Maar zoals altijd de vraag, wat is het plan of de visie nu?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien komt het te vroeg en stellen ze het uit.
Maar ik denk niet dat je een scholensluiting nog onderbouwd krijgt. Ja “stijgende cijfers”, maar dat kan je niet eeuwig volhouden. Kinderen hebben imo gewoon goed onderwijs nodig en thuisonderwijs is geen volwaardig alternatief, nog los van de enorme druk die dat op gezinnen legt.
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik denk vandaag ook zoquote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hoe sneller het gaat, hoe sneller deze onzin voorbij is
‘De rest’ zijn vooral mensen die nog niet eens 1 prik hebben gehaald. Dat compenseer je niet door 25-jarigen te gaan boosteren, daar zitten de problemen niet.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik denk vandaag ook zo
Zeer binnenkort is iedereen die dat wil geboosterd en is de kans op overlijden / ziekenhuisopname weer erg klein en de rest, laat maar lopen...
Alleen jammer dat die "rest" dan toch weer zorgt dat de zorg alsnog overlopen kan worden.
Nee, dat bedoelde ik ook. De kwetsbaren die dat willen krijgen binnen nu en 2 weken echt allemaal hun prik wel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
‘De rest’ zijn vooral mensen die nog niet eens 1 prik hebben gehaald. Dat compenseer je niet door 25-jarigen te gaan boosteren, daar zitten de problemen niet.
De premier van Canada heeft inderdaad altijd beveiliging maar mischien is die vergroot vanwege de anti-vaxx dreiging, dat kan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:23 schreef Za het volgende:
[..]
Heel gevaarlijk dit individu, hij zal wel met veel beveiliging rondlopen.
Dat is ook reden dat ik hoop dat het explodeert, het stuurloze schip waar we ons nu op bevinden vind ik nog erger dan een explosie.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik ook. De kwetsbaren die dat willen krijgen binnen nu en 2 weken echt allemaal hun prik wel.
Maar dan hou je nog weer een club over die golf op golf de zorg zal belasten. Dus daarom mag het van mij nu wel ééń keer enorm exploderen. Dan allemaal door de zure appel heen, met relatief veel slachtoffers onder ongevaccineerden, en dan maar weer door.
Alleen zo jammer dat er bij dit scenario toch ook weer mensen niet de benodigde (niet-Covid) zorg krijgen terwijl zij wel gevaccineerd zijn.
Die laatste zin, die maakt dat ik dat echt geen acceptabel scenario vind.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik ook. De kwetsbaren die dat willen krijgen binnen nu en 2 weken echt allemaal hun prik wel.
Maar dan hou je nog weer een club over die golf op golf de zorg zal belasten. Dus daarom mag het van mij nu wel ééń keer enorm exploderen. Dan allemaal door de zure appel heen, met relatief veel slachtoffers onder ongevaccineerden, en dan maar weer door.
Alleen zo jammer dat er bij dit scenario toch ook weer mensen niet de benodigde (niet-Covid) zorg krijgen terwijl zij wel gevaccineerd zijn.
Probleem is alleen dat de reguliere zorg nu alsnog volledig is afgeschaald, en daar kan je ook niet nog jaren mee doorgaan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die laatste zin, die maakt dat ik dat echt geen acceptabel scenario vind.
Geen waarom ze het doen en mag dit zomaar wel?quote:U bent op 02 Jan 2022 tussen 18.45 - 1945 uur welkom op in vaccinatielocatie X voor een boostervaccinatie indien u geboren bent in 1987 of in 1988. U hoeft daarvoor geen afspraak te maken. Hou rekening met mogelijke wachttijd. Laat bij binnenkomst deze sms en uw identiteitsbewijs zien. Heeft u al een booster(Afspraak), dan kunt u deze SMS negeren, Groet GGD.
Niet volledig afgeschaald. Er gaat zeker nog een en ander door. Als je de kleur is uit laat breken, gaat niks meer door.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de reguliere zorg nu alsnog volledig is afgeschaald, en daar kan je ook niet nog jaren mee doorgaan.
Dat is het griepprik systeem. In plaats van dat je zelf een afspraak maakt krijg je gewoon een oproep.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik krijg een sms van GGD dat ik morgen me kan laten prikken, terwijl ik geen afspraak heb gemaakt
[..]
Geen waarom ze het doen en mag dit zomaar wel?
In dit geval wel een dreiging die hij zelf onnodig vergroot. Het is nergens voor nodig zulke grote woorden tegen ongevaccineerden te gebruiken. Het praat geweld niet goed, maar het maakt het wel begrijpelijk dat mensen boos op ‘m zijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De premier van Canada heeft inderdaad altijd beveiliging maar mischien is die vergroot vanwege de anti-vaxx dreiging, dat kan.
Die griepprik oproep heb ik vorige week gehad en geen afspraak gemaakt.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is het griepprik systeem. In plaats van dat je zelf een afspraak maakt krijg je gewoon een oproep.
Gezien de spellingsfouten lijkt het me meer spam?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik krijg een sms van GGD dat ik morgen me kan laten prikken, terwijl ik geen afspraak heb gemaakt
[..]
Nou, wel een stuk minder dus als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:42 schreef leolinedance het volgende:
Nup al ruim 80 slachtoffers van verboden vuurwerk
https://www.telegraaf.nl/(...)an-verboden-vuurwerk
Heftig hoor dat zal de IC flink belast hebben
Eens. Maar ik ben ook van mening dat we moeten stoppen met het ad hoc-beleid en alles per 3 weken bekijken. Want linksom of rechtsom zijn wij het enige Europese land in lockdown en dat is gewoon treurig. In werkelijk elk ander land is vrijwel alles open (met beperkingen, maar toch, open).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet volledig afgeschaald. Er gaat zeker nog een en ander door. Als je de kleur is uit laat breken, gaat niks meer door.
een uurtje schaatsen met half nederland levert veel meer slachtoffers opquote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:42 schreef leolinedance het volgende:
Nup al ruim 80 slachtoffers van verboden vuurwerk
https://www.telegraaf.nl/(...)an-verboden-vuurwerk
Heftig hoor dat zal de IC flink belast hebben
het ontploft overal..........quote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:42 schreef Za het volgende:
BTW Aruba gisteren 750 besmettingen op 100.000 inwoners, percentage dat positief test 58%.
https://www.trouw.nl/binn(...)riksysteem~bfcee36d/quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die griepprik oproep heb ik vorige week gehad en geen afspraak gemaakt.
Dit gaat specifiek om 2 jaartallen 1987 & 1988 die kunnen komen zonder afspraak
Goed gezegd.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. Maar ik ben ook van mening dat we moeten stoppen met het ad hoc-beleid en alles per 3 weken bekijken. Want linksom of rechtsom zijn wij het enige Europese land in lockdown en dat is gewoon treurig. In werkelijk elk ander land is vrijwel alles open (met beperkingen, maar toch, open).
Dat hele gelul van “een pandemie is niet te voorspellen” inmiddels niks anders meer dan een smoes om geen politiek standpunt in te hoeven nemen.
Oproep voor de griepprik ziet er anders uit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)riksysteem~bfcee36d/
Te weinig aanmeldingen gok ik.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja die krijg ik ook gewoon van mijn huisarts in de brievenbus. Maar in het stuk van trouw staat dus dat de GGD ook naar een systeem wil gaan bij voorbaat uitnodigen op een tijdstip / locatie in plaats van pas na afspraak.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Oproep voor de griepprik ziet er anders uit.
Blijkbaar maken weinig mensen in mijn provincie een afspraak voor een boostervaccinatie
ga je steeds meer zien...het is bijna klaarquote:Op zaterdag 1 januari 2022 17:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Komt geen lockdown. Het is toeristenseizoen, de belangen zijn te groot
Wil gaan, staat nog niet live. Dit lijkt me gewoon de "griepprikronde".quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja die krijg ik ook gewoon van mijn huisarts in de brievenbus. Maar in het stuk van trouw staat dus dat de GGD ook naar een systeem wil gaan bij voorbaat uitnodigen op een tijdstip / locatie in plaats van pas na afspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |