Het is wel een belangrijk punt wat Bonten aanstipt, ze zijn bij het advies uitgegaan van een somber scenario.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lid van het OMT vindt het advies van het OMT verdedigbaar. WC eend.
dat ze op dat moment met lockdown kwamen is nog wel verdedigbaar maar ze hadden het 2 weken geleden al af kunnen bouwen, ik denk dat ze het gewoon door hebben laten gaan omdat dit toch een soort van verloren weken zijn en intussen de zorg weer een aardige buffer heeftquote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lid van het OMT vindt het advies van het OMT verdedigbaar. WC eend.
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138
Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
Klopt, maar toen de lockdown werd aangekondigd was er nog wel veel onzeker en betrof het vooral onderzoeken uit ZA, maar met een andere bevolkingsgroep qua leeftijdsopbouw, etc. Pas rond Kerst werd het echt steeds duidelijker dat omikron een stuk milder was. Ook vanuit de UK.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:56 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Toch blijven ze de zaak verbloemen.
'Bij het RIVM werd vooral gekeken naar Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Half december was men er in die landen nog niet van overtuigd dat omikron milder was. In Zuid-Afrika, waar de omikrongolf al op zijn retour was, wees wel alles erop dat het minder ziekmakend was. Maar die data zijn terzijde gelegd.'
Terwijl ik me toch echt herinner dat in VK de overtuiging er ook al was dat Omikron minder ziekmakend was.
Datzelfde kan ik omdraaien natuurlijk. Ik vind het echt onzin om te zeggen dat Nederlanders bij uitstek egoïstisch zijn en andere landen niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus alle Denen zijn zo? Amsterdam Nieuw West is ook wat anders dan de rest
Ok, en wat is dat wappie-percentage? Iedereen die niet gevaccineerd is?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:58 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat staat er tussen haakjes achter
eens maar ik ben er ook echt wel klaar mee dat dit als middel gebruikt wordtquote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of ze nou kritisch zijn of niet is ook wel een beetje mosterd na de maaltijd wat betreft de lockdown.
Daar bovenop is een deel extra beschermd door vaccinatiesquote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:59 schreef Mondkapje het volgende:
'Volgens het model zouden de ziekenhuisopnames inmiddels weer moeten gaan stijgen, maar dat is - twee weken nadat het aantal besmettingen weer waren gaan stijgen - nog altijd niet gebeurd. Volgens Ten Bosch komt dat doordat omikron in Nederland nauwelijks nog rondgaat bij mensen boven de zestig. Zodra dat wel gebeurt zullen ook de ziekenhuisopnames weer gaan toenemen. "Die stijging gaat nog komen", aldus Ten Bosch.'
https://nos.nl/artikel/24(...)wn-was-dat-wel-nodig
Hier weer zo'n voorspelling die als feit wordt gepresenteerd. Die stijging gaat helemaal niet komen want ook onder ouderen is Omikron minder ziekmakend, blijkt uit gegevens uit andere landen.
dat maak jij er nu weer van maar in vergelijking met de Denen zijn wij meer op het individu gericht, het is niet zwart witquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Datzelfde kan ik omdraaien natuurlijk. Ik vind het echt onzin om te zeggen dat Nederlanders bij uitstek egoïstisch zijn en andere landen niet.
Waar wil je naartoe?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, en wat is dat wappie-percentage? Iedereen die niet gevaccineerd is?
Volgens mij is er helemaal niet geheimzinnig gedaan over de lockdown redenen. Achterlopen met boosteren plus een bepaalde onwetendheid over de ernst van omikron. Derhalve wilde men geen extra risico lopen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt veel omheen gepraat, door alles heen kun je lezen dat de reden van de lockdown was dat Nederland nog niet geboosterd was, en de reden dáárvan is ook het OMT aan te rekenen, omdat ze gegevens uit andere landen hadden genegeerd.
Ik vind dit maar een slecht voorbeeld om te laten zien dat de MSM wél kritisch is, tenzij je alleen op de kop afgaat.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://www.nos.nl/l/m/2413138
Speciaal voor de mensen die altijd maar claimen dat de MSM nooit kritisch is.
Klopt, en deze lockdown heeft wel goed geholpen om tijd te kopen. Nu is iedereen geboosterd en blijft die piek echt wel uit gok ik.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:05 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt veel omheen gepraat, door alles heen kun je lezen dat de reden van de lockdown was dat Nederland nog niet geboosterd was, en de reden dáárvan is ook het OMT aan te rekenen, omdat ze gegevens uit andere landen hadden genegeerd.
Ik wil begrijpen hoe je op 10 tot 15% komt, hoe je tot het wappie-percentage komt zoals jij het noemt. Het is nogal wat om te zeggen dat meer dan 2 miljoen mensen agressief wordenquote:
"He Marc, was jullie advies wel goed?"quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dit maar een slecht voorbeeld om te laten zien dat de MSM wél kritisch is, tenzij je alleen op de kop afgaat.
Hoezo? Ik vind het wel goed dat ze de vraag überhaupt stellen. Idealiter hadden ze nog een Fok!-OMT-lid gevraagd, maar de grafieken en de vragen die worden gesteld zeggen genoeg. Iedereen die dit leest en de grafieken ziet weet nu wel dat de lockdown kan worden opgeheven.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dit maar een slecht voorbeeld om te laten zien dat de MSM wél kritisch is, tenzij je alleen op de kop afgaat.
En gewoon proestend de winkel binnenkomen, dat dat alleen de ongevaccineerde mensen zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil begrijpen hoe je op 10 tot 15% komt, hoe je tot het wappie-percentage komt zoals jij het noemt. Het is nogal wat om te zeggen dat meer dan 2 miljoen mensen agressief worden
Iedereen? 50% heeft nog maar een boosterprik genomen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en deze lockdown heeft wel goed geholpen om tijd te kopen. Nu is iedereen geboosterd en blijft die piek echt wel uit gok ik.
Ik heb echt het idee dat dat wel meevalt. Tijdens de eerste golf hebben we met relatief milde maatregelen betere resultaten dan veel andere landen geboekt omdat mensen naar elkaar omkeken en rekening hielden met elkaar.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat maak jij er nu weer van maar in vergelijking met de Denen zijn wij meer op het individu gericht, het is niet zwart wit
De piek van de besmettingen moet nog komen maar ik denk dat het bij de ziekenhuizen wel los zal lopen inderdaad omdat de meeste ouderen geboosterd zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en deze lockdown heeft wel goed geholpen om tijd te kopen. Nu is iedereen geboosterd en blijft die piek echt wel uit gok ik.
toen waren we allemaal gelijk, dat is na de komst van de vaccinaties veranderdquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat dat wel meevalt. Tijdens de eerste golf hebben we met relatief milde maatregelen betere resultaten dan veel andere landen geboekt omdat mensen naar elkaar omkeken en rekening hielden met elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |