SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je mist het tweede deel van de quote, die is net zo bizar:quote:Dit is gewoon letterlijk niet waar. Is ze de grote afname van het aantal mensen in de ziekenhuizen en de miljoenen boosters opeens vergeten?quote:Bleekers-Rovers: ,,Vooropgesteld: ik vind het goed dat aan de scholen prioriteit wordt gegeven. Maar feitelijk is de uitgangssituatie niet heel anders dan enkele weken geleden toen ze eerder dicht moesten. Dus ik maak me wel zorgen, nu je ziet dat de besmettingscijfers oplopen en ook in Engeland het aantal ziekenhuisopnames toeneemt. Hier hebben we nog steeds in de ziekenhuizen bij lange na geen normale situatie.’’![]()
Gaat het dan om 46 mutaties t.o.v. Delta of t.o.v. Omicron? Met andere woorden: zit er overlap tussen deze mutaties en die van Omicron?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:02 schreef jcdragon het volgende:
En toen was er weer een nieuwe variant![]()
De komende maanden zijn cruciaal om deze variant te onderzoeken![]()
[ twitter ]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik heb nog nooit een woord gehoord over het (op termijn) afschaffen van het coronabewijs. Dat alleen al stemt me niet gunstig. Het probleem is nu vooral weer dat ze toch mensen weer dwingen om die booster te nemen, want anders raken ze hun groene vinkje kwijt.
Dus: dubbel gevaccineerd heeft straks dezelfde status als ongevaccineerd. Ik vind het een behoorlijk eng idee dat overheden op deze manier per burger mogen en kunnen bepalen of er een bepaalde deur (horeca, concerten, enz) voor ze open gaat of niet.
En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje.![]()
Dat komt echt vrijwel niet voor. Zie pagina 81:quote:Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef TLC het volgende:
[..]
Je denkt dat er geen 'jongere' mensen last hebben van corona / er aan zijn overleden ?
Nou dat is pas een '' waard
https://www.rivm.nl/sites(...)11228_1206_final.pdf![]()
Uiteindelijk krijgt iedereen een keer corona, dus waarom zou je kinderen (die er waarschijnlijk geen/weinig last van hebben) niet naar school sturen/willen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:01 schreef Sfancta het volgende: Grote onzin dat de basisscholen opengaan, zeg ik als vader van 3. Lekker de zooi weer bij elkaar besmetten hier thuis.
Een keer een week missen omdat ze zelf ziek zijn, een vriendje of de juf lijkt me altijd beter dan nu weken dicht om in februari/maart alsnog in het zelfde schuitje te zitten.
En voor jezelf, je hebt de mogelijkheid om je in optima forma te beschermen middels een vaccin dan wel om zelf je eigen contacten tot een minimum te beperken.
Als je niet wilt dat ze oma besmetten kun je ze altijd zelftesten laten doen of ipv daarheen om op te passen naar de bso sturen.
Want als je ze nu thuis laat zitten ze weken zonder fatsoenlijk onderwijs/hun sociale contacten.
En als ze dan in februari/maart wel zouden opengaan is er daadwerkelijk niks veranderd aan de situatie zoals die er nu ligt.![]()
Tja, er zijn mensen die hiervoor gewaarschuwd hebben, maar werden weggezet als wappies en onzinverkondigers. Helaas, de qr-code blijft.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:14 schreef Johannes788 het volgende:
Ik heb nog nooit een woord gehoord over het (op termijn) afschaffen van het coronabewijs. Dat alleen al stemt me niet gunstig. Het probleem is nu vooral weer dat ze toch mensen weer dwingen om die booster te nemen, want anders raken ze hun groene vinkje kwijt.
Dus: dubbel gevaccineerd heeft straks dezelfde status als ongevaccineerd. Ik vind het een behoorlijk eng idee dat overheden op deze manier per burger mogen en kunnen bepalen of er een bepaalde deur (horeca, concerten, enz) voor ze open gaat of niet.
En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje.![]()
Iedereen links van VVD / CDA zit sowieso in een ernstige vorm van maakbaarheidsdenken, ook al maken de experten modellen op die helemaal fout zijn, keer op keer......... Toch hè, weten ze zeker dat het allemaal heel zinvol is.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Het luistert allemaal wel vreselijk nauw zo te lezen. Alsof de huidige maatregelen zo zijn uitgekiend dat ervan afwijken desastreus zou zijn. Wat een arrogantie."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hier ook, ik ga echt niet nog 2 maanden alleen maar wat binnen zitten in Nederland omdat een stel clowns in Den Haag geen ruggengraat heeft en er een stel amateurs wat modelletjes mag tekenen die nooit kloppen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef _serial_ het volgende:
Toch maar eens wat meer werk gaan maken voor een vroege voorjaars (werk) vakantie.
Een lockdown van nog 2 maanden ga ik niet zo goed trekken.![]()
Ja, hou maar een referendum... O wacht.... Lol.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:14 schreef Johannes788 het volgende:
En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik zie Hugo nog heel stellig verkondigen dat we de QR eigenlijk niet willen maar het nu eenmaal moet en we er zo snel mogelijk vanaf willen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die hiervoor gewaarschuwd hebben, maar werden weggezet als wappies en onzinverkondigers. Helaas, de qr-code blijft.
Dat was wat, 5/6 maanden terug?![]()
Ja we blijven gewoon ijverig zoeken naar nieuwe voorwendselen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je mist het tweede deel van de quote, die is net zo bizar:
[..]
Dit is gewoon letterlijk niet waar. Is ze de grote afname van het aantal mensen in de ziekenhuizen en de miljoenen boosters opeens vergeten?I'll give you something to do![]()
Niet meer dan de griep.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef TLC het volgende:
[..]
Je denkt dat er geen 'jongere' mensen last hebben van corona / er aan zijn overleden ?
Nou dat is pas een '' waard
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Over twee maanden begint dat circus gewoon weerquote:Op maandag 3 januari 2022 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zie Hugo nog heel stellig verkondigen dat we de QR eigenlijk niet willen maar het nu eenmaal moet en we er zo snel mogelijk vanaf willen.
Dat was wat, 5/6 maanden terug?![]()
![]()
Men wilt vooral snel van Hugo af, daarom staat er nu een bewakingspost van de politie voor zijn huis.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zie Hugo nog heel stellig verkondigen dat we de QR eigenlijk niet willen maar het nu eenmaal moet en we er zo snel mogelijk vanaf willen.
Dat was wat, 5/6 maanden terug?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
63 mensen jonger dan 40 overleden aan corona sinds het begin van de pandemie. Nou poeh, het is wat zeg.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat komt echt vrijwel niet voor. Zie pagina 81:
https://www.rivm.nl/sites(...)11228_1206_final.pdf
En zelfs al zou je dat getal x3 doen vanwege gemiste gevallen en dergelijke, dan nog is het een totaal verwaarloosbaar aantal. Klinkt hard, maar is wel zo.![]()
Onder de 40 gaan ze niemand missen, iedereen zal in dat geval opgenomen worden in het ziekenhuis eerst.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
63 mensen jonger dan 40 overleden aan corona sinds het begin van de pandemie. Nou poeh, het is wat zeg.
En zelfs al zou je dat getal x3 doen vanwege gemiste gevallen oid, dan nog is het een totaal verwaarloosbaar aantal. Klinkt hard, maar is wel zo.
En je corrigeert ook niet voor onderliggend lijden in dit geval, vraag me af of je nog wat overhoudt als je dat wegtrimmed.
Maar de griep pakt ook af en toe een gezond jong iemand dus er zal best wat overblijven.
Daarnaast is er ook niet gecorrigeerd voor mensen die al geprikt zijn, onder de dubbel gevaccineerden onder de 40 ligt het aantal allicht op 0."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza? Hoe veel gaan dood aan andere ziektes? Hoe veel plegen zelfmoord jaarlijks? Auto-ongelukken?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
63 mensen jonger dan 40 overleden aan corona sinds het begin van de pandemie. Nou poeh, het is wat zeg.
En zelfs al zou je dat getal x3 doen vanwege gemiste gevallen en dergelijke, dan nog is het een totaal verwaarloosbaar aantal. Klinkt hard, maar is wel zo.
Ben wel benieuwd hoe die 63 verschilt met andere doodsoorzaken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op de lange en korte termijn. We gaan als record lockdown in de boeken en ik weet niet of je daar zo trots op wilt zijn als land.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onder de 40 gaan ze niemand missen, iedereen zal in dat geval opgenomen worden in het ziekenhuis eerst.
En je corrigeert ook niet voor onderliggend lijden in dit geval, vraag me af of je nog wat overhoudt als je dat wegtrimmed.
Maar de griep pakt ook af en toe een gezond jong iemand dus er zal best wat overblijven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het zou me niets verbazen wanneer er in diezelfde leeftijdscategorie en in diezelfde periode meer aan kanker overleden personen te betreuren zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En zelfs al zou je dat getal x3 doen vanwege gemiste gevallen en dergelijke, dan nog is het een totaal verwaarloosbaar aantal. Klinkt hard, maar is wel zo.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
ik wil nu ook wel eens de griep cijfers naast de cijfers van de huidige omicron zien eigenlijk....quote:Op maandag 3 januari 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza? Hoe veel gaan dood aan andere ziektes? Hoe veel plegen zelfmoord jaarlijks? Auto-ongelukken?
Ben wel benieuwd hoe die 63 verschilt met andere doodsoorzaken.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Die "nieuwe" variant hebben ze al in november ontdekt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Wil je nu zeggen dat het OMT geen verstandig advies uitvaardigd? Werkelijk?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:27 schreef _serial_ het volgende:
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op de lange en korte termijn. We gaan als record lockdown in de boeken en ik weet niet of je daar zo trots op wilt zijn als land."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op maandag 3 januari 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza? Hoe veel gaan dood aan andere ziektes? Hoe veel plegen zelfmoord jaarlijks? Auto-ongelukken?
Ben wel benieuwd hoe die 63 verschilt met andere doodsoorzaken.![]()
![]()
Nu ik erover nadenk, hebben we tussen oktober 2020 en nu überhaupt een periode gehad zonder maatregelen?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op de lange en korte termijn. We gaan als record lockdown in de boeken en ik weet niet of je daar zo trots op wilt zijn als land.![]()
Waar zie je mij dat precies zeggen?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat het OMT geen verstandig advies uitvaardigd? Werkelijk?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het land met (op dit moment) het record aantal dagen in lockdown is toch het succesverhaal Australië?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op de lange en korte termijn. We gaan als record lockdown in de boeken en ik weet niet of je daar zo trots op wilt zijn als land.![]()
650 +- verkeersdoden per jaar... over Er zijn zo'n 8,5 miljoen personenauto's in Nederland..... 0.0007647% kom je dan op uit ofwel 1 per 130kquote:Op maandag 3 januari 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe die 63 verschilt met andere doodsoorzaken.
1500 mensen zelfmoord, 500 voor de trein.... Influenza heeft een IFR vergelijkbaar met een milde Covid-19 virusJwz.
Als je naar dodelijkheid kijkt gaat het helemaal nergens over."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
In grotemensenlanden als België of Duitsland, in nederlandje blijft de komende maanden alles op slot.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef galantis het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)accinatiebewijs.html
Benieuwd waar je die kan gaan gebruiken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹quote:Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk, hebben we tussen oktober 2020 en nu überhaupt een periode gehad zonder maatregelen?![]()
Vastgelopen zorg is een stuk schadelijkerquote:Op maandag 3 januari 2022 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Aan het copy-pasten uit het Tweakers topic?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:14 schreef Johannes788 het volgende:
Als lockdowns kort en lange termijn meer schade doet dan goed dan kan het OMT dat toch nooit rationeel adviseren.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat precies zeggen?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Omikron maakt minder ziek en kan een virus zijn “waarmee we kunnen leren leven”.Willem Engel gaat met zijn wappiegelul weer eens lijnrecht in tegen de OMT-boodschap en denkt het weer eens beter te weten, schandalig.quote:dit lijkt eerder golf van afwezigheden dan van hospitalisaties te worden
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Ik geloof dat het 2 weken was rondom de dansen met janssen piek.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk, hebben we tussen oktober 2020 en nu überhaupt een periode gehad zonder maatregelen?
De rest was nog altijd met enige beperkingen van sluitingstijden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat verschilt nogal per jaar.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza?
.
Ene jaar enkele honderden op de hele bevolking, andere jaar enkele duizenden.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleemquote:Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹![]()
Als je geen kerona hebt heb je sowieso al geen recht meer op zorg, dus dat argument heeft al lang aan kracht ingeboet.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vastgelopen zorg is een stuk schadelijker“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Die doden kunnen we mooi voorkomen met preventieve lockdownsquote:Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat verschilt nogal per jaar.
Ene jaar enkele honderden op de hele bevolking, andere jaar enkele duizenden.![]()
![]()
![]()
er zit nu gewoon een verloop datum op je QR-code, dus ik snap het niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef galantis het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)accinatiebewijs.html
Benieuwd waar je die kan gaan gebruiken.![]()
En die 2 weken was met het CTB wat in feite ook een maatregel is.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat het 2 weken was rondom de dansen met janssen piek.
De rest was nog altijd met enige beperkingen van sluitingstijden.I'll give you something to do![]()
Weet je zeker dat je niet Marc van Ranst citeert nu?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Willem Engel gaat met zijn wappiegelul weer eens lijnrecht in tegen de OMT-boodschap en denkt het weer eens beter te weten, schandalig."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
je bent 12?quote:Wat is dit voor onzin?quote:hebt heb je sowieso al geen recht meer op zorg, dus dat argument heeft al lang aan kracht ingeboet.![]()
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet Marc van Ranst citeert nu?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Niet gevaccineerden onder de vijftig leggen geen druk op de zorg, vijftigers en ouder van Hubert Bruls-achtige proporties echter wel.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleem“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Testen alleen gaat het niet meer worden. 2 vaccins en test voor een beetje vermaak, of 2 vaccins en booster.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹![]()
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen? De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleem
Er is een onderzoek geweest in the Lancet, na de tweede prik hebben mannen onder de veertig jaar meer kans om myocarditis te ontwikkelen. Fijn hoor!
Die jongeren zijn echt geen probleem, aangezien er 60 mensen onder de 40 overleden zijn aan corona in de afgelopen twee jaar. Er overlijden er meer in het verkeer. Dat dan ook maar verbieden?![]()
Nou dan wordt die parallelle samenleving een beter idee.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Testen alleen gaat het niet meer worden. 2 vaccins en test voor een beetje vermaak, of 2 vaccins en booster.![]()
Volgens mij nog steeds nietquote:Op maandag 3 januari 2022 22:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zit nu gewoon een verloop datum op je QR-code, dus ik snap het niet.![]()
Ondertussen staan ze in België, net als andere landen op het punt de quarantaine en het testbeleid te versoepelen, hier verlengen we de lockdown, verschil moet er wezen.
Beslissing over soepelere test- en quarantaineregels volgt morgen pas: “Mogelijk onderscheid tussen wie wel al boosterprik kreeg, en wie nog niet”wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Niemand die het antwoord weet.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?![]()
https://www.nature.com/ar(...)utm_content=deeplinkquote:Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen? De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?
Er is een onderzoek geweest in the Lancet, na de tweede prik hebben mannen onder de veertig jaar meer kans om myocarditis te ontwikkelen. Fijn hoor!
Die jongeren zijn echt geen probleem, aangezien er 60 mensen onder de 40 overleden zijn aan corona in de afgelopen twee jaar. Er overlijden er meer in het verkeer. Dat dan ook maar verbieden?
Sowieso hebben wij in het wappie topic ook al gezien dat het aantal non-covid deaths onder 15-19 jarigen in de UK was gestegen met 50% in 2021 vergeleken met 2020.
indien nodig.. wat is je probleem?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen?onzin. Net booster grhad, minder bijwerkingen dan de vorigequote:De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?kans op hetzelfde bij covid ligt vele malen hoger. Fijn hèquote:Er is een onderzoek geweest in the Lancet, na de tweede prik hebben mannen onder de veertig jaar meer kans om myocarditis te ontwikkelen. Fijn hoor!Non-argument. Slappe redenatie zelfs voor jouquote:Die jongeren zijn echt geen probleem, aangezien er 60 mensen onder de 40 overleden zijn aan corona in de afgelopen twee jaar. Er overlijden er meer in het verkeer. Dat dan ook maar verbieden?![]()
Misschien moeten er nog wat meer veeartsen in het OMT opgenomen worden, voor een doosje wijn is Osterhaus vast bereid aan te schuiven.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Er is een reden dat dat in bnw staatquote:Op maandag 3 januari 2022 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.nature.com/ar(...)utm_content=deeplink
Sowieso hebben wij in het wappie topic ook al gezien dat het aantal non-covid deaths onder 15-19 jarigen in de UK was gestegen met 50% in 2021 vergeleken met 2020.
[ afbeelding ]![]()
Wat is jouw probleem, jij bepaalt niet wat nodig is voor een ander, zeker niet als dat voorwaarden betreft die te maken heeft met zijn of haar fundamentele rechten.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Boosterprik anders geen vinkje en ben je onderdeel van de nieuwe lichting wappie vanaf Feb 2022.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:43 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen staan ze in België, net als andere landen op het punt de quarantaine en het testbeleid te versoepelen, hier verlengen we de lockdown, verschil moet er wezen.
Beslissing over soepelere test- en quarantaineregels volgt morgen pas: “Mogelijk onderscheid tussen wie wel al boosterprik kreeg, en wie nog niet”![]()
N=1.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef devlinmr het volgende:
onzin. Net booster grhad, minder bijwerkingen dan de vorige
Er lijkt een nieuwe variant verschenen waarover wat zorgen geuit worden...And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
En die groeit al, kwestie van interesses delen met mensen die niet zo bang doen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou dan wordt die parallelle samenleving een beter idee.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Heb je ook inhoudelijk argumenten of kun je alleen maar mensen die slimmer zijn dan jij en meer kennis mbt virussen hebben dan wie dan ook op fok aanvallenquote:Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien moeten er nog wat meer veeartsen in het OMT opgenomen worden, voor een doosje wijn is Osterhaus vast bereid aan te schuiven.![]()
Omicron gaat rond als de laffe variant, snel een nieuwe zoeken om angst te verkopen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:47 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Er lijkt een nieuwe variant verschenen waarover wat zorgen geuit worden...
[ twitter ]![]()
Dit. Daarom zouden meer mensen heel fel hier op moeten zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:14 schreef Johannes788 het volgende:
En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Al besproken, klassiek gevalletje op leugens gebaseerde fear-porn door de zoveelste nitwit op twitter. In september al voor het eerst vastgesteld. Als dit daadwerkelijk zo erg was als ze zeggen waren we allang allemaal dood.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:47 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[ twitter ]
Dat al die aandachtsgeile figuren als Yorick en Kirsten en meteen bovenop springen kon je ook wel verwachten.![]()
Stuur Omicron even langs daar.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:47 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[ twitter ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weet je nog ergens in het begin die burgermeester of OMT lid, weet niet precies meer, die bij Op1 zei van ik ken jonge mensen die aan covid gestorven zijn?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
650 +- verkeersdoden per jaar... over Er zijn zo'n 8,5 miljoen personenauto's in Nederland..... 0.0007647% kom je dan op uit ofwel 1 per 130k
1500 mensen zelfmoord, 500 voor de trein.... Influenza heeft een IFR vergelijkbaar met een milde Covid-19 virusJwz.
Als je naar dodelijkheid kijkt gaat het helemaal nergens over.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Prima negeer ik dit gewoon.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Al besproken, klassiek gevalletje op leugens gebaseerde fear-porn door de zoveelste nitwit op twitter. In september al voor het eerst vastgesteld. Als dit daadwerkelijk zo erg was als ze zeggen waren we allang allemaal dood. [ twitter ]
Dat al die aandachtsgeile figuren als Yorick en Kirsten en meteen bovenop springen kon je ook wel verwachten.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Na een geconstateerde Covid besmetting, gemiddeld genomen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef devlinmr het volgende:
kans op hetzelfde bij covid ligt vele malen hoger. Fijn hè
Maar de risico's lopen met leeftijd op van Covid, en de de risico's van die bijwerkingen lopen juist af met de leeftijd voor de vaccinaties.
En de groep loopt helemaal geen bijzonder risico van Covid, we zitten het serieus nu nog allemaal uit te zoeken wat nou de echte statistieken zijn en we gaan alvast 5-11 jarigen prikken, hou toch op, klopt niks van."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
50% van Nederland heeft overgewichtquote:Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet gevaccineerden onder de vijftig leggen geen druk op de zorg, vijftigers en ouder van Hubert Bruls-achtige proporties echter wel.
15 % is ongevaccineerd
Ongevaccineerden bezetten 70% van de IC
Mag jij mij vertellen welke groep oververtegenwoordigd is![]()
Hoef je niet zo wappie voor te wezen. De hele infra opgetuigd en een prachtig pressie middel.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tja, er zijn mensen die hiervoor gewaarschuwd hebben, maar werden weggezet als wappies en onzinverkondigers. Helaas, de qr-code blijft.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat mag niet benoemd worden zonder dat je kop er afgeschoten wordt.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
50% van Nederland heeft overgewicht
15 % is ongevaccineerd
Mag jij mij vertellen welke groep oververtegenwoordigd iswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Geen idee wat voor een punt je probeert te maken.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Na een geconstateerde Covid besmetting, gemiddeld genomen.
Maar de risico's lopen met leeftijd op van Covid, en de de risico's van die bijwerkingen lopen juist af met de leeftijd voor de vaccinaties.
En de groep loopt helemaal geen bijzonder risico van Covid, we zitten het serieus nu nog allemaal uit te zoeken wat nou de echte statistieken zijn en we gaan alvast 5-11 jarigen prikken, hou toch op, klopt niks van.
Vast weer geen![]()
Antivaxxers denken een ander slachtoffer te hebben gevonden om hun egoïsme op af te wentelenquote:Op maandag 3 januari 2022 22:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat mag niet benoemd worden zonder dat je kop er afgeschoten wordt.![]()
Jeuww, je hebt het lang vol gehouden maar de laatste tijd strooi ik wat eerder met blocks op Fok, houdoe Devlin.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geen idee wat voor een punt je probeert te maken.
Vast weer geen
Oh.. jee wat moet ik nu nog met mijn levenquote:Op maandag 3 januari 2022 22:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jeuww, je hebt het lang vol gehouden maar de laatste tijd strooi ik wat eerder met blocks op Fok, houdoe Devlin.![]()
![]()
Je vergeet er wel bij te zeggen dat 80% op de IC overgewicht heeft.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
50% van Nederland heeft overgewicht
15 % is ongevaccineerd
Mag jij mij vertellen welke groep oververtegenwoordigd is
En dat 40% op de IC zelfs morbide obesitas heeft (terwijl dat maar voorkomt bij 15% van de bevolking).
Als je ongevaccineerd bent met het postuur van Bruls dan kun je beter je erfenis gaan opschrijven.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 03-01-2022 23:08:56 ]![]()
laten ze eerst eens beginnen met grote bedrijven...dan praten we wel verderquote:Op maandag 3 januari 2022 22:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Staat me wat bij ja.... Raar gedoe allemaal, ik sta sowieso al op mijn tenen, ik ben bang dat we een dikke propagandafuik ingezwommen zijn en dat er jaren voorbereiding voor getroffen is.
Al is het maar omdat de EU wat ideeën had in gezamenlijkheid met dhr Swab en ze nu hun kans zien "never waste a good crisis" om een mooi sociaal krediet systeem in te zetten in de EU.
is nogal handig namelijk, als je mensen een CO2 budget kan geven enzo.
Klinkt allemaal wappie? Het zal wel, de geesten worden rustig rijp gemaakt, het is bovenal gewoon technocratisch, dit is wat D66 achtige partijen gewoon willen, maar ze weten dat ze het mandaat niet hebben, dat wrikt met de democratie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iehandelssysteem-tnowoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Ben je er nou nog niet achter dat jouw fundamentele rechten begrensd zijn door die van anderen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem, jij bepaalt niet wat nodig is voor een ander, zeker niet als dat voorwaarden betreft die te maken heeft met zijn of haar fundamentele rechten.
Jij denkt werkelijk dat het recht op goede gezondheidszorg voor iedereen ondergeschikt is aan jouw recht niet te vaccineren?
Please![]()
In ZA gaat het wel goed met de besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die Bonten kan de volgende keer wel gecast worden door OHRA, mijn hemel zeg.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik zou sporten sowieso graag als versoepeling zien.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:03 schreef jigggy het volgende:
Plek met meeste besmettingen gooien we open ,maar de sportschool houden we dicht
Binnen + buiten voor elke leeftijd, zonder tijdslimit, wellicht zonder wedstrijden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Amen, ik reis nu ook naar Duitsland om naar de sportschool te gaan ,Nijmegen - kranenburg is te doen maar dit is echt niet ideaal en behoorlijk duurquote:Op maandag 3 januari 2022 23:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou sporten sowieso graag als versoepeling zien.
Binnen + buiten voor elke leeftijd, zonder tijdslimit, wellicht zonder wedstrijden.![]()
Het blijft jammer dat Wayne en Garth tijdens hun persconferenties nou nooit eens benoemen wie of wat de IC bezet houdt.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je vergeet er wel bij te zeggen dat 80% op de IC overgewicht heeft.
En dat 40% op de IC zelfs morbide obesitas heeft (terwijl dat maar voorkomt bij 15% van de bevolking).
Als je ongevaccineerd bent met het postuur van Burger King Bruls dan kun je beter je erfenis gaan opschrijven.
Misschien dat er bij die groep dan eens een lichtje gaat branden en die groep preventieve maatregelen gaat nemen, zoals een vaccinatie of verandering van levensstijl.
Aan de andere kant, als de kolos van Nijmegen na 2 jaar nog geen gram is afgevallen... Nou ja, misschien dat het wel effect heeft op anderen.![]()
Blijft nog wel even dicht tot april.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:03 schreef jigggy het volgende:
Plek met meeste besmettingen gooien we open ,maar de sportschool houden we dicht![]()
Tanken in Duitsland (als je met de auto gaat). Heb je het er weer uit.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:06 schreef jigggy het volgende:
[..]
Amen, ik reis nu ook naar Duitsland om naar de sportschool te gaan ,Nijmegen - kranenburg is te doen maar dit is echt niet ideaal en behoorlijk duur
Afhankelijk van waar in Nijmegen je zit. Oost is wel ideaal."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Is dat de interpretatie van de tekst eronder? Dan is dat wel een tikje genant.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:03 schreef _serial_ het volgende:
In ZA gaat het wel goed met de besmettingen
[ twitter ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als deze maatregel nooit bestaan had, dan had jij dit nooit voorgesteld.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou sporten sowieso graag als versoepeling zien.
Binnen + buiten voor elke leeftijd, zonder tijdslimit, wellicht zonder wedstrijden.
Deze vorm van doordrukken en laten accepteren van de bevolking van beleid is gewoon het manipuleren van sunk-cost principes bij de bevolking."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
bron?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je vergeet er wel bij te zeggen dat 80% op de IC overgewicht heeft.
Maar wat je zegt is dat 15% verantwoordelijk is voor 40%
Ongevaccineerden 15% voor 70%
Oftewel wie is de grootste groep?Zeker, maar zoals je zelf bevestigd is vaccinatie de sleutelquote:Als je ongevaccineerd bent met het postuur van Bruls dan kun je beter je erfenis gaan opschrijven.![]()
Centrum , wel geboren in oostquote:Op maandag 3 januari 2022 23:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Tanken in Duitsland (als je met de auto gaat). Heb je het er weer uit.
Afhankelijk van waar in Nijmegen je zit. Oost is wel ideaal.![]()
![]()
Hoezo niet? Ik ben een fanatiek sporter.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als deze maatregel nooit bestaan had, dan had jij dit nooit voorgesteld.
Deze vorm van doordrukken en laten accepteren van de bevolking van beleid is gewoon het manipuleren van sunk-cost principes bij de bevolking.
Mijn teamsport ligt plat, en mijn sportschool is dicht.
Dat sporten (weer) volledig stilgelegd tijdens een gezondheidscrisis is wat mij betreft onverkoopbaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je kunt nog steeds sporten alleen niet binnen. Mijn sportschool biedt buitenlessen aanquote:Op maandag 3 januari 2022 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik ben een fanatiek sporter.
Dat sporten (weer) volledig stilgelegd tijdens een gezondheidscrisis is wat mij betreft onverkoopbaar.![]()
Ik ben blij dat ik nog mag tennissen, maar dat mag straks ook niet meer. Helaas geen cbt meer. Pech joh!quote:Op maandag 3 januari 2022 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat sporten (weer) volledig stilgelegd tijdens een gezondheidscrisis is wat mij betreft onverkoopbaar.![]()
Nogmaals over die "nieuwe" variantIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Als sport helemaal niet was stilgelegd, en toen alleen wedstrijden, had je ook gedacht van waarom sporten indammen? Wat is nou weer het verhoogde risico bij wedstrijden?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat sporten (weer) volledig stilgelegd tijdens een gezondheidscrisis is wat mij betreft onverkoopbaar.
Het is intrinsiek allemaal al dikke bullshit. Het lijkt alsof men dikke bullshit gaat accepteren, omdat het t.o.v. de grotere bullshit, minder bullshit is geworden.
Dat referentiekader zou er helemaal niet toe moeten doen bij beleidskeuzes of bij wat mensen goed beleid vinden.
Maar de mens is er psychologisch gevoelig voor, bij economie hebben we een soortgelijk principe dat sunc cost fallacy heet."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Heerlijk. Wie is nog niet door Yorick geblocked?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:18 schreef jcdragon het volgende:
Nogmaals over die "nieuwe" variant
[ twitter ]Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Moet je maar gaan fietsen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes inderdaad, de rijken hebben al de meeste uitstoot, maar die kunnen gewoon bijkopen. Straks nog maar 50 km per week met de auto en kan je het opsparen. Helaas, je mag dan niet meer naar je ouders als die 150 km verder wonen. Niet klimaatneutraal.
Dan komen er speciale fiets snelwegen waar je 50 mag met je E-Bike, maar moet je wel even inchecken voordat je er op mag."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hier niet. En officieel mag je alleen buitensporten met max 2 op 1.5 meter (evt onder begeleiding van max 1) tussen 05:00 en 17:00quote:Op maandag 3 januari 2022 23:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je kunt nog steeds sporten alleen niet binnen. Mijn sportschool biedt buitenlessen aanwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Paul Depla is zich reeds aan het beraden of voetballen, hockeyen en waterpoloën ook in tweetallen gespeeld kan worden.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier niet. En officieel mag je alleen buitensporten met max 2 op 1.5 meter (evt onder begeleiding van max 1) tussen 05:00 en 17:00Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Vorige keer beantwoorde je de vraag niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier niet. En officieel mag je alleen buitensporten met max 2 op 1.5 meter (evt onder begeleiding van max 1) tussen 05:00 en 17:00
Maar jij gelooft in rationele wetenschappers binnen het OMT die dit soort bullshit adviseren?
Men mag mij knettergek vinden maar dit beleid is ook ver verwijderd van de ratio."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik had mij nog kunnen voorstellen dat ze wedstrijden stil zouden leggen om de vele verplaatsingen te voorkomen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:19 schreef ludovico het volgende:
Als sport helemaal niet was stilgelegd, en toen alleen wedstrijden, had je ook gedacht van waarom sporten indammen? Wat is nou weer het verhoogde risico bij wedstrijden?
Maar in mijn sport heb je bijvoorbeeld hooguit voor een paar seconde contact op minder dan 1,5 meter.
Verder eens met je stelling overigens.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kan mij herinneren dat onderscheid maken op basis van vermogen/kapitaal/inkomen dan weer wel tot 'rechtvaardig onderscheid' gerekend mag worden. Schappelijke verschillen en wat dies meer zij. Dan gelden fundamentele rechten wat minder. Toch?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet je maar gaan fietsen.
Dan komen er speciale fiets snelwegen waar je 50 mag met je E-Bike, maar moet je wel even inchecken voordat je er op mag.
Frappant dat men nu ineens zo boos is op de rijke elite... Wat denk je zelf, met tien jaar VVD beleid? Dat iets anders dan het grootbedrijf en de meest vermogenden er op vooruit zouden gaan? Dat is iets van nu? Dat is zeg maar de 'raison d'etre' van de EU en diens naderende apocalyptische Orwelliaanse paspoortfetisjisme?
Misschien volgende keer toch eens wat linkser stemmen.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Nee dat doen ze volgens mij ook niet, de sport is een verzwaring van de overheid zelf geweest.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:22 schreef ludovico het volgende:
Maar jij gelooft in rationele wetenschappers binnen het OMT die dit soort bullshit adviseren?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Apparaten naar buiten is individuele sportquote:Op maandag 3 januari 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier niet. En officieel mag je alleen buitensporten met max 2 op 1.5 meter (evt onder begeleiding van max 1) tussen 05:00 en 17:00![]()
Alles binnen grenzen. De staat heeft wel een zorgplicht.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kan mij herinneren dat onderscheid maken op basis van vermogen/kapitaal/inkomen dan weer wel tot 'rechtvaardig onderscheid' gerekend mag worden. Schappelijke verschillen en wat dies meer zij. Dan gelden fundamentele rechten wat minder. Toch?
Frappant dat men nu ineens zo boos is op de rijke elite... Wat denk je zelf, met tien jaar VVD beleid? Dat iets anders dan het grootbedrijf en de meest vermogenden er op vooruit zouden gaan? Dat is iets van nu? Dat is zeg maar de 'raison d'etre' van de EU en diens naderende apocalyptische Orwelliaanse paspoortfetisjisme?
Misschien volgende keer toch eens wat linkser stemmen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dan zou een rechter er zo gehakt van maken.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee dat doen ze volgens mij ook niet, de sport is een verzwaring van de overheid zelf geweest.
Overigens, morgen komt er een uitspraak."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hilarisch hoe snel die keutel over fundamentele rechten wordt ingetrokken wanneer het centjes betreft.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alles binnen grenzen. De staat heeft wel een zorgplicht.Omnibus in omnibus.
Wanneer is een onderscheid op wat je kan betalen in conflict met fundamentele rechten? Pas als er een tekort is voor fundamentele rechten toch? Volgens mij is dat in dit land gewoon gecovered.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hilarisch hoe snel die keutel over fundamentele rechten wordt ingetrokken wanneer het centjes betreft."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Grotendeels mee eens, maar met het gevaar wat al teveel offtopic te gaan: die linksere partijen zijn afgaande op hoe ze zich profileren ook de oplossing niet denk ik. Zo'n Pvda bijvoorbeeld is niet meer de zich voor de werkende Jan Modaal hard makende partij zoals ze dat in de tijd van m'n overgrootvader wel waren.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan mij herinneren dat onderscheid maken op basis van vermogen/kapitaal/inkomen dan weer wel tot 'rechtvaardig onderscheid' gerekend mag worden. Schappelijke verschillen en wat dies meer zij. Dan gelden fundamentele rechten wat minder. Toch?
Misschien volgende keer toch eens wat linkser stemmen.![]()
![]()
Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.![]()
Dat werd volgens mij net door een van de complotdenkers aangegeven: de rijken kunnen zich toch wel bedruipen, wat de overheid, de staat of de satanische EU ook wil.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wanneer is een onderscheid op wat je kan betalen in conflict met fundamentele rechten? Pas als er een tekort is voor fundamentele rechten toch? Volgens mij is dat in dit land gewoon gecovered.
Maar dat is niet erg: onderscheid op basis van vermogen is schappelijk. Toch?Omnibus in omnibus.
Uitspraak over sporten?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zou een rechter er zo gehakt van maken.
Overigens, morgen komt er een uitspraak.![]()
Waarom zijn ze in andere landen toch vooruitstrevender in het bieden van perspectief ipv dat halfbakken angstregime van het OMT/RIVMquote:Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
"This gives us hope that [.,,] could be" vertalen met "will be" is wel wat enthousiast.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.Omnibus in omnibus.
Alles binnen grenzen ik vind niet dat je als zilveren lepel geboren hoeft te worden, of 100x meer exorbitante luxe kan opnemen.....quote:Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat werd volgens mij net door een van de complotdenkers aangegeven: de rijken kunnen zich toch wel bedruipen, wat de overheid, de staat of de satanische EU ook wil.
Maar dat is niet erg: onderscheid op basis van vermogen is schappelijk. Toch?
Kies je voor consumptie met hogere externaliteiten dan moet je daar voor dokken, prima, niks mis mee.
Men heeft prima rechten om alles te moeten kunnen, maar dat is fundamenteler dan een Bentley kunnen autorijden, openbaar vervoer covered het fundamentele recht al om te kunnen reizen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Mijn Grootste hobby.. mag ikquote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.![]()
Ik geloof alle maatregelen die we nu zien i.v.m. Omicron dat dus niks blijkt te zijn.quote:
Ik denk dat het de staat niet helpt dat de modellen de meest conservatieve predictions al 20% boven de werkelijkheid zaten.
Ik schat de kans eigenlijk nu ik erover nadenk wel een procentje of 51 dat de staat bot vangt, zal er wel een hoger beroep komen binnen 24 uur en dan krijgt de staat een weekje de tijd om de juiste adviezen op te vragen bij het OMT."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het is nogal voorbarig, maar dat is wel hoop dat het kan gebeuren. Maar overal in hele wereld worden veel mensen extra coronavaccin gegeven, echter blijven er ook wel nieuwe varianten komen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Gevaar op ziekenhuisopname 50% tov deltaquote:Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.
Besmettelijkheid vele male hoger.
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.
Voorzichtigheid blijft geboden![]()
Ja, dat frappeert mij dus.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alles binnen grenzen ik vind niet dat je als zilveren lepel geboren hoeft te worden, of 100x meer exorbitante luxe kan opnemen.....
Kies je voor consumptie met hogere externaliteiten dan moet je daar voor dokken, prima, niks mis mee.
Men heeft prima rechten om alles te moeten kunnen, maar dat is fundamenteler dan een Bentley kunnen autorijden, openbaar vervoer covered het fundamentele recht al om te kunnen reizen.
Nu is men ineens helemaal wous van vrijheid en fundamentele rechten en soevereiniteit van het individu en zulks... Hebben deze lieden de komst van de Participatiewet gemist? Die is namelijk wel echt en ook echt in werking getreden en heeft puur op basis van vermogen grote gevolgen gehad voor een keur aan mensen die al jaren buiten de boot vallen. Nu we met lockdowns zitten die iedereen raken worden ineens zelfs Achmed en Wesley uit hun achterbuurten gesleept om de 'desastreuze effecten van dit beleid' wat luister bij te zetten. Tot voor kort mochten voornoemde Achmed en Wesley in de stront zakken, thans worden ze als posterboys op het schild der verontwaardiging gehesen.
Destijds geen enorme verontwaardiging, epistels vol over menselijke rechten en vrijheid en soevereiniteit... Nada, noppes. Die wet dendert nog gewoon door. En het gros kent 'm niet eens.
Dus ja, ik neem dit huidige gedrama over 'de grote boze overheid' met een korreltje zout.
[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-01-2022 23:46:52 ]Omnibus in omnibus.
Omdat op het moment dat dat perspectief niet blijkt te bestaan men in Nederland weer loopt te zeiken over onbetrouwbare overheidquote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom zijn ze in andere landen toch vooruitstrevender in het bieden van perspectief ipv dat halfbakken angstregime van het OMT/RIVM![]()
Hoe graag ik ook wil, maar dat is wel een hele optimistische vertaling ja. "Denemarken zegt dat de pandemie over is".quote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef nostra het volgende:
[..]
"This gives us hope that [.,,] could be" vertalen met "will be" is wel wat enthousiast.![]()
Voor de meeste mensen is het een snotneus. Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gevaar op ziekenhuisopname 50% tov delta
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.
Voorzichtigheid blijft geboden![]()
Heb ik met mijn werk en mijn kroeg... wil ik ook naar toe. Helpt niet om daar elke dag steeds weer over door te zagen.quote:Omnibus in omnibus.
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze het virus er wel onder.quote:Forse toename coronabesmettingen Curaçao: avondklok verruimd
De avondklok in Curaçao wordt uitgebreid na een forse toename van het aantal coronabesmettingen, maakte de minister-president Gilmar 'Pik' Pisas vandaag bekend.
Sinds anderhalve maand gold de avondklok van drie uur 's nachts tot half vijf 's ochtends, nu moeten alle gelegenheden om 01.00 uur de deuren sluiten. De tijd waarop ze weer open mogen blijft hetzelfde.
Een andere aangekondigde maatregel is het verminderen van het aantal mensen dat aanwezig mag zijn tijdens een binnen-evenement naar vijftig. Buiten is dat aantal 75 en wordt het dragen van een mondkapje aangeraden. Het maximaal aantal gasten dat in een restaurant aan tafel mag zitten wordt verkleind naar vier. Die regel geldt overigens alleen als de bezoekers niet tot dezelfde familie behoren.
Zondag zijn in Curaçao 4039 besmettingen geregistreerd. Een week eerder waren dat er nog 1131, en een week daarvoor betrof het 216 besmettingen.![]()
Precies, wat ze ook in Denemarken hebben gezegd is volgens mij te vroeg van spreken dat de epidemie voorbij is. Lang zeker nog niet, want er worden wereldwijd nog veel slachtoffers gemaakt door het virus zelf. Zeker gezien vind ik dat Denemarken te gemakkelijk overdenkt dat de Omicron de laatste variant zou zijn, zeker niet de laatste, er kunnen nog best wel nieuwe varianten komen!quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Voorzichtigheid blijft gebodenHumor, serieus en vrolijk!![]()
De maatregelMENEER.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze hem er wel onder.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is het een snotneus.Ja? En?quote:Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.![]()
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Voorzichtigheid blijft gebodenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Was het maar een religie.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.I'll give you something to do![]()
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?
[..]
Ja? En?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Enige nadeel was dat die immuniteit opbouw samen moest gaan met een bijna instortende zorgquote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.![]()
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die staat 'on hold' wegens falend overheidsbeleid... een al jaren falend beleid, overigens.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.Omnibus in omnibus.
Juist wat ik ook denk, overal in alle landen zijn ook ongevaccineerden wat ook voor besmettingen zal blijven zorgen... Het is ook hoe dan ook niets nieuws onder de zon. Meeste ongevaccineerden wonen, denk ik, het meest in Afrika en Zuid-Amerika. Een natuurlijke immuniteit op te bouwen is onhaalbaar, zowel ook toekomstige varianten gaan omzeilen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staatquote:Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.
En voor het geval je onder een steen lag... Het gaat niet om de sterfgevallen![]()
Nee, het gaat er om of de zorg het aan kan.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staat
En voor het geval je onder een steen lag... Het gaat niet om de sterfgevallen
Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Je vergelijkt iets wat bij mensen in de face gebeurt met iets wat onder een tapijt is geschoven.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dus ja, ik neem dit huidige gedrama over 'de grote boze overheid' met een korreltje zout."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staat
En voor het geval je onder een steen lag... Het gaat niet om de sterfgevallenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
De media heeft omikron bedachtquote:Op maandag 3 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ander topic . Maar Bull shit.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om of de zorg het aan kan.
Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
Maar als jij me bronnen van het cbs oid kan laten zien waaruit dat blijkt prima![]()
Nee, om een overbelaste zorg. Maar goed, VVD, D'66 en CDA... tja.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.Omnibus in omnibus.
Rutte reageerde op het gedachte-experiment van Van Haga het volgende:quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
"Nee, je moet niet heel veel IC bedden hebben, want als dat er dan zoveel zijn en het dan helemaal vol ligt krijg je medische ethische vraagstukken"
Het kwam er kort door de bocht op neer dat met ongelimiteerde IC bedden het risico voor mensen te hoog wordt ingeschat door Rutte om normaal te leven."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Een half leven???quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.
Sorry maar nee. Sterker nog dankzij dit hele gezeik heb ik meer hobby's dan ooit![]()
Feit is dat wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn de opnames een stuk minder hoog waren geweest en hadden we deze kerst met amper maatregelen door kunnen komen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat neoliberale beleid heeft inderdaad ook niet meegewerkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, om een overbelaste zorg. Maar goed, VVD, D'66 en CDA... tja.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Het heeft vooral aangetoond dat decentralisering en privatisering niet werken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat neoliberale beleid heeft inderdaad ook niet meegewerkt.Omnibus in omnibus.
Feit is dat als die vaccins besmetting en verspreiding zouden voorkomen, wat gezegd werd dat ze zouden doen, we met een vaccinatiegraad van ruim 85% er klaar mee waren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Feit is dat wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn de opnames een stuk minder hoog waren geweest en hadden we deze kerst met amper maatregelen door kunnen komen.
Conclusie:
1. er is te veel bezuinigd.
2. de vaccins werken niet afdoende.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Nou onder premier Rutte en andere voorgangers waren er ook altijd bezuinigen op de zorg, waardoor veel minder bedden dan in verre verleden. Terwijl ook paar ziekenhuizen zijn gesloten vanwege bezuinigen is ook een van de maatregelen geweest. Denk maar eens aan voormalige Slotervaart-ziekenhuis in Amsterdam of het ziekenhuis in Lelystad. Het blijkt dat we ook vele ziekenhuizen hard nodig kunnen hebben als er een pandemie of crisis uitbreekt hier in Nederland.... dus moet niet gekker worden zeker. Maar ze moeten ook de opleidingen van zorgpersoneel veel aantrekkelijker moeten maken om meer mensen te verleiden om te studeren voor een baan in gezondheidszorg.
Te kort aan zorgpersoneel moet je ook kijken naar beter arbeidsvoorwaarden, betere salaris en ook goede pensioenvoorzieningen... dat alles komt heel veel bij kijken. Hoe het ook belangrijk is dat we ook moeten blijven investeren in een zeer goede gezondheidszorg die hoge kwaliteit kan bieden.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Het blijkt hoe dan ook dat de vaccins te snel is ontwikkeld en getest op proefpersonen waar ook bijna geen data bekend waren wat de effecten zijn op langere termijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Feit is dat als die vaccins besmetting en verspreiding zouden voorkomen, wat gezegd werd dat ze zouden doen, we met een vaccinatiegraad van ruim 85% er klaar mee waren.
Conclusie:
1. er is te veel bezuinigd.
2. de vaccins werken niet afdoende.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Heb niet te veel hoop op afschaffing maatregelen, zegt OMT-lid Bonten - https://nos.nl/l/2411816
Die Bonten moet eens niet voor zijn beurt praten.
'Alles is onzeker en we weten nog steeds niks'Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat vind ik sowieso van OMT leden: blijft weg uit de media, of zorg dat alle verslagen openbaar worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:11 schreef popje het volgende:
Heb niet te veel hoop op afschaffing maatregelen, zegt OMT-lid Bonten - https://nos.nl/l/2411816
'Alles is onzeker en we weten nog steeds niks'wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die genieten van hun moments of fame. Lekker in de aandacht, beetje bij schnabbelen... Behalve de verslagen openbaar, zou men ook wel wat meer mogen communiceren over de banden met de big pharma.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat vind ik sowieso van OMT leden: blijft weg uit de media, of zorg dat alle verslagen openbaar worden.
Zie o.a. : https://research.vu.nl/en(...)r-en-astrazeneca-exp![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:11 schreef popje het volgende:
'Alles is onzeker en we weten nog steeds niks'Daar ga jij niet over hè, Boris.quote:Voor het openen van andere sectoren "is de ruimte heel beperkt", zegt Bonten.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Met een nieuwe minister van VWS die min of meer uit de eigen gelederen komt valt dat nog te bezien.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:15 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Daar ga jij niet over hè, Boris.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waar blijkt dat uit dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het blijkt hoe dan ook dat de vaccins te snel is ontwikkeld en getest op proefpersonen waar ook bijna geen data bekend waren wat de effecten zijn op langere termijn.
Complete onzin natuurlijk. Vaccins zijn ontwikkeld en getest volgens de normen die dat altijd al voor gelden. Sterker nog: doordat er zoveel corona besmettingen zijn was het juist makkelijker om betrouwbare data te genereren binnen redelijk korte tijd.
Wel is het vaccin ontwikkeld voor de eerste Wuhan variant en ook vooral daar op getest.
De Alfa, Delta en Omikron bestonden toen simpelweg nog niet dus dat kan ook niet anders.
Helaas werkt het voor die varianten inderdaad wat minder goed, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het zinloos is geworden.![]()
Het is Eric Ding je weet toch inmiddels wel dat je die man totaal niet serieus moet nemen. Die is alleen maar angst aan het zaaien meer niet.quote:![]()
Ik vind echt dat teveel mensen zich een rol toe eigenen over dingen waar ze helemaal niet over horen te gaan (lees het OMT).Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kijk en dit is nou eens een voorbeeld van een verkeerde kop kiezen, want dit is het meest interessante wat Bonten zegt:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:11 schreef popje het volgende:
'Alles is onzeker en we weten nog steeds niks'quote:Voor het openen van andere sectoren "is de ruimte heel beperkt", zegt Bonten. "Het is een dun koord waarop gedanst moet worden. Ik denk dat het OMT zal zeggen: ga in kleine stapjes versoepelen en ga steeds kijken wat er gebeurt. Er is veel onzekerheid."'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, en die kleine stapjes zullen 2-6 maanden in beslag nemen, net als vorig jaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kijk en dit is nou eens een voorbeeld van een verkeerde kop kiezen, want dit is het meest interessante wat Bonten zegt:
[..]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eerst eens kijken waar primair en VO openen toe leidt valt daar ook onder.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kijk en dit is nou eens een voorbeeld van een verkeerde kop kiezen, want dit is het meest interessante wat Bonten zegt:
[..]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nee, want hij heeft het in dit artikel specifiek over andere sectoren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Eerst eens kijken waar primair en VO openen toe leidt valt daar ook onder.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ok, doe jij de persco morgen? Kunnen Mark en Hugo of vervanger ff dagje vrij nemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, en die kleine stapjes zullen 2-6 maanden in beslag nemen, net als vorig jaar.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Toe, wie zou je er voor in de plaats zetten?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:18 schreef popje het volgende:
Ik vind echt dat teveel mensen zich een rol toe eigenen over dingen waar ze helemaal niet over horen te gaan (lees het OMT).Omnibus in omnibus.
"Áls er ruimte is voor versoepeling, dan denk ik dat het OMT zal zeggen: doe dat in kleine stapjes". Daar zit dus nog een als voor die nog niet is ingelost.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft het in dit artikel specifiek over andere sectoren.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat staat daar toch niet?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:30 schreef nostra het volgende:
[..]
"Áls er ruimte is voor versoepeling, dan denk ik dat het OMT zal zeggen: doe dat in kleine stapjes". Daar zit dus nog een als voor die nog niet is ingelost.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik denk dat virologen en relevante deskundigen altijd alles willen dichthouden, gewoon voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Deze viroloog wil de scholen nog niet openwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh neehoor, twee mechanismen:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat virologen en relevante deskundigen altijd alles willen dichthouden, gewoon voor de zekerheid.
1: zelfcensuur
2: Media censuur."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Tja hun wereld bestaat natuurlijk uit een virus, mensen en besmettingen. Puur vanuit het oogpunt om de besmettingen laag te houden is dat natuurlijk verstandig. Duidelijk dat de overheid dit keer belang van de scholen zwaarder weegt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat virologen en relevante deskundigen altijd alles willen dichthouden, gewoon voor de zekerheid.![]()
Gek zeg, ik dacht dat die alles deed om de burger zoveel mogelijk te pesten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja hun wereld bestaat natuurlijk uit een virus, mensen en besmettingen. Puur vanuit het oogpunt om de besmettingen laag te houden is dat natuurlijk verstandig. Duidelijk dat de overheid dit keer belang van de scholen zwaarder weegt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ze willen niet alles dichthouden maar willen media censuur?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh neehoor, twee mechanismen:
2: Media censuur.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze willen niet alles dichthouden maar willen media censuur?Er zijn genoeg relevante deskundigen met andere meningen maar die zul je niet gaan horen vanwege bovenstaande principes.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat virologen en relevante deskundigen altijd alles willen dichthouden, gewoon voor de zekerheid."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Punt is dat het middel qua begrip en werkingsduur, geen vaccin is te noemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:17 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit dan?
Complete onzin natuurlijk. Vaccins zijn ontwikkeld en getest volgens de normen die dat altijd al voor gelden. Sterker nog: doordat er zoveel corona besmettingen zijn was het juist makkelijker om betrouwbare data te genereren binnen redelijk korte tijd.
Wel is het vaccin ontwikkeld voor de eerste Wuhan variant en ook vooral daar op getest.
De Alfa, Delta en Omikron bestonden toen simpelweg nog niet dus dat kan ook niet anders.
Helaas werkt het voor die varianten inderdaad wat minder goed, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het zinloos is geworden.
Er wordt voortdurend een semantisch spelletje gespeeld dat het binair ingezette (zwalk)beleid moet rechtvaardigen.
Iets dat ms iemand kan helpen, al is het maar één persoon, is dan idd niet zinloos te noemen maar vooral waanzin bedrijven om met die redenatie dan iedereen daaraan te onderwerpen.
Naast dat Corona-vaccins niet duurzaam zijn, heeft het t.a.v Covid19-varianten geen speciale werking anders dan dat de niet-specifieke afweer een schop geeft. De aanmaak van generieke antistoffen worden aangejaagd om bij kwetsbaren, een doorslaande infectie met dito gevolgen (pogen) te voorkomen.
Een beetje als preventief pilletjes nemen zodat een patiënt niet door een - eigen - gebrek, gestrekt gaat.
Het blijft medisch gezien, volslagen van de gekke dat hiervoor iedereen moet gaan (her)prikken. Laat staan een gezondheidswaarde te koppelen aan de injectie dat moet worden aangetoond middels een toegang verlenend certificaat.
Het vaccin voorkomt op geen enkele de infectie, noch replicatie en transmissie van het virus. Het idiote is verder dat het vaccin totaal niet beschermd tegen de kernoorzaak, disbalans bloeddrukspiegelregulatie, dat mensen gevolgen ondervinden.
De vaccinonderbouwring is vooral farmaceutisch gedreven marketing die voortkomt uit statistische drogreden met een (ongefundeerde) gedachte; dat iemand die niet of minder ziek wordt dan zg. overeenkomstig anderen niet of minder zou besmetten. Iemand die dan gezond is noch kwetsbaar en geen vaccin nodig heeft, wordt dan ineens door het vaccin beschermd."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Zoals?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg relevante deskundigen met andere meningen maar die zul je niet gaan horen vanwege bovenstaande principes.Omnibus in omnibus.
quote:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh neehoor, twee mechanismen:
2: Media censuur."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat virologen en relevante deskundigen altijd alles willen dichthouden, gewoon voor de zekerheid.
Daarom ook sociaal en maatschappelijke specialisten in het omt. Nog steeds te veel onbalans en dan krijg je dit soort uitwassen. Gewoon omdat het kan en om zeker te zijn. Maar wel een paar miljard kwijt en mensen hun bestaan omdat ze altijd maar dicht moeten blijven.
Flikker. Op.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Sterker nog, maatschappelijke kosten/baten afwegen is echt totaal niet het vakgebied van een laboratorium wetenschapper.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Daarom ook sociaal een maatschappelijke specialisten in het omt. Nog steeds te veel onbalans en dan krijg je dit soort uitwassen. Gewoon omdat het kan en om zeker te zijn. Maar wel een paar miljard kwijt en mensen hun bestaan omdat ze altijd maar dicht moeten blijven.
Flikker. Op.
Dat is empirisch onderzoek en maatschappelijk / sociaal.
Het OMT had beter CPB kunnen heten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Die deskundigen mogen op straffe van uitsluiting door hun beroepsgroep en eventuele vervolging door de tuchtraad, geen ander (medisch) advies geven dan wat de gezondheidsraad daarin stelt. Iemand die in de (zorg)sector (beroepshalve) een ander advies geeft dan vaccinatie, kan rekenen op vervolging.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg relevante deskundigen met andere meningen maar die zul je niet gaan horen vanwege bovenstaande principes.
Degene die dus zijn/haar (behandelend) arts raadpleegt, kan dus niet rekenen op een andere mening of overweging en zal dus dan ook niet anders horen.
Wat verder voortdurend wordt miskend dat alleen een persoon zelf uitmaakt of die zich medisch laat behandelen voor een risico van (feitelijk) een ouderdomsziekte. Daarvoor hoef je geeneens deskundig zijn maar vooral wilsbekwaam om te beschikken over het eigen lichaam."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Kan je feitelijk niet over spreken als je - om een normaal leven te kunnen leiden - met de molen mee moet draaien.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 01:05 schreef Vallon het volgende:
Wat verder voortdurend wordt miskend dat alleen een persoon zelf uitmaakt of die zich medisch laat behandelen voor een risico van (feitelijk) een ouderdomsziekte. Daarvoor hoef je geeneens deskundig zijn maar vooral wilsbekwaam om te beschikken over het eigen lichaam.
De staat gaat naar mijn smaak vol buiten zijn boekje, en niet alleen de onze. Als je het mij vraagt bevreemd het mij enorm dat verschillende 1e wereld landen over de complete wereld allemaal stuk voor stuk in extremisme verzanden. Terwijl dat zogezegd decentraal op basis van rationele adviezen van experts zou gebeuren....
[ Bericht 0% gewijzigd door ludovico op 04-01-2022 01:18:25 ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Straks maar een nutteloos of misschien wel averechts voor mijn gezondheid Alpha Wuhan 2019 variant spike eiwit vaccin tot me nemen opdat ik Canada en USA kan betreden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleem
Een klein gedeelte is onderdeel van het probleem.
Een klein gedeelte wat over vertegenwoordigd is op de IC.
Net als dat de meeste gevaccineerd zijn op de IC, omdat meer mensen nou eenmaal gevaccineerd zijn.
Mensen van in de 30,20 en lager maken geen onderdeel van het probleem. Ik ben benieuwd wanneer mensen zoals jij, dat eindelijk gaan beseffen.Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek![]()
COR / Voor de anti-vaxxers, Portugalquote:Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleemPlaats hier uw advertentie![]()
Is het eigenlijk niet mogelijk voor de rechterlijke macht om het Kabinet terug te fluiten mbt die qr samenleving zoals in Niedersachsen gebeurde mbt toegang tot winkels?
Ik vind het nog steeds bizar dat onze vrijheid en privacy zo makkelijk afgepakt kan worden.![]()
Heb wel het gevoel dat dit steeds dichterbij komt. Bijvoorbeeld als het gaat om sport. Dat Willem Engel 100 rechtszaken begint helpt hierbij niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 02:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is het eigenlijk niet mogelijk voor de rechterlijke macht om het Kabinet terug te fluiten mbt die qr samenleving zoals in Niedersachsen gebeurde mbt toegang tot winkels?
Ik vind het nog steeds bizar dat onze vrijheid en privacy zo makkelijk afgepakt kan worden.- verwijderd door admin -![]()
https://www.hartstichting(...)vergewicht-en-coronaquote:Op maandag 3 januari 2022 23:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
bron?
Maar wat je zegt is dat 15% verantwoordelijk is voor 40%
Ongevaccineerden 15% voor 70%
Oftewel wie is de grootste groep?
[..]
Zeker, maar zoals je zelf bevestigd is vaccinatie de sleutel![]()
Was het maar een religie, dan was namelijk alles primaquote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.![]()
Om een land door een jarenlange pandemie te loodsen is wel wat meer nodig dan alleen maar kennis van virussen. De meeste OMT'ers hebben maar bar weinig kaas gegeten van hoe een samenleving werkt of zijn daar niet eens in geïnteresseerd, daar gaan we de oorlog echt niet mee winnen.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb je ook inhoudelijk argumenten of kun je alleen maar mensen die slimmer zijn dan jij en meer kennis mbt virussen hebben dan wie dan ook op fok aanvallen
[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 04-01-2022 07:28:01 ]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Er zijn 60 organisaties die de scholen open willen, de bulk van de ouders wil graag dat hun kinderen weer onderwijs krijgen, de nevenschade is enorm.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Deze viroloog wil de scholen nog niet open
Ik denk het een breed gedragen goed besluit is.
Maar wat twitteren we, een of andere willekeurige viroloog die vindt van niet.![]()
Ik word wel een beetje depressief van het idee dat we weer 2-3 maanden helemaal niks mogen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, en die kleine stapjes zullen 2-6 maanden in beslag nemen, net als vorig jaar.
Ik hoop eigenlijk dat (gezien de sport als essentieel werd betiteld) we dit weer volledig mogelijk maken (dus niet eerst tot 26 jaar)![]()
Een pandemie is voor niemand leuk. Zet maar een dvd’tje op of ga maar een stukje hollen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 06:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik word wel een beetje depressief van het idee dat we weer 2-3 maanden helemaal niks mogen.
Ik hoop eigenlijk dat (gezien de sport als essentieel werd betiteld) we dit weer volledig mogelijk maken (dus niet eerst tot 26 jaar)
Gr gr. YungJaap, Huug en Markie![]()
Een beetje? Je kan me bijna weer opdweilen inmiddelsquote:Op dinsdag 4 januari 2022 06:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik word wel een beetje depressief van het idee dat we weer 2-3 maanden helemaal niks mogen.
Ik hoop eigenlijk dat (gezien de sport als essentieel werd betiteld) we dit weer volledig mogelijk maken (dus niet eerst tot 26 jaar)Hoop ook op de sport, kan ik in ieder geval weer werken. Hoewel, niet als we weer gaan kutten met alleen de jeugd.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat hele OMT is niets meer dan een ordinaire lobbyclub geworden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die genieten van hun moments of fame. Lekker in de aandacht, beetje bij schnabbelen... Behalve de verslagen openbaar, zou men ook wel wat meer mogen communiceren over de banden met de big pharma.
Zie o.a. : https://research.vu.nl/en(...)r-en-astrazeneca-exp“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het verbaast me dat zijn sociale mediaprofielen nog niet geblokkeerd zijn vanwege het verspreiden van nepnieuws en desinformatie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is Eric Ding je weet toch inmiddels wel dat je die man totaal niet serieus moet nemen. Die is alleen maar angst aan het zaaien meer niet.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Nieuwe zondebok gevonden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:26 schreef Zorro het volgende:
Wintersporters
Ga eens dood
https://www.ad.nl/binnenl(...)zesvoudigd~a628c037/
Over een week zullen het de kinderen wel weer zijn
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Het AD is lekker bezig de laatste tijd om iedereen tegen elkaar op te zetten met hun mooie suggestieve artikeltjes. Ik gun die mensen hun vakantie van harte, dan nog maar eventjes in lockdown. Het is toch niet alsof men net van plan was om de lockdown vroegtijdig te beëindigen, dus je bent gedwongen er zelf iets van te maken. Dan is ieder voor zich de meest waarschijnlijke uitkomst.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:26 schreef Zorro het volgende:
Wintersporters
Ga eens dood
https://www.ad.nl/binnenl(...)zesvoudigd~a628c037/Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het waren er totaal zo rond de 1000 als ik ‘t goed hoorde op ‘t nieuws, het is nu niet alsof dat er heel veel zijn. Om naar Oostenrijk te gaan heb je nu een booster nodig, toen negatieve PCR. Dan zijn mensen daar dus besmet geraakt, tussen andere mensen die een negatieve PCR hebben of mensen die hun booster al gehad hebben. Dat kan een enkele keer, maar dan is 1000 ineens wel veel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:26 schreef Zorro het volgende:
Wintersporters
Ga eens dood
https://www.ad.nl/binnenl(...)zesvoudigd~a628c037/![]()
Precies, laat die mensen lekker.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:37 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het AD is lekker bezig de laatste tijd om iedereen tegen elkaar op te zetten met hun mooie suggestieve artikeltjes. Ik gun die mensen hun vakantie van harte, dan nog maar eventjes in lockdown. Het is toch niet alsof men net van plan was om de lockdown vroegtijdig te beëindigen, dus je bent gedwongen er zelf iets van te maken. Dan is ieder voor zich de meest waarschijnlijke uitkomst.
Kijken ze naar wat wel kan, is het weer niet goed.![]()
Nee dat klopt, maar dat zei hij wel, 9.40:quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
De zevende golf? Heb ik er een paar gemist? Naar toontje van die Bonten ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:26 schreef Zorro het volgende:
Wintersporters
Ga eens dood
https://www.ad.nl/binnenl(...)zesvoudigd~a628c037/Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
quote:In de Verenigde Staten zijn op maandag ruim 1 miljoen nieuwe coronabesmettingen geregistreerd. Een dag- en wereldrecord voor de VS. Niet eerder werden er in een land zoveel besmettingen op één dag vastgesteld. Het is bovendien bijna een verdubbeling van het vorige dagrecord van 590.000 infecties dat vier dagen geleden werd gevestigd.
Veel Amerikanen maken gebruik van zelftesten, waardoor hun testresultaten niet altijd worden gemeld bij de autoriteiten. Het vermoeden bestaat dat het werkelijke aantal nieuwe besmettingen nog hoger ligt. Het hoogste aantal besmettingen buiten de VS werd op 7 mei 2021 geregistreerd in India, toen testten ruim 414.000 mensen positief.
https://www.bndestem.nl/b(...)-cameraman~af6ed968/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Nog eentje en wij zijn Volkswagen voorbij met zijn Golf 7.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:50 schreef josja het volgende:
[..]
De zevende golf? Heb ik er een paar gemist? Naar toontje van die Bonten ook.![]()
Omikron is nou eenmaal besmettelijker. Deze mensen waren misschien in NL ook besmet geraakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:26 schreef Zorro het volgende:
Wintersporters
Ga eens dood
Zo kan je ongetwijfeld ook melden dat in de week van 21 december er 100 Mazda rijders positief getest hebben en dat die cijfers in de week van kerst en oud en nieuw ook verdriedubbeld zijn.
Dat AD is gewoon puur bezig met goedkoop (geld) scoren.![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goed nieuws, laat maar rond gaan die Omikron 👍Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)rloopdatum~af107918/
Nou, liever niet.
Eergisteren booster gehaald, maar ik ben gisteren goed ziek van geweest dat ik echt geen zin heb om nog een booster te halenFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Als het nergens anders goed voor is, dan toch wel voor de reality-check voor mensen die denken dat je alles maar kunt controleren. Weer een baby-step op de acceptatie-ladder!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goed nieuws, laat maar rond gaan die Omikron 👍Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
is toch alleen maar goed, betekent dat testen zinloos is, zijn we daar hopelijk ook snel vanafquote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:26 schreef Zorro het volgende:
Wintersporters
Ga eens dood
https://www.ad.nl/binnenl(...)zesvoudigd~a628c037/![]()
ADquote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:26 schreef Zorro het volgende:
Wintersporters
Ga eens dood
Ga eens dood.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ben vooral benieuwd wanneer de vervolgvraag/stelling komtquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rloopdatum~af107918/
Nou, liever niet.
Eergisteren booster gehaald, maar ik ben gisteren goed ziek van geweest dat ik echt geen zin heb om nog een booster te halen
De Nederlandse QR code schrappen en allemaal de EU QR code gaan gebruiken hier in Nederland.
Makkelijker achteraf nog dingen aan te tweaken zoals dit...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oostenrijk toch?! Met hun waterdichte systeem, korte rechtvaardige lockdowns, testen en passen dit dat.Go hard or go home![]()
Alles werkt eigenlijk maar matig. Dit virusje gaat vooral gewoon rond en daar hebben we het maar mooi mee te doen. Dit moet toch wel bijzonder pijnlijk zijn voor veel mensen.Go hard or go home![]()
DIt was de horde die vlak ervoor nog naar Oostenrijk gingquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:30 schreef Noek het volgende:
Oostenrijk toch?! Met hun waterdichte systeem, korte rechtvaardige lockdowns, testen en passen dit dat.
Echter was de situatie daar dus idd één grote virulente virusbol
Ach ja, boeiend. Zijn doorgaans niet de brakke bejaarden die gaan skiën.
Als opa en oma en de neef die chemotherapie heeft even voorzorgsmaatregelen treffen en oppassen zal het wel goed komenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Controle is een illusie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:31 schreef Noek het volgende:
Alles werkt eigenlijk maar matig. Dit virusje gaat vooral gewoon rond en daar hebben we het maar mooi mee te doen. Dit moet toch wel bijzonder pijnlijk zijn voor veel mensen.
De mens is niet oppermachtig over alles.
En doorrrrrr
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wij moeten uitkijken dat niet iedere rimpeling op een meertje tijdens een zonnige dag als golf wordt gekwalificeerd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:50 schreef josja het volgende:
[..]
De zevende golf? Heb ik er een paar gemist? Naar toontje van die Bonten ook.![]()
Dit dus, maar dat is blijkbaar verdomd moeilijk te accepteren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Controle is een illusie.
De mens is niet oppermachtig over alles.
En doorrrrrrGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Hoe gaan de ziekenhuiscijfers eigenlijk in Amerika? Recordcijfers aan besmettingen en daarnaast veel staten met weinig vaccinaties. Dus ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.![]()
Het ging er gisteren even over, maar het wordt echt tijd dat er eens goed gekeken wordt naar de voor-, nadelen en effectiviteit van de QR code.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:30 schreef Noek het volgende:
Oostenrijk toch?! Met hun waterdichte systeem, korte rechtvaardige lockdowns, testen en passen dit dat.![]()
Die man is iets teveel in zichzelf gaan geloven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar dat zei hij wel, 9.40:
[ twitter ]![]()
We zittten nog vol in de "We moeten toch wat!" en de "Zo deden we het de vorige keer ook." fase. Er is geen sprake van kritisch kijken naar want we varen in een dichte mist in een crisis. We moeten iets doen en dat is exact wat we doen, "iets."quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging er gisteren even over, maar het wordt echt tijd dat er eens goed gekeken wordt naar de voor-, nadelen en effectiviteit van de QR code.Go hard or go home![]()
3G is zinloos en bij 2G moet je je afvragen of je dat wel wilquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging er gisteren even over, maar het wordt echt tijd dat er eens goed gekeken wordt naar de voor-, nadelen en effectiviteit van de QR code.![]()
Al meer bekend over de nieuwe variant in zuid Frankrijk?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Schijnt dat je na besmetting niets anders meer kan zeggen dan 'omelette du fromage'quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Al meer bekend over de nieuwe variant in zuid Frankrijk?![]()
dat was niks, was iets uit november en al weggedrukt door omicronquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Al meer bekend over de nieuwe variant in zuid Frankrijk?![]()
Als 2G het alternatief is tov de situatie nu mogen ze er van mij vandaag nog mee beginnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
3G is zinloos en bij 2G moet je je afvragen of je dat wel wilOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
We noemen 'm Omacronquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:55 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Schijnt dat je na besmetting niets anders meer kan zeggen dan 'omelette du fromage'Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
het kan haast niet anders dan dat het die kant op gaat, benieuwd of er dit keer wel draagvlak voor isquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als 2G het alternatief is tov de situatie nu mogen ze er van mij vandaag nog mee beginnen.![]()
Schandalig inderdaad dat ze nieuws meldenquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Mochten ze iets gaan versoepelen, dan wellicht de winkels weer open tot 17u of iets dergelijks. Dat lijkt me qua risico afweging redelijk behapbaar maar als signaal best een flinke stap richting maatschappij. Horeca / recreatie hoeft denk ik sowieso weinig te verwachten“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Da's niet waarom we in lockdown zitten...quote:Op maandag 3 januari 2022 22:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die doden kunnen we mooi voorkomen met preventieve lockdowns
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Merdequote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:55 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Schijnt dat je na besmetting niets anders meer kan zeggen dan 'omelette du fromage'Go hard or go home![]()
En toch zet heb kabinet daar nog altijd vol op in. Geheel volgens plan:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
3G is zinloos en bij 2G moet je je afvragen of je dat wel wil
https://www.rijksoverheid(...)kondigde-maatregelen
Dus we kunnen onze borst nat maken de komende tijd.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Als ze het brengen als ‘zonder 2G is er niks mogelijk, maar met 2G kunnen er weer wat dingetjes open vanaf eind maart’ zullen veel mensen er wel akkoord mee gaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan haast niet anders dan dat het die kant op gaat, benieuwd of er dit keer wel draagvlak voor is
Denk alleen dat het maar weinig toe gaat voegen. We willen graag dat 2G werkt, want dan zouden we nog controle kunnen hebben op het virus. Die controle is er alleen niet; is een illusie. Benieuwd waar ze mee gaan komen als 2G ook niet werkt. 2G+ waarschijnlijk.
Overigens kwam het gisteren (een uitspraak van Hugo) wel heel erg over alsof ze pas verder gaan versoepelen zodra er meer mensen een booster hebben gepakt. Pak je booster, anders langer wachten. Zo las het althans. Hij weet dat de medische noodzaak voor gezonde 50 minners nog een beetje ontbreekt en dat mensen een booster voornamelijk halen voor het vinkje.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2022 09:07:43 ]![]()
Dat jij niet tegen de waarheid kunt wil niet zeggen dat het AD aan het ophitsen is...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 07:37 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het AD is lekker bezig de laatste tijd om iedereen tegen elkaar op te zetten met hun mooie suggestieve artikeltjes. Ik gun die mensen hun vakantie van harte, dan nog maar eventjes in lockdown. Het is toch niet alsof men net van plan was om de lockdown vroegtijdig te beëindigen, dus je bent gedwongen er zelf iets van te maken. Dan is ieder voor zich de meest waarschijnlijke uitkomst.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Als door een G2 maatregel de meeste winkels en horeca weer open kunnen zie ik daar alleen maar voordelen in.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:06 schreef vosss het volgende:
[..]
En toch zet heb kabinet daar nog altijd vol op in. Geheel volgens plan:
Dus we kunnen onze borst nat maken de komende tijd.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
2G is gewoon een verkapte vaccinatieplicht, besmettingen houd je met deze variant niet tegen maar je kan wel het ziektebeeld voordelig sturen met vaccinatie, dus in die zin werkt het wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze het brengen als ‘zonder 2G is er niks mogelijk, maar met 2G kunnen er weer wat dingetjes open vanaf eind maart’ zullen veel mensen er wel akkoord mee gaan.
Denk alleen dat het maar weinig toe gaat voegen. We willen graag dat 2G werkt, want dan zouden we nog controle kunnen hebben op het virus. Die controle is er alleen niet; is een illusie. Benieuwd waar ze mee gaan komen als 2G ook niet werkt. 2G+ waarschijnlijk.
Overigens kwam het gisteren (een uitspraak van Hugo) wel heel erg over alsof ze pas verder gaan versoepelen zodra er meer mensen een booster hebben gepakt. Pak je booster, anders langer wachten. Zo las het althans.![]()
En je voorkomt dat half Nederland de grens overgaat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Mochten ze iets gaan versoepelen, dan wellicht de winkels weer open tot 17u of iets dergelijks. Dat lijkt me qua risico afweging redelijk behapbaar maar als signaal best een flinke stap richting maatschappij. Horeca / recreatie hoeft denk ik sowieso weinig te verwachten![]()
Je kan ook denken dat mensen die zich niet willen laten vaccineren het verpesten voor de grote meerderheid.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
2G is gewoon een verkapte vaccinatieplicht, besmettingen houd je met deze variant niet tegen maar je kan wel het ziektebeeld voordelig sturen met vaccinatie, dus in die zin werkt het wel.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het (oude) kabinet kan dat wel willen, maar als er zelfs binnen het kabinet al partijen twijfels hebben of zelfs tegen zijn komt het toch niet door de kamer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:06 schreef vosss het volgende:
[..]
En toch zet heb kabinet daar nog altijd vol op in. Geheel volgens plan:
Dus we kunnen onze borst nat maken de komende tijd.![]()
Weet niet, denk dat er nu veel naar België en Duitsland gaan voor de combi shoppen en eten/drinkenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En je voorkomt dat half Nederland de grens overgaat.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mwoah, gisteren hadden ze het al over een piek door oud & nieuw en de "grootste stijging in het ziekenhuis sinds 20 december (oid)". Geen woord over de laagste instroom in het ziekenhuis in weken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat jij niet tegen de waarheid kunt wil niet zeggen dat het AD aan het ophitsen is...
AD is best wel "sfeerverhogend" bezig.![]()
Iemand noemde al het ontbreken van een termijn van instandhouding 2G. Sowieso lijkt mij, mits we niet steeds varianten blijven houden en (nuttige) boosters dat zelfs de meest antiprikker vanzelf een keer besmet raakt, ook als deze niet deel kan nemen aan een 2G samenleving. Besmet door kinderen die van school komen, oplopen in de supermarkt, het praatje met de buren op het dorpsplein etc. Uiteindelijk komt iedereen wel aan bod en dan zie ik niet in wat 2G voor een ieder dan nog toevoegt aan veiligheid. Ik vind het nu al zeer twijfelachtig wat de toegevoegde waarde is, het voelt voor mij nog altijd aan als een schijnveiligheid waar wel een hele poppenkast voor opgetuigd moet worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze het brengen als ‘zonder 2G is er niks mogelijk, maar met 2G kunnen er weer wat dingetjes open vanaf eind maart’ zullen veel mensen er wel akkoord mee gaan.
Overigens kwam het gisteren (een uitspraak van Hugo) wel heel erg over alsof ze pas verder gaan versoepelen zodra er meer mensen een booster hebben gepakt. Pak je booster, anders langer wachten. Zo las het althans. Hij weet dat de medische noodzaak voor gezonde 50 minners nog een beetje ontbreekt en dat mensen een booster voornamelijk halen voor het vinkje.![]()
Zeker, wirelessmouse is ook geweestquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet niet, denk dat er nu veel naar België en Duitsland gaan voor de combi shoppen en eten/drinkenWel een uurtje in de auto maar goed, het is het waard.
![]()
In sommige staten gaat het slecht. De recordaantal besmettingen zorgt voor een toename van ziekenhuisopnames en steeds minder zorgpersoneel doordat zij door een positieve test in quarantaine/isolatie moeten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:39 schreef Simmertje het volgende:
Hoe gaan de ziekenhuiscijfers eigenlijk in Amerika? Recordcijfers aan besmettingen en daarnaast veel staten met weinig vaccinaties. Dus ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.![]()
Ik heb ook geen begrip voor hun keuze maar ben wel voor vrije keuze wat dat betreft.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kan ook denken dat mensen die zich niet willen laten vaccineren het verpesten voor de grote meerderheid.![]()
Las bij RTL nieuws dat Bruls en zijn collega’s volgend jaar ook wat willen gaan doen aan de vuurwerk verkoop in Duitsland en België
[ Bericht 1% gewijzigd door groenen op 04-01-2022 09:36:34 ]- verwijderd door admin -![]()
Lekker hoor, de zelfopgelegde quarantainecrisis naast de zelfopgelegde maatregelencrisisquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In sommige staten gaat het slecht. De recordaantal besmettingen zorgt voor een toename van ziekenhuisopnames en steeds minder zorgpersoneel doordat zij door een positieve test in quarantaine/isolatie moeten.![]()
![]()
Laat die man eerst eens op dieet gaan in plaats van ons lastig vallen met zijn persoonlijke voorkeuren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:17 schreef groenen het volgende:
Las bij RTL nieuws dat Bruls en zo’n collega’s volgend jaar ook wat willen gaan doen aan de vuurwerk verkoop in Duitsland en België![]()
Dat die vette paap met een BMI van 84 maar wat aan zichzelf gaat doen. Hij is mede oorzaak van het probleem; niet ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:17 schreef groenen het volgende:
Las bij RTL nieuws dat Bruls en zo’n collega’s volgend jaar ook wat willen gaan doen aan de vuurwerk verkoop in Duitsland en BelgiëDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dit is wel een ding. Leuk allemaal, boosters per 4 maanden te gaan verplichten terwijl er amper discussie is wat nu eigenlijk het nu er van is voor een grote groep mensen. Het is vanuit politiek vooral om daadkracht uit te stralen en het zo - nergens op gebaseerd - de situatie onder controle willen houden.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik erger me persoonlijk wel aan al die valse tegenstellingen, dreigementen en neerleggen van schuld bij groep X/Y/Z van Hugo.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Overigens kwam het gisteren (een uitspraak van Hugo) wel heel erg over alsof ze pas verder gaan versoepelen zodra er meer mensen een booster hebben gepakt. Pak je booster, anders langer wachten. Zo las het althans. Hij weet dat de medische noodzaak voor gezonde 50 minners nog een beetje ontbreekt en dat mensen een booster voornamelijk halen voor het vinkje.![]()
Dat is dus wat Hugo wil en wat ze zo doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als 2G het alternatief is tov de situatie nu mogen ze er van mij vandaag nog mee beginnen.
Je zo murw beuken tot je vanzelf die onzin accepteert.
Het valt me tegen dat de sectoren zelf het allemaal maar gedwee ondergaan.
Zelfs de horeca is mak geworden.
Je zou inmiddels wel wat protesten verwachten van ze zoals met de boeren.![]()
Ik vermoed dat niemand zijn vingers er aan wil branden want "discriminatie" en "solidariteit".quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is wel een ding. Leuk allemaal, boosters per 4 maanden te gaan verplichten terwijl er amper discussie is wat nu eigenlijk het nu er van is voor een grote groep mensen. Het is vanuit politiek vooral om daadkracht uit te stralen en het zo - nergens op gebaseerd - de situatie onder controle willen houden.![]()
Die poppenkast is al opgetuigd. En die QR gaat er gewoon komen voor op de werkvloer. En daar worden vervolgens allerhande andere zaken aan vast gehangen. Wat we allemaal niet zouden moeten willen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:15 schreef xFriendx het volgende:
Ik vind het nu al zeer twijfelachtig wat de toegevoegde waarde is, het voelt voor mij nog altijd aan als een schijnveiligheid waar wel een hele poppenkast voor opgetuigd moet worden.
Maargoed, Schwab met z'n clubje en hoe vuistdiep dat in de reet van het kabinet zit (en andersom) is natuurlijk gewoon een hoax en complottheorie. Ow nee, dat is het niet. Zie de WEF papers die men eerst glashard ontkende en vervolgens niet vrij wou geven en dat later stampvoetend alsnog deed.
Dat digitaal paspoort moet en zal er komen, dat is geen hoax en gewoon te lezen in de officiële documenten van de EU en Nederland trekt daar de kar.
En COVID-19 is een mooi bruggetje om die QR pas er door te drukken.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik vind die man een verschrikking maar hij heeft natuurlijk wel een punt dat dit zo niet te handhaven is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:17 schreef groenen het volgende:
Las bij RTL nieuws dat Bruls en zo’n collega’s volgend jaar ook wat willen gaan doen aan de vuurwerk verkoop in Duitsland en België"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Weten we al of:
1) Vaccins beschermen tegen transmissie Omicron?
2) De effecten van Omicron op ziekenhuisopname?
3) De effectiviteit van 2G? (zie 1)
Ik zie weinig nieuws mbt bovenstaande. Heeft het OMT hier iets over geroepen?![]()
Bij de boeren heeft het ca 30 jaar geduurd dus we moeten nog 28 jaarquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is dus wat Hugo wil en wat ze zo doen.
Je zou inmiddels wel wat protesten verwachten van ze zoals met de boeren.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Nee want dat is niet hun taak.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:27 schreef zoost het volgende:
Weten we al of:
1) Vaccins beschermen tegen transmissie Omicron?
2) De effecten van Omicron op ziekenhuisopname?
3) De effectiviteit van 2G? (zie 1)
Ik zie weinig nieuws mbt bovenstaande. Heeft het OMT hier iets over geroepen?
Je kan proberen het te vragen aan hun, maar ik denk dat je de factuur niet wilt betalen hiervoorReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
dat betwijfel ik wel hoor, maar in de openbare ruimte verwacht ik het welquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:24 schreef vosss het volgende:
En die QR gaat er gewoon komen voor op de werkvloer.![]()
Ouwehand en Klaver willen nu doorpakken: wet permanent vuurwerkverbod naar de Kamer
https://www.volkskrant.nl/a-b0c0a961
Never waste a good crisis.![]()
Nouja die hele kutzooi was er natuurlijk al vanaf 25 september.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat betwijfel ik wel hoor, maar in de openbare ruimte verwacht ik het wel
Ik weet niet hoe je daarvan kan zeggen dat het geen dwang of drang tot vaccineren is.
Ik laat mij niet dwingen. Hoe harder men probeert hoe dieper mijn hakken in het zand gaan.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Valse tegenstellingen hoort bij de politiek en daar moet je mee leren leven, anders heb je een akelig leven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik erger me persoonlijk wel aan al die valse tegenstellingen, dreigementen en neerleggen van schuld bij groep X/Y/Z van Hugo.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Natuurlijk, we gaan lekker covid gebruiken om nu allerlei andere verboden en verplichtingen erdoorheen te drukken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:30 schreef SilverEyes het volgende:
Ouwehand en Klaver willen nu doorpakken: wet permanent vuurwerkverbod naar de Kamer
Never waste a good crisis.
Great success!![]()
Hopelijk lukt het. Dan is corona nog ergens goed voor geweest.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:30 schreef SilverEyes het volgende:
Never waste a good crisis.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Oorzaak: virologen worden in Nederland veel te hoog op het paard gehesen en raken daarna over het paard getild. Waar zijn de schoolexperts en de economie-experts?![]()
Die sectoren hebben een keuze om met 2G open te gaan of tot Sint-Juttemus gesloten te blijven, ik snap wel dat die sectoren er om smachten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is dus wat Hugo wil en wat ze zo doen.
Je zou inmiddels wel wat protesten verwachten van ze zoals met de boeren.
Ben vooral benieuwd hoe partijen zoals PvdA en GL erin staan, die lijken de sleutel te hebben tot een meerderheid in de kamer, ben benieuwd of zij er weer voor kiezen om het hele land te blijven gijzelen tov die 10% die niet gevaccineerd is.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Laten ze alcohol en drugs ook maar aanpakken dan tijdens de jaarwisseling want ziekenhuizen zagen daar juist de meeste patiënten van terug tijdens afgelopen jaarwisseling.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:33 schreef Oriente het volgende:
[..]
Natuurlijk, we gaan lekker covid gebruiken om nu allerlei andere verboden en verplichtingen erdoorheen te drukken.
Great success!Zonder wrijving geen glans![]()
moet je allemaal zelf wetenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja die hele kutzooi was er natuurlijk al vanaf 25 september.
Ik weet niet hoe je daarvan kan zeggen dat het geen dwang of drang tot vaccineren is.
Ik laat mij niet dwingen. Hoe harder men probeert hoe dieper mijn hakken in het zand gaan.je kan de regering ook niet verwijten dat het individu wat ondergeschikt gemaakt wordt voor het grote geheel in deze.
![]()
Maakt het nog iets uit of 2G effectief is? Of doet dat er niet toe?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die sectoren hebben een keuze om met 2G open te gaan of tot Sint-Juttemus gesloten te blijven, ik snap wel dat die sectoren er om smachten.
Ben vooral benieuwd hoe partijen zoals PvdA en GL erin staan, die lijken de sleutel te hebben tot een meerderheid in de kamer, ben benieuwd of zij er weer voor kiezen om het hele land te blijven gijzelen tov die 10% die niet gevaccineerd is.![]()
Gvd niet aan mijn wijn komen gvd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:34 schreef Haags het volgende:
[..]
Laten ze alcohol en drugs ook maar aanpakken dan tijdens de jaarwisseling want ziekenhuizen zagen daar juist de meeste patiënten van terug tijdens afgelopen jaarwisseling.![]()
Alcoholverbod want Kerona!!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:34 schreef Haags het volgende:
[..]
Laten ze alcohol en drugs ook maar aanpakken dan tijdens de jaarwisseling want ziekenhuizen zagen daar juist de meeste patiënten van terug tijdens afgelopen jaarwisseling.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als Nederland straks het slechtste jongetje/meisje van de klas is op allerlei gebied, vooral op het gebied van schoolprestaties, kunnen we corona de schuld geven. Dat het vóór corona al zo was, dat zijn we straks vergeten.
Voor de stikstofreductie is dit beleid ook heel gunstig. Men hoopt misschien dat veel mensen eraan wennen opgehokt te zitten.
Misschien is er ergens een mening dat er te veel horeca is in het land, ook dan is dit beleid gunstig.
Te veel ZZP'ers, dat was al bekend, men hoopt dat die nu eindelijk in loondienst zullen gaan.![]()
Ik vind het een oneerlijke keus. 2g of lockdown...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die sectoren hebben een keuze om met 2G open te gaan of tot Sint-Juttemus gesloten te blijven, ik snap wel dat die sectoren er om smachten.
Ben vooral benieuwd hoe partijen zoals PvdA en GL erin staan, die lijken de sleutel te hebben tot een meerderheid in de kamer, ben benieuwd of zij er weer voor kiezen om het hele land te blijven gijzelen tov die 10% die niet gevaccineerd is.
Ja of gewoon geen 2g en geen lockdowns.
Boosters voor 50+ en risicogroepen jaarlijks als de griepprik, voor de rest open, je zorg blijven opschalen en niet zo achterlijk doen.![]()
Hallo! Ik heb even een random vraagje: hoe waarschijnlijk is het dat de lockdown per 14 januari eindigt? Ik wil vanuit het buitenland een lang weekend voorbij komen en dat weekend (14-17 januari) komt het beste uit.
Is er een reeële kans dat de lockdown wordt verlengd? Hoe schatten jullie de situatie in?...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Het probleem dat GL in deze heeft is wel dat een deel van die 10% haar aanhang is. Denk hierbij aan de typische hoogopgeleide grachtengordel zweefteef.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd hoe partijen zoals PvdA en GL erin staan, die lijken de sleutel te hebben tot een meerderheid in de kamer, ben benieuwd of zij er weer voor kiezen om het hele land te blijven gijzelen tov die 10% die niet gevaccineerd is.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Kans is 0, misschien dat 1 sector (winkels of sport) tot 5 open mag.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:37 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! Ik heb even een random vraagje: hoe waarschijnlijk is het dat de lockdown per 14 januari eindigt? Ik wil vanuit het buitenland een lang weekend voorbij komen en dat weekend (14-17 januari) komt het beste uit.
Is er een reeële kans dat de lockdown wordt verlengd? Hoe schatten jullie de situatie in?- verwijderd door admin -![]()
Ligt eraan wat je wilt gaan doen. De kans dat de gehele lockdown eindigt is bijna nihil. De kans dat winkels weer open mogen zal wel wat groter zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:37 schreef margaretha_01 het volgende:
Is er een reeële kans dat de lockdown wordt verlengd? Hoe schatten jullie de situatie in?![]()
Heel onwaarschijnlijk, cijfers stijgen weerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:37 schreef margaretha_01 het volgende:
Is er een reeële kans dat de lockdown wordt verlengd? Hoe schatten jullie de situatie in?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Mochten ze in bijvoorbeeld Denemarken maar ook in wat andere landen om ons heen wel er zo door komen. En als die het zo sturen dat ze inderdaad over een maand of 2/3 uit de ellende zijn en wij er nog midden in zitten krijg je vanzelf de poppen aan het dansen.
Daar heb ik meer vertrouwen in inmiddels dan dat we er vanuit ons zelf uit gaan komen. En dat is vrij sneu."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Uhm, daar hebben we hele ministeries voor.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:33 schreef Mondkapje het volgende:
Oorzaak: virologen worden in Nederland veel te hoog op het paard gehesen en raken daarna over het paard getild. Waar zijn de schoolexperts en de economie-experts?![]()
Ik vind dat zo kansloos, dat we varen op besmettingen, wat tot nu toe laat zien dat het heel weinig betekent voor ziekenhuis opnames... en dan elke keer roepen we weten het nog niet, hoe lang kun je onderzoek uit het buitenland negeren?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heel onwaarschijnlijk, cijfers stijgen weer
Want het moet eerst weer dezelfde uitslag geven in Nederland voordat we het geloven?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik vind het ook vreemd hoe de media met de lockdown omgaat. Steeds maar heel lage procenten over hoe minder ziekmakend Omikron is terwijl je in buitenlandse media overal 70% leest, hier zelfs 20% gelezen.
Heel weinig nieuws sowieso over hoe minder ziekmakend Omikron is. Heel veel bangmakerij.![]()
Zet de consumentenverkoop dan weer gewoon in. Dan worden mensen niet gedwongen illegaal spul te kopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind die man een verschrikking maar hij heeft natuurlijk wel een punt dat dit zo niet te handhaven is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Voor mij persoonlijk vind ik het niet zo erg, ik vind het alleen sneu voor al die bedrijven/bedrijfjes die onnodig lang on hold worden gezet. Kappers, die hele dag met de handen in de shampoo zitten, hygienischer kun je het niet krijgen, onzin om die op slot te houden.![]()
Dat moet je aan Hugo of Ernst vragen, maar dat de lockdown volgende week eindigt is nagenoeg uitgesloten. Behalve voor het basisonderwijs danquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:43 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vind dat zo kansloos, dat we varen op besmettingen, wat tot nu toe laat zien dat het heel weinig betekent voor ziekenhuis opnames... en dan elke keer roepen we weten het nog niet, hoe lang kun je onderzoek uit het buitenland negeren?
Want het moet eerst weer dezelfde uitslag geven in Nederland voordat we het geloven?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Heel eerlijk, als het alternatief is om alles dicht te houden niet nee. Daarentegen heeft onderzoek wel uitgewezen dat het ook wel bijdraagt aan het beschermen van ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Maakt het nog iets uit of 2G effectief is? Of doet dat er niet toe?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zie je de hele crisis al, specifieke maatregelen gericht op enkele groepen is te lastig, dus dan maar de hele bevolking raken. En nu hetzelfde verhaal met de boosters.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik vermoed dat niemand zijn vingers er aan wil branden want "discriminatie" en "solidariteit".![]()
Dat zou het mooiste zijn ja, maar dat is nog wel een paar haltes weg ben ik bangquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het een oneerlijke keus. 2g of lockdown...
Ja of gewoon geen 2g en geen lockdowns.
Boosters voor 50+ en risicogroepen jaarlijks als de griepprik, voor de rest open, je zorg blijven opschalen en niet zo achterlijk doen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: