SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Weinig verandering volgens mij..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:18 schreef Questular het volgende:
Hoe zien de ziekenhuiscijfers van de regio Amsterdam er op dit moment uit? Nu moet je toch al iets gaan merken van de nieuwe variant toch?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
https://coronadashboard.r(...)3/ziekenhuis-opnamesquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is wel een goede vraag inderdaad aangezien daar O al zo'n beetje de enige is die daar rondwaart.
Ik zie geen piek des doods.![]()
De afhaalloketten ook dicht. NU!
En geen alcohol meer in de supermarkten na 15.00u!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Urk doet gewoon vrijwel niet meer aan testen zo te zien![]()
Be like UrkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lekker hoor, ik hoopte op 33K (inclusief nameldingen) dus dit is nog net een tikkie beter dan mijn verwachtingenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 34.872 nieuw gemelde positieve testen
- 115 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 24 nieuwe overlijdens![]()
Aan de andere kant,
24 doden![]()
![]()
Besmettingen rijzen de pan uit. Zijn er extra maatregelen nodig?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kijken hoe objectief de media dit zal rapporteren. De popcorn is al ingeslagen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Is er ook bekend om hoeveel gevallen het hier gaat?quote:How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Rotterdam is ook lekker op wegquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon een muur om Amsterdam bouwen nu?quote:3683 Amsterdam
2416 RotterdamOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ook wel benieuwd hoeveel mensen elkaar besmetten in de teststraten, want behoorlijk hoge virusconcentratie daar
Lijkt me veiliger om een vaccinatiebewijs te vragen voor je daar mag testen
Of gewoon teststraten dichtgooien, allerveiligste. Gaan de positieven ook van naar beneden. Win winOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Amcordamquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon een muur om Amsterdam bouwen nu?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Of bij een willekeurig vaccinatiecentrumquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:22 schreef Molo het volgende:
Ook wel benieuwd hoeveel mensen elkaar besmetten in de teststraten, want behoorlijk hoge virusconcentratie daar
Of gewoon teststraten dichtgooien, allerveiligste. Gaan de positieven ook van naar beneden. Win win![]()
Zouden ze weten dat ze op dit moment juist beter zijn dan Amsterdam en dat ze Amsterdam niet hoeven in te halen?quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het zou toch wel een flopshow zijn als we hierdoor morgen een daling hebben qua aantal besmettingen.quote:![]()
Zoals Marino het gister schetste bij Beau: iemand voor je in de rij, iemand achter je in de rij of jijzelf bent momenteel besmet in de teststraten..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:22 schreef Molo het volgende:
Of gewoon teststraten dichtgooien, allerveiligste. Gaan de positieven ook van naar beneden. Win win
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lastig te zeggen, maar gezien er gisteren alsnog bijna 25k besmettingen waren en vandaag bijna 35k zullen het er ongeveer 5k zijn als je het netjes verdeeldquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is er ook bekend om hoeveel gevallen het hier gaat?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ik gok zomaar dat je daar niet bang voor hoeft te zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het zou toch wel een flopshow zijn als we hierdoor morgen een daling hebben qua aantal besmettingen.![]()
![]()
20 tot en met 26 december
Variant Percentage verschil met vorige meting
Delta
71,9%
19,1 minder
Omikron
28,1%
19,1 meer![]()
MADquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon een muur om Amsterdam bouwen nu?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat een grapjasquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Marino het gister schetste bij Beau: iemand voor je in de rij, iemand achter je in de rij of jijzelf bent momenteel besmet in de teststraten..![]()
![]()
Dit hebben we toch maar mooi samen bereikt mensen.![]()
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Denk niet dat Marino vaak dichter bij een mens van vlees en bloed komt dus dat is sowieso wel allemaal heel spannend voor hemquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Marino het gister schetste bij Beau: iemand voor je in de rij, iemand achter je in de rij of jijzelf bent momenteel besmet in de teststraten..
Zoals de Sluipschutters zeggen 'die snuit zijn broek voor minder vol'Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dagrecord verpletterd! OMT luidt noodklok!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Besmettingen rijzen de pan uit. Zijn er extra maatregelen nodig?![]()
Snap uberhaupt niet zo waarom je met deze snotneusvariant je ook nog bij de GGD zou laten testen als je gevaccineerd bent. Het staat nu zelfs een mogelijke booster voor de zomer in de wegquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Marino het gister schetste bij Beau: iemand voor je in de rij, iemand achter je in de rij of jijzelf bent momenteel besmet in de teststraten..VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nederland gemiddeld 2000 per miljoen, Amsterdam zit op 4400 per miljoen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Remco het volgende:
3500 is veel in Amsterdam maar zo uitzonderlijk is dat toch niet met 35.000 besmettingen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja, of gisteren hebben ze 3 gemist en de resterende 9997 is de toename in 1 dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, maar gezien er gisteren alsnog bijna 25k besmettingen waren en vandaag bijna 35k zullen het er ongeveer 5k zijn als je het netjes verdeeld
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Dus het gaat door mondkapjes heen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Marino het gister schetste bij Beau: iemand voor je in de rij, iemand achter je in de rij of jijzelf bent momenteel besmet in de teststraten..
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
En als je er uit komt allemaal dan, haha. Geen idee hoe dicht die mensen bij elkaar zijn, nog nooit bij zo'n attractie geweest.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Marino het gister schetste bij Beau: iemand voor je in de rij, iemand achter je in de rij of jijzelf bent momenteel besmet in de teststraten..![]()
Was Marino die gozer die helemaal mad werd omdat hij zijn mondkapje na de booster moest afzetten of was dat die andere kutautist?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk niet dat Marino vaak dichter bij een mens van vlees en bloed komt dus dat is sowieso wel allemaal heel spannend voor hem
Zoals de Sluipschutters zeggen 'die snuit zijn broek voor minder vol'VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Herstelbewijs kan ookquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Snap uberhaupt niet zo waarom je met deze snotneusvariant je ook nog bij de GGD zou laten testen als je gevaccineerd bent. Het staat nu zelfs een mogelijke booster voor de zomer in de wegOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dacht van wel maar kon ook Yorick geweest zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Was Marino die gozer die helemaal mad werd omdat hij zijn mondkapje na de booster moest afzetten of was dat die andere kutautist?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Valt dus best mee vooralsnog qua opnames in de brandhaarden Amsterdam en Rotterdam, of zie ik dat verkeerd?quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, dat was de pizzakoerierquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Was Marino die gozer die helemaal mad werd omdat hij zijn mondkapje na de booster moest afzetten of was dat die andere kutautist?![]()
Amsterdam gaat voor de herinfectie van de hele bevolking denk ik zo.
Er was al ruim 20% besmet in eerdere rondes.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik voel me inmiddels heel erg bijzonder dat ik nog geen corona heb gehaden in mijn directe omgeving maar 1 vriend afgelopen zomer en afgelopen november mijn zwager, nichtje en neefje
![]()
![]()
Marino lijkt mij eerder het type dat zijn mondkapje op doet om achter de computer te gaan zittenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Was Marino die gozer die helemaal mad werd omdat hij zijn mondkapje na de booster moest afzetten of was dat die andere kutautist?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Bedankt pizzaman, dan blijf ik daar wel weg.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Maar als het aantal hoger is door de wegwerking van de storing, dan is het toch een beetje valsspelen om het een nieuw record te noemen
Twiddel![]()
Dit. Geen enkel iets.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://coronadashboard.r(...)3/ziekenhuis-opnames
Ik zie geen piek des doods.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Was het bij de bakker? Of tijdens het bezorgen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dacht van wel maar kon ook Yorick geweest zijn![]()
Is dat niet gewoon een besmettingsbron aan het wordenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bij booster halenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Was het bij de bakker? Of tijdens het bezorgen?
Of snap ik je niet?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klikhoertjequote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:29 schreef _serial_ het volgende:
@:zipportal zou je de link ook willen mee pasten van mijn site de volgende keer![]()
Alles voor de kliks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Komt 90% niet gewoon met de auto?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een besmettingsbron aan het worden![]()
Dit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk niet dat Marino vaak dichter bij een mens van vlees en bloed komt dus dat is sowieso wel allemaal heel spannend voor hem
Zoals de Sluipschutters zeggen 'die snuit zijn broek voor minder vol'
Die is al 10 dagen in kwarranten geweest voordat hij gisteren bij beau kwam opdraven.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je staat nog gewoon in de rij.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Sja, en dan ga je zelf in een talkshow zitten omdat te vertellen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Marino het gister schetste bij Beau: iemand voor je in de rij, iemand achter je in de rij of jijzelf bent momenteel besmet in de teststraten..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hier hetzelfde, niet gevaccineerd en nog niet besmet geweest. Collega’s, vrienden, familie, mijn kind en z’n moeder allemaal al 1 of meerdere keren besmet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik voel me inmiddels heel erg bijzonder dat ik nog geen corona heb gehaden in mijn directe omgeving maar 1 vriend afgelopen zomer en afgelopen november mijn zwager, nichtje en neefje
![]()
Heel mooi.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:28 schreef _serial_ het volgende:
Amsterdam gaat voor de herinfectie van de hele bevolking denk ik zo.
Er was al ruim 20% besmet in eerdere rondes."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Bij 'mijn' teststraat kun je gewoon in je auto blijven zitten, maar ik ben ook een keer ergens geweest waar je met z'n allen in een klein hokje stond. Lijkt me met deze variant des doods (quote:) wel lekker handig
![]()
![]()
Goh, dat had nou niemand verwacht.quote:Abstract
Importance After an infection by SARS-CoV-2, many patients present with persistent physical symptoms that may impair their quality of life. Beliefs regarding the causes of these symptoms may influence their perception and promote maladaptive health behaviors.
Objective
To examine the associations of self-reported COVID-19 infection and SARS-CoV-2 serology test results with persistent physical symptoms (eg, fatigue, breathlessness, or impaired attention) in the general population during the COVID-19 pandemic.
Design, Setting, and Participants
Participants in this cross-sectional analysis were 26 823 individuals from the French population-based CONSTANCES cohort, included between 2012 and 2019, who took part in the nested SAPRIS and SAPRIS-SERO surveys. Between May and November 2020, an enzyme-linked immunosorbent assay was used to detect anti–SARS-CoV-2 antibodies. Between December 2020 and January 2021, the participants reported whether they believed they had experienced COVID-19 infection and had physical symptoms during the previous 4 weeks that had persisted for at least 8 weeks. Participants who reported having an initial COVID-19 infection only after completing the serology test were excluded.
Main Outcomes and Measures
Logistic regressions for each persistent symptom as the outcome were computed in models including both self-reported COVID-19 infection and serology test results and adjusting for age, sex, income, and educational level.
Results
Of 35 852 volunteers invited to participate in the study, 26 823 (74.8%) with complete data were included in the present study (mean [SD] age, 49.4 [12.9] years; 13 731 women [51.2%]). Self-reported infection was positively associated with persistent physical symptoms, with odds ratios ranging from 1.39 (95% CI, 1.03-1.86) to 16.37 (95% CI, 10.21-26.24) except for hearing impairment (odds ratio, 1.45; 95% CI, 0.82-2.55) and sleep problems (odds ratio, 1.14; 95% CI, 0.89-1.46). A serology test result positive for SARS-COV-2 was positively associated only with persistent anosmia (odds ratio, 2.72; 95% CI, 1.66-4.46), even when restricting the analyses to participants who attributed their symptoms to COVID-19 infection. Further adjusting for self-rated health or depressive symptoms yielded similar results. There was no significant interaction between belief and serology test results.
Conclusions and Relevance
The findings of this cross-sectional analysis of a large, population-based French cohort suggest that persistent physical symptoms after COVID-19 infection may be associated more with the belief in having been infected with SARS-CoV-2 than with having laboratory-confirmed COVID-19 infection. Further research in this area should consider underlying mechanisms that may not be specific to the SARS-CoV-2 virus. A medical evaluation of these patients may be needed to prevent symptoms due to another disease being erroneously attributed to “long COVID.”
https://jamanetwork.com/j(...)/fullarticle/2785832When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Breaking updates: latest NHS England figures show that only 8,200 of 13,045 Covid hospital patients were being treated primarily for Covid.
Benieuwd hoe die cijfers zijn in NL dan. Waarsch. is groot deel ook niet alleen daar vanwege covid.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Niks aan de hand mensen. Is gewoon een gemiddelde stijging aldus de NOSquote:34.954 nieuwe positieve tests, gemiddeld stijging![]()
![]()
Viruswolken die rond je hoofd dwalen, van de ene naar de andere covidlijerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:31 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bij 'mijn' teststraat kun je gewoon in je auto blijven zitten, maar ik ben ook een keer ergens geweest waar je met z'n allen in een klein hokje stond. Lijkt me met deze variant des doods () wel lekker handig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee dat door "een plas rijden" mag iemand niet voor zichzelf weten als dat met opzet en verwijtbaar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.
Ik ken een zaak - auto onnodig door plas bij bushalte - waar de veroorzaker aansprakelijk werd gesteld voor de ( vermijdbare) gevolgen. Het kunnen maakt niet dat je dat - ook irt vaccinatie - dan ook mag en moet doen.
Er is geen onweerlegbaar verband te maken dat iemand met al of niet een vaccinatie, al of dan niet zorgt voor meer of minder ziekte(last). Dat er statistisch een resultaat wordt verondersteld om zo waar te nemen is, is niet terug te voeren op dus de keuze van het individu. Dat men dat wel wil gaan doen, door zaken in wetten te verplichten, is tot die tijd iets waarover jezelf beslist.
Dat iemand een teringmongool is, is vooral de (eigen)waarde om iemand weg te (kunnen) zetten die een andere keuze of afweging maakt. Los daarvan maakt de vrijheid van "ik vind dat ...." het niet OK om via het .... dat te mogen stellen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Er zullen daadwerkelijk best wat mensen zijn die echt langdurige fysieke klachten overhouden aan corona. Dat heb je nou eenmaal bij elk virus is echt oprecht kut voor die mensen. Maar ik blijf er bij dat een flink deel van de mensen met long-covid eerder wat psychische problemen heeft dan dat corona blijvende schade heeft aangericht aan hun lichaam.quote:![]()
Ook benieuwd naar ja. Vooralsnog nog niet in te zien hierquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:32 schreef RipCity het volgende:
Breaking updates: latest NHS England figures show that only 8,200 of 13,045 Covid hospital patients were being treated primarily for Covid.
Benieuwd hoe die cijfers zijn in NL dan. Waarsch. is groot deel ook niet alleen daar vanwege covid.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als er >6k nameldingen bijzitten is het eigenlijk weer een dalingquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:28 schreef summer2bird het volgende:
Maar als het aantal hoger is door de wegwerking van de storing, dan is het toch een beetje valsspelen om het een nieuw record te noemenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Pas op met wat je zegt, dikke kans dat je reactie wordt weggemod hier.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee dat door "een plas rijden" mag iemand niet voor zichzelf weten als dat met opzet en verwijtbaar is.
Ik ken een zaak - auto onnodig door plas bij bushalte - waar de veroorzaker aansprakelijk werd gesteld voor de ( vermijdbare) gevolgen. Het kunnen maakt niet dat je dat - ook irt vaccinatie - dan ook mag en moet doen.
Er is geen onweerlegbaar verband te maken dat iemand met al of niet een vaccinatie, al of dan niet zorgt voor meer of minder ziekte(last). Dat er statistisch een resultaat wordt verondersteld om zo waar te nemen is, is niet terug te voeren op dus de keuze van het individu. Dat men dat wel wil gaan doen, door zaken in wetten te verplichten, is tot die tijd iets waarover jezelf beslist.
Dat iemand een teringmongool is, is vooral de (eigen)waarde om iemand weg te (kunnen) zetten die een andere keuze of afweging maakt. Los daarvan maakt de vrijheid van "ik vind dat ...." het niet OK om via het .... dat te mogen stellen.![]()
Volgende week einde van de week wordt mooiquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Scrummie het volgende:
Matig, nog steeds geen 40-45k. Morgen weer een kans!
Veel mensen die terug komen van vakantie, weer aan het werk gaan of weer naar school gaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Laat @Lenny_Leonard het maar niet merken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Scrummie het volgende:
Matig, nog steeds geen 40-45k. Morgen weer een kans!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar we hebben nu het vaccin dat goed beschermt tegen ernstige ziekte. Dat moet je ook meenemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?zie email 27 oktober![]()
quote:Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 21.487 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 63 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Delta was gewoon een bitch, en we mogen blij zijn dat we vaccinaties hebben waardoor we het over minder ziekmakend kunnen hebben. Zonder vaccinaties was dit een hele nare tijd geweest. Nu is het wellicht onze 'redding'; toch mooi!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?![]()
Maar we hebben nu wel veel meer immuniteit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?
Dat zal wel helpen.![]()
Betwijfel of dat met onze testcapaciteit haalbaar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Scrummie het volgende:
Matig, nog steeds geen 40-45k. Morgen weer een kans!![]()
Hoewel.... met onze wekelijkse storingen... misschien.![]()
Wordt aan gewerkt, voor veel mensen sws al geen plek meer ....quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon een muur om Amsterdam bouwen nu?
Idd, goed idee om dat elitaire groene gras volk, vooral te weren zodat we hier ter voorbeeld onze eigen goddelijke gang kunnen gaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dit lijkt me heel onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?![]()
We zijn vandaag ook wereldwijd de 300.000.000 positievelingen gepasseerdquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ja, dus dit geldt alleen voor de ongevaccineerden die het nog niet gehad hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben nu het vaccin dat goed beschermt tegen ernstige ziekte. Dat moet je ook meenemen.![]()
Ik volg dit forum niet zo over corona enz. Maar is het goed of slecht dat er veel besmettingen zijn en weinig ziekenhuisopnames?
Hoe meer positieve gevallen betekent toch nog meer strengere maatregelen ?
Ze willen juist de cijfers dalen. Besmettingen lopen alleen maar op![]()
Beetje de goed nieuws show vandaagquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:42 schreef LTVDK het volgende:
We zijn vandaag ook wereldwijd de 300.000.000 positievelingen gepasseerd
[..]![]()
![]()
OngOngevaccineerden in risicogroepen, om precies te zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, dus dit geldt alleen voor de ongevaccineerden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Huh? Bij D was het ook al minder qua opnames dan in het begin.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Oh ik ben wel gevaccineerd hoor en iedereen die ik ken ook. Maar dan nog amper coronalijerts dusquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, niet gevaccineerd en nog niet besmet geweest. Collega’s, vrienden, familie, mijn kind en z’n moeder allemaal al 1 of meerdere keren besmet.![]()
![]()
Sinds de aanpassing van de y-as lijken de vorige golven meer kabbeltjes...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:42 schreef LTVDK het volgende:
We zijn vandaag ook wereldwijd de 300.000.000 positievelingen gepasseerd
[..]![]()
![]()
Allememachies. Vanavond de prik erin jassen. Hopelijk is het vroeg genoeg deze uit te zitten.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ook weer een nieuw dagrecord gisterenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sinds de aanpassing van de y-as lijken de vorige golven meer kabbeltjes...
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Die hebben natuurlijk het meeste risico en met de kanttekening dat ze het nog niet eerder gehad hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:43 schreef Molo het volgende:
Ong
[..]
Ongevaccineerden in risicogroepen, om precies te zijn![]()
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Bij D was het ook al minder qua opnames dan in het begin.![]()
Ik kan volgende week. Tot die tijd maar even mijn adem inhouden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef speknek het volgende:
Allememachies. Vanavond de prik erin jassen. Hopelijk is het vroeg genoeg deze uit te zitten.![]()
![]()
Stijging lag in de lijn der verwachting.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:43 schreef Enawh het volgende:
Ik volg dit forum niet zo over corona enz. Maar is het goed of slecht dat er veel besmettingen zijn en weinig ziekenhuisopnames?
Hoe meer positieve gevallen betekent toch nog meer strengere maatregelen ?
Ze willen juist de cijfers dalen. Besmettingen lopen alleen maar op
In dit topic is het 'hoe meer besmettingen, hoe beter', elders zijn ze er minder blij mee.
Minder ziekenhuisopnames zijn natuurlijk altijd gunstig. Vraag is of het zo blijft als het blijft stijgen. Geluiden vanaf het buitenland zijn goed.![]()
Als we toen dezelfde testmogelijkheden hadden was dat een eerlijke vergelijking geweestquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De alpha variant was nu geen enkel probleem meer geweest door de vaccinaties, dus dat perspectief is er ook nog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
![]()
Zelfs Yorick begint gematigd positief te worden
Maar nogmaals, toen was niemand gevaccineerd en hadden er veel minder mensen antistoffen na het doormaken van de infectie. Het is niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.![]()
Dat lijkt me niet toch? Er zijn al diverse berichten dat Omikron vooral de bovenste luchtwegen infecteert, waar de originele variant meer in de longen nestelde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Het duiden van cijfers is ook wetenschap.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Zelfs Yorick begint gematigd positief te worden
JaapIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
De alpha variant is wel minder besmettelijk dan Omicron lijkt mij. Want anders was het niet verdreven door Delta en die nu in snel tempo wordt verdreven door Omicorn. We moeten even door een piek lijkt het en daarna gaat de zon weer schijnen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De alpha variant was nu geen enkel probleem meer geweest door de vaccinaties, dus dat perspectief is er ook nog.![]()
Denk dat het meer een vorm is van er nog wat leuks van proberen te maken, elke dag weer teleurgesteld raken door de cijfers doen je gemoedstoestand ook niet veel goeds.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Stijging lag in de lijn der verwachting.
In dit topic is het 'hoe meer besmettingen, hoe beter', elders zijn ze er minder blij mee.
Minder ziekenhuisopnames zijn natuurlijk altijd gunstig. Vraag is of het zo blijft als het blijft stijgen. Geluiden vanaf het buitenland zijn goed.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Hoezo is het beter als er meer besmettingen zijn ?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Stijging lag in de lijn der verwachting.
Minder ziekenhuisopnames zijn natuurlijk altijd gunstig. Vraag is of het zo blijft als het blijft stijgen. Geluiden vanaf het buitenland zijn goed.
Veel van ons hebben toch al een prik en zijn toch beschermd tegen het virus![]()
Jaah.... en blijven hangen op 25k vanwege testcapaciteit is ook best saai...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat het meer een vorm is van er nog wat leuks van proberen te maken, elke dag weer teleurgesteld raken door de cijfers doen je gemoedstoestand ook niet veel goeds.![]()
![]()
Dus hoop dat ze daar nog ff wat aan gaan doen.![]()
![]()
Het begin is er, maar het kan nog wel een tikkie beter. Beetje middelmatig niveau nu, maar we hebben de scholen nog achter de handquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn deze cijfers al een beetje naar de zin van @:Wirelessmouse ?![]()
![]()
Dit is dus anders geworden dan verwacht lees ik in het AD.quote:Volgende week vrijdag beslist het kabinet over de verlenging of versoepeling van de huidige lockdown. Woensdag is er eerst nog een speciaal OMT-overleg, donderdag spreken betrokkenen in het Catshuis, vrijdag volgt dan een persconferentie.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Voor mij niet, ik ben er echt blij meequote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat het meer een vorm is van er nog wat leuks van proberen te maken, elke dag weer teleurgesteld raken door de cijfers doen je gemoedstoestand ook niet veel goeds.![]()
Vanavondom deze cijfers.
![]()
Nee, vandaag meer een soort tussentijdse evaluatie. Dat stond ook overalquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is dus anders geworden dan verwacht lees ik in het AD.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, vandaag meer een soort tussentijdse evaluatie. Dat stond ook overal“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is volgens mij echt veranderd hoor, want eerst was het altijd persco op dinsdag voor de veranderingen... nu zou dat op de dag zelf zijn dat het aflooptquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat dacht ik ook, dan vermoed ik dus dat er geen versoepelingen komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.
Hooguit weer fysiek onderwijs MBO- HBO - UNI![]()
Dat heb ik ook gelezen, maar geen idee of dat waar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet toch? Er zijn al diverse berichten dat Omikron vooral de bovenste luchtwegen infecteert, waar de originele variant meer in de longen nestelde.![]()
Ik weet niet beter dan de 14e, vrijdag dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.![]()
Ik weet niet of ik de persoon ben die dit het beste uit kan leggen, maar het idee is hier dat als iedereen nu tegelijk besmet raakt, we er in één klap vanaf zijn en het leven van 2019 weer gewoon door kan gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:53 schreef Enawh het volgende:
[..]
Hoezo is het beter als er meer besmettingen zijn ?
Veel van ons hebben toch al een prik en zijn toch beschermd tegen het virus
Heb ik het zo goed uitgelegd, guys?![]()
![]()
Ja precies, vandaag zou het OMT met het advies komen, maar blijkbaar komen ze er niet uit en hebben ze meer tijd nodig??quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is volgens mij echt veranderd hoor, want eerst was het altijd persco op dinsdag voor de veranderingen... nu zou dat op de dag zelf zijn dat het afloopt“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Zipportal het volgende:
20 tot en met 26 december
Variant Percentage verschil met vorige meting
Delta
71,9%
19,1 minder
Omikron
28,1%
19,1 meer
Blijven we hangen in delta juist door de lockdown misschien?![]()
34.954 nieuwe positieve tests
Is dat alles ? Dat kan toch veel beter ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Toen werden enkel mensen getest die met een half been in het graf stonden, nu iedereen met een snotneus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)tijd-kreeg~b02dc171/
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.zie email 27 oktober![]()
Ik ook. En ik zou niet weten waarom het niet zou kloppen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar geen idee of dat waar is.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Gezien de oversterfte en het bestaan van een coronakoffer, lijkt me dat niet juist.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toen werden enkel mensen getest die met een half been in het graf stonden, nu iedereen met een snotneus.![]()
De lockdown is inderdaad problematisch voor de cijfers, die gaat er voor zorgen dat we langer in de ellende zit dan nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.
Blijven we hangen in delta juist door de lockdown misschien?![]()
Volgens mij hebben ze volgende week wel een stuk meer data om de juiste beslissing te nemen. Nu druppelen de mensen die een besmetting hebben opgelopen tijdens het kerstdiner de ziekenhuizen in en volgende week heb je dan wel een goed beeld van de te verwachten golf.![]()
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.![]()
Jongeren dont give a shit anymore en zoeken elkaar gewoon weer op. Ouderen aka 'doelgroepertjes' passen wel beter op. Omdat ze ook de doelgroep zijn van het virus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Zelfs Yorick begint gematigd positief te worden'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die data is al bijna 2 weken oud, voor het gros van Nederland zal inmiddels Omikron dominant zijn (en zelfs sterk dominant >80-90%).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.
Blijven we hangen in delta juist door de lockdown misschien?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als een zeurende peuter die z'n zinnen op een speeltje heeft gezet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?![]()
Het is goed dat hij vervangen wordt, want ik denk dat de Tweede Kamer dit wel een beetje zat is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.![]()
Zou elke 2-3 dagen moeten verdubbelen. Volgende week 140k besmettingen per dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef deedeetee het volgende:
34.954 nieuwe positieve tests
Is dat alles ? Dat kan toch veel beter ?![]()
![]()
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Voordeel is dat nu 80% gevacineerd is, 40% geboosterd en de halve bevolking al een coronabesmetting heeft doorgemaakt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gezien de oversterfte en het bestaan van een coronakoffer, lijkt me dat niet juist.
En dat Omicron veel laffer is dan Wuhan1.![]()
Maar op een ander dossier mag hij gewoon weer verder.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is goed dat hij vervangen wordt, want ik denk dat de Tweede Kamer dit wel een beetje zat is.![]()
Nu vooral Jan Paternotte nog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?Zonder wrijving geen glans![]()
qr-code nodig om een huis te kopen/huren/bouwenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar op een ander dossier mag hij gewoon weer verder.![]()
Door testcapaciteit en veelvuldig gebruik zelftesten blijft veel onder de radar. Je kunt denk ik max naar 75k gemelde besmettingen stijgen, meer kunnen we dagelijks niet aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou elke 2-3 dagen moeten verdubbelen. Volgende week 140k besmettingen per dag.![]()
Ben benieuwd dan binnenkort..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die data is al bijna 2 weken oud, voor het gros van Nederland zal inmiddels Omikron dominant zijn (en zelfs sterk dominant >80-90%).![]()
Ja de besmettingen zijn weer door het dak gegaan want er was gisteren weer een “storing”.
Al die angst propaganda.
Je bent beter af door zelf onderzoek te doen naar de feiten.![]()
https://www.vn.nl/interview-hugo-de-jonge/quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is goed dat hij vervangen wordt, want ik denk dat de Tweede Kamer dit wel een beetje zat is.
In VN vandaag ook weer een hallucinant interview met deze, excusez le mot, gek. Het ligt allemaal aan het virus en niet aan de overheid of aan hem. Mensen moeten minder kritiek op hem hebben. In het buitenland gaat het hetzelfde. We kennen de retoriek inmiddels.
Geschiedvervalsing noem je zoiets. Nog drie daagjes jongens…zie email 27 oktober![]()
Het zou overigens wel interessant zijn hoe de Omicron besmettingen gaan lopen in de andere leeftijdsgroepen
36% van de besmettingen zitten in de groep 20-29 die relatief het slechts gevaccineerd was.
Andere groepen zitten allemaal nog zeer ruim daar onder, en het is niet dat die allemaal onder een steen leven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hij zal het van onze minister-president hebben geleerd. Zowel Mark, Hugo als Ferd hebben de Tweede Kamer altijd maar een vervelend instituut gevonden dat de besluitvorming van de regering in de weg zit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Heb je nog meer dooddoeners om uit je mouw te schudden?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Omicron is dus niet gevaarlijk al die angstzaaierij“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:10 schreef quirina het volgende:
Ja de besmettingen zijn weer door het dak gegaan want er was gisteren weer een “storing”.
Al die angst propaganda.
Je bent beter af door zelf onderzoek te doen naar de feiten.Zelf onderzoek.
![]()
Niet bij Omikron. Denk je niet dat de zorg in landen waar deze variant inmiddels al 3 weken of langer dominant is inmiddels niet was omgevallen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Behalve het aantal besmettingen, nochtans de aandrijver van meer opnames
Het is nog steeds relatief rustig in de ziekenhuizen in UK.blablablabla![]()
En dan nu weer dat gelul van de Jonge 'we moeten behoedzaam zijn'Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet aan het worden. En ik weet ook niet of het wel minachting is of iets anders. Het is in ieder geval geen 'foutje' meer als het structureel is als je kritische informatie over je plannen achterhoud als de kamer er over gaat vergaderen. Wat het zeker is, is dat het belemmeren is van het democratische proces.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.
De plannetjes moeten hoe dan ook worden ingevoerd. No matter what een ander er van vind. In dit geval zelfs de raad van de rechtspraak.
Is het narcisme, is het dadendrang, is het dictatoriaal gedrag of zit er een nog cynischer motief achter? In ieder geval is het de zoveelste keer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik ga meteen een facebook account aanmaken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou ik kom steeds meer achter bepaalde waarheden. Je zou het zelf ook eens moeten doen ipv alles klakkeloos voor waarheid aannemen wat er in de media staat.![]()
Altijd weer hetzelfde riedeltjequote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:18 schreef popje het volgende:
En dan nu weer dat gelul van de Jonge 'we moeten behoedzaam zijn'~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Vandaag wederom flink me best gedaan , wil maar niet lukken omikron te krijgenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Binnenkort heeft iedereen omicron gehad want ook bij de geboosterden worden ze ziek.![]()
Nog n weekje dan(zal wel los barsten terug in NL
)
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2022 16:19:58 ]![]()
geloof er niks van.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Vanmorgen was er toch al een bericht dat het rapport van de adviescommissie corona pas aan de kamer gestuurd gaat worden na het komende debat? Ongeacht wat er in staat, dat lijkt me niet hoe het hoort te gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
Het slechts gevaccineerd, maar wel natuurlijk een van de best beschermde groep.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:13 schreef _serial_ het volgende:
Het zou overigens wel interessant zijn hoe de Omicron besmettingen gaan lopen in de andere leeftijdsgroepen
36% van de besmettingen zitten in de groep 20-29 die relatief het slechts gevaccineerd was.
Andere groepen zitten allemaal nog zeer ruim daar onder, en het is niet dat die allemaal onder een steen leven.
[ afbeelding ]
Zie de opname cijfers. Zelfs terwijl ze slecht gevaccineerd zijn als groep, zitten ze als groep niet bepaald de bedden in bezet te houden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De vaccinaties en boosters vertekenen natuurlijk ook de statistieken ernstig.quote:
Vraag me af wat er gebeurd zou zijn als dit de originele variant was geweest zonder vaccins.![]()
Over 'eigen onderzoek' doen is een leuk plaatje:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:10 schreef quirina het volgende:
Al die angst propaganda.
Je bent beter af door zelf onderzoek te doen naar de feiten.
Bottom line: eigen onderzoek doen is vrij nutteloos als je dit soort concepten / hoe zaken werken niet begrijpt.![]()
Gezien de tijdlijn:
Besmetting - 5 dagen - Symptomen - 7 dagen - Ziekenhuisopname - 3 dagen - IC opname
Zijn dit de meldingen van mensen die Oud & Nieuw hebben gevierd.![]()
Man, die vent heeft echt geen spiegels thuis he.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.vn.nl/interview-hugo-de-jonge/
In VN vandaag ook weer een hallucinant interview met deze, excusez le mot, gek. Het ligt allemaal aan het virus en niet aan de overheid of aan hem. Mensen moeten minder kritiek op hem hebben. In het buitenland gaat het hetzelfde. We kennen de retoriek inmiddels.
Geschiedvervalsing noem je zoiets. Nog drie daagjes jongens…
![]()
Enge narcist die vent.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:22 schreef popje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)van-de-baan-a4075956Einde bericht.quote:„In elk geval níét door uit te gaan van de opvatting better safe than sorry”, vindt Louis Kroes, hoogleraar klinische virologie aan het Leids Universitair Medisch Centrum. „Dan zeg je in feite: als de zorg maar safe is, dan telt de rest niet mee. Dat is volkomen onverantwoord, want met de beperkingen zijn veel andere zware belangen gemoeid, ook gezondheidsbelangen.”zie email 27 oktober![]()
Zit nu de herhaling te kijken van dat praatprogramma waar 'ie in zat.
Verschrikkelijke engnek, die HdJ.![]()
zou misschien wel kunnen maar de situatie is nu anders met vaccinaties dus moeilijk vergelijkenquote:![]()
Dat was altijd al zoquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het slechts gevaccineerd, maar wel natuurlijk een van de best beschermde groep.
Zie de opname cijfers. Zelfs terwijl ze slecht gevaccineerd zijn als groep, zitten ze als groep niet bepaald de bedden in bezet te houden.
Voor hem en z'n streken inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:18 schreef popje het volgende:
En dan nu weer dat gelul van de Jonge 'we moeten behoedzaam zijn''Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Verfrissend dit. Hopelijk gaan we meer van dit soort geluiden horen komende dagen zodat die angsthazen van het OMT eens wakker geschud worden.quote:![]()
Hmmmm vaccinatie heeft hier fundamenteel geen relatie met besmetting of die (te) kunnen (door)geven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:13 schreef _serial_ het volgende:
Dat iemand besmet is, wat technisch wordt waargenomen, zegt hoegenaamd niets over iemands gezondheid of gevolggevende status. Ook omdat de werking en bestanddelen van vaccins hier niet gericht (kunnen) zijn om het virus, laat staan variant te vernietigen.
Blijft vermakelijk als amusement hoe men beleid wil voeren op grond van besmettingen die beter gericht kan worden wie (kwetsbaren) en wat (gevolgen) het waarom (reeds ziek) precies betreft."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Binnen het OMT gaan stemmen op om de lockdown te verlengen. Wat vindt u daarvan?quote:
„De houding ‘we zien wel’ vind ik niet gepast voor een adviesorgaan. Als Omikron meevalt, is dat niet vrijblijvend. Want op grond van een somber scenario is er gekozen voor zeer zware restricties. Als de nieuwe inzichten over Omikron bevestigd worden, moet ook de lockdown in Nederland worden versoepeld.”
Ik vind dat echt stuitend als het OMT voor deze lockdown blijft gaan.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:28 schreef Stridone het volgende:
[..]
Verfrissend dit. Hopelijk gaan we meer van dit soort geluiden horen komende dagen zodat die angsthazen van het OMT eens wakker geschud worden.Waren er maar users die…quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat echt ja. Ik heb hier gisteren ook geschreven dat het bij de eerste signalen invoeren van stevige maatregelen goed verdedigbaar was/is. Maar dat het geen 'baat het niet dan schaadt het niet' verhaal is. In tegendeel zo'n lockdown doet extreem veel schade, dus baat het niet dan schaadt het extreem.
Als je dan ziet dat je rampscenario is 'afgewend' (opmerkelijke woordkeus, dat terzijde) dan past daar ook bij dat je in ieder geval de lompheid van de maatregelen af haalt. Het kan niet zo zijn dat je op basis van wat signalen alles dicht gooit maar vervolgens zesduizend onderzoeken nodig hebt om het weer te openen. Want nogmaals, zo'n lockdown doet ook schade. Heel europa doet dat ook, weliswaar her en der aanscherpingen maar niemand zit in lockdown. Maar wat krijgen wij? Weer zo'n dom toneelstuk dat er echt niets kan. Ik vind dat potsierlijk ja.zie email 27 oktober![]()
De zee wordt steeds onstuimiger en het zicht wordt steeds minder. Half februari komen we bij u terug.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Binnen het OMT gaan stemmen op om de lockdown te verlengen. Wat vindt u daarvan?
„De houding ‘we zien wel’ vind ik niet gepast voor een adviesorgaan. Als Omikron meevalt, is dat niet vrijblijvend. Want op grond van een somber scenario is er gekozen voor zeer zware restricties. Als de nieuwe inzichten over Omikron bevestigd worden, moet ook de lockdown in Nederland worden versoepeld.”
Ik vind dat echt stuitend als het OMT voor deze lockdown blijft gaan.
Was uw steeds langer wordende haren STUK.![]()
Het is niet meer uitlegbaar, maar goed. We zien de mediastorm al weer op gang komen. Begin deze week gaf ik het nog drie weken, daar zijn er nog dik twee van over.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Binnen het OMT gaan stemmen op om de lockdown te verlengen. Wat vindt u daarvan?
Het is allemaal tamelijk voorspelbaar.zie email 27 oktober![]()
Al zin in een avondklok?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet meer uitlegbaar, maar goed. We zien de mediastorm al weer op gang komen. Begin deze week gaf ik het nog drie weken, daar zijn er nog dik twee van over.
Het is allemaal tamelijk voorspelbaar.![]()
Finally!quote:
Meer meer meer!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja hallo, ik heb even in Duitsland m'n QR-code gehaald. Kon gewoon bij elke apotheek. Ze kijken in je gele boekje en draaien daarna een papieren certificaat voor je uit. Die kun je scannen in je telefoon als je dat wil, of gewoon dat papiertje bewaren en tonen als erom gevraagd wordt.![]()
Ik heb daar een zeer pittige mening over.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind dat echt stuitend als het OMT voor deze lockdown blijft gaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We sturen de rekening door naar de generatie die nu nog geen stemrecht heeft. Dat houden we nog wel even vol.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:33 schreef Mondkapje het volgende:
Ik begrijp niet dat het betaalbaar is wat wij doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
is het ook niet, de inflatie cijfers onlangs nog gezien?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:33 schreef Mondkapje het volgende:
Ik begrijp niet dat het betaalbaar is wat wij doen.![]()
Dit is belachelijk. Hier moet echt hard tegen worden opgetreden. Delen die hap en we zullen zien wie er gelijk heeft.quote:Zouden in Nederland ook andere partijen betrokken moeten worden bij het maken van de modellen?
„Zeker. Het zou goed zijn als externe experts, bijvoorbeeld in de universitaire medische centra, de modelleurs van het RIVM zouden kunnen uitdagen. Welke modellen hanteer je? Hoe betrouwbaar zijn die? Wat zijn je aannames? Maar externe experts krijgen de onderliggende data niet. Nu is het RIVM-model op 17 december voetstoots aangenomen. Waren in de week voor Kerst andere modellen ernaast gelegd, dan was de discussie anders verlopen, denk ik.En dit moet verankerd worden in een nieuwe wet.quote:Landen als Denemarken vervangen ieder half jaar de helft van hun adviesgroep, zodat er mensen bijkomen die anders tegen de dingen aankijken. Discussie verhoogt de kwaliteit van de adviezen.”OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja, zelfs 2 binnen 15 min reistijd. We wonen niet allemaal in de provinciequote:Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.![]()
Studenten hebben lekker zitten feesten tussen kerst en oud en nieuw. Geef ze niet helemaal ongelijk trouwens. Hopelijk nemen ze het niet mee naar hun ouwelui.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga denk ik maar even thuisonderwijs geven aankomende week.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
En dan? De week erna zijn de besmettingen voorbij?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Studenten hebben lekker zitten feesten tussen kerst en oud en nieuw. Geef ze niet helemaal ongelijk trouwens. Hopelijk nemen ze het niet mee naar hun ouwelui.
Ik ga denk ik maar even thuisonderwijs geven aankomende week.![]()
Ik word ook een beetje naar van die al berichten over dat het doemscenario is afgewend vanwege onze keiharde lockdown.
Misschien heh, en dit is maar simpele gedachte, is dat hele doemscenario überhaupt nooit realistisch geweest en bestond het enkel in de modellen van het OMT. Op deze manier kan je letterlijk elk besluit van het OMT rechtvaardigen, lijkt me niet echt wenselijk..![]()
Als ze zich netjes allemaal isoleren wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dan? De week erna zijn de besmettingen voorbij?
Mwahaha.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit lees je dan weer niet in de MSM!
Opvallend veel oversterfte in Nederland: corona, griep of toch uitgestelde zorg?
Mensen zouden bijvoorbeeld kunnen overlijden aan trombose, veroorzaakt door het vaccin, stelt Meester.
https://nos.nl/l/2412232![]()
Het is een feit dat de IC half december nog bijna overstroomde en er nu eindelijk voor het eerst in tijden weer wat bedden vrij zijn. Dus er is sowieso een ramp voorkomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Ik word ook een beetje naar van die al berichten over dat het doemscenario is afgewend vanwege onze keiharde lockdown.
Misschien heh, en dit is maar simpele gedachte, is dat hele doemscenario überhaupt nooit realistisch geweest en bestond het enkel in de modellen van het OMT. Op deze manier kan je letterlijk elk besluit van het OMT rechtvaardigen, lijkt me niet echt wenselijk..![]()
Dat doen we voor de generatie die ook maximaal kon profiteren van het Groninger gasquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We sturen de rekening door naar de generatie die nu nog geen stemrecht heeft. Dat houden we nog wel even vol.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Gewoon door de zure appel heen bijten. We worden allemaal een week ziek in Q1.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Studenten hebben lekker zitten feesten tussen kerst en oud en nieuw. Geef ze niet helemaal ongelijk trouwens. Hopelijk nemen ze het niet mee naar hun ouwelui.
Ik ga denk ik maar even thuisonderwijs geven aankomende week.![]()
paternotte is even proberen stemmetjes te winnen bij de horeca en cultuur.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Willen ze nog steeds zo graag die 2G methode in Den Haag?
Doorzichtig wel. Nare vent.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is de vraag. Omdat de cijfers zakten op het moment dat de lockdown inging.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een feit dat de IC half december nog bijna overstroomde en er nu eindelijk voor het eerst in tijden weer wat bedden vrij zijn. Dus er is sowieso een ramp voorkomen.
En ze roepen altijd dat ze pas na twee weken kunnen zeggen of het werkt of niet...OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
De lockdown lost helemaal niets op, hooguit vertraging van het onvermijdelijke. Besmettingen stijgen nu al in rap tempo en met de scholen open na volgende week nog meer.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Misschien heh, en dit is maar simpele gedachte, is dat hele doemscenario überhaupt nooit realistisch geweest en bestond het enkel in de modellen van het OMT. Op deze manier kan je letterlijk elk besluit van het OMT rechtvaardigen, lijkt me niet echt wenselijk..
De lockdown heeft het uitsmeren van de besmettingen misschien een weekje verlengd, voor april is (vrijwel) toch iedereen aan de beurt.![]()
was wel een goeie clickbaitquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Opvallend veel oversterfte in Nederland: corona, griep of toch uitgestelde zorg?
Mensen zouden bijvoorbeeld kunnen overlijden aan trombose, veroorzaakt door het vaccin, stelt Meester.
![]()
Stukje Ruinerwold.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Als ze zich netjes allemaal isoleren wel.
Mwahaha.![]()
Snap echt niet dat ondernemers niet massaal naar Den Haag gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Willen ze nog steeds zo graag die 2G methode in Den Haag?
Maak eens een vuist ipv alles maar slikken.![]()
Gelukkig werkt 2G ook zo goed in die landenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Willen ze nog steeds zo graag die 2G methode in Den Haag?![]()
![]()
![]()
Hoewel het niet gaat werken met de vaccinontwijkende Omikron variant, als dat ze het gevoel geeft dat ze in controle zijn is het mij ook best. Maar je houd jezelf voor de gek als politiek.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Willen ze nog steeds zo graag die 2G methode in Den Haag?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Of er zijn zo weinig hosts meer over dat er niets meer over te dragen valt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De lockdown lost helemaal niets op, hooguit vertraging van het onvermijdelijke. Besmettingen stijgen nu al in rap tempo en met de scholen open na volgende week nog meer.
De lockdown heeft het uitsmeren van de besmettingen misschien een weekje verlengd, voor april is (vrijwel) toch iedereen aan de beurt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar juist dat uitsmeren was hard nodig omdat het voor de ziekenhuizen onhoudbaar werd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
De lockdown lost helemaal niets op, hooguit vertraging van het onvermijdelijke. Besmettingen stijgen nu al in rap tempo en met de scholen open na volgende week nog meer.
De lockdown heeft het uitsmeren van de besmettingen misschien een weekje verlengd, voor april is (vrijwel) toch iedereen aan de beurt.
En ja, ik ben ook bang dat het nu snel zal gaan met besmettingen. Echt plots een lawine aan besmettingen van mensen in familie, vrienden of kennissenkring(nauwelijks echt ziek overigens, gelukkig maar)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
De oncontroleerbaarheid van OMT modellen is inderdaad een probleem aan het worden. Zie ook wat @Netsplitter schrijft.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Misschien heh, en dit is maar simpele gedachte, is dat hele doemscenario überhaupt nooit realistisch geweest en bestond het enkel in de modellen van het OMT. Op deze manier kan je letterlijk elk besluit van het OMT rechtvaardigen, lijkt me niet echt wenselijk..zie email 27 oktober![]()
![]()
GommersGod
Hopelijk legt hij weer ‘per ongeluk’ een bommetje onder de huidige maatregelenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hoe kon het voor ziekenhuizen onhoudbaar zijn als de cijfers zakten op de dag dat de lockdown werd ingesteld?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar juist dat uitsmeren was hard nodig omdat het voor de ziekenhuizen onhoudbaar werd.
En ja, ik ben ook bang dat het nu snel zal gaan met besmettingen. Echt plots een lawine aan besmettingen van mensen in familie, vrienden of kennissenkringOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Afbrekers kunnen niet bouwen en hier heeft diezelfde groep al 2 jaar dezelfde samenstelling en leeft in een complete tunnelvisie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit is belachelijk. Hier moet echt hard tegen worden opgetreden. Delen die hap en we zullen zien wie er gelijk heeft.
[..]
En dit moet verankerd worden in een nieuwe wet.
Maar over de data, pizzakoerier en baardmans zullen dat 'niet approven'
Wel nodig inderdaad. Zijn ook te veel in zichzelf gaan geloven.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vooral Jan Paternotte.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Willen ze nog steeds zo graag die 2G methode in Den Haag?zie email 27 oktober![]()
Ja met een delta variant kon een lockdown nog de curve van besmettingen uitsmeren, maar met omicron is het echt geen beginnen. En 2G is ook onzinnig, want vaccineren doe je echt vooral voor jezelf en direct omgeving. Vermindering besmettelijk is ook beperkt als gevaccineerde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoewel het niet gaat werken met de vaccinontwijkende Omikron variant, als dat ze het gevoel geeft dat ze in controle zijn is het mij ook best. Maar je houd jezelf voor de gek als politiek.![]()
Vind dat echt een engnek.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waarom worden daar niet eens iedere avond slachtoffers van de maatregelen uitgenodigd?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:44 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
GommersGod
Hopelijk legt hij weer ‘per ongeluk’ een bommetje onder de huidige maatregelen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Interview met Hugo in VN al gelezen? Dan is Paternotte de redelijkheid zelve.quote:zie email 27 oktober![]()
De belangenvereniging voor winkeliers is inmiddels al voor. Dat krijg je ervan als je alles maar lang genoeg gesloten houdt, op een gegeven moment gaan ze met alles akkoord als ze maar weer open mogen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Willen ze nog steeds zo graag die 2G methode in Den Haag?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je weet niet of die dip had doorgezet of even tijdelijk was geweest. Ik denk dat de lockdown zeker wel een heleboel besmettingen heeft voorkomen. Maar er aan ontkomen is gewoon niet mogelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:45 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe kon het voor ziekenhuizen onhoudbaar zijn als de cijfers zakten op de dag dat de lockdown werd ingesteld?"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Daarom vaccinatieplicht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja met een delta variant kon een lockdown nog de curve van besmettingen uitsmeren, maar met omicron is het echt geen beginnen. En 2G is ook onzinnig, want vaccineren doe je echt vooral voor jezelf en direct omgeving. Vermindering besmettelijk is ook beperkt als gevaccineerde.zie email 27 oktober![]()
het zal echt wel helpen maar je moet het gewoon niet willen en zeker niet te lang, oudjes hebben nu voldoende tijd gehad om te boosteren dus daar is het ook niet meer voor nodigquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Omdat de cijfers zakten op het moment dat de lockdown inging.
En ze roepen altijd dat ze pas na twee weken kunnen zeggen of het werkt of niet...![]()
Maar het daalde al voor de lockdown... dus het netto rendement van de lockdown is waarschijnlijk niet zo hoog als wat Hugo ons wil doen geloven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar juist dat uitsmeren was hard nodig omdat het voor de ziekenhuizen onhoudbaar werd.
En ja, ik ben ook bang dat het nu snel zal gaan met besmettingen. Echt plots een lawine aan besmettingen van mensen in familie, vrienden of kennissenkring
Nu is het rendement van de lockdown nagenoeg 0 met de huidige cijfers en Omikron, ik denk zelfs dat het rendement nu negatief kan zijn, de schade die de lockdown nu aanricht is groter dat wat de lockdown op zou moeten brengen.![]()
Pfff NOS, bankmakerij dit, angstzaaien dat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:
De matsgeneratie, geboren tussen 45 en 70. Decennialang studeren op kosten van de staat en aftrekbare rente voor consumptieve kredietenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat doen we voor de generatie die ook maximaal kon profiteren van het Groninger gasOp woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Het OMT gaat niet over de afweging met wat de WHO vindt dat het RIVM moet navolgen en waarover Regering als advies vraagt ivm bestrijden van deze A-ziekte. het Kabinet moet het OMT niet vragen of maatregelen nodig zijn maar vooral advies vragen over hoe van welke maatregelen. Het OMT mag en kan sws niet als instituut voor haar beurt spreken. Dat übergeile experts hun ongekozen status willen waarmaken zegt meer over het eigen belang dan de (wetenschaps)waarde van haar positie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als ik mijn advocaat vraagt over advies of ik een contract moet tekenen moet die zich niet bemoeien met (en of) dat ik dat waarom overweeg of ondanks zijn raad, toch ga doen.
Het OMT kan alleen advies geven over zaken die haar worden gevraagd en bij mijn weten is het OMT niet gevraagd om (de ernst en gevolgen van) Omicron inhoudelijk te onderzoeken maar hoe de gestelde pandemie te bestrijden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik ben denk ik voor het eerst diep teleurgesteld als de lockdown volgende week niet word opgehevenOok de eerste keer dat ik niet verwacht dat het wel wordt verlengd. Je moet niet blind staren op besmettingen alleen natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ze roepen altijd dat er twee weken nodig zijn om de effecten te zien.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet niet of die dip had doorgezet of even tijdelijk was geweest. Ik denk dat de lockdown zeker wel een heleboel besmettingen heeft voorkomen. Maar er aan ontkomen is gewoon niet mogelijk.
Toch apart dat de cijfers bleven zakken na de instelling...OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik denk ook dat de ontwikkelingen te snel gaan voor politici. Normaal gesproken is politiek iets van de lange adem. Je vormt een plan, bijt je erin vast, probeert mensen erachter te krijgen en over een periode van vele jaren probeer je langzaam beetje bij beetje de boel jouw kant op te sturen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoewel het niet gaat werken met de vaccinontwijkende Omikron variant, als dat ze het gevoel geeft dat ze in controle zijn is het mij ook best. Maar je houd jezelf voor de gek als politiek.
Zoiets doen ze nu ook met 2G. Het feit dat het nog niet is gelukt, is gewoon een tijdelijke tegenslag, dat is aan de orde van de dag. Maar uiteindelijk krijgen ze het voor elkaar, ook al is tegen die tijd de pandemie al 20 jaar voorbij.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Pfff NOS, bankmakerij dit, angstzaaien dat.quote:Een van de auteurs van het Volkskrant-stuk, Ronald Meester, noemt dat "speculatie". "Van Gaalen weet het niet, en ik weet het ook niet. Daarom pleiten we voor meer en betere data." Mensen zouden bijvoorbeeld kunnen overlijden aan trombose, veroorzaakt door het vaccin, stelt Meester.
Volgens het CBS geven de trombose-sterftecijfers overigens geen aanleiding om dat te denken. "Bovendien kan corona juist ook zorgen voor trombose", benadrukt Van Gaalen. De vraag is dus wat een overlijden door trombose precies zegt.
De definitieve verklaring zal even op zich moeten laten wachten. Binnen een aantal maanden maakt het CBS de doodsoorzaken van deze coronagolf bekend. Al zegt Meester nu al dat het zijn twijfels niet zal wegnemen.![]()
![]()
Maar of de lockdown daar verantwoordelijk voor is, dat vraag ik mij af.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een feit dat de IC half december nog bijna overstroomde en er nu eindelijk voor het eerst in tijden weer wat bedden vrij zijn. Dus er is sowieso een ramp voorkomen.![]()
De vorige oorlog wordt nog druk uitgevochten inderdaad.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de ontwikkelingen te snel gaan voor politici. Normaal gesproken is politiek iets van de lange adem. Je vormt een plan, bijt je erin vast, probeert mensen erachter te krijgen en over een periode van vele jaren probeer je langzaam beetje bij beetje de boel jouw kant op te sturen.
Zoiets doen ze nu ook met 2G. Het feit dat het nog niet is gelukt, is gewoon een tijdelijke tegenslag, dat is aan de orde van de dag. Maar uiteindelijk krijgen ze het voor elkaar, ook al is tegen die tijd de pandemie al 20 jaar voorbij.zie email 27 oktober![]()
Daar zal je niet de enige in zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben denk ik voor het eerst diep teleurgesteld als de lockdown volgende week niet word opgehevenOok de eerste keer dat ik niet verwacht dat het wel wordt verlengd. Je moet niet blind staren op besmettingen alleen natuurlijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Dat gaat het niet worden, dat was al ean probleem omdat men (in opdracht van het Kabinet) weigert de onderbouwing van modellen te openbaren en te laten toetsen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De oncontroleerbaarheid van OMT modellen is inderdaad een probleem aan het worden. Zie ook wat @:netsplitter schrijft."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik ga gewoon uit van een verlenging, dan kan het (hoop ik) alleen maar meevallen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
![]()
dat valt nog mee dan, mijn teleurstellingen in de afgelopen 2 jaar zijn niet op 1 hand te tellenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Welke er wel continu naast zitten. En heel ver.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat het niet worden, dat was al ean probleem omdat men (in opdracht van het Kabinet) weigert de onderbouwing van modellen te openbaren en te laten toetsen.
Zo'n adviesorgaan kan je toch werkelijk niet meer serieus nemen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Huh?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het OMT gaat niet over de afweging met wat de WHO vindt dat het RIVM moet navolgen en waarover Regering als advies vraagt ivm bestrijden van deze A-ziekte. het Kabinet moet het OMT niet vragen of maatregelen nodig zijn maar vooral advies vragen over hoe van welke maatregelen. Het OMT mag en kan sws niet als instituut voor haar beurt spreken. Dat übergeile experts hun ongekozen status willen waarmaken zegt meer over het eigen belang dan de (wetenschaps)waarde van haar positie.
Als ik mijn advocaat vraagt over advies of ik een contract moet tekenen moet die zich niet bemoeien met (en of) dat ik dat waarom overweeg of ondanks zijn raad, toch ga doen.
Het OMT kan alleen advies geven over zaken die haar worden gevraagd en bij mijn weten is het OMT niet gevraagd om (de ernst en gevolgen van) Omicron inhoudelijk te onderzoeken maar hoe de gestelde pandemie te bestrijden.
Het OMT moet juist wel kijken hoe de ontwikkelingen zijn van oa de omikron variant.
Want daarop word het advies gesteld. En de bijbehorende maatregelen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Het zou vooral leuk zijn als ze nu een keer gingen melden wat ons (eind)doel is, en dan niet het vage 'corona bestrijden'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Ik denk dat ze volgende week genoeg data hebben om de juiste beslissing te nemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Nee, dat is eerder een gevolg van de avondlockdown. De lockdown is ingesteld naar aanleiding van de modellen van het RIVM waarin werd voorspeld dat omikron voor een stijging ging zorgen waar totaal geen plaats voor was. Daarom was het zaak dat dat zsm werd uitgesteld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar of de lockdown daar verantwoordelijk voor is, dat vraag ik mij af.![]()
Het RIVM is overheid en moet zich dan houden aan WOB verzoeken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat het niet worden, dat was al ean probleem omdat men (in opdracht van het Kabinet) weigert de onderbouwing van modellen te openbaren en te laten toetsen.
De vorige keren begreep ik het nog welquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:51 schreef Tarado het volgende:
dat valt nog mee dan, mijn teleurstellingen in de afgelopen 2 jaar zijn niet op 1 hand te tellenMoesten nog meer mensen gevaccineerd worden, ziekenhuizen liepen vol etc. Alleen nu zou ik het niet begrijpen als de lockdown domweg verlengd wordt.
Covid is een notoire trombose veroorzaker, zowel tijdens besmetting als tijdens long-Covid. De trombose cijfers van de vaccins weten we ook en zijn zeer laag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:
https://nos.nl/l/2412232
Maar nee, meneer Meester vermoedt dat het door de vaccinaties komt
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
maar dan kunnen ze nog de verkeerde beslissing nemenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat ze volgende week genoeg data hebben om de juiste beslissing te nemen.![]()
Sowieso heeft iedereen van 18+ die dat wil intussen een afspraak voor een booster kunnen maken toch?![]()
Zitten regelmatig aan tafel hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom worden daar niet eens iedere avond slachtoffers van de maatregelen uitgenodigd?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sowieso heeft iedereen van 18+ die dat wil intussen een afspraak voor een booster kunnen maken toch?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
ik begreep het alleen de eerste keer, de keren erna had ik wel wat meer inventiviteit verwacht qua oplossingen, het beeld (misschien onterecht) dat ik had dat we in Nederland zo goed kunnen improviseren is wel wegquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De vorige keren begreep ik het nog welMoesten nog meer mensen gevaccineerd worden, ziekenhuizen liepen vol etc. Alleen nu zou ik het niet begrijpen als de lockdown domweg verlengd wordt.
![]()
Bizar dat het strenge opnameneleid niet wordt genoemd. Als je niet opneemt neem je natuurlijk meer doden voor lief.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Omdat anderen die schade ondervinden van de maatregelen niet en-publique ter voorbeeld willen worden kapotgemaakt omdat ze zg. dan geen oog hebben voor de zorg(verleners) zouden hebben. Roep maar ergens dat er grenzen moeten wordend gesteld en je bent de rest van de tijd bezig een uitleg te geven die mensen hier niet willen horen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom worden daar niet eens iedere avond slachtoffers van de maatregelen uitgenodigd?
Een slachtoffer of ondernemer die in verzet gaat tegen de opgelegde maatregelen is vooral bezig zichzelf bloot te stellen en te fungeren als kop van jut. Er valt ook niet te discussieren wanneer het gaat om individueel leed dat hooguit nuttig is om af te leiden van ergere zaken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik ben mijn vertrouwen in ons coronabeleid intussen wel kwijt. We klooien echt maar wat aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begreep het alleen de eerste keer, de keren erna had ik wel wat meer inventiviteit verwacht qua oplossingen, het beeld (misschien onterecht) dat ik had dat we in Nederland zo goed kunnen improviseren is wel weg![]()
Oke komende bestemmingen voor veel mensenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:58 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Willen ze de boel daar failliet hebben of zo?
Duitsland
Edit : dit geldt dus niet als je een booster hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Net geprobeerd, maar ik kreeg een optie voor 7:45 aanstaande dinsdag en twee opties voor dagen waarop het niet echt uitkomt. Dan maar even bellen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sowieso heeft iedereen van 18+ die dat wil intussen een afspraak voor een booster kunnen maken toch?![]()
![]()
Ja. Lange leve de toekomstige technocratie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:58 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Willen ze de boel daar failliet hebben of zo?![]()
Horeca is niet essentieel hè.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:58 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Willen ze de boel daar failliet hebben of zo?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oke komende bestemmingen :
DuitslandGewoon boosterdwangquote:De testverplichting geldt niet voor mensen die een boosterprik hebben gehad, zo hebben bondskanselier Olaf Scholz en de leiders van de deelstaten besloten.zie email 27 oktober![]()
Of even goochelen met andere postcodes in je buurt, of een uurtje wachten. Ik had dit geintje ook vorige week met onmogelijke tijdstippen (7 uur s ochtends of op Oudjaarsavondquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Net geprobeerd, maar ik kreeg een optie voor 7:45 aanstaande dinsdag en twee opties voor dagen waarop het niet echt uitkomt. Dan maar even bellen.)
![]()
Gewoon afspraak maken en ergens op de dag binnen vallen, tijdstip maakt geen snars uit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Net geprobeerd, maar ik kreeg een optie voor 7:45 aanstaande dinsdag en twee opties voor dagen waarop het niet echt uitkomt. Dan maar even bellen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je andere postcodes uit je gemeente invult dan krijg je andere afspraakopties te zien, kan nog wel eens schelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Net geprobeerd, maar ik kreeg een optie voor 7:45 aanstaande dinsdag en twee opties voor dagen waarop het niet echt uitkomt. Dan maar even bellen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik las het vanmiddag jaquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.vn.nl/interview-hugo-de-jonge/
Geschiedvervalsing noem je zoiets. Nog drie daagjes jongens…
Hij wordt op LinkedIn ook flink door het slijk gehaald hierom. Zeker in combinatie met wéér pas na een debat informatie aandragen
Hard gewerkt Hugo, helaas wel een teringbende van de al bestaande teringbende gemaakt. En hoe. BahOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom helpt een vaccinatieplicht ook niet. Dat wordt dan alsnog verbonden aan 2g als controlemiddel.quote:![]()
Als dat het enige is wat je wil hebben of toestaat, moet je de aangestelde astrologie wel tot waarheid maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke er wel continu naast zitten. En heel ver.
Zo'n adviesorgaan kan je toch werkelijk niet meer serieus nemen?
Het alternatief is zelf nadenken, bepalen en daarvoor ook verantwoording te nemen.
Sws ook een reden waarom mensen graag vasthouden aan religies; beter een godheid dan jezelf blootstellen aan kritiek."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Met de Omikron-variant weten we wel spoedig of boosterdwang nodig is om een golf aan ziekenhuisopnames te voorkomen.quote:![]()
Fout, het OMT geeft advies over gestelde vragen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Huh?
Het OMT moet juist wel kijken hoe de ontwikkelingen zijn van oa de omikron variant.
Want daarop word het advies gesteld. En de bijbehorende maatregelen.
Het OMT is een door het Kabinet ingesteld adviesorgaan dat verder geen (eigen) autonomie kent."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ohja, goeie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gewoon afspraak maken en ergens op de dag binnen vallen, tijdstip maakt geen snars uit.![]()
Stoort mij vooral dat Hugo blijkbaar roept in de media dat ze in het buitenland zo erg in paniek zijn en de zorg cijfers echt ontploffen terwijl dat heel erg mee valt. Landen zijn zo in paniek dat ze weigeren een lockdown in te zetten. Wees gewoon eerlijk naar je bevolking. Ja, we moeten nog enigszins voorzichtig zijn, en ja; zorg cijfers stijgen in het buitenland, maar lang niet erg genoeg om sectoren wekenlang lam te leggen. Plus dat er steeds meer naar buiten komt dat Omicron mee valt en niet zoveel opnames veroorzaakt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Wat doet het Outbreak Management Team?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout, het OMT geeft advies over gestelde vragen.
Het OMT is een door het Kabinet ingesteld adviesorgaan dat verder geen (eigen) autonomie kent.
Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu kan het Outbreak Management Team (OMT Outbreak Management Team) bij elkaar roepen bij een regio-overschrijdende uitbraak van een infectieziekte of internationale dreiging. Specialisten en experts met verschillende achtergronden en kennis over de desbetreffende ziekte, worden daarvoor uitgenodigd. Zij bespreken op basis van actuele informatie, hun vakkennis en beschikbare wetenschappelijke literatuur hoe de uitbraak bestreden kan worden. Ook gaan ze in op de risico’s en onzekerheden van maatregelen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hij kan nu niet zeggen dat ze het fout hadden. Dan werkt niemand meer mee aan geldende maatregelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stoort mij vooral dat Hugo blijkbaar roept in de media dat ze in het buitenland zo erg in paniek zijn en de zorg cijfers echt ontploffen terwijl dat heel erg mee valt. Landen zijn zo in paniek dat ze weigeren een lockdown in te zetten. Wees gewoon eerlijk naar je bevolking. Ja, we moeten nog enigszins voorzichtig zijn, en ja; zorg cijfers stijgen in het buitenland, maar lang niet erg genoeg om sectoren wekenlang lam te leggen. Plus dat er steeds meer naar buiten komt dat Omicron mee valt en niet zoveel opnames veroorzaakt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Op Tweakers zitten een paar cijfernerds (of eigenlijk een) die met eigen modellen de boel door- en narekenen. Ook daar komen positieve geluiden vandaan…zie email 27 oktober![]()
Moet je wel de juist WOB vraag weten te formuleren en die dan bij wie - kunnen - voorleggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het RIVM is overheid en moet zich dan houden aan WOB verzoeken.
Als ik niet weet hoe het model eruit ziet, kan ik geen WOB vraag stellen dat ik dat wil weten.
Hooguit omhullende vragen met hoe dat cijfers inhoudelijk tot stand zijn gekomen waarop het Kabinet ruiterlijk toegeeft dat ze voortkomen uit gegist bestek (met de beste kennis die we hebben). Je kan dan ook geen vraag stellen die die beste kennis vraagt te openbaren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Yorick?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
Op Tweakers zitten een paar cijfernerds (of eigenlijk een) die met eigen modellen de boel door- en narekenen. Ook daar komen positieve geluiden vandaan…![]()
wat wel zo is door die besmettelijkheid, is dat ook veel zorgpersoneel in quarantaine zit, het is niet voor niets dat ze in het VK en VS die quarantainetijd hebben ingekortquote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stoort mij vooral dat Hugo blijkbaar roept in de media dat ze in het buitenland zo erg in paniek zijn en de zorg cijfers echt ontploffen terwijl dat heel erg mee valt. Landen zijn zo in paniek dat ze weigeren een lockdown in te zetten. Wees gewoon eerlijk naar je bevolking. Ja, we moeten nog enigszins voorzichtig zijn, en ja; zorg cijfers stijgen in het buitenland, maar lang niet erg genoeg om sectoren wekenlang lam te leggen. Plus dat er steeds meer naar buiten komt dat Omicron mee valt en niet zoveel opnames veroorzaakt.![]()
Voorleggen kan hier:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Moet je wel de juist WOB vraag weten te formuleren en die dan bij wie - kunnen - voorleggen.
Als ik niet weet hoe het model eruit ziet, kan ik geen WOB vraag stellen dat ik dat wil weten.
Hooguit omhullende vragen met hoe dat cijfers inhoudelijk tot stand zijn gekomen waarop het Kabinet ruiterlijk toegeeft dat ze voortkomen uit gegist bestek (met de beste kennis die we hebben). Je kan dan ook geen vraag stellen die die beste kennis vraagt te openbaren.
Waar kunt u een Wob-verzoek indienen?
Voor een voortvarende behandeling van Wob-verzoeken wordt geadviseerd het Wob-verzoek rechtstreeks te richten aan de Wob-eenheid van het ministerie van VWS. De contactgegevens zijn:
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
t.a.v. Wob-eenheid, directie Wetgeving en Juridische Zaken
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag
Fax: 070 340 59 84
Het formuleren is de uitdaging.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Die hoort toch bij negatieve luiquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Het probleem van de Meester is dat hij nu als zijn twijfwls heeft als de oversterfte door iets anders als het vaccin komt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:
https://nos.nl/l/2412232Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Nee als 3g niet werkt gaan we over naar 2g en als dat niet werkt 2g+.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:58 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Willen ze de boel daar failliet hebben of zo?
2g is de volgende wortel die wordt aangekondigd als de manier om te openen.
En als er niks structureel veranderd hebben we in november dezelfde discussie alleen dan met 2g+ en ffp2 mondkapjes.
Herzie de strategie toch eens.![]()
Green Team op www.maurice.nl zijn ook goed bezig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
Op Tweakers zitten een paar cijfernerds (of eigenlijk een) die met eigen modellen de boel door- en narekenen. Ook daar komen positieve geluiden vandaan…![]()
Ik ga dan alleen nog mondkapjes dragen als er een zeer gemuteerde variant is die echt een killer is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nee als 3g niet werkt gaan we over naar 2g en als dat niet werkt 2g+.
En als er niks structureel veranderd hebben we in november dezelfde discussie alleen dan met 2g+ en ffp2 mondkapjes.
Herzie de strategie toch eens.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
https://eenvandaag.avrotr(...)xpert-uri-rosenthal/
Moeten we de quarantaine gaan opheffen of inkorten? Over 2 weken zit 20% van de beroepsbevolking thuis, dat is niet houdbaar.zie email 27 oktober![]()
Gewoon alle maatregelen opheffenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
Moeten we de quarantaine gaan opheffen of inkorten? Over 2 weken zit 20% van de beroepsbevolking thuis, dat is niet houdbaar.
voor een verkoudheidje blijf je normaal ook niet thuis.![]()
![]()
Omdat in dat soort programma's altijd dezelfde mensen worden uitgenodigd. Wees blij dar het Gommers nog is voor hetzelfde geld geeft Linda de Mol haar mening daar zit je helemaal niet op te wachten BN'ers die de krant hebben gelezen en dan over het betreffende onderwerp gaan zitten wauwelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom worden daar niet eens iedere avond slachtoffers van de maatregelen uitgenodigd?Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Je kan allerlei stukjes van een definitie roepen om je gelijk te willen zien, wat niet wegneemt dat het OMT niet onafhankelijk en ondergeschikt is aan de Regering die advies vraagt over die inderdaad maatregelen en hoe de uitbraak te bestrijden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat doet het Outbreak Management Team?
Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu kan het Outbreak Management Team (OMT Outbreak Management Team) bij elkaar roepen bij een regio-overschrijdende uitbraak van een infectieziekte of internationale dreiging. Specialisten en experts met verschillende achtergronden en kennis over de desbetreffende ziekte, worden daarvoor uitgenodigd. Zij bespreken op basis van actuele informatie, hun vakkennis en beschikbare wetenschappelijke literatuur hoe de uitbraak bestreden kan worden. Ook gaan ze in op de risico’s en onzekerheden van maatregelen.
Het OMT gaat niet over of er een uitbraak is noch welke wat daarin nuttig is. Het voorbeeld van de advocaat is een mooie analogie. Als ik voor de rechter wordt gedaagd omdat ik mijn vrouw heb mishandeld moet mijn advocaat zich niet bemoeien dat ik dat heb gedaan maar zorgen dat ik buiten schot blijf.
We kennen een veel te hoge eigendunk en onafhankelijkheid(swaarde) toe aan het OMT dat hier niets meer is dan deel uitmakend van onze Regering."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het virus trekt zich niets aan van modellen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
Op Tweakers zitten een paar cijfernerds (of eigenlijk een) die met eigen modellen de boel door- en narekenen. Ook daar komen positieve geluiden vandaan…
Groetjes,
Hugo![]()
Dan is je model niet goed. Die 170.000 besmettingen al opgeduikeld?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het virus trekt zich niets aan van modellen.
Groetjes,
Hugo
mvg,
de rest van Nederlandzie email 27 oktober![]()
Houden ze er hier wel rekening mee dat aanzienlijk deel van die mensen een kantoorbaan heeft en überhaupt al thuis werkt? Voor die mensen zal er vrij weinig veranderen want ze kunnen ondanks quarantaine gewoon blijven werken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
Moeten we de quarantaine gaan opheffen of inkorten? Over 2 weken zit 20% van de beroepsbevolking thuis, dat is niet houdbaar.
Maar dat die quarantaine regels voor Omicron veel meer schade aanrichten dan dat ze voorkomen is wel duidelijk ja, wat mij betreft kan je zelfs overwegen om ze helemaal te schrappen.![]()
Naar een restaurant? Dan gevaccineerd, geboosterd, getest, FFP2-masker op en afstand houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nee als 3g niet werkt gaan we over naar 2g en als dat niet werkt 2g+.
Herzie de strategie toch eens.
Fijne avond!![]()
Vast niet. Maar dat maakt op zichzelf niet zo veel uit natuurlijk. Als je uit gaat van een gelijkmatige verdeling (is niet, laagopgeleiden die niet thuis kunnen werken zijn riskanter) dan zal elk bedrijf 20% van zn personeel missen. Dan kan de NS de dienstregeling staken en menig fabriek ook dicht he?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:27 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Houden ze er hier wel rekening mee dat aanzienlijk deel van die mensen een kantoorbaan heeft en überhaupt al thuis werkt. Voor die mensen zal er vrij weinig veranderen want ze kunnen ondanks quarantaine gewoon blijven werken.
Maar dat die quarantaine regels voor Omicron veel meer schade aanrichten dan dat ze voorkomen is wel duidelijk ja, wat mij betreft worden die helemaal geschrapt.zie email 27 oktober![]()
Waarom nog steeds die doorrekening van een aantal mensen om het ministerie erbij halen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan is je model niet goed. Die 170.000 besmettingen al opgeduikeld?
mvg,
de rest van Nederland![]()
Distributiecentra hebben het toch al lastig om voldoende personeel te vinden. Laat staan als 20 procent thuis zit. Of meer, want vaak zal het zich toch wel ietwat concentreren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast niet. Maar dat maakt op zichzelf niet zo veel uit natuurlijk. Als je uit gaat van een gelijkmatige verdeling (is niet, laagopgeleiden die niet thuis kunnen werken zijn riskanter) dan zal elk bedrijf 20% van zn personeel missen. Dan kan de NS de dienstregeling staken en menig fabriek ook dicht he?![]()
Ja precies, daarom zeg ik ook dat die quarantaineregels veel meer kwaad dan goed doen. Maar wat is dan de meest logische optie volgens jou? Quarantaineregels voor nauwe contacten versoepelen zoals in België? Zal onder de streep niet heel veel gaan uitmaken denk ik. Besmette mensen dan maar(desnoods met extra bescherming) maar gewoon naar hun werk laten gaan lijkt me inmiddels wel een optie die je serieus moet gaan overwegen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast niet. Maar dat maakt op zichzelf niet zo veel uit natuurlijk. Als je uit gaat van een gelijkmatige verdeling (is niet, laagopgeleiden die niet thuis kunnen werken zijn riskanter) dan zal elk bedrijf 20% van zn personeel missen. Dan kan de NS de dienstregeling staken en menig fabriek ook dicht he?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: