abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203020592
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef jigggy het volgende:

[..]
Uitspraak over sporten?
Ik geloof alle maatregelen die we nu zien i.v.m. Omicron dat dus niks blijkt te zijn.

Ik denk dat het de staat niet helpt dat de modellen de meest conservatieve predictions al 20% boven de werkelijkheid zaten.

Ik schat de kans eigenlijk nu ik erover nadenk wel een procentje of 51 dat de staat bot vangt, zal er wel een hoger beroep komen binnen 24 uur en dan krijgt de staat een weekje de tijd om de juiste adviezen op te vragen bij het OMT.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 3 januari 2022 @ 23:35:51 #122
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203020620
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.
Het is nogal voorbarig, maar dat is wel hoop dat het kan gebeuren. Maar overal in hele wereld worden veel mensen extra coronavaccin gegeven, echter blijven er ook wel nieuwe varianten komen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_203020730
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Deense mevrouw, Deense Van Dissel zegt dat het einde pandemie is. Ik hoop het echt, kunnen we de samenleving opnieuw opbouwen en families/vrienden weer dichter bij elkaar komen.
Gevaar op ziekenhuisopname 50% tov delta
Besmettelijkheid vele male hoger.
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.

Voorzichtigheid blijft geboden
  maandag 3 januari 2022 @ 23:39:45 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020751
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alles binnen grenzen ik vind niet dat je als zilveren lepel geboren hoeft te worden, of 100x meer exorbitante luxe kan opnemen.....

Kies je voor consumptie met hogere externaliteiten dan moet je daar voor dokken, prima, niks mis mee.
Men heeft prima rechten om alles te moeten kunnen, maar dat is fundamenteler dan een Bentley kunnen autorijden, openbaar vervoer covered het fundamentele recht al om te kunnen reizen.
Ja, dat frappeert mij dus.

Nu is men ineens helemaal wous van vrijheid en fundamentele rechten en soevereiniteit van het individu en zulks... Hebben deze lieden de komst van de Participatiewet gemist? Die is namelijk wel echt en ook echt in werking getreden en heeft puur op basis van vermogen grote gevolgen gehad voor een keur aan mensen die al jaren buiten de boot vallen. Nu we met lockdowns zitten die iedereen raken worden ineens zelfs Achmed en Wesley uit hun achterbuurten gesleept om de 'desastreuze effecten van dit beleid' wat luister bij te zetten. Tot voor kort mochten voornoemde Achmed en Wesley in de stront zakken, thans worden ze als posterboys op het schild der verontwaardiging gehesen.

Destijds geen enorme verontwaardiging, epistels vol over menselijke rechten en vrijheid en soevereiniteit... Nada, noppes. Die wet dendert nog gewoon door. En het gros kent 'm niet eens.

Dus ja, ik neem dit huidige gedrama over 'de grote boze overheid' met een korreltje zout.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-01-2022 23:46:52 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203020781
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Waarom zijn ze in andere landen toch vooruitstrevender in het bieden van perspectief ipv dat halfbakken angstregime van het OMT/RIVM
Omdat op het moment dat dat perspectief niet blijkt te bestaan men in Nederland weer loopt te zeiken over onbetrouwbare overheid
  maandag 3 januari 2022 @ 23:41:05 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203020792
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef nostra het volgende:

[..]
"This gives us hope that [.,,] could be" vertalen met "will be" is wel wat enthousiast.
Hoe graag ik ook wil, maar dat is wel een hele optimistische vertaling ja. "Denemarken zegt dat de pandemie over is".
pi_203020795
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kan dus door de hoge hoeveelheid ongevaccineerden in Nederland nog steeds voor problemen zorgen.

Voor de meeste mensen is het een snotneus. Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:41:25 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020799
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:34 schreef jigggy het volgende:

[..]
Mijn Grootste hobby.. mag ik
Heb ik met mijn werk en mijn kroeg... wil ik ook naar toe. Helpt niet om daar elke dag steeds weer over door te zagen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203020827
quote:
Forse toename coronabesmettingen Curaçao: avondklok verruimd
De avondklok in Curaçao wordt uitgebreid na een forse toename van het aantal coronabesmettingen, maakte de minister-president Gilmar 'Pik' Pisas vandaag bekend.

Sinds anderhalve maand gold de avondklok van drie uur 's nachts tot half vijf 's ochtends, nu moeten alle gelegenheden om 01.00 uur de deuren sluiten. De tijd waarop ze weer open mogen blijft hetzelfde.

Een andere aangekondigde maatregel is het verminderen van het aantal mensen dat aanwezig mag zijn tijdens een binnen-evenement naar vijftig. Buiten is dat aantal 75 en wordt het dragen van een mondkapje aangeraden. Het maximaal aantal gasten dat in een restaurant aan tafel mag zitten wordt verkleind naar vier. Die regel geldt overigens alleen als de bezoekers niet tot dezelfde familie behoren.

Zondag zijn in Curaçao 4039 besmettingen geregistreerd. Een week eerder waren dat er nog 1131, en een week daarvoor betrof het 216 besmettingen.
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze het virus er wel onder.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:42:16 #130
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203020830
quote:

[..]

Precies, wat ze ook in Denemarken hebben gezegd is volgens mij te vroeg van spreken dat de epidemie voorbij is. Lang zeker nog niet, want er worden wereldwijd nog veel slachtoffers gemaakt door het virus zelf. Zeker gezien vind ik dat Denemarken te gemakkelijk overdenkt dat de Omicron de laatste variant zou zijn, zeker niet de laatste, er kunnen nog best wel nieuwe varianten komen!
pi_203020862
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Curacao heeft een eigen Hugo? Twee uur eerder dicht en wat minder mensen aan een tafel, daarmee krijgen ze hem er wel onder.
De maatregelMENEER.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_203020884
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Voor de meeste mensen is het een snotneus.
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?
quote:
Niet te vergeten ook trouwens dat er vooral veel mensen onder de veertig niet gevaccineerd zijn.
Ja? En?
  maandag 3 januari 2022 @ 23:44:51 #133
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203020898
quote:

[..]

Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203020922
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
FFS ik hoop dat ze een uitspraak doen dat dat sporten weer mag... lijkt wel een religie.
Was het maar een religie.
I'll give you something to do
  maandag 3 januari 2022 @ 23:47:31 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203020944
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
ja dus? Polio is voor de meeste een griepje. En nu?
[..]
Ja? En?
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203020967
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:

[..]
Denemarken heeft ook ongevaccineerden, en onze kudde ongevaccineerden komt net een deltapiek uitrollen die tussen de 500-1000k besmettingen heeft veroorzaakt. Die was effectiever om immuniteit op te bouwen dan te proberen er nog 2-3% bij te krijgen met vaccineren in die periode.
Enige nadeel was dat die immuniteit opbouw samen moest gaan met een bijna instortende zorg
pi_203020971
quote:

[..]
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:49:11 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020979
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt niet voor eeuwig het leven on hold zetten omdat er mensen in de 80 doodgaan.
Die staat 'on hold' wegens falend overheidsbeleid... een al jaren falend beleid, overigens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 januari 2022 @ 23:49:33 #139
432997 Ven1972
Man met humor
pi_203020987
quote:

[..]
Juist wat ik ook denk, overal in alle landen zijn ook ongevaccineerden wat ook voor besmettingen zal blijven zorgen... Het is ook hoe dan ook niets nieuws onder de zon. Meeste ongevaccineerden wonen, denk ik, het meest in Afrika en Zuid-Amerika. Een natuurlijke immuniteit op te bouwen is onhaalbaar, zowel ook toekomstige varianten gaan omzeilen.
  maandag 3 januari 2022 @ 23:49:56 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203020996
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:46 schreef galantis het volgende:

[..]
Was het maar een religie.
Ketter meldt zich.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203021004
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Weet niet wat jij doet maar ik ken niemand wiens leven "on hold" staat
En voor het geval je onder een steen lag... Het gaat niet om de sterfgevallen
pi_203021069
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee, het gaat er om of de zorg het aan kan.

Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203021081
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dus ja, ik neem dit huidige gedrama over 'de grote boze overheid' met een korreltje zout.
Je vergelijkt iets wat bij mensen in de face gebeurt met iets wat onder een tapijt is geschoven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 3 januari 2022 @ 23:54:44 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203021082
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203021097
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Absoluut mee eens. Maar toen kwam de code zwart paniek gecombineerd met een OMT in paniek, samen met de media die nog net geen lockdown eisten, de rest is geschiedenis.
De media heeft omikron bedacht :Y.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203021122
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Feit is dat als Rutte de zorg niet jarenlang uitgekleed had we deze kerst met amper maatregelen door hadden kunnen komen.
Ander topic . Maar Bull shit.
Maar als jij me bronnen van het cbs oid kan laten zien waaruit dat blijkt prima
  maandag 3 januari 2022 @ 23:56:15 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203021123
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
We leven nu een soort half leven. En uiteindelijk gaat het natuurlijk wel gewoon om de sterfgevallen, linksom of rechtsom.
Nee, om een overbelaste zorg. Maar goed, VVD, D'66 en CDA... tja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203021129
quote:

[..]

Rutte reageerde op het gedachte-experiment van Van Haga het volgende:

"Nee, je moet niet heel veel IC bedden hebben, want als dat er dan zoveel zijn en het dan helemaal vol ligt krijg je medische ethische vraagstukken"
Het kwam er kort door de bocht op neer dat met ongelimiteerde IC bedden het risico voor mensen te hoog wordt ingeschat door Rutte om normaal te leven.
pi_203021140
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een half leven???
Sorry maar nee. Sterker nog dankzij dit hele gezeik heb ik meer hobby's dan ooit
pi_203021215
quote:

[..]

Feit is dat wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn de opnames een stuk minder hoog waren geweest en hadden we deze kerst met amper maatregelen door kunnen komen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')