Het is idd niet eerlijk. Sommigen hebben het er veel zwaarder mee dan anderen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
We zijn weer terug bij het dagelijkse uurtje downplayen van de lockdown.
Oh ik dacht dat de rest net zo sarcastisch was als ikquote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:48 schreef Spablauw214 het volgende:
We zijn weer terug bij het dagelijkse uurtje downplayen van de lockdown.
Alsof jij weet wat leven is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha Nederlandse lockdown.
Wij hebben nooit pijn geleden. Pussy lockdown.
Het hangt er natuurlijk wel sterk vanaf hoe lang die mensen in 't ziekenhuis komen te liggen. Als mensen (bijvoorbeeld) een dag in het ziekenhuis extra zuurstof nodig hebben is heel wat anders dan (gemiddeld) 16 dagen op de IC.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De prognose in de UK is op dit moment dat de ziekenhuizen voller komen te liggen dan tijdens de piek in januari. Misschien minder aan een ventilator, maar wel hogere bezetting.
Zonder lockdown was de Omikron golf in NL ingezet vanaf een ziekenhuisbezetting 2500+, nu vanaf <1500, dat scheelt flink. En die Omikron golf komt echt nog wel in Nederland, de besmettingcijfers nemen al weer toe.
Volgens mij telt PHE die niet mee omdat ze niet (meteen) weten of het wel een herinfectie is of nog residu van een oude infectie. Er komt een heel traject aan follow-up achteraan als men een herinfectie vermoedt.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weet iemand misschien hoe herinfecties in Nederland geteld worden? Schijnbaar, en dat verbaasde me, worden die in de UK niet meegeteld.
https://www.theguardian.com/world/2022/jan/01/hospitals-may-have-to-reintroduce-visitor-bans-health-chief-says
[..]
Dat kwam in juli naar voren: https://www.telegraph.co.uk/news/2021/07/25/public-health-england-criticised-excluding-reinfections-official/
Toen waren er nog niet heel veel herinfecties (<2%), en ook op 16 december (laatste data die ik kan vinden) was het slechts ~2%. Toch zou het wel opmerkelijk zijn als ze alle herinfecties nu niet meetellen. Dan kun je ook net zo goed alle gevallen van gevaccineerde mensen die positief testen buiten de tellingen laten.
Ja, maar de bezetting loopt afgelopen week met ~1000 per dag op, en dan moet de instroom van de dagen met 100k+ nog echt op gang komen. Tijdens de piek vorig jaar waren er flinke struggles met de capaciteit, niet alleen op de IC.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk wel sterk vanaf hoe lang die mensen in 't ziekenhuis komen te liggen. Als mensen (bijvoorbeeld) een dag in het ziekenhuis extra zuurstof nodig hebben is heel wat anders dan (gemiddeld) 16 dagen op de IC.
Ah ok. Moet die nog echt op gang komen? Ik kan me wat posts herinneren dat Omicron ook sneller voor symptomen zou zorgen, zeker omdat het meer in de bovenste luchtwegen komt. Dan zou die ~10 dagen toch ook op de schop moeten?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, maar de bezetting loopt afgelopen week met ~1000 per dag op, en dan moet de instroom van de dagen met 100k+ nog echt op gang komen. Tijdens de piek vorig jaar waren er flinke struggles met de capaciteit, niet alleen op de IC.
Met Omikron is dat wel makkelijker ja. Maar de PCR-essays waarmee een sterk vermoeden van Omikron (en dus eventueel ook makkelijk een herinfectie) kan worden aangetoond wordt lang niet altijd gebruikt (in ongeveer 1/3 tot de helft van de samples). Zou men niet met cut-offs kunnen werken. Het aantal (vermoedelijke) herinfecties 30-60 dagen na eerdere infectie, 60-90 dagen, 90+ dagen. En die <30 dagen niet meenemen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens mij telt PHE die niet mee omdat ze niet (meteen) weten of het wel een herinfectie is of nog residu van een oude infectie. Er komt een heel traject aan follow-up achteraan als men een herinfectie vermoedt.
Dat wordt nu met omikron anders natuurlijk. Wat het RIVM doet durf ik niet te zeggen. Er was wel gesoebat over wat precies een positieve test zou triggeren, o.a. de Ct-waarde, waardoor herinfecties ook niet meegeteld zouden kunnen worden.
Dat heb ik vaker gehoord.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:06 schreef Predator40 het volgende:
Vorig jaar alle BNérs nog thuis en vaak samen met het gezin aan alle adviezen gehouden, nu zie je iedereen op feestjes.
iedereen is er gewoon KLAAR mee.
zodra deze maatregelen er weer af gaan blijven ze eraf, nieuwe maatregelen gaat niemand meer accepteren.
vaccinatie, booster, nieuwe mildere variant
Er valt weinig niet te accepteren aan te handhaven regelgeving, of die non-acceptatie moet bestaan uit de handdoek gooien. Die paar brallende horecaondernemers of kappers die wel even opengaan zijn voornamelijk bij woorden gebleven en waarom zouden ze ook.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:06 schreef Predator40 het volgende:
zodra deze maatregelen er weer af gaan blijven ze eraf, nieuwe maatregelen gaat niemand meer accepteren.
Ik heb dat gezichtmasker ook onder mijn neus hangen in de supermarkt, om het gezeik maar voor te zijn. Wss zegt niemand wat maar gokay.quote:
Mjah, de lockdownrellen die sommigen voorspelden zijn ook uitgebleven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb dat gezichtmasker ook onder mijn neus hangen in de supermarkt, om het gezeik maar voor te zijn. Wss zegt niemand wat maar gokay.
Alle maatregelen die ook maar enigszins makkelijk en zonder consequenties genegeerd kunnen worden, worden ook genegeerd. Anderhalve meter en max aantal mensen bestaat in de praktijk al niet meer. Mondkapjes ook al bijna niet meer, overgrote merendeel draagt ze niet in winkels, inclusief personeel.quote:
Wat was dat in Rotterdam dan?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Mjah, de lockdown rellen die sommigen voorspelden zijn ook uitgebleven.![]()
Je quote me verkeerd.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Alle maatregelen die ook maar enigszins makkelijk en zonder consequenties genegeerd kunnen worden, worden ook genegeerd. Anderhalve meter en max aantal mensen bestaat in de praktijk al niet meer. Mondkapjes ook al bijna niet meer, overgrote merendeel draagt ze niet in winkels, inclusief personeel.
Tegen extreme maatregelen als een schoolsluiting of horecasluiting valt nog vrij weinig in te brengen, maar ook die veer een keer breken en resulteren in of massale burgelijke ongehoorzaamheid, óf massale protesten en opstand. Of allebei.
De compliance neemt wel aardig af. Tegen een sluiting of iets kun je verder niet zo heel veel doen, maar je ziet het met de mondkapjes, mensen die met grote groepen bij elkaar komen en met het vuurwerk verbod.quote:
I dont remember, maar onbehagen is wel opvallend, in Rotterdam Zuid waren die winkels ook geplunderd en plunderingen hebben we ook in Zuid Afrika gezien etc...quote:
Als chin diaper, ik ook meestal of ik draag het niet.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb dat gezichtmasker ook onder mijn neus hangen in de supermarkt, om het gezeik maar voor te zijn. Wss zegt niemand wat maar gokay.
Waarom zou je rellen wanneer je de maatregelen ook gewoon aan je laars kunt lappen?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Mjah, de lockdownrellen die sommigen voorspelden zijn ook uitgebleven.![]()
Dat was vorig jaar.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
I dont remember, maar onbehagen is wel opvallend, in Rotterdam Zuid waren die winkels ook geplunderd en plunderingen hebben we ook in Zuid Afrika gezien etc...
Het zijn geen soepele jaren geweest.
Definieer niet accepteren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar.
Ik reageerde op de stelling dat we het niet nogmaals zouden accepteren.
Nou, je ziet het.
Handhaving is 0, idd.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je rellen wanneer je de maatregelen ook gewoon aan je laars kunt lappen?
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Handhaving is 0, idd.
Ooit iemand tijdens deze 'lockdown' een boete gehad voor het met meer dan 2 mensen (buiten je gezin) buiten zijn?
Het zal iets korter zijn ja, dus uitstroom zal ook sneller op gang komen. Maar van 26 dec tot 31 dec liep ziekenhuisbezetting op van ~7.5k tot bijna 12.5k, +60% in 5 dagen (op 1 dec 5.8k). Maar aantal mensen aan ventilator is sinds begin december nog steeds vrijwel stabiel (1 dec 773, 31 dec 789).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah ok. Moet die nog echt op gang komen? Ik kan me wat posts herinneren dat Omicron ook sneller voor symptomen zou zorgen, zeker omdat het meer in de bovenste luchtwegen komt. Dan zou die ~10 dagen toch ook op de schop moeten?
ze worden nu al massaal genegeerd en adviezen al helemaal.....quote:
maarja ....als ik het darten zie op tv zijn er ook gewoon amper regels.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zal iets korter zijn ja, dus uitstroom zal ook sneller op gang komen. Maar van 26 dec tot 31 dec liep ziekenhuisbezetting op van ~7.5k tot bijna 12.5k, +60% in 5 dagen (op 1 dec 5.8k). Maar aantal mensen aan ventilator is sinds begin december nog steeds vrijwel stabiel (1 dec 773, 31 dec 789).
Dat is precies mijn punt.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze worden nu al massaal genegeerd en adviezen al helemaal.....
mensen gaan gewoon vuurwerk halen, winkelen/uit eten in antwerpen.
op vakantie.
feestjes, met duizenden op de dam bij elkaar.
kunnen ze wel weer maatregelen willen maar na deze "lockdown" ben ik ( en velen met mij ) er klaar mee desnoods ga ik in een ander land leven totdat het in NL weer normaal is.
Andere landen zijn ook knettergek.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op vakantie.
kunnen ze wel weer maatregelen willen maar na deze "lockdown" ben ik ( en velen met mij ) er klaar mee desnoods ga ik in een ander land leven totdat het in NL weer normaal is.
Tja, maar de meest ingrijpende maatregelen (sportclubs dicht, winkels dicht, scholen dicht) doe je toch echt bijzonder weinig aan. Leuk dat je uit eten kan in Antwerpen als je in Tilburg woont, maar het is allemaal wel gerommel in de marge natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op vakantie.
Hoe kan je hier zo nonchalant over doen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt.
Ik heb dan ook helemaal niet de indruk dat mensen hier in lockdown zijn.
Er zijn bedrijven dicht. En de basisschool had een weekje extra vakantie. En dat is het wel zo'n beetje. Niemand gedraagt zich alsof ie in lockdown is.
Kijk om je heen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hoe kan je hier zo nonchalant over doen.
Hoe dien je je te gedragen tijdens een lockdown dan?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn bedrijven dicht. En de basisschool had een weekje extra vakantie. En dat is het wel zo'n beetje. Niemand gedraagt zich alsof ie in lockdown is.
Waar heb jij het in vredesnaam over?quote:
Dat is wel problematisch ja. Heb je enig idee hoelang die mensen gemiddeld in de ziekenhuizen liggen?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zal iets korter zijn ja, dus uitstroom zal ook sneller op gang komen. Maar van 26 dec tot 31 dec liep ziekenhuisbezetting op van ~7.5k tot bijna 12.5k, +60% in 5 dagen (op 1 dec 5.8k). Maar aantal mensen aan ventilator is sinds begin december nog steeds vrijwel stabiel (1 dec 773, 31 dec 789).
Zeg jij het maar:quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe dien je je te gedragen tijdens een lockdown dan?
Het gedrag van mensen heeft toch werkelijk geen ene fuck te maken met het feit of we wel of niet in lockdown zitten.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg jij het maar:
Massaal naar Antwerpen.
Ouderwets veel vuurwerk in België halen.
Feestjes en met 1000 op de Dam.
Geen handhaving van allerlei regels.
Lekker op vakantie.
Ouderwets kerst en O&N vieren.
Klinkt echt als een lockdown, vind je niet.
Het is wel een betrekkelijk voordeel als het zwaartepunt verschuift van de IC naar de kliniek, aangezien je daarvoor makkelijker aan personeel kan komen op korte termijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel problematisch ja. Heb je enig idee hoelang die mensen gemiddeld in de ziekenhuizen liggen?
Jij denkt dat in deze 'lockdown' de scholen al maandenlang gesloten zijn?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Waar heb jij het in vredesnaam over?
Dat mensen, logischerwijs, massaal de regels aan hun laars lappen wil niet automatisch zeggen dat we niet in lockdown zitten heh? Die dingen hebben amper wat met elkaar te maken.
De overheid heeft bedrijven en scholen maandenlang gedwongen te sluiten. <-- Besef je even hoe totaal krankzinnig en dystopisch deze zin eigenlijk zou zijn anno 2019.
Dat klinkt anno 2022 voor een virus met, volgens de laatste officiële cijfers, een overlevingskans van 99,334% (die langzaam maar gestaag louter beter wordt met het verstrijken van de tijd) nog altijd totaal krankzinnig en dystopisch.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:33 schreef Pistolero het volgende:
De overheid heeft bedrijven en scholen maandenlang gedwongen te sluiten. <-- Besef je even hoe totaal krankzinnig en dystopisch deze zin eigenlijk zou zijn anno 2019.
De definitie van lockdown volgens van Dale:quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg jij het maar:
Massaal naar Antwerpen.
Lekker op vakantie.
Het gebouw of gebied is hier een winkel, sportclub etc. Dus wat mij betreft is er wel degelijk een lockdown. Dat hoeft niet te betekenen dat je aan de verwarming geketend zit, maar dat de bewegingsvrijheid van mensen flink beperkt is is wat mij betreft evident.quote:lockdown (noodmaatregel waarbij een gebouw of gebied om veiligheidsredenen niet mag worden betreden of verlaten), totale afsluiting
hahahahaha juist jaquote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel een betrekkelijk voordeel als het zwaartepunt verschuift van de IC naar de kliniek, aangezien je daarvoor makkelijker aan personeel kan komen op korte termijn.
Mensen zijn niet meer bereid al die offers te brengen zoals in het begin. Alles is dicht, je kan geen klote. Dan is het toch niet zo gek dat mensen zelf vermaak zoeken.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg jij het maar:
Massaal naar Antwerpen.
Lekker op vakantie.
Hahahaha nee.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Het OMT, een groep van experts.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat hele “blijf thuis” is gewoon een gepasseerd station en het is imo zielig naïef dat het kabinet dat niet inziet.
Leuk dat je dat ene stukje pakt en verder niet op mijn post in gaat, maar in totaal zijn de scholen de afgelopen 2 jaar wel een aantal maanden gesloten geweest ja. Voor het punt dat ik wil maken maakt de exacte duur van de sluiting ook niet eens zo veel uit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat in deze 'lockdown' de scholen al maandenlang gesloten zijn?
En kortere ligduur, makkelijker behandelen op andere plekken dan in ziekenhuis (zorgboerderij, verpleeghuis, etc). Als het zwaartepunt verplaatst naar de kliniek zou het vervelend zijn voor de kliniek, maar het zou veel lucht geven en er misschien ook wel voor zorgen dat maatregelen sneller afgeschaald kunnen worden. De instroom (en uitstroom) op de kliniek is per dag vele malen hoger.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel een betrekkelijk voordeel als het zwaartepunt verschuift van de IC naar de kliniek, aangezien je daarvoor makkelijker aan personeel kan komen op korte termijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |