Ik geloof alle maatregelen die we nu zien i.v.m. Omicron dat dus niks blijkt te zijn.quote:
Het is nogal voorbarig, maar dat is wel hoop dat het kan gebeuren. Maar overal in hele wereld worden veel mensen extra coronavaccin gegeven, echter blijven er ook wel nieuwe varianten komen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.
Gevaar op ziekenhuisopname 50% tov deltaquote:Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.
Ja, dat frappeert mij dus.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alles binnen grenzen ik vind niet dat je als zilveren lepel geboren hoeft te worden, of 100x meer exorbitante luxe kan opnemen.....
Kies je voor consumptie met hogere externaliteiten dan moet je daar voor dokken, prima, niks mis mee.
Men heeft prima rechten om alles te moeten kunnen, maar dat is fundamenteler dan een Bentley kunnen autorijden, openbaar vervoer covered het fundamentele recht al om te kunnen reizen.
Omdat op het moment dat dat perspectief niet blijkt te bestaan men in Nederland weer loopt te zeiken over onbetrouwbare overheidquote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom zijn ze in andere landen toch vooruitstrevender in het bieden van perspectief ipv dat halfbakken angstregime van het OMT/RIVM
Hoe graag ik ook wil, maar dat is wel een hele optimistische vertaling ja. "Denemarken zegt dat de pandemie over is".quote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef nostra het volgende:
[..]
"This gives us hope that [.,,] could be" vertalen met "will be" is wel wat enthousiast.
Voor de meeste mensen is het een snotneus. Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gevaar op ziekenhuisopname 50% tov delta
Besmettelijkheid vele male hoger.
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.
Voorzichtigheid blijft geboden
Heb ik met mijn werk en mijn kroeg... wil ik ook naar toe. Helpt niet om daar elke dag steeds weer over door te zagen.quote:
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze het virus er wel onder.quote:Forse toename coronabesmettingen Curaçao: avondklok verruimd
De avondklok in Curaçao wordt uitgebreid na een forse toename van het aantal coronabesmettingen, maakte de minister-president Gilmar 'Pik' Pisas vandaag bekend.
Sinds anderhalve maand gold de avondklok van drie uur 's nachts tot half vijf 's ochtends, nu moeten alle gelegenheden om 01.00 uur de deuren sluiten. De tijd waarop ze weer open mogen blijft hetzelfde.
Een andere aangekondigde maatregel is het verminderen van het aantal mensen dat aanwezig mag zijn tijdens een binnen-evenement naar vijftig. Buiten is dat aantal 75 en wordt het dragen van een mondkapje aangeraden. Het maximaal aantal gasten dat in een restaurant aan tafel mag zitten wordt verkleind naar vier. Die regel geldt overigens alleen als de bezoekers niet tot dezelfde familie behoren.
Zondag zijn in Curaçao 4039 besmettingen geregistreerd. Een week eerder waren dat er nog 1131, en een week daarvoor betrof het 216 besmettingen.
Precies, wat ze ook in Denemarken hebben gezegd is volgens mij te vroeg van spreken dat de epidemie voorbij is. Lang zeker nog niet, want er worden wereldwijd nog veel slachtoffers gemaakt door het virus zelf. Zeker gezien vind ik dat Denemarken te gemakkelijk overdenkt dat de Omicron de laatste variant zou zijn, zeker niet de laatste, er kunnen nog best wel nieuwe varianten komen!quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.
De maatregelMENEER.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze hem er wel onder.
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is het een snotneus.
Ja? En?quote:Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Was het maar een religie.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?
[..]
Ja? En?
Enige nadeel was dat die immuniteit opbouw samen moest gaan met een bijna instortende zorgquote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.
Die staat 'on hold' wegens falend overheidsbeleid... een al jaren falend beleid, overigens.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.
Juist wat ik ook denk, overal in alle landen zijn ook ongevaccineerden wat ook voor besmettingen zal blijven zorgen... Het is ook hoe dan ook niets nieuws onder de zon. Meeste ongevaccineerden wonen, denk ik, het meest in Afrika en Zuid-Amerika. Een natuurlijke immuniteit op te bouwen is onhaalbaar, zowel ook toekomstige varianten gaan omzeilen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staatquote:Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.
Nee, het gaat er om of de zorg het aan kan.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staat
En voor het geval je onder een steen lag... Het gaat niet om de sterfgevallen
Je vergelijkt iets wat bij mensen in de face gebeurt met iets wat onder een tapijt is geschoven.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dus ja, ik neem dit huidige gedrama over 'de grote boze overheid' met een korreltje zout.
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staat
En voor het geval je onder een steen lag... Het gaat niet om de sterfgevallen
De media heeft omikron bedachtquote:Op maandag 3 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis.
Ander topic . Maar Bull shit.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om of de zorg het aan kan.
Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
Nee, om een overbelaste zorg. Maar goed, VVD, D'66 en CDA... tja.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.
Rutte reageerde op het gedachte-experiment van Van Haga het volgende:quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
Een half leven???quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.
Feit is dat wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn de opnames een stuk minder hoog waren geweest en hadden we deze kerst met amper maatregelen door kunnen komen.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |