SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zie:quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vraag voor mensen die recent in Spanje zijn geweest. @:_serial_ @:Dick_Laurent
We moeten 48 uur van te voren zo'n QR code aanmaken met reisgeschiedenis, of je gezond bent, etc. Zijn we nu mee bezig en we krijgen de vraag te zien:
''Select the type of Certificate you have''
EU Digital COVID Certificate.
Equivalent digital COVID-19 certificate, recognized by the EU. List of Countries with this certificate
Other Certificate
Als we de eerste twee opties kiezen moeten we hem uploaden, maar dat kan toch helemaal niet?![]()
Block mislukt? Anyway, hoezo is het vaccin even gevaarlijk als asbest?quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:49 schreef ludovico het volgende: [..] Ja de veiligheid van asbest ook.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Neemt hij anderen de maat dan?quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Do your thang, mij part is iedereen vrij, maar mensen die anderen de maat nemen moeten niet hypocriet komen doen natuurlijk.
Ik denk eerder dat je geen enkel probleem met hem had gehad als hij niet trippel gevaccineerd was.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het was eigenlijk ook apart. De eerste keer in het torenkamertje met een serieuze Rutte. De laatste keer even snel een persconferentie inlassen en het in 10 minuten erdoorheen jassen om voor/bij aanvang van de vragen van de aanwezige journalisten snel over te schakelen naar het volgende programma op tv.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Ik zie het wel gebeuren dat er in januari wat meer landen richting een lockdown gaan. Alles op alles zetten om de feestdagen enigszins door te komen met kleinere beperkingen en dan mid januari op slot. Het volk (helemaal in Engeland waar kerst echt wat meer een ding is dan hier) accepteert denk ik wat eerder restricties in januari dan tijdens de feestmaand. Maar ik hoop dat landen de lockdown niet weer aangrijpen; geeft alleen maar meer precedent voor volgende jaren. We gaan het zien.
![]()
Geen idee, veiligheid van asbest was pas jaren later wat bekend over. Maar duidelijk was wel dat je er in ieder geval niet acuut aan dood ging, als je dat verstaat onder veilig prima toch. Maar als er ergens (ver allicht) achter de komma twijfel bestaat tjah, naja, prima, je mag je eigen woorden kiezen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Block mislukt? Anyway, hoezo is het vaccin even gevaarlijk als asbest?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik heb net zo weinig problemen met een veganist die 30x benoemd dat hij/zij veganist is als een overdreven vaccinatie hippie die zijn booster steeds moet benoemen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Neemt hij anderen de maat dan?
Ik denk eerder dat je geen enkel probleem met hem had gehad als hij niet trippel gevaccineerd was.Zelf weten, maar niet mijn type mens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Moraalridder Erik die anderen de les wil lezen maar inmiddels dus voor de tweede keer positief testquote:Op vrijdag 31 december 2021 13:27 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft het al 2x opgelopen, houdt zich niet echt lekker aan de maatregelen deze Erik, wij maar thuis op de blaren zitten en Erik lekker Covid verspreiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens de Japan Times zijn ze in Tokio bezig met het ontwikkelen van een één-keer-in-je-leven-vaccinatie tegen Covid-19.![]()
Logisch, asbest wordt al duizenden jaren toegepast.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee, veiligheid van asbest was pas jaren later wat bekend over.Dus het vaccin is te vergelijken met asbest?quote:Maar duidelijk was wel dat je er in ieder geval niet acuut aan dood ging, als je dat verstaat onder veilig prima toch. Maar als er ergens (ver allicht) achter de komma twijfel bestaat tjah, naja, prima, je mag je eigen woorden kiezen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
is defensie in de VS daar ook niet mee bezig?quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:57 schreef Idisrom het volgende:
Volgens de Japan Times zijn ze in Tokio bezig met het ontwikkelen van een één-keer-in-je-leven-vaccinatie tegen Covid-19.https://www.defenseone.co(...)ars-variants/360089/quote:US Army Creates Single Vaccine Against All COVID & SARS Variants, Researchers Say![]()
Jij volgt hem op Twitter?quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb net zo weinig problemen met een veganist die 30x benoemd dat hij/zij veganist is als een overdreven vaccinatie hippie die zijn booster steeds moet benoemen.Zelf weten, maar niet mijn type mens.
Waarom?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat weet ik niet. Ik was aan het googelen op het schaatsnieuws in Japan, en toen zag ik de kop staan. Maar het artikel zelf is achter een betaalmuur.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
is defensie in de VS daar ook niet mee bezig?![]()
ze zijn er wel bezig dus in de VSquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik was aan het googelen op het schaatsnieuws in Japan, en toen zag ik de kop staan. Maar het artikel zelf is achter een betaalmuur.
https://www.defenseone.co(...)ars-variants/360089/![]()
Mooie cijfers weer, hoeren open voor de nieuwjaarsduik!quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Het FOK! OMT wenst u met deze daling een zalige jaarwisseling
@:Zipportal @:Lenny_LeonardVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Asbest is gevaarlijk omdat het tig jaar in je lichaam blijft. De vaccins en zeker de mRNA vaccins zijn na een kwartier en zeker binnen een dag al afgebroken door je lichaam.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee, veiligheid van asbest was pas jaren later wat bekend over. Maar duidelijk was wel dat je er in ieder geval niet acuut aan dood ging, als je dat verstaat onder veilig prima toch. Maar als er ergens (ver allicht) achter de komma twijfel bestaat tjah, naja, prima, je mag je eigen woorden kiezen.![]()
En niet teveel wappiebollen eten.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
@:Zipportal @:Lenny_Leonard![]()
@Wereldgozer heeft hem net STUK gewassen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooie cijfers weer, hoeren open voor de nieuwjaarsduik!![]()
zien we nu al wat van de lockdown of nog niet?quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ik wilde eigenlijk zeggen dat het in andere landen zo hard gaat qua besmettingen gaat dat onze lockdown misschien toch niet zo heel gek idee was.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:01 schreef groenen het volgende:
[..]
Wat is het doel eigenlijk van die tweet? Een wedstrijdje ‘de minste besmettingen’ ten koste van heel veel vind ik niet heel prijzenswaardig.![]()
![]()
2-3 weken geleden waren de besmettingscijfers op zijn hoogst en alsnog een vrij stabiele instroomquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
zien we nu al wat van de lockdown of nog niet?
Alles open nu dusVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die andere landen zijn over een week alweer over de piek heen zonder overbelasting van ziekenhuizen terwijl wij hier nog zitten te bibberen voor een milde variant.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk zeggen dat het in andere landen zo hard gaat qua besmettingen gaat dat onze lockdown misschien toch niet zo heel gek idee was.![]()
Dat "ze" er mee bezig zijn zal zijn; dat dit niet gaat lukken staat vastquote:Op vrijdag 31 december 2021 13:57 schreef Idisrom het volgende:
Volgens de Japan Times zijn ze in Tokio bezig met het ontwikkelen van een één-keer-in-je-leven-vaccinatie tegen Covid-19.
(voor een +SSRNA virus dat zeer lichaamseigen infecteert en zich daarbij onttrekt aan detectie)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Modellen liegen nietquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:12 schreef belanov het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie cijfers. Niet te vroeg juichen, ik hou vertrouwen in het RIVM en verwacht voor middernacht nog een stevige stijging![]()
Als ze bij mij aan het bed zo'n Jerusalem-dansje zouden doen zou ik ook met infuus en al het ziekenhuis uit rennen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
Als een raket uit de ziekenhuizen. Erg mooi.![]()
Moderna voor veel 45-plussers, Pfizer voor de rest: waarom is dat?
https://www.ad.nl/binnenl(...)rom-is-dat~a117895c/![]()
Toch bijna de meest optimistische voorspelling (1700-) verslagenquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
![]()
Omdat jongeren een langer levenquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:22 schreef Zipportal het volgende:
Gelukkig maar. De deskundigen begonnen zich al zorgen te maken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:20 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]Ohh nee toch, nieuwe variant. De flurona.![]()
De term wappie is wel aan devaluatie onderhevig merk ik.quote:
Je zal vast de intentie hebben gehad om grappig te zijn, maar je kan veel van haar vinden maar dat het een wappie is? Nee.Where law ends, tyrrany begins.![]()
We zitten allemaal op FOK!; dan zijn we sowieso al wappie met z'n allen. Wie doet dat nou voor z'n plezier?quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
De term wappie is wel aan devaluatie onderhevig merk ik.![]()
Oh ik dacht dit de verzamelplek was voor de sociaal minder capabelen. Een soort digitale sociale werkplaats if you will. Althans dat was mijn doorverwijzing.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We zitten allemaal op FOK!; dan zijn we sowieso al wappie met z'n allen. Wie doet dat nou voor z'n plezier?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Klopt, maar wij zitten hier allemaal om jou in de gaten te houden en om je bezig te houden. Lukt aardig toch?quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oh ik dacht dit de verzamelplek was voor de sociaal minder capabelen. Een soort digitale sociale werkplaats if you will. Althans dat was mijn doorverwijzing.![]()
Dat wordt smullen als de scholen weer open gaan, ik zie de hel en verdoemenis berichten in de media al voor mij 👍quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:12 schreef Stridone het volgende:
[..]
Die andere landen zijn over een week alweer over de piek heen zonder overbelasting van ziekenhuizen terwijl wij hier nog zitten te bibberen voor een milde variant.![]()
1. De ziekenhuiscijfers blijven dalende of stabiel de komende 2 weken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat wordt smullen als de scholen weer open gaan, ik zie de hel en verdoemenis berichten in de media al voor mij 👍
2. Scholen open op 14 januari.
3. Voorspelbare grote toename in aantal besmettingen(wat vanwege de milde variant en boosters niet leidt tot totale overspoeling van de ziekenhuizen)
4. Hugo, Mark en het OMT bij het zien van de explosief stijgende besmettingsaantallen:
5. Alles dicht tot april uit paniek.![]()
Je voelt het bijna aankomen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
1. De ziekenhuiscijfers blijven dalende of stabiel de komende 2 weken.
3. Voorspelbare grote toename in aantallen besmettingen(wat vanwege de milde variant en boosters niet leidt tot totale overspoeling van de ziekenhuizen)
4. Hugo, Mark en het OMT bij het zien van de explosief stijgende besmettingen:
[ afbeelding ]
5. Alles dicht tot april uit paniek.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zie ik ook wel gebeuren ja.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
3. Voorspelbare grote toename in aantal besmettingen(wat vanwege de milde variant en boosters niet leidt tot totale overspoeling van de ziekenhuizen)
4. Hugo, Mark en het OMT bij het zien van de explosief stijgende besmettingsaantallen:
[ afbeelding ]
Fake.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
5. Alles dicht tot april uit paniek.
Hugo is er dan niet meer.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Oh ja, tijd gaat snel.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Fake.
Hugo is er dan niet meer.
Ernstgod gaat dit varkentje genaamd Omicron wel even wassen.![]()
Misschien nog een tijdje 2G omdat we dan zogenaamd eerder open kunnen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alles voor de zorgquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
@:Wereldgozer heeft hem net STUK gewassen.![]()
Dit ja. Je kan van Mona vinden wat je wil maar achteraf heeft ze gewoon op alle punten gelijk gekregen. Ze had het eind september al over dat er 2G zou komen, werd toen weggewuifd en het heeft haar d’r baan gekost. Rehabilitatie zou op z’n plaats zijn, imo.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
De term wappie is wel aan devaluatie onderhevig merk ik.
Je zal vast de intentie hebben gehad om grappig te zijn, maar je kan veel van haar vinden maar dat het een wappie is? Nee.
Sowieso vraag ik me af waar ze bij het CDA in hemelsnaam mee bezig zijn maar dat is een discussie voor elders.![]()
De vorige maatregelen waren te verdedigen en hadden ook genoeg werking. De nieuwe lockdown is paniekvoetbal, dat weten ze nu ook maar ze houden er toch aan vast ondanks de wanhoop van de ondernemers en mentale problemen in de bevolking.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het OMT adviseerde ook de vorige maatregelen dus je zegt tegelijk dat zet helemaal verkeerd doen en dat ze het fantastisch doen?
Is dat zo moeilijk te begrijpen?Alpha kenny one![]()
Ik zal (oa) voor E&M bidden dat de cijfers weer gaan stijgenquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
@:Zipportal @:Lenny_Leonard
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Pakje zakdoeken en hij is klaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:46 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Oh ja, tijd gaat snel.
Ernstgod gaat dit varkentje genaamd Omicron wel even wassen.![]()
Wie zou dit kunnen duiden?
Omicron heeft volgens het Robert Koch institute procentueel meer gevallen opgeleverd binnen de gevaccineerde groep dan de ongevaccineerde groep.
Is dat omdat in absolute getallen de groep gevaccineerden groter is dan ongevaccineerden?
Je zou verwachten dat er relatief een hoog percentage Omicron gevallen zou zijn binnen de groep ongevaccineerden![]()
Dat verklaart wel een hoop, maar in duitsland is niet 95% gevaccineerd. Dus dat zou betekenen dat je vatbaarder bent als je gevaccineerd bentquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
Omicron heeft volgens het Robert Koch institute procentueel meer gevallen opgeleverd binnen de gevaccineerde groep dan de ongevaccineerde groep.
Is dat omdat in absolute getallen de groep gevaccineerden groter is dan ongevaccineerden?
Je zou verwachten dat er relatief een hoog percentage Omicron gevallen zou zijn binnen de groep ongevaccineerden
[ twitter ]![]()
De ongevaccineerde groep is relatief jonger en zal dus vaker asymptomatisch zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
Je zou verwachten dat er relatief een hoog percentage Omicron gevallen zou zijn binnen de groep ongevaccineerden
[ twitter ]![]()
Ja Jezus, corona ook.quote:
Kunnen we het dan morgen eindelijk over Lupus gaan hebben?Go hard or go home![]()
Waarom?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
Het virus discrimineert niet op vaccinatiestatus.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Alles boven 13k betekent zometeen groei van het aantal besmettingen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
7000.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja Jezus, corona ook.
Kunnen we het dan morgen eindelijk over Lupus gaan hebben?![]()
![]()
We doen een schietgebedje.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles boven 13k betekent zometeen groei van het aantal besmettingen´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Oei oei, 10 januari gaan ze al open... Of misschien een weekje later, "voor de zekerheid" of "dan zijn er meer boosters gezet".quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
- 16.706 nieuw gemelde positieve testen
- 135 nieuwe ziekenhuisopnames
- 22 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En is 2G er al dan?quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit ja. Je kan van Mona vinden wat je wil maar achteraf heeft ze gewoon op alle punten gelijk gekregen. Ze had het eind september al over dat er 2G zou komen, werd toen weggewuifd en het heeft haar d’r baan gekost. Rehabilitatie zou op z’n plaats zijn, imo.
Sowieso vraag ik me af waar ze bij het CDA in hemelsnaam mee bezig zijn maar dat is een discussie voor elders.
Want volgens mij is er nog steeds geen meerderheid voor in beide kamers."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar gaan we.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Idd. De weg omhoog is ingezet.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Omicron is here! Of hoge cijfers door kerst. Of een combo.
Anyhoo, ik zal de schuilkelder vast even in orde maken.![]()
Nog wel even hopen op stijging in het ziekenhuis. Anders loopt het af met een sisser.quote:
Dat zou jammer zijn
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Tijd om alle irrelevante cijfers te gebruiken om paniek te zaaien en de lockdown een paar maanden te verlengen.
Groet, Mark.![]()
Maar sinds wanneer zijn we weer overgestapt op beleid maken nav het aantal besmettingen?
Ik dacht dat peppi en kokki laatst zeiden dan alleen ziekenhuisopnames telden?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wie doet dat dan?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Maar sinds wanneer zijn we weer overgestapt op beleid maken nav het aantal besmettingen?
Ik dacht dat peppi en kokki laatst zeiden dan alleen ziekenhuisopnames telde?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat is maar net hoe de pet/schoen staat.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Ik dacht dat peppi en kokki laatst zeiden dan alleen ziekenhuisopnames telden?![]()
Gisteren kwam Martijn Broekman al tot die conclusie.quote:
Ziekenhuisbezetting zal vanaf half januari ook wel weer gaan stijgen dan.![]()
Sinds omicron.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Ik dacht dat peppi en kokki laatst zeiden dan alleen ziekenhuisopnames telden?![]()
Omicron risingquote:![]()
Enkele dagen geleden 'voorspelde' ik 30K volgend weekend. Ben benieuwd (vooral ook of de testcapaciteit dat wel trekt).
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nee want het is nooit Lupus volgens dr House.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja Jezus, corona ook.
Kunnen we het dan morgen eindelijk over Lupus gaan hebben?![]()
Het belangrijkste is waar de stijging zit.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Ik dacht dat peppi en kokki laatst zeiden dan alleen ziekenhuisopnames telden?
Gr.
Mark´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De ene keer zijn het de besmettingen; andere keren het aantal opnames; maar net welke van de twee in een groei zit (of de hoogste groei heeft).quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens mij is alles toch vanwege de (laat ik hier nog even 'mogelijke' voor zetten) bijbehorende ziekenhuisopnames?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Onze nieuwe coronaminister o.a.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb de indruk dat er veel mensen buiten het ziekenhuis gehouden worden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gisteren kwam Martijn Broekman al tot die conclusie.
[ afbeelding ]
Ziekenhuisbezetting zal vanaf half januari ook wel weer gaan stijgen dan.quote:Oversterfte in Nederland in december hoogste in Europa
De oversterfte in Nederland was de afgelopen weken hoog. Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met de opleving van de coronapandemie. Het was de op een na hoogste piek in de afgelopen twee jaar.
Ook in andere Europese landen is de afgelopen maand oversterfte waar te nemen, maar nergens was die zo hoog als in Nederland. Inmiddels loopt de oversterfte weer terug, maar ze is nog wel hoger dan in de jaren voor de coronacrisis.
Vanaf eind oktober liepen, net als in 2020, de sterftecijfers in Nederland op. Medio november steeg het aantal overledenen ten opzichte van 2020 echter flink door om begin december 2021 een piek te bereiken van bijna 4400 overleden per week.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving(...)r#Echobox=1640955703"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is niet wat Mona destijds zei. Mona zei dat dat plan er lag. Dat werd ten stelligste ontkend en Mona moest vertrekken. Een maand of wat later ging Hugo alsnog de boer op met 2G.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
En is 2G er al dan?
Want volgens mij is er nog steeds geen meerderheid voor in beide kamers.![]()
Nou gaan de opnames binnenkort ook echt wel weer de besmettingen volgen. Die trend begin je nu ook in de Omicronkoplopers Denemarken en Engeland te zien.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De ene keer zijn het de besmettingen; andere keren het aantal opnames; maar net welke van de twee in een groei zit (of de hoogste groei heeft)."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Verlenging van de lockdown met 3-4 weken lijkt me een zekerheidje op deze manier“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Want? Omdat wij hier om 15:15 zijn voor de cijfers wordt er ineens beleid gemaakt op cijfers?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Oh ja, ongetwijfeld. De bezetting is nog steeds absurd hoog, ook al is het nu wat gedaald de afgelopen weken. Het verbaast me niks dat die drukte wat doet met de beoordeling of mensen moeten worden opgenomen of niet.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er veel mensen buiten het ziekenhuis gehouden worden.
[..]![]()
Fox Mulder is on the casequote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Wij zitten alleen wel in een lockdown (in tegenstelling tot..); dat gaat wel verschil maken gok ik. Mag je hopen. Anders is zo'n lockdown helemaal waardeloosquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou gaan de opnames binnenkort ook echt wel weer de besmettingen volgen. Die trend begin je nu ook in de Omicronkoplopers Denemarken en Engeland te zien.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 15:24:24 ]![]()
Ik hoop het voor je.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Verlenging van de lockdown met 3-4 weken lijkt me een zekerheidje op deze manier´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Lupus wappies!quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee want het is nooit Lupus volgens dr House.Go hard or go home![]()
Veel zal afhangen van hoe de landen om ons heen gaan reageren. Als die niet naar strengere maatregelen grijpen, wordt de lockdown wel lastig te verkopen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Verlenging van de lockdown met 3-4 weken lijkt me een zekerheidje op deze manier![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou gaan de opnames binnenkort ook echt wel weer de besmettingen volgen. Die trend begin je nu ook in de Omicronkoplopers Denemarken en Engeland te zien.
In Denemarken voorlopig nog niet hoor![]()
![]()
Wees blij. Zonder de lockdown hadden we 35.000 besmettingen per dag gehad.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit zou op zichzelf al meer schade aanrichten dan het coronavirus in 2 jaar tijd heeft gedaan.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Verlenging van de lockdown met 3-4 weken lijkt me een zekerheidje op deze manier![]()
Dat is al heel lang zo. Pré-corona zou zo'n beetje iedereen met een dubbele longontsteking ter observatie in het ziekenhuis opgenomen zijn. Nu is het "u kan nog praten dus geen opname", dat is letterlijk tegen een maat van me gezegd een golf geleden. Neef van me zat in diezelfde golf thuis aan de zuurstof. Dat soort taferelen zouden pre-corona echt ondenkbaar zijn geweest.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
God ik hoop het toch niet, doe dan weer naar de avondlockdown.. ik mis mijn werk zoquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Verlenging van de lockdown met 3-4 weken lijkt me een zekerheidje op deze manier
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
daarom, ik heb nog steeds goede hoop dat het er af gaat per 14/01,als het aan @Jor_Dii had gelegen zaten we nu nog steeds in de 1e lockdownquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Veel zal afhangen van hoe de landen om ons heen gaan reageren. Als die niet naar strengere maatregelen grijpen, wordt de lockdown wel lastig te verkopen.![]()
![]()
Denk je dat dat ook een stuk verklaring van de oversterfte is?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is al heel lang zo. Pré-corona zou zo'n beetje iedereen met een dubbele longontsteking ter observatie in het ziekenhuis opgenomen zijn. Nu is het "u kan nog praten dus geen opname", dat is letterlijk tegen een maat van me gezegd een golf geleden. Neef van me zat in diezelfde golf thuis aan de zuurstof. Dat soort taferelen zouden pre-corona echt ondenkbaar zijn geweest."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zonder lockdown zou de golf nog veel sneller en hoger worden. Dat is het het verschil.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij zitten alleen wel in een lockdown (in tegenstelling tot..); dat gaat wel verschil maken gok ik. Mag je hopen. Anders is zo'n lockdown helemaal waardeloos
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Er wordt nu redelijk makkelijk gesproken over het verlengen van de lockdown, maar als de scholen ook dicht blijven zadel je ook weer miljoenen ouders op met thuisonderwijs en al die ballen maar weer hoog zien te houden. Dat begint nu echt wel te wringen.![]()
Gewoon eventjes volhouden nog. We doen het samen!quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Er wordt nu redelijk makkelijk gesproken over het verlengen van de lockdown, maar als de scholen ook dicht blijven zadel je ook weer miljoenen ouders op met thuisonderwijs en al die ballen maar weer hoog zien te houden. Dat begint nu echt wel te wringen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Vanwaar deze opmerking?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, ik heb nog steeds goede hoop dat het er af gaat per 14/01,als het aan @:Jor_Dii had gelegen zaten we nu nog steeds in de 1e lockdown“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Een stuk, maar ook het feit dat mensen al bijna 2 jaar minder snel naar de HA stappen met wat voor klachten dan ook. Bang om juist in de zorg besmet te raken en/of niet met een kleinigheidje de zorg lastig te vallen nu.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat dat ook een stuk verklaring van de oversterfte is?
Dat laatste merk ik bij mezelf ook, verschillende keren tijdens de pandemie met kleine klachten gedacht: nu maar ff niet doen, die zien me aankomen met zoiets terwijl ze het stikdruk hebben.
Als je alles weer open gooit, dan lopen de cijfers zo hard op, dat de klassen alsnog massaal thuis in quarantaine zitten.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Er wordt nu redelijk makkelijk gesproken over het verlengen van de lockdown, maar als de scholen ook dicht blijven zadel je ook weer miljoenen ouders op met thuisonderwijs en al die ballen maar weer hoog zien te houden. Dat begint nu echt wel te wringen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Boeiend, corona über alles.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Er wordt nu redelijk makkelijk gesproken over het verlengen van de lockdown, maar als de scholen ook dicht blijven zadel je ook weer miljoenen ouders op met thuisonderwijs en al die ballen maar weer hoog zien te houden. Dat begint nu echt wel te wringen.![]()
Dat de schade van het verlengen van de lockdown met, laten we zeggen, een maandje zo gigantisch veel meer schade oplevert dan wat je er mee wint boeit niet.![]()
Tenzij we het test en contact tracing beleid veranderen net als in Zuid Afrikaquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je alles weer open gooit, dan lopen de cijfers zo hard op, dat de klassen alsnog massaal thuis in quarantaine zitten.![]()
![]()
Dit is ook een politieke keuze heh, je hoeft een klas waarvan bij wijze van spreke de helft van de kinderen positief is getest met vrijwel geen klachten niet per sé thuis in quarantaine te zetten.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je alles weer open gooit, dan lopen de cijfers zo hard op, dat de klassen alsnog massaal thuis in quarantaine zitten.![]()
Ik heb zelf geen schoolgaande kinderen. Maar ik denk wel dat je nu een punt nadert waarop je moet concluderen dat een schoolsluiting een te zware wissel op de samenleving trekt. De koek is gewoon een keer op.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon eventjes volhouden nog. We doen het samen!![]()
Ik kan me idd niet voorstellen dat met omikron niet binnen no time een groot gedeelte van het personeel ziek thuis zit ook. Dat gebeurde in de deltagolf deze herfst al, laat staan nu.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je alles weer open gooit, dan lopen de cijfers zo hard op, dat de klassen alsnog massaal thuis in quarantaine zitten.
Goed, dan ben je officieel 'open' maar worden er de komende maanden de ene na de andere klas naar huis gestuurd."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
We gaan weer lekker omhoog, bijna 17k met 26,8%
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Laat ik het zo zeggen, een stukje realisme is sommige mensen hier nogal vreemd. Ik hoop hier niet op, ik spreek uit hoe het kabinet hier naar zal kijken en na 2 jaar pandemie is het redelijk makkelijk in te vullenquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen, ik hoop dat je thuis optimistischer bent“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja lachen man!quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:32 schreef LTVDK het volgende:
We gaan weer lekker omhoog, bijna 17k met 26,8%Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat is maar net hoe je het quarantainebeleid inricht. Als er miljoenen mensen in quarantaine moeten dondert je maatschappij sowieso in elkaar, dat is uiteindelijk ook niet houdbaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja meer een beetje lachen in mineurquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
*Omicron Rising*
*Coming Soon Near You*
*IMAX 3D, DOLBY SOUND*Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Als er nou iets is wat het kabinet vanaf dag 1 al mist is het realiteitsbesef.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, een stukje realisme is sommige mensen hier nogal vreemd. Ik hoop hier niet op, ik spreek uit hoe het kabinet hier naar zal kijken en na 2 jaar pandemie is het redelijk makkelijk in te vullen![]()
![]()
ik hoop dat ze iets verder kijken want ze hebben 2 jaar ervaring en de situatie is niet hetzelfde als 2 jaar geledenquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, een stukje realisme is sommige mensen hier nogal vreemd. Ik hoop hier niet op, ik spreek uit hoe het kabinet hier naar zal kijken en na 2 jaar pandemie is het redelijk makkelijk in te vullen![]()
Gelukkig maakt deze variant minder ziek.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja meer een beetje lachen in mineurZuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is er al een hele tijd bezig anders. Toevallig maakt de bezetting een mini-sprongetje naar beneden nu maar de trend:quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:25 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
In Denemarken voorlopig nog niet hoor
https://ourworldindata.or(...)hospital?country=DNK"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Catalonië toch? Lekker man, ben er verliefd op! Nu nog tweedehuisgeld zien te vinden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zondag nog even lekker snel weekje op vakantie nu het nog kanGeniet ervan!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Daarom post ik het hierquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:35 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als er nou iets is wat het kabinet vanaf dag 1 al mist is het realiteitsbesef.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
13 tot en met 19 december
Variant percentage verschil met vorige meting
Delta
91,1%
7,6 minder
Omikron
8,8%
7,6 meer![]()
Hij spreekt gewoon een verwachting uit ten aanzien van wat de regering zal doen. Die stelt wel vaker teleur in dat opzicht.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen, ik hoop dat je thuis optimistischer bent![]()
Anyway de besmettingen stijgen nu ook in de groepen 50-60-70+ dus dat gaat zich vanzelf weer vertalen in meer opnames“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ja en die mag ik dan toch pessimistisch vindenquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:37 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hij spreekt gewoon een verwachting uit ten aanzien van wat de regering zal doen. Die stelt wel vaker teleur in dat opzicht.![]()
Dat riep met 2-3 weken geleden ookquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway de besmettingen stijgen nu ook in de groepen 50-60-70+ dus dat gaat zich vanzelf weer vertalen in meer opnamesVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Als dat überhaupt een argument zou zijn voor het OMT of voor de witte jassen in de regering, dan waren de scholen niet gesloten (buiten de vakantie).quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen schoolgaande kinderen. Maar ik denk wel dat je nu een punt nadert waarop je moet concluderen dat een schoolsluiting een te zware wissel op de samenleving trekt. De koek is gewoon een keer op.
Ik reken er in elk geval niet op dat ik de tiende leerlingen in mijn lokaal heb, en het schoolbestuur doet dat ook niet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Moraalridder Erik die anderen de les wil lezen maar inmiddels dus voor de tweede keer positief test
Het zullen misschien zijn eigen kinderen wel zijn die met hem op de foto willen..zo vaak zullen ze pappa niet gezien hebben lately.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vorig jaar lachten we om Spanje en Italië met hun achterlijk strenge lockdowns waarbij je je hond amper mocht uitlaten.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dat überhaupt een argument zou zijn voor het OMT of voor de witte jassen in de regering, dan waren de scholen niet gesloten (buiten de vakantie).
Ik reken er in elk geval niet op dat ik de tiende leerlingen in mijn lokaal heb, en het schoolbestuur doet dat ook niet.
2 jaar later zijn de kansen volledig gekeerd en gaan ze daar richting acceptatie terwijl wij in een angststuip blijven hangen. Het kan verkeren.![]()
als je ze de 15e maar wel hebt maar over scholen wordt toch maandag as besloten?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dat überhaupt een argument zou zijn voor het OMT of voor de witte jassen in de regering, dan waren de scholen niet gesloten (buiten de vakantie).
Ik reken er in elk geval niet op dat ik de tiende leerlingen in mijn lokaal heb, en het schoolbestuur doet dat ook niet.![]()
Is er nou de derde weer een persco of is dan het overleg?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Perscoquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:44 schreef nostra het volgende:
Is er nou de derde weer een persco of is dan het overleg?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gelukkig hebben we boosters.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway de besmettingen stijgen nu ook in de groepen 50-60-70+ dus dat gaat zich vanzelf weer vertalen in meer opnamesGo hard or go home![]()
@AlwaysHappy Ik heb wel advies voor je; gebruik WC Eend!
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 15:45:16 ]![]()
Geld is hier ook minder een issue.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vorig jaar lachten we om Spanje en Italië met hun achterlijk strenge lockdowns waarbij je je hond amper mocht uitlaten.
2 jaar later zijn de kansen volledig gekeerd en gaan ze daar richting acceptatie terwijl wij in een angststuip blijven hangen. Het kan verkeren.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het zal allemaal wel.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway de besmettingen stijgen nu ook in de groepen 50-60-70+ dus dat gaat zich vanzelf weer vertalen in meer opnamesZuiger van het FOK!-OMT![]()
Tnx.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Haha, alle die mensen die dat denken gaan nog wel van een koude kermis thuiskomen. Alle steunpakketten en vaccinatiecampagnes moeten ergens van betaald worden. Iedere Nederlander gaat dat op termijn voelen in zijn portemonnee.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Geld is hier ook minder een issue.![]()
Zozo, 4 geboortejaren op 1 dag.quote:
Zou me niks verbazen als de opkomst, zeker nu we bij de jongeren zijn aanbelandt, pittig laag is. Logisch ook.![]()
Minder zeg ik. En vooral minder acuut. Sterk afhankelijk van toerisme en diensten, hoge werkloosheid, matige belastingmoraal, dubbel staatsschuld, gezeik met deelstaten. We gaan hier de pijn ook nog wel voelen ja, maar we kunnen nog wel even de bal vooruit trappen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Haha, alle die mensen die dat denken gaan nog wel van een koude kermis thuiskomen. Alle steunpakketten en vaccinatiecampagnes moeten ergens van betaald worden. Iedere Nederlander gaat dat op termijn voelen in zijn portemonnee.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
anders grotere kans op hartaanvallen bij moderna onder de 45quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:22 schreef Zipportal het volgende:
Niet iedere Nederlander. De gepensioneerden, voor wie wij allemaal onze vrijheid hebben opgeofferd, zullen volledig buiten schot blijvenquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Haha, alle die mensen die dat denken gaan nog wel van een koude kermis thuiskomen. Alle steunpakketten en vaccinatiecampagnes moeten ergens van betaald worden. Iedere Nederlander gaat dat op termijn voelen in zijn portemonnee.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Vorige week ook al 2x 2 jaren geweest. Op zich goede zaak dat veel mensen een afspraak zo snel kunnen maken als ze willenquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:50 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zozo, 4 geboortejaren op 1 dag.
Zou me niks verbazen als de opkomst, zeker nu we bij de jongeren zijn aanbelandt, pittig laag is. Logisch ook.![]()
Heb je ook een bron of roep je maar weer wat?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders grotere kans op hartaanvallen bij moderna onder de 45“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben juist wel blij dat de besmettingscijfers stijgen. Het was toch onoverkomelijk met de Omicron variant, dus hoe eerder dit, hoe eerder we ook over de piek heen zijn. Zeker als het niet in hogere ziekenhuiscijfers vertaalt zoals in de meeste landen tot nu toe het geval is is dit alleen maar prima.Makkelijk eerste![]()
Klopt, maar daar kunnen hun dan verder ook niet zoveel aan doen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Niet iedere Nederlander. De gepensioneerden, voor wie wij allemaal onze vrijheid hebben opgeofferd, zullen volledig buiten schot blijvenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Omicron is zo besmettelijk dat hoe dan ook bijna iedereen het vroeg of laat krijgt. Dan kan je beter in 1x de pleister eraf rukken en even een maandje of 1 á 2 pijn leiden en daarna weer door. Extreem snelle stijging, extreem hoge piek, maar daarna ook zeer snelle daling. Dat is het patroon van Omicron in Zuid-Afrika en zal je ook gaan zien in Europa. Ten minste, bij landen die niet bij elke scheet in lockdown schieten.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben juist wel blij dat de besmettingscijfers stijgen. Het was toch onoverkomelijk met de Omicron variant, dus hoe eerder dit, hoe eerder we ook over de piek heen zijn. Zeker als het niet in hogere ziekenhuiscijfers vertaalt zoals in de meeste landen tot nu toe het geval is is dit alleen maar prima.
Die lockdown doet wat dat betreft waarschijnlijk veel meer kwaad dan goed. Straks is heel Europe weer vrolijk in vrijheid hun voorjaar aan het vieren en zijn wij hier nog aan het aankloten.![]()
meeste landen, welke?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zeker als het niet in hogere ziekenhuiscijfers vertaalt zoals in de meeste landen![]()
Oh, dan was het iemand anders die telkens zo enthousiast werd bij stijgende cijfers. Sorry.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Die mensen uit 1990 en later zijn pas ergens in augustus of zo gevaccineerd, denk dat er idd een boel zijn die lekker nog even wachten en pas weer iets gaan halen als hun vakantie in het gedrang komt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:50 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zozo, 4 geboortejaren op 1 dag.
Die merken binnenkort al dat de AOW niet meestijgt met het minimumloon, en hebben de afgelopen tien jaar al nauwelijks meer pensioen gekregen. Dit is zo'n Djeez opmerking... die is helemaal gefixeerd op bejaardenbashen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Niet iedere Nederlander. De gepensioneerden, voor wie wij allemaal onze vrijheid hebben opgeofferd, zullen volledig buiten schot blijven"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Zuid-Afrika en Denemarken in ieder geval die al klaar of verder zijn met de Omikron golf. Volgens mij stijgt het in de UK wel maar niet met een tempo die je bij dat soort cijfers zou verwachten, en die hebben totaal geen restricties terwijl wij in harde lockdown zitten.quote:Makkelijk eerste![]()
Zitten we al in de schuilkelders met dichtgelaste deuren?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah, dus de regering zal blij worden van deze cijfers.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:37 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hij spreekt gewoon een verwachting uit ten aanzien van wat de regering zal doen. Die stelt wel vaker teleur in dat opzicht.
Heb ik toch gelijk. Ik wist het!´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Hou maar gewoon vast rekening met een avondklokje na 15 januari. Waarschijnlijk als wisselgeld om de basisscholen weer te openen, zo zal het wel worden verkocht. Voor 2 weken natuurlijk, maar in de praktijk dan tot laatste weekend van maart.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zuid-Afrika en Denemarken in ieder geval die al klaar of verder zijn met de Omikron golf. Volgens mij stijgt het in de UK wel maar niet met een tempo die je bij dat soort cijfers zou verwachten, en die hebben totaal geen restricties terwijl wij in harde lockdown zitten.![]()
Heb zelf nog steeds het vermoeden dat er meer mensen rondlopen met een dubbele (of driedubbele) besmettingen dan uit de cijfers blijkt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben juist wel blij dat de besmettingscijfers stijgen. Het was toch onoverkomelijk met de Omicron variant, dus hoe eerder dit, hoe eerder we ook over de piek heen zijn. Zeker als het niet in hogere ziekenhuiscijfers vertaalt zoals in de meeste landen tot nu toe het geval is is dit alleen maar prima.
Nog steeds niemand in mijn nabije omgeving die positief op het virus is getest.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Inderdaad, we zullen toch door een zeker aantal besmettingen heen moeten. Behalve boosters prikken heb je op het totaal toch geen invloed.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben juist wel blij dat de besmettingscijfers stijgen. Het was toch onoverkomelijk met de Omicron variant, dus hoe eerder dit, hoe eerder we ook over de piek heen zijn. Zeker als het niet in hogere ziekenhuiscijfers vertaalt zoals in de meeste landen tot nu toe het geval is is dit alleen maar prima.I'll give you something to do![]()
Dat jullie hier nog zitten na 2 jaar. Ik geloof het allemaal wel zo intussen. Heb mijn booster al 2 weken geleden gehad ook al ben ik pas 38 (via werk van vriendin gekregen). Omicron is een stuk minder dan delta. Nou prima. Lekker verder leven. Fijne jaarwisseling iedereen !!.![]()
Nee joh, die krijgen ze niet meer verkocht. Helpt wel dat Kuipers zich een jaar geleden zo fel heeft tegengesproken tegen de avondklok en alhoewel dit in de politiek weinig hoeft te betekenen zou het zijn geloofwaardigheid direct te erg aantasten.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hou maar gewoon vast rekening met een avondklokje na 15 januari. Waarschijnlijk als wisselgeld om de basisscholen weer te openen, zo zal het wel worden verkocht. Voor 2 weken natuurlijk, maar in de praktijk dan tot laatste weekend van maart.
Scholen en de contactberoepen zullen open gaan denk ik, en verder ‘afwachten wat de ziekenhuiscijfers doen want als er geen stijging komt is er misschien wel meer mogelijk’.Makkelijk eerste![]()
Hebben wel bezoek gehad.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Weet iemand hier meer van? Ik zou hiervoor toch wel een normale verklaring voor willen
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211217_94797255When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Waarschijnlijk van de hond gekregen (film fanaten wetenquote:Op vrijdag 31 december 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Weet iemand hier meer van? Ik zou hiervoor toch wel een normale verklaring voor willen).
Ah, dan is dat wel een logische verklaring inderdaad ja, daar zal vast wel ergens contact tussen mensen zijn geweest.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Hebben wel bezoek gehad.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211217_94797255![]()
Als de contactberoepen dicht blijven ga ik wel in België naar de kapper. Ik ga er niet weer als een zwerver bij lopen. Ik ben totaal niet ijdel maar ik heb dat vorig jaar echt als ontzettend kut ervaren.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee joh, die krijgen ze niet meer verkocht. Helpt wel dat Kuipers zich een jaar geleden zo fel heeft tegengesproken tegen de avondklok en alhoewel dit in de politiek weinig hoeft te betekenen zou het zijn geloofwaardigheid direct te erg aantasten.
Scholen en de contactberoepen zullen open gaan denk ik, en verder ‘afwachten wat de ziekenhuiscijfers doen want als er geen stijging komt is er misschien wel meer mogelijk’.![]()
Myocarditis en pericarditis zijn NIET hetzelfde als een hartinfarct.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders grotere kans op hartaanvallen bij moderna onder de 45
Myocarditis is een ontstoken hartspier, Pericarditis is een ontstoken hartzakje en een hartinfarct ontstaat, even simpel gezegd, door een dichtgeslibde slagader. Zo'n bloedprop kan dan weer ontstaan door aderverkalking, trombose/embolie op een andere plek in het lichaam of zelfs door een hartritmestoornis.
Maar een hartaanval/infarct is dus echt iets anders dan myo- of pericarditis. Waarbij ook nog eens vermeld dient te worden dat myo- of pericarditis ten gevolge van een vaccinatie vaak relatief onschuldig is, terwijl het ook door een infectie (bijvoorbeeld covid of een ander virus/bacterie) kan ontstaan en dan vaak een stuk ernstiger kan verlopen.![]()
Wat mij betreft minimaal terug naar winkels tot 17u open. De horeca zal wel weer geslachtofferd worden en de sport alleen trainen of zo.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee joh, die krijgen ze niet meer verkocht. Helpt wel dat Kuipers zich een jaar geleden zo fel heeft tegengesproken tegen de avondklok en alhoewel dit in de politiek weinig hoeft te betekenen zou het zijn geloofwaardigheid direct te erg aantasten.
Scholen en de contactberoepen zullen open gaan denk ik, en verder ‘afwachten wat de ziekenhuiscijfers doen want als er geen stijging komt is er misschien wel meer mogelijk’.![]()
Markie zal nog wel maagd zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:41 schreef Jappie het volgende:
[..]
Het zullen misschien zijn eigen kinderen wel zijn die met hem op de foto willen..zo vaak zullen ze pappa niet gezien hebben lately.![]()
Als ze helemaal geen contact hebben met anderen of dat er niet regelmatig een verandering van shift is hoeven ze zich ook niet te laten testen. Dus het zal allemaal wel wat minder spannend zijn dan hoe ze het vertellen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Weet iemand hier meer van? Ik zou hiervoor toch wel een normale verklaring voor willen![]()
Is het niet andersom? Volgens mij weten we dat nog echt niet. Dat moeten de komende jaren uitwijzen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:24 schreef Oriente het volgende:
[..]
Waarbij ook nog eens vermeld dient te worden dat myo- of pericarditis ten gevolge van een vaccinatie vaak relatief onschuldig is, terwijl het ook door een infectie (bijvoorbeeld covid of een ander virus/bacterie) kan ontstaan en dan vaak een stuk ernstiger kan verlopen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Kijkend naar de gigantische besmettingen in buurlanden én de stijgende ziekenhuisbezetting in Denemarken en UK, is de lockdown gewoon terecht geweest.![]()
Inderdaad terecht geweest in Denemarken en UK......wachtquote:Op vrijdag 31 december 2021 16:41 schreef Heph844 het volgende:
Kijkend naar de gigantische besmettingen in buurlanden én de stijgende ziekenhuisbezetting in Denemarken en UK, is de lockdown gewoon terecht geweest.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Laatste update: 31-12-2021 - 15:48
Totaal aantal besmettingen: 16796
Gemeentes met +5 besmettingen:
1383 Amsterdam
765 Rotterdam
445 Utrecht
361 's-Gravenhage
239 Almere
229 Groningen
224 Haarlemmermeer
204 Tilburg
201 Amersfoort
191 Eindhoven
178 Zaanstad
167 Nijmegen
153 Haarlem
144 Arnhem
143 Zoetermeer
143 Westland
141 Maastricht
140 Breda
140 Dordrecht
136 's-Hertogenbosch
130 Emmen
129 Leeuwarden
127 Apeldoorn
122 Edam-Volendam
108 AmstelveenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
3 gemeentes met 1 besmettingen
10 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar mag ongetwijfeld nog (veel) meer onderzoek naar gedaan worden maar: https://www.ctvnews.ca/he(...)accination-1.5710376quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is het niet andersom? Volgens mij weten we dat nog echt niet. Dat moeten de komende jaren uitwijzen.
TLDR:
Out of 498,814 individuals vaccinated with Moderna, 21 developed myocarditis or myopericarditis within 28 days of vaccination, a rate of 4.2 per 100,000.
For Moderna, the rate of developing the rare heart conditions for women was two per 100,000 compared to 6.3 per 100,000 in men. Among the 12-to-39 age group, the rate was 5.7 per 100,000 within 28 days of receiving a Moderna vaccine.
Both vaccines were associated with approximately a 50 per cent reduced risk of cardiac arrest or death, the most severe outcome from myocarditis or myopericarditis, the researchers said.
In contrast, researchers found a 14-fold increased risk of cardiac arrest or death 28 days after a positive COVID-19 test, compared with uninfected individuals.![]()
Is dit sarcasme? Ziekenhuisbezetting in Denemarken is aan het dalen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:41 schreef Heph844 het volgende:
Kijkend naar de gigantische besmettingen in buurlanden én de stijgende ziekenhuisbezetting in Denemarken en UK, is de lockdown gewoon terecht geweest.
https://www.sst.dk/en/eng(...)tatistics-and-charts![]()
De trend is duidelijk snoeihard omhoog:quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:50 schreef Stridone het volgende:
[..]
Is dit sarcasme? Ziekenhuisbezetting in Denemarken is aan het dalen.
https://www.sst.dk/en/eng(...)tatistics-and-chartsquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is er al een hele tijd bezig anders. Toevallig maakt de bezetting een mini-sprongetje naar beneden nu maar de trend:
https://ourworldindata.or(...)hospital?country=DNK![]()
Omicron is pas vanaf 21 december dominant, dus we zullen tot kerstmis nog flinke Delta overlap zien. Dat die cijfers nu stagneren en zelfs dalen (met het verdwijnen van Delta) is veelzeggend vooral aangezien het aantal besmettingen in diezelfde tijd tig keer gegroeid is.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De trend is duidelijk snoeihard omhoog:
[..]
EDIT: Ook niet onbelangrijk is dat de IC vrijwel gelijk gebleven is.![]()
niet als ze een booster hebben, dan blijft het bij milde klachten.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway de besmettingen stijgen nu ook in de groepen 50-60-70+ dus dat gaat zich vanzelf weer vertalen in meer opnames![]()
Ja, daarom gaan Denemarken en het VK nu in lockdown…quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:41 schreef Heph844 het volgende:
Kijkend naar de gigantische besmettingen in buurlanden én de stijgende ziekenhuisbezetting in Denemarken en UK, is de lockdown gewoon terecht geweest.
Makkelijk eerste![]()
Denemarken heeft ook de luxe dat ze kunnen afwachten wat het effect van Omikron op ziekenhuisbezetting gaat zijn. Als ik de Nederlandse situatie pre-lockdown daar naast zet, ben ik toch wel blij dat de blauwe lijn een stuk omlaag is gegaan voordat we gaan uitvinden wat Omikron echt gaat betekenen:quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:58 schreef Stridone het volgende:
[..]
Omicron is pas vanaf 21 december dominant, dus we zullen tot kerstmis nog flinke Delta overlap zien. Dat die cijfers nu stagneren en zelfs dalen (met het verdwijnen van Delta) is veelzeggend vooral aangezien het aantal besmettingen in diezelfde tijd tig keer gegroeid is.
EDIT: Ook niet onbelangrijk is dat de IC vrijwel gelijk gebleven is.
https://ourworldindata.or(...)ital?country=DNK~NLD
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 17:11:16 ]![]()
JaarcijfertjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
https://www.cdc.gov/coron(...)ety/myocarditis.htmlquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je ook een bron of roep je maar weer wat?
https://www.nytimes.com/2(...)ens-myocarditis.html
https://www.wbfo.org/bina(...)are-heart-conditions![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:11 schreef Jor_Dii het volgende:
JaarcijfertjesDeVerzamelaar toch nog net in de top 100SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Plus nog wel een paar andere bekende namen die ons (al dan niet gedwongen) hebben verlaten.![]()
Nog altijd is de kans op dergelijke bijwerkingen natuurlijk zeer zeer kleinquote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja ik ook. Het liefste knip ik mij bij mijn eigen kapper maar langer dan januari moet het niet duren (maar goed ik ben wel weer best ijdel)quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de contactberoepen dicht blijven ga ik wel in België naar de kapper. Ik ga er niet weer als een zwerver bij lopen. Ik ben totaal niet ijdel maar ik heb dat vorig jaar echt als ontzettend kut ervaren.
Sowieso verbaast het mij dat de contactberoepen weer dicht zijn. Alsof er massale meetings zijn bij kapsalons ofzoEcht onzin.
Makkelijk eerste![]()
Daar gaat het niet meer om. Ze willen alle contactmomenten en reisbewegingen tot een minimum beperken. In beginsel moet iedereen zo veel mogelijk thuis blijven. Dan kom je uit bij de lompe lockdown zonder enige ruimte voor maatwerk. Helaas.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja ik ook. Het liefste knip ik mij bij mijn eigen kapper maar langer dan januari moet het niet duren (maar goed ik ben wel weer best ijdel)
Sowieso verbaast het mij dat de contactberoepen weer dicht zijn. Alsof er massale meetings zijn bij kapsalons ofzoEcht onzin.
Maar ik begrijp dat er geen lockdown is volgens sommigen hier want je kan nog van alles. Wat je kan behalve de supermarkt of het bos ontgaat me verder.![]()
groter als ze jonger gaan met de leeftijd, Duitsland hanteert trouwens 30 jaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog altijd is de kans op dergelijke bijwerkingen natuurlijk zeer zeer klein![]()
"stealth" omikronquote:Op vrijdag 31 december 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Weet iemand hier meer van? Ik zou hiervoor toch wel een normale verklaring voor willen![]()
2 januari lekker boosteren
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
shorturl.at/oxGO0quote:A spate of new studies on lab animals and human tissues are providing the first hints of why the Omicron variant causes milder disease than previous versions of the coronavirus.
In studies on mice and hamsters, Omicron produced less damaging infections, often limited largely to the upper airway: the nose, throat and windpipe. The variant did much less harm to the lungs, where previous variants would often cause scarring and serious breathing difficulty.
“It’s fair to say that the idea of a disease that manifests itself primarily in the upper respiratory system is emerging,” said Roland Eils, a computational biologist at the Berlin Institute of Health, who has studied how coronaviruses infect the airway.
A spate of new studies on lab animals and human tissues are providing the first hints of why the Omicron variant causes milder disease than previous versions of the coronavirus.
In studies on mice and hamsters, Omicron produced less damaging infections, often limited largely to the upper airway: the nose, throat and windpipe. The variant did much less harm to the lungs, where previous variants would often cause scarring and serious breathing difficulty.
“It’s fair to say that the idea of a disease that manifests itself primarily in the upper respiratory system is emerging,” said Roland Eils, a computational biologist at the Berlin Institute of Health, who has studied how coronaviruses infect the airway.
In November, when the first report on the Omicron variant came out of South Africa, scientists could only guess at how it might behave differently from earlier forms of the virus. All they knew was that it had a distinctive and alarming combination of more than 50 genetic mutations.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Maar lallend naar Curacao in een alu buis is no problemo.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet meer om. Ze willen alle contactmomenten en reisbewegingen tot een minimum beperken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Heb je daar bronnen van? Want ik heb nog geen bericht gezien dat die twee landen weer in lockdown gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, daarom gaan Denemarken en het VK nu in lockdown…![]()
Dat is beleid. Als je de Antillen dicht zet, komen ze om geld bedelen en als we eisen stellen dan is het kolonialisme. Dan is dit de weg van de minste weerstand.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar lallend naar Curacao in een alu buis is no problemo.![]()
Je sarcasmemeter is stuk.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Want ik heb nog geen bericht gezien dat die twee landen weer in lockdown gaan.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ergens vroeg in de pandemie was de verbolgenheid hierover het grootst. Dit heeft de luchtvaart glansrijk doorstaan waarna de kritiek vanzelf verstomt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar lallend naar Curacao in een alu buis is no problemo.I'll give you something to do![]()
Net een hartaanval gehad. Morgen naar Spanje, dus ik alvast de Passenger Locator Form invullen. Daarvoor heb ik mijn Internationale QR nodig, zegt de Coronacheck app ineens dat ik deze niet meer kan aanmaken omdat mijn vaccin (Janssen van precies een halfjaar en twee dagen oud) niet meer geldig was. Zelden zo geschrokken
Gelukkig bleek het een bug te zijn en was het met een update verholpenMakkelijk eerste![]()
Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen ja. In Denemarken wonen wel drie keer zo weinig mensen, dus in feite zaten NL en DK op hetzelfde niveau toen de Omicronstijging begon. Wellicht dat Denemarken wel structureel meer capaciteit heeft(?).quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook de luxe dat ze kunnen afwachten wat het effect van Omikron op ziekenhuisbezetting gaat zijn. Als ik de Nederlandse situatie pre-lockdown daar naast zet, ben ik toch wel blij dat de blauwe lijn een stuk omlaag is gegaan voordat we gaan uitvinden wat Omikron echt gaat betekenen:
https://ourworldindata.or(...)ital?country=DNK~NLD![]()
In Duitsland is wel op veel plekken 2g of 2g plus.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom?
Het virus discrimineert niet op vaccinatiestatus.
Als niet gevaccineerde is het iig lastiger om in contact te komen met mensen.![]()
Ook vorig jaar was er een stijging rond de feestdagen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omicron rising![]()
Enkele dagen geleden 'voorspelde' ik 30K volgend weekend. Ben benieuwd (vooral ook of de testcapaciteit dat wel trekt).
Veel samenkomsten natuurlijk + misschien wel wat "ik ga testen voor de zekerheid" personen.
Waarschijnlijk heeft Serial die cijfers wel![]()
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Is het eigenlijk nog Corona of heb ik een memo gemist? Het is hier ter stede een oudjaarsdag als alle anderen. Er zijn grote groepen op straat, het vuurwerk knalt rijkelijk…zie email 27 oktober![]()
Grapperhaus WOESTquote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Is het eigenlijk nog Corona of heb ik een memo gemist? Het is hier ter stede een oudjaarsdag als alle anderen. Er zijn grote groepen op straat, het vuurwerk knalt rijkelijk…Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Hier eerder op de dag rustig maar inmiddels weinig verschil, inderdaad. De illegale zooi valt nu ook meer op omdat het beheerste spul allemaal verboden is natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Is het eigenlijk nog Corona of heb ik een memo gemist? Het is hier ter stede een oudjaarsdag als alle anderen. Er zijn grote groepen op straat, het vuurwerk knalt rijkelijk…![]()
Het is hier vrij stil op straat. Heerlijk.
Wel genoeg feestjes her en der.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Alleen bij de schaapies is het corona. Binnen blijven dus!!quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Is het eigenlijk nog Corona of heb ik een memo gemist? Het is hier ter stede een oudjaarsdag als alle anderen. Er zijn grote groepen op straat, het vuurwerk knalt rijkelijk…![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Net een hartaanval gehad. Morgen naar Spanje, dus ik alvast de Passenger Locator Form invullen. Daarvoor heb ik mijn Internationale QR nodig, zegt de Coronacheck app ineens dat ik deze niet meer kan aanmaken omdat mijn vaccin (Janssen van precies een halfjaar en twee dagen oud) niet meer geldig was. Zelden zo geschrokken
Gelukkig bleek het een bug te zijn en was het met een update verholpen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier knalt het sinds uur of drie vanmiddag ook aardig ja.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Nederlands consumenten vuurwerk kan je ook gewoon in België kopen hoor. Valt allemaal onder F2 wat hier normaal ook is toegestaan op de pijlen en knallers na. Alleen de P1 knallers zijn hier verboden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier eerder op de dag rustig maar inmiddels weinig verschil, inderdaad. De illegale zooi valt nu ook meer op omdat het beheerste spul allemaal verboden is natuurlijk.![]()
Hier sinds 4 weken geleden al. Maar ik woon ook dicht op de Belgische grens maar heb in december nog geen dag gehad dat er geen vuurwerk te zien of te horen was. Met kerst leek het wel oud en nieuw hoeveel de lucht in ging.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier knalt het sinds uur of drie vanmiddag ook aardig ja.![]()
De vraag is nog steeds om wat voor myo- of pericarditis het gaat. Zijn die hetzelfde bij vaccinatie en besmetting? Het gaat vooral om de jaren daarna. Er kan hartschade ontstaan, dat merk je niet eens, wat in de jaren daarna kan leiden tot in het ergste geval hartfalen en andere complicaties.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Daar mag ongetwijfeld nog (veel) meer onderzoek naar gedaan worden maar: https://www.ctvnews.ca/he(...)accination-1.5710376
TLDR:
Out of 498,814 individuals vaccinated with Moderna, 21 developed myocarditis or myopericarditis within 28 days of vaccination, a rate of 4.2 per 100,000.
For Moderna, the rate of developing the rare heart conditions for women was two per 100,000 compared to 6.3 per 100,000 in men. Among the 12-to-39 age group, the rate was 5.7 per 100,000 within 28 days of receiving a Moderna vaccine.
Both vaccines were associated with approximately a 50 per cent reduced risk of cardiac arrest or death, the most severe outcome from myocarditis or myopericarditis, the researchers said.
In contrast, researchers found a 14-fold increased risk of cardiac arrest or death 28 days after a positive COVID-19 test, compared with uninfected individuals.
Ja we weten toevallig uit de literatuur dat het onschuldig is bij bekende oorzaken, maar dat vaccin is nog compleet nieuw.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De vraag is nu hartaanval door of met vaccinatie?quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gelukkig bleek het een bug te zijn en was het met een update verholpen![]()
gezelligquote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
![]()
![]()
je wilt het niet zien?quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:19 schreef Mortaxx het volgende:
Den Haag wordt ook al veel vuurwerk afgestoken. Heb de gordijnen dicht gedaan![]()
Bel de wouten!quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:19 schreef Mortaxx het volgende:
Den Haag wordt ook al veel vuurwerk afgestoken. Heb de gordijnen dicht gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is het al tijd voor de nieuwjaarswensen ja?
Mijn wens is dat we volgend jaar op deze datum grotendeels van de ontwrichtende werking van het virus zijn verlost en dat COR dan is gesloten en naar het FOK!-archief verplaatst.
Prettige jaarwisseling allen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gelukkig bleek het een bug te zijn en was het met een update verholpenFOK OMT-lid @Oliver23 is het hiermee eens.quote:![]()
Groetjes allen vanuit Spanje.![]()
Vandaag een mega gave hike gedaan bij een of ander zoutmeer en een woestijnachtige omgeving.
We zijn nu op bezoek bij vrienden in omgeving Torrevieja.
Straks hamburger eten en speciaalbiertje drinken.
Goeie shit. 🤘🏻
Oh en fijne jaarwisseling allemaal!![]()
![]()
Wel op tijd terugkomen als je geen hotel hebt hè?quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:35 schreef popje het volgende:
Happy New Fok jaar uit Antwerpen leute!quote:NS waarschuwt reizigers tijdig uit België terug te keren
De NS heeft Nederlandse reizigers die naar België trokken erop gewezen dat de treinen vanuit België na 20.00 uur niet meer rijden. Zo wil de spoorwegmaatschappij voorkomen dat mensen niet meer tijdig terug zijn voor de jaarwisseling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Waar zit jij eigenlijk zelf normaal?quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:50 schreef dick_laurent het volgende:
Groetjes allen vanuit Spanje.![]()
Vandaag een mega gave hike gedaan bij een of ander zoutmeer en een woestijnachtige omgeving.
We zijn nu op bezoek bij vrienden in omgeving Torrevieja.
Straks hamburger eten en speciaalbiertje drinken.
Goeie shit. 🤘🏻
Oh en fijne jaarwisseling allemaal!
Fijne jaarwisseling!![]()
quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wel op tijd terugkomen als je geen hotel hebt hè?
[..]Www.cbr.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Fijne jaarwisseling allemaal hier in het warme bad dat COR heet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Vlakbij Fuengirola. Andalucíaquote:Op vrijdag 31 december 2021 18:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waar zit jij eigenlijk zelf normaal?
Fijne jaarwisseling!![]()
![]()
Fijne jaarwisseling!
En blijf binnen allemaal hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ah, verder naar het zuiden. Ik herkende Torrevieja, vandaar. Ik kwam geregeld iets verder naar boven, Alicante/Benidorm/Altea/Alfas del pi.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vlakbij Fuengirola. Andalucía![]()
Jij ook! (de jaarwisseling, of je binnen blijft moet je zelf wetenquote:Op vrijdag 31 december 2021 19:01 schreef capricia het volgende:
Fijne jaarwisseling!
En blijf binnen allemaal hè.)
![]()
Deze is trouwens wel goed hoor.zo jammer dan de beste man overleden is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben binnenquote:![]()
Hopelijk hebben jullie wel allemaal een staafje door jullie neus gedaan vandaag (haha)
Had niet gehoeven toch?quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:05 schreef capricia het volgende:
Deze is trouwens wel goed hoor.zo jammer dan de beste man overleden is.
[ twitter ]Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Alvast welterusten, pik.quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:02 schreef DonDruiper het volgende:
Prettig uiteinde en op naar een maatregel-vrij 2022.
Ga om 2200 naar bed.
Ga er zelf ook niet te laat in. Morgen weer een lange dag.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Tot dat die de anti-vax tour op ging kon ik hem nog redelijk volgen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:05 schreef capricia het volgende:
Deze is trouwens wel goed hoor.zo jammer dan de beste man overleden is.
[ twitter ]![]()
Herkenbaar. In Hellevoetsluis overigens. Gaat er vandaag wel harder aan toe (arme kat) maar rest van de maand ook al flink mogen genietenquote:Op vrijdag 31 december 2021 18:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier sinds 4 weken geleden al. Maar ik woon ook dicht op de Belgische grens maar heb in december nog geen dag gehad dat er geen vuurwerk te zien of te horen was. Met kerst leek het wel oud en nieuw hoeveel de lucht in ging.![]()
![]()
De enige keer dat ik hoop dat er mensen zijn die werk verliezen: de mods van CORquote:Op vrijdag 31 december 2021 18:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Is het al tijd voor de nieuwjaarswensen ja?
Mijn wens is dat we volgend jaar op deze datum grotendeels van de ontwrichtende werking van het virus zijn verlost en dat COR dan is gesloten en naar het FOK!-archief verplaatst.
Prettige jaarwisseling allen![]()
![]()
Ik nog een uurtje eerder denk ik. De tijd van wilde feesten met veel drank en drugs ligt al een hele poos achter me. Oma moet goed slapenquote:Op vrijdag 31 december 2021 19:02 schreef DonDruiper het volgende:
Prettig uiteinde en op naar een maatregel-vrij 2022.
Ga om 2200 naar bed.Anyway, de beste wensen voor iedereen, maak er wat moois van en laat het in godsnaam een beter jaar worden|!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Iedereen de beste wensen voor 2022, ik hoop oprecht dat we met z’n allen onderweg zijn naar een jaar wat minder zal draaien om Covid en bijbehorende maatregelen. Be safe en vooral ook veel plezier gewenst vannacht. Of slaap lekker als je er doorheen kan slapen![]()
![]()
Dierenonderzoeken suggereren dat omikronvariant longen minder beschadigt
https://www.nu.nl/coronav(...)nder-beschadigt.html![]()
Daling coronapatiënten gunstig voorteken? ’Half januari weten we meer’
Jaaaaaa daar issie weer, nog 2 weken!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heerlijk, die 2 cruciale weken 👍👍👍quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:29 schreef _serial_ het volgende:
Jaaaaaa daar issie weer, nog 2 weken!![]()
Voor iedereen die dit bericht leest: allemaal de beste wensen voor 2022, hopelijk kunnen jullie het Oud&Nieuw allemaal (al dan niet beperkt) vieren samen met vrienden of familie, hopelijk dit keer echt een beter 2022 gewenst, want eigenlijk was 2021 alleen maar een jaar van veel teleurstellingen, meerdere lockdowns, avondklok, sectorsluitingen, scholensluitingen, etc, laten we hopelijk dat we er daar een stuk minder of nauwelijks nog van hebben.
Blijf veilig, maar geniet toch zou ik zeggen, tot in 2022!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, zo kan je elke lockdown verlengen. Maakt toch niet uit.quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Heerlijk, die 2 cruciale weken 👍👍👍![]()
Siiiiiuuuuu, 2022 wordt even kut als 2021quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:29 schreef _serial_ het volgende:
Jaaaaaa daar issie weer, nog 2 weken!![]()
11-54 voor all, 23-69 voor male?quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:44 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn hoor die prik voor de jonge tieners onder ons 🥲When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dus geen jongens meer prikken met Pfizer, lijkt de conclusie.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben wel benieuwd hoe zich dat in Nederland verhoudt...quote:Op vrijdag 31 december 2021 19:44 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Fijn hoor die prik voor de jonge tieners onder ons 🥲zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
https://www.metronieuws.n(...)-verkoudsheidsvirus/
"De omikronvariant van het coronavirus is geen ticket uit de pandemie, zei viroloog Ab Osterhaus gisteren bij Op1. Maar het is volgens hem wel een mildere versie. Hij denkt dan ook dat corona zich de komende tijd zal ontwikkelen tot een verkoudsheidsvirus."
Zitten we dan met 2 vaccins in de arm en een verstopte neus in quarantaine.![]()
![]()
Ach ja, volgens een hele set virologen blijft corona pandemisch.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
"De omikronvariant van het coronavirus is geen ticket uit de pandemie, zei viroloog Ab Osterhaus gisteren bij Op1. Maar het is volgens hem wel een mildere versie. Hij denkt dan ook dat corona zich de komende tijd zal ontwikkelen tot een verkoudsheidsvirus."
Zitten we dan met 2 vaccins in de arm en een verstopte neus in quarantaine.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hoezo denk je dat als het zich ontwikkelt tot een simpele verkoudheid in de toekomst er quarantaines afgekondigd zouden worden? Lijkt me geen enkele reden om dat te veronderstellen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Zitten we dan met 2 vaccins in de arm en een verstopte neus in quarantaine.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Nou zoals het nu lijkt moeten we voor Omikron wat voor de meeste mensen een verkoudheid zal zijn voorlopig nog in quarantaine...quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat als het zich ontwikkelt tot een simpele verkoudheid in de toekomst er quarantaines afgekondigd zouden worden? Lijkt me geen enkele reden om dat te veronderstellen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja, maar dat heeft te maken met de risico's op de al overbelaste ziekenhuis-/IC-zorg en is vrij simpel uit te leggen daarmee. Als dat weg valt zie ik niet in waarom verwacht zou worden dat dan ook quarantaines ingesteld worden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nou zoals het nu lijkt moeten we voor Omikron wat voor de meeste mensen een verkoudheid zal zijn voorlopig nog in quarantaine...“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
We hebben voor griep ook nooit quarantaine gehad...quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft te maken met de risico's op de al overbelaste ziekenhuis-/IC-zorg en is vrij simpel uit te leggen daarmee. Als dat weg valt zie ik niet in waarom verwacht zou worden dat dan ook quarantaines ingesteld worden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Of we stoppen met onze testverslaving.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nou zoals het nu lijkt moeten we voor Omikron wat voor de meeste mensen een verkoudheid zal zijn voorlopig nog in quarantaine...
Ben eigenlijk de hele herfst en winter lichtelijk verkouden.
Blijf aan de gang.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Niet in recente geschiedenis inderdaad. Maar dat heeft slechts incidenteel en regionaal geleid tot overbelasting.quote:Op vrijdag 31 december 2021 20:35 schreef popje het volgende:
[..]
We hebben voor griep ook nooit quarantaine gehad...
Ik zie hierin trouwens geen argument waarom, als het zich ontwikkelt tot een simpele verkoudheid en dus de belasting op de zorg weg valt, we door zouden gaan met quarantaines.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: