abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:49:16 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202986003
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nog even en ze gaan kinderen ook vaccineren
het leipste idee van deze pandemie
pi_202986038
https://www.geenstijl.nl/(...)-alle-coronavaccins/

Dit is echt zo kwalijk... Het zal ook niet. Zal blij zijn als die droplul weg is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202986047
Ben alweer even in Frankrijk van waar de lockdown in NL ver weg lijkt. Tijdens de lunch wordt er nooit een pass sanitaire gevraagd, bij avondeten en kroegen ook lang niet altijd. Skiliften meestal niet (een op de 20-25 keer of minder).
Mondkapjes in de skilift worden gedaan maar vooral in dichte cabines. Het is echt niet zo dat de rijen allemaal strikt anderhalve meter met mondkapje zijn, ik had wel verwacht dat dat allemaal heel strikt werd gedaan maar dat is dus niet zo. Fransen zijn er volgens mij wel beetje klaar mee.
pi_202986121
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het klinkt wat dramatisch, maar de avondklok, het sluiten van de scholen om ouders te dwingen thuis te werken en het zelf niet houden aan alle regels en adviezen zal ik de regering echt nooit vergeven.
Maar dan praat je effectief over Grapperhaus en Hugo oid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:52:55 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202986123
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:50 schreef jakosi het volgende:
Ben alweer even in Frankrijk van waar de lockdown in NL ver weg lijkt. Tijdens de lunch wordt er nooit een pass sanitaire gevraagd, bij avondeten en kroegen ook lang niet altijd. Skiliften meestal niet (een op de 20-25 keer of minder).
Mondkapjes in de skilift worden gedaan maar vooral in dichte cabines. Het is echt niet zo dat de rijen allemaal strikt anderhalve meter met mondkapje zijn, ik had wel verwacht dat dat allemaal heel strikt werd gedaan maar dat is dus niet zo. Fransen zijn er volgens mij wel beetje klaar mee.
Leugens, in het buitenland nemen ze juist alles hartstikke serieus! Alleen wij Nederlanders zijn stout, eigenwijs en willen niet deugen!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202986218
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:52 schreef zalkc het volgende:

[..]
Leugens, in het buitenland nemen ze juist alles hartstikke serieus! Alleen wij Nederlanders zijn stout, eigenwijs en willen niet deugen!
Haha ja dat dacht ik ook! Wordt je weer herinnerd dat NL een regelneukend land is.
pi_202986271
Mooi ook, dat fotoverbodsbord.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_202986286
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]
maarja ....als ik het darten zie op tv zijn er ook gewoon amper regels.
Klopt, concerten uitverkocht, voetbalstadions vol (als er genoeg spelers zijn), etc. Maar afgelopen week 2 keer in een pub geweest en dat was toch behoorlijk rustig. De ene pub (dag voor kerst) gaf ook aan dat er heel veel reserveringen afgezegd waren. Weinig regels, en een flink deel van de bevolking heeft wel zijn gedrag aangepast, een ander flink deel niet. Ieder zijn keuze. Behalve die van de eigenaren van bedrijven die dicht moeten omdat er teveel personeel thuiszit in isolatie.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:59:25 #284
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202986338
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)-alle-coronavaccins/

Dit is echt zo kwalijk... Het zal ook niet. Zal blij zijn als die droplul weg is.
pi_202986374
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Behalve die van de eigenaren van bedrijven die dicht moeten omdat er teveel personeel thuiszit in isolatie.
Maar dat is dan weer wel ondernemersrisico.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:12:00 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202986707
Hoe kun je zien wanneer je QR vinkje verloopt? In mijn app staat alleen geldig vanaf 29 juli 2021. Wanneer verloopt ie dan?
pi_202986742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is wel problematisch ja. Heb je enig idee hoelang die mensen gemiddeld in de ziekenhuizen liggen?
Las vorige week dat het gedaald was naar 3 dagen (maar in dat artikel stond niet hoeveel dagen het eerst was). Dat is natuurlijk wel positief, en de uitstroom moet dus ook snel meestijgen, maar daar zullen ze wel rekening mee houden in prognoses.
Wat ook positief is is dat het 7-daagse aantal besmettingen per 100k in Londen de afgelopen dagen gedaald lijkt. Veel gebieden zaten op 3000+, en nu in de 2000, sommigen zelfs hoog in de 1000. Maar het waren vooral jongeren mensen die geinfecteerd raakten, en de golf zal zich naar ouderen verspreiden.

Het ziet er een stuk beter uit dan een paar weken geleden, maar het zal nog steeds erg druk, of heel erg druk worden in de Engelse ziekenhuizen. En ook in Nederland, al zal dat door de lockdown later gebeuren dan in een boel andere landen, en hopelijk een lagere, maar misschien langere, piek, worden. Flatten the curve.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:13:27 #288
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202986749
Wanneer zijn er nieuwe modellen van het OMT beschikbaar, is dat maandag pas?

Want ondanks dat ze de laatste keer er een beetje te hoog inzaten, ben ik best wel benieuwd hoe de huidige situatie zich laat plotten op de komende 2-3 maanden. Ik krijg ook het gevoel dat de cijfers uit het buitenland weer hoopgevend zijn, de extreme groei lijkt er al wel weer een beetje uit.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202986770
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:50 schreef jakosi het volgende:
Alleen mag je vanuit het VK Frankrijk niet in 'vanwege de gevaarlijke Omikron variant'. _O-
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:14:28 #290
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202986772
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:12 schreef leolinedance het volgende:
Hoe kun je zien wanneer je QR vinkje verloopt? In mijn app staat alleen geldig vanaf 29 juli 2021. Wanneer verloopt ie dan?
Ik denk dat dat meer een feature is voor de scannersoftware. Aangezien elk land er weer anders in staat.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:15:33 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202986793
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:14 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk dat dat meer een feature is voor de scannersoftware. Aangezien elk land er weer anders in staat.
Maar tot wanneer is mijn QR geldig in Nederland? Of zit daar nog geen einddatum aan?
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:18:07 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202986852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Maar tot wanneer is mijn QR geldig in Nederland? Of zit daar nog geen einddatum aan?
(nog) geen einddatum
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:18:49 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202986867
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
(nog) geen einddatum
Dat is mooi, dan wacht ik nog even met boosteren.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:19:13 #294
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202986877
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
quote:
Uw vaccinatiebewijs is nu nog oneindig geldig via de app. De papieren versie is een jaar geldig. Deze moet u daarna opnieuw aanmaken. Het kabinet bekijkt of de geldigheid van het vaccinatiebewijs in Nederland teruggebracht kan worden. Daarbij denkt het aan een geldigheid van 9 maanden na de laatste prik.

Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig na de laatste prik. Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een extra prik nodig.
https://www.rijksoverheid(...)/eisen-en-geldigheid
pi_202986900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Alleen mag je vanuit het VK Frankrijk niet in 'vanwege de gevaarlijke Omikron variant'. _O-
Macron heeft een hekel aan Boris Johnson en Fransen volgens mij sowieso aan Engelsen en Frankrijk heeft ook een hekel aan de Brexit dus dat soort redenen zullen er uiteraard achter zitten.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:23:21 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202986978
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:20 schreef jakosi het volgende:

[..]
Macron heeft een hekel aan Boris Johnson en Fransen volgens mij sowieso aan Engelsen en Frankrijk heeft ook een hekel aan de Brexit dus dat soort redenen zullen er uiteraard achter zitten.
Het is wel wat ingewikkelder vrees ik, de Brits-Franse relatie is al 2 millenia gespannen en er zijn regelmatig conflicten geweest. Dus dat is niet ineens ontstaan na de Brexit ;)
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:33:02 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202987313
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is wel wat ingewikkelder vrees ik, de Brits-Franse relatie is al 2 millenia gespannen en er zijn regelmatig conflicten geweest. Dus dat is niet ineens ontstaan na de Brexit ;)
dat klopt ja, die vlogen elkaar altijd al in de haren.
pi_202987379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:20 schreef jakosi het volgende:

[..]
Zeker! Ook de hele visserij-vete staat er natuurlijk niet los van!
  zaterdag 1 januari 2022 @ 23:36:40 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202987405
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 23:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat klopt ja, die vlogen elkaar altijd al in de haren.
De mods hebben de avondrebellie weer onder controle en gelukkig is niet iedereen gebanned ;)
Ik dacht al, wat is het rustig opeens.

OT: Het is soms ook te zot voor worden van welke landen wel en niet extra maatregelen opgelegd krijgen. Zo heeft Duitsland laatst weer de Briitten toegestaan om zonder quarantaine in te reizen, maar de Nederlanders nog niet. Dat moet toch echt beter worden afgesproken onderling als we de endemische fase ingaan.
pi_202987407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar dan praat je effectief over Grapperhaus en Hugo oid?
Grapperhaus vond ik persoonlijk niet zo erg, anders dat ik van mening ben dat hij wel moest aftreden.
Niet zozeer omdat hij de regels een keer vergat op een bruiloft (hij is tenslotte ook gewoon een mens) maar vooral om naar ik me herinner 1 week ervoor mensen loopt uit te maken voor asocialen als ze zich niet aan de afspraken houden.

Voor mij persoonlijk is het echt het thuiswerkadvies, ik zit al bijna 2 jaar verplicht alleen op een zolderkamer terwijl ongeveer de hele 2e kamer gezellig in den haag zit.
Terwijl juist voor vergaderingen er (eventueel beveiligde) opties voor bestaan.
Ik kan nota bene een livestream kijken van een debat maar iedereen daar is fysiek aanwezig.

De avondklok daarnaast is voor mij echt veels te ver gegaan. Opgesloten door het kabinet in je eigen huis.
En dan de scholen kan ik het me nog wel het meest kwaad op maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')