik hoop dat dan de bevolking zegt, tot hier en niet verder. We controleren de QR-codes niet meer.
pi_203202458
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138

Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
:') heb je alleen de kop gelezen ofzo? Kun je de kritiek misschien even aanwijzen?
pi_203202495
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Sinds wanneer worden ook de varianten onder de corona-patiënten in het ziekenhuis vastgesteld? Ik dacht dat Nederland maar heel beperkt aan sequencing doet.
Ik kan mij zo indenken dat in een ziekenhuis lab dit makkelijker te regelen is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:34:19 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203202516
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:31 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik hoop dat dan de bevolking zegt, tot hier en niet verder. We controleren de QR-codes niet meer.
Denk dat we het gewoon blijven accepteren eigenlijk. Maar ik hoop met je mee uiteraard.

Internationaal kan ik het nog enigszins begrijpen (zolang ze maar stoppen met het vereisen van boosters...vooral als we bij een tweede booster aankomen), maar in eigen land moeten we gewoon stoppen met dat QR bewijs zodra het kan. Maar dan zal er vast een clubje (Koopmans en co) zijn die zullen beweren dat het nooit meer veilig genoeg zal zijn om het QR bewijs te droppen. Of ''de bevolking is er nu aan gewend en er is veel geld in gaan zitten''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203202524
is er een lijst van steden, die vandaag horeca open hebben?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:34:48 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203202525
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Straks liggen er 100 patienten op de kliniek en dan gaan ze nog volhouden dat we niet veilig open kunnen zonder 2G of zonder gebruik van het vaccinatie paspoort.
Je weet gewoon dat dit gaat gebeuren. Waar heel Europa 2G heeft ingezet om in de winter zoveel mogelijk open te houden, zijn wij het debiele broertje dat er nog mee komt aankakken als er twee man en een paardenkop op de IC ligt.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 13:35:43 #220
186611 Haags
pi_203202535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:34 schreef THEFXR het volgende:
is er een lijst van steden, die vandaag horeca open hebben?
In Arnhem wordt in ieder geval volop gecontroleerd.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:37:15 #221
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203202565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:31 schreef mir1986 het volgende:
k hoop dat dan de bevolking zegt, tot hier en niet verder. We controleren de QR-codes niet meer.
Precies. Het QR systeem drijft op het flinterdunne draagvlak onder het volk om elkaar te willen controleren, dat her en der wordt ondersteund door steeksproefgewijze handhaving.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203202567
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Denk dat we het gewoon blijven accepteren eigenlijk. Maar ik hoop met je mee uiteraard.

Internationaal kan ik het nog enigszins begrijpen (zolang ze maar stoppen met het vereisen van boosters...vooral als we bij een tweede booster aankomen), maar in eigen land moeten we gewoon stoppen met dat QR bewijs zodra het kan. Maar dan zal er vast een clubje (Koopmans en co) zijn die zullen beweren dat het nooit meer veilig genoeg zal zijn om het QR bewijs te droppen. Of ''de bevolking is er nu aan gewend en er is veel geld in gaan zitten''.
En de niet gevaccineerde mensen de rest van hun leven uitsluiten?
pi_203202577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:37 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Precies. Het QR systeem drijft op het flinterdunne draagvlak onder het volk om elkaar te willen controleren, dat her en der wordt ondersteund door steeksproefgewijze handhaving.
Al zijn er natuurlijk ook mensen die de niet gevaccineerde mensen willen straffen voor hun eigen inzicht het vaccin niet te willen nemen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:38:20 #224
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203202583
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je weet gewoon dat dit gaat gebeuren. Waar heel Europa 2G heeft ingezet om in de winter zoveel mogelijk open te houden, zijn wij het debiele broertje dat er nog mee komt aankakken als er twee man en een paardenkop op de IC ligt.
Ik moet ook nog maar zien of andere landen er wel mee stoppen als het niet meer nodig is. In de UK hebben ze het volgens mij wel aangekondigd, dat is een goed begin. Maar binnen de EU moet ik het nog maar zien.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:39:05 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203202592
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:37 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En de niet gevaccineerde mensen de rest van hun leven uitsluiten?
Consequentie van hun eigen keuze.

Vind ik niet hé, maar zo draaien hun het wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203202599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Sinds wanneer worden ook de varianten onder de corona-patiënten in het ziekenhuis vastgesteld? Ik dacht dat Nederland maar heel beperkt aan sequencing doet.
Anne Wensing zei dat ze elke twee weken een steekproef doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203202619
Liep net even rondje binnenstad Groningen, toch nog wel een aardige minderheid van tentjes 'gewoon' open, zeker geen 'ludiek protest'. Ging zelf alleen even naar de markt dus niet meer gaan zitten om te kijken of er nog een QR-check werd gedaan.

In ieder geval wel klasse dat ze 'iets' doen aangezien er hier wel 'gewoon' zou worden gehandhaafd, weliswaar met de zachte hand.
pi_203202629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:31 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik hoop dat dan de bevolking zegt, tot hier en niet verder. We controleren de QR-codes niet meer.
We hebben boa's om te controleren of het gecontroleerd wordt.
Anders boetes!
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:42:25 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203202645
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:31 schreef Flurona het volgende:

[..]
:') heb je alleen de kop gelezen ofzo? Kun je de kritiek misschien even aanwijzen?
Door het stellen van de vragen en het laten zien van de grafieken doen ze toch kritischer dan sommigen zouden verwachten.
pi_203202654
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:38 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Al zijn er natuurlijk ook mensen die de niet gevaccineerde mensen willen straffen voor hun eigen inzicht het vaccin niet te willen nemen.
Plus het gevoel te willen hebben de booster niet voor niks te hebben genomen.
pi_203202665
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Denk dat we het gewoon blijven accepteren eigenlijk. Maar ik hoop met je mee uiteraard.

Internationaal kan ik het nog enigszins begrijpen (zolang ze maar stoppen met het vereisen van boosters...vooral als we bij een tweede booster aankomen), maar in eigen land moeten we gewoon stoppen met dat QR bewijs zodra het kan. Maar dan zal er vast een clubje (Koopmans en co) zijn die zullen beweren dat het nooit meer veilig genoeg zal zijn om het QR bewijs te droppen. Of ''de bevolking is er nu aan gewend en er is veel geld in gaan zitten''.
Waarom? Waarom zouden ze dat willen laten bestaan? Waarom kun je er niet gewoon van uitgaan dat die QR-code dadelijk gewoon verdwijnt op het moment dat alles open kan?

Ik kan namelijk met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom de overheid dat niet gewoon laat gaan op het moment dat alles weer zonder maatregelen open kan. Tenzij je het in de vage complottenwappie hoek gaat zoeken.

Zodra alles open kan omdat Omikron en opvolgende varianten alleen een kuchje en een snotneus veroorzaken en duidelijk is dat er geen IC-problemen door ontstaan, dan is de hele noodzaak van een QR systeem weg. Sterker nog, dan is testen overbodig, verder vaccineren overbodig.

Dat verandert pas weer bij een volgend virus, of bij een mutatie die wel schadelijker is. En dan mogen ze het van mij direct weer invoeren, het ligt toch op de plank.
pi_203202679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Plus het gevoel te willen hebben de booster niet voor niks te hebben genomen.
Yes, ken zelfs mensen waarvan hun kinderen corona kregen, ze normaal met hun kids bleven omgaan en geen corona kregen en dan toch nog de booster nemen. 8)7
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:46:43 #233
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203202694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Waarom? Waarom zouden ze dat willen laten bestaan? Waarom kun je er niet gewoon van uitgaan dat die QR-code dadelijk gewoon verdwijnt op het moment dat alles open kan?

Ik kan namelijk met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom de overheid dat niet gewoon laat gaan op het moment dat alles weer zonder maatregelen open kan. Tenzij je het in de vage complottenwappie hoek gaat zoeken.

Zodra alles open kan omdat Omikron en opvolgende varianten alleen een kuchje en een snotneus veroorzaken en duidelijk is dat er geen IC-problemen door ontstaan, dan is de hele noodzaak van een QR systeem weg. Sterker nog, dan is testen overbodig, verder vaccineren overbodig.

Dat verandert pas weer bij een volgend virus, of bij een mutatie die wel schadelijker is. En dan mogen ze het van mij direct weer invoeren, het ligt toch op de plank.
Ik help het je hopen ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203202695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:45 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Yes, ken zelfs mensen waarvan hun kinderen corona kregen, ze normaal met hun kids bleven omgaan en geen corona kregen en dan toch nog de booster nemen. 8)7
Veel mensen doen het voor het vinkje. Maar moet je dan direct pro 2g zijn?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 13:47:13 #235
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203202703
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:38 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Al zijn er natuurlijk ook mensen die de niet gevaccineerde mensen willen straffen voor hun eigen inzicht het vaccin niet te willen nemen.
Heel misschien, ik hoop dan toch maar dat dat is omdat ze zich 'veiliger' voelen met een controle.. niet per se uit rancune tegen mensen die een andere keuze maken. Ik ben zelf gevaccineerd, ik heb vertrouwen in de baten en beperkingen van vaccinaties, maar ik zou niet privé noch binnen andere context onderscheid willen maken tussen de mensen waarmee ik om ga. Tenzij ze me de hele dag willen overtuigen dat ik dood zal gaan op <datum> vanwege de 5G lancering van Klaas Swab.. dan doe maar don't ask, don't tell :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203202729
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:47 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Heel misschien, ik hoop dan toch maar dat dat is omdat ze zich 'veiliger' voelen met een controle.. niet per se uit rancune tegen mensen die een andere keuze maken. Ik ben zelf gevaccineerd, ik heb vertrouwen in de baten en beperkingen van vaccinaties, maar ik zou niet privé noch binnen andere context onderscheid willen maken tussen de mensen waarmee ik om ga. Tenzij ze me de hele dag willen overtuigen dat ik dood zal gaan op <datum> vanwege de 5G lancering van Klaas Swab.. dan doe maar don't ask, don't tell :)
Terwijl toch al heel lang duidelijk is dat mensen die gevaccineerd zijn ook besmettelijk zijn. Mag hopen dat dat nu toch wel duidelijk is.
pi_203202763
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:38 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Al zijn er natuurlijk ook mensen die de niet gevaccineerde mensen willen straffen voor hun eigen inzicht het vaccin niet te willen nemen.
Mensen de consequenties van hun keuzes laten beleven is iets anders dan straffen. Van mij hoeft iemand die geen vaccin neemt geen boete of gevangenisstraf. Maar op de IC achteraan in de rij als er overbezetting is lijkt me ook vanuit het oogpunt van een vaccinatieweigeraar wel passend. Net als dat ik het, voor Omikron, heel reëel had gevonden als het open gaan van de maatschappij voor niet gevaccineerden langzamer was gegaan.

Dat heeft niets met straffen te maken, maar met het feit dat mensen er voor kiezen om bij een bepaalde groep te horen en dat je voor die groep andere regels op kunt stellen om te voorkomen dat zij de zorg onevenredig belasten door hun eigen keuzes. Dat is wat mij betreft ook niet iets wat alleen voor vaccinatieweigeraars zou kunnen gelden, al vind ik het lastig om exacte grenzen aan te geven.
pi_203202778
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik help het je hopen ^O^
Dat is geen antwoord op mijn vraag natuurlijk. Je bent er kennelijk bang voor, dus vraag ik waarom je denkt dat ze het gaan laten bestaan? Waar is die angst of dat voorgevoel op gebaseerd?
pi_203202783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit. Ik weet ook niet in hoeverre dat gemeten wordt en of in de cijfers ook wordt meegenomen of de desbetreffende persoon zonder positieve test ook in het ziekenhuis was beland. Ik vind dat een vrij essentieel gegeven namelijk.

Zolang de IC-bezetting en de algehele ziekenhuisbezetting niet explodeert kunnen wat mij betreft de maatregelen komen te vervallen. Ik geloof best dat omikron een zeer besmettelijke variant is, maar voor mij wijst op dit moment niets er op dat die besmettelijkheid zich door gaat vertalen in problemen in de zorg.

Je kunt het niet uitsluiten misschien, maar je moet toch een keer een risico nemen. En dat die besmettingsexplosie een probleem kan bezorgen bij de huisarts, of bij bedrijven die open gaan en veel personeel besmet zien raken, dat kan natuurlijk. Maar dat is dan maar zo. Ruk als de plaatselijke winkel dan een paar dagen dicht moet omdat er geen personeel zonder Omikron op de been te brengen is, maar dat is altijd minder erg dan dat alles dicht moet om dat soort incidenten te voorkomen.
Als individueel ziekenhuis ben je erbij gebaat om zoveel mogelijk covid patiënten door te geven. Als er iemand voor totaal iets anders komt, maar covid heeft, dan zullen we die zeker meenemen in de cijfers.

Nuancering zit er niet aan. Je telt mee of je telt niet mee in de cijfers. 1 of 0.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2022 13:52:32 ]
pi_203202796
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:48 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Terwijl toch al heel lang duidelijk is dat mensen die gevaccineerd zijn ook besmettelijk zijn. Mag hopen dat dat nu toch wel duidelijk is.
Leuke halve waarheid. Als je er direct bij vertelt dat deze MINDER besmettelijk zijn, dan klopt je punt maar is het direct niet meer valide.
pi_203202810
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Als individueel ziekenhuis ben je erbij gebaat om zoveel mogelijk covid patiënten door te geven. Als er iemand voor totaal iets anders komt, maar covid heeft, dan zullen we die zeker meenemen in de cijfers.

Nuancering zit er niet aan. Je telt mee of je telt niet mee in de cijfers. 1 of 0.
Dan is het dus allemaal de schuld van de ziekenhuizen. Hebben we godverdomme staan klappen voor een stel oplichters.
pi_203202826
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Als individueel ziekenhuis ben je erbij gebaat om zoveel mogelijk covid patiënten door te geven. Als er iemand voor totaal iets anders komt, maar covid heeft, dan zullen we die zeker meenemen in de cijfers.

Nuancering zit er niet aan. Je telt mee of je telt niet mee in de cijfers. 1 of 0.
Daar verdienen de ziekenhuizen extra aan toch? Aan covid-patiënten? Of is dat ook fake news?
pi_203202833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan is het dus allemaal de schuld van de ziekenhuizen. Hebben we godverdomme staan klappen voor een stel oplichters.
Het is geen oplichting. Wij geven precies door hoeveel patiënten er met covid liggen. Of ze er voor totaal iets anders liggen maakt niet zoveel uit. Dat is ook niet gevraagd.
pi_203202836
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Leuke halve waarheid. Als je er direct bij vertelt dat deze MINDER besmettelijk zijn, dan klopt je punt maar is het direct niet meer valide.
Haha, minder besmettelijk met omicron is alsnog hevig besmettelijk. Daarom ken ik nu weer veel gevaccineerde mensen die corona hebben gekregen
pi_203202845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het is geen oplichting. Wij geven precies door hoeveel patiënten er met covid liggen. Of ze er voor totaal iets anders liggen maakt niet zoveel uit. Dat is ook niet gevraagd.
De maatschappij blijft daarom wel langer dicht.
pi_203202851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:53 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Daar verdienen de ziekenhuizen extra aan toch? Aan covid-patiënten? Of is dat ook fake news?
Mwah. Er zit een vergoeding aan vast. Maar daar komt het niet door. Dat is absoluut niet de motivatie om zoveel mogelijk patiënten door te geven.
pi_203202884
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]
De maatschappij blijft daarom wel langer dicht.
Ja, dat is gek. Kuipers was voorzitter van de club die het uitvraagt en voorzitter RvB Erasmus. Die weet opzich wel hoe een ziekenhuis werkt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 januari 2022 @ 13:57:04 #248
408813 crew  trein2000
pi_203202895
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt veel omheen gepraat, door alles heen kun je lezen dat de reden van de lockdown was dat Nederland nog niet geboosterd was, en de reden dáárvan is ook het OMT aan te rekenen, omdat ze gegevens uit andere landen hadden genegeerd. Ook al leek het op dat moment nog niet nodig, toen Omikron ontstond bleken die boosters opeens ontzettend goed te helpen. Beetje pech ook wel voor ons.
Dit is absoluut waar, deze verwijtbare factor wordt vakkundig weggeredeneerd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203202902
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Haha, minder besmettelijk met omicron is alsnog hevig besmettelijk. Daarom ken ik nu weer veel gevaccineerde mensen die corona hebben gekregen
Maar nog altijd minder besmettelijk en na een booster nog veel minder. En dat je mensen kent met omikron die gevaccineerd zijn lijkt me logisch, want de vaccinatiegraad is enorm en de besmettingscijfers ook.

Het enige wat relevant was, is en blijft is dat je met een vaccinatie er voor zorgt dat je aanzienlijk minder besmettelijk bent. Waarbij ik direct aanteken dat we ons met zijn allen af moeten vragen of wel of niet besmet worden nog wel zo erg is met deze omikron variant. Maar dat is wetenschap van de afgelopen paar weken en minder relevant voor de keuze van mensen om uberhaupt niet te vaccineren.
pi_203202922
Overigens is met of door corona vaak niet zo zwart-wit. Iemand met kanker die er ligt met een corona infectie. Zou kunnen dat ie er zonder corona ook lag. Misschien niet. Corona helpt natuurlijk niet mee. De optelsom leidt vaak tot opname.
pi_203202932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het is geen oplichting. Wij geven precies door hoeveel patiënten er met covid liggen. Of ze er voor totaal iets anders liggen maakt niet zoveel uit. Dat is ook niet gevraagd.
Dan is de vraagstelling verkeerd, of hij wordt verkeerd geďnterpreteerd door de ziekenhuizen.
pi_203202945
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens is met of door corona vaak niet zo zwart-wit. Iemand met kanker die er ligt met een corona infectie. Zou kunnen dat ie er zonder corona ook lag. Misschien niet. Corona helpt natuurlijk niet mee. De optelsom leidt vaak tot opname.
Maar het is natuurlijk anders als je met een gebroken been binnenkomt en uit een test blijkt dat je covid hebt. Dan lig je er niet vanwege covid, maar vanwege je gebroken been, gescheurde meniscus, etc.
pi_203202946
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:26 schreef Noppie2000 het volgende:
Stil hier wel vandaag. Allemaal naar de hoeren kapper? :P
Nope, in de kroeg B:)B
pi_203202953
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan is de vraagstelling verkeerd, of hij wordt verkeerd geďnterpreteerd door de ziekenhuizen.
Interpretatie is niet moeilijk. Iemand met covid krijgt een isolatielabel. We tellen iedereen mee die om 23:59 er ligt met dat isolatielabel.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 14:01:05 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203202955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:26 schreef Noppie2000 het volgende:
Stil hier wel vandaag. Allemaal naar de hoeren kapper? :P
Denk ook vooral druk met TheVoiceGate
pi_203202956
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens is met of door corona vaak niet zo zwart-wit. Iemand met kanker die er ligt met een corona infectie. Zou kunnen dat ie er zonder corona ook lag. Misschien niet. Corona helpt natuurlijk niet mee. De optelsom leidt vaak tot opname.
Uiteraard. Maar als iemand met zijn motor achterop een vrachtwagen rijdt en je komt er op de IC achter dat hij ook corona heeft, dan zou dat in de cijfers natuurlijk niet als 'corona' terug moeten komen.
pi_203202967
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Maar het is natuurlijk anders als je met een gebroken been binnenkomt en uit een test blijkt dat je covid hebt. Dan lig je er niet vanwege covid, maar vanwege je gebroken been, gescheurde meniscus, etc.
Dat is echt een zeldzaamheid. Mensen overschatten dat vaak.
pi_203202978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Interpretatie is niet moeilijk. Iemand met covid krijgt een isolatielabel. We tellen iedereen mee die om 23:59 er ligt met dat isolatielabel.
Maar is de vraagstelling: Hoeveel mensen met corona liggen er op jullie IC of hoeveel mensen liggen er door Corona op jullie IC?

Want als je in kaart wilt brengen wat voor probleem corona veroorzaakt, zou de vraagstelling in de buurt van de 2e optie moeten liggen. Maar als de vraagstelling de eerste is, dan klopt de vraagstelling mijns inziens niet.
pi_203202980
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:45 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Yes, ken zelfs mensen waarvan hun kinderen corona kregen, ze normaal met hun kids bleven omgaan en geen corona kregen en dan toch nog de booster nemen. 8)7
Ze kwamen er achter dat de eerste vaccinaties effectief waren?
- verwijderd door admin -
pi_203202983
twitter

twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203202985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar als iemand met zijn motor achterop een vrachtwagen rijdt en je komt er op de IC achter dat hij ook corona heeft, dan zou dat in de cijfers natuurlijk niet als 'corona' terug moeten komen.
Ook dat is een zeldzaamheid. Maar eens hoor.


Waar we het vooral zien is trouwens bij geboortezorg. Daar is het wel heel zwart-wit. Verder is het vrijwel altijd een optelsom waarbij corona niet helpt.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 14:04:15 #262
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203202993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar als iemand met zijn motor achterop een vrachtwagen rijdt en je komt er op de IC achter dat hij ook corona heeft, dan zou dat in de cijfers natuurlijk niet als 'corona' terug moeten komen.
Maar dat is niet wat Lenny zegt. Lenny zegt dat als je positief bent je in een isolatie situatie komt en als zodanig, heel logisch, wordt aangemerkt om wat voor reden je van origine opgenomen bent. Op dat moment is die persoon in isolatie en vereist een andere zorg aanpak en moet dus meetellen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 januari 2022 @ 14:04:25 #263
408813 crew  trein2000
pi_203202996
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Die schijtlollige tweet van Hugo vond ik trouwens behoorlijk :')

Ik snap ergens dat ie er na twee jaar een verwijzing naar wilde maken, maar we hebben het nog altijd wel over een maatschappij die op slot zit. Daarnaast is ie zelf ook nog steeds onderdeel van het kabinet. Die man heeft een gave om toch altijd net de verkeerde toon aan te slaan, met z'n popcorn en bier :N
Ik moest eerst drie keer kijken of ik het goed zag alvorens totaal te exploderen. Zo’n combinatie van middelvingers, fuck you’s en totale treurigheid heb ik zelden gezien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203202999
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mensen de consequenties van hun keuzes laten beleven is iets anders dan straffen. Van mij hoeft iemand die geen vaccin neemt geen boete of gevangenisstraf. Maar op de IC achteraan in de rij als er overbezetting is lijkt me ook vanuit het oogpunt van een vaccinatieweigeraar wel passend. Net als dat ik het, voor Omikron, heel reëel had gevonden als het open gaan van de maatschappij voor niet gevaccineerden langzamer was gegaan.

Dat heeft niets met straffen te maken, maar met het feit dat mensen er voor kiezen om bij een bepaalde groep te horen en dat je voor die groep andere regels op kunt stellen om te voorkomen dat zij de zorg onevenredig belasten door hun eigen keuzes. Dat is wat mij betreft ook niet iets wat alleen voor vaccinatieweigeraars zou kunnen gelden, al vind ik het lastig om exacte grenzen aan te geven.
Ik wil hem nog wel wat scherper zetten. Achteraan de rij is dan ook achter mensen met kanker of andere benodigde medische ingrepen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:04:41 #265
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203000
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 13:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag natuurlijk. Je bent er kennelijk bang voor, dus vraag ik waarom je denkt dat ze het gaan laten bestaan? Waar is die angst of dat voorgevoel op gebaseerd?
Ik hou het hier liever bij, sorry. :) Agree to disagree.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203203006
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar is de vraagstelling: Hoeveel mensen met corona liggen er op jullie IC of hoeveel mensen liggen er door Corona op jullie IC?

Want als je in kaart wilt brengen wat voor probleem corona veroorzaakt, zou de vraagstelling in de buurt van de 2e optie moeten liggen. Maar als de vraagstelling de eerste is, dan klopt de vraagstelling mijns inziens niet.
Het eerste. Het tweede is veel lastiger te doen.

Maar ook als de vraagstelling anders wordt, dan zijn we gebaat bij zoveel mogelijk door te geven. Dat is het gevolg van de patiëntenspreiding door LCPS.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:06:51 #267
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203029
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:03 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Gaat echt de goede kant op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203203038
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wa'ene onzin.
Laatste keer dat er een virus was met maatschappelijke impact was 100 jaar terug. De enige reden waarom dit langer duurde dan een jaar zijn politieke keuzes en het continue falen om de juiste beslissingen op de juiste momenten te nemen.

Dat is geen bedrijfsrisico, dat is overheidsfalen.
En degene die gaat bepalen dat je moet sluiten moet ook gaan betalen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 januari 2022 @ 14:09:53 #269
408813 crew  trein2000
pi_203203079
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Instroom kliniek stijgt overigens al wel drie dagen op rij.
Ik heb mij laten vertellen dat dit niet zo erg is zolang het in deze orde van grootte blijft omdat omikron patiënten korter zouden liggen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203203087
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:04 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Ik wil hem nog wel wat scherper zetten. Achteraan de rij is dan ook achter mensen met kanker of andere benodigde medische ingrepen.
Prima. Wat mij betreft hoeft zorg aan mensen die wel hun vaccins nemen nooit uitgesteld te worden voor mensen die hun vaccins niet nemen.

Maar nu kom je wel in een grijs gebied, want iemand die na jaren roken longkanker heeft gekregen is natuurlijk net zo hard door eigen toedoen in die situatie gekomen. En iemand die zijn been breekt tijdens de skivakantie heeft ook een bewust risico genomen. En iemand die zwanger is en zorg nodig heeft, heeft daar in veel gevallen ook zelf voor gekozen.

Ergens kruisen solidariteit en 'eigen schuld dikke bult' elkaar en als je daar 20 mensen naar vraagt, krijg je 20 verschillende meningen.
pi_203203104
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik hou het hier liever bij, sorry. :) Agree to disagree.
Ik had niet eens door dat we het oneens waren. Ik stelde gewoon een vraag.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:13:15 #272
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203126
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik had niet eens door dat we het oneens waren. Ik stelde gewoon een vraag.
Ik heb de discussie vaker gevoerd en heb daar vandaag gewoon niet zo'n zin in, that's it :) Jij staat er duidelijk anders in (je denkt niet dat ze dat hele QR gebeuren gaan rekken); vandaar de agree to disagree. Heeft niks met jou persoonlijk te maken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203203243
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Gaat echt de goede kant op.
DE golf komt nog.

gr gr Jaap en Marion
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:23:12 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203203272
De waarschuwing van Bruls heeft kennelijk gewerkt, want ondanks de fikse potentiële klantenstroom in de stad is er geen enkele horeca-gelegenheid open, op een enkel coffee-to-go-tafeltje na dan. En @trein2000 ook Khalid houdt zijn deuren gesloten - al haalt hij z'n omzet natuurlijk niet overdag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:25:03 #275
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203299
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:20 schreef Modus het volgende:

[..]
DE golf komt nog.

gr gr Jaap en Marion
Die kunnen beter naar Hawaii verhuizen; daar is er tenminste wat vaker een nieuwe golf.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203203341
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:23 schreef Janneke141 het volgende:
De waarschuwing van Bruls heeft kennelijk gewerkt, want ondanks de fikse potentiële klantenstroom in de stad is er geen enkele horeca-gelegenheid open, op een enkel coffee-to-go-tafeltje na dan. En @:trein2000 ook Khalid houdt zijn deuren gesloten - al haalt hij z'n omzet natuurlijk niet overdag.
Waar is dit
Gino ♥
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:28:42 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203203346
Zijn er eigenlijk alweer nieuwe modellen van JaapGoat?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:29:32 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203203353
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:28 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Waar is dit
Nijmegen. De stad van Bruls.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203203356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er eigenlijk alweer nieuwe modellen van JaapGoat?
Zeker.

https://www.rijksoverheid(...)kken-13-januari-2022
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203203367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er eigenlijk alweer nieuwe modellen van JaapGoat?

Jacco heeft weer een draai aan het rad gegeven en dit is wat er uitkomt.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:31:03 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203203377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:23 schreef Janneke141 het volgende:
De waarschuwing van Bruls heeft kennelijk gewerkt, want ondanks de fikse potentiële klantenstroom in de stad is er geen enkele horeca-gelegenheid open, op een enkel coffee-to-go-tafeltje na dan. En @:trein2000 ook Khalid houdt zijn deuren gesloten - al haalt hij z'n omzet natuurlijk niet overdag.
Er had sowieso ook niemand aangekondigd open te gaan, alleen een nieuwe tent net naast het centrum.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:33:55 #282
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203416
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:30 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Jacco heeft weer een draai aan het rad gegeven en dit is wat er uitkomt.
Ik vraag me echt af waar hij dit allemaal op baseert. Naast angst. Ten tijde van de vorige avond lockdown waren de zorg cijfers ook al dalende. Maar nu kunnen we er niet naar terug omdat we dan opeens keihard gaan pieken?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203203445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af waar hij dit allemaal op baseert. Naast angst. Ten tijde van de vorige avond lockdown waren de zorg cijfers ook al dalende. Maar nu kunnen we er niet naar terug omdat we dan opeens keihard gaan pieken?
Een paar pagina's verder in die briefing staat dit pareltje.


Besef even dat deze modellen voor een groot deel de basis vormen van de huidige beleidskeuzes en hoe veel leed dit heeft veroorzaakt. Dit kán toch niet.
pi_203203448
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af waar hij dit allemaal op baseert. Naast angst. Ten tijde van de vorige avond lockdown waren de zorg cijfers ook al dalende. Maar nu kunnen we er niet naar terug omdat we dan opeens keihard gaan pieken?
Angst is de grootste factor denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203203451
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:20 schreef Modus het volgende:

[..]
DE golf komt nog.

gr gr Jaap en Marion
Omicron is een zege. Terug in jullie hok Jaap en Ernst :W
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203203462
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:36 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Een paar pagina's verder in die briefing staat dit pareltje.
[ afbeelding ]

Besef even dat deze modellen voor een groot deel de basis vormen van de huidige beleidskeuzes en hoe veel leed dit heeft veroorzaakt. Dit kán toch niet.
Ja dat pareltje had ik gisteren ook al gedeeld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203203479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ah dat wist ik niet :o
Had je de memo ook niet gestuurd maar deze vrouw is vlak voor de lockdown vol in een andere onderneming gegaan die ik heb opgestart tijdens de 1e golf. Daar had ik toen tijd voor. Al met al wel goed uitgepakt voor me. Heb de gym nog steeds overigens dus ben nog steeds een #fitgirl
Go hard or go home
pi_203203485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik moest eerst drie keer kijken of ik het goed zag alvorens totaal te exploderen. Zo’n combinatie van middelvingers, fuck you’s en totale treurigheid heb ik zelden gezien.
Lekker beledigend ook voor zijn opvolger.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:38:58 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203203486
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:36 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Een paar pagina's verder in die briefing staat dit pareltje.
[ afbeelding ]

Besef even dat deze modellen voor een groot deel de basis vormen van de huidige beleidskeuzes en hoe veel leed dit heeft veroorzaakt. Dit kán toch niet.
_O- _O_
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:40:32 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203203505
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Interpretatie is niet moeilijk. Iemand met covid krijgt een isolatielabel. We tellen iedereen mee die om 23:59 er ligt met dat isolatielabel.
Zou dat isolatielabel er onderhand niet gewoon af kunnen op de meeste afdelingen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203203510
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:36 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Een paar pagina's verder in die briefing staat dit pareltje.
[ afbeelding ]

Besef even dat deze modellen voor een groot deel de basis vormen van de huidige beleidskeuzes en hoe veel leed dit heeft veroorzaakt. Dit kán toch niet.
Zo kan je niet zijn
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 14:41:42 #293
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203203517
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Gaat echt de goede kant op.
Klopt! En daarom gaan we nu voor 2G. Gewoon, omdat het kan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:42:56 #294
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203535
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:36 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Een paar pagina's verder in die briefing staat dit pareltje.
[ afbeelding ]

Besef even dat deze modellen voor een groot deel de basis vormen van de huidige beleidskeuzes en hoe veel leed dit heeft veroorzaakt. Dit kán toch niet.
Wel een goede manier om je in te dekken. Eigenlijk in je eigen rapport laten vallen dat het nogal pessimistisch allemaal, maar aan het grote publiek vooral enkel laten zien dat we niet terug kunnen naar de avond lockdown omdat er anders weer een grote piek aankomt. Misschien daar dan ook benoemen dat die gedachte nogal pessimistisch is.

Talloze bedrijven onnodig lang dicht; gebaseerd op wat natte vinger werk waarvan ze zelf toegeven dat de voorspellingen nogal pessimistisch zijn. Het is ondertussen ook al gewoon bekend dat de kans op IC opname veel minder hoog ligt, dus dat is al geen onzekerheid meer. De ligduur is ook korter; dat benoemde Kuipers gister zelfs, dus dat is ook geen onzekerheid meer. En toch...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:44:09 #295
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203546
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt! En daarom gaan we nu voor 2G. Gewoon, omdat het kan.
Moet en zal er doorheen gedrukt worden inderdaad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Forum Admin zaterdag 15 januari 2022 @ 14:44:36 #296
232445 crew  Specularium
pi_203203552
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:36 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Een paar pagina's verder in die briefing staat dit pareltje.
[ afbeelding ]

Besef even dat deze modellen voor een groot deel de basis vormen van de huidige beleidskeuzes en hoe veel leed dit heeft veroorzaakt. Dit kán toch niet.
Ik snap wel dat ze die vergaderingen niet live uitzenden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 14:45:22 #297
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203203566
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Moet en zal er doorheen gedrukt worden inderdaad.
Ik zal me nooit maar dan ook nooit onredelijk gedragen naar een ondernemer, die hebben het al zwaar zat gehad. Zal ze ook steunen op welke manier ik dan ook kan, maar ik ga nooit-nooit-nooit mee doen aan deze engnekkerij. Ik vind het ook oprecht eng hoeveel mensen maar gemakzuchtig meegaan met deze ellende.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203203568
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:36 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Een paar pagina's verder in die briefing staat dit pareltje.
[ afbeelding ]

Besef even dat deze modellen voor een groot deel de basis vormen van de huidige beleidskeuzes en hoe veel leed dit heeft veroorzaakt. Dit kán toch niet.
Ik ben blij dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen. Hulde voor de beleidsmakers!
pi_203203585
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:44 schreef Specularium het volgende:

[..]
Ik snap wel dat ze die vergaderingen niet live uitzenden.
pi_203203614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel een goede manier om je in te dekken. Eigenlijk in je eigen rapport laten vallen dat het nogal pessimistisch allemaal, maar aan het grote publiek vooral enkel laten zien dat we niet terug kunnen naar de avond lockdown omdat er anders weer een grote piek aankomt. Misschien daar dan ook benoemen dat die gedachte nogal pessimistisch is.

Talloze bedrijven onnodig lang dicht; gebaseerd op wat natte vinger werk waarvan ze zelf toegeven dat de voorspellingen nogal pessimistisch zijn. Het is ondertussen ook al gewoon bekend dat de kans op IC opname veel minder hoog ligt, dus dat is al geen onzekerheid meer. De ligduur is ook korter; dat benoemde Kuipers gister zelfs, dus dat is ook geen onzekerheid meer. En toch...
2G heh, ze hebben nog een weekje tijd rekken nodig.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:50:18 #301
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203203632
Vandaag 40-45k?
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')