abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203017977

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203018163
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Flikker toch op zeg.
Je mist het tweede deel van de quote, die is net zo bizar:

quote:
Bleekers-Rovers: ,,Vooropgesteld: ik vind het goed dat aan de scholen prioriteit wordt gegeven. Maar feitelijk is de uitgangssituatie niet heel anders dan enkele weken geleden toen ze eerder dicht moesten. Dus ik maak me wel zorgen, nu je ziet dat de besmettingscijfers oplopen en ook in Engeland het aantal ziekenhuisopnames toeneemt. Hier hebben we nog steeds in de ziekenhuizen bij lange na geen normale situatie.’’
Dit is gewoon letterlijk niet waar. Is ze de grote afname van het aantal mensen in de ziekenhuizen en de miljoenen boosters opeens vergeten?
  maandag 3 januari 2022 @ 22:13:55 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203018207
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:02 schreef jcdragon het volgende:
En toen was er weer een nieuwe variant :')
De komende maanden zijn cruciaal om deze variant te onderzoeken :')

[ twitter ]
Gaat het dan om 46 mutaties t.o.v. Delta of t.o.v. Omicron? Met andere woorden: zit er overlap tussen deze mutaties en die van Omicron?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203018210
Ik heb nog nooit een woord gehoord over het (op termijn) afschaffen van het coronabewijs. Dat alleen al stemt me niet gunstig. Het probleem is nu vooral weer dat ze toch mensen weer dwingen om die booster te nemen, want anders raken ze hun groene vinkje kwijt.

Dus: dubbel gevaccineerd heeft straks dezelfde status als ongevaccineerd. Ik vind het een behoorlijk eng idee dat overheden op deze manier per burger mogen en kunnen bepalen of er een bepaalde deur (horeca, concerten, enz) voor ze open gaat of niet.

En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje.
pi_203018277
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef TLC het volgende:

[..]
Je denkt dat er geen 'jongere' mensen last hebben van corona / er aan zijn overleden ?

Nou dat is pas een ' :') ' waard
Dat komt echt vrijwel niet voor. Zie pagina 81:
https://www.rivm.nl/sites(...)11228_1206_final.pdf
pi_203018302
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:01 schreef Sfancta het volgende: Grote onzin dat de basisscholen opengaan, zeg ik als vader van 3. Lekker de zooi weer bij elkaar besmetten hier thuis.
Uiteindelijk krijgt iedereen een keer corona, dus waarom zou je kinderen (die er waarschijnlijk geen/weinig last van hebben) niet naar school sturen/willen.

Een keer een week missen omdat ze zelf ziek zijn, een vriendje of de juf lijkt me altijd beter dan nu weken dicht om in februari/maart alsnog in het zelfde schuitje te zitten.

En voor jezelf, je hebt de mogelijkheid om je in optima forma te beschermen middels een vaccin dan wel om zelf je eigen contacten tot een minimum te beperken.

Als je niet wilt dat ze oma besmetten kun je ze altijd zelftesten laten doen of ipv daarheen om op te passen naar de bso sturen.

Want als je ze nu thuis laat zitten ze weken zonder fatsoenlijk onderwijs/hun sociale contacten.
En als ze dan in februari/maart wel zouden opengaan is er daadwerkelijk niks veranderd aan de situatie zoals die er nu ligt.
pi_203018303
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:14 schreef Johannes788 het volgende:
Ik heb nog nooit een woord gehoord over het (op termijn) afschaffen van het coronabewijs. Dat alleen al stemt me niet gunstig. Het probleem is nu vooral weer dat ze toch mensen weer dwingen om die booster te nemen, want anders raken ze hun groene vinkje kwijt.

Dus: dubbel gevaccineerd heeft straks dezelfde status als ongevaccineerd. Ik vind het een behoorlijk eng idee dat overheden op deze manier per burger mogen en kunnen bepalen of er een bepaalde deur (horeca, concerten, enz) voor ze open gaat of niet.

En tijdelijk begrijp ik het dan nog enigszins (tenslotte was er nog veel niet duidelijk), maar dat ze er nu alweer de booster + geldigheidsdatum aan koppelen vind ik zorgwekkend. Straks moet je over 2 maanden alweer een nieuwe prik speciaal voor omikron (terwijl die variant enorm mild lijkt te zijn). Wil je niet? Verlies je je groene vinkje.
Tja, er zijn mensen die hiervoor gewaarschuwd hebben, maar werden weggezet als wappies en onzinverkondigers. Helaas, de qr-code blijft.
pi_203018305
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Het luistert allemaal wel vreselijk nauw zo te lezen. Alsof de huidige maatregelen zo zijn uitgekiend dat ervan afwijken desastreus zou zijn. Wat een arrogantie.
Iedereen links van VVD / CDA zit sowieso in een ernstige vorm van maakbaarheidsdenken, ook al maken de experten modellen op die helemaal fout zijn, keer op keer......... Toch hè, weten ze zeker dat het allemaal heel zinvol is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 3 januari 2022 @ 22:17:24 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203018324
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef _serial_ het volgende:
Toch maar eens wat meer werk gaan maken voor een vroege voorjaars (werk) vakantie.
Een lockdown van nog 2 maanden ga ik niet zo goed trekken.
Hier ook, ik ga echt niet nog 2 maanden alleen maar wat binnen zitten in Nederland omdat een stel clowns in Den Haag geen ruggengraat heeft en er een stel amateurs wat modelletjes mag tekenen die nooit kloppen.
pi_203018347
quote:

Ja, hou maar een referendum... O wacht.... Lol.
pi_203018381
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Tja, er zijn mensen die hiervoor gewaarschuwd hebben, maar werden weggezet als wappies en onzinverkondigers. Helaas, de qr-code blijft.
Ik zie Hugo nog heel stellig verkondigen dat we de QR eigenlijk niet willen maar het nu eenmaal moet en we er zo snel mogelijk vanaf willen.
Dat was wat, 5/6 maanden terug?
pi_203018384
quote:
9s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:12 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Je mist het tweede deel van de quote, die is net zo bizar:
[..]
Dit is gewoon letterlijk niet waar. Is ze de grote afname van het aantal mensen in de ziekenhuizen en de miljoenen boosters opeens vergeten?
Ja we blijven gewoon ijverig zoeken naar nieuwe voorwendselen.
I'll give you something to do
pi_203018388
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:05 schreef TLC het volgende:

[..]
Je denkt dat er geen 'jongere' mensen last hebben van corona / er aan zijn overleden ?

Nou dat is pas een ' :') ' waard
Niet meer dan de griep.
pi_203018447
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zie Hugo nog heel stellig verkondigen dat we de QR eigenlijk niet willen maar het nu eenmaal moet en we er zo snel mogelijk vanaf willen.
Over twee maanden begint dat circus gewoon weer :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203018449
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Men wilt vooral snel van Hugo af, daarom staat er nu een bewakingspost van de politie voor zijn huis.
pi_203018488
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat komt echt vrijwel niet voor. Zie pagina 81:
https://www.rivm.nl/sites(...)11228_1206_final.pdf
63 mensen jonger dan 40 overleden aan corona sinds het begin van de pandemie. Nou poeh, het is wat zeg.
En zelfs al zou je dat getal x3 doen vanwege gemiste gevallen en dergelijke, dan nog is het een totaal verwaarloosbaar aantal. Klinkt hard, maar is wel zo.
pi_203018561
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:22 schreef Pistolero het volgende:

[..]
63 mensen jonger dan 40 overleden aan corona sinds het begin van de pandemie. Nou poeh, het is wat zeg.
En zelfs al zou je dat getal x3 doen vanwege gemiste gevallen oid, dan nog is het een totaal verwaarloosbaar aantal. Klinkt hard, maar is wel zo.
Onder de 40 gaan ze niemand missen, iedereen zal in dat geval opgenomen worden in het ziekenhuis eerst.
En je corrigeert ook niet voor onderliggend lijden in dit geval, vraag me af of je nog wat overhoudt als je dat wegtrimmed.

Maar de griep pakt ook af en toe een gezond jong iemand dus er zal best wat overblijven.
Daarnaast is er ook niet gecorrigeerd voor mensen die al geprikt zijn, onder de dubbel gevaccineerden onder de 40 ligt het aantal allicht op 0.
pi_203018596
quote:

[..]
En zelfs al zou je dat getal x3 doen vanwege gemiste gevallen en dergelijke, dan nog is het een totaal verwaarloosbaar aantal. Klinkt hard, maar is wel zo.
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza? Hoe veel gaan dood aan andere ziektes? Hoe veel plegen zelfmoord jaarlijks? Auto-ongelukken?

Ben wel benieuwd hoe die 63 verschilt met andere doodsoorzaken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203018631
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Onder de 40 gaan ze niemand missen, iedereen zal in dat geval opgenomen worden in het ziekenhuis eerst.
En je corrigeert ook niet voor onderliggend lijden in dit geval, vraag me af of je nog wat overhoudt als je dat wegtrimmed.

Maar de griep pakt ook af en toe een gezond jong iemand dus er zal best wat overblijven.
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op de lange en korte termijn. We gaan als record lockdown in de boeken en ik weet niet of je daar zo trots op wilt zijn als land.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203018653
quote:

[..]
Het zou me niets verbazen wanneer er in diezelfde leeftijdscategorie en in diezelfde periode meer aan kanker overleden personen te betreuren zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203018658
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza? Hoe veel gaan dood aan andere ziektes? Hoe veel plegen zelfmoord jaarlijks? Auto-ongelukken?

ik wil nu ook wel eens de griep cijfers naast de cijfers van de huidige omicron zien eigenlijk....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 3 januari 2022 @ 22:28:46 #22
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203018673
Die "nieuwe" variant hebben ze al in november ontdekt.

twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203018681
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:27 schreef _serial_ het volgende:
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op de lange en korte termijn. We gaan als record lockdown in de boeken en ik weet niet of je daar zo trots op wilt zijn als land.
Wil je nu zeggen dat het OMT geen verstandig advies uitvaardigd? Werkelijk?
  maandag 3 januari 2022 @ 22:29:16 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203018686
quote:

[..]

pi_203018720
https://www.nu.nl/coronav(...)accinatiebewijs.html

Benieuwd waar je die kan gaan gebruiken.
pi_203018733
quote:

[..]
Nu ik erover nadenk, hebben we tussen oktober 2020 en nu überhaupt een periode gehad zonder maatregelen?
pi_203018745
quote:
80s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wil je nu zeggen dat het OMT geen verstandig advies uitvaardigd? Werkelijk?
Waar zie je mij dat precies zeggen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203018775
quote:

[..]
Het land met (op dit moment) het record aantal dagen in lockdown is toch het succesverhaal Australië?
pi_203018784
quote:

[..]

650 +- verkeersdoden per jaar... over Er zijn zo'n 8,5 miljoen personenauto's in Nederland..... 0.0007647% kom je dan op uit ofwel 1 per 130k

1500 mensen zelfmoord, 500 voor de trein.... Influenza heeft een IFR vergelijkbaar met een milde Covid-19 virus ;) Jwz.

Als je naar dodelijkheid kijkt gaat het helemaal nergens over.
pi_203018801
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef galantis het volgende:

In grotemensenlanden als België of Duitsland, in nederlandje blijft de komende maanden alles op slot.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203018808
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nu ik erover nadenk, hebben we tussen oktober 2020 en nu überhaupt een periode gehad zonder maatregelen?
Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹
pi_203018832
quote:

[..]
Vastgelopen zorg is een stuk schadelijker
pi_203018841
quote:

Aan het copy-pasten uit het Tweakers topic?
pi_203018843
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Waar zie je mij dat precies zeggen?
Als lockdowns kort en lange termijn meer schade doet dan goed dan kan het OMT dat toch nooit rationeel adviseren.
  maandag 3 januari 2022 @ 22:34:10 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203018853
quote:
Omikron maakt minder ziek en kan een virus zijn “waarmee we kunnen leren leven”.
quote:
dit lijkt eerder golf van afwezigheden dan van hospitalisaties te worden
Willem Engel gaat met zijn wappiegelul weer eens lijnrecht in tegen de OMT-boodschap en denkt het weer eens beter te weten, schandalig. :r
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203018862
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik geloof dat het 2 weken was rondom de dansen met janssen piek.

De rest was nog altijd met enige beperkingen van sluitingstijden.
pi_203018867
quote:

[..]
Weet iemand dat getal per 100.000 voor influenza?
.
Dat verschilt nogal per jaar.
Ene jaar enkele honderden op de hele bevolking, andere jaar enkele duizenden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203018907
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Nee, er zijn altijd maatregelen geweest. Ben benieuwd trouwens of mensen zonder prik ooit weer mogen sporten of dat ze zich blijvend moeten laten testen of er altijd 2G zal blijven bestaan. Verplicht blijven boosteren om te mogen sporten in de zaal ☹
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleem
pi_203018925
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vastgelopen zorg is een stuk schadelijker
Als je geen kerona hebt heb je sowieso al geen recht meer op zorg, dus dat argument heeft al lang aan kracht ingeboet.
pi_203018935
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat verschilt nogal per jaar.
Ene jaar enkele honderden op de hele bevolking, andere jaar enkele duizenden.
Die doden kunnen we mooi voorkomen met preventieve lockdowns O+ O+
  maandag 3 januari 2022 @ 22:37:19 #41
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203018978
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:30 schreef galantis het volgende:

er zit nu gewoon een verloop datum op je QR-code, dus ik snap het niet.
pi_203018986
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik geloof dat het 2 weken was rondom de dansen met janssen piek.

De rest was nog altijd met enige beperkingen van sluitingstijden.
En die 2 weken was met het CTB wat in feite ook een maatregel is.
pi_203019003
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Willem Engel gaat met zijn wappiegelul weer eens lijnrecht in tegen de OMT-boodschap en denkt het weer eens beter te weten, schandalig. :r
Weet je zeker dat je niet Marc van Ranst citeert nu?
pi_203019006
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als je geen kerona
je bent 12?
quote:
hebt heb je sowieso al geen recht meer op zorg, dus dat argument heeft al lang aan kracht ingeboet.
Wat is dit voor onzin?
  maandag 3 januari 2022 @ 22:39:22 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203019045
quote:
81s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weet je zeker dat je niet Marc van Ranst citeert nu?
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203019085
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ben benieuwd of mensen die weigeren te vaccineren eens gaan beseffen dat ze onderdeel uitmaken van het probleem
Niet gevaccineerden onder de vijftig leggen geen druk op de zorg, vijftigers en ouder van Hubert Bruls-achtige proporties echter wel.
pi_203019091
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Testen alleen gaat het niet meer worden. 2 vaccins en test voor een beetje vermaak, of 2 vaccins en booster.
pi_203019099
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen? De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?
Er is een onderzoek geweest in the Lancet, na de tweede prik hebben mannen onder de veertig jaar meer kans om myocarditis te ontwikkelen. Fijn hoor!
Die jongeren zijn echt geen probleem, aangezien er 60 mensen onder de 40 overleden zijn aan corona in de afgelopen twee jaar. Er overlijden er meer in het verkeer. Dat dan ook maar verbieden?
pi_203019138
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Testen alleen gaat het niet meer worden. 2 vaccins en test voor een beetje vermaak, of 2 vaccins en booster.
Nou dan wordt die parallelle samenleving een beter idee.
pi_203019159
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]
er zit nu gewoon een verloop datum op je QR-code, dus ik snap het niet.
Volgens mij nog steeds niet
pi_203019176
Ondertussen staan ze in België, net als andere landen op het punt de quarantaine en het testbeleid te versoepelen, hier verlengen we de lockdown, verschil moet er wezen.

Beslissing over soepelere test- en quarantaineregels volgt morgen pas: “Mogelijk onderscheid tussen wie wel al boosterprik kreeg, en wie nog niet”
pi_203019191
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is inderdaad Marc van Ranst. Waar de rest van de wereld inziet dat het allemaal wel meevalt met Omikron zijn we hier in Nederland compleet in de kramp geschoten. Waarom in godsnaam? Denken ze bij het OMT dat ze dingen weten die de rest van de wereld niet weet?
Niemand die het antwoord weet.
pi_203019211
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen? De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?
Er is een onderzoek geweest in the Lancet, na de tweede prik hebben mannen onder de veertig jaar meer kans om myocarditis te ontwikkelen. Fijn hoor!
Die jongeren zijn echt geen probleem, aangezien er 60 mensen onder de 40 overleden zijn aan corona in de afgelopen twee jaar. Er overlijden er meer in het verkeer. Dat dan ook maar verbieden?
https://www.nature.com/ar(...)utm_content=deeplink

Sowieso hebben wij in het wappie topic ook al gezien dat het aantal non-covid deaths onder 15-19 jarigen in de UK was gestegen met 50% in 2021 vergeleken met 2020. *O*

maandag 3 januari 2022 @ 22:44:53 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203019216
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Volgens mij nog steeds niet
oh ja, staat geldig vanaf.
pi_203019227
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Lekker jaarlijks vier keer een prik nemen?
indien nodig.. wat is je probleem?
quote:
De kans dat je bijwerkingen krijgt toeneemt?
onzin. Net booster grhad, minder bijwerkingen dan de vorige
quote:
kans op hetzelfde bij covid ligt vele malen hoger. Fijn hè
quote:
Non-argument. Slappe redenatie zelfs voor jou
pi_203019243
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien moeten er nog wat meer veeartsen in het OMT opgenomen worden, voor een doosje wijn is Osterhaus vast bereid aan te schuiven.
pi_203019255
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://www.nature.com/ar(...)utm_content=deeplink

Sowieso hebben wij in het wappie topic ook al gezien dat het aantal non-covid deaths onder 15-19 jarigen in de UK was gestegen met 50% in 2021 vergeleken met 2020. *O*

[ afbeelding ]
Er is een reden dat dat in bnw staat
pi_203019261
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef devlinmr het volgende:
indien nodig.. wat is je probleem?
Wat is jouw probleem, jij bepaalt niet wat nodig is voor een ander, zeker niet als dat voorwaarden betreft die te maken heeft met zijn of haar fundamentele rechten.
pi_203019274
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:43 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen staan ze in België, net als andere landen op het punt de quarantaine en het testbeleid te versoepelen, hier verlengen we de lockdown, verschil moet er wezen.

Beslissing over soepelere test- en quarantaineregels volgt morgen pas: “Mogelijk onderscheid tussen wie wel al boosterprik kreeg, en wie nog niet”
Boosterprik anders geen vinkje en ben je onderdeel van de nieuwe lichting wappie vanaf Feb 2022.
pi_203019282
quote:
onzin. Net booster grhad, minder bijwerkingen dan de vorige
N=1. :')
  maandag 3 januari 2022 @ 22:47:31 #61
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203019303
Er lijkt een nieuwe variant verschenen waarover wat zorgen geuit worden...

twitter
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 3 januari 2022 @ 22:47:33 #62
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203019304
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Nou dan wordt die parallelle samenleving een beter idee.
En die groeit al, kwestie van interesses delen met mensen die niet zo bang doen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203019361
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Misschien moeten er nog wat meer veeartsen in het OMT opgenomen worden, voor een doosje wijn is Osterhaus vast bereid aan te schuiven.
Heb je ook inhoudelijk argumenten of kun je alleen maar mensen die slimmer zijn dan jij en meer kennis mbt virussen hebben dan wie dan ook op fok aanvallen
pi_203019389
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:47 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[ twitter ]
Omicron gaat rond als de laffe variant, snel een nieuwe zoeken om angst te verkopen.
  maandag 3 januari 2022 @ 22:49:59 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203019392
quote:

Dit. Daarom zouden meer mensen heel fel hier op moeten zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203019428
quote:
15s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:47 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[ twitter ]
Al besproken, klassiek gevalletje op leugens gebaseerde fear-porn door de zoveelste nitwit op twitter. In september al voor het eerst vastgesteld. Als dit daadwerkelijk zo erg was als ze zeggen waren we allang allemaal dood.
twitter

Dat al die aandachtsgeile figuren als Yorick en Kirsten en meteen bovenop springen kon je ook wel verwachten.
pi_203019453
quote:
15s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:47 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[ twitter ]
Stuur Omicron even langs daar.
pi_203019461
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
650 +- verkeersdoden per jaar... over Er zijn zo'n 8,5 miljoen personenauto's in Nederland..... 0.0007647% kom je dan op uit ofwel 1 per 130k

1500 mensen zelfmoord, 500 voor de trein.... Influenza heeft een IFR vergelijkbaar met een milde Covid-19 virus ;) Jwz.

Als je naar dodelijkheid kijkt gaat het helemaal nergens over.
Weet je nog ergens in het begin die burgermeester of OMT lid, weet niet precies meer, die bij Op1 zei van ik ken jonge mensen die aan covid gestorven zijn?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 januari 2022 @ 22:53:01 #69
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203019486
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:51 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Al besproken, klassiek gevalletje op leugens gebaseerde fear-porn door de zoveelste nitwit op twitter. In september al voor het eerst vastgesteld. Als dit daadwerkelijk zo erg was als ze zeggen waren we allang allemaal dood. [ twitter ]
Dat al die aandachtsgeile figuren als Yorick en Kirsten en meteen bovenop springen kon je ook wel verwachten.
Prima negeer ik dit gewoon.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_203019499
quote:
kans op hetzelfde bij covid ligt vele malen hoger. Fijn hè
Na een geconstateerde Covid besmetting, gemiddeld genomen.

Maar de risico's lopen met leeftijd op van Covid, en de de risico's van die bijwerkingen lopen juist af met de leeftijd voor de vaccinaties.

En de groep loopt helemaal geen bijzonder risico van Covid, we zitten het serieus nu nog allemaal uit te zoeken wat nou de echte statistieken zijn en we gaan alvast 5-11 jarigen prikken, hou toch op, klopt niks van.
pi_203019504
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niet gevaccineerden onder de vijftig leggen geen druk op de zorg, vijftigers en ouder van Hubert Bruls-achtige proporties echter wel.
50% van Nederland heeft overgewicht
15 % is ongevaccineerd
Ongevaccineerden bezetten 70% van de IC
Mag jij mij vertellen welke groep oververtegenwoordigd is
  maandag 3 januari 2022 @ 22:54:08 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203019526
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoef je niet zo wappie voor te wezen. De hele infra opgetuigd en een prachtig pressie middel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203019546
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
15 % is ongevaccineerd
Dat mag niet benoemd worden zonder dat je kop er afgeschoten wordt.
pi_203019564
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Na een geconstateerde Covid besmetting, gemiddeld genomen.

Maar de risico's lopen met leeftijd op van Covid, en de de risico's van die bijwerkingen lopen juist af met de leeftijd voor de vaccinaties.

En de groep loopt helemaal geen bijzonder risico van Covid, we zitten het serieus nu nog allemaal uit te zoeken wat nou de echte statistieken zijn en we gaan alvast 5-11 jarigen prikken, hou toch op, klopt niks van.
Geen idee wat voor een punt je probeert te maken.
Vast weer geen
pi_203019596
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat mag niet benoemd worden zonder dat je kop er afgeschoten wordt.
Antivaxxers denken een ander slachtoffer te hebben gevonden om hun egoïsme op af te wentelen
pi_203019618
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Geen idee wat voor een punt je probeert te maken.
Vast weer geen
Jeuww, je hebt het lang vol gehouden maar de laatste tijd strooi ik wat eerder met blocks op Fok, houdoe Devlin. :*
pi_203019654
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
N=1. :')
Klopt. Onzin reactie op onzin statement
pi_203019685
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jeuww, je hebt het lang vol gehouden maar de laatste tijd strooi ik wat eerder met blocks op Fok, houdoe Devlin. :*
Oh.. jee wat moet ik nu nog met mijn leven :')
pi_203019727
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
15 % is ongevaccineerd
Je vergeet er wel bij te zeggen dat 80% op de IC overgewicht heeft.
En dat 40% op de IC zelfs morbide obesitas heeft (terwijl dat maar voorkomt bij 15% van de bevolking).

Als je ongevaccineerd bent met het postuur van Bruls dan kun je beter je erfenis gaan opschrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 03-01-2022 23:08:56 ]
pi_203019749
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staat me wat bij ja.... Raar gedoe allemaal, ik sta sowieso al op mijn tenen, ik ben bang dat we een dikke propagandafuik ingezwommen zijn en dat er jaren voorbereiding voor getroffen is.

Al is het maar omdat de EU wat ideeën had in gezamenlijkheid met dhr Swab en ze nu hun kans zien "never waste a good crisis" om een mooi sociaal krediet systeem in te zetten in de EU.

is nogal handig namelijk, als je mensen een CO2 budget kan geven enzo.

Klinkt allemaal wappie? Het zal wel, de geesten worden rustig rijp gemaakt, het is bovenal gewoon technocratisch, dit is wat D66 achtige partijen gewoon willen, maar ze weten dat ze het mandaat niet hebben, dat wrikt met de democratie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)iehandelssysteem-tno
laten ze eerst eens beginnen met grote bedrijven...dan praten we wel verder
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_203019753
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is jouw probleem, jij bepaalt niet wat nodig is voor een ander, zeker niet als dat voorwaarden betreft die te maken heeft met zijn of haar fundamentele rechten.
Ben je er nou nog niet achter dat jouw fundamentele rechten begrensd zijn door die van anderen.
Jij denkt werkelijk dat het recht op goede gezondheidszorg voor iedereen ondergeschikt is aan jouw recht niet te vaccineren?

Please
pi_203019758
In ZA gaat het wel goed met de besmettingen

twitter
pi_203019759
Die Bonten kan de volgende keer wel gecast worden door OHRA, mijn hemel zeg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 3 januari 2022 @ 23:03:27 #84
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203019760
Plek met meeste besmettingen gooien we open ,maar de sportschool houden we dicht

:(
pi_203019782
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:03 schreef jigggy het volgende:
Plek met meeste besmettingen gooien we open ,maar de sportschool houden we dicht

Ik zou sporten sowieso graag als versoepeling zien.
Binnen + buiten voor elke leeftijd, zonder tijdslimit, wellicht zonder wedstrijden.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:06:34 #86
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203019838
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Binnen + buiten voor elke leeftijd, zonder tijdslimit, wellicht zonder wedstrijden.
Amen, ik reis nu ook naar Duitsland om naar de sportschool te gaan ,Nijmegen - kranenburg is te doen maar dit is echt niet ideaal en behoorlijk duur
pi_203019881
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En dat 40% op de IC zelfs morbide obesitas heeft (terwijl dat maar voorkomt bij 15% van de bevolking).

Als je ongevaccineerd bent met het postuur van Burger King Bruls dan kun je beter je erfenis gaan opschrijven.
Het blijft jammer dat Wayne en Garth tijdens hun persconferenties nou nooit eens benoemen wie of wat de IC bezet houdt.

Misschien dat er bij die groep dan eens een lichtje gaat branden en die groep preventieve maatregelen gaat nemen, zoals een vaccinatie of verandering van levensstijl.

Aan de andere kant, als de kolos van Nijmegen na 2 jaar nog geen gram is afgevallen... Nou ja, misschien dat het wel effect heeft op anderen.
pi_203019896
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:03 schreef jigggy het volgende:

Blijft nog wel even dicht tot april.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:10:10 #89
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_203019939
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:06 schreef jigggy het volgende:

[..]
Amen, ik reis nu ook naar Duitsland om naar de sportschool te gaan ,Nijmegen - kranenburg is te doen maar dit is echt niet ideaal en behoorlijk duur
Tanken in Duitsland (als je met de auto gaat). Heb je het er weer uit.

Afhankelijk van waar in Nijmegen je zit. Oost is wel ideaal.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_203019955
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:03 schreef _serial_ het volgende:
In ZA gaat het wel goed met de besmettingen

[ twitter ]
Is dat de interpretatie van de tekst eronder? Dan is dat wel een tikje genant.
pi_203020018
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als deze maatregel nooit bestaan had, dan had jij dit nooit voorgesteld.

Deze vorm van doordrukken en laten accepteren van de bevolking van beleid is gewoon het manipuleren van sunk-cost principes bij de bevolking.
pi_203020025
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
bron?
Maar wat je zegt is dat 15% verantwoordelijk is voor 40%
Ongevaccineerden 15% voor 70%

Oftewel wie is de grootste groep?

quote:
Als je ongevaccineerd bent met het postuur van Bruls dan kun je beter je erfenis gaan opschrijven.
Zeker, maar zoals je zelf bevestigd is vaccinatie de sleutel
  maandag 3 januari 2022 @ 23:14:33 #93
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203020058
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:10 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Tanken in Duitsland (als je met de auto gaat). Heb je het er weer uit.

Afhankelijk van waar in Nijmegen je zit. Oost is wel ideaal.
Centrum , wel geboren in oost O+
pi_203020088
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als deze maatregel nooit bestaan had, dan had jij dit nooit voorgesteld.

Deze vorm van doordrukken en laten accepteren van de bevolking van beleid is gewoon het manipuleren van sunk-cost principes bij de bevolking.
Hoezo niet? Ik ben een fanatiek sporter.
Mijn teamsport ligt plat, en mijn sportschool is dicht.

Dat sporten (weer) volledig stilgelegd tijdens een gezondheidscrisis is wat mij betreft onverkoopbaar.
pi_203020134
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat sporten (weer) volledig stilgelegd tijdens een gezondheidscrisis is wat mij betreft onverkoopbaar.
Je kunt nog steeds sporten alleen niet binnen. Mijn sportschool biedt buitenlessen aan
pi_203020149
quote:

[..]

Ik ben blij dat ik nog mag tennissen, maar dat mag straks ook niet meer. Helaas geen cbt meer. Pech joh!
  maandag 3 januari 2022 @ 23:18:27 #97
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203020155
Nogmaals over die "nieuwe" variant

twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203020212
quote:

[..]

Als sport helemaal niet was stilgelegd, en toen alleen wedstrijden, had je ook gedacht van waarom sporten indammen? Wat is nou weer het verhoogde risico bij wedstrijden?

Het is intrinsiek allemaal al dikke bullshit. Het lijkt alsof men dikke bullshit gaat accepteren, omdat het t.o.v. de grotere bullshit, minder bullshit is geworden.

Dat referentiekader zou er helemaal niet toe moeten doen bij beleidskeuzes of bij wat mensen goed beleid vinden.

Maar de mens is er psychologisch gevoelig voor, bij economie hebben we een soortgelijk principe dat sunc cost fallacy heet.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:20:22 #99
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203020238
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:18 schreef jcdragon het volgende:
Nogmaals over die "nieuwe" variant

[ twitter ]
Heerlijk. Wie is nog niet door Yorick geblocked?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203020239
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Yes inderdaad, de rijken hebben al de meeste uitstoot, maar die kunnen gewoon bijkopen. Straks nog maar 50 km per week met de auto en kan je het opsparen. Helaas, je mag dan niet meer naar je ouders als die 150 km verder wonen. Niet klimaatneutraal.
Moet je maar gaan fietsen.

Dan komen er speciale fiets snelwegen waar je 50 mag met je E-Bike, maar moet je wel even inchecken voordat je er op mag.
pi_203020250
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je kunt nog steeds sporten alleen niet binnen. Mijn sportschool biedt buitenlessen aan
Hier niet. En officieel mag je alleen buitensporten met max 2 op 1.5 meter (evt onder begeleiding van max 1) tussen 05:00 en 17:00
  maandag 3 januari 2022 @ 23:22:17 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203020281
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hier niet. En officieel mag je alleen buitensporten met max 2 op 1.5 meter (evt onder begeleiding van max 1) tussen 05:00 en 17:00
Paul Depla is zich reeds aan het beraden of voetballen, hockeyen en waterpoloën ook in tweetallen gespeeld kan worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203020283
quote:

[..]
Vorige keer beantwoorde je de vraag niet.

Maar jij gelooft in rationele wetenschappers binnen het OMT die dit soort bullshit adviseren?

Men mag mij knettergek vinden maar dit beleid is ook ver verwijderd van de ratio.
pi_203020306
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:19 schreef ludovico het volgende:
Als sport helemaal niet was stilgelegd, en toen alleen wedstrijden, had je ook gedacht van waarom sporten indammen? Wat is nou weer het verhoogde risico bij wedstrijden?

Ik had mij nog kunnen voorstellen dat ze wedstrijden stil zouden leggen om de vele verplaatsingen te voorkomen.
Maar in mijn sport heb je bijvoorbeeld hooguit voor een paar seconde contact op minder dan 1,5 meter.

Verder eens met je stelling overigens.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:23:41 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020311
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Moet je maar gaan fietsen.

Dan komen er speciale fiets snelwegen waar je 50 mag met je E-Bike, maar moet je wel even inchecken voordat je er op mag.
Kan mij herinneren dat onderscheid maken op basis van vermogen/kapitaal/inkomen dan weer wel tot 'rechtvaardig onderscheid' gerekend mag worden. Schappelijke verschillen en wat dies meer zij. Dan gelden fundamentele rechten wat minder. Toch?

Frappant dat men nu ineens zo boos is op de rijke elite... Wat denk je zelf, met tien jaar VVD beleid? Dat iets anders dan het grootbedrijf en de meest vermogenden er op vooruit zouden gaan? Dat is iets van nu? Dat is zeg maar de 'raison d'etre' van de EU en diens naderende apocalyptische Orwelliaanse paspoortfetisjisme?

Misschien volgende keer toch eens wat linkser stemmen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203020322
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:22 schreef ludovico het volgende:
Maar jij gelooft in rationele wetenschappers binnen het OMT die dit soort bullshit adviseren?

Nee dat doen ze volgens mij ook niet, de sport is een verzwaring van de overheid zelf geweest.
pi_203020405
quote:

[..]
Apparaten naar buiten is individuele sport
pi_203020417
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kan mij herinneren dat onderscheid maken op basis van vermogen/kapitaal/inkomen dan weer wel tot 'rechtvaardig onderscheid' gerekend mag worden. Schappelijke verschillen en wat dies meer zij. Dan gelden fundamentele rechten wat minder. Toch?

Frappant dat men nu ineens zo boos is op de rijke elite... Wat denk je zelf, met tien jaar VVD beleid? Dat iets anders dan het grootbedrijf en de meest vermogenden er op vooruit zouden gaan? Dat is iets van nu? Dat is zeg maar de 'raison d'etre' van de EU en diens naderende apocalyptische Orwelliaanse paspoortfetisjisme?

Alles binnen grenzen. De staat heeft wel een zorgplicht.
pi_203020438
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee dat doen ze volgens mij ook niet, de sport is een verzwaring van de overheid zelf geweest.
Dan zou een rechter er zo gehakt van maken.
Overigens, morgen komt er een uitspraak.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:29:26 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020447
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles binnen grenzen. De staat heeft wel een zorgplicht.
Hilarisch hoe snel die keutel over fundamentele rechten wordt ingetrokken wanneer het centjes betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203020464
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hilarisch hoe snel die keutel over fundamentele rechten wordt ingetrokken wanneer het centjes betreft.
Wanneer is een onderscheid op wat je kan betalen in conflict met fundamentele rechten? Pas als er een tekort is voor fundamentele rechten toch? Volgens mij is dat in dit land gewoon gecovered.
pi_203020482
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens, maar met het gevaar wat al teveel offtopic te gaan: die linksere partijen zijn afgaande op hoe ze zich profileren ook de oplossing niet denk ik. Zo'n Pvda bijvoorbeeld is niet meer de zich voor de werkende Jan Modaal hard makende partij zoals ze dat in de tijd van m'n overgrootvader wel waren.
pi_203020489
twitter

Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:31:35 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020502
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wanneer is een onderscheid op wat je kan betalen in conflict met fundamentele rechten? Pas als er een tekort is voor fundamentele rechten toch? Volgens mij is dat in dit land gewoon gecovered.
Dat werd volgens mij net door een van de complotdenkers aangegeven: de rijken kunnen zich toch wel bedruipen, wat de overheid, de staat of de satanische EU ook wil.

Maar dat is niet erg: onderscheid op basis van vermogen is schappelijk. Toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 januari 2022 @ 23:31:56 #115
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203020515
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan zou een rechter er zo gehakt van maken.
Overigens, morgen komt er een uitspraak.
Uitspraak over sporten?
pi_203020553
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.
Waarom zijn ze in andere landen toch vooruitstrevender in het bieden van perspectief ipv dat halfbakken angstregime van het OMT/RIVM
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203020559
quote:
[ twitter ]

"This gives us hope that [.,,] could be" vertalen met "will be" is wel wat enthousiast.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 3 januari 2022 @ 23:33:45 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020560
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203020574
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat werd volgens mij net door een van de complotdenkers aangegeven: de rijken kunnen zich toch wel bedruipen, wat de overheid, de staat of de satanische EU ook wil.

Maar dat is niet erg: onderscheid op basis van vermogen is schappelijk. Toch?
Alles binnen grenzen ik vind niet dat je als zilveren lepel geboren hoeft te worden, of 100x meer exorbitante luxe kan opnemen.....

Kies je voor consumptie met hogere externaliteiten dan moet je daar voor dokken, prima, niks mis mee.
Men heeft prima rechten om alles te moeten kunnen, maar dat is fundamenteler dan een Bentley kunnen autorijden, openbaar vervoer covered het fundamentele recht al om te kunnen reizen.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:34:52 #120
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203020589
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.
Mijn Grootste hobby.. mag ik
pi_203020592
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef jigggy het volgende:

[..]
Uitspraak over sporten?
Ik geloof alle maatregelen die we nu zien i.v.m. Omicron dat dus niks blijkt te zijn.

Ik denk dat het de staat niet helpt dat de modellen de meest conservatieve predictions al 20% boven de werkelijkheid zaten.

Ik schat de kans eigenlijk nu ik erover nadenk wel een procentje of 51 dat de staat bot vangt, zal er wel een hoger beroep komen binnen 24 uur en dan krijgt de staat een weekje de tijd om de juiste adviezen op te vragen bij het OMT.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:35:51 #122
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203020620
quote:
[ twitter ]

Het is nogal voorbarig, maar dat is wel hoop dat het kan gebeuren. Maar overal in hele wereld worden veel mensen extra coronavaccin gegeven, echter blijven er ook wel nieuwe varianten komen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203020730
quote:
[ twitter ]

Gevaar op ziekenhuisopname 50% tov delta
Besmettelijkheid vele male hoger.
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.

Voorzichtigheid blijft geboden
  maandag 3 januari 2022 @ 23:39:45 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020751
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles binnen grenzen ik vind niet dat je als zilveren lepel geboren hoeft te worden, of 100x meer exorbitante luxe kan opnemen.....

Kies je voor consumptie met hogere externaliteiten dan moet je daar voor dokken, prima, niks mis mee.
Men heeft prima rechten om alles te moeten kunnen, maar dat is fundamenteler dan een Bentley kunnen autorijden, openbaar vervoer covered het fundamentele recht al om te kunnen reizen.
Ja, dat frappeert mij dus.

Nu is men ineens helemaal wous van vrijheid en fundamentele rechten en soevereiniteit van het individu en zulks... Hebben deze lieden de komst van de Participatiewet gemist? Die is namelijk wel echt en ook echt in werking getreden en heeft puur op basis van vermogen grote gevolgen gehad voor een keur aan mensen die al jaren buiten de boot vallen. Nu we met lockdowns zitten die iedereen raken worden ineens zelfs Achmed en Wesley uit hun achterbuurten gesleept om de 'desastreuze effecten van dit beleid' wat luister bij te zetten. Tot voor kort mochten voornoemde Achmed en Wesley in de stront zakken, thans worden ze als posterboys op het schild der verontwaardiging gehesen.

Destijds geen enorme verontwaardiging, epistels vol over menselijke rechten en vrijheid en soevereiniteit... Nada, noppes. Die wet dendert nog gewoon door. En het gros kent 'm niet eens.

Dus ja, ik neem dit huidige gedrama over 'de grote boze overheid' met een korreltje zout.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-01-2022 23:46:52 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203020781
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Waarom zijn ze in andere landen toch vooruitstrevender in het bieden van perspectief ipv dat halfbakken angstregime van het OMT/RIVM
Omdat op het moment dat dat perspectief niet blijkt te bestaan men in Nederland weer loopt te zeiken over onbetrouwbare overheid
  maandag 3 januari 2022 @ 23:41:05 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203020792
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef nostra het volgende:

[..]
"This gives us hope that [.,,] could be" vertalen met "will be" is wel wat enthousiast.
Hoe graag ik ook wil, maar dat is wel een hele optimistische vertaling ja. "Denemarken zegt dat de pandemie over is".
pi_203020795
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.

Voor de meeste mensen is het een snotneus. Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:41:25 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020799
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:34 schreef jigggy het volgende:

[..]
Mijn Grootste hobby.. mag ik
Heb ik met mijn werk en mijn kroeg... wil ik ook naar toe. Helpt niet om daar elke dag steeds weer over door te zagen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203020827
quote:
Forse toename coronabesmettingen Curaçao: avondklok verruimd
De avondklok in Curaçao wordt uitgebreid na een forse toename van het aantal coronabesmettingen, maakte de minister-president Gilmar 'Pik' Pisas vandaag bekend.

Sinds anderhalve maand gold de avondklok van drie uur 's nachts tot half vijf 's ochtends, nu moeten alle gelegenheden om 01.00 uur de deuren sluiten. De tijd waarop ze weer open mogen blijft hetzelfde.

Een andere aangekondigde maatregel is het verminderen van het aantal mensen dat aanwezig mag zijn tijdens een binnen-evenement naar vijftig. Buiten is dat aantal 75 en wordt het dragen van een mondkapje aangeraden. Het maximaal aantal gasten dat in een restaurant aan tafel mag zitten wordt verkleind naar vier. Die regel geldt overigens alleen als de bezoekers niet tot dezelfde familie behoren.

Zondag zijn in Curaçao 4039 besmettingen geregistreerd. Een week eerder waren dat er nog 1131, en een week daarvoor betrof het 216 besmettingen.
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze het virus er wel onder.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:42:16 #130
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203020830
quote:

[..]

Precies, wat ze ook in Denemarken hebben gezegd is volgens mij te vroeg van spreken dat de epidemie voorbij is. Lang zeker nog niet, want er worden wereldwijd nog veel slachtoffers gemaakt door het virus zelf. Zeker gezien vind ik dat Denemarken te gemakkelijk overdenkt dat de Omicron de laatste variant zou zijn, zeker niet de laatste, er kunnen nog best wel nieuwe varianten komen!
pi_203020862
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze hem er wel onder.
De maatregelMENEER.
Friedman on Donahue
pi_203020884
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Voor de meeste mensen is het een snotneus.
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?
quote:
Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.
Ja? En?
  maandag 3 januari 2022 @ 23:44:51 #133
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203020898
quote:

[..]

Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203020922
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was het maar een religie.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:47:31 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203020944
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?
[..]
Ja? En?
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203020967
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:

[..]
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.
Enige nadeel was dat die immuniteit opbouw samen moest gaan met een bijna instortende zorg
pi_203020971
quote:

[..]
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:49:11 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020979
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.
Die staat 'on hold' wegens falend overheidsbeleid... een al jaren falend beleid, overigens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 januari 2022 @ 23:49:33 #139
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203020987
quote:

[..]
Juist wat ik ook denk, overal in alle landen zijn ook ongevaccineerden wat ook voor besmettingen zal blijven zorgen... Het is ook hoe dan ook niets nieuws onder de zon. Meeste ongevaccineerden wonen, denk ik, het meest in Afrika en Zuid-Amerika. Een natuurlijke immuniteit op te bouwen is onhaalbaar, zowel ook toekomstige varianten gaan omzeilen.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:49:56 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020996
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:46 schreef galantis het volgende:

[..]
Was het maar een religie.
Ketter meldt zich.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203021004
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staat
En voor het geval je onder een steen lag... Het gaat niet om de sterfgevallen
pi_203021069
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee, het gaat er om of de zorg het aan kan.

Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203021081
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dus ja, ik neem dit huidige gedrama over 'de grote boze overheid' met een korreltje zout.
Je vergelijkt iets wat bij mensen in de face gebeurt met iets wat onder een tapijt is geschoven.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:54:44 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203021082
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203021097
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis.
De media heeft omikron bedacht :Y.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203021122
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
Ander topic . Maar Bull shit.
Maar als jij me bronnen van het cbs oid kan laten zien waaruit dat blijkt prima
  maandag 3 januari 2022 @ 23:56:15 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203021123
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.
Nee, om een overbelaste zorg. Maar goed, VVD, D'66 en CDA... tja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203021129
quote:

[..]

Rutte reageerde op het gedachte-experiment van Van Haga het volgende:

"Nee, je moet niet heel veel IC bedden hebben, want als dat er dan zoveel zijn en het dan helemaal vol ligt krijg je medische ethische vraagstukken"
Het kwam er kort door de bocht op neer dat met ongelimiteerde IC bedden het risico voor mensen te hoog wordt ingeschat door Rutte om normaal te leven.
pi_203021140
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een half leven???
Sorry maar nee. Sterker nog dankzij dit hele gezeik heb ik meer hobby's dan ooit
pi_203021215
quote:

[..]

Feit is dat wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn de opnames een stuk minder hoog waren geweest en hadden we deze kerst met amper maatregelen door kunnen komen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 4 januari 2022 @ 00:01:52 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203021237
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, om een overbelaste zorg. Maar goed, VVD, D'66 en CDA... tja.
Dat neoliberale beleid heeft inderdaad ook niet meegewerkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')