abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202980796
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet volledig afgeschaald. Er gaat zeker nog een en ander door. Als je de kleur is uit laat breken, gaat niks meer door.
Eens. Maar ik ben ook van mening dat we moeten stoppen met het ad hoc-beleid en alles per 3 weken bekijken. Want linksom of rechtsom zijn wij het enige Europese land in lockdown en dat is gewoon treurig. In werkelijk elk ander land is vrijwel alles open (met beperkingen, maar toch, open).

Dat hele gelul van “een pandemie is niet te voorspellen” inmiddels niks anders meer dan een smoes om geen politiek standpunt in te hoeven nemen.
pi_202980807
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 17:42 schreef leolinedance het volgende:
Nup al ruim 80 slachtoffers van verboden vuurwerk

https://www.telegraaf.nl/(...)an-verboden-vuurwerk

Heftig hoor dat zal de IC flink belast hebben
een uurtje schaatsen met half nederland levert veel meer slachtoffers op
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202980811
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 17:42 schreef Za het volgende:
BTW Aruba gisteren 750 besmettingen op 100.000 inwoners, percentage dat positief test 58%.
het ontploft overal..........
Omicron FTW !
pi_202980814
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:43 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Die griepprik oproep heb ik vorige week gehad en geen afspraak gemaakt.

Dit gaat specifiek om 2 jaartallen 1987 & 1988 die kunnen komen zonder afspraak
https://www.trouw.nl/binn(...)riksysteem~bfcee36d/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202980837
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens. Maar ik ben ook van mening dat we moeten stoppen met het ad hoc-beleid en alles per 3 weken bekijken. Want linksom of rechtsom zijn wij het enige Europese land in lockdown en dat is gewoon treurig. In werkelijk elk ander land is vrijwel alles open (met beperkingen, maar toch, open).

Dat hele gelul van “een pandemie is niet te voorspellen” inmiddels niks anders meer dan een smoes om geen politiek standpunt in te hoeven nemen.
Goed gezegd.
zie email 27 oktober
pi_202980839
quote:
Oproep voor de griepprik ziet er anders uit.

Blijkbaar maken weinig mensen in mijn provincie een afspraak voor een boostervaccinatie
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:50:52 #97
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202980849
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik krijg een sms van GGD dat ik morgen me kan laten prikken, terwijl ik geen afspraak heb gemaakt
[..]
Geen waarom ze het doen en mag dit zomaar wel?
Te weinig aanmeldingen gok ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202980869
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Oproep voor de griepprik ziet er anders uit.

Blijkbaar maken weinig mensen in mijn provincie een afspraak voor een boostervaccinatie
Ja die krijg ik ook gewoon van mijn huisarts in de brievenbus. Maar in het stuk van trouw staat dus dat de GGD ook naar een systeem wil gaan bij voorbaat uitnodigen op een tijdstip / locatie in plaats van pas na afspraak.
pi_202980921
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 17:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Komt geen lockdown. Het is toeristenseizoen, de belangen zijn te groot
ga je steeds meer zien...het is bijna klaar
pi_202980991
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja die krijg ik ook gewoon van mijn huisarts in de brievenbus. Maar in het stuk van trouw staat dus dat de GGD ook naar een systeem wil gaan bij voorbaat uitnodigen op een tijdstip / locatie in plaats van pas na afspraak.
Wil gaan, staat nog niet live. Dit lijkt me gewoon de "griepprikronde".
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_202981003
Deze pagina ook maar eens aanpassen.

Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_202981033
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 18:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Goed gezegd.
Iets anders kan ik er niet van maken. Overal loopt de discussie over 2G, (indirecte) vaccinatieplicht, acceptatie, zorg opschalen of een combinatie hiervan. Wij daarentegen komen niet verder dan “we varen op zicht”. Het is niet eens wanbestuur, het is überhaupt geen bestuur.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 19:14:25 #103
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202981050
quote:
via,via ken ik iemand bij de USA CDC. die vind dat de quarantaine regels op de shop moeten, anders zit de hele maatschappij straks thuis.
pi_202981075
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]
via,via ken ik iemand bij de USA CDC. die vind dat de quarantaine regels op de shop moeten, anders zit de hele maatschappij straks thuis.
Ze hebben al verkort van tien naar vijf dagen laatst.
pi_202981098
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Iets anders kan ik er niet van maken. Overal loopt de discussie over 2G, (indirecte) vaccinatieplicht, acceptatie, zorg opschalen of een combinatie hiervan. Wij daarentegen komen niet verder dan “we varen op zicht”. Het is niet eens wanbestuur, het is überhaupt geen bestuur.
Loop daar al tijden tegenaan, maar ja, we varen in dichte mist op een woeste zee... 1-2 weken vooruit kijken, meer is niet mogelijk.

Er is een pandemie gaande, dat is voor niemand leuk.
pi_202981141
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 17:04 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dit is in grote lijnen ook wat de modellen van het RIVM voorspellen:

[ afbeelding ]
Je kunt de lijntjes weer even doortrekken. We zitten inmiddels ruim onder de laagste waarde in het model.
- verwijderd door admin -
pi_202981179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:23 schreef groenen het volgende:

[..]
Je kunt de lijntjes weer even doortrekken. We zitten inmiddels ruim onder de laagste waarde in het model.
Dit is wel triest ja hoever ze er weer naast zitten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202981185
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Loop daar al tijden tegenaan, maar ja, we varen in dichte mist op een woeste zee... 1-2 weken vooruit kijken, meer is niet mogelijk.

Nog even volhouden, ja maar de zorg, alleen samen krijgen we corona er onder, blijf thuis, hou afstand, verboden op het gras lopen, hond in de goot parkeren enz. enz. enz.

De plaat is inmiddels aardig grijsgedraaid...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202981203
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nog even volhouden, ja maar de zorg, alleen samen krijgen we corona er onder, blijf thuis, hou afstand, verboden op het gras lopen, hond in de goot parkeren enz. enz. enz.

De plaat is inmiddels aardig grijsgedraaid...
Yes, maar de ondernemers dan? Maar de musea dan? Maar de kappers dan? Maar de masseurs dan? Maar de obers dan? Maar de sportverenigingen dan? Etc.
pi_202981206
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Allemaal gelul. Er is gewoon een politieke patstelling.
-voor een vaccinatieplicht is geen meerderheid
-CU wil geen 2G (CDA waarschijnlijk puntje bij paaltje ook niet)
-we willen niemand zorg weigeren of achteraan in de rij zetten
-de premier (VVD) zegt niets in het structureel opschalen van de IC-capaciteit te zien
-voor het accepteren van meer slachtoffers is geen maatschappelijk draagvlak

Nou dan hou je dus over: lompe maatregelen voor iedereen. Overzichtelijker wordt het niet.
pi_202981216
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Yes, maar de ondernemers dan? Maar de musea dan? Maar de kappers dan? Maar de masseurs dan? Maar de obers dan? Maar de sportverenigingen dan? Etc.
We verneuken liever een hele samenleving dan dat we een serieus debat voeren over hoe verder.
pi_202981225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Wil gaan, staat nog niet live. Dit lijkt me gewoon de "griepprikronde".
Nee dat is een andere sms, die heb ik ook wel gehad. Daarin wordt simpelweg gemeld dat je vroegtijdig een afspraak mag maken. Al kreeg ik die gewoon op dezelfde dag als mijn jaartal werd vrijgegeven. :')
pi_202981252
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Als die slim zijn verhuizen ze naar een grotemensenland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202981281
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
-de premier (VVD) zegt niets in het structureel opschalen van de IC-capaciteit te zien

Nou dan hou je dus over: lompe maatregelen voor iedereen. Overzichtelijker wordt het niet.
Jazeker, dat is dan ook de reden dat ik hoop dat Omikron ontploft. Niet dat ik daarvan zou genieten, maar het is eigenlijk nog de enige manier om die patstelling te doorbreken. Alles beter dan dit vacuüm waarin we ons van aanscherping naar versoepeling naar aanscherping slepen.

Het begint ook zijn tol te eisen van de kinderen, dus kom maar op met de Omikron zondvloed.
pi_202981283
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 17:57 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar zoals altijd de vraag, wat is het plan of de visie nu?

Een of twee weken de scholen (of alles) dicht en dan? Het begint nu al te stijgen dus wat is er 2 weken later anders? Vertrouwen in de boosters? Gaan we 2G doen? Gaan we aan de vaccinatieplicht? Houden we alles tot eind april dicht? Gaan we op de Engelse toer?

Of varen we weer in de mist en kijken we van week tot week...
Misschien beginnen ze het nieuwe jaar met een compleet nieuwe strategie.
Hugo is vervangen door Ernst/Paternotte en dat opent nieuwe wegen.

Rutte die in het torentje gaat zitten en verteld dat we stoppen met de lockdown en iedereen gaat aanspreken op zijn eigen verantwoordelijkheid.
Of verteld dat we vanaf 1 februari overal 2g hebben + een vaccinatie plicht.

Maar waarschijnlijk gaan we door met rommelen in de marge over mondkapjes, wel/niet sporten tot 26 jaar of de supermarkten weer open tot 22:00 maar geen alcohol na 20:00.
pi_202981345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Jazeker, dat is dan ook de reden dat ik hoop dat Omikron ontploft. Niet dat ik daarvan zou genieten, maar het is eigenlijk nog de enige manier om die patstelling te doorbreken. Alles beter dan dit vacuüm waarin we ons van aanscherping naar versoepeling naar aanscherping slepen.

Het begint ook zijn tol te eisen van de kinderen, dus kom maar op met de Omikron zondvloed.
Vooral dat laatste. En dan nog gaan beweren dat we ons maar moeten aanpassen aan het virus, en dat thuisonderwijs en lockdowns straks de norm zouden zijn. Hoe gaat zoiets werken dan?
pi_202981350
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Je vergeet het OMT dat spontaan met krankzinnige paniekmodellen aankomt dat geen enkel ander land heeft, en het kabinet dat vervolgens geen oog (genoeg) heeft voor de neveneffecten.
Alpha kenny one
pi_202981370
Weet iemand misschien hoe herinfecties in Nederland geteld worden? Schijnbaar, en dat verbaasde me, worden die in de UK niet meegeteld.

https://www.theguardian.com/world/2022/jan/01/hospitals-may-have-to-reintroduce-visitor-bans-health-chief-says
quote:
However, Prof Sir David Spiegelhalter, a Cambridge University statistician and government adviser, said the actual number could be closer to half a million new infections a day in an “unprecedented wave”.

Spiegelhalter, who is a member of the Scientific Advisory Group for Emergencies (Sage), said the UK’s daily Covid-19 cases could be closer to 500,000 as a result of the testing regime being overstretched and reinfections not being counted in the UK government data.
Dat kwam in juli naar voren: https://www.telegraph.co.uk/news/2021/07/25/public-health-england-criticised-excluding-reinfections-official/

Toen waren er nog niet heel veel herinfecties (<2%), en ook op 16 december (laatste data die ik kan vinden) was het slechts ~2%. Toch zou het wel opmerkelijk zijn als ze alle herinfecties nu niet meetellen. Dan kun je ook net zo goed alle gevallen van gevaccineerde mensen die positief testen buiten de tellingen laten.
pi_202981381
Ik snap niet dat een vaccinatieplicht onbespreekbaar is want “lichamelijke integriteit”, terwijl het kabinet met allerlei andere grondwettelijke vrijheden al 2 jaar haar reet afveegt.
pi_202981382
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 19:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We verneuken liever een hele samenleving dan dat we een serieus debat voeren over hoe verder.
Volgens mij kwam alleen de PvdA met een dergelijk punt.

Maar als de regeringspartijen er al niet uitkomen verwachten we dit dan wel van de partij van de dieren, denk, Sylvana, Thierry, 50+?

In het regeerakkoord stond er naar mijn weten ook geen hoe nu verder paragraaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')