Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹quote:Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk, hebben we tussen oktober 2020 en nu überhaupt een periode gehad zonder maatregelen?
Vastgelopen zorg is een stuk schadelijkerquote:Op maandag 3 januari 2022 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op de lange en korte termijn. We gaan als record lockdown in de boeken en ik weet niet of je daar zo trots op wilt zijn als land.
Aan het copy-pasten uit het Tweakers topic?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:14 schreef Johannes788 het volgende:
Ik heb nog nooit een woord gehoord over het (op termijn) afschaffen van het coronabewijs. Dat alleen al stemt me niet gunstig. Het probleem is nu vooral weer dat ze toch mensen weer dwingen om die booster te nemen, want anders raken ze hun groene vinkje kwijt.
Dus: dubbel gevaccineerd heeft straks dezelfde status als ongevaccineerd. Ik vind het een behoorlijk eng idee dat overheden op deze manier per burger mogen en kunnen bepalen of er een bepaalde deur (horeca, concerten, enz) voor ze open gaat of niet.
En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje.
Als lockdowns kort en lange termijn meer schade doet dan goed dan kan het OMT dat toch nooit rationeel adviseren.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waar zie je mij dat precies zeggen?
quote:Omikron maakt minder ziek en kan een virus zijn “waarmee we kunnen leren leven”.
Willem Engel gaat met zijn wappiegelul weer eens lijnrecht in tegen de OMT-boodschap en denkt het weer eens beter te weten, schandalig.quote:dit lijkt eerder golf van afwezigheden dan van hospitalisaties te worden
Ik geloof dat het 2 weken was rondom de dansen met janssen piek.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk, hebben we tussen oktober 2020 en nu überhaupt een periode gehad zonder maatregelen?
Dat verschilt nogal per jaar.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza?
.
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleemquote:Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹
Als je geen kerona hebt heb je sowieso al geen recht meer op zorg, dus dat argument heeft al lang aan kracht ingeboet.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vastgelopen zorg is een stuk schadelijker
Die doden kunnen we mooi voorkomen met preventieve lockdownsquote:Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat verschilt nogal per jaar.
Ene jaar enkele honderden op de hele bevolking, andere jaar enkele duizenden.
er zit nu gewoon een verloop datum op je QR-code, dus ik snap het niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef galantis het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)accinatiebewijs.html
Benieuwd waar je die kan gaan gebruiken.
En die 2 weken was met het CTB wat in feite ook een maatregel is.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat het 2 weken was rondom de dansen met janssen piek.
De rest was nog altijd met enige beperkingen van sluitingstijden.
Weet je zeker dat je niet Marc van Ranst citeert nu?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Willem Engel gaat met zijn wappiegelul weer eens lijnrecht in tegen de OMT-boodschap en denkt het weer eens beter te weten, schandalig.
je bent 12?quote:
Wat is dit voor onzin?quote:hebt heb je sowieso al geen recht meer op zorg, dus dat argument heeft al lang aan kracht ingeboet.
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet Marc van Ranst citeert nu?
Niet gevaccineerden onder de vijftig leggen geen druk op de zorg, vijftigers en ouder van Hubert Bruls-achtige proporties echter wel.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleem
Testen alleen gaat het niet meer worden. 2 vaccins en test voor een beetje vermaak, of 2 vaccins en booster.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen? De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleem
Nou dan wordt die parallelle samenleving een beter idee.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Testen alleen gaat het niet meer worden. 2 vaccins en test voor een beetje vermaak, of 2 vaccins en booster.
Volgens mij nog steeds nietquote:Op maandag 3 januari 2022 22:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zit nu gewoon een verloop datum op je QR-code, dus ik snap het niet.
Niemand die het antwoord weet.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?
https://www.nature.com/ar(...)utm_content=deeplinkquote:Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen? De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?
Er is een onderzoek geweest in the Lancet, na de tweede prik hebben mannen onder de veertig jaar meer kans om myocarditis te ontwikkelen. Fijn hoor!
Die jongeren zijn echt geen probleem, aangezien er 60 mensen onder de 40 overleden zijn aan corona in de afgelopen twee jaar. Er overlijden er meer in het verkeer. Dat dan ook maar verbieden?
indien nodig.. wat is je probleem?quote:Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen?
onzin. Net booster grhad, minder bijwerkingen dan de vorigequote:De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?
kans op hetzelfde bij covid ligt vele malen hoger. Fijn hèquote:Er is een onderzoek geweest in the Lancet, na de tweede prik hebben mannen onder de veertig jaar meer kans om myocarditis te ontwikkelen. Fijn hoor!
Non-argument. Slappe redenatie zelfs voor jouquote:Die jongeren zijn echt geen probleem, aangezien er 60 mensen onder de 40 overleden zijn aan corona in de afgelopen twee jaar. Er overlijden er meer in het verkeer. Dat dan ook maar verbieden?
Misschien moeten er nog wat meer veeartsen in het OMT opgenomen worden, voor een doosje wijn is Osterhaus vast bereid aan te schuiven.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?
Er is een reden dat dat in bnw staatquote:Op maandag 3 januari 2022 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.nature.com/ar(...)utm_content=deeplink
Sowieso hebben wij in het wappie topic ook al gezien dat het aantal non-covid deaths onder 15-19 jarigen in de UK was gestegen met 50% in 2021 vergeleken met 2020.
[ afbeelding ]
Wat is jouw probleem, jij bepaalt niet wat nodig is voor een ander, zeker niet als dat voorwaarden betreft die te maken heeft met zijn of haar fundamentele rechten.quote:
Boosterprik anders geen vinkje en ben je onderdeel van de nieuwe lichting wappie vanaf Feb 2022.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:43 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen staan ze in België, net als andere landen op het punt de quarantaine en het testbeleid te versoepelen, hier verlengen we de lockdown, verschil moet er wezen.
Beslissing over soepelere test- en quarantaineregels volgt morgen pas: “Mogelijk onderscheid tussen wie wel al boosterprik kreeg, en wie nog niet”
N=1.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef devlinmr het volgende:
onzin. Net booster grhad, minder bijwerkingen dan de vorige
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |