Viruswolken die rond je hoofd dwalen, van de ene naar de andere covidlijerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:31 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Bij 'mijn' teststraat kun je gewoon in je auto blijven zitten, maar ik ben ook een keer ergens geweest waar je met z'n allen in een klein hokje stond. Lijkt me met deze variant des doods () wel lekker handig
Nee dat door "een plas rijden" mag iemand niet voor zichzelf weten als dat met opzet en verwijtbaar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.
Er zullen daadwerkelijk best wat mensen zijn die echt langdurige fysieke klachten overhouden aan corona. Dat heb je nou eenmaal bij elk virus is echt oprecht kut voor die mensen. Maar ik blijf er bij dat een flink deel van de mensen met long-covid eerder wat psychische problemen heeft dan dat corona blijvende schade heeft aangericht aan hun lichaam.quote:
Ook benieuwd naar ja. Vooralsnog nog niet in te zien hierquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:32 schreef RipCity het volgende:
Breaking updates: latest NHS England figures show that only 8,200 of 13,045 Covid hospital patients were being treated primarily for Covid.
Benieuwd hoe die cijfers zijn in NL dan. Waarsch. is groot deel ook niet alleen daar vanwege covid.
Als er >6k nameldingen bijzitten is het eigenlijk weer een dalingquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:28 schreef summer2bird het volgende:
Maar als het aantal hoger is door de wegwerking van de storing, dan is het toch een beetje valsspelen om het een nieuw record te noemen
Pas op met wat je zegt, dikke kans dat je reactie wordt weggemod hier.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee dat door "een plas rijden" mag iemand niet voor zichzelf weten als dat met opzet en verwijtbaar is.
Ik ken een zaak - auto onnodig door plas bij bushalte - waar de veroorzaker aansprakelijk werd gesteld voor de ( vermijdbare) gevolgen. Het kunnen maakt niet dat je dat - ook irt vaccinatie - dan ook mag en moet doen.
Er is geen onweerlegbaar verband te maken dat iemand met al of niet een vaccinatie, al of dan niet zorgt voor meer of minder ziekte(last). Dat er statistisch een resultaat wordt verondersteld om zo waar te nemen is, is niet terug te voeren op dus de keuze van het individu. Dat men dat wel wil gaan doen, door zaken in wetten te verplichten, is tot die tijd iets waarover jezelf beslist.
Dat iemand een teringmongool is, is vooral de (eigen)waarde om iemand weg te (kunnen) zetten die een andere keuze of afweging maakt. Los daarvan maakt de vrijheid van "ik vind dat ...." het niet OK om via het .... dat te mogen stellen.
Volgende week einde van de week wordt mooiquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Scrummie het volgende:
Matig, nog steeds geen 40-45k. Morgen weer een kans!
Laat @Lenny_Leonard het maar niet merken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Scrummie het volgende:
Maar we hebben nu het vaccin dat goed beschermt tegen ernstige ziekte. Dat moet je ook meenemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?
quote:Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 21.487 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 63 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
Delta was gewoon een bitch, en we mogen blij zijn dat we vaccinaties hebben waardoor we het over minder ziekmakend kunnen hebben. Zonder vaccinaties was dit een hele nare tijd geweest. Nu is het wellicht onze 'redding'; toch mooi!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat plaatst het wel in perspectief. Omicron is net zo ernstig als de Wuhan en Alpha variant?
Maar we hebben nu wel veel meer immuniteit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Betwijfel of dat met onze testcapaciteit haalbaar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Scrummie het volgende:
Wordt aan gewerkt, voor veel mensen sws al geen plek meer ....quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:21 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we niet gewoon een muur om Amsterdam bouwen nu?
Dit lijkt me heel onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
quote:
Ja, dus dit geldt alleen voor de ongevaccineerden die het nog niet gehad hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we hebben nu het vaccin dat goed beschermt tegen ernstige ziekte. Dat moet je ook meenemen.
Beetje de goed nieuws show vandaagquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:42 schreef LTVDK het volgende:
We zijn vandaag ook wereldwijd de 300.000.000 positievelingen gepasseerd
[..]
Ongevaccineerden in risicogroepen, om precies te zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, dus dit geldt alleen voor de ongevaccineerden.
Huh? Bij D was het ook al minder qua opnames dan in het begin.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Oh ik ben wel gevaccineerd hoor en iedereen die ik ken ook. Maar dan nog amper coronalijerts dusquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, niet gevaccineerd en nog niet besmet geweest. Collega’s, vrienden, familie, mijn kind en z’n moeder allemaal al 1 of meerdere keren besmet.
Sinds de aanpassing van de y-as lijken de vorige golven meer kabbeltjes...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:42 schreef LTVDK het volgende:
We zijn vandaag ook wereldwijd de 300.000.000 positievelingen gepasseerd
[..]
Ook weer een nieuw dagrecord gisterenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sinds de aanpassing van de y-as lijken de vorige golven meer kabbeltjes...
Die hebben natuurlijk het meeste risico en met de kanttekening dat ze het nog niet eerder gehad hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:43 schreef Molo het volgende:
Ong
[..]
Ongevaccineerden in risicogroepen, om precies te zijn
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh? Bij D was het ook al minder qua opnames dan in het begin.
Ik kan volgende week. Tot die tijd maar even mijn adem inhouden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef speknek het volgende:
Allememachies. Vanavond de prik erin jassen. Hopelijk is het vroeg genoeg deze uit te zitten.
Stijging lag in de lijn der verwachting.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:43 schreef Enawh het volgende:
Ik volg dit forum niet zo over corona enz. Maar is het goed of slecht dat er veel besmettingen zijn en weinig ziekenhuisopnames?
Hoe meer positieve gevallen betekent toch nog meer strengere maatregelen ?
Ze willen juist de cijfers dalen. Besmettingen lopen alleen maar op
Als we toen dezelfde testmogelijkheden hadden was dat een eerlijke vergelijking geweestquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.
De alpha variant was nu geen enkel probleem meer geweest door de vaccinaties, dus dat perspectief is er ook nog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Maar nogmaals, toen was niemand gevaccineerd en hadden er veel minder mensen antistoffen na het doormaken van de infectie. Het is niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.
Dat lijkt me niet toch? Er zijn al diverse berichten dat Omikron vooral de bovenste luchtwegen infecteert, waar de originele variant meer in de longen nestelde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Het duiden van cijfers is ook wetenschap.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Zelfs Yorick begint gematigd positief te worden
De alpha variant is wel minder besmettelijk dan Omicron lijkt mij. Want anders was het niet verdreven door Delta en die nu in snel tempo wordt verdreven door Omicorn. We moeten even door een piek lijkt het en daarna gaat de zon weer schijnen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De alpha variant was nu geen enkel probleem meer geweest door de vaccinaties, dus dat perspectief is er ook nog.
Denk dat het meer een vorm is van er nog wat leuks van proberen te maken, elke dag weer teleurgesteld raken door de cijfers doen je gemoedstoestand ook niet veel goeds.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Stijging lag in de lijn der verwachting.
In dit topic is het 'hoe meer besmettingen, hoe beter', elders zijn ze er minder blij mee.
Minder ziekenhuisopnames zijn natuurlijk altijd gunstig. Vraag is of het zo blijft als het blijft stijgen. Geluiden vanaf het buitenland zijn goed.
Hoezo is het beter als er meer besmettingen zijn ?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Stijging lag in de lijn der verwachting.
In dit topic is het 'hoe meer besmettingen, hoe beter', elders zijn ze er minder blij mee.
Minder ziekenhuisopnames zijn natuurlijk altijd gunstig. Vraag is of het zo blijft als het blijft stijgen. Geluiden vanaf het buitenland zijn goed.
Jaah.... en blijven hangen op 25k vanwege testcapaciteit is ook best saai...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat het meer een vorm is van er nog wat leuks van proberen te maken, elke dag weer teleurgesteld raken door de cijfers doen je gemoedstoestand ook niet veel goeds.
Het begin is er, maar het kan nog wel een tikkie beter. Beetje middelmatig niveau nu, maar we hebben de scholen nog achter de handquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn deze cijfers al een beetje naar de zin van @:Wirelessmouse ?
Dit is dus anders geworden dan verwacht lees ik in het AD.quote:Volgende week vrijdag beslist het kabinet over de verlenging of versoepeling van de huidige lockdown. Woensdag is er eerst nog een speciaal OMT-overleg, donderdag spreken betrokkenen in het Catshuis, vrijdag volgt dan een persconferentie.
Voor mij niet, ik ben er echt blij meequote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat het meer een vorm is van er nog wat leuks van proberen te maken, elke dag weer teleurgesteld raken door de cijfers doen je gemoedstoestand ook niet veel goeds.
Nee, vandaag meer een soort tussentijdse evaluatie. Dat stond ook overalquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is dus anders geworden dan verwacht lees ik in het AD.
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, vandaag meer een soort tussentijdse evaluatie. Dat stond ook overal
Dat is volgens mij echt veranderd hoor, want eerst was het altijd persco op dinsdag voor de veranderingen... nu zou dat op de dag zelf zijn dat het aflooptquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.
Dat dacht ik ook, dan vermoed ik dus dat er geen versoepelingen komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar geen idee of dat waar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet toch? Er zijn al diverse berichten dat Omikron vooral de bovenste luchtwegen infecteert, waar de originele variant meer in de longen nestelde.
Ik weet niet beter dan de 14e, vrijdag dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik de persoon ben die dit het beste uit kan leggen, maar het idee is hier dat als iedereen nu tegelijk besmet raakt, we er in één klap vanaf zijn en het leven van 2019 weer gewoon door kan gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:53 schreef Enawh het volgende:
[..]
Hoezo is het beter als er meer besmettingen zijn ?
Veel van ons hebben toch al een prik en zijn toch beschermd tegen het virus
Ja precies, vandaag zou het OMT met het advies komen, maar blijkbaar komen ze er niet uit en hebben ze meer tijd nodig??quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is volgens mij echt veranderd hoor, want eerst was het altijd persco op dinsdag voor de veranderingen... nu zou dat op de dag zelf zijn dat het afloopt
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Zipportal het volgende:
20 tot en met 26 december
Variant Percentage verschil met vorige meting
Delta
71,9%
19,1 minder
Omikron
28,1%
19,1 meer
Toen werden enkel mensen getest die met een half been in het graf stonden, nu iedereen met een snotneus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik ook. En ik zou niet weten waarom het niet zou kloppen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar geen idee of dat waar is.
Gezien de oversterfte en het bestaan van een coronakoffer, lijkt me dat niet juist.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toen werden enkel mensen getest die met een half been in het graf stonden, nu iedereen met een snotneus.
De lockdown is inderdaad problematisch voor de cijfers, die gaat er voor zorgen dat we langer in de ellende zit dan nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.
Blijven we hangen in delta juist door de lockdown misschien?
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)tijd-kreeg~b02dc171/
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.
Jongeren dont give a shit anymore en zoeken elkaar gewoon weer op. Ouderen aka 'doelgroepertjes' passen wel beter op. Omdat ze ook de doelgroep zijn van het virus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Zelfs Yorick begint gematigd positief te worden
Die data is al bijna 2 weken oud, voor het gros van Nederland zal inmiddels Omikron dominant zijn (en zelfs sterk dominant >80-90%).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.
Blijven we hangen in delta juist door de lockdown misschien?
Als een zeurende peuter die z'n zinnen op een speeltje heeft gezet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?
Het is goed dat hij vervangen wordt, want ik denk dat de Tweede Kamer dit wel een beetje zat is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)tijd-kreeg~b02dc171/
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.
Zou elke 2-3 dagen moeten verdubbelen. Volgende week 140k besmettingen per dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef deedeetee het volgende:
34.954 nieuwe positieve tests
Is dat alles ? Dat kan toch veel beter ?
Voordeel is dat nu 80% gevacineerd is, 40% geboosterd en de halve bevolking al een coronabesmetting heeft doorgemaakt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gezien de oversterfte en het bestaan van een coronakoffer, lijkt me dat niet juist.
Maar op een ander dossier mag hij gewoon weer verder.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is goed dat hij vervangen wordt, want ik denk dat de Tweede Kamer dit wel een beetje zat is.
Nu vooral Jan Paternotte nog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?
qr-code nodig om een huis te kopen/huren/bouwenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar op een ander dossier mag hij gewoon weer verder.
Door testcapaciteit en veelvuldig gebruik zelftesten blijft veel onder de radar. Je kunt denk ik max naar 75k gemelde besmettingen stijgen, meer kunnen we dagelijks niet aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou elke 2-3 dagen moeten verdubbelen. Volgende week 140k besmettingen per dag.![]()
![]()
Ben benieuwd dan binnenkort..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die data is al bijna 2 weken oud, voor het gros van Nederland zal inmiddels Omikron dominant zijn (en zelfs sterk dominant >80-90%).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |