abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 21:41:39 #201
236264 crew  capricia
pi_202984039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
De definitie van lockdown volgens van Dale:
[..]
Het gebouw of gebied is hier een winkel, sportclub etc. Dus wat mij betreft is er wel degelijk een lockdown. Dat hoeft niet te betekenen dat je aan de verwarming geketend zit, maar dat de bewegingsvrijheid van mensen flink beperkt is is wat mij betreft evident.
Ah. Okay.
Aangezien we de discotheken nooit meer hebben mogen betreden, zitten we dus al jaren in één grote lockdown. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202984066
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
En kortere ligduur, makkelijker behandelen op andere plekken dan in ziekenhuis (zorgboerderij, verpleeghuis, etc). Als het zwaartepunt verplaatst naar de kliniek zou het vervelend zijn voor de kliniek, maar het zou veel lucht geven en er misschien ook wel voor zorgen dat maatregelen sneller afgeschaald kunnen worden. De instroom (en uitstroom) op de kliniek is per dag vele malen hoger.
Je moet ook niet vergeten dat in landen waar Omicron nu dominant is zoals het VK of Denemarken het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis, en zeker op de IC, er nog ligt met Delta. Dat zal echt nog wel een aantal weekjes zo zijn.
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 21:42:44 #203
236264 crew  capricia
pi_202984071
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:40 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Leuk dat je dat ene stukje pakt en verder niet op mijn post in gaat, maar in totaal zijn de scholen de afgelopen 2 jaar wel een aantal maanden gesloten geweest ja. Voor het punt dat ik wil maken maakt de exacte duur van de sluiting ook niet eens zo veel uit.
Oh ik dacht dat we het over deze 'lockdown' hadden.
- Goethe, “Faust”
pi_202984116
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah. Okay.
Aangezien we de discotheken nooit meer hebben mogen betreden, zitten we dus al jaren in één grote lockdown. :')
Met alle respect maar dit wordt nu een beetje een act imo. Je kan moeilijk volhouden dat de huidige situatie geen lockdown is. Dat de naleving kut is vanwege een gebrek aan draagvlak en handhaving doet daar niets aan af.
pi_202984156
quote:

[..]
Ah. Okay.
Volgens de formele definitie? Ja.

Maargoed, ik ben het met je eens dat je kunt discussiëren over hoe zwaar onze lockdown is in vergelijking met die in Italië tijdens de eerste golf, of die in Australië. Ik vind het alleen nogal onnodig om het leed van anderen af te doen als niet bestaand omdat je op vakantie mag (of één van de andere redenen die je noemde).

Feit is nu eenmaal dat er bedrijven failliet zijn gegaan doordat ze (gedwongen) gesloten zijn. Net als dat er veel mensen mentaal een stuk minder gezond zijn geworden, of dat kinderen er veel last van hebben in hun opleiding.
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 21:45:55 #206
236264 crew  capricia
pi_202984161
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met alle respect maar dit wordt nu een beetje een act imo. Je kan moeilijk volhouden dat de huidige situatie geen lockdown is. Dat de naleving kut is vanwege een gebrek aan draagvlak en handhaving doet daar niets aan af.
Ik meen oprecht dat het sluiten van wat bedrijven geen lockdown is.
- Goethe, “Faust”
pi_202984170
quote:

[..]
Ah. Okay.
Bepaalde sectoren hebben de afgelopen 2 jaar bijna uitsluiten in lockdown gezeten inderdaad, fijn dat je het snapt. :)
Maar uhm, ben je nou aan het trollen of ben je daadwerkelijk alle realiteitsbesef kwijtgeraakt de afgelopen 2 jaar. Dit normaliseren en bagatelliseren van lockdowns kan écht niet. _O-
pi_202984198
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Stel nu dat je restauranteigenaar was. Had je dan nu in een lockdown gezeten of niet? Je bedrijf/restaurant is gedwongen gesloten, dat kun je toch niet anders dan een lockdown noemen?
  zaterdag 1 januari 2022 @ 21:47:32 #209
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202984202
quote:

[..]
Je kunt ook oprecht menen dat water droog is, maar dat veranderd natuurlijk niets aan de feiten!
pi_202984204
quote:

[..]
Maar dit is gewoon letterlijk niet waar. Wordt wel vrij lastig om zo een discussie te voeren. :D
pi_202984219
quote:

[..]
Wat bedrijven :')

Behalve de supermarkt en de Trekpleister is alles dicht :')
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 21:48:20 #212
236264 crew  capricia
pi_202984220
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:46 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Bepaalde sectoren hebben de afgelopen 2 jaar bijna uitsluiten in lockdown gezeten inderdaad, fijn dat je het snapt. :)

Daar ben ik het wel mee eens.
Bepaalde sectoren zitten in een lockdown. De rest van Nederland niet.

Ja. De last wordt niet eerlijk verdeeld.
- Goethe, “Faust”
pi_202984223
quote:

[..]
Hee kijk een schotsman!
zie email 27 oktober
pi_202984276
twitter
pi_202984306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:50 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me nu ook weer niet de bedoeling. Staat er nu dat je een coronapas nodig hebt om te kunnen eten? Bij restaurants oid neem ik aan dan?
pi_202984316
quote:

[..]
Ah. Okay.
Het RIVM noemt het zelf een lockdown

https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdown

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2022 21:53:06 ]
Alpha kenny one
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 21:52:56 #217
236264 crew  capricia
pi_202984322
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit lijkt me nu ook weer niet de bedoeling. Staat er nu dat je een coronapas nodig hebt om te kunnen eten? Bij restaurants oid neem ik aan dan?
Dat probleem hebben we hier ieg niet. :P
- Goethe, “Faust”
pi_202984336
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
+ Verplicht vaccineren van kinderen volgens die tweet.
pi_202984337
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat probleem hebben we hier ieg niet. :P
Glas halfvol :P
pi_202984345
Misschien dat je eens moet schrijven dat jij het niet als lockdown ervaart.
Volgens de definitie en volgens veel mensen is die er nl wel. Niet heel NL loopt in fucking België en ligt weken in een bubbelbad bij Landal.
Ik gun ook serieus niemand een lockdown, niet in de definitie en niet in gevoel.
Go hard or go home
pi_202984365
Frankrijk:

+ 219.000 besmettingen (gisteren + 232.000)
3.560 op IC (was 3.543)
18.811 in ziekenhuis

quote:
L’épidémie de Covid-19 poursuit sa propagation rapide en France, alors que le variant Omicron est devenu majoritaire dans les contaminations. Plus de 219 000 cas ont été détectés en 24 heures, samedi 1er janvier, un chiffre supérieur à 200 000 pour le troisième jour consécutif et plus de deux fois plus élevé qu’il y a une semaine.

Sur les sept derniers jours, plus d’un million de cas (1 103 555) ont été détectés, soit près de 10 % du nombre total de cas enregistrés dans le pays depuis le début de la pandémie. Il est encore difficile de savoir à quel point cette explosion des contaminations se traduira par des formes graves, potentiellement mortelles, qui submergeraient les hôpitaux et obligeraient à des restrictions plus drastiques. Vendredi en présentant ses v½ux pour 2022, le président Emmanuel Macron a annoncé des « semaines difficiles » mais « de vraies raisons d’espérer grâce au vaccin ».

Pour l’heure, ce « raz-de-marée », comme l’a qualifié le ministre de la santé, Olivier Véran, ne se traduit pas une hausse équivalente du nombre d’hospitalisation. Le nombre de patients hospitalisés en raison du Covid-19 continue cependant d’augmenter, avec 1 102 admissions ces dernières 24 heures (contre 1 928 la veille du Nouvel An). Au total, 18 811 patients sont actuellement hospitalisés, selon les chiffres publiés samedi par Santé publique France.

Les services de soins critiques, dont les réanimations, prennent en charge 3 560 patients (3 543 la veille) atteintes des formes les plus graves de la maladie, et ont compté 197 nouvelles admissions entre vendredi et samedi.

En 24 heures, 111 personnes ont succombé au Covid-19 à l’hôpital, portant le bilan total à 123 851 décès depuis le début de l’épidémie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 21:55:33 #222
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202984402
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeg jij het maar:
Massaal naar Antwerpen.
Ouderwets veel vuurwerk in België halen.
Feestjes en met 1000 op de Dam.
Geen handhaving van allerlei regels.
Lekker op vakantie.
Ouderwets kerst en O&N vieren.

Klinkt echt als een lockdown, vind je niet. _O-
als ik het zo her en der zie, zijn die cops ook wel klaar met de pandemie!
pi_202984413
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:54 schreef nostra het volgende:
Frankrijk:

+ 219.000 besmettingen (gisteren + 232.000)
3.560 op IC (was 3.543)
18.811 in ziekenhuis
[..]

leipe getallen wel.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 1 januari 2022 @ 21:57:49 #224
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202984475
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is wel een betrekkelijk voordeel als het zwaartepunt verschuift van de IC naar de kliniek, aangezien je daarvoor makkelijker aan personeel kan komen op korte termijn.
maar als er niet genoeg bedden zijn, kan je gewoon thuis die saline infuus laten zetten door een verpleegkundige.
Het ergste wat omikron veroorzaakt is zo'n keelpijn dat je niet meer kan drinken, dus infuus. die hoeven helemaal geen zkh bed te bezetten.
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 21:58:24 #225
236264 crew  capricia
pi_202984483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]
als ik het zo her en der zie, zijn die cops ook wel klaar met de pandemie!
Die indruk heb ik ook.
Je kunt wel een persconferentie houden. En roepen dat er maar 2 mensen buiten mogen lopen. En op een RIVM website schrijven dat er een lockdown is.
Maar als mensen dit massaal negeren, er nul gehandhaafd wordt, en iedereen viert zijn eigen feestje..nou..succes. _O-
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 1 januari 2022 @ 21:58:31 #226
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202984484
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]
leipe getallen wel.....
Het is dan ook een enorm land.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 21:59:41 #227
236264 crew  capricia
pi_202984519
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Het is dan ook een enorm land.
Drie a drieënhalf keer NL, qua inwoners. Dacht ik zo.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:00:13 #228
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202984545
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Hahahaha nee.

Groetjes,
De horeca, de sport en de rest wat valt onder plezier.
klinkt wel erg christelijk, plezier ist verboten
pi_202984557
Ik ga maar eens een beetje hardop filosoferen en gooi een controversieel balletje op:

Stiekem begin ik eigenlijk ook wel steeds meer te voelen om op niet al te lange termijn te kappen met dat massale testen. We moeten af van de gedachte dat het per definitie iets ergs is om corona te krijgen. Al die preventieve quarantaines voor mensen die zich kiplekker voelen of niet meer dan een loopneus hebben doen ook veel meer kwaad dan goed. En stop dan ook meteen met die non-stop stroom aan nieuws en cijfertjes over corona. Doe even een stapje terug en besef dat wel al vanaf maart 2020(!) dagelijkse liveblogs hebben op elke nieuwsite. We zijn zo ongelofelijk coronanieuws-geil geworden. Net alsof je een drugsverslaafde junk bent die zijn dagelijkse spuitje nodig heeft, zo zijn veel mensen afhankelijk geworden van hun dagelijkse coronanieuws.

Als we de afgelopen jaren dagelijks zouden worden doodgegooid met cijfertjes over, ik noem maar wat, kanker, griep of hart-en-vaatziekten zou half Nederland spontaan een paniekaanval krijgen en schreeuwen op een lockdown. Men zit zo extreem gevangen in de coronabubbel dat ze elk perspectief dat ze alle realiteitsbesef zijn kwijtgeraakt.
pi_202984565
Engeland + 162.572 (160.276)
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_202984580
Ah, iets nieuws: flurona. :)

quote:
Israel reports first case of ‘flurona’ – rare double infection of Covid and influenza
Doctors say it was diagnosed in young pregnant woman but suspect there are more cases in country
https://www.independent.c(...)luenza-b1985281.html
pi_202984594
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:00 schreef Pistolero het volgende:
Ik ga maar eens een beetje hardop filosoferen en gooi een controversieel balletje op:

Stiekem begin ik eigenlijk ook wel steeds meer te voelen om op niet al te lange termijn te kappen met dat massale testen. We moeten af van de gedachte dat het per definitie iets ergs is om corona te krijgen. Al die preventieve quarantaines voor mensen die zich kiplekker voelen of niet meer dan een loopneus hebben doen ook veel meer kwaad dan goed. En stop dan ook meteen met die non-stop stroom aan nieuwe en cijfertjes over corona. Doe even een stapje terug en besef dat wel al vanaf maart 2020(!) dagelijkse liveblogs hebben op elke nieuwsite. We zijn zo ongelofelijk coronanieuws-geil geworden. Net alsof je een drugsverslaafde junk bent die zijn dagelijkse spuitje nodig heeft, zo zijn veel mensen afhankelijk geworden van hun dagelijkse coronanieuws.

Als we de afgelopen jaren dagelijks zouden worden doodgegooid met cijfertjes over, ik noem maar wat, kanker, griep of hart-en-vaatziekten zou half Nederland spontaan een paniekaanval krijgen en schreeuwen op een lockdown. Men zit zo extreem gevangen in de coronabubbel dat ze elk perspectief dat ze alle realiteitsbesef zijn kwijtgeraakt.
Sinds wanneer zijn kanker en hart-en-vaatziekten besmettelijk?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:03:02 #233
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202984612
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:50 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
je verwacht niet anders, Zuid-Amerika is wat dat betreft een andere planeet.
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 22:04:48 #234
236264 crew  capricia
pi_202984650
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:00 schreef Pistolero het volgende:

Stiekem begin ik eigenlijk ook wel steeds meer te voelen om op niet al te lange termijn te kappen met dat massale testen. We moeten af van de gedachte dat het per definitie iets ergs is om corona te krijgen. Al die preventieve quarantaines voor mensen die zich kiplekker voelen of niet meer dan een loopneus hebben doen ook veel meer kwaad dan goed. En stop dan ook meteen met die non-stop stroom aan nieuws en cijfertjes over corona. Doe even een stapje terug en besef dat wel al vanaf maart 2020(!) dagelijkse liveblogs hebben op elke nieuwsite. We zijn zo ongelofelijk coronanieuws-geil geworden. Net alsof je een drugsverslaafde junk bent die zijn dagelijkse spuitje nodig heeft, zo zijn veel mensen afhankelijk geworden van hun dagelijkse coronanieuws.

Is dit jouw manier om je afscheid hier in te leiden? :P

De meeste mensen die ik ken zijn helemaal niet meer dagelijks met al het corona nieuws bezig.
Die leven gewoon hun leven.
- Goethe, “Faust”
pi_202984657
Door de lockdown zit een substantieel deel van de bevolking er helemaal doorheen, mentaal en/of financiëel.

De mensen die de lockdown downplayen en smalend hier melden dat het allemaal niks voorstelt zijn even erg als degenen die de oudjes op de IC 'dor hout' noemden. Jullie moeten je kapot schamen
Alpha kenny one
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:05:53 #236
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202984673
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 21:53 schreef Noek het volgende:
Misschien dat je eens moet schrijven dat jij het niet als lockdown ervaart.
Volgens de definitie en volgens veel mensen is die er nl wel. Niet heel NL loopt in fucking België en ligt weken in een bubbelbad bij Landal.
Ik gun ook serieus niemand een lockdown, niet in de definitie en niet in gevoel.
ga je mee bubbelen? :9
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 22:07:53 #237
236264 crew  capricia
pi_202984731
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:05 schreef falling_away het volgende:
Door de lockdown zit een substantieel deel van de bevolking er helemaal doorheen, mentaal en/of financiëel.

De mensen die de lockdown downplayen en smalend hier melden dat het allemaal niks voorstelt zijn even erg als degenen die de oudjes op de IC 'dor hout' noemden. Jullie moeten je kapot schamen
Doe even normaal zeg.
- Goethe, “Faust”
pi_202984735
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dit jouw manier om je afscheid hier in te leiden? :P

De meeste mensen die ik ken zijn helemaal niet meer dagelijks met al het corona nieuws bezig.
Die leven gewoon hun leven.
Ja, alleen kan dit dus niet meer op een normale manier. Het feit dat de acceptatie van het nieuwe normaal al zo diepgeworteld zit in de samenleving is heel ernstig en eigenlijk ook dieptriest. Het totale failliet en de ondergang van dit land.

Maar hoe eerder dit forum gesloten is, hoe beter. Weg met dit forum, doe uit dat licht. :)
pi_202984781
1 januari 2020:
https://www.globaltimes.cn/content/1175369.shtml

quote:
Seafood market closed after outbreak of ‘unidentified’ pneumonia

A seafood wholesale market in Central China's Hubei Province was shut down Wednesday after 27 people were hospitalized in December with an unidentified pneumonia.

Seven remained in critical condition, two are recovering and the others were in stable condition, the People's Daily reported on Tuesday, noting that most of them were vendors at Huanan seafood market in Wuhan, capital of Hubei.

Tests, quarantine and treatment were being conducted, the paper said.

The market will be closed for environmental and sanitation control according to public health regulations on pneumonia epidemic controls, the Wuhan Evening News reported, citing a notice posted outside the market by health authorities on Wednesday.

The notice asked vendors to cooperate, saying another notice would indicate when the market will reopen.

Vendors were busy preparing for the closure and began to leave early Wednesday morning, the paper said.

Chinese internet speculations on Tuesday suggested a return of the severe acute respiratory syndrome (SARS) virus, but the People's Daily cited doctors saying that was unlikely.

If it was SARS, China possesses a mature prevention and treatment system, the newspaper noted, and urged people not to panic.

Viral pneumonia is most common in winter and spring, reports said.

People should allow outside air to circulate indoors, avoid crowed public places, wear masks and visit a doctor if symptoms arise.

The disease was not spread by human-to-human contact and no medical personnel have been infected, Shanghai-based news portal thepaper.cn reported on Tuesday.

Officials from the National Health Commission arrived in Wuhan on Tuesday, China Central Television reported.

China has set up systems to prevent epidemic based on a wealth of experiences in dealing with SARS in 2003, according to the World Health Organization.

A total of 8,437 SARS cases were reported all around the world as of July 11, 2003, with the mortality rate reaching 10 percent.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 22:10:13 #240
236264 crew  capricia
pi_202984805
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ja, alleen kan dit dus niet meer op een normale manier. Het feit dat de acceptatie van het nieuwe normaal al zo diepgeworteld zit in de samenleving is heel ernstig en eigenlijk ook dieptriest. Het totale failliet en de ondergang van dit land.

Maar hoe eerder dit forum gesloten is, hoe beter. Weg met dit forum, doe uit dat licht. :)
Waarom?
Als jij er moeite mee hebt, dat dit forum bestaat, kun je het beste zelf af en toe wat afstand nemen en even niet hier komen.
Daarvoor hoeft het forum niet dicht.
- Goethe, “Faust”
pi_202984819
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom?
Als jij er moeite mee hebt, dat dit forum bestaat, kun je het beste zelf af en toe wat afstand nemen en even niet hier komen.
Daarvoor hoeft het forum niet dicht.
_O-

Het was een grap.
  Moderator zaterdag 1 januari 2022 @ 22:12:53 #242
236264 crew  capricia
pi_202984861
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 22:10 schreef Pistolero het volgende:

[..]
_O-

Het was een grap.
Goed dat je je keutel intrekt. :P
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:13:18 #243
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202984870
quote:
China PCR test orders soared before first confirmed COVID case

Report on government contracts show surges in Wuhan-area purchases from May 2019
https://asia.nikkei.com/S(...)confirmed-COVID-case
  zaterdag 1 januari 2022 @ 22:13:34 #244
12221 Tijn