Dat dacht ik ook, dan vermoed ik dus dat er geen versoepelingen komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.
Dat heb ik ook gelezen, maar geen idee of dat waar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet toch? Er zijn al diverse berichten dat Omikron vooral de bovenste luchtwegen infecteert, waar de originele variant meer in de longen nestelde.
Ik weet niet beter dan de 14e, vrijdag dus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan.. dacht echt dat de persco dinsdag al was.
Ik weet niet of ik de persoon ben die dit het beste uit kan leggen, maar het idee is hier dat als iedereen nu tegelijk besmet raakt, we er in één klap vanaf zijn en het leven van 2019 weer gewoon door kan gaan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:53 schreef Enawh het volgende:
[..]
Hoezo is het beter als er meer besmettingen zijn ?
Veel van ons hebben toch al een prik en zijn toch beschermd tegen het virus
Ja precies, vandaag zou het OMT met het advies komen, maar blijkbaar komen ze er niet uit en hebben ze meer tijd nodig??quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is volgens mij echt veranderd hoor, want eerst was het altijd persco op dinsdag voor de veranderingen... nu zou dat op de dag zelf zijn dat het afloopt
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef Zipportal het volgende:
20 tot en met 26 december
Variant Percentage verschil met vorige meting
Delta
71,9%
19,1 minder
Omikron
28,1%
19,1 meer
Toen werden enkel mensen getest die met een half been in het graf stonden, nu iedereen met een snotneus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet zo ernstig als de Wuhan variant. Toen werden er bij 10.000 besmettingen dagelijks 400 man opgenomen. Nu is dat 110 bij 25.000. Gewoon simpelrekenwerk.
Ik ook. En ik zou niet weten waarom het niet zou kloppen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar geen idee of dat waar is.
Gezien de oversterfte en het bestaan van een coronakoffer, lijkt me dat niet juist.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toen werden enkel mensen getest die met een half been in het graf stonden, nu iedereen met een snotneus.
De lockdown is inderdaad problematisch voor de cijfers, die gaat er voor zorgen dat we langer in de ellende zit dan nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.
Blijven we hangen in delta juist door de lockdown misschien?
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)tijd-kreeg~b02dc171/
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.
Jongeren dont give a shit anymore en zoeken elkaar gewoon weer op. Ouderen aka 'doelgroepertjes' passen wel beter op. Omdat ze ook de doelgroep zijn van het virus.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Zelfs Yorick begint gematigd positief te worden
Die data is al bijna 2 weken oud, voor het gros van Nederland zal inmiddels Omikron dominant zijn (en zelfs sterk dominant >80-90%).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Toch had ik wel een snellere stijging omikron verwacht.
Blijven we hangen in delta juist door de lockdown misschien?
Als een zeurende peuter die z'n zinnen op een speeltje heeft gezet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?
Het is goed dat hij vervangen wordt, want ik denk dat de Tweede Kamer dit wel een beetje zat is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)tijd-kreeg~b02dc171/
Het zoveelste voorbeeld van structurele minachting van het parlement door Hugo de Jonge. Dit is een patroon aan het worden en daarmee zeer problematisch.
Zou elke 2-3 dagen moeten verdubbelen. Volgende week 140k besmettingen per dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:01 schreef deedeetee het volgende:
34.954 nieuwe positieve tests
Is dat alles ? Dat kan toch veel beter ?
Voordeel is dat nu 80% gevacineerd is, 40% geboosterd en de halve bevolking al een coronabesmetting heeft doorgemaakt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gezien de oversterfte en het bestaan van een coronakoffer, lijkt me dat niet juist.
Maar op een ander dossier mag hij gewoon weer verder.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is goed dat hij vervangen wordt, want ik denk dat de Tweede Kamer dit wel een beetje zat is.
Nu vooral Jan Paternotte nog.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij wil die QR samenleving er wel dolgraag door hebben he?
qr-code nodig om een huis te kopen/huren/bouwenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar op een ander dossier mag hij gewoon weer verder.
Door testcapaciteit en veelvuldig gebruik zelftesten blijft veel onder de radar. Je kunt denk ik max naar 75k gemelde besmettingen stijgen, meer kunnen we dagelijks niet aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou elke 2-3 dagen moeten verdubbelen. Volgende week 140k besmettingen per dag.![]()
![]()
Ben benieuwd dan binnenkort..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die data is al bijna 2 weken oud, voor het gros van Nederland zal inmiddels Omikron dominant zijn (en zelfs sterk dominant >80-90%).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |