Iets anders kan ik er niet van maken. Overal loopt de discussie over 2G, (indirecte) vaccinatieplicht, acceptatie, zorg opschalen of een combinatie hiervan. Wij daarentegen komen niet verder dan “we varen op zicht”. Het is niet eens wanbestuur, het is überhaupt geen bestuur.quote:
via,via ken ik iemand bij de USA CDC. die vind dat de quarantaine regels op de shop moeten, anders zit de hele maatschappij straks thuis.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)-case-counts-omicron
Ze hebben al verkort van tien naar vijf dagen laatst.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
via,via ken ik iemand bij de USA CDC. die vind dat de quarantaine regels op de shop moeten, anders zit de hele maatschappij straks thuis.
Loop daar al tijden tegenaan, maar ja, we varen in dichte mist op een woeste zee... 1-2 weken vooruit kijken, meer is niet mogelijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iets anders kan ik er niet van maken. Overal loopt de discussie over 2G, (indirecte) vaccinatieplicht, acceptatie, zorg opschalen of een combinatie hiervan. Wij daarentegen komen niet verder dan “we varen op zicht”. Het is niet eens wanbestuur, het is überhaupt geen bestuur.
Je kunt de lijntjes weer even doortrekken. We zitten inmiddels ruim onder de laagste waarde in het model.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is in grote lijnen ook wat de modellen van het RIVM voorspellen:
[ afbeelding ]
Dit is wel triest ja hoever ze er weer naast zitten.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:23 schreef groenen het volgende:
[..]
Je kunt de lijntjes weer even doortrekken. We zitten inmiddels ruim onder de laagste waarde in het model.
Nog even volhouden, ja maar de zorg, alleen samen krijgen we corona er onder, blijf thuis, hou afstand, verboden op het gras lopen, hond in de goot parkeren enz. enz. enz.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Loop daar al tijden tegenaan, maar ja, we varen in dichte mist op een woeste zee... 1-2 weken vooruit kijken, meer is niet mogelijk.
Er is een pandemie gaande, dat is voor niemand leuk.
Yes, maar de ondernemers dan? Maar de musea dan? Maar de kappers dan? Maar de masseurs dan? Maar de obers dan? Maar de sportverenigingen dan? Etc.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nog even volhouden, ja maar de zorg, alleen samen krijgen we corona er onder, blijf thuis, hou afstand, verboden op het gras lopen, hond in de goot parkeren enz. enz. enz.
De plaat is inmiddels aardig grijsgedraaid...
Allemaal gelul. Er is gewoon een politieke patstelling.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Loop daar al tijden tegenaan, maar ja, we varen in dichte mist op een woeste zee... 1-2 weken vooruit kijken, meer is niet mogelijk.
Er is een pandemie gaande, dat is voor niemand leuk.
We verneuken liever een hele samenleving dan dat we een serieus debat voeren over hoe verder.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, maar de ondernemers dan? Maar de musea dan? Maar de kappers dan? Maar de masseurs dan? Maar de obers dan? Maar de sportverenigingen dan? Etc.
Nee dat is een andere sms, die heb ik ook wel gehad. Daarin wordt simpelweg gemeld dat je vroegtijdig een afspraak mag maken. Al kreeg ik die gewoon op dezelfde dag als mijn jaartal werd vrijgegeven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Wil gaan, staat nog niet live. Dit lijkt me gewoon de "griepprikronde".
Als die slim zijn verhuizen ze naar een grotemensenland.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, maar de ondernemers dan? Maar de musea dan? Maar de kappers dan? Maar de masseurs dan? Maar de obers dan? Maar de sportverenigingen dan? Etc.
Jazeker, dat is dan ook de reden dat ik hoop dat Omikron ontploft. Niet dat ik daarvan zou genieten, maar het is eigenlijk nog de enige manier om die patstelling te doorbreken. Alles beter dan dit vacuüm waarin we ons van aanscherping naar versoepeling naar aanscherping slepen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal gelul. Er is gewoon een politieke patstelling.
-voor een vaccinatieplicht is geen meerderheid
-CU wil geen 2G (CDA waarschijnlijk puntje bij paaltje ook niet)
-we willen niemand zorg weigeren of achteraan in de rij zetten
-de premier (VVD) zegt niets in het structureel opschalen van de IC-capaciteit te zien
-voor het accepteren van meer slachtoffers is geen maatschappelijk draagvlak
Nou dan hou je dus over: lompe maatregelen voor iedereen. Overzichtelijker wordt het niet.
Misschien beginnen ze het nieuwe jaar met een compleet nieuwe strategie.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar zoals altijd de vraag, wat is het plan of de visie nu?
Een of twee weken de scholen (of alles) dicht en dan? Het begint nu al te stijgen dus wat is er 2 weken later anders? Vertrouwen in de boosters? Gaan we 2G doen? Gaan we aan de vaccinatieplicht? Houden we alles tot eind april dicht? Gaan we op de Engelse toer?
Of varen we weer in de mist en kijken we van week tot week...
Vooral dat laatste. En dan nog gaan beweren dat we ons maar moeten aanpassen aan het virus, en dat thuisonderwijs en lockdowns straks de norm zouden zijn. Hoe gaat zoiets werken dan?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker, dat is dan ook de reden dat ik hoop dat Omikron ontploft. Niet dat ik daarvan zou genieten, maar het is eigenlijk nog de enige manier om die patstelling te doorbreken. Alles beter dan dit vacuüm waarin we ons van aanscherping naar versoepeling naar aanscherping slepen.
Het begint ook zijn tol te eisen van de kinderen, dus kom maar op met de Omikron zondvloed.
Je vergeet het OMT dat spontaan met krankzinnige paniekmodellen aankomt dat geen enkel ander land heeft, en het kabinet dat vervolgens geen oog (genoeg) heeft voor de neveneffecten.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal gelul. Er is gewoon een politieke patstelling.
-voor een vaccinatieplicht is geen meerderheid
-CU wil geen 2G (CDA waarschijnlijk puntje bij paaltje ook niet)
-we willen niemand zorg weigeren of achteraan in de rij zetten
-de premier (VVD) zegt niets in het structureel opschalen van de IC-capaciteit te zien
-voor het accepteren van meer slachtoffers is geen maatschappelijk draagvlak
Nou dan hou je dus over: lompe maatregelen voor iedereen. Overzichtelijker wordt het niet.
Dat kwam in juli naar voren: https://www.telegraph.co.uk/news/2021/07/25/public-health-england-criticised-excluding-reinfections-official/quote:However, Prof Sir David Spiegelhalter, a Cambridge University statistician and government adviser, said the actual number could be closer to half a million new infections a day in an “unprecedented wave”.
Spiegelhalter, who is a member of the Scientific Advisory Group for Emergencies (Sage), said the UK’s daily Covid-19 cases could be closer to 500,000 as a result of the testing regime being overstretched and reinfections not being counted in the UK government data.
Volgens mij kwam alleen de PvdA met een dergelijk punt.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We verneuken liever een hele samenleving dan dat we een serieus debat voeren over hoe verder.
Ja daar zeg je wat. Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij kwam alleen de PvdA met een dergelijk punt.
Maar als de regeringspartijen er al niet uitkomen verwachten we dit dan wel van de partij van de dieren, denk, Sylvana, Thierry, 50+?
In het regeerakkoord stond er naar mijn weten ook geen hoe nu verder paragraaf.
Het omikron monster ligt nog steeds op de loer.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:53 schreef Nober het volgende:
We zakken verder...
1/1
1.647 (-119)
Lockdown is niet meer nodig.
quote:The risk of being admitted to a hospital for Omicron cases was 65 percent lower for those who had received two doses of a vaccine, compared with those who had not received any vaccination.
The rate of hospitalization was even lower among those who had received three doses of vaccine, according to the report, which was issued by the U.K. Health Security Agency. People who had received booster doses were 81 percent less likely to be admitted to the hospital, compared with unvaccinated people, according to the agency.
Scholen open, vaccinatieplicht voor 50+.quote:Nicholas Davies, an assistant professor of mathematical modeling at the London School of Hygiene and Tropical Medicine, cautioned that the report covered mostly a younger mix of patients. “The Omicron wave is starting in younger people,’’ he said in an interview. “It’s important to bear in mind that we don’t have much data on risks in older people yet.”
But he added the findings were still encouraging, saying: “It does look like people are experiencing less severe outcomes.’’
Omnicron viel, heel verrassend, tegen net als de andere variantjes.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het omikron monster ligt nog steeds op de loer.
We mogen niet te vroeg juichen. Hou nog even vol.
60% van de wereldbevolking woont in Azië...quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:03 schreef Spablauw214 het volgende:
WHO zegt dat de pandemie nog dit jaar over kan zijn, als de vaccins eerlijk worden verdeeld.
Dus graag opkrassen met meerdere boosters per jaar voor de vitale populatie, geef die maar aan Afrika of Zuid-Amerika.
Vaccinatieplicht voor 50+ zou de perfecte maatregel zijn om versoepelingen te vergezellen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Artikel van gisteren, vast al eens langsgekomen:
People with Omicron are less likely to need hospitalization, U.K. report finds.
[..]
[..]
Scholen open, vaccinatieplicht voor 50+.
Skiën ook. Waarom wordt dit niet verboden?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een uurtje schaatsen met half nederland levert veel meer slachtoffers op
Als Nederlander zul je nog een hele tijd de grens over moeten steken naar grotemensenlanden voor zaken als horeca bezoek, festivals en concerten en voor de rest is het zaak zo veel mogelijk om de maatregelen heen te leven en de Haagse marionetten van het OMT te negeren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij kwam alleen de PvdA met een dergelijk punt.
Maar als de regeringspartijen er al niet uitkomen verwachten we dit dan wel van de partij van de dieren, denk, Sylvana, Thierry, 50+?
In het regeerakkoord stond er naar mijn weten ook geen hoe nu verder paragraaf.
Ja, eens. Die hele boostergekte o.a. hier in Nederland is vergelijkbaar met het op een gedeelte van een kuststrook een ijzersterke dijk bouwen tegen het oprukkende water, terwijl andere delen van die denkbeeldige kuststrook helemaal geen dijk hebben en het water dus vrijwel ongehinderd ook over ons gebied kan stromen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:03 schreef Spablauw214 het volgende:
WHO zegt dat de pandemie nog dit jaar over kan zijn, als de vaccins eerlijk worden verdeeld.
Dus graag opkrassen met meerdere boosters per jaar voor de vitale populatie, geef die maar aan Afrika of Zuid-Amerika.
klopt ja, ze debatteren nu nog over verdere afschaling icm verschillende scenario'squote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hebben al verkort van tien naar vijf dagen laatst.
Over 2 weken zijn we erg benieuwd hoe we er eind januari voor staan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd waar we over twee weken staan
Heeft er iemand nog een lijstje met landen die nu in lockdown zijn?
1. Nederlandquote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd waar we over twee weken staan
Ja hoor.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:26 schreef DonDruiper het volgende:
quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de betreffende landen in lockdown even op een rijtje gezet.
1. Nederland
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Goed plan van het Fok OMT!quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vaccinatieplicht voor 50+ zou de perfecte maatregel zijn om versoepelingen te vergezellen.
Inderdaad, ik had gisteren nog een verlaat kerskoor voor mijn deur staan, werd er helemaal happy van. Dat kun je toch geen lockdown noemen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha Nederlandse lockdown.
Wij hebben nooit pijn geleden. Pussy lockdown.
De prognose in de UK is op dit moment dat de ziekenhuizen voller komen te liggen dan tijdens de piek in januari. Misschien minder aan een ventilator, maar wel hogere bezetting.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:53 schreef Nober het volgende:
We zakken verder...
1/1
1.647 (-119)
Lockdown is niet meer nodig.
Dit moeten we hier ook doen. Einde bericht, forum mag dicht!quote:”Curbs on our freedom must be an absolute last resort. We must give ourselves the best chance of living alongside the virus and avoiding strict measures in the future."
Nee joh. Je kan nog naar een kerstkoor of de oliebollenkar.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha Nederlandse lockdown.
Wij hebben nooit pijn geleden. Pussy lockdown.
Nederlandse lockdown is van het niveau Helmond Sport.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:42 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had gisteren nog een verlaat kerskoor voor mijn deur staan, werd er helemaal happy van. Dat kun je toch geen lockdown noemen.
Zet dit even door naar Hugo aubquote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:42 schreef Zwansen het volgende:
Vast al besproken, maar de Britse Hugo zegt dit:
[..]
Dit moeten we hier ook doen. Einde bericht, forum mag dicht!
Precies. Je kan ook stukadoor worden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee joh. Je kan nog naar een kerstkoor of de oliebollenkar.
En die ondernemers die gedwongen dicht zijn moeten niet zo piepen, bouw je toko maar om tot TvT-locatie.
Structurele uitbreiding van de zorgcapaciteit is nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:42 schreef Zwansen het volgende:
Vast al besproken, maar de Britse Hugo zegt dit:
[..]
Dit moeten we hier ook doen. Einde bericht, forum mag dicht!
Want? Van beide word je niet vrolijk?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nederlandse lockdown is van het niveau Helmond Sport.
Amateurlockdown. Idd.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:42 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had gisteren nog een verlaat kerskoor voor mijn deur staan, werd er helemaal happy van. Dat kun je toch geen lockdown noemen.
Inderdaad en de Fokkers hier zijn als Oranje op het WK, kunnen nog geen twee weken volhouden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 20:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nederlandse lockdown is van het niveau Helmond Sport.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |