Beetje een collectivistisch idee dit hoor, als jij je niet gedraagt zoals "de Partij" wilt dan krijg je straf.quote:Op zondag 2 januari 2022 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is gewoon een lulkoekargument omdat er een belangrijk verschil zit tussen 70'ers en antivaxxers. Eén van de twee kiest er zelf voor.
"In de landen om ons heen", "Kenia", eh juist.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat we in NL het beste landje van de klas willen spelen, in de landen om ons heen doen ze wel normaal.
Oh, tijdje geleden nog wel toen het om Hongarije ging...quote:Op zondag 2 januari 2022 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje een collectivistisch idee dit hoor, als jij je niet gedraagt zoals "de Partij" wilt dan krijg je straf.
Fundamentele mensenrechten zijn geen grapje ofzo.![]()
zo, die is viesmad jaloers.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat we in NL het beste landje van de klas willen spelen, in de landen om ons heen doen ze wel normaal.
Parijs doen ze ook vrij normaal, ook al willen ze ons laten geloven van niet. Er wordt nauwelijks gecontroleerd op QR-codes. Mensen uit Frankrijk moeten het ook niet echt hebben van de overheid.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
"In de landen om ons heen", "Kenia", eh juist.
Wel eens maar je ziet dat niet alleen in NL dat het lastig is om met structurele oplossingen te komen, de situatie met 2 jaar geleden is enorm veranderd, wat je nodig hebt is snel kunnen handelen met korte lijnen en dat is wat er hier ontbreekt moeten, al moeten we ons ook afvragen of we dan beter af waren geweest qua leefbaarheid de afgelopen 2 jaar.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje dweilen met de kraan open is ook nuttig, als je maar hard genoeg dweilt. Maar ik zou liever een structurelere oplossing in werking zetten.
Moet jij niet op het museumplein zijn nuquote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Mwoah, volgens mij is werken in de publieke sector bijna nergens zo populair als in Frankrijk.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Parijs doen ze ook vrij normaal, ook al willen ze ons laten geloven van niet. Er wordt nauwelijks gecontroleerd op QR-codes. Mensen uit Frankrijk moeten het ook niet echt hebben van de overheid.
Nah, ik ben ergens op een Waddeneilandquote:Op zondag 2 januari 2022 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Moet jij niet op het museumplein zijn nu
in die brandhaard?, nou succes.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nah, ik ben ergens op een Waddeneiland. Als ik daar niet was, dan was ik in Adam geweest.
Welke brandhaard? En doe niet veel meer dan wandelen, fietsen en bordspellen spelen. Dus wat bedoel je precies?quote:
Dus een beetje gevangenis voor Marokkanen is wel okay? Geen sociale gelegenheden meer vanwege statistische oververtegenwoordiging in de criminaliteit? Op deze voet kunnen we apartheid ook wel accepteren..quote:Op zondag 2 januari 2022 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zie ik toch niet, dat zou het pas zijn als alle ongevaccineerden in een kamp of zo zouden worden opgesloten
Ja knettergek, zet ff 20% van de bevolking weg als racist / misogynist.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:11 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Die Trudeau is wel echt van het paadje af hoor, wat een gek.
Onderscheid maken moet dan wel een wezenlijk effect hebben op....... en dat doet het niet.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:11 schreef Monolith het volgende:
Of en wanneer je geoorloofd onderscheid mag maken is een oordeel dat de rechter moet vellen en er zijn in mijn ogen in Nederland nog best wat kromme situaties zoals het feit dat men van bijvoorbeeld docenten of verpleegkundigen een religieuze overtuiging mag eisen.
Zo werkt het leven nou eenmaal, deal with it.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beetje een collectivistisch idee dit hoor, als jij je niet gedraagt zoals "de Partij" wilt dan krijg je straf.
Fundamentele mensenrechten zijn geen grapje ofzo.![]()
nu draai je het om, jij komt met een kromme vergelijking, niet ik.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus een beetje gevangenis voor Marokkanen is wel okay? Geen sociale gelegenheden meer vanwege statistische oververtegenwoordiging in de criminaliteit? Op deze voet kunnen we apartheid ook wel accepteren..
Overigens, was dat ook enforced by law, dus ook hartstikke legaal.
Voor mij is het een uiting van pure waanzin, ook deze kolder. We praten over minimale risico's die nu kortstondig te hoog zijn vanwege een te fragiele zorgcapaciteit.
Daar moeten we maar onze schouders onder zetten en middels vrijwillig gedrag van de mensen vragen een bijdrage aan te leveren.
Maar dit gesloop met sloopkogels... Die oversterfte die we zien komt niet van Corona maar allicht wel van alle neveneffecten.
Jullie houden het misschien niet voor mogelijk maar ik ben er gigantisch van overtuigd dat we "gezonde levensjaren" hebben weggepist met de maatregelen. Om het leven van Oma met 6 maanden te rekken... Maar die 6 maanden waren eenzaam want ze mocht niemand zien. Tragisch.
Argumentum Ad populumquote:Op zondag 2 januari 2022 12:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja knettergek, zet ff 20% van de bevolking weg als racist / misogynist.
Wat draai ik om?quote:Op zondag 2 januari 2022 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu draai je het om, jij komt met een kromme vergelijking, niet ik.
Heb je ook lessen gevolgd en je prikvaardigheid bewezen middels een examen voor je qr dan?quote:Op zondag 2 januari 2022 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is niet meer of minder dan een bewijs ergens van, ik vraag me af of het discriminatie is, dat heeft weinig met mijn voorkeur te maken.
Als je rookt betaal je ook meer voor een overlijdensrisicoverzekering, daar wordt ook verschil gemaakt en is het ook geen discriminatie.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens deze theorie is het gerechtvaardigd om Marokkanen op voorbaat in de gevangenis te zetten, statistisch staat het vast dat ze oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.
Ik ben meer van het eerst bewijzen en dat het er niet toe doet wat je achtergrond is, het gaat erom of je een misdaad hebt gepleegd of niet.
In deze vergelijking gaat het erom of iemand de zorg met zijn of haar gedrag onder druk zet, en gezien iedereen elkaar besmet is iedereen daar gewoon verantwoordelijk voor, de eerste omicron resultaten van V Dissel lieten zelfs een positieve correlatie zien tussen omicron besmetting en vaccinatie.
Kunnen we ondertussen nog beter de gevaccineerden buiten de deur houden.
Daarnaast stel je een besmetting maximaal een paar weekjes uit, men wordt alsnog gewoon ziek. Enige dat echt helpt tegen ziekte is antistoffen opbouwen en daarvoor moet je eerst de besmetting doorlopen.
Maar geen 2G waarbij je als gezonde 20-er of 30-er elk half jaar een booster mag gaan halen om je vinkje te behouden.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als je rookt betaal je ook meer voor een overlijdensrisicoverzekering, daar wordt ook verschil gemaakt en is het ook geen discriminatie.
Is het allemaal ideaal? Nee, want 2G of vaccinatieplicht zal niet zoveel invloed hebben <50. Toch vind ik het geen discriminatie en ik zou graag 2G of plicht zien, al dan niet voor 50+.
Maar 2G helpt natuurlijk niet als besmette mensen hun vinkje niet kwijt raken. Het is wel duidelijk dat gevaccineerde mensen ook besmet kunnen raken.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als je rookt betaal je ook meer voor een overlijdensrisicoverzekering, daar wordt ook verschil gemaakt en is het ook geen discriminatie.
Is het allemaal ideaal? Nee, want 2G of vaccinatieplicht zal niet zoveel invloed hebben <50. Toch vind ik het geen discriminatie en ik zou graag 2G of plicht zien, al dan niet voor 50+.
quote:Op zondag 2 januari 2022 12:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nah, ik ben ergens op een Waddeneiland. Als ik daar niet was, dan was ik in Adam geweest.
2G is er helemaal niet om verspreiding onder besmette mensen tegen te gaan. 2G is er om de kwetsbaren die goed zijn voor 60% van de IC-bezetting te weren van plekken waar ze makkelijk besmet kunnen raken. Juist om die reden is 3G ook een grote flop anders dan een drempel opwerpen.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:39 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar 2G helpt natuurlijk niet als besmette mensen hun vinkje niet kwijt raken. Het is wel duidelijk dat gevaccineerde mensen ook besmet kunnen raken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |