Denk op basis van je games dat je Concordia (Venus) wel tof zou vinden. Beetje de 'non-random' variant van Catan. Een van mijn all-time favorites.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]
Hier trouwens mijn collectie. Als iemand op basis hiervan nog tips heeft, dan hoor ik het graag.
Op de foto weinig uitbreidingen trouwens. Dat komt omdat ik de meeste uitbreidingen in de basisdozen heb verwerkt. 3D inserts geprint waardoor het meestal wel past.
Leuke collectie! Telkens bedenk ik o dit vindt ie ook wel leuk en dan heb je hem al.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]
Hier trouwens mijn collectie. Als iemand op basis hiervan nog tips heeft, dan hoor ik het graag.
Op de foto weinig uitbreidingen trouwens. Dat komt omdat ik de meeste uitbreidingen in de basisdozen heb verwerkt. 3D inserts geprint waardoor het meestal wel past.
https://boardgamegeek.com(...)tter-hogwarts-battlequote:Op donderdag 6 januari 2022 14:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat is dat Harry potterspel rechts onder?
Dank je. Die eerste staat toevallig al op m'n wishlist. De tweede ken ik niet. Die ga ik eens opzoeken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:52 schreef AMDB het volgende:
[..]
Denk op basis van je games dat je Concordia (Venus) wel tof zou vinden. Beetje de 'non-random' variant van Catan. Een van mijn all-time favorites.
Met kerst m'n vriendin Raiders of Scythia cadeau gedaan. Zelfde designer als Architects of the West Kingdom. Nog niet gespeeld maar ben heel benieuwd.
Dank je. Reef ken ik nog niet. Die ga ik ook even opzoeken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Leuke collectie! Telkens bedenk ik o dit vindt ie ook wel leuk en dan heb je hem al.
Reef is trouwens wel leuk als je Azul leuk vindt, is best cheap en leuk met 2 en 4 vooral.
Ah ja een beetje te vergelijken met dominion ofzo?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
https://boardgamegeek.com(...)tter-hogwarts-battle
Inclusief de 2 uitbreidingen. Alles 1x gespeeld (totdat we gewonnen hadden), maar prima mee vermaakt. Laatste uitbreiding vond ik minder. Toen werd het echt te veel.
De winkel vertelde me dat het eigenlijk een combinatie van Raiders of the North Sea is inclusief alle uitbreidingen en een aantal verbeteringen en een ander theme. Krijgt goede reviews.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank je. Die eerste staat toevallig al op m'n wishlist. De tweede ken ik niet. Die ga ik eens opzoeken.
Brass (Birmingham of Lancashire), Great Western Trail en Burgen von Burgund heb je vast al afgeschreven of op een lijstje staan, maar kan ik wel aanraden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]
Niet echt. Het is wel een deckbuilder, maar het is een co-op. Dat vind ik altijd wel erg leuk met z'n tweeėn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah ja een beetje te vergelijken met dominion ofzo?
Ja, één van mijn beste vrienden is ook behoorlijk van de bordspellen. We zorgen dat we zelden dubbele hebben. Uitzonderingen daar (terra mystica en kwakzalvers bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:09 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Brass (Birmingham of Lancashire), Great Western Trail en Burgen von Burgund heb je vast al afgeschreven of op een lijstje staan, maar kan ik wel aanraden.
Iets minder bekend: Schotten Totten, 2 speler spel, bevalt hier goed naast 7W duel, patchwork, splendor
een boardgame van DS?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:55 schreef Tyr80 het volgende:
Jeuhhh Dark Souls binnen! Oogt echt genoeg. Ga een tweede bestellen, want zit mooi in shrinkwrap, en dan gaat er 1 op zolder en de ander ga ik uitpakken.
Ja DS ook veel uitbreidingen, kunt wel 4-500 euro eraan uitgeven als je graag wil denk ik. Dungeon crawler, kamers met encounters, stats, wapens, en uiteindelijk een boss. Kan ook single player, voor mensen zonder frienden (Y). Basispakket is wel vrij compleet al, 4 pupkes, hoop vijanden, 6 bosses.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:51 schreef Jimbo het volgende:
[..]
een boardgame van DS?
Wat moet je dan doen?idee klinkt nice. Zag dat er ook een bloodborne boardgame was maar die had zoveel uitbriedingen enzo, en alles draait om die poppetjes
Photosynthesisquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind Castles of Burgundy helemaal niet zo heavy eerlijk gezegd, dat kun je aan een Catan speler ook wel uitleggen in een kwartiertje. Ik wilde die stiekem ook aanraden, heb dat helemaal grijs gespeeld dus moet misschien maar eens voor de afwisseling naar Castles of Tuscany (die nog veel lichter is).quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij is van de iets zwaardere spellen. Hij heeft bijvoorbeeld Maracaibo, Spirit Island, Brass. Maar ook spellen als Burgen vond Burgund en Taveernen van de oude stad (die ik ook erg leuk vind).
Ik ben benieuwd met wat je komtquote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:17 schreef babylon het volgende:
Gisteren het idee opgevat met een vriend (grafisch designer/kunstenaar) om samen een spel te gaan ontwikkelen. Erg! veel zin!
Wowquote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vind Castles of Burgundy helemaal niet zo heavy eerlijk gezegd, dat kun je aan een Catan speler ook wel uitleggen in een kwartiertje. Ik wilde die stiekem ook aanraden, heb dat helemaal grijs gespeeld dus moet misschien maar eens voor de afwisseling naar Castles of Tuscany (die nog veel lichter is).
Zit ff tijdelijk in quarantaine dankzij omikron dus hier ook wat meer gespeeld.. Mn vriendin vindt spellen iets minder leuk (collectie vooral opgebouwd met mn ex) dus dan zit je eerder aan de Ticket to Ride, Sushi Go etc te denken. Langzaamaan maar opbouwen maar is nog knap lastig. Misschien binnenkort wat games lozen.. Iemand interesse in Amon Ra?
PS: koopjesalert:
https://www.bookspot.nl/d(...)egabox-8720289471415
Het gros van de spellen dat hier voorbij komt is er ook gewoon in Engelstalige variant (voor zover het al niet van oorsprong Engelstalig is).quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:01 schreef Barreltje het volgende:
Hoi! Ik lees al een tijdje mee..
Ik woon zelf in het buitenland en ben vooral op zoek naar engelstalige spellen.. iemand tips?
Meeste spellen die hier genoemd worden heb ik in het engels. Maar het is idd maar net wat je leuk vindquote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:01 schreef Barreltje het volgende:
Hoi! Ik lees al een tijdje mee..
Ik woon zelf in het buitenland en ben vooral op zoek naar engelstalige spellen.. iemand tips?
review copy's voor gam toch wel?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:17 schreef babylon het volgende:
Gisteren het idee opgevat met een vriend (grafisch designer/kunstenaar) om samen een spel te gaan ontwikkelen. Erg! veel zin!
De DM staat openquote:
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
999games en Whit Goblin Games hebben weer de adventskalender
Lijkt me ook leuk om te doenquote:Op donderdag 8 december 2022 13:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Wingspan Aziė binnen + 999games jaarkalender
Een bureaublad onderlegger is misschien wat?quote:Op woensdag 25 januari 2023 12:24 schreef ikheetmartijn het volgende:
Even een bump
Wat gebruiken jullie als playmat?
Ik zoek eigenlijk een 90x90 ongeveer (voor x-wing bijv), lekker dik (onze houten tafel is niet 100% overal even vlak).
Maar heb ook weer geen zin om richting de 50 euro te gaan betalen.
Zijn er goed bruikbare alternatieven? Yogamatten, vilt?
Leuk!! Ik vind het altijd wel een leuk spel om te spelen met mensen die niet vaak spelen. Enerzijds is het snel uitgelegd maar zit er altijd wel genoeg doordenken in.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren Clever gekocht bij de Ako op station Utrecht Centraal
Ark Nova wil ik ook eens proberen. Ik weet dat op de spellenvereniging waarvan ik lid ben dat spel heeftquote:Op donderdag 2 maart 2023 12:38 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Leuk!! Ik vind het altijd wel een leuk spel om te spelen met mensen die niet vaak spelen. Enerzijds is het snel uitgelegd maar zit er altijd wel genoeg doordenken in.
Aanstaande zaterdag staat Ark Nova op de planning! Wordt de derde keer dat ik het speel, benieuwd of de speeltijd wat korter wordt
Volg het al een tijdje op youtube. Erg leuk.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:43 schreef DoomCow het volgende:
Afgelopen vrijdag hebben we deze een paar keer gespeeld:
[ afbeelding ]
Het is een social deduction spel (zoals weerwolven), maar leuker. Er is 1 Demon, en een aantal Miniions die het opnemen tegen het dorp (die allemaal een unieke rol hebben met een eigen vaardigheid) . Als de Demon dood gaat is het afgelopen. Spelers worden aangeraden om privé gesprekken te hebben met 2 of 3 gedurende de dag, en een dode speler blijft meespelen tot het einde. Ook is er een goede kans dat er valse informatie in het spel is. (De Fortune Teller bijvoorbeeld mag 's nachts 2 mensen aanwijzen en krijgt dan te horen of daar de Demon tussen zit. Maar 1 goede speler voelt ook aan als Demon) De Demon krijgt 3 rollen te zien die niet in het spel zitten, en dus veilig zijn om mee te bluffen, en hij kan deze ook doorgeven aan zijn Minion(s).
De storyteller (spelleider) heeft ook een behoorlijke invloed op het spel en kan wat sturen om de 2 zijdes in balans te houden.
Het spel werkt ook met enkele scenario's (scripts) die ieder met hun eigen rollen komen, en er zijn ook nog speciale rollen te gebruiken voor als er een speler later binnenkomt, of juist eerder weg moet gaan...
Al met al was het een leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar
Doen! Ik vind het een aanrader. Het is wel even een lange zit de eerste keer, maar hij wordt iedere keer leuker om te spelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ark Nova wil ik ook eens proberen. Ik weet dat op de spellenvereniging waarvan ik lid ben dat spel heeft
Machi Koro Legacy sowieso. Familiar Tales kan ook, maar dat is een vrij duur bordspel.quote:Op maandag 10 april 2023 18:12 schreef Meke het volgende:
Hoi! Hebben mensen hier een leuke tip voor een spel dat je in meerdere etappes/rondes/avonden kan spelen met z'n tweeėn?
Zoiets als Pandemic Legacy - die ken ik al, maar vraag me af of er meer zijn
Afgelopen vrijdag hebben we het weer gespeeld, maar met slechts 7 spelers (en een storyteller), wat het eigenlijk net iets te kort maakt (zeker voor het Bad Moon Rising script wat we gedaan hebben). Maar de planning is om het een maandelijks event te maken in de GameForce (te Eindhoven), dus als iemand het eens zou willen proberen ben je welkom om eens langs te komen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Volg het al een tijdje op youtube. Erg leuk.
Denk dat ik niet genoeg mensen ken die hiervoor open zouden staan, anders had ik het zeker geprobeerd.
Eindhoven is veel en veel te ver voor mij, maar dank je.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:23 schreef DoomCow het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag hebben we het weer gespeeld, maar met slechts 7 spelers (en een storyteller), wat het eigenlijk net iets te kort maakt (zeker voor het Bad Moon Rising script wat we gedaan hebben). Maar de planning is om het een maandelijks event te maken in de GameForce (te Eindhoven), dus als iemand het eens zou willen proberen ben je welkom om eens langs te komen.
@superkimmi iets voor jou?quote:Op maandag 27 maart 2023 11:43 schreef DoomCow het volgende:
Afgelopen vrijdag hebben we deze een paar keer gespeeld:
[ afbeelding ]
Het is een social deduction spel (zoals weerwolven), maar leuker. Er is 1 Demon, en een aantal Miniions die het opnemen tegen het dorp (die allemaal een unieke rol hebben met een eigen vaardigheid) . Als de Demon dood gaat is het afgelopen. Spelers worden aangeraden om privé gesprekken te hebben met 2 of 3 gedurende de dag, en een dode speler blijft meespelen tot het einde. Ook is er een goede kans dat er valse informatie in het spel is. (De Fortune Teller bijvoorbeeld mag 's nachts 2 mensen aanwijzen en krijgt dan te horen of daar de Demon tussen zit. Maar 1 goede speler voelt ook aan als Demon) De Demon krijgt 3 rollen te zien die niet in het spel zitten, en dus veilig zijn om mee te bluffen, en hij kan deze ook doorgeven aan zijn Minion(s).
De storyteller (spelleider) heeft ook een behoorlijke invloed op het spel en kan wat sturen om de 2 zijdes in balans te houden.
Het spel werkt ook met enkele scenario's (scripts) die ieder met hun eigen rollen komen, en er zijn ook nog speciale rollen te gebruiken voor als er een speler later binnenkomt, of juist eerder weg moet gaan...
Al met al was het een leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar
Wingspanquote:Op zondag 28 mei 2023 09:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Net Villianous en Wingspan + uitbreidingen besteld op bol.com
Ik heb al de Aziė uitbreiding. Het basisspel heb ik ontzettend vaak gespeeld. Ik heb Wingspan zelfs op steam aangeschaft en tig keer gespeeld.quote:
We hebben alle uitbreidingen van Wingspanquote:Op zondag 28 mei 2023 09:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb al de Aziė uitbreiding. Het basisspel heb ik ontzettend vaak gespeeld. Ik heb Wingspan zelfs op steam aangeschaft en tig keer gespeeld.
Dank voor je reactie, wel wat mensen via Facebook gevonden, maar dat komt ook nog niet van de grond.quote:Op donderdag 29 juni 2023 16:16 schreef LeNeHe het volgende:
@:Sdivad Op bordspelmania.eu staan op het forum onder het kopje samenspel wel wat topics over spellenclubs.
Misschien is daar iets te vinden voor je regio?
Of is er een spellenwinkel in de buurt? Daar kun je vaak ook spellen spelen of misschien kennen ze wel wat bordspelgroepjes.
Edit: ik zag dat ze er in ieder geval een D&D groep hebben die ook reguliere spellen speelt.
Ik heb hem vandaag voor het eerst gespeeld en hij is leukquote:Op dinsdag 4 april 2023 13:13 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Doen! Ik vind het een aanrader. Het is wel even een lange zit de eerste keer, maar hij wordt iedere keer leuker om te spelen eigenlijk.
Dat spel ziet er leuk uit.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren deze kickstarter bordspel binnen gekregen:
[ afbeelding ]
Door deze post heb ik deze ook gekocht omdat ie er zo leuk uit zietquote:Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren deze kickstarter bordspel binnen gekregen:
[ afbeelding ]
Dan vind je Fit to Print ook leuk! Nog even wachten voor hij uitkomt, vrienden van mij hebben de Kickstarter onlangs binnen gemeten maar hij komt ook gewoon in de winkels.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:57 schreef Aure het volgende:
Ikheb vorige week Galaxy Trucker gekregen en gespeeld, wat een leuk spel is datHet is een vernieuwde versie van een spel wat al een tijdje bestaat geloof ik. Het is er nog nirt van gekomen om het vaker te spelen, maar de eerste indruk was goed. Lekker chaotisch en erg grappig spel
De legacy’s waar wij heel veel plezier mee hebben gehad zijn Charterstone (ik vind het art work ook echt heel schattigquote:Op maandag 10 april 2023 18:12 schreef Meke het volgende:
Hoi! Hebben mensen hier een leuke tip voor een spel dat je in meerdere etappes/rondes/avonden kan spelen met z'n tweeėn?
Zoiets als Pandemic Legacy - die ken ik al, maar vraag me af of er meer zijn
Ik heb hem afgelopen vrijdag gespeeld en hij is idd leukquote:Op maandag 28 augustus 2023 23:08 schreef Aure het volgende:
[..]
Door deze post heb ik deze ook gekocht omdat ie er zo leuk uit zietGisteren gespeeld, tof spel!
De foto’s zien er heel tof uit! Heb je al gepland om hem te spelen ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Volgende Kickstarter bordspel is binnen: Septima. Vandaag al de componenten in de juiste tray krijgen. Verder ziet het spel vrij complex uit.
Ik hoop hem over 2 weken te kunnen spelen bij de spellenvereniging waar van ik lid ben. Anders ga ik een keer in het weekend de solomode uitproberen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:25 schreef Serinde het volgende:
[..]
De foto’s zien er heel tof uit! Heb je al gepland om hem te spelen ?
Ik heb gisteren the Fox experiment voor het eerst gespeeld, erg leuk. Mooi artwork en toffe dobbelstenen doen ook wel watsnel te begrijpen en ik kijk uit naar een tweede potje
In Leeuwarden. Ik weet niet of dat voor jou in de buurt isquote:
Nee helaasquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In Leeuwarden. Ik weet niet of dat voor jou in de buurt is
In Utrecht zal toch bordspellenverenigingen hebben?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
Nee helaasanders was ik een kijkje komen nemen!
Heb er wel een paar jaar gewoond (en er vlakbij opgegroeid) maar ben in 2005 vertrokken. Woon nu bij Utrecht.
Ja hoor, zat. Maar ik had het wel leuk gevondenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In Utrecht zal toch bordspellenverenigingen hebben?
Heb je machi koro legacy al gedaan?quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
De legacy’s waar wij heel veel plezier mee hebben gehad zijn Charterstone (ik vind het art work ook echt heel schattig) en The Rise of Queensdale. Voor de laatste wel heel veel moeite moeten doen om een Engelse versie te vinden, is al lang niet meer in print blijkbaar. Duitse versies worden meer aangeboden maar gezien de hoeveelheid tekst en verhaal bij een goede legacy, hadden we daar echt geen zin in
![]()
We wachten nu op Ticket to Ride Legacy wegens gebrek aan andere goede legacy games
*schrijft mee voor de kerstmanquote:Op zaterdag 4 november 2023 17:02 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Heb je machi koro legacy al gedaan?
Wij wachten ook op ticket to ride legacy.
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:02 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Heb je machi koro legacy al gedaan?
Wij wachten ook op ticket to ride legacy.
die vriend van me is niet leuk bij coöperatieve spellen dus Pandemic valt voor ons af. Ik was er wel benieuwd naar. Misschien dat ik ooit mijn man zo ver krijgquote:Op zaterdag 4 november 2023 17:17 schreef Meke het volgende:
[..]
*schrijft mee voor de kerstman![]()
Wij zijn nu halverwege met Pandemic Legacy, bevalt erg goed
Pandemic legacy vind ik echt leuk!quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:01 schreef Serinde het volgende:
[..]
die vriend van me is niet leuk bij coöperatieve spellen dus Pandemic valt voor ons af. Ik was er wel benieuwd naar. Misschien dat ik ooit mijn man zo ver krijg
Ik heb die niet gespeeld. Ik ga het kim voor je vragen, die heeft het er steeds over. En die haat overheersende dobbelspellen…quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?
Ik vond legacy leuk om te doen, maar het dobbelstenen element is niet anders bij legacy dan bij gewone machi koro helaas. Ik ben idd ook niet zo van de spelletjes waarbij je hele tactiek om zeep geholpen kan worden door 6 slechte worpenquote:Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?
Hoop het wel, maar die komt pas februari uit geloof ikquote:Op zondag 5 november 2023 08:18 schreef Sarabi het volgende:
Wij zijn ook echt fan van de Pandemic Legacy spellen. Is Ticket to Ride Legacy ook leuk voor 2 personen?
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidappquote:Op zondag 5 november 2023 08:30 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hoop het wel, maar die komt pas februari uit geloof ik
Zal de Engelse of Duitse versie zijn. Het spel is net uit en hij was op Spiel binnen een dag uitverkocht.quote:Op zondag 5 november 2023 08:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Deze is het dus niet? Want die lijkt nu al leverbaar.
Die is t geloof ik welquote:Op zondag 5 november 2023 08:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Deze is het dus niet? Want die lijkt nu al leverbaar.
Dat is m dus welquote:Op zondag 5 november 2023 08:34 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Die is t geloof ik welin mijn hoofd zat echt februari pas
Hmmm Engels zou niet zo'n probleem zijn. Duits iets meerquote:Op zondag 5 november 2023 08:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zal de Engelse of Duitse versie zijn. Het spel is net uit en hij was op Spiel binnen een dag uitverkocht.
Het is de nederlandse versie. Staat duidelijk als je zoekt op ticket to ride legacy wanneer het een andere taal is op bol.quote:Op zondag 5 november 2023 08:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
Jammer dat je met de zoom functie niet het kaartje kan lezen op de tweede afbeelding, dan kun je zien welke taal het is
Vertel ook even hier hoe spel is.quote:Op zondag 5 november 2023 08:41 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Het is de nederlandse versie. Staat duidelijk als je zoekt op ticket to ride legacy wanneer het een andere taal is op bol.
Maar als je twijfelt: morgen kan ik je met zekerheid alles zeggen, want heb m net besteld
Check! was weer leuk, paar spelletjes mee kunnen nemen waaronder Wolven (een van de spellen die ik wel wou halen).quote:Op zondag 5 november 2023 07:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zijn mensen die naar spellen spektakel zijn geweest?
Verder ben ik wel benieuwd naar ticket to ride legacy en Ark nova uitbreiding
Hopelijk ga ik er volgend jaar er heen. Wolven was vorig jaar op Spiel in 1 dag uitverkocht.quote:Op maandag 6 november 2023 10:13 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
Check! was weer leuk, paar spelletjes mee kunnen nemen waaronder Wolven (een van de spellen die ik wel wou halen).
Eerst even de demo gespeeld maar die is inderdaad zo leuk als wat ik wel verwacht had na het kijken van de playthrough
Jep, was leuk maar valt toch wel in het niet bij Spiel (waar ik 3 dagen was).quote:Op zondag 5 november 2023 07:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zijn mensen die naar spellen spektakel zijn geweest?
Verder ben ik wel benieuwd naar ticket to ride legacy en Ark nova uitbreiding
Als je 1 keer Spiel bent geweest, dan ben je verwend op het gebied van spellen beurzen.quote:Op maandag 6 november 2023 10:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Jep, was leuk maar valt toch wel in het niet bij Spiel (waar ik 3 dagen was).
Jepquote:Op maandag 6 november 2023 10:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als je 1 keer Spiel bent geweest, dan ben je verwend op het gebied van spellen beurzen.
Ja dat was het nu ook, rond een uur of 2 heb ik die gekocht toen waren er nog 8, hij was dat aan iemand uit aan het leggen toen ik en een ander iemand er een kochten, en die verkoper er stond zo van, uhmm ja er zijn er nog 6, wil je?quote:Op maandag 6 november 2023 10:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hopelijk ga ik er volgend jaar er heen. Wolven was vorig jaar op Spiel in 1 dag uitverkocht.
2 campagnes gespeeld. Wij zijn echt superenthousiast! Als je ticket to ride en legacy spellen kent, is het een supermakkelijke start met echt weinig lastige regels. Gelijk na het eerste spel krijg je de eerste leuke twists (ik ga niks spoilen) waardoor je verder wilquote:Op zondag 5 november 2023 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vertel ook even hier hoe spel is.![]()
Ik wil hem mogelijk aanschaffen. (Ook al heb ik weer teveel geld uitgegeven aan bordspellen op Kickstarter)
Oeh tofquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:53 schreef superkimmi het volgende:
[..]
2 campagnes gespeeld. Wij zijn echt superenthousiast! Als je ticket to ride en legacy spellen kent, is het een supermakkelijke start met echt weinig lastige regels. Gelijk na het eerste spel krijg je de eerste leuke twists (ik ga niks spoilen) waardoor je verder wil
Kan met zn tweetjes. En is competitief. En gedurende de campagnes kunnen er evt ook andere mensen meedoen. Aan het einde van alle 12 spellen hou je een speelbare versie over.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:36 schreef Meke het volgende:
[..]
Oeh tofKan dus met z'n tweeėn? En is het coöperatief of competitief?
Leuk te lezen! Wij doen legacy’s met zijn drieėn dus ben benieuwd naar onze ervaring. Nog niet gestart ivm ziekte perikelen en nu moet Bark Avenue eerst nog een keer op tafel komenquote:Op donderdag 30 november 2023 23:46 schreef superkimmi het volgende:
Wij hebben Ticket To Ride Legacy af! Vonden het echt een heel leuk spel en de nieuwe regels met elke toevoeging waren goed te volgen.
Wel is het zo dat naarmate het spel vordert, je elkaar eigenlijk weinig meer in de weg hoeft te zitten als je met 2 speelt. Dat maakt het iets minder spannend is en ben je meer je eigen spel aan het spelen.
Ik vergeet de hele tijd de adventskalender van WGG en 999 te checkenquote:Op zaterdag 2 december 2023 19:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Bij White Goblin Games is vandaag de deluxe versie van Flamecraft in de aanbieding. Jammer, want ik heb de gewone versie vorig jaar voor 35 euro gekocht op Spiel.
Oh godver. Ik vergeet dat ook steeds.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik vergeet de hele tijd de adventskalender van WGG en 999 te checken
Op hun eigen site in ieder geval niet. Misschien ook goed dat ik het niet weetquote:Op zaterdag 16 december 2023 13:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh godver. Ik vergeet dat ook steeds.
Kan ik ergens zien wat ik tot nu toe al gemist heb van WGG?
Ik heb hem. Hij is leuk. Lijkt veel wingspan, maar sommige gameplay elementen zijn anders.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef Aure het volgende:
Heeft iemand de net uitgekomen Wyrmspan? Is het wat?
Is het de moeite waard voor erbij of verschilt ie daarvoor niet genoeg?quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb hem. Hij is leuk. Lijkt veel wingspan, maar sommige gameplay elementen zijn anders.
Het laatstequote:Op vrijdag 26 april 2024 17:27 schreef Aure het volgende:
[..]
Is het de moeite waard voor erbij of verschilt ie daarvoor niet genoeg?
Een spel met drakenquote:Op zaterdag 27 april 2024 08:47 schreef Serinde het volgende:
Ik zou Wyrmspan wel eens willen spelen en heb het vermoeden dat een vriendin van me er toch wel voor zwicht![]()
Wij hebben deze week 3x Bardwood Grove gespeeld. De vrienden waar ik altijd speel, hebben ook een game tafel. Scheelt een hoop klaarleggen en opruimen. Erg leuk spel, heb het nog niet kunnen winnen maar mijn brein werkt momenteel ook niet optimaal en dan is Bardwood Grove net even te lastig om goed genoeg door te kunnen denken. Maar leuk en gezellig was het wel!
Gisteren ben ik met twee vriendinnen in Nieuwekerk ad IJssel geweest, bij de The Game-Inn. We hadden daar een high tea en hebben gespeeld:
Cahoots
Lucky Numbers (ken ik van BGA)
Wonder Woods (2x. Heb deze zelf ook)
Applejack
Was heel gezellig. Zou zoiets ook graag in de buurt op fietsafstand hebben! Als ik de Staatsloterij win, begin ik zo’n zaak
quote:Op zondag 26 mei 2024 09:54 schreef Serinde het volgende:
Ik ben geopereerd en kan/mag de komende weken heel weinig doen met mijn armen. Online bordspellen gaat goed![]()
Spelen jullie ook op boardgame arena?
Yes. egeltje85 ben ik daar.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:54 schreef Serinde het volgende:
Ik ben geopereerd en kan/mag de komende weken heel weinig doen met mijn armen. Online bordspellen gaat goed![]()
Spelen jullie ook op boardgame arena?
Over spellen met draken gesproken..quote:
Ik heb hem, maar nog niet gespeeld. Ik begreep wel van kennissen die de uitbreiding hebben dat het erg leuk speelt met de nieuwe circuits.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:06 schreef Aure het volgende:
Heeft iemand de uitbreiding van Heat, heavy rain, en is dat wat?
En flamecraft ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:04 schreef Aure het volgende:
[..]
Over spellen met draken gesproken..
Taverns & Dragons is heel leukmaar misschien had ik dat al eens gepost hier
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:04 schreef Aure het volgende:
[..]
Over spellen met draken gesproken..quote:maar misschien had ik dat al eens gepost hier
Ja, dat kan gewoon.quote:Op maandag 10 juni 2024 21:05 schreef Ynske het volgende:
Vraagje, hier zitten toch ook wel Catan spelers?
Mag je als je een Dorp - Straat - Straat - Straat heb staan een nieuw dorp tussen je tweede en derde straat bouwen?
Dus dat het Dorp - Straat - Straat - Dorp - Straat krijgt?
Wyrmspan heeft mooiere eierenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 09:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vorige week Wyrmspan weer gespeeld.
Gameplay leuker dan Wingspan.
Winspan heeft leuker thema met de vogels.
Verder heb ik het volgende aangeschaft:
https://www.e-raptor.pl/en_US/p/Insert-Woodcraft-UV-Print/2334
https://www.e-raptor.pl/en_US/p/Insert-Wyrmspan/2280
https://www.e-raptor.pl/en_US/p/Ark-Nova-Token-Set/2312
Dit komt dichtbij, ik heb hem te koop zien staan daarquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb van het weekend op Castlefest het spel Forest Shuffle gekocht.
Het zag er erg comfy uit.
Vanavond eens spelen als de kleine op bed ligt.
Nog iets meegenomen?quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:22 schreef drakin het volgende:
[..]
Dit komt dichtbij, ik heb hem te koop zien staan daar
Vooral boeken gekocht en gelijk laten signeren LIT / Gesigneerde boeken , in de gametent was het veel te warmquote:
Die wil ik wel eens proberen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 08:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, nu ook gespeeld. Kan met 2 (wat wij deden) tot 5. Lijkt me wat lastig met zoveel, aangezien het best wat ruimte inneemt.
Het is een ecologie spel. Je bouwt een bos, waarin alle kaartjes (organismen) een waarde hebben. Sommige een enkele bonus, andere een permanente bonus, sommige hebben elkaar nodig om punten te scoren etc.
Het nadeel is dat er veel informatie weergegeven moet worden op een klein kaartje. Dus veel met symbolen werken.
[ afbeelding ]
Spiel over 2 wekenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:41 schreef Morri2 het volgende:
Ik heb eigenlijk nu al weer zin in de spellenbeurzen in het najaar. Het start met Spiel in Essen. Ik zit nu al te kijken naar wat voor moois er nieuw is.
We hebben nu ook de Alpen-uitbreiding. Best grappig, even wat nieuwe beestjes en plantjes. Maar nu tot nu toe alleen met een gespeeld. Binnenkort eens wat mensen uitnodigen om met meer te spelen.quote:
Kopen: best wel wat via de auction van BGG als dat lukt, qua nieuw Dorfromantik Sakura en waarschijnlijk een paar spellen bij LittleHouseBoardgames en nog wat kleine promo's.quote:Op zondag 22 september 2024 09:33 schreef Aure het volgende:
Wat willen jullie heel graag uitproberen of kopen op Spiel?
Ga je een of meerdere dagen? Als je een dag gaat, probeer niet alle hallen te zien in die ene dag. Daar is geen tijd voor. Kijk naar je favo uitgevers, vink ze aan in de app en ga naar die hal.quote:Op maandag 23 september 2024 23:41 schreef FrankRicard het volgende:
Dit wordt mijn eerste keer Spiel, wel regelmatig op het Spellenspektakel geweest toen dat nog in Eindhoven was. Nog tips?
Mijn beknopte lijstje tot nu toe, eerst zien/uitproberen en dan eventueel kopen:quote:Op zondag 22 september 2024 09:33 schreef Aure het volgende:
Wat willen jullie heel graag uitproberen of kopen op Spiel?
Spiel is groot. Heeel heeeel groot. Kom heel vroeg en vetrek zo laat mogelijk. Of meerdere dagen. Plan van te voren.quote:Op maandag 23 september 2024 23:41 schreef FrankRicard het volgende:
Dit wordt mijn eerste keer Spiel, wel regelmatig op het Spellenspektakel geweest toen dat nog in Eindhoven was. Nog tips?
Hoe was het gisteren?quote:Op dinsdag 24 september 2024 17:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ga alleen de donderdag met een overnachting in Arnhem op de woensdag en de donderdag
Ik ben gisteren niet gegaan. Ik ben ziekquote:
Oh noo, beterschapquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 07:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben gisteren niet gegaan. Ik ben ziek
SETI heb ik gezien maar niet meegenomen. Beetje spijt van. Net als Galileo G.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:55 schreef Aure het volgende:
Die pijnlijke voeten heb ik ook!
En SETI, Farshore en Draftosaurus
Heee was jij er ook, leuk!quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SETI heb ik gezien maar niet meegenomen. Beetje spijt van. Net als Galileo G.
Aha, ik dacht al, ze zeiden wel uitverkocht maar zo druk vond ik t helemaal niet! Heb je dat ergens bij Spiel gelezen, van die 50.000 per dag?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:50 schreef Morri2 het volgende:
Qua drukte vond ik het meevallen op zaterdag, de enige dag dat ik kon. Die nieuwe beperkte toegang van 50.000 per dag is toch wel fijn. Zo zijn er niet 80.000 bezoekers of zo op zaterdag, en 40.000 op de andere dagen.
Ik heb een uitstekende dag gehad. Niet erg veel meegenomen; mijn kasten zitten vol, en ik ben erg kritisch geworden.
Voornamelijk een paar kleine, kortere spellen meegenomen. Uit ervaring weet ik dat die makkelijk op tafel komen en dus ook best veel gespeeld gaan worden. die zijn het geld dubbel en dwars waard. Vrienden en kennissen komen vaak toch al met de grote dozen.
@:egeltje1985 Bable is leuk! Die heb ik op Zuiderspel gespeeld, en toen meteen gebacked op Kickstarter. Grachtenpand overigens ook.
Op vrijdag. Wel met een beetje dubbel gevoel want toen we Essen binnenreden kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder was overleden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 07:12 schreef Aure het volgende:
[..]
Heee was jij er ook, leuk!
Ik wilde nog graag tea garden, maar die was al uitverkocht voordat ik er was
Gecondoleerdquote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Op vrijdag. Wel met een beetje dubbel gevoel want toen we Essen binnenreden kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder was overleden.
En na 1,5 uur ontplofte mijn hoofd en zijn we weer naar huis gegaan.
Ik heb Beyond the Horizon, Rebirth, uitbreidingen voor Darwin’s Journey, Newton, Through Ice And Snow, Ark Nova Mappack 2 en Sky Team Turbulence gehaald.
Sterktequote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Op vrijdag. Wel met een beetje dubbel gevoel want toen we Essen binnenreden kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder was overleden.
Ik heb Beyond the Horizon, Rebirth, uitbreidingen voor Darwin’s Journey, Newton, Through Ice And Snow, Ark Nova Mappack 2 en Sky Team Turbulence gehaald.
Oh nee zeg, gecondoleerd en veel sterkte Pquote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dank je wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh nee zeg, gecondoleerd en veel sterkte P
Vrienden hebben me op Darwins Journey gewezen en het spel is in rap tempo omhoog geklommen qua favoriet zijn bij mijquote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:59 schreef Serinde het volgende:
Gecondoleerd P
Ik ben zelf niet geweest maar de vriend waar ik wekelijks speel, wel. Ik ben heel benieuwd naar de mini-uitbreiding van Darwins Journey, echt een van mijn favoriete spellen
Hij heeft ook nog 2 puzzels van Wooden.City meegenomen, kijk er naar uit om die te lenen
Ergens gelezen ja. Niet het exacte aantal van 50.000, maar de brandweer was niet te spreken over de drukte de afgelopen jaren (vóór corona vooral) en wilde daar verandering in. Ik kan me niks ander voorstelllen dan dat er gewoon, vanwege de brandveiligheid, maximaal 50.000 personen per dag binnen mogen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Aha, ik dacht al, ze zeiden wel uitverkocht maar zo druk vond ik t helemaal niet! Heb je dat ergens bij Spiel gelezen, van die 50.000 per dag?
Bable is inderdaad leuk! We hebben het daar ook getest, en gefaald, maar zit goed in elkaar.
Sterkte ook van mij.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:21 schreef PdeHoog het volgende:
DankEn wat is de verdere buit op Spiel geweest bij jullie?
Een kennis heeft SETI en die speel ik daar wel, een dezer maanden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:04 schreef Aure het volgende:
Fijne buit wel Morri!
Ik heb SETI gekregen voor mijn verjaardag. Erg benieuwd naar. Niet zelf gespeeld op spiel, wel een tijdje naar gekeken.
Draftosaurus voor met de kinderen. Vooral de oudste snapt het al heel goed. Met de jongste van 3 speel ik het wel heel aangepast. Ik baalde er wel van dat de uitbreidingen uitverkocht waren.
In het hotel tijdens Spiel heb ik het inderdaad ook met een vriend gespeeld en dat was leuk ja! Fijn snel spelletje. Voor de decembermaand hoop ik de uitbreidingen te kunnen kopen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:47 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Een kennis heeft SETI en die speel ik daar wel, een dezer maanden.
Draftosaurus is leuk! Niet alleen met kinderen hoor!
Denk dat het ooit geleverd wordt. Het is te groot voor ze en miscommunicatiequote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Zijn er hier op Fok! meer backers van Adventures in Neverland?
Bekend van:
Hebben jullie toch nog stille hoop dat het alsnog geleverd gaat worden? Heb ze zelf twee keer in het verleden gezien op Zuiderspel en hou nog steeds hoop dat het er echt wel gaat komen, ondanks de overduidelijke incompetentie...
Ik heb die uitbreidingen van Draftosaurus bij diverse stands zien liggen op vrijdag (ook tegen het einde van de dag) Zelf niet gekocht omdat ik het basisspel prima vind voor wat het is en dat ik een uitbreiding niet echt als nodig zie. Binnenkort weer eens proberen met de kinderen (3 en 5) is al weer lang geleden dat ik die uit de kast heb gepakt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:04 schreef Aure het volgende:
Fijne buit wel Morri!
Ik heb SETI gekregen voor mijn verjaardag. Erg benieuwd naar. Niet zelf gespeeld op spiel, wel een tijdje naar gekeken.
Draftosaurus voor met de kinderen. Vooral de oudste snapt het al heel goed. Met de jongste van 3 speel ik het wel heel aangepast. Ik baalde er wel van dat de uitbreidingen uitverkocht waren.
Squirrel Away heb ik voor de kinderen samen gekocht. Degene die dit spel heeft ontworpen heeft dat voor zijn dochter gedaan en lijkt er goed over te hebben nagedacht. De kinderen krijgen het pas in december dus ik kan nog niet vertellen hoe het ze vergaat![]()
Roaring 20's is een kaartspelletje waarbij je op dino's moet bieden. Leek mij ook leuk voor met de oudste (groot dinoliefhebber). We moeten het nog wel uitproberen.
Farshore is een stand alone everdell versie en leek mij gewoon heel leukhij lag ergens voor 50 en dat leek wel een goede deal dus toen heb ik hem heel impulsief meegenomen hahaha.
(Het normale Everdell vind ik heel leuk om te spelen, dus dit komt vast ook goed)
Ik bedacht zaterdag pas dat ik die uitbreidingen ook wel wilde maar had alleen bij de uitgever zelf gekekenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:38 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik heb die uitbreidingen van Draftosaurus bij diverse stands zien liggen op vrijdag (ook tegen het einde van de dag) Zelf niet gekocht omdat ik het basisspel prima vind voor wat het is en dat ik een uitbreiding niet echt als nodig zie. Binnenkort weer eens proberen met de kinderen (3 en 5) is al weer lang geleden dat ik die uit de kast heb gepakt.
Zelf overigens qua nieuwe spellen alleen Botanicus gekocht nadat we hem daar gespeeld hadden. Verder nog onze eerste Unmatched gekocht (robin hood vs bigfoot, we hadden een andere variant daar voor het eerst gespeeld) Broom Service (niet gespeeld maar van Pfister en uit de Alea big box serie dus kon ik niet laten liggen voor 10 euro) en wat grut voor de kinderen.
Ik vind SETI ook zo tofquote:Op maandag 18 november 2024 18:31 schreef Serinde het volgende:
Ik heb Nunatak gekocht en vanmorgen voor het eerst gespeeld. Met zijn tweetjes waarbij je samen ook voor een derde fictieve speler speelt. Leuk mechanisme! Dat vind ik ook erg leuk aan Iwari met 2p .
Verder speelden we de afgelopen weken zowel Unconscious Mind als SETI een paar keer. Beiden erg tofwaarbij SETI wel echt mijn favoriet is.
Binnenkort beginnen we weer aan een legacy. Clank! dit keer.
Oh dat met die lichtjes is een goed idee. Nu natuurlijk op elke straathoek te koop. Ga ik als kleinigheidje meenemen. Ik speel op dinsdag altijd bij vrienden en het is hun spel. Wij spelen eigenlijk altijd met z’n drieėn en als SETI past dan moet UM ook lukken denk ik? Dinsdag speelden we met een kleine uitbreiding en toen werd wel krap. Het spel lag in de tafel en niet erop (game table), dan zou er nog iets meer ruimte zijn.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:14 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik vind SETI ook zo tofmijn vriend heeft mij keihard uitgelachen omdat ik kleine lichtjes heb gekocht om in de zon te stoppen
![]()
Unconscious mind leek mij ook leuk, maar ik weet serieus niet of het op onze tafel zou passen
Blood on the Clocktower is zeker prijzig, maar is het ook volkomen waard. In Eindhoven spelen we dit 2 keer per maand en dan meestal 2 of zelfs 3 potjes op een avond.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Een vraag: wij spelen in de familie regelmatig Weerwolven van Wakkerdam met veel plezier. Probleem hierbij is dat je eigenlijk minimaal 8 personen nodig hebt om het te kunnen spelen, en dat lukt niet altijd. Nu is er ook het spel Mafia, waarbij het aantal vereiste spelers lager ligt. Kent iemand het hier, en wat zijn de ervaringen?
Overigens zag ik ook het spel Blood on the Clocktower, wat ook erg leuk lijkt, maar ¤ 175 euro voor een spel is wel hoog, al ziet het er wel prachtig uit. Heeft iemand hier dat toevallig gespeeld?
Ik ken het spel niet maar de prijs op Crowdfinder.be is 150. Als je toevallig in de buurt van een afhaalpunt woont, kost de verzending ook niks (de vriend waar ik op dinsdag speel is afhaalpunt. Zo handigquote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Een vraag: wij spelen in de familie regelmatig Weerwolven van Wakkerdam met veel plezier. Probleem hierbij is dat je eigenlijk minimaal 8 personen nodig hebt om het te kunnen spelen, en dat lukt niet altijd. Nu is er ook het spel Mafia, waarbij het aantal vereiste spelers lager ligt. Kent iemand het hier, en wat zijn de ervaringen?
Overigens zag ik ook het spel Blood on the Clocktower, wat ook erg leuk lijkt, maar ¤ 175 euro voor een spel is wel hoog, al ziet het er wel prachtig uit. Heeft iemand hier dat toevallig gespeeld?
Mafia geen ervaring mee, maar een alternatief voor Weerwolven waarin je ook nog wat rollen hebt is Saboteur. Die is erg leuk omdat je niemand kunt vertrouwen tijdens het spelquote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Secret Hitler misschien een optie?quote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Ja, die spelen we ook al, ook erg leuk. Alleen spreekt het thema sommigen iets minder aan.quote:Op maandag 25 november 2024 02:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Secret Hitler misschien een optie?
Basisversie is leuker imho. Guilty Pleasure zitten teveel 1dagsvliegen tussen.quote:Op maandag 9 december 2024 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Even een vraagje voor de kenners; wij hebben onlangs Hitster: Guilty Pleasures cadeau gekregen. Hartstikke gaaf en veel leuke (bekende) nummers uit allerlei jaren.
Wat ik mij nou afvraag: is voor het 'gemiddelde' publiek de basisversie van Hitster leuker of deze variant (Guilty Pleasures?). We zoeken eigenlijk gewoon een spel waarbij iedereen tussen de 15 en 70 wel iets herkent.
De basis versie is zeer geschikt. Verschillende genres en verschillende decennia aan muziek (gaat van jaren 40 tot ongeveer nu).quote:Op maandag 9 december 2024 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Even een vraagje voor de kenners; wij hebben onlangs Hitster: Guilty Pleasures cadeau gekregen. Hartstikke gaaf en veel leuke (bekende) nummers uit allerlei jaren.
Wat ik mij nou afvraag: is voor het 'gemiddelde' publiek de basisversie van Hitster leuker of deze variant (Guilty Pleasures?). We zoeken eigenlijk gewoon een spel waarbij iedereen tussen de 15 en 70 wel iets herkent.
Ah oke top, weet ik voldoendequote:Op maandag 9 december 2024 12:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De basis versie is zeer geschikt. Verschillende genres en verschillende decennia aan muziek (gaat van jaren 40 tot ongeveer nu).
Ik snap om eerlijk te zijn de titel ook niet helemaal.. er staan hele gangbare titels op; geen idee wat dan precies het predicaat 'guilty pleasures' bepaalt..quote:Op maandag 9 december 2024 13:35 schreef Serinde het volgende:
Ik vind de basisversie ook een hoger gehalte guilty pleasures hebben dan de versie met die naam eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |