SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik kan me slecht voorstellen dat mensen die een hekel hebben aan al dat gedram ooit nog op de huidige kabinetspartijen willen stemmen....quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Grapperhaus vond ik persoonlijk niet zo erg, anders dat ik van mening ben dat hij wel moest aftreden.
Niet zozeer omdat hij de regels een keer vergat op een bruiloft (hij is tenslotte ook gewoon een mens) maar vooral om naar ik me herinner 1 week ervoor mensen loopt uit te maken voor asocialen als ze zich niet aan de afspraken houden.
Voor mij persoonlijk is het echt het thuiswerkadvies, ik zit al bijna 2 jaar verplicht alleen op een zolderkamer terwijl ongeveer de hele 2e kamer gezellig in den haag zit.
Terwijl juist voor vergaderingen er (eventueel beveiligde) opties voor bestaan.
Ik kan nota bene een livestream kijken van een debat maar iedereen daar is fysiek aanwezig.
De avondklok daarnaast is voor mij echt veels te ver gegaan. Opgesloten door het kabinet in je eigen huis.
En dan de scholen kan ik het me nog wel het meest kwaad op maken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Allemaal een gelukkig, en zo spoedig mogelijk voor altijd lockdownvrij en maatregelenvrij 2022 gewenst!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mijn stem krijgen ze echt nooit meer, terwijl ik de afgelopen 20 jaar altijd op 1 van de regeringspartijen heb gestemd.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan me slecht voorstellen dat mensen die een hekel hebben aan al dat gedram ooit nog op de huidige kabinetspartijen willen stemmen....![]()
Politici zullen altijd dubieus gedrag vertonen, maar dat heeft niks met de partijaffiliatie te maken. Ik stem ook meer op een partij dan op een persoon voor mijn gevoel, en voor de rechts-conservatieveling, zijn er niet zoveel geloofwaardige mogelijkheden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan me slecht voorstellen dat mensen die een hekel hebben aan al dat gedram ooit nog op de huidige kabinetspartijen willen stemmen....Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
ik vraag me echt altijd af, wat voor soort mensen op Rutte stemmen?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan me slecht voorstellen dat mensen die een hekel hebben aan al dat gedram ooit nog op de huidige kabinetspartijen willen stemmen....
goede TT btw.![]()
Slim van VVD, die zetten alles rechts van zichzelf buitenspel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Politici zullen altijd dubieus gedrag vertonen, maar dat heeft niks met de partijaffiliatie te maken. Ik stem ook meer op een partij als op een persoon voor mijn gevoel, en voor de rechts-conservatieveling, zijn er niet zoveel geloofwaardige mogelijkheden.
Okay, Wilders en Baudet helpen wel mee.
Eerdmans is wel weer kansrijk."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Jaar goed begonnen hier. Vanochtend postieve zelftest in handenHopelijk blijft het redelijk mild verlopen (gevaccineerd) maar vooralsnog wel beroerd van!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Wilders is niet rechts, alleen over moslims is hij rechts. Zijn sociale programma is behoorlijk linksquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Slim van VVD, die zetten alles rechts van zichzelf buitenspel.
Okay, Wilders en Baudet helpen wel mee.
Eerdmans is wel weer kansrijk.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Van de zelftest of van Corona?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:46 schreef ZarB het volgende:
Jaar goed begonnen hier. Vanochtend postieve zelftest in handenHopelijk blijft het redelijk mild verlopen (gevaccineerd) maar vooralsnog wel beroerd van!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
RIPquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:46 schreef ZarB het volgende:
Balen, hopelijk valt het verder mee, beterschap.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Joah dat wordt weleens gezegd maarja..quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wilders is niet rechts, alleen over moslims is hij rechts. Zijn sociale programma is behoorlijk links
Als je minder kapitaalverkrachting wilt zien ga je het niet redden links van de VVD, dus het zijn wel meer fronten waar Geert wat minder overheidsbestedingen wilt zien."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
heb je de zelftest 2x gedaan?, ken iemand die positief en negatief had, nlquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:46 schreef ZarB het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
En kortere ligduur, makkelijker behandelen op andere plekken dan in ziekenhuis (zorgboerderij, verpleeghuis, etc). Als het zwaartepunt verplaatst naar de kliniek zou het vervelend zijn voor de kliniek, maar het zou veel lucht geven en er misschien ook wel voor zorgen dat maatregelen sneller afgeschaald kunnen worden. De instroom (en uitstroom) op de kliniek is per dag vele malen hoger.Zeker. En de politiek krijgt het dan ook moeilijk om de maatregelen te verantwoorden, die zijn immers vrijwel uitsluitend gebaseerd op de IC-capaciteit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
En kortere ligduur, makkelijker behandelen op andere plekken dan in ziekenhuis (zorgboerderij, verpleeghuis, etc). Als het zwaartepunt verplaatst naar de kliniek zou het vervelend zijn voor de kliniek, maar het zou veel lucht geven en er misschien ook wel voor zorgen dat maatregelen sneller afgeschaald kunnen worden. De instroom (en uitstroom) op de kliniek is per dag vele malen hoger.![]()
Dat kan als je op de randjes van de besmetting zit (net niet, net wel besmettelijk)quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb je de zelftest 2x gedaan?, ken iemand die positief en negatief had, nl
Ik ken overigens maar weinig mensen die positief waren op de zelftest dat niet waren met de PCR.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sterker, afgelopen week al 4 x getest (ivm familiebezoek buitenland) met verschillende testen. 30 dec voor t laatst. Alles negatief. Gisteravond kreeg ik klachten en vanochtend dus positief. Dus ga ervan uit dT het klopt. Morgen naaar de ggd.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb je de zelftest 2x gedaan?, ken iemand die positief en negatief had, nlJust skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
succes en sterkte toegewenst.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Sterker, afgelopen week al 4 x getest (ivm familiebezoek buitenland) met verschillende testen. 30 dec voor t laatst. Alles negatief. Gisteravond kreeg ik klachten en vanochtend dus positief. Morgen naaar de ggd.![]()
K tjah... Wie heeft het je gegeven?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik mezelf denk ik door niet genoeg afstand te houden e.d.?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
K tjah... Wie heeft het je gegeven?
Verder niemand in de omgeving die corona heeft voor zover we weten.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Boefje!quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:56 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik mezelf denk ik door niet genoeg afstand te houden e.d.?
Verder niemand in de omgeving die corona heeft voor zover we weten.
Komt goed, je bent gevacced, van jouw soort komen praktisch alleen 70+ers int ziekenhuis vanwege Covid."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hope soquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Boefje!
Komt goed, je bent gevacced, van jouw soort komen praktisch alleen 70+ers int ziekenhuis vanwege Covid.![]()
had 11 jan afspraak voor booster. Maar ff verzetten dan
geloof dat het minimaal 3 mnd wachten isquote:Op zondag 2 januari 2022 00:00 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hope so![]()
![]()
Je hebt een natuurlijke booster nu die superieur is aan vaccin, maarreh, je zult mij geen autoriteit vinden, maar lijkt het je niet wat overdreven? 2+ prikken, natuurlijke besmetting, en dan nog meer prik?quote:Op zondag 2 januari 2022 00:00 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hope so![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op zondag 2 januari 2022 00:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt een natuurlijke booster nu die superieur is aan vaccin, maarreh, je zult mij geen autoriteit vinden, maar lijkt het je niet wat overdreven? 2+ prikken, natuurlijke besmetting, en dan nog meer prik?Owja nog niet over nagedacht eigenlijk. Zag alleen 3 maanden wachten dus dacht "oke". Is dan die qr nog geldig 9 maanden na laatste prik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Volgens mij krijg je vanwege je besmetting ook QR bonus tijd... Als het je daar allemaal om gaat zou ik lekker afwachten tot het nodig wordt... Maarja jouw lijf.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Owja nog niet over nagedacht eigenlijk. Zag alleen 3 maanden wachten dus dacht "oke". Is dan die qr nog geldig 9 maanden na laatste prik?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)e-heropening-scholen
Mogelijk anderhalve meter op de middelbare school. Krijgen we dat weer. Leuke schaamlap ook, ik hoor het Mark al zeggen: ‘Voorzitter de scholen zijn open’. Voor twee dagen in de week zegt hij er niet bij. Dit moeten we niet willen,zie email 27 oktober![]()
Ja, dat verandert niet. En de 9 maanden is ook nog niet in beton gegoten voor EU, grote kans dat dit het wordt.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Owja nog niet over nagedacht eigenlijk. Zag alleen 3 maanden wachten dus dacht "oke". Is dan die qr nog geldig 9 maanden na laatste prik?
In NL zit er (nog) niet eens een einddatum op.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik snap het niet, die clown en die acrobaat zijn zélf toch docent geweest op middelbare scholen?quote:Op zondag 2 januari 2022 00:06 schreef trein2000 het volgende:
Mogelijk anderhalve meter op de middelbare school. Krijgen we dat weer. Leuke schaamlap ook, ik hoor het Mark al zeggen: ‘Voorzitter de scholen zijn open’. Voor twee dagen in de week zegt hij er niet bij. Dit moeten we niet willen,"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Alsof kinderen 1,5 meter kunnen houdenquote:Op zondag 2 januari 2022 00:06 schreef trein2000 het volgende:
Mogelijk anderhalve meter op de middelbare school. Krijgen we dat weer. Leuke schaamlap ook, ik hoor het Mark al zeggen: ‘Voorzitter de scholen zijn open’. Voor twee dagen in de week zegt hij er niet bij. Dit moeten we niet willen,![]()
Geef het op.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tis allemaal absurd, dat het absurd is dat er geen voldoende grote weerstand is dat ze wat minder extremistisch doen overal.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof kinderen 1,5 meter kunnen houden![]()
Geef het op."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
als je een corona herstelbewijs krijgt, dan krijg je een jaar gratis QR-code er bij.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Owja nog niet over nagedacht eigenlijk. Zag alleen 3 maanden wachten dus dacht "oke". Is dan die qr nog geldig 9 maanden na laatste prik?![]()
Hugo was basisschoolleraar. Mark geeft een paar uurtjes maatschappijleer als gastdocent zonder bevoegdheid.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap het niet, die clown en die acrobaat zijn zélf toch docent geweest op middelbare scholen?zie email 27 oktober![]()
Moet toch heerlijk zijn als je kantoor zo ver van de echte wereld verwijderd is dat je denkt dat dit kan werken.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:06 schreef trein2000 het volgende:
Mogelijk anderhalve meter op de middelbare school. Krijgen we dat weer. Leuke schaamlap ook, ik hoor het Mark al zeggen: ‘Voorzitter de scholen zijn open’. Voor twee dagen in de week zegt hij er niet bij. Dit moeten we niet willen,Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nou ja het gaat me zowel om gezondheid als om mogen deelnemen aan de maatschappij ja. Dus die afweging zou ik tzt wel willen maken. Maar goed, moet nu sowieso 3 maanden wachten dus dan kijk ik dan wel weer.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je vanwege je besmetting ook QR bonus tijd... Als het je daar allemaal om gaat zou ik lekker afwachten tot het nodig wordt... Maarja jouw lijf.
Ook is volgens mij nog niet bekend in hoeverre een besmetting boost als de klachten mild zijn. Verloop dus ook even afwachten.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ook weer zo een boefje, gaat allemaal ten koste van de kwaliteit van onderwijs :pquote:Op zondag 2 januari 2022 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo was basisschoolleraar. Mark geeft een paar uurtjes maatschappijleer als gastdocent zonder bevoegdheid."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee natuurlijk kan dat niet.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof kinderen 1,5 meter kunnen houden![]()
Geef het op.
Maar goed, dan heb je ze niet alle dagen op school . Daar zal het om gaan. Maar dat kun je natuurlijk niet zeggen want ‘de scholen zij open!’ dus los je het zo op.zie email 27 oktober![]()
Kortom weer een schooljaar de plomp in.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk kan dat niet.
Maar goed, dan heb je ze niet alle dagen op school . Daar zal het om gaan. Maar dat kun je natuurlijk niet zeggen want ‘de scholen zij open!’ dus los je het zo op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Knettergek zijn ze. Hoe help ik de jeugd de afgrond in masterclass.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:06 schreef trein2000 het volgende:
Mogelijk anderhalve meter op de middelbare school. Krijgen we dat weer. Leuke schaamlap ook, ik hoor het Mark al zeggen: ‘Voorzitter de scholen zijn open’. Voor twee dagen in de week zegt hij er niet bij. Dit moeten we niet willen,![]()
Dat mag gewoon…quote:Op zondag 2 januari 2022 00:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ook weer zo een boefje, gaat allemaal ten koste van de kwaliteit van onderwijs :pzie email 27 oktober![]()
Pfoeh, je kunt beter een rondje gaan lopen denk ik.... Is gezonder dan iedere paar maandjes een nieuwe prik vermoed ik.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou ja het gaat me zowel om gezondheid als om mogen deelnemen aan de maatschappij ja. Dus die afwegen zou ik tzt wel willen maken. Maar goed, moet nu sowieso 3 maanden wachten dus dan kijk ik dan wel weer."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:![]()
Nee prima toch, ze zullen wel goed les krijgen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
En op basis van wat we nu aan het doen zijn, niet het laatste. Dit jaar doen de eerste mbo'ers examen die er geen enkel normaal jaar op het ROC op hebben zitten.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kortom weer een schooljaar de plomp in.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Met herstelbewijs is mn qr gewoon geldig dus opgelostquote:Op zondag 2 januari 2022 00:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pfoeh, je kunt beter een rondje gaan lopen denk ik.... Is gezonder dan iedere paar maandjes een nieuwe prik vermoed ik.
Maar toen ik hier van een verloren generatie sprak was ik gek hoor…quote:Op zondag 2 januari 2022 00:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En op basis van wat we nu aan het doen zijn, niet het laatste. Dit jaar doen de eerste mbo'ers examen die er geen enkel normaal jaar op het ROC op hebben zitten.zie email 27 oktober![]()
En Canada kom je ook al in met je 2 oude vaccinaties.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
Met herstelbewijs is mn qr gewoon geldig dus opgelost"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ongehoord eigenlijk wel. Dit had een redelijk normaal jaar kunnen worden.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En op basis van wat we nu aan het doen zijn, niet het laatste. Dit jaar doen de eerste mbo'ers examen die er geen enkel normaal jaar op het ROC op hebben zitten.
Hadden ze hun rug maar rechtgehouden, en de scholen niet gesloten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik was toch weer te naïef toen ik dat weekje kerstvakantie geloofde…quote:Op zondag 2 januari 2022 00:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongehoord eigenlijk wel. Dit had een redelijk normaal jaar kunnen worden.
Hadden ze hun rug maar rechtgehouden, en de scholen niet gesloten.
Treurig.zie email 27 oktober![]()
Kvind het eigenlijk raar dat we allerhande maatregelen hadden deze zomer. Vaccinaties waren er, de druk behapbaar... Goed moment om van het overige zooitje wat antistoffen op te bouwen...quote:Op zondag 2 januari 2022 00:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongehoord eigenlijk wel. Dit had een redelijk normaal jaar kunnen worden.
Hadden ze hun rug maar rechtgehouden, en de scholen niet gesloten.
O wacht we waren natuurlijk weer bang voor Delta...
Toneelstuk houdt ook nooit op...........
Nouja, nu misschien, vanwege Omicron.
Misschien is het een idee om Omicron variant te isoleren in een lab, mocht er ooit Sars uitbreken laten we tegelijkertijd Omicron los over de bevolking... Omicron decimeert dodelijke Corona varianten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Schooljeugd en Corona, ziek worden doen ze niet. Maar grootse offers brengen wel.
Het wringt aan alle kanten.zie email 27 oktober![]()
Canada ga ik voorlopig niet heen. Net terug uit NYC van familie. Wat een gedoe, testen, testen, bewijzen, quarantaine bij terugkomst (komt nu niet zo slecht uit).. niet echt ontspannen. een fun tripje maak ik wel weer als dit hopelijk iets minder wordt.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
En Canada kom je ook al in met je 2 oude vaccinaties.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik heb bijgeleerd, ik geloofde daar meteen al geen zak van. Alles wat we voor de carnaval weer opengaan zie ik als bonus.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik was toch weer te naïef toen ik dat weekje kerstvakantie geloofde…
Treurig.
Niet dat het veel uitmaakt trouwens. Zo lang er geen rust, reinheid en regelmaat in het schooljaar komt is er van inhaalwerk geen sprake.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Eigenlijk voor hele bevolking van 50-, die staan allemaal al 2 jaar op pauze, terwijl ze relatief weinig kans maken op een ziekenhuisopname.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:18 schreef trein2000 het volgende:
Schooljeugd en Corona, ziek worden doen ze niet. Maar grootse offers brengen wel.
Het wringt aan alle kanten.
Laten we hopen dat 2022 een frissere blik geeft.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zondag 2 januari 2022 00:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb bijgeleerd, ik geloofde daar meteen al geen zak van. Alles wat we voor de carnaval weer opengaan zie ik als bonus.
Niet dat het veel uitmaakt trouwens. Zo lang er geen rust, reinheid en regelmaat in het schooljaar komt is er van inhaalwerk geen sprake.Een en al treurnis bij de scholen (en helemaal wat er in de spoiler staat), dat dat zo onbelicht blijft snap ik echt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja muh muh maar Corona. Vooral Rutte zit nu echt in de gordijnen!quote:Op zondag 2 januari 2022 00:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een en al treurnis bij de scholen (en helemaal wat er in de spoiler staat), dat dat zo onbelicht blijft snap ik echt niet.![]()
Zijn de geesten al rijp voor 2G of een vaccinatieplicht?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is nog erger. Het blijft helemaal niet onderbelicht, we weten het. We weten het, en we negeren het.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een en al treurnis bij de scholen (en helemaal wat er in de spoiler staat), dat dat zo onbelicht blijft snap ik echt niet.
We slopen de samenleving die we pretenderen te redden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Kwaliteit van leven is totaal niet belangrijk in dit hele verhaal. Alles draait om kwaniteit.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een en al treurnis bij de scholen (en helemaal wat er in de spoiler staat), dat dat zo onbelicht blijft snap ik echt niet.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Robin Fransman had gelijk, beetje grim dat precies hij dan overlijdt aan Corona.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk voor hele bevolking van 50-, die staan allemaal al 2 jaar op pauze, terwijl ze relatief weinig kans maken op een ziekenhuisopname.
Laten we hopen dat 2022 een frissere blik geeft."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
[..]
Ik heb bijgeleerd, ik geloofde daar meteen al geen zak van. Alles wat we voor de carnaval weer opengaan zie ik als bonus.
Niet dat het veel uitmaakt trouwens. Zo lang er geen rust, reinheid en regelmaat in het schooljaar komt is er van inhaalwerk geen sprake.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Maar de offers die door andere groepen gebracht worden zijn van een ander kaliber. Je middelbare school tijd doe je niet over (daar scharen we het mbo voor het gemak ook maar even onder). Die achterstanden zowel in kennis als ontwikkeling heb je voor het leven.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk voor hele bevolking van 50-, die staan allemaal al 2 jaar op pauze, terwijl ze relatief weinig kans maken op een ziekenhuisopname.
Laten we hopen dat 2022 een frissere blik geeft.zie email 27 oktober![]()
Dit is inderdaad aan het gebeuren. Geen Corona krijgen is tot hoogste doel verheven. Dat is niet houdbaar.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:24 schreef Janneke141 het volgende:
We slopen de samenleving die we pretenderen te redden.zie email 27 oktober![]()
Daag ze nou niet uit.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad aan het gebeuren. Geen Corona krijgen is tot hoogste doel verheven. Dat is niet houdbaar."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je antwoord is een vaccinatieplicht, begrijp ik?quote:Op zondag 2 januari 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad aan het gebeuren. Geen Corona krijgen is tot hoogste doel verheven. Dat is niet houdbaar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
2G gaat er sowieso wel komen. Niet dat dat veel gaat brengen, maar logisch verstand is blijkbaar ver te zoeken.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:24 schreef capricia het volgende:
Zijn de geesten al rijp voor 2G of een vaccinatieplicht?![]()
Ik hoop echt dat daar geen meerderheid voor is. In tweede of eerste kamer.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
2G gaat er sowieso wel komen. Niet dat dat veel gaat brengen, maar logisch verstand is blijkbaar ver te zoeken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
hoho, mis ik iets, is er al verlenging besloten?quote:Op zondag 2 januari 2022 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik was toch weer te naïef toen ik dat weekje kerstvakantie geloofde…
Treurig.![]()
Knijp even in je bovenarm.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat daar geen meerderheid voor is. In tweede of eerste kamer."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Idem, doe dan 1G. Maar dat 2G is al helemaal uitgedacht en door de papiermolen heen dus dat zal er ongetwijfeld komen.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat daar geen meerderheid voor is. In tweede of eerste kamer.![]()
Heb net een booster gehad. Liever niet.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
OOH, NY is wel een hotspot voor Omikron, een arts die ik ken, had de 22ste positief daarvoor getest, balen voor hem maar goed voor de wetenschap.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:20 schreef ZarB het volgende:
[..]
Canada ga ik voorlopig niet heen. Net terug uit NYC van familie. Wat een gedoe, testen, testen, bewijzen, quarantaine bij terugkomst (komt nu niet zo slecht uit).. niet echt ontspannen. een fun tripje maak ik wel weer als dit hopelijk iets minder wordt.![]()
Mijn laatste geruchten zijn dat het onderwijs na de kerstvakantie open gaat. Basisonderwijs sws. Voortgezet wellicht met halve klassen.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoho, mis ik iets, is er al verlenging besloten?
Dus ze hebben eigenlijk een extra week kerstvakantie gekregen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
ChristenUnie wil het wellicht niet, maar dat zijn vijf zetels. Die zijn vast wel elders te vinden.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat daar geen meerderheid voor is. In tweede of eerste kamer.![]()
Ik begrijp niet zo goed waarom velen zo hard rennen voor die booster. De werking voor Omikron is onbekend, de huidige QR blijft voorlopig ook nog gewoon geldig. Waarom zou je nu al staan te springen om die booster (tenzij die nodig is voor vakantie ofzo)?
Ik wacht wel even af wat er gaat gebeuren, kan hem altijd nog nemen als blijkt dat het nut heeft en nodig is om in de zomer op vakantie te kunnen.![]()
Is toch ook een prima uitgangspunt. Wmb.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom velen zo hard rennen voor die booster. De werking voor Omikron is onbekend, de huidige QR blijft voorlopig ook nog gewoon geldig. Waarom zou je nu al staan te springen om die booster (tenzij die nodig is voor vakantie ofzo)?
Ik wacht wel even af wat er gaat gebeuren, kan hem altijd nog nemen als blijkt dat het nut heeft en nodig is om in de zomer op vakantie te kunnen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En een vaccinatieplicht wil de CU ook niet.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
ChristenUnie wil het wellicht niet, maar dat zijn vijf zetels. Die zijn vast wel elders te vinden.
Ben benieuwd waar een meerderheid voor gevonden gaat worden.
En indien geen meerderheid en de aantallen gaan naar beneden dit voorjaar, dus geen noodzaak tot ingrijpen, dan wordt het een zelfde soort winter komend jaar. Met dezelfde vraagstukken.
Tenzij corona opeens weg is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
NEIN!quote:Op zondag 2 januari 2022 00:24 schreef capricia het volgende:
Zijn de geesten al rijp voor 2G of een vaccinatieplicht?![]()
Met een beetje goede hoop gaat het ook pas in het najaar weer spelen, of helemaal niet.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Groen vinkje pakken.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik wacht wel even af wat er gaat gebeuren, kan hem altijd nog nemen als blijkt dat het nut heeft en nodig is om in de zomer op vakantie te kunnen.![]()
over hoeveel mnd achterstand praten we?quote:Op zondag 2 januari 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de offers die door andere groepen gebracht worden zijn van een ander kaliber. Je middelbare school tijd doe je niet over (daar scharen we het mbo voor het gemak ook maar even onder). Die achterstanden zowel in kennis als ontwikkeling heb je voor het leven.![]()
En vergeet de uitgestelde zorg niet.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de offers die door andere groepen gebracht worden zijn van een ander kaliber. Je middelbare school tijd doe je niet over (daar scharen we het mbo voor het gemak ook maar even onder). Die achterstanden zowel in kennis als ontwikkeling heb je voor het leven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
I know. Vermoedelijk wel daarvoor opgelopen. Maar dan te bedenken dat in NY een 1g beleid wordt gehanteerd in de horeca (alleen gevaccineerd), op elke hoek van de straat getest en gevaccineerd kan worden en iedereen buiten en binnen met mondkapjes looptquote:Op zondag 2 januari 2022 00:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
OOH, NY is wel een hotspot voor Omikron, een arts die ik ken, had de 22ste positief daarvoor getest, balen voor hem maar goed voor de wetenschap.
goede dealquote:Op zondag 2 januari 2022 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn laatste geruchten zijn dat het onderwijs na de kerstvakantie open gaat. Basisonderwijs sws. Voortgezet wellicht met halve klassen.
Dus ze hebben eigenlijk een extra week kerstvakantie gekregen.![]()
Ik las dit ooit ergens (okt 2021)quote:Op zondag 2 januari 2022 00:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
over hoeveel mnd achterstand praten we?
Vmbo-leerlingen lopen het meest achter, naar schatting gemiddeld een heel schooljaar achter met Nederlandse leesvaardigheid en zestien lesweken met rekenen. Gemiddeld lopen leerlingen van de middelbare school 27 lesweken achter met leesvaardigheid.
Op basisscholen zijn de achterstanden kleiner. De gemiddelde achterstand voor rekenen ligt op tien weken en voor begrijpend lezen is dit ongeveer zeven weken. De leerlingen die in groep 7 zaten toen de coronacrisis begon, hebben de meeste vertraging opgelopen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
omdat er toch veel mensen zijn die in een zwakke\kwetsbare categorie vallen en die willen nog bescherming voor de delta.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:41 schreef leolinedance het volgende:
En Omikron.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat er toch veel mensen zijn die in een zwakke\kwetsbare categorie vallen en die willen nog bescherming voor de delta.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Inmiddels is de officiële wachttijd voor het eerste polikliniek bezoek voor knie al 12 maanden:https://www.umcutrecht.nl/nl/kniequote:Hierdoor loopt de wachttijd voor een eerste polikliniekbezoek op de kniepoli op tot twaalf maanden.
Dat is dus los van een eventuele operatie. Gewoon..met een doorverwijzing van de huisarts.. wachttijd 12 maanden.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
tering...quote:Op zondag 2 januari 2022 01:11 schreef capricia het volgende:
Inmiddels is de officiële wachttijd voor het eerste polikliniek bezoek voor knie al 12 maanden:
[..]
https://www.umcutrecht.nl/nl/knie
Dat is dus los van een eventuele operatie.
Hoe is het met jouw operatie?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die hebben ze afgebeld. En uitgesteld. Tot nadere berichtgeving.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
tering...
Hoe is het met jouw operatie?
Ik zit inmiddels wel in de ziektewet. En de fysio doet goede zaken. Wil die bovenbeenspieren wel een beetje in normale conditie houden. De knie zelf gaat van kwaad naar erger."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik vermoed eigenlijk dat zkh gewoon in stand blijft.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Misschien dan slimmer worden en je in het buitenland laten behandelen. Want hier in NL zal het nooit opschieten , was al een puinhoop voor de covid-tijd.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hebben ze afgebeld. En uitgesteld. Tot nadere berichtgeving.There is only one religion![]()
Pff, jij bent het goed zat.. terecht.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hebben ze afgebeld. En uitgesteld. Tot nadere berichtgeving.
Ik zit inmiddels wel in de ziektewet. En de fysio doet goede zaken. Wil die bovenbeenspieren wel een beetje in normale conditie houden. De knie zelf gaat van kwaad naar erger.
Hoe lang zou de operatie etc zijn?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het spijt me. Maar de behandeling (een standbeencorrectie en met name de kraakbeen-transplantatie) is dusdanig gecompliceerd dat dat niet zomaar kan in het buitenland. Er zijn 2 ziekenhuizen die dit soort zaken doen, in NL. In samenwerking met DL.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:17 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Misschien dan slimmer worden en je in het buitenland laten behandelen. Want hier in NL zal het nooit opschieten , was al een puinhoop voor de covid-tijd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Balen zeg.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hebben ze afgebeld. En uitgesteld. Tot nadere berichtgeving.
Ik zit inmiddels wel in de ziektewet. En de fysio doet goede zaken. Wil die bovenbeenspieren wel een beetje in normale conditie houden. De knie zelf gaat van kwaad naar erger.
Hopelijk kan de operatie spoedig doorgaan
Het uitstellen van de zorg is leuk voor een tijdje, maar de nevenschade wordt zo steeds groter, zal mij niets verbazen als een deel van de oversterfte daar indirect aan toegeschreven kan wordenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De hele procedure is inmiddels vanwege corona al twee keer afgebeld.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, jij bent het goed zat.. terecht.
Hoe lang zou de operatie etc zijn?
Ik wacht nu meer dan 16 maanden.
Het gaat om kraakbeenletsel in 1 knie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Enneh...quote:Op zondag 2 januari 2022 01:21 schreef capricia het volgende:
[..]
De hele procedure is inmiddels vanwege corona al twee keer afgebeld.
Ik wacht nu meer dan 16 maanden.
Het gaat om kraakbeenletsel in 1 knie.
Je bent er eigenlijk voor verzekerd dat dat fatsoenlijk gewoon uitgevoerd wordt op een beetje tempo toch, snap wel dat je het ziekenhuis niet tegen je wilt hebben maar gatsie....
Je levensgenot wordt er wel door aangetast allemaal."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik denk dus ook dat een deel van de oversterfte hier direct mee te maken heeft.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Balen zeg.
Hopelijk kan de operatie spoedig doorgaan
Het uitstellen van de zorg is leuk voor een tijdje, maar de nevenschade wordt zo steeds groter, zal mij niets verbazen als een deel van de oversterfte daar indirect aan toegeschreven kan worden"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jammer , ik dacht aan minder gecompliceerde operatie. Wens je oprecht sterkte toe en dat ze hopelijk ergens toch een gaatje op de ok vinden voor je.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het spijt me. Maar de behandeling (een standbeencorrectie en met name de kraakbeen-transplantatie) is dusdanig gecompliceerd dat dat niet zomaar kan in het buitenland. Er zijn 2 ziekenhuizen die dit soort zaken doen, in NL. In samenwerking met DL.
Maar neemt niet weg dat ook voor covid er wachtlijsten waren voor diverse operaties, spreek uit ervaring. Al heb ik mazzel gehad toendertijd.There is only one religion![]()
Sorry?quote:Op zondag 2 januari 2022 01:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Enneh...
Je bent er eigenlijk voor verzekerd dat dat fatsoenlijk gewoon uitgevoerd wordt op een beetje tempo toch, snap wel dat je het ziekenhuis niet tegen je wilt hebben maar gatsie....
Je levensgenot wordt er wel door aangetast allemaal.
Dan heb je niet echt door wat deze corona pandemie doet met onze zorg.
Ik ben verzekerd dat het met een beetje tempo uitgevoerd wordt?![]()
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dank je.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Jammer , ik dacht aan minder gecompliceerde operatie. Wens je oprecht sterkte toe en dat ze hopelijk ergens toch een gaatje op de ok vinden voor je.
Maar neemt niet weg dat ook voor covid er wachtlijsten waren voor diverse operaties, spreek uit ervaring. Al heb ik mazzel gehad toendertijd.
Ja. Wachttijden van een paar weken waren er altijd al.
Maar nu bij een eerste doorverwijzing al 12 maanden. Dat is echt ongekend."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heb ook besproken om de helft van de procedure dan maar te laten varen. Maar ja, daar ben ik ook niet echt mee geholpen. En geen vooruitzicht op sneller ingrijpen. Dus het zij zo."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja wie dan? En hou ook rekening met de eerste kamer.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
ChristenUnie wil het wellicht niet, maar dat zijn vijf zetels. Die zijn vast wel elders te vinden.zie email 27 oktober![]()
Nouja, daar bedoel ik mee dat je verzekerd bent voor zorg, dat moet dan wel met deugdelijke kwaliteit geleverd worden anders krijg je niet wat je mag verwachten.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry?
Dan heb je niet echt door wat deze corona pandemie doet met onze zorg.
Ik ben verzekerd dat het met een beetje tempo uitgevoerd wordt?![]()
Dan kan de verzekeraar zich wel beroepen op een noodsituatie opzicht maar tis allemaal wel fucked.
En dan is het een beetje de vraag in juridische zin dat jij vanwege die noodsituatie op de blaren moet zitten (nouja dat zit je sowieso) of dat de verzekeraar die schade moet vergoeden zogezegd."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat denk ik niet. Dat weet ik wel zeker.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dus ook dat een deel van de oversterfte hier direct mee te maken heeft.zie email 27 oktober![]()
Waarbij de nadruk ligt op ‘gemiddeld’.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik las dit ooit ergens (okt 2021)
Vmbo-leerlingen lopen het meest achter, naar schatting gemiddeld een heel schooljaar achter met Nederlandse leesvaardigheid en zestien lesweken met rekenen. Gemiddeld lopen leerlingen van de middelbare school 27 lesweken achter met leesvaardigheid.
Op basisscholen zijn de achterstanden kleiner. De gemiddelde achterstand voor rekenen ligt op tien weken en voor begrijpend lezen is dit ongeveer zeven weken. De leerlingen die in groep 7 zaten toen de coronacrisis begon, hebben de meeste vertraging opgelopen.zie email 27 oktober![]()
Alle niet-Christelijke partijen lijken weinig moeite met 2G te hebben. Of ze het daadwerkelijk steunen hangt van politiek opportunisme af, maar principieel zijn volgens mij de meeste partijen er niet op tegen.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja wie dan? En hou ook rekening met de eerste kamer.![]()
Ik wacht wel af wat het onderzoek gaat brengen, naar die oversterfte.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Dat weet ik wel zeker.
Maar uit eerste hand is de bypass van een directe vriend in regio Dordt uitgesteld. Voor minimaal 6 weken (die nu inmiddels al bijna voorbij zijn, die zes weken, nog geen intake gehad, niets).
Dan hebben we het over hartfalen.
Het is echt drama.
(Betreft hier wel een ongevaccineerde wielrenner)
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik weet dat JA21 tegen is (7 zetels in de EK), Thierry zal tegen zijn, Geert ook. Dan moet je het dus hebben van Pvda en/of GL.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alle niet-Christelijke partijen lijken weinig moeite met 2G te hebben. Of ze het daadwerkelijk steunen hangt van politiek opportunisme af, maar principieel zijn volgens mij de meeste partijen er niet op tegen.
GroenLinks is blijkens hun website ook tegen. Houd je de PvdA over, die schijnen wel welwillend te zijn.
Dit alles gaat er overigens van uit dat het CDA wel aan boord is, als straks hun eigen minister daar weg is durf ik mijn handen er niet voor in het vuur te steken. Is natuurlijk ook een partij met christelijke roots.zie email 27 oktober![]()
Oh zeker, als CDA het niet wil, wordt het een moeilijk verhaal.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat JA21 tegen is (7 zetels in de EK), Thierry zal tegen zijn, Geert ook. Dan moet je het dus hebben van Pvda en/of GL.
GroenLinks is blijkens hun website ook tegen. Houd je de PvdA over, die schijnen wel welwillend te zijn.
Dit alles gaat er overigens van uit dat het CDA wel aan boord is, als straks hun eigen minister daar weg is durf ik mijn handen er niet voor in het vuur te steken. Is natuurlijk ook een partij met christelijke roots.![]()
Als er geen 2G komt (en ik denk nog minder stemmen voor een vaccinatieplicht), dan modderen we dus gewoon zo voort.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat JA21 tegen is (7 zetels in de EK), Thierry zal tegen zijn, Geert ook. Dan moet je het dus hebben van Pvda en/of GL.
Dit alles gaat er overigens van uit dat het CDA wel aan boord is, als straks hun eigen minister daar weg is durf ik mijn handen er niet voor in het vuur te steken. Is natuurlijk ook een partij met christelijke roots.
En zien we het komend najaar wel weer.
Persoonlijk klinkt me 2G in de zomer ook een beetje onzinnig in de oren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En zelfs dan, als de cu niet mee doet heb je aan pvda en 50+ niet genoeg in de EK realiseer ik me nu net.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh zeker, als CDA het niet wil, wordt het een moeilijk verhaal.zie email 27 oktober![]()
2G moet je gewoon niet willen. Geeft spanning in de samenleving, is qua handhaving een drama en lost uiteindelijk niets op. Als je voor die route wil gaan dan moet je gewoon een vaccinatieplicht invoeren.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er geen 2G komt (en ik denk nog minder stemmen voor een vaccinatieplicht), dan modderen we dus gewoon zo voort.
Persoonlijk klinkt me 2G in de zomer ook een beetje onzinnig in de oren.zie email 27 oktober![]()
Sowieso moeten we gewoon zo snel mogelijk van welke vorm van maatregelen af.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er geen 2G komt (en ik denk nog minder stemmen voor een vaccinatieplicht), dan modderen we dus gewoon zo voort.
Persoonlijk klinkt me 2G in de zomer ook een beetje onzinnig in de oren.
2G/3G/QR/Vaccinatieplicht/testen
Het ontwricht de samenleving gewoon te veel op de lange termijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En denk jij dat men daar wel de handen voor op elkaar krijgt. Een vaccinatieplicht?quote:Op zondag 2 januari 2022 01:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G moet je gewoon niet willen. Geeft spanning in de samenleving, is qua handhaving een drama en lost uiteindelijk niets op. Als je voor die route wil gaan dan moet je gewoon een vaccinatieplicht invoeren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben persoonlijk tegen die QR pas.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso moeten we gewoon zo snel mogelijk van welke vorm van maatregelen af.
2G/3G/QR/Vaccinatieplicht/testen
Het ontwricht de samenleving gewoon te veel op de lange termijn.
Maar goed, ik heb er geen invloed op."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jawel, wees de verandering die je wilt zien in de wereld.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk tegen die QR pas.
Maar goed, ik heb er geen invloed op.
De mensen die het puur doen om uit eten te gaan of op vakantie zijn diegene die fout zitten.
Zolang genoeg mensen niet mee doen krijgen we die QR bullshit eraf.![]()
De QR code is nu defacto weg hè.quote:Op zondag 2 januari 2022 02:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jawel, wees de verandering die je wilt zien in de wereld.
De mensen die het puur doen om uit eten te gaan of op vakantie zijn diegene die fout zitten.
Zolang genoeg mensen niet mee doen krijgen we die QR bullshit eraf.
(En daarvoor had ik hem ook maar heel incidenteel nodig, vaker niet dan wel in de horeca)
Niemand zit fout. BTW.
[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 02-01-2022 02:32:29 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jawel die hele QR is fout in den beginne.quote:Op zondag 2 januari 2022 02:22 schreef capricia het volgende:
[..]
De QR code is nu defacto weg hè.
(En daarvoor had ik hem ook maar heel incidenteel nodig, vaker niet dan wel in de horeca)
Niemand zit fout. BTW.![]()
quote:England has recorded its highest day for Covid-cases with 162,572 new infections. It broke the record set on Friday of more than 160,000.quote:In the UK, Boris Johnson has instructed government ministers to come up with “robust contingency plans” for workplace absences to hit up to 25%, as it emerged that the government is concerned about the impact record numbers of daily Covid infections could have on businesses.
The Cabinet Office confirmed that, despite the accelerated booster programme, public sector leaders have been asked to prepare for a worst case scenario that would see up to a quarter of workers being off work due to high Covid levels in the population.quote:All pupils in secondary schools in England should return to wearing masks in classrooms, ministers said last night, as fears grew that the new term could trigger a huge spike in cases of the Omicron variant.
The new advice came amid mounting criticism of the government for failing to ensure availability of Covid testing kits in time for the return to schools and workplaces following the Christmas holidays.
The Department for Education said the advice was “short-term only to support pupils and teachers as they return to schools this term” and would remain in place until 26 January, when it would be reviewed.https://www.theguardian.c(...)#liveblog-navigationquote:A “very tough” few weeks will put the health service under such enormous pressure that hospital bosses could be forced to reintroduce a ban on visitors if they have not done so already, a health chief has said.
Matthew Taylor, the chief executive of the NHS Confederation, which represents NHS trusts in England, Wales and Northern Ireland, told BBC Breakfast on Saturday: “Hospital managers have to make very difficult choices and excluding visitors is one of those very difficult choices.are we infinite or am I alone![]()
Oops. Ik heb m’n QR net gebruikt om in te checken voor onze vlucht naar Barcelona die zometeen vertrektquote:Op zondag 2 januari 2022 02:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jawel, wees de verandering die je wilt zien in de wereld.
Zolang genoeg mensen niet mee doen krijgen we die QR bullshit eraf.![]()
Als ik ben aangekomen zal ik wel even spijt betuigen, lekker aan het strand
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2022 07:16:28 ]![]()
[..]
Niet dat het veel uitmaakt trouwens. Zo lang er geen rust, reinheid en regelmaat in het schooljaar komt is er van inhaalwerk geen sprake.Wat ruk, zeg. Lekker frustrerend is dat ook wanneer mensen ook maar blijven doen alsof het geen hol voorstelt omdat ze 0 geraakt worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go hard or go home![]()
Fijne vakantie! Lekker even uit deze onzinnige lockdownquote:Op zondag 2 januari 2022 07:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oops. Ik heb m’n QR net gebruikt om in te checken voor onze vlucht naar Barcelona die zometeen vertrekt![]()
Als ik ben aangekomen zal ik wel even spijt betuigen, lekker aan het strand![]()
![]()
Het is echt treurig.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Ja. Wachttijden van een paar weken waren er altijd al.
Maar nu bij een eerste doorverwijzing al 12 maanden. Dat is echt ongekend.
Maar goed, zoals je zelf al aangaf; we willen niks. Je kan de poliklinische zorg weer opstarten als je bijvoorbeeld besluit om een maximumaantal bedden in te stellen voor covidzorg. Maar dat is ook onbespreekbaar. De hyperfocus op covidzorg is niet iets wat jaren vol te houden is, ik denk niet dat je aan die discussie gaat ontkomen.
En ondertussen blijf jij met de ellende zitten.![]()
Op zich als mensen doodgaan door een gebrek aan zorg kan je die gewoon weg boeken in de oversterfte. En daar kraait geen haan naar.quote:Op zondag 2 januari 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is echt treurig.
Maar goed, zoals je zelf al aangaf; we willen niks. Je kan de poliklinische zorg weer opstarten als je bijvoorbeeld besluit om een maximumaantal bedden in te stellen voor covidzorg. Maar dat is ook onbespreekbaar. De hyperfocus op covidzorg is niet iets wat jaren vol te houden is, ik denk niet dat je aan die discussie gaat ontkomen.
En ondertussen blijf jij met de ellende zitten.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Net of het een kostenplaats is waar je ze op schrijftquote:Op zondag 2 januari 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich als mensen doodgaan door een gebrek aan zorg kan je die gewoon weg boeken in de oversterfte. En daar kraait geen haan naar.![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is het ook gewoon. Niet te melodramatisch doen, mensen genoeg.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Net of het een kostenplaats is waar je ze op schrijft![]()
![]()
Iedereen dit al gelezen?
https://www.artsenauto.nl(...)over-wil-praten/amp/
Pleidooi van Armand Girbes
Kijk naar predictiemodellen, wat is de uitkomst van geboden zorg. Corona of niet, en besluit wat je aan kunt en wilt qua behandeling met je zorgcapaciteit
Maximeren van covidbedden hoort daar ook bij
Dit, en dus andere zorg niet meer zien als uitstelbare zorg of inhaalzorg. Samenleving open
Hoop voor het nieuwe jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 02-01-2022 09:34:21 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geen politieke partij gaat graag een discussie voeren over het leven en dood van patiënten in een ziekenhuis en wie er dan voorrang moet krijgen.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Net of het een kostenplaats is waar je ze op schrijft
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Oversterfte bereken je zwaar achteraf. Het is niet een aparte administratiecode in het ziekenhuis of verpleeghuis ofzoquote:Op zondag 2 januari 2022 09:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is het ook gewoon. Niet te melodramatisch doen, mensen genoeg.
Rare denkbeeldenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zou ook niet moeten, dat is namelijk een medisch besluit. Is het altijd geweest.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Geen politieke partij gaat graag een discussie voeren over het leven en dood van patiënten in een ziekenhuis en wie er dan voorrang moet krijgen.
Triage is van alle tijden
Gaat trouwens m.i. niet om voorrang. Gaat om gericht en doelmatig inzetten van je capaciteitOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Met je eens maar het is wel wat laf om dit puur en alleen op het bordje van de zorg te laten liggen.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou ook niet moeten, dat is namelijk een medisch besluit. Is het altijd geweest.
Gaat trouwens m.i. niet om voorrang. Gaat om gericht en doelmatig inzetten van je capaciteitWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Maar dat covid zorg voorrang krijgt op andere zorg is dan toch een verkapte triage?quote:Op zondag 2 januari 2022 09:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou ook niet moeten, dat is namelijk een medisch besluit. Is het altijd geweest.
Gaat trouwens m.i. niet om voorrang. Gaat om gericht en doelmatig inzetten van je capaciteit![]()
Kloptquote:Op zondag 2 januari 2022 09:27 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Maar dat covid zorg voorrang krijgt op andere zorg is dan toch een verkapte triage?
En als je ziet wat de uitkomst is van IC opnames bij corona dan zou het heel heel verstandig zijn goed datagedreven te kijken naar wat markers zijn voor goed herstel en slecht en die laatste groep andere zorg dan IC zorg of zelfs ziekenhuiszorg te geven
En dan komen ongevaccineerden er ook zeker weten slechter uit en die neem je minder snel op voor volledige behandeling, dat is dan een faire afweging op uitkomst van zorg
Lijkt me prima te verantwoorden. En er is inmiddels vast al zat data bekend om dit soort modellen te kunnen maken en gebruiken
Hoor daar net nog even te weinig over want gevoelig onderwerp gok ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zodra er mensenlevens bij komen is het altijd een gevoelig onderwerp. In faire (medische) afweging zou verder een vaccinatie status losstaan van de beslissing(doktors eed) maar er zou idd meer onderzoek kunnen komen adh van data.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En als je ziet wat de uitkomst is van IC opnames bij corona dan zou het heel heel verstandig zijn goed datagedreven te kijken naar wat markers zijn voor goed herstel en slecht en die laatste groep andere zorg dan IC zorg of zelfs ziekenhuiszorg te geven
En dan komen ongevaccineerden er ook zeker weten slechter uit en die neem je minder snel op voor volledige behandeling, dat is dan een faire afweging op uitkomst van zorg
Lijkt me prima te verantwoorden. En er is inmiddels vast al zat data bekend om dit soort modellen te kunnen maken en gebruiken
Hoor daar net nog even te weinig over want gevoelig onderwerp gok ik
Waar het denk ik ook misgaat is dat we menen te denken dat alles en iedereen maar “beschermd” moet worden, koste wat kost. We zullen hier een goede weg in moeten vinden.![]()
Er moeten nog een paar afkeurende rapporten in diskrediet worden gebracht, dan mag de kamer 2G behandelen.quote:Op zondag 2 januari 2022 00:24 schreef capricia het volgende:
Zijn de geesten al rijp voor 2G of een vaccinatieplicht?
Uiteindelijk moet je als burger die een QR nodig heeft maar hopen dat al die zinloze boosters over elkaar geen schade opleveren.
Zelf neem ik voorlopig alleen nog iets als het wordt afgedwongen, direct of indirect.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Waarom post jij dan op FOK?quote:Op zondag 2 januari 2022 05:26 schreef IxCalypso het volgende:
Aan zo iets wat verbonden is aan techniek moeten mensen nooit nooit beginnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
@MarkRuttequote:In een week tijd is het aantal positieve coronagevallen in België verdubbeld. Op 23 december ging het om 7.490 positieve gevallen, de woensdag daarop 14.992. Sinds vorige week is de omicronvariant dominant in het land.
Het aantal coronapatiënten in de Belgische ziekenhuizen neemt daarentegen gestaag af. Zaterdag lagen 1.750 coronapatiënten in de Belgische ziekenhuizen, van wie 527 op de intensive care. Op kerstavond lagen er nog 2.052 Covid-19-patiënten in het ziekenhuis.blablablabla![]()
Nee, plicht zie ik nooit gebeuren. 2G is het hoogst haalbare.quote:Op zondag 2 januari 2022 01:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En denk jij dat men daar wel de handen voor op elkaar krijgt. Een vaccinatieplicht?
Maar wie weet verrassen ze mij![]()
Nee het wordt gewoon aan blijven modderen met scholen op halve capaciteit, sluitingen en 1.5m. Vervolgens verandert er niks in de zomer (iets van tevoren regelen doen we niet aan, uitstellen wel) waarna we in het najaar weer verder klooien.![]()
Klopt, de opnames lopen zo'n 2 weken achter op de besmettingen.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Even afwachten nog, de komende 2 weken worden cruciaal.
Gr. Mark
Dus de recordpiek in België geeft pas over 2 weken een piek, of niet.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
quote:https://www.reuters.com/b(...)is-shows-2021-12-31/quote:The risk of hospitalisation with the Omicron variant of coronavirus is about one-third that of the Delta variant, according to British analysis of more than a million cases of both types in recent weeks.
Als het aantal gevallen blijft stijgen zullen ook de opnames weer omhoog gaan.are we infinite or am I alone![]()
Hoelaat gaan de wappies vandaag livestreamen
Ik heb al chips klaarstaanVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
NWS / Demonstraties tegen coronamaatregelen #137 Razziaquote:Op zondag 2 januari 2022 10:20 schreef Caland het volgende:
Hoelaat gaan de wappies vandaag livestreamen
Ik heb al chips klaarstaanEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Deze discussie is eigenlijk niet meer relevant omdat bijna niemand met omicron op de ic belandt.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Hoor daar net nog even te weinig over want gevoelig onderwerp gok ik![]()
Oversterfte is alleen erg wanneer het door corona veroorzaakt wordt, hart- en kankerpatienten moeten nog maar even volhouden en gewoon solidair zijn.quote:Op zondag 2 januari 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich als mensen doodgaan door een gebrek aan zorg kan je die gewoon weg boeken in de oversterfte. En daar kraait geen haan naar.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik merk dat het draagvlak hier ook aan het afzwakken is.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Volgens mij is dat al minimaal een aantal maanden gaande hoorquote:Op zondag 2 januari 2022 10:34 schreef halfway het volgende:
Ik merk dat het draagvlak hier ook aan het afzwakken is.![]()
![]()
Waarom 2 weken? De Omikron heeft toch een veel korte incubatietijd?quote:Op zondag 2 januari 2022 10:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, de opnames lopen zo'n 2 weken achter op de besmettingen.
Dus de recordpiek in België geeft pas over 2 weken een piek, of niet.![]()
RIVM model says no.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:38 schreef CR7 het volgende:
[..]
Waarom 2 weken? De Omikron heeft toch een veel korte incubatietijd?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Oh leuk, ik ben aan het beurt met die booster.
Daar gaan we dan, het pad der wappie op
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik wacht ook nog even, niet dat ik hem niet wil maar heb liever die booster specifiek gemaakt op omikron.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Oh leuk, ik ben aan het beurt met die booster.
Daar gaan we dan, het pad der wappie opZonder wrijving geen glans![]()
Is er nu al weer iets meer bekend over omikron?
Rond Kerst kwam er ineens veel positief nieuws. Enerzijds dat het milder is, maar ook dat er aanwijzingen waren dat het besmettelijker lijkt, maar het niet voor meer besmettingen zorgt.
Je zou verwachten dat er nu toch weer meer bekend is, vooral omdat omikron toch al een tijdje dominant is.
Of wachten we nog even twee weken?![]()
Vanaf vandaag zouden we zo ongeveer een stijging in ALLES moeten zien toch? Die pieken waren toch al ruim twee weken geledenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Goed argument, die krijgt iedereen gewoon uiteindelijk.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog even, niet dat ik hem niet wil maar heb liever die booster specifiek gemaakt op omikron.sig verwijderd door FA![]()
Same. Daarnaast ben ik ook van mening dat die booster voor mij, een gezonde twintiger, 2 maanden eerder dan de fabrikant voorschrijft voor de kwetsbaren, echt nergens op slaat.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog even, niet dat ik hem niet wil maar heb liever die booster specifiek gemaakt op omikron.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Jaap werkt hard aan een nieuwe diavoorstelling.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:44 schreef Caland het volgende:
Vanaf vandaag zouden we zo ongeveer een stijging in ALLES moeten zien toch? Die pieken waren toch al ruim twee weken geleden![]()
Wow goede bronquote:Op zondag 2 januari 2022 10:52 schreef quirina het volgende:
https://twitter.com/ElHan(...)c%2F2632703%2F7%2F30VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het gaat niet om incubatietijdquote:Op zondag 2 januari 2022 10:38 schreef CR7 het volgende:
[..]
Waarom 2 weken? De Omikron heeft toch een veel korte incubatietijd?
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Volgens mij moet de Omikron piek nog komen...quote:Op zondag 2 januari 2022 10:44 schreef Caland het volgende:
Vanaf vandaag zouden we zo ongeveer een stijging in ALLES moeten zien toch? Die pieken waren toch al ruim twee weken geledenzeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ahh, de volgende doomsday waar we ons op mogen verheugen.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:55 schreef crystal_meth het volgende:
Massive New Bird Flu Outbreak Could Be 2022’s Deadly Pandemic
2022 start in ieder geval weer mooi hoopvol![]()
![]()
Over die omicron gesproken, weten we al meer over het nieuwe vaccin?
Zou mijn zaak toch een stuk makkelijker maken.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
![]()
Moet je niet willen zoveel IC bedden want dan liggen er veel mensen op de IC dat zou je niet moeten willen.. Medisch ethische kwesties krijg je dan."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Omicron is het vaccin.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Over die omicron gesproken, weten we al meer over het nieuwe vaccin?
Zou mijn zaak toch een stuk makkelijker maken.
Immers een verzwakte versie van het virus dat toegediend wordt aan de bevolking om weerstand op te bouwen. Gr"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat is de logica binnen wappiefuiken nu?quote:Op zondag 2 januari 2022 10:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omicron is het vaccin.
Immers een verzwakte versie van het virus dat toegediend wordt aan de bevolking om weerstand op te bouwen. Gr
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik denk dat ik het nieuws maar een tijdje niet ga volgen.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahh, de volgende doomsday waar we ons op mogen verheugen.
2022 start in ieder geval weer mooi hoopvol![]()
Omikron is dus gewoon een verkoudheid. Niks prik abonnementen , geen 2g regels gewoon weer je leven leiden als normaal.
Steeds meer tekens wijzen er op dat we worden belazerd met testen.
Thuistesten ben je niet positief op, maar bij de GGD wel? KLOPT NIET!
We worden gewoon belazerd.![]()
Mwoah. Als Omicron allemaal meevalt zou ik ook niet weten waarom jij daar als gezonde 20-er wel een booster voor zou moeten halen. Behalve voor het onvermijdelijke QR-vinkje.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is de logica binnen wappiefuiken nu?![]()
Gaat verder alles wel goed met jequote:Op zondag 2 januari 2022 11:02 schreef quirina het volgende:
Omikron is dus gewoon een verkoudheid. Niks prik abonnementen , geen 2g regels gewoon weer je leven leiden als normaal.
We worden gewoon belazerd.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Qrcode is gewoon akkoord gaan met onderdrukking.
Je kan nog steeds genoeg zonder een “vinkje” als je maar wil.![]()
Sounds legit; "het dagelijkse beest".quote:Op zondag 2 januari 2022 10:55 schreef crystal_meth het volgende:
Massive New Bird Flu Outbreak Could Be 2022’s Deadly Pandemic
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Mijn ouders zijn daar half december of zo ook mee begonnen. Nieuws apps van telefoon gegooid, even geen journaal meer. Geeft zoveel rust zeggen ze.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nieuws maar een tijdje niet ga volgen.Zonder wrijving geen glans![]()
Dat is al sinds vorig voorjaar compleet verdwenen, iedereen die wil gevaccineerd, nog steeds one size fits all maatregelen die vooral de niet risico groep treffen.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:34 schreef halfway het volgende:
Ik merk dat het draagvlak hier ook aan het afzwakken is.![]()
Mense wort wakker!quote:Op zondag 2 januari 2022 11:05 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja de waarheid komt steeds duidelijker binnen!![]()
Of akkoord gaan dat er wellicht straks meer kan. Als de G2 er gaat komen. Want wie onderdrukt wie precies nu?quote:Op zondag 2 januari 2022 11:04 schreef quirina het volgende:
Je kan nog steeds genoeg zonder een “vinkje” als je maar wil.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Prima idd. Al die hel en verdoemenis overal man man.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn daar half december of zo ook mee begonnen. Nieuws apps van telefoon gegooid, even geen journaal meer. Geeft zoveel rust zeggen ze.![]()
Ik kan helemaal niets zonder vinkje. Met trouwens ook niet.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:04 schreef quirina het volgende:
Je kan nog steeds genoeg zonder een “vinkje” als je maar wil.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat kan diep in mijn onderbewuste misschien ook wel motivatie zijn om helemaal schijt te hebben aan die boosters. Al die antivaxxers die onze zorg overspoelen moeten en zullen hetzelfde behandeld worden als de rest, 2G is het grote kwaad ofzo.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is al sinds vorig voorjaar compleet verdwenen, iedereen die wil gevaccineerd, nog steeds one size fits all maatregelen die vooral de niet risico groep treffen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Lach er maar om, als we de Delta en alpha variant hadden overgeslagen hadden we misschien wel nooit wat gemerkt.quote:Op zondag 2 januari 2022 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is de logica binnen wappiefuiken nu?
Een milder virus dat een sterker virus decimeert is gewoon een zegen voor deze puinhoop."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Tsja, je kan wel je ogen sluiten en vingers in je oren doen, maar dat wil niet zeggen dat alle hel en verdoemenis opeens ophoudt. Het zorgt er hooguit voor dat je wat rustiger en minder gestresst wordt. Wat opzich ook helemaal prima is natuurlijk.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Prima idd. Al die hel en verdoemenis overal man man.
Ik merk in mijn omgeving de afgelopen wel dat het besef dat de mensheid geen toekomst meer heeft bij steeds meer mensen is ingedaald. Ken vrijwel niemand van mijn generatie (mid-20) die ook maar 1 seconde overweegt kinderen te nemen bijvoorbeeld.
Maar genoeg cynisme zo op de vroege zondagochtend.![]()
![]()
Hier in Spanje is overigens het gedrag rond de QR check ook to-taal random.
In de Mcdonalds waar ik alleen een ijsje wilde afhalen moest ik direct bij binnenkomst mijn QR tonen én ID bewijs. Ik bedoel, ik was hooguit 2 minuten binnen daar voordat ik met mn ijsje weer naar buiten liep, het QR gedoe duurde langer dan mijn fucking bestelling
Vervolgens een dag later gingen we uit eten bij tapas restaurant, gewoon binnen.
Werd niks gevraagd.
🤷🏻![]()
Discriminatie is niet zo netjes.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of akkoord gaan dat er wellicht straks meer kan. Als de G2 er gaat komen. Want wie onderdrukt wie precies nu?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Thierry zal je met open armen ontvangen bij zijn sektequote:Op zondag 2 januari 2022 11:02 schreef quirina het volgende:
We worden gewoon belazerd..
![]()
Zelfde in Italië, alleen bij de McDonalds controleren ze de QR code.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:15 schreef dick_laurent het volgende:
In de Mcdonalds waar ik alleen een ijsje wilde afhalen moest ik direct bij binnenkomst mijn QR tonen én ID bewijs. Ik bedoel, ik was hooguit 2 minuten binnen daar voordat ik met mn ijsje weer naar buiten liep, het QR gedoe duurde langer dan mijn fucking bestelling
Vervolgens een dag later gingen we uit eten bij tapas restaurant, gewoon binnen.
Werd niks gevraagd.
🤷🏻![]()
Blablabla ik ben al maanden in Spanje blablabla ik kijk neer op jullie lutsers in Nederlandquote:Op zondag 2 januari 2022 11:15 schreef dick_laurent het volgende:
Werd niks gevraagd.
🤷🏻
But jokes on you, I am also in Spain!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hou toch op manquote:Op zondag 2 januari 2022 11:02 schreef quirina het volgende:
We worden gewoon belazerd.
Wie heeft daar belang bij?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er zitten wel wat meer aantallen 70+ers met vaccin op de IC dan kinderen zonder vaccin.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan diep in mijn onderbewuste misschien ook wel motivatie zijn om helemaal schijt te hebben aan die boosters. Al die antivaxxers die onze zorg overspoelen moeten en zullen hetzelfde behandeld worden als de rest, 2G is het grote kwaad ofzo.
Ook dan 40- zonder vaccin.
Ook dan 60- zonder onderliggend lijden.
Mensen uitsluiten van het sociale leven vertraagd de besmettingen wat. Maar iedereen raakt nog steeds besmet. Kvind discriminatie wel een gigantisch lomp debiel middel dat ik het ook niet gek vindt dat dat per wet gewoon verboden is.
Dat een rechter daar extreem terughoudend in oordeelt dat weten we wel maar die afweging is domweg fout."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat merkte ik in Duitsland ook ja, bij een McDonalds aan de snelweg extreem streng, inclusief achterlaten van gegevens en in de steden zelf not so much.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:15 schreef dick_laurent het volgende:
Werd niks gevraagd.
🤷🏻
Het is voor zo’n keten natuurlijk ook een stuk goedkoper om een ventje van 17 aan de ingang te zetten dan een zichzelf respecterend restaurant waar de ober dat erbij moet doen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op zondag 2 januari 2022 11:18 schreef Oriente het volgende:
[..]
Blablabla ik ben al maanden in Spanje blablabla ik kijk neer op jullie lutsers in Nederland
But jokes on you, I am also in Spain!Oh hi, welkom. Waar zit je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik was juist aan het zeggen dat het Spaanse QR beleid nergens op sloeg, dus hoe is dat neerkijken?![]()
![]()
Dat achterlaten van gegevens is echtquote:Op zondag 2 januari 2022 11:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat merkte ik in Duitsland ook ja, bij een McDonalds aan de snelweg extreem streng, inclusief achterlaten van gegevens en in de steden zelf not so much.
Het is voor zo’n keten natuurlijk ook een stuk goedkoper om een ventje van 17 aan de ingang te zetten dan een zichzelf respecterend restaurant waar de ober dat erbij moet doen.Alsof je in quarantaine gaat als je een berichtje van de mac donalds hebt gehad.
De keren dat ik die onzin moest invullen kwam er een random nummer te staan + random achternaam.![]()
Tot wanneer zit je er?quote:Op zondag 2 januari 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh hi, welkom. Waar zit je?
En ik was juist aan het zeggen dat het Spaanse QR beleid nergens op sloeg, dus hoe is dat neerkijken?
Ik wacht even morgenavond af en boek dan even een lang weekend België geloof ik
Spanje klinkt ook heerlijk maar schoolgaand kind hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
0612345678quote:Op zondag 2 januari 2022 11:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat achterlaten van gegevens is echtAlsof je in quarantaine gaat als je een berichtje van de mac donalds hebt gehad.
De keren dat ik die onzin moest invullen kwam er een random nummer te staan + random achternaam.
Mike Hunt![]()
![]()
McD krijgt dat gewoon opgelegd door HQ, ook de franchisers, in tegenstelling tot Jorge.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:15 schreef dick_laurent het volgende:
Werd niks gevraagd.
🤷🏻When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Omicron maakt gemiddeld genomen veel minder ziek. Met de lockdown zijn we wel belazerd. Net als met de angstporno, waardoor heel veel mensen bang zijn geworden. Ga je 1,5 meter de grens over, dan zie je dat het leven gewoon doorgaat. Men heeft leren leven met corona, 90% is gewoon open met wat kleine beperkingen. Afgelopen dagen nog naar Parijs geweest. En wij mogen helemaal niks.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:02 schreef quirina het volgende:
We worden gewoon belazerd.Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte![]()
Ik schreef Anton Mussert op al betwijfel ik het of het Duitse kind enig historische kennis had.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat achterlaten van gegevens is echtAlsof je in quarantaine gaat als je een berichtje van de mac donalds hebt gehad.
De keren dat ik die onzin moest invullen kwam er een random nummer te staan + random achternaam.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik moet er niets van hebbenquote:Op zondag 2 januari 2022 11:16 schreef Breekfast het volgende:
Thierry zal je met open armen ontvangen bij zijn sekte.
![]()
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Volgende keer als ik mijn gegevens moet achterlaten gebruik ik: Hendrik Verwoerdquote:Op zondag 2 januari 2022 11:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik schreef Anton Mussert op al betwijfel ik het of het Duitse kind enig historische kennis had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is allemaal abnormaal en het doet echt helemaal niks tegen de verspreiding van het virus.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat merkte ik in Duitsland ook ja, bij een McDonalds aan de snelweg extreem streng, inclusief achterlaten van gegevens en in de steden zelf not so much.
Het is voor zo’n keten natuurlijk ook een stuk goedkoper om een ventje van 17 aan de ingang te zetten dan een zichzelf respecterend restaurant waar de ober dat erbij moet doen.
Dit beleid is niet wetenschappelijk gestuurd. Het komt niet veel verder dan contactmomenten inperken. Ja dat zal best een beetje helpen maar het is als houthakken met een botte bijl. Je neemt nogal wat splinters mee."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Er is best reden om omnicron goed in de gaten te houden. Dat is niet puur angstporno. Dat het virus je slecht uitkomt kan ik me voorstellen maar bagataliseren lost niks op. Daarnaast mag je heel veel nog wel.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:26 schreef core2duo het volgende:
[..]
Omicron maakt gemiddeld genomen veel minder ziek. Met de lockdown zijn we wel belazerd. Net als met de angstporno, waardoor heel veel mensen bang zijn geworden. Ga je 1,5 meter de grens over, dan zie je dat het leven gewoon doorgaat. Men heeft leren leven met corona, 90% is gewoon open met wat kleine beperkingen. Afgelopen dagen nog naar Parijs geweest. En wij mogen helemaal niks.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
het is meer een beetje achterhaald, bij het begin van corona zal het wel geholpen hebben al ging dat in de praktijk ook niet zo goed maar in deze fase met een virus variant die zo besmettelijk is sowieso onbegonnen werkquote:Op zondag 2 januari 2022 11:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is allemaal abnormaal en het doet echt helemaal niks tegen de verspreiding van het virus.
Dit beleid is niet wetenschappelijk gestuurd. Het komt niet veel verder dan contactmomenten inperken. Ja dat zal best een beetje helpen maar het is als houthakken met een botte bijl. Je neemt nogal wat splinters mee.![]()
quote:Op zondag 2 januari 2022 11:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgende keer als ik mijn gegevens moet achterlaten gebruik ik: Hendrik Verwoerd
altijd Mark ruttenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vraag is toch wel of het discriminatie is.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zitten wel wat meer aantallen 70+ers met vaccin op de IC dan kinderen zonder vaccin.
Ook dan 40- zonder vaccin.
Ook dan 60- zonder onderliggend lijden.
Mensen uitsluiten van het sociale leven vertraagd de besmettingen wat. Maar iedereen raakt nog steeds besmet. Kvind discriminatie wel een gigantisch lomp debiel middel dat ik het ook niet gek vindt dat dat per wet gewoon verboden is.
Dat een rechter daar extreem terughoudend in oordeelt dat weten we wel maar die afweging is domweg fout.
Voor mij is discriminatie toch meer iets van verschil maken op iets wat er niet toe doet, wat je over gevaccineerd/ongevaccineerd niet kunt zeggen getuige de percentages ongevaccineerden in het ziekenhuis. Als je nou alle brildragers of roodharigen uit zou sluiten, dan is het wel discriminatie (tenzij die de IC bemannen natuurlijk, dan is het geen discriminatie).![]()
Je mag qua coronamaatregelen bijna niks meer. Met één vriend naar buiten.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:32 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Er is best reden om omnicron goed in de gaten te houden. Dat is niet puur angstporno. Dat het virus je slecht uitkomt kan ik me voorstellen maar bagataliseren lost niks op. Daarnaast mag je heel veel nog wel.Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte![]()
Als Fok! zolderkamerautist word ik inderdaad niet getroffen door de beperkingen.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:32 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Er is best reden om omnicron goed in de gaten te houden. Dat is niet puur angstporno. Dat het virus je slecht uitkomt kan ik me voorstellen maar bagataliseren lost niks op. Daarnaast mag je heel veel nog wel.
Dus zitten we niet in een lockdown.
Dat is hoe het werkt
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Heel mijn post was een grap sukkelquote:Op zondag 2 januari 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh hi, welkom. Waar zit je?
En ik was juist aan het zeggen dat het Spaanse QR beleid nergens op sloeg, dus hoe is dat neerkijken?![]()
![]()
Het is gewoon een lulkoekargument omdat er een belangrijk verschil zit tussen 70'ers en antivaxxers. Eén van de twee kiest er zelf voor.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vraag is toch wel of het discriminatie is.
Voor mij is discriminatie toch meer iets van verschil maken op iets wat er niet toe doet, wat je over gevaccineerd/ongevaccineerd niet kunt zeggen getuige de percentages ongevaccineerden in het ziekenhuis. Als je nou alle brildragers of roodharigen uit zou sluiten, dan is het wel discriminatie (tenzij die de IC bemannen natuurlijk, dan is het geen discriminatie).100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
En mensen zonder griepprik? Ook uitsluiten?quote:Op zondag 2 januari 2022 11:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor mij is discriminatie toch meer iets van verschil maken op iets wat er niet toe doet, wat je over gevaccineerd/ongevaccineerd niet kunt zeggen getuige de percentages ongevaccineerden in het ziekenhuis. Als je nou alle brildragers of roodharigen uit zou sluiten, dan is het wel discriminatie (tenzij die de IC bemannen natuurlijk, dan is het geen discriminatie).![]()
quote:Op zondag 2 januari 2022 11:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor mij is discriminatie toch meer iets van verschil maken op iets wat er niet toe doet, wat je over gevaccineerd/ongevaccineerd niet kunt zeggen getuige de percentages ongevaccineerden in het ziekenhuis. Als je nou alle brildragers of roodharigen uit zou sluiten, dan is het wel discriminatie (tenzij die de IC bemannen natuurlijk, dan is het geen discriminatie).Ik denk wel dat het discriminatie is ja. Dat kan (tijdelijk) geoorloofd zijn, maar neemt niet weg dat het het wel is.quote:De definitie van discriminatie is het ongelijk behandelen van personen of groepen op basis van bepaalde kenmerken die in de situatie zelf niet relevant zijn. Dit kan van alles zijn. Veelvoorkomende kenmerken waarop wordt gediscrimineerd zijn nationaliteit, godsdienst, geslacht, seksuele oriëntatie, genderidentiteit, sociale klasse, etnische achtergrond, leeftijd, gezondheid of bepaalde opvattingen. De discriminatie betekenis is veelomvattend en erg breed. In essentie komt het er op neer dat discriminatie zorgt voor ongelijkheid en uitsluiting van groepen en individuen.![]()
Doe alsof je zo'n hip super samengesteld gezin bent. Die vriend met andere huidskleur is gewoon je eeneiige tweelingbroerquote:Op zondag 2 januari 2022 11:40 schreef core2duo het volgende:
[..]
Je mag qua coronamaatregelen bijna niks meer. Met één vriend naar buiten.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Angstporno? En heel veel mensen bang? Ik ken ze niet hoor…quote:Op zondag 2 januari 2022 11:26 schreef core2duo het volgende:
[..]
Omicron maakt gemiddeld genomen veel minder ziek. Met de lockdown zijn we wel belazerd. Net als met de angstporno, waardoor heel veel mensen bang zijn geworden. Ga je 1,5 meter de grens over, dan zie je dat het leven gewoon doorgaat. Men heeft leren leven met corona, 90% is gewoon open met wat kleine beperkingen. Afgelopen dagen nog naar Parijs geweest. En wij mogen helemaal niks.![]()
Weet ik niet, het kenmerk is niet gevaccineerd. Wat in de situatie wel relevant is, immers grotere kans om de zorg te belasten.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Ik denk wel dat het discriminatie is ja. Dat kan (tijdelijk) geoorloofd zijn, maar neemt niet weg dat het het wel is.
Net als je autoverzekering, als jonge bestuurder betaal je de hoofdprijs. Rijdt elke jonge bestuurder zijn auto in puin? Nee, maar de kans is groter en dus mag je de hele groep meer laten betalen.![]()
Toch wel een beetje. Kortere incubatietijd betekent eerder ziek, betekent eerder testen, betekent snellere stijging in cijfers.quote:
Dat gaat natuurlijk ook op voor ziekenhuiscijfers; eerder ziek is waarschijnlijk ook eerder naar ziekenhuis![]()
Heel hard roepen dat iedereen bang is en je gaat het misschien geloven. We zien vooral een forse zorgbelasting en bakken uitgestelde zorg in Nederland. Of lockdowns nou het geëigende middel zijn om daar mee om te gaan is een tweede, maar het is wel de primaire motivatie in combinatie met modellen die voorspelden dat we nog een aardige toename zouden gaan zien in de ziekenhuizen zoals je die volgens mij inmiddels in het VK al wel ziet.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Angstporno? En heel veel mensen bang? Ik ken ze niet hoor…Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Is het een ideale oplossing? Nee, maar beter dan one size fits all maatregelen en we voortploeteren van sluiting naar sluiting.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En mensen zonder griepprik? Ook uitsluiten?![]()
Als je op die manier risico analyse gaat uitvoeren denk ik dat er een hoop bekaaid af gaan zijnquote:Op zondag 2 januari 2022 11:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Weet ik niet, het kenmerk is niet gevaccineerd. Wat in de situatie wel relevant is, immers grotere kans om de zorg te belasten.
Net als je autoverzekering, als jonge bestuurder betaal je de hoofdprijs. Rijdt elke jonge bestuurder zijn auto in puin? Nee, maar de kans is groter en dus mag je de hele groep meer laten betalen.![]()
Het riedeltje is wel vermoeiend, inderdaad, ik vraag mij zolangzamerhand af wie bepaalde mensen willen overtuigen, het lijkt vooral zichzelf overtuigen te zijn.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel hard roepen dat iedereen bang is en je gaat het misschien geloven. We zien vooral een forse zorgbelasting en bakken uitgestelde zorg in Nederland. Of lockdowns nou het geëigende middel zijn om daar mee om te gaan is een tweede, maar het is wel de primaire motivatie in combinatie met modellen die voorspelden dat we nog een aardige toename zouden gaan zien in de ziekenhuizen zoals je die volgens mij inmiddels in het VK al wel ziet.![]()
Misschien wel, maar of 2G discriminatie is, dat denk ik niet.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:59 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Als je op die manier risico analyse gaat uitvoeren denk ik dat er een hoop bekaaid af gaan zijn![]()
Volgens deze theorie is het gerechtvaardigd om Marokkanen op voorbaat in de gevangenis te zetten, statistisch staat het vast dat ze oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voor mij is discriminatie toch meer iets van verschil maken op iets wat er niet toe doet, wat je over gevaccineerd/ongevaccineerd niet kunt zeggen getuige de percentages ongevaccineerden in het ziekenhuis. Als je nou alle brildragers of roodharigen uit zou sluiten, dan is het wel discriminatie (tenzij die de IC bemannen natuurlijk, dan is het geen discriminatie).
Ik ben meer van het eerst bewijzen en dat het er niet toe doet wat je achtergrond is, het gaat erom of je een misdaad hebt gepleegd of niet.
In deze vergelijking gaat het erom of iemand de zorg met zijn of haar gedrag onder druk zet, en gezien iedereen elkaar besmet is iedereen daar gewoon verantwoordelijk voor, de eerste omicron resultaten van V Dissel lieten zelfs een positieve correlatie zien tussen omicron besmetting en vaccinatie.
Kunnen we ondertussen nog beter de gevaccineerden buiten de deur houden.
Daarnaast stel je een besmetting maximaal een paar weekjes uit, men wordt alsnog gewoon ziek. Enige dat echt helpt tegen ziekte is antistoffen opbouwen en daarvoor moet je eerst de besmetting doorlopen.
[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 02-01-2022 12:11:50 ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
ik weet het ook niet, zonder rijbewijs mag je ook niet autorijden, is dat dan discriminatie, lijkt me nietquote:Op zondag 2 januari 2022 12:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien wel, maar of 2G discriminatie is, dat denk ik niet.![]()
Nou een paar weken geleden was advocaat Gerard Spong bij op 1 en die gaf aan wel opties in de wet te zien om ongevaccineerde structureel te beboeten.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien wel, maar of 2G discriminatie is, dat denk ik niet.
Andere discussie dan of het discriminatie is maar je gaat de groep wel anders behandelen.
Nu weet ik niet of (soms relnicht) Spong gelijk heeft en een rechter er in mee gaat. Ben benieuwd of we nog 2g gaan krijgen of niet.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ongevaccineerden beboeten lijkt me alleen mogelijk bij een keiharde vaccinatieplicht. Zolang die er niet is gaat dat echt niet gebeuren.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:07 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Nou een paar weken geleden was advocaat Gerard Spong bij op 1 en die gaf aan wel opties in de wet te zien om ongevaccineerde structureel te beboeten.
Andere discussie dan of het discriminatie is maar je gaat de groep wel anders behandelen.
Nu weet ik niet of (soms relnicht) Spong gelijk heeft en een rechter er in mee gaat. Ben benieuwd of we nog 2g gaan krijgen of niet.![]()
Tsja… lastig , enerzijds wel ,want je gaat onderscheid maken op grond van status. Anders zijde is het een niet werkende regel die puur uit politieke (on-onderbouwde) reden wordt gebruikt onder mom van urgentie.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien wel, maar of 2G discriminatie is, dat denk ik niet.
Zeker nu blijkt dat het niet echt verschil zal maken.![]()
Uiteindelijk hebben we zelf bewust gekozen voor forse zorgbelasting, bakken uitgestelde zorg en een gigantische hoeveelheid corona-opnames. Het is geen onvermijdelijke natuurwet dat veel coronabesmettingen automatisch gelijk staat een een toenemende ziekenhuisbezetting. We hebben er als maatschappij voor gekozen dat deze mensen allemaal recht hebben op zorg en dat ook moeten krijgen.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel hard roepen dat iedereen bang is en je gaat het misschien geloven. We zien vooral een forse zorgbelasting en bakken uitgestelde zorg in Nederland. Of lockdowns nou het geëigende middel zijn om daar mee om te gaan is een tweede, maar het is wel de primaire motivatie in combinatie met modellen die voorspelden dat we nog een aardige toename zouden gaan zien in de ziekenhuizen zoals je die volgens mij inmiddels in het VK al wel ziet.
In de basis heel logisch en goed natuurlijk, maar je kan je afvragen of je dat eigenlijk wel moet willen in een pandemie is een tweede. Maar dan kom je dus weer terug bij vrij ingrijpende medisch-ethische vraagstukken.![]()
dat zie ik toch niet, dat zou het pas zijn als alle ongevaccineerden in een kamp of zo zouden worden opgeslotenquote:Op zondag 2 januari 2022 12:06 schreef ludovico het volgende:
Volgens deze theorie is het gerechtvaardigd om Marokkanen op voorbaat in de gevangenis te zetten, statistisch staat het vast dat ze oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.![]()
Daarom werkt het ook niet zo. Je kunt ook niet bij voorbaat alle mannen in de gevangenis zetten omdat ze statistisch gezien oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens deze theorie is het gerechtvaardigd om Marokkanen op voorbaat in de gevangenis te zetten, statistisch staat het vast dat ze oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.
Ik ben meer van het eerst bewijzen en dat het er niet toe doet wat je achtergrond is, het gaat erom of je een misdaad hebt gepleegd of niet.
Verzekeraars mogen ook lang niet altijd zo maar onderscheid maken en hogere premies vragen. Zeker bij zorgverzekeringen ligt dat nogal gevoelig. Je wilt geen Amerikaanse toestanden waarbij een chronisch zieke zich niet kan verzekeren aangezien die toch al bij voorbaat geld kost of dusdanig veel premie moet betalen dat het niet loont bijvoorbeeld.
Of en wanneer je geoorloofd onderscheid mag maken is een oordeel dat de rechter moet vellen en er zijn in mijn ogen in Nederland nog best wat kromme situaties zoals het feit dat men van bijvoorbeeld docenten of verpleegkundigen een religieuze overtuiging mag eisen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Sorry hoor maar na 2 jaar nog steeds met rijbewijs vergelijkingen komen, dan snap je het niet echt lijkt me…quote:Op zondag 2 januari 2022 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet het ook niet, zonder rijbewijs mag je ook niet autorijden, is dat dan discriminatie, lijkt me niet![]()
Beetje dweilen met de kraan open is ook nuttig, als je maar hard genoeg dweilt. Maar ik zou liever een structurelere oplossing in werking zetten.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is meer een beetje achterhaald, bij het begin van corona zal het wel geholpen hebben al ging dat in de praktijk ook niet zo goed maar in deze fase met een virus variant die zo besmettelijk is sowieso onbegonnen werk"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
wij hebben nergens voor gekozen, die in den haag die doen maar wat, de amateurs.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben we zelf bewust gekozen voor forse zorgbelasting, bakken uitgestelde zorg en een gigantische hoeveelheid corona-opnames. Het is geen onvermijdelijke natuurwet dat veel coronabesmettingen automatisch gelijk staat een een toenemende ziekenhuisbezetting. We hebben er voor gekozen dat deze mensen allemaal zorg moeten krijgen. In de basis heel logisch natuurlijk, maar of je dat eigenlijk wel moet willen in een pandemie is een tweede. Maar dan kom je dus weer terug bij vrij ingrijpende medisch-ethische vraagstukken.![]()
Het is pure angstporno.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:32 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Er is best reden om omnicron goed in de gaten te houden. Dat is niet puur angstporno. Dat het virus je slecht uitkomt kan ik me voorstellen maar bagataliseren lost niks op. Daarnaast mag je heel veel nog wel."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
![]()
Fijn dat we in NL het beste landje van de klas willen spelen, in de landen om ons heen doen ze wel normaal.![]()
het is niet meer of minder dan een bewijs ergens van, ik vraag me af of het discriminatie is, dat heeft weinig met mijn voorkeur te maken.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:11 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Sorry hoor maar na 2 jaar nog steeds met rijbewijs vergelijkingen komen, dan snap je het niet echt lijkt me…![]()
Beetje een collectivistisch idee dit hoor, als jij je niet gedraagt zoals "de Partij" wilt dan krijg je straf.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gewoon een lulkoekargument omdat er een belangrijk verschil zit tussen 70'ers en antivaxxers. Eén van de twee kiest er zelf voor.
Fundamentele mensenrechten zijn geen grapje ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
"In de landen om ons heen", "Kenia", eh juist.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat we in NL het beste landje van de klas willen spelen, in de landen om ons heen doen ze wel normaal.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Oh, tijdje geleden nog wel toen het om Hongarije ging...quote:Op zondag 2 januari 2022 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje een collectivistisch idee dit hoor, als jij je niet gedraagt zoals "de Partij" wilt dan krijg je straf.
Fundamentele mensenrechten zijn geen grapje ofzo.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
zo, die is viesmad jaloers.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat we in NL het beste landje van de klas willen spelen, in de landen om ons heen doen ze wel normaal.![]()
Parijs doen ze ook vrij normaal, ook al willen ze ons laten geloven van niet. Er wordt nauwelijks gecontroleerd op QR-codes. Mensen uit Frankrijk moeten het ook niet echt hebben van de overheid.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
"In de landen om ons heen", "Kenia", eh juist.![]()
Wel eens maar je ziet dat niet alleen in NL dat het lastig is om met structurele oplossingen te komen, de situatie met 2 jaar geleden is enorm veranderd, wat je nodig hebt is snel kunnen handelen met korte lijnen en dat is wat er hier ontbreekt moeten, al moeten we ons ook afvragen of we dan beter af waren geweest qua leefbaarheid de afgelopen 2 jaar.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje dweilen met de kraan open is ook nuttig, als je maar hard genoeg dweilt. Maar ik zou liever een structurelere oplossing in werking zetten.![]()
Moet jij niet op het museumplein zijn nuquote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat we in NL het beste landje van de klas willen spelen, in de landen om ons heen doen ze wel normaal.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Mwoah, volgens mij is werken in de publieke sector bijna nergens zo populair als in Frankrijk.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Parijs doen ze ook vrij normaal, ook al willen ze ons laten geloven van niet. Er wordt nauwelijks gecontroleerd op QR-codes. Mensen uit Frankrijk moeten het ook niet echt hebben van de overheid.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Nah, ik ben ergens op een Waddeneilandquote:Op zondag 2 januari 2022 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Moet jij niet op het museumplein zijn nu. Als ik daar niet was, dan was ik in Adam geweest.
![]()
in die brandhaard?, nou succes.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nah, ik ben ergens op een Waddeneiland. Als ik daar niet was, dan was ik in Adam geweest.
![]()
Welke brandhaard? En doe niet veel meer dan wandelen, fietsen en bordspellen spelen. Dus wat bedoel je precies?quote:
En volgens mij zijn Frankrijk, Spanje, GB grotere brandhaarden dan NL op dit moment..![]()
Dus een beetje gevangenis voor Marokkanen is wel okay? Geen sociale gelegenheden meer vanwege statistische oververtegenwoordiging in de criminaliteit? Op deze voet kunnen we apartheid ook wel accepteren..quote:Op zondag 2 januari 2022 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zie ik toch niet, dat zou het pas zijn als alle ongevaccineerden in een kamp of zo zouden worden opgesloten
Overigens, was dat ook enforced by law, dus ook hartstikke legaal.
Voor mij is het een uiting van pure waanzin, ook deze kolder. We praten over minimale risico's die nu kortstondig te hoog zijn vanwege een te fragiele zorgcapaciteit.
Daar moeten we maar onze schouders onder zetten en middels vrijwillig gedrag van de mensen vragen een bijdrage aan te leveren.
Maar dit gesloop met sloopkogels... Die oversterfte die we zien komt niet van Corona maar allicht wel van alle neveneffecten.
Jullie houden het misschien niet voor mogelijk maar ik ben er gigantisch van overtuigd dat we "gezonde levensjaren" hebben weggepist met de maatregelen. Om het leven van Oma met 6 maanden te rekken... Maar die 6 maanden waren eenzaam want ze mocht niemand zien. Tragisch.
Ja knettergek, zet ff 20% van de bevolking weg als racist / misogynist.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:11 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Die Trudeau is wel echt van het paadje af hoor, wat een gek."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Police break up 50-person New Year's Eve sex orgy in Spain for breaking Covid rules
Police broke up a New Year's Eve orgy after two of the invited guests gave away the private love-in by knocking on the door of the wrong house.
Officers discovered more than 50 people had breached local Covid restrictions by turning up at the property in LIica d'Amunt near Barcelona for the sex party.
Spanish daily El Mundo said a local raised the alarm after two people tried to enter his house wrongly thinking it was the orgy venue.
Guests were 'having sex' in upstairs rooms in the property located by police.
The sex party was reportedly organised by a group of Americans who allegedly hired prostitutes to celebrate New Year's Eve and the arrival of 2022.
The homeowner is said to have been aware of the type of gathering that took place.
An unidentified number of people believed to be between 50 and 70 have been identified and now face fines.
A maximum of 10 people were able to meet up for New Year's Eve in Spain's north-east Catalan region under newly-introduced Covid restrictions.
A night-time curfew lasting from 1am to 6am is also in force.
@dick_laurent zo komen we natuurlijk nooit uit deze pandemie!![]()
Onderscheid maken moet dan wel een wezenlijk effect hebben op....... en dat doet het niet.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:11 schreef Monolith het volgende:
Of en wanneer je geoorloofd onderscheid mag maken is een oordeel dat de rechter moet vellen en er zijn in mijn ogen in Nederland nog best wat kromme situaties zoals het feit dat men van bijvoorbeeld docenten of verpleegkundigen een religieuze overtuiging mag eisen.
10% van de bevolking uitsluiten waar 1% van de besmettingen plaatsvindt heeft netto effect nihil op de besmetting cijfers en de IC opname cijfers.
Het is alsof je een enge spin hebt gezien in het Amazone oerwoud en je het Amerikaanse leger laat oproepen om er een Napalm bom op te droppen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zo werkt het leven nou eenmaal, deal with it.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje een collectivistisch idee dit hoor, als jij je niet gedraagt zoals "de Partij" wilt dan krijg je straf.
Fundamentele mensenrechten zijn geen grapje ofzo.![]()
Mensen houden niet van pubers die tegendraads een vaccin weigeren en daarmee verantwoordelijk zijn voor een heel groot deel van de huidige ellende.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
nu draai je het om, jij komt met een kromme vergelijking, niet ik.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus een beetje gevangenis voor Marokkanen is wel okay? Geen sociale gelegenheden meer vanwege statistische oververtegenwoordiging in de criminaliteit? Op deze voet kunnen we apartheid ook wel accepteren..
Overigens, was dat ook enforced by law, dus ook hartstikke legaal.
Voor mij is het een uiting van pure waanzin, ook deze kolder. We praten over minimale risico's die nu kortstondig te hoog zijn vanwege een te fragiele zorgcapaciteit.
Daar moeten we maar onze schouders onder zetten en middels vrijwillig gedrag van de mensen vragen een bijdrage aan te leveren.
Maar dit gesloop met sloopkogels... Die oversterfte die we zien komt niet van Corona maar allicht wel van alle neveneffecten.
Jullie houden het misschien niet voor mogelijk maar ik ben er gigantisch van overtuigd dat we "gezonde levensjaren" hebben weggepist met de maatregelen. Om het leven van Oma met 6 maanden te rekken... Maar die 6 maanden waren eenzaam want ze mocht niemand zien. Tragisch.![]()
Argumentum Ad populumquote:Op zondag 2 januari 2022 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja knettergek, zet ff 20% van de bevolking weg als racist / misogynist.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Wat draai ik om?quote:Op zondag 2 januari 2022 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu draai je het om, jij komt met een kromme vergelijking, niet ik.
"Verhoogde kans op" zonder dat je bewezen een feit pleegt, is nooit, en terecht, een grond om iemand anders op te behandelen, cq, zou discriminatie zijn."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Heb je ook lessen gevolgd en je prikvaardigheid bewezen middels een examen voor je qr dan?quote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is niet meer of minder dan een bewijs ergens van, ik vraag me af of het discriminatie is, dat heeft weinig met mijn voorkeur te maken.![]()
![]()
Als je rookt betaal je ook meer voor een overlijdensrisicoverzekering, daar wordt ook verschil gemaakt en is het ook geen discriminatie.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens deze theorie is het gerechtvaardigd om Marokkanen op voorbaat in de gevangenis te zetten, statistisch staat het vast dat ze oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.
In deze vergelijking gaat het erom of iemand de zorg met zijn of haar gedrag onder druk zet, en gezien iedereen elkaar besmet is iedereen daar gewoon verantwoordelijk voor, de eerste omicron resultaten van V Dissel lieten zelfs een positieve correlatie zien tussen omicron besmetting en vaccinatie.
Kunnen we ondertussen nog beter de gevaccineerden buiten de deur houden.
Daarnaast stel je een besmetting maximaal een paar weekjes uit, men wordt alsnog gewoon ziek. Enige dat echt helpt tegen ziekte is antistoffen opbouwen en daarvoor moet je eerst de besmetting doorlopen.
Is het allemaal ideaal? Nee, want 2G of vaccinatieplicht zal niet zoveel invloed hebben <50. Toch vind ik het geen discriminatie en ik zou graag 2G of plicht zien, al dan niet voor 50+.![]()
Maar geen 2G waarbij je als gezonde 20-er of 30-er elk half jaar een booster mag gaan halen om je vinkje te behouden.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als je rookt betaal je ook meer voor een overlijdensrisicoverzekering, daar wordt ook verschil gemaakt en is het ook geen discriminatie.
Is het allemaal ideaal? Nee, want 2G of vaccinatieplicht zal niet zoveel invloed hebben <50. Toch vind ik het geen discriminatie en ik zou graag 2G of plicht zien, al dan niet voor 50+.![]()
Maar 2G helpt natuurlijk niet als besmette mensen hun vinkje niet kwijt raken. Het is wel duidelijk dat gevaccineerde mensen ook besmet kunnen raken.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als je rookt betaal je ook meer voor een overlijdensrisicoverzekering, daar wordt ook verschil gemaakt en is het ook geen discriminatie.
quote:Op zondag 2 januari 2022 12:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nah, ik ben ergens op een Waddeneiland. Als ik daar niet was, dan was ik in Adam geweest.
Je wordt gemistVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
2G is er helemaal niet om verspreiding onder besmette mensen tegen te gaan. 2G is er om de kwetsbaren die goed zijn voor 60% van de IC-bezetting te weren van plekken waar ze makkelijk besmet kunnen raken. Juist om die reden is 3G ook een grote flop anders dan een drempel opwerpen.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:39 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar 2G helpt natuurlijk niet als besmette mensen hun vinkje niet kwijt raken. Het is wel duidelijk dat gevaccineerde mensen ook besmet kunnen raken.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
2G vind jij hetzelfde als Marokkanen preventief opsluiten, als je dat een goeie stelling vindt dan houdt het wel een beetje opquote:Op zondag 2 januari 2022 12:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat draai ik om?
"Verhoogde kans op" zonder dat je bewezen een feit pleegt, is nooit, en terecht, een grond om iemand anders op te behandelen, cq, zou discriminatie zijn.![]()
Als we de zorg op die manier gaan indelen allemaal prima hoor maar dan gaat mijn premie naar beneden, niet omhoog, omwille van Covid, de risicogroep ligt toch echt bij de ouderen / mensen met onderliggend lijden. En daar snoept de Covid prik wat vanaf, maar wordt pas echt een game changer als men wat risico gaat lopen.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
Maar het risico dat je Covid krijgt wordt ook niet verlaagd met 2G maatregelen, het enige wat je doet is vertragen.
Zorg doen we ook solidair in, als jij een ongeluk hebt gekregen kijken we ook niet eerst of je onnodig risico hebt genomen waardoor je in het ziekenhuis bent beland... Om je vervolgens meer te laten betalen o.i.d.
De discussie daarin wordt ook echt gigantisch subjectief, nu is dat met vaccines en Covid al beter te meten, maar dan nog.
En als we dat zouden doen met Covid, wat wil je dan, de kosten van 0.1% risico op IC opname voor een 50'er in rekneing brengen bij de verzekering éénmalig?
Of 0.1% van de kosten van IC behandeling in mindering brengen als je een vaccin haalt?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nou ja een klein punt heeft ze wel. Je kan overal naar de kroeg/restaurant in Europa, behalve in nederlandquote:
(of ik moet de afgelopen dagen wat gemist hebben over maatregelen in deze landen dan hoor ik het graag)Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nee, maar die kwetsbare mensen komen dan wel op plekken waar ze geen QR-code nodig hebben. Je kan mensen niet dwingen een prik te nemen. Vooral niet met 2G, de polarisatie wordt alleen maar groter daardoor.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2G is er helemaal niet om verspreiding onder besmette mensen tegen te gaan. 2G is er om de kwetsbaren die goed zijn voor 60% van de IC-bezetting te weren van plekken waar ze makkelijk besmet kunnen raken. Juist om die reden is 3G ook een grote flop anders dan een drempel opwerpen.![]()
Ik zou vooral bij mezelf te raden gaan als ik jou was of je wel interesse hebt om uberhaupt het punt te begrijpen van wat de ander zegt.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
2G vind jij hetzelfde als Marokkanen preventief opsluiten, als je dat een goeie stelling vindt dan houdt het wel een beetje op"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Waar is die bewering op gebaseerd? Pas einde dit jaar weten we hoeveel covid doden er gevallen zijn.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:24 schreef ludovico het volgende:
Die oversterfte die we zien komt niet van Corona maar allicht wel van alle neveneffecten.are we infinite or am I alone![]()
Bij 2G wordt dus gekeken naar vaccinatiestatus en niet naar het feit of iemand daadwerkelijk kwetsbaar is.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2G is er helemaal niet om verspreiding onder besmette mensen tegen te gaan. 2G is er om de kwetsbaren die goed zijn voor 60% van de IC-bezetting te weren van plekken waar ze makkelijk besmet kunnen raken. Juist om die reden is 3G ook een grote flop anders dan een drempel opwerpen.
Iemand van 75, die 150 kg. weegt en een pakje peuken per dag wegpaft komt gewoon binnen met z’n groene vinkje. Een gezonde 20-er zonder prikkie niet.
Dat maakt heel die QR shitshow ongeloofwaardig.![]()
De staat kan dan allerhande verhaallijnen ophangen waarom het voor het collectief beter is dat het individu dit en dat met zijn of haar lijf doet.... en dat recht krijgen ze dan.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is het allemaal ideaal? Nee, want 2G of vaccinatieplicht zal niet zoveel invloed hebben <50. Toch vind ik het geen discriminatie en ik zou graag 2G of plicht zien, al dan niet voor 50+.
Individu is dan overgeleverd aan de grillen en grollen van wat de staat "goed" acht, letterlijk met zijn lijf en leven.
Gaat mij allemaal nogal ver. En dat al omwille van wat we nu zien."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nou ja, dit inderdaad!quote:Op zondag 2 januari 2022 12:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij 2G wordt dus gekeken naar vaccinatiestatus en niet naar het feit of iemand daadwerkelijk kwetsbaar is.
Iemand van 75, die 150 kg. weegt en een pakje peuken per dag wegpaft komt gewoon binnen met z’n groene vinkje. Een gezonde 20-er zonder prikkie niet.
Dat maakt heel die QR shitshow ongeloofwaardig.![]()
Hordes ouderen hebben zichzelf met meer moeite geisoleerd vanwege lijfvrees dan anderen, het netto effect is dat er 30% minder besmettingen plaatsvonden, en zij wilden dat nog.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2G is er helemaal niet om verspreiding onder besmette mensen tegen te gaan. 2G is er om de kwetsbaren die goed zijn voor 60% van de IC-bezetting te weren van plekken waar ze makkelijk besmet kunnen raken. Juist om die reden is 3G ook een grote flop anders dan een drempel opwerpen.
Waar ongevaccineerden zich gediscrimineerd voelen en gewoon lekker op andere plekken (TERECHT) lekker gaan verzamelen en er wat van proberen te maken, het effect op de besmettingen van ongevaccineerden door ze te discrimineren is minder dan 0."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, meldt een gestage toename van het aantal nieuwe besmettingen, maar deskundigen zijn het er grotendeels over eens dat het besmettingspatroon drastisch zal veranderen wanneer de Omikron-variant van het coronavirus vaste voet aan de grond krijgt. Momenteel verdubbelt het aantal besmettingen met de mutant zich ongeveer elke vier dagen.
De Duitse minister van Volksgezondheid Karl Lauterbach (SPD) roept ongevaccineerden op zich toch vooral te laten inenten. 'De eerste vaccinatie vermindert het risico op overlijden al na 14 dagen drastisch', zei de minister tegen de Bild am Sonntag. 'Laat je vaccineren', luidt Lauterbachs oproep.
Uit steeds meer studies blijkt dat de Omikron-variant zich weliswaar veel sneller verspreidt dan de Delta-variant, maar ook iets minder ernstige gevallen veroorzaakt. Voor Lauterbach is dit echter allerminst een reden om de vlag uit te hangen, hij waarschuwt dat het sein voor ongevaccineerde ouderen niet op veilig staat.
In Duitsland ligt het percentage gevaccineerde ouderen lager dan in Denemarken en Groot-Brittannië. Ook herhaalde Lauterbach het belang van mondkapjes. Vooral op scholen noemt Lauterbach het dragen van de maskers 'een absolute must voor alle klassen'.![]()
Als je 2G doorvoert op plekken waar 3G gold voor de lockdown, dan komen ze echt nergens anders meer dan in een supermarkt. En boeie die polarisatie, ik zit nu vast aan huis doordat een kleine minderheid per se niet uitgesloten moest worden.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar die kwetsbare mensen komen dan wel op plekken waar ze geen QR-code nodig hebben. Je kan mensen niet dwingen een prik te nemen. Vooral niet met 2G, de polarisatie wordt alleen maar groter daardoor.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het is inderdaad niet gefocust op mensen die risico lopen voor een IC opname. En al zou je het wel doen, worden die mensen alsnog ziek, dus het is ook kansloos, het enige wat je doet is het een periode uitstellen, met wat geluk.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bij 2G wordt dus gekeken naar vaccinatiestatus en niet naar het feit of iemand daadwerkelijk kwetsbaar is.
Dat maakt heel die QR shitshow ongeloofwaardig.
Zo marginaal is het allemaal. Gaan we daar mensen al voor uitsluiten? Ik blijf er bij en het is voor mij een gitzwarte harde lijn, dit is discriminatie pur sang."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hubert Bruls is pas 55, niet 75.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat maakt heel die QR shitshow ongeloofwaardig.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat je dat gelooft is nog het ergste.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je 2G doorvoert op plekken waar 3G gold voor de lockdown, dan komen ze echt nergens anders meer dan in een supermarkt. En boeie die polarisatie, ik zit nu vast aan huis doordat een kleine minderheid per se niet uitgesloten moest worden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
En jij denkt dat die mensen niet thuis bij elkaar over de vloer komen? Of feestjes houden in schuren, fabriekshallen, boerderijen? Er is een parallelle samenleving aan het ontstaan.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je 2G doorvoert op plekken waar 3G gold voor de lockdown, dan komen ze echt nergens anders meer dan in een supermarkt. En boeie die polarisatie, ik zit nu vast aan huis doordat een kleine minderheid per se niet uitgesloten moest worden.![]()
gelukkig ligt het niet aan de zorgcapaciteit, die is ruim voldoende toch?quote:Op zondag 2 januari 2022 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je 2G doorvoert op plekken waar 3G gold voor de lockdown, dan komen ze echt nergens anders meer dan in een supermarkt. En boeie die polarisatie, ik zit nu vast aan huis doordat een kleine minderheid per se niet uitgesloten moest worden.![]()
Nee, het ligt aan de ongevaccineerde mensen.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gelukkig ligt het niet aan de zorgcapaciteit, die is ruim voldoende toch?
Ze kunnen 3000 mensen op 17,5 miljoen mensen niet eens voldoende zorg bieden. Echt bizar.![]()
je kan gewoon niet zo goed lezen, niks mis mee mee maar met jouw onzin kan ik verder weinigquote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Heb je ook lessen gevolgd en je prikvaardigheid bewezen middels een examen voor je qr dan?![]()
Ja dus? Ze zien mensen binnen hun directe sociale kring en daar is alles mee gezegd. Alle beetjes werken, en het is hoog tijd dat we eens gewoon de stap nemen dat die egoisten gewoon buitengesloten worden zodat de overgrote meerderheid van Nederland niet iedere keer weer met de ellende zit.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En jij denkt dat die mensen niet thuis bij elkaar over de vloer komen? Of feestjes houden in schuren, fabriekshallen, boerderijen?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ow jij zit vast?quote:Op zondag 2 januari 2022 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je 2G doorvoert op plekken waar 3G gold voor de lockdown, dan komen ze echt nergens anders meer dan in een supermarkt. En boeie die polarisatie, ik zit nu vast aan huis doordat een kleine minderheid per se niet uitgesloten moest worden.
Maar de rest van Nederland niet?
En doe niet zo naïef ajb.![]()
Directe sociale kring? Feestjes met 100+ man? Haha!quote:Op zondag 2 januari 2022 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja dus? Ze zien mensen binnen hun directe sociale kring en daar is alles mee gezegd. Alle beetjes werken, en het is hoog tijd dat we eens gewoon de stap nemen dat die egoisten gewoon buitengesloten worden zodat de overgrote meerderheid van Nederland niet iedere keer weer met de ellende zit.
We moeten de zorg opschalen, mensen die kwetsbaar zijn vaccineren en de rest met rust laten.![]()
Part and parcel of living in a third world country.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, het ligt aan de ongevaccineerde mensen.
Ze kunnen 3000 mensen op 17,5 miljoen mensen niet eens voldoende zorg bieden. Echt bizar.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ah, we gaan weer een dilemma verzinnen dat geen dilemma isquote:Op zondag 2 januari 2022 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gelukkig ligt het niet aan de zorgcapaciteit, die is ruim voldoende toch?
Wat dacht je van het woord "en" gebruiken in plaats van "of"? En wat dacht je van het feit dat de IC opschalen in deze tijd gewoon praktisch onmogelijk is?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
We hadden in twee jaar tijd heel wat mensen kunnen opleiden voor de simpele taken, dan laat je de ic-verpleegkundige de gespecialiseerde zorg bieden.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, we gaan weer een dilemma verzinnen dat geen dilemma is
Wat dacht je van het woord "en" gebruiken in plaats van "of"? En wat dacht je van het feit dat de IC opschalen in deze tijd gewoon praktisch onmogelijk is?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: