Gok dat al die bedrijven dat anders zien. Anders waren ze wel open geweest (hence, lockdown).quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik meen oprecht dat het sluiten van wat bedrijven geen lockdown is.
amper....en handhaving is er ook klaar meequote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:20 schreef capricia het volgende:
Zijn er eigenlijk al boetes aan nietsvermoedende burgers uitgeschreven deze 'lockdown'?
Van die verhalen van 'we zaten met zijn drieën op een bankje'. Of 'we hielden met maar 100 mensen een feestje'?
Zoals vorig jaar, zeg maar.
Maar dat is een handhavingsprobleem, en het diepere probleem is gewoon dat het niet meer te handhaven is. Als je nu hordes mensen gaat lopen bekeuren en arresteren dan denk ik niet dat gewaardeerd wordt.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook.
Je kunt wel een persconferentie houden. En roepen dat er maar 2 mensen buiten mogen lopen. En op een RIVM website schrijven dat er een lockdown is.
Maar als mensen dit massaal negeren, er nul gehandhaafd wordt, en iedereen viert zijn eigen feestje..nou..succes.
stuur ik ze eerst eens naar het koningshuis.....om een paar boetes uit te schrijven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar dat is een handhavingsprobleem, en het diepere probleem is gewoon dat het niet meer te handhaven is. Als je nu hordes mensen gaat lopen bekeuren en arresteren dan denk ik niet dat gewaardeerd wordt.
Helpt alleen nog steeds de kapper, prostituee en kroegbaas op de hoek niet aan het wel kunnen draaien van omzetquote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar dat is een handhavingsprobleem, en het diepere probleem is gewoon dat het niet meer te handhaven is. Als je nu hordes mensen gaat lopen bekeuren en arresteren dan denk ik niet dat gewaardeerd wordt.
Boete voor wat precies?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stuur ik ze eerst eens naar het koningshuis.....om een paar boetes uit te schrijven.
Dat zou nu niet zichtbaar moeten zijn, maar pas volgende week.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, waarbij ook de kanttekening geplaatst kan worden dat dit model niet uitging van een lockdown voor kerst.
quote:Opnieuw duizenden vluchten geannuleerd in de VS
Zo'n 2400 vluchten in de Verenigde Staten zijn vandaag geannuleerd vanwege de snelle verspreiding van de omikronvariant en noodweer. Ook zijn 1100 vluchten vertraagd en voor morgen zijn nog eens 1600 vluchten geschrapt, meldt trackingwebsite FlightAware.com.
Sinds Kerstavond zijn veel vluchten in de VS niet doorgegaan door de nieuwe coronavariant, het gaat om zeker 12.000 stuks. Reden voor de annuleringen is een wereldwijd personeelstekort in de luchtvaartsector door ziekmeldingen van werknemers.
In de staten Ohio en Tennessee wordt dit weekend rekening gehouden met overlast door veel regenval en hevige onweersbuien. In het Midwesten wordt daarnaast veel kou en sneeuwval voorspeld, meldt CNN.
quote:Meer dan helft personeel onderzoekscentrum op Antarctica besmet
In het Belgische onderzoekscentrum Prinses Elisabeth op Antarctica zijn 16 van de 25 personeelsleden besmet met corona. Ondanks de afgelegen locatie en het feit dat alle medewerkers volledig gevaccineerd zijn, waart het virus sinds half december rond. Het is vermoedelijk binnengekomen toen een nieuw team met personeel arriveerde.
De besmette medewerkers hebben milde klachten. "De situatie is niet dramatisch", zei projectleider Joseph Cheek tegen de BBC. "Hoewel het vervelend was om bepaalde personeelsleden in quarantaine te moeten plaatsen, heeft dit ons werk op het station in het algemeen niet significant beïnvloed."
Het besmette personeel is aangeboden om een vlucht naar huis te nemen op 12 januari. Allen hebben gezegd te willen blijven zodat ze hun werk kunnen voortzetten, verklaart Cheek.
Wat deed ze voor beboetbaars? En praat eens normaal over mensen joh, laag figuurquote:
Als ik ja zeg, ga jij dan direct zeggen dat het er waarschijnlijk minder zijn als vorig jaar?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:20 schreef capricia het volgende:
Zijn er eigenlijk al boetes aan nietsvermoedende burgers uitgeschreven deze 'lockdown'?
Van die verhalen van 'we zaten met zijn drieën op een bankje'. Of 'we hielden met maar 100 mensen een feestje'?
Zoals vorig jaar, zeg maar.
Frankrijk is een enorm land waar je uren achtereen in het openbaar vervoer kan zitten. En nu mag je wettelijk gezien dus niet eens je mondkapje afdoen om een slokje water te nemen. Dit moet toch wel in strijd zijn met een flink aantal nationale en internationale wetten?quote:In het Franse openbaar vervoer, in taxi's en op luchthavens en stations moeten kinderen vanaf 6 jaar oud verplicht een mondkapje op. Eerder gold dat alleen nog voor kinderen vanaf 11 jaar. Ook is het na een besluit van de regering tot zeker 23 januari verboden om tijdens binnenlandse reizen te eten of te drinken.
Restaurantgedeeltes van binnenlandse treinen worden gesloten. Een woordvoerder van de Franse spoorwegen zegt tegen de krant Le Soir dat het alleen op internationale treinen (zoals de Thalys en Eurostar) nog toegestaan is om het mondkapje even af te doen voor een versnapering.
die dingen passen helemaal niet op kinderen, gekker moet het niet worden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapjes voor kinderen vanaf 6 jaar in het Franse openbaar vervoer.
Ze weten het echt niet meer daar he?
adviezen/regels die ze hebben overtreden.....quote:
Voor kindjes springen ze er soepel mee om.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:42 schreef Pistolero het volgende:
Frankrijk is een enorm land waar je uren achtereen in het openbaar vervoer kan zetten. En nu mag je wettelijk gezien dus niet eens je mondkapje afdoen om een slokje water te nemen. Dit moet toch wel in strijd zijn met een flink aantal nationale en internationale wetten?
https://www.lemonde.fr/pl(...)di_6107868_3244.htmlquote:Sur les trajets longue distance, cette mesure sera appliquée avec discernement, notamment pour les jeunes enfants et pour permettre de se désaltérer
Nog even en ze gaan kinderen ook vaccinerenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die dingen passen helemaal niet op kinderen, gekker moet het niet worden.
mensen willen leven en nemen nu het risico na vaccinatie....quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:42 schreef Discombobulate het volgende:
Gisternacht nog even de straat op gegaan, maar je ziet dus echt totaal niet dat we te maken hebben met een virus. Mensen zijn het al lang en breed vergeten of interesseert het niet meer. Een nieuw normaal gaat niet werken. Grappig dat contrast wel. In de media en ziekenhuizen een virus, maar daarbuiten is er niets van te merken.
Zoiets heet willekeur als je er soepel mee omgaat.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor kindjes springen ze er soepel mee om.
[..]
https://www.lemonde.fr/pl(...)di_6107868_3244.html
Het klinkt wat dramatisch, maar de avondklok, het sluiten van de scholen om ouders te dwingen thuis te werken en het zelf niet houden aan alle regels en adviezen zal ik de regering echt nooit vergeven.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:23 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Achteraf met die avondklok.... Weet niet precies wat de boete was maareh... Het respect vanuit mij is tamelijk laag voor zo een regel.
Die totale disconnect tussen de papieren werkelijkheid in de hoofden van politici en mensen die de regeltjes bedenken, en de realiteit is toch hilarisch en treurig tegelijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zoiets heet willekeur als je er soepel mee omgaat.
het leipste idee van deze pandemiequote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nog even en ze gaan kinderen ook vaccineren
Maar dan praat je effectief over Grapperhaus en Hugo oid?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het klinkt wat dramatisch, maar de avondklok, het sluiten van de scholen om ouders te dwingen thuis te werken en het zelf niet houden aan alle regels en adviezen zal ik de regering echt nooit vergeven.
Leugens, in het buitenland nemen ze juist alles hartstikke serieus! Alleen wij Nederlanders zijn stout, eigenwijs en willen niet deugen!quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:50 schreef jakosi het volgende:
Ben alweer even in Frankrijk van waar de lockdown in NL ver weg lijkt. Tijdens de lunch wordt er nooit een pass sanitaire gevraagd, bij avondeten en kroegen ook lang niet altijd. Skiliften meestal niet (een op de 20-25 keer of minder).
Mondkapjes in de skilift worden gedaan maar vooral in dichte cabines. Het is echt niet zo dat de rijen allemaal strikt anderhalve meter met mondkapje zijn, ik had wel verwacht dat dat allemaal heel strikt werd gedaan maar dat is dus niet zo. Fransen zijn er volgens mij wel beetje klaar mee.
Haha ja dat dacht ik ook! Wordt je weer herinnerd dat NL een regelneukend land is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Leugens, in het buitenland nemen ze juist alles hartstikke serieus! Alleen wij Nederlanders zijn stout, eigenwijs en willen niet deugen!
Klopt, concerten uitverkocht, voetbalstadions vol (als er genoeg spelers zijn), etc. Maar afgelopen week 2 keer in een pub geweest en dat was toch behoorlijk rustig. De ene pub (dag voor kerst) gaf ook aan dat er heel veel reserveringen afgezegd waren. Weinig regels, en een flink deel van de bevolking heeft wel zijn gedrag aangepast, een ander flink deel niet. Ieder zijn keuze. Behalve die van de eigenaren van bedrijven die dicht moeten omdat er teveel personeel thuiszit in isolatie.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maarja ....als ik het darten zie op tv zijn er ook gewoon amper regels.
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)-alle-coronavaccins/
Dit is echt zo kwalijk... Het zal ook niet. Zal blij zijn als die droplul weg is.
Maar dat is dan weer wel ondernemersrisico.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Behalve die van de eigenaren van bedrijven die dicht moeten omdat er teveel personeel thuiszit in isolatie.
Las vorige week dat het gedaald was naar 3 dagen (maar in dat artikel stond niet hoeveel dagen het eerst was). Dat is natuurlijk wel positief, en de uitstroom moet dus ook snel meestijgen, maar daar zullen ze wel rekening mee houden in prognoses.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel problematisch ja. Heb je enig idee hoelang die mensen gemiddeld in de ziekenhuizen liggen?
Alleen mag je vanuit het VK Frankrijk niet in 'vanwege de gevaarlijke Omikron variant'.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:50 schreef jakosi het volgende:
Ben alweer even in Frankrijk van waar de lockdown in NL ver weg lijkt. Tijdens de lunch wordt er nooit een pass sanitaire gevraagd, bij avondeten en kroegen ook lang niet altijd. Skiliften meestal niet (een op de 20-25 keer of minder).
Mondkapjes in de skilift worden gedaan maar vooral in dichte cabines. Het is echt niet zo dat de rijen allemaal strikt anderhalve meter met mondkapje zijn, ik had wel verwacht dat dat allemaal heel strikt werd gedaan maar dat is dus niet zo. Fransen zijn er volgens mij wel beetje klaar mee.
Ik denk dat dat meer een feature is voor de scannersoftware. Aangezien elk land er weer anders in staat.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:12 schreef leolinedance het volgende:
Hoe kun je zien wanneer je QR vinkje verloopt? In mijn app staat alleen geldig vanaf 29 juli 2021. Wanneer verloopt ie dan?
Maar tot wanneer is mijn QR geldig in Nederland? Of zit daar nog geen einddatum aan?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer een feature is voor de scannersoftware. Aangezien elk land er weer anders in staat.
(nog) geen einddatumquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar tot wanneer is mijn QR geldig in Nederland? Of zit daar nog geen einddatum aan?
quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar tot wanneer is mijn QR geldig in Nederland? Of zit daar nog geen einddatum aan?
https://www.rijksoverheid(...)/eisen-en-geldigheidquote:Uw vaccinatiebewijs is nu nog oneindig geldig via de app. De papieren versie is een jaar geldig. Deze moet u daarna opnieuw aanmaken. Het kabinet bekijkt of de geldigheid van het vaccinatiebewijs in Nederland teruggebracht kan worden. Daarbij denkt het aan een geldigheid van 9 maanden na de laatste prik.
Wilt u met uw vaccinatiebewijs reizen in Europa? Vanaf 1 februari is het vaccinatiebewijs 9 maanden geldig na de laatste prik. Het is daarna niet meer geldig om mee te reizen. U heeft dan een extra prik nodig.
Macron heeft een hekel aan Boris Johnson en Fransen volgens mij sowieso aan Engelsen en Frankrijk heeft ook een hekel aan de Brexit dus dat soort redenen zullen er uiteraard achter zitten.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Alleen mag je vanuit het VK Frankrijk niet in 'vanwege de gevaarlijke Omikron variant'.
Het is wel wat ingewikkelder vrees ik, de Brits-Franse relatie is al 2 millenia gespannen en er zijn regelmatig conflicten geweest. Dus dat is niet ineens ontstaan na de Brexitquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:20 schreef jakosi het volgende:
[..]
Macron heeft een hekel aan Boris Johnson en Fransen volgens mij sowieso aan Engelsen en Frankrijk heeft ook een hekel aan de Brexit dus dat soort redenen zullen er uiteraard achter zitten.
dat klopt ja, die vlogen elkaar altijd al in de haren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is wel wat ingewikkelder vrees ik, de Brits-Franse relatie is al 2 millenia gespannen en er zijn regelmatig conflicten geweest. Dus dat is niet ineens ontstaan na de Brexit
Zeker! Ook de hele visserij-vete staat er natuurlijk niet los van!quote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:20 schreef jakosi het volgende:
[..]
Macron heeft een hekel aan Boris Johnson en Fransen volgens mij sowieso aan Engelsen en Frankrijk heeft ook een hekel aan de Brexit dus dat soort redenen zullen er uiteraard achter zitten.
De mods hebben de avondrebellie weer onder controle en gelukkig is niet iedereen gebannedquote:Op zaterdag 1 januari 2022 23:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat klopt ja, die vlogen elkaar altijd al in de haren.
Grapperhaus vond ik persoonlijk niet zo erg, anders dat ik van mening ben dat hij wel moest aftreden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar dan praat je effectief over Grapperhaus en Hugo oid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |