Secret Hitler misschien een optie?quote:Op donderdag 21 november 2024 15:56 schreef Jester65 het volgende:
Een vraag: wij spelen in de familie regelmatig Weerwolven van Wakkerdam met veel plezier. Probleem hierbij is dat je eigenlijk minimaal 8 personen nodig hebt om het te kunnen spelen, en dat lukt niet altijd. Nu is er ook het spel Mafia, waarbij het aantal vereiste spelers lager ligt. Kent iemand het hier, en wat zijn de ervaringen?
Overigens zag ik ook het spel Blood on the Clocktower, wat ook erg leuk lijkt, maar ¤ 175 euro voor een spel is wel hoog, al ziet het er wel prachtig uit. Heeft iemand hier dat toevallig gespeeld?
Ja, die spelen we ook al, ook erg leuk. Alleen spreekt het thema sommigen iets minder aan.quote:Op maandag 25 november 2024 02:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Secret Hitler misschien een optie?
Basisversie is leuker imho. Guilty Pleasure zitten teveel 1dagsvliegen tussen.quote:Op maandag 9 december 2024 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Even een vraagje voor de kenners; wij hebben onlangs Hitster: Guilty Pleasures cadeau gekregen. Hartstikke gaaf en veel leuke (bekende) nummers uit allerlei jaren.
Wat ik mij nou afvraag: is voor het 'gemiddelde' publiek de basisversie van Hitster leuker of deze variant (Guilty Pleasures?). We zoeken eigenlijk gewoon een spel waarbij iedereen tussen de 15 en 70 wel iets herkent.
De basis versie is zeer geschikt. Verschillende genres en verschillende decennia aan muziek (gaat van jaren 40 tot ongeveer nu).quote:Op maandag 9 december 2024 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Even een vraagje voor de kenners; wij hebben onlangs Hitster: Guilty Pleasures cadeau gekregen. Hartstikke gaaf en veel leuke (bekende) nummers uit allerlei jaren.
Wat ik mij nou afvraag: is voor het 'gemiddelde' publiek de basisversie van Hitster leuker of deze variant (Guilty Pleasures?). We zoeken eigenlijk gewoon een spel waarbij iedereen tussen de 15 en 70 wel iets herkent.
Ah oke top, weet ik voldoendequote:Op maandag 9 december 2024 12:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De basis versie is zeer geschikt. Verschillende genres en verschillende decennia aan muziek (gaat van jaren 40 tot ongeveer nu).
Ik snap om eerlijk te zijn de titel ook niet helemaal.. er staan hele gangbare titels op; geen idee wat dan precies het predicaat 'guilty pleasures' bepaalt..quote:Op maandag 9 december 2024 13:35 schreef Serinde het volgende:
Ik vind de basisversie ook een hoger gehalte guilty pleasures hebben dan de versie met die naam eigenlijk
Flip 7. Leuk kaartspel, of zoals ze zelf zeggen het allerbeste kaartspel aller tijden. Speelt vlot, je hebt het snel door, iedereen kan meedoen. Je moet omstebeurt kaarten pakken om zo punten te halen, pak je een dubbele kaart dan ben je af voor die ronde. En nog wat kaarten waarmee je extra punten kunt scoren of elkaar dwars kunt zitten. In het begin denk je 'is dit alles (oehoehoehoe)' maar dan heb je al snel dat je 'nog een kaart' pakt, af bent en je met zn allen aan tafel aan t lachen bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips voor een leuk spel, dat niet superlang duurt?
Het moet leuk en uitdagend zijn voor volwassenen, maar ook voor kinderen leuk zijn (kind is 8 jaar, maar speelt ook spellen die vanaf 10 zijn).
Ik heb net allerlei reviewfilmpjes en uitleggen over Castle Combo en Captain Flip zitten kijken, maar vind het toch lastig.
Spellen die we nu vaak spelen: Beverbende, Qwixx, Sixto, Keer op Keer, Dizzle, Z3bra, Bohnanza. Vooral dus spellen die niet heel lang duren en waarvan we er een aantal achter elkaar doen.
Point salad spelen we vaak met onze 7 jarige. Het was ook een grote hit bij het laatste kampeer tripje bij zowel de jeugd als de volwassenen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Het moet leuk en uitdagend zijn voor volwassenen, maar ook voor kinderen leuk zijn (kind is 8 jaar, maar speelt ook spellen die vanaf 10 zijn).
Ik heb net allerlei reviewfilmpjes en uitleggen over Castle Combo en Captain Flip zitten kijken, maar vind het toch lastig.
Spellen die we nu vaak spelen: Beverbende, Qwixx, Sixto, Keer op Keer, Dizzle, Z3bra, Bohnanza. Vooral dus spellen die niet heel lang duren en waarvan we er een aantal achter elkaar doen.
Splendor en Flamecraft. Duren niet lang en zijn ook niet ingewikkeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
Niet meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:38 schreef Aure het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe spellen die ik komend weekend op Spiel moet bekijken? 😊
Was het nog een beetje te doen qua drukte? Ik vond het vorig jaar zo asociaal druk dat ik besloten heb om maar eens een jaartje over te slaan. Zoveel lawaai en mensen per m2 dat het simpelweg niet leuk meer was.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Niet meer.maar mijn aankopen zijn geworden:
- Goblin Laundromat, l'oaf en medievallons (Kickstarter)
- covenant
- firefighters on duty
- beast uitbreiding
- fortunes of scoundrel bay
- escape the dark last of us
- dying message
- orapa mining
- a carnivore did it
- etherstone
Railroad tilesquote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:38 schreef Aure het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe spellen die ik komend weekend op Spiel moet bekijken? 😊
Met de extra hal was t wat beter, maar hal 3 blijft erg druk behalve later in de middag. Met behulp van de app had ik een voorselectie gemaakt en heb alles wel kunnen zien wat ik wilde zien. Maar zeker niet alles kunnen testen. En het blijft gewoon een bombardement aan prikkels. Kleuren. Mensen. Dingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 11:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Was het nog een beetje te doen qua drukte? Ik vond het vorig jaar zo asociaal druk dat ik besloten heb om maar eens een jaartje over te slaan. Zoveel lawaai en mensen per m2 dat het simpelweg niet leuk meer was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |