Als ze zich netjes allemaal isoleren wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dan? De week erna zijn de besmettingen voorbij?
Het is een feit dat de IC half december nog bijna overstroomde en er nu eindelijk voor het eerst in tijden weer wat bedden vrij zijn. Dus er is sowieso een ramp voorkomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Ik word ook een beetje naar van die al berichten over dat het doemscenario is afgewend vanwege onze keiharde lockdown.
Misschien heh, en dit is maar simpele gedachte, is dat hele doemscenario überhaupt nooit realistisch geweest en bestond het enkel in de modellen van het OMT. Op deze manier kan je letterlijk elk besluit van het OMT rechtvaardigen, lijkt me niet echt wenselijk..
Dat doen we voor de generatie die ook maximaal kon profiteren van het Groninger gasquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We sturen de rekening door naar de generatie die nu nog geen stemrecht heeft. Dat houden we nog wel even vol.
Gewoon door de zure appel heen bijten. We worden allemaal een week ziek in Q1.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Studenten hebben lekker zitten feesten tussen kerst en oud en nieuw. Geef ze niet helemaal ongelijk trouwens. Hopelijk nemen ze het niet mee naar hun ouwelui.
Ik ga denk ik maar even thuisonderwijs geven aankomende week.
paternotte is even proberen stemmetjes te winnen bij de horeca en cultuur.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Willen ze nog steeds zo graag die 2G methode in Den Haag?
Dat is de vraag. Omdat de cijfers zakten op het moment dat de lockdown inging.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een feit dat de IC half december nog bijna overstroomde en er nu eindelijk voor het eerst in tijden weer wat bedden vrij zijn. Dus er is sowieso een ramp voorkomen.
De lockdown lost helemaal niets op, hooguit vertraging van het onvermijdelijke. Besmettingen stijgen nu al in rap tempo en met de scholen open na volgende week nog meer.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Ik word ook een beetje naar van die al berichten over dat het doemscenario is afgewend vanwege onze keiharde lockdown.
Misschien heh, en dit is maar simpele gedachte, is dat hele doemscenario überhaupt nooit realistisch geweest en bestond het enkel in de modellen van het OMT. Op deze manier kan je letterlijk elk besluit van het OMT rechtvaardigen, lijkt me niet echt wenselijk..
was wel een goeie clickbaitquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Dit lees je dan weer niet in de MSM!
Opvallend veel oversterfte in Nederland: corona, griep of toch uitgestelde zorg?
Mensen zouden bijvoorbeeld kunnen overlijden aan trombose, veroorzaakt door het vaccin, stelt Meester.
https://nos.nl/l/2412232
Stukje Ruinerwold.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Als ze zich netjes allemaal isoleren wel.
Mwahaha.
Snap echt niet dat ondernemers niet massaal naar Den Haag gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig werkt 2G ook zo goed in die landenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hoewel het niet gaat werken met de vaccinontwijkende Omikron variant, als dat ze het gevoel geeft dat ze in controle zijn is het mij ook best. Maar je houd jezelf voor de gek als politiek.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Of er zijn zo weinig hosts meer over dat er niets meer over te dragen valt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De lockdown lost helemaal niets op, hooguit vertraging van het onvermijdelijke. Besmettingen stijgen nu al in rap tempo en met de scholen open na volgende week nog meer.
De lockdown heeft het uitsmeren van de besmettingen misschien een weekje verlengd, voor april is (vrijwel) toch iedereen aan de beurt.
Maar juist dat uitsmeren was hard nodig omdat het voor de ziekenhuizen onhoudbaar werd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
De lockdown lost helemaal niets op, hooguit vertraging van het onvermijdelijke. Besmettingen stijgen nu al in rap tempo en met de scholen open na volgende week nog meer.
De lockdown heeft het uitsmeren van de besmettingen misschien een weekje verlengd, voor april is (vrijwel) toch iedereen aan de beurt.
De oncontroleerbaarheid van OMT modellen is inderdaad een probleem aan het worden. Zie ook wat @Netsplitter schrijft.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Hoe kon het voor ziekenhuizen onhoudbaar zijn als de cijfers zakten op de dag dat de lockdown werd ingesteld?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar juist dat uitsmeren was hard nodig omdat het voor de ziekenhuizen onhoudbaar werd.
En ja, ik ben ook bang dat het nu snel zal gaan met besmettingen. Echt plots een lawine aan besmettingen van mensen in familie, vrienden of kennissenkring
Afbrekers kunnen niet bouwen en hier heeft diezelfde groep al 2 jaar dezelfde samenstelling en leeft in een complete tunnelvisie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit is belachelijk. Hier moet echt hard tegen worden opgetreden. Delen die hap en we zullen zien wie er gelijk heeft.
[..]
En dit moet verankerd worden in een nieuwe wet.
Vooral Jan Paternotte.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja met een delta variant kon een lockdown nog de curve van besmettingen uitsmeren, maar met omicron is het echt geen beginnen. En 2G is ook onzinnig, want vaccineren doe je echt vooral voor jezelf en direct omgeving. Vermindering besmettelijk is ook beperkt als gevaccineerde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoewel het niet gaat werken met de vaccinontwijkende Omikron variant, als dat ze het gevoel geeft dat ze in controle zijn is het mij ook best. Maar je houd jezelf voor de gek als politiek.
Vind dat echt een engnek.quote:
Waarom worden daar niet eens iedere avond slachtoffers van de maatregelen uitgenodigd?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:44 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
GommersGod
Hopelijk legt hij weer ‘per ongeluk’ een bommetje onder de huidige maatregelen
Interview met Hugo in VN al gelezen? Dan is Paternotte de redelijkheid zelve.quote:
De belangenvereniging voor winkeliers is inmiddels al voor. Dat krijg je ervan als je alles maar lang genoeg gesloten houdt, op een gegeven moment gaan ze met alles akkoord als ze maar weer open mogen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Je weet niet of die dip had doorgezet of even tijdelijk was geweest. Ik denk dat de lockdown zeker wel een heleboel besmettingen heeft voorkomen. Maar er aan ontkomen is gewoon niet mogelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:45 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe kon het voor ziekenhuizen onhoudbaar zijn als de cijfers zakten op de dag dat de lockdown werd ingesteld?
Daarom vaccinatieplicht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja met een delta variant kon een lockdown nog de curve van besmettingen uitsmeren, maar met omicron is het echt geen beginnen. En 2G is ook onzinnig, want vaccineren doe je echt vooral voor jezelf en direct omgeving. Vermindering besmettelijk is ook beperkt als gevaccineerde.
het zal echt wel helpen maar je moet het gewoon niet willen en zeker niet te lang, oudjes hebben nu voldoende tijd gehad om te boosteren dus daar is het ook niet meer voor nodigquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Omdat de cijfers zakten op het moment dat de lockdown inging.
En ze roepen altijd dat ze pas na twee weken kunnen zeggen of het werkt of niet...
Maar het daalde al voor de lockdown... dus het netto rendement van de lockdown is waarschijnlijk niet zo hoog als wat Hugo ons wil doen geloven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar juist dat uitsmeren was hard nodig omdat het voor de ziekenhuizen onhoudbaar werd.
En ja, ik ben ook bang dat het nu snel zal gaan met besmettingen. Echt plots een lawine aan besmettingen van mensen in familie, vrienden of kennissenkring
Pfff NOS, bankmakerij dit, angstzaaien dat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Dit lees je dan weer niet in de MSM!
Opvallend veel oversterfte in Nederland: corona, griep of toch uitgestelde zorg?
Mensen zouden bijvoorbeeld kunnen overlijden aan trombose, veroorzaakt door het vaccin, stelt Meester.
https://nos.nl/l/2412232
De matsgeneratie, geboren tussen 45 en 70. Decennialang studeren op kosten van de staat en aftrekbare rente voor consumptieve kredietenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat doen we voor de generatie die ook maximaal kon profiteren van het Groninger gas
Het OMT gaat niet over de afweging met wat de WHO vindt dat het RIVM moet navolgen en waarover Regering als advies vraagt ivm bestrijden van deze A-ziekte. het Kabinet moet het OMT niet vragen of maatregelen nodig zijn maar vooral advies vragen over hoe van welke maatregelen. Het OMT mag en kan sws niet als instituut voor haar beurt spreken. Dat übergeile experts hun ongekozen status willen waarmaken zegt meer over het eigen belang dan de (wetenschaps)waarde van haar positie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Binnen het OMT gaan stemmen op om de lockdown te verlengen. Wat vindt u daarvan?
„De houding ‘we zien wel’ vind ik niet gepast voor een adviesorgaan. Als Omikron meevalt, is dat niet vrijblijvend. Want op grond van een somber scenario is er gekozen voor zeer zware restricties. Als de nieuwe inzichten over Omikron bevestigd worden, moet ook de lockdown in Nederland worden versoepeld.”
Ik vind dat echt stuitend als het OMT voor deze lockdown blijft gaan.
Ze roepen altijd dat er twee weken nodig zijn om de effecten te zien.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet niet of die dip had doorgezet of even tijdelijk was geweest. Ik denk dat de lockdown zeker wel een heleboel besmettingen heeft voorkomen. Maar er aan ontkomen is gewoon niet mogelijk.
Ik denk ook dat de ontwikkelingen te snel gaan voor politici. Normaal gesproken is politiek iets van de lange adem. Je vormt een plan, bijt je erin vast, probeert mensen erachter te krijgen en over een periode van vele jaren probeer je langzaam beetje bij beetje de boel jouw kant op te sturen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoewel het niet gaat werken met de vaccinontwijkende Omikron variant, als dat ze het gevoel geeft dat ze in controle zijn is het mij ook best. Maar je houd jezelf voor de gek als politiek.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Pfff NOS, bankmakerij dit, angstzaaien dat.
quote:Een van de auteurs van het Volkskrant-stuk, Ronald Meester, noemt dat "speculatie". "Van Gaalen weet het niet, en ik weet het ook niet. Daarom pleiten we voor meer en betere data." Mensen zouden bijvoorbeeld kunnen overlijden aan trombose, veroorzaakt door het vaccin, stelt Meester.
Volgens het CBS geven de trombose-sterftecijfers overigens geen aanleiding om dat te denken. "Bovendien kan corona juist ook zorgen voor trombose", benadrukt Van Gaalen. De vraag is dus wat een overlijden door trombose precies zegt.
De definitieve verklaring zal even op zich moeten laten wachten. Binnen een aantal maanden maakt het CBS de doodsoorzaken van deze coronagolf bekend. Al zegt Meester nu al dat het zijn twijfels niet zal wegnemen.
Maar of de lockdown daar verantwoordelijk voor is, dat vraag ik mij af.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een feit dat de IC half december nog bijna overstroomde en er nu eindelijk voor het eerst in tijden weer wat bedden vrij zijn. Dus er is sowieso een ramp voorkomen.
De vorige oorlog wordt nog druk uitgevochten inderdaad.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de ontwikkelingen te snel gaan voor politici. Normaal gesproken is politiek iets van de lange adem. Je vormt een plan, bijt je erin vast, probeert mensen erachter te krijgen en over een periode van vele jaren probeer je langzaam beetje bij beetje de boel jouw kant op te sturen.
Zoiets doen ze nu ook met 2G. Het feit dat het nog niet is gelukt, is gewoon een tijdelijke tegenslag, dat is aan de orde van de dag. Maar uiteindelijk krijgen ze het voor elkaar, ook al is tegen die tijd de pandemie al 20 jaar voorbij.
Daar zal je niet de enige in zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben denk ik voor het eerst diep teleurgesteld als de lockdown volgende week niet word opgehevenOok de eerste keer dat ik niet verwacht dat het wel wordt verlengd. Je moet niet blind staren op besmettingen alleen natuurlijk.
Dat gaat het niet worden, dat was al ean probleem omdat men (in opdracht van het Kabinet) weigert de onderbouwing van modellen te openbaren en te laten toetsen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De oncontroleerbaarheid van OMT modellen is inderdaad een probleem aan het worden. Zie ook wat @:netsplitter schrijft.
Ik ga gewoon uit van een verlenging, dan kan het (hoop ik) alleen maar meevallen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben denk ik voor het eerst diep teleurgesteld als de lockdown volgende week niet word opgehevenOok de eerste keer dat ik niet verwacht dat het wel wordt verlengd. Je moet niet blind staren op besmettingen alleen natuurlijk.
dat valt nog mee dan, mijn teleurstellingen in de afgelopen 2 jaar zijn niet op 1 hand te tellenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Welke er wel continu naast zitten. En heel ver.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat het niet worden, dat was al ean probleem omdat men (in opdracht van het Kabinet) weigert de onderbouwing van modellen te openbaren en te laten toetsen.
Huh?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het OMT gaat niet over de afweging met wat de WHO vindt dat het RIVM moet navolgen en waarover Regering als advies vraagt ivm bestrijden van deze A-ziekte. het Kabinet moet het OMT niet vragen of maatregelen nodig zijn maar vooral advies vragen over hoe van welke maatregelen. Het OMT mag en kan sws niet als instituut voor haar beurt spreken. Dat übergeile experts hun ongekozen status willen waarmaken zegt meer over het eigen belang dan de (wetenschaps)waarde van haar positie.
Als ik mijn advocaat vraagt over advies of ik een contract moet tekenen moet die zich niet bemoeien met (en of) dat ik dat waarom overweeg of ondanks zijn raad, toch ga doen.
Het OMT kan alleen advies geven over zaken die haar worden gevraagd en bij mijn weten is het OMT niet gevraagd om (de ernst en gevolgen van) Omicron inhoudelijk te onderzoeken maar hoe de gestelde pandemie te bestrijden.
Het zou vooral leuk zijn als ze nu een keer gingen melden wat ons (eind)doel is, en dan niet het vage 'corona bestrijden'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ze volgende week genoeg data hebben om de juiste beslissing te nemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Nee, dat is eerder een gevolg van de avondlockdown. De lockdown is ingesteld naar aanleiding van de modellen van het RIVM waarin werd voorspeld dat omikron voor een stijging ging zorgen waar totaal geen plaats voor was. Daarom was het zaak dat dat zsm werd uitgesteld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar of de lockdown daar verantwoordelijk voor is, dat vraag ik mij af.
Het RIVM is overheid en moet zich dan houden aan WOB verzoeken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat gaat het niet worden, dat was al ean probleem omdat men (in opdracht van het Kabinet) weigert de onderbouwing van modellen te openbaren en te laten toetsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |