Maar lallend naar Curacao in een alu buis is no problemo.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet meer om. Ze willen alle contactmomenten en reisbewegingen tot een minimum beperken.
Heb je daar bronnen van? Want ik heb nog geen bericht gezien dat die twee landen weer in lockdown gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, daarom gaan Denemarken en het VK nu in lockdown…
Dat is beleid. Als je de Antillen dicht zet, komen ze om geld bedelen en als we eisen stellen dan is het kolonialisme. Dan is dit de weg van de minste weerstand.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar lallend naar Curacao in een alu buis is no problemo.
Je sarcasmemeter is stuk.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Want ik heb nog geen bericht gezien dat die twee landen weer in lockdown gaan.
Ergens vroeg in de pandemie was de verbolgenheid hierover het grootst. Dit heeft de luchtvaart glansrijk doorstaan waarna de kritiek vanzelf verstomt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar lallend naar Curacao in een alu buis is no problemo.
Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen ja. In Denemarken wonen wel drie keer zo weinig mensen, dus in feite zaten NL en DK op hetzelfde niveau toen de Omicronstijging begon. Wellicht dat Denemarken wel structureel meer capaciteit heeft(?).quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook de luxe dat ze kunnen afwachten wat het effect van Omikron op ziekenhuisbezetting gaat zijn. Als ik de Nederlandse situatie pre-lockdown daar naast zet, ben ik toch wel blij dat de blauwe lijn een stuk omlaag is gegaan voordat we gaan uitvinden wat Omikron echt gaat betekenen:
https://ourworldindata.or(...)ital?country=DNK~NLD
In Duitsland is wel op veel plekken 2g of 2g plus.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom?
Het virus discrimineert niet op vaccinatiestatus.
Ook vorig jaar was er een stijging rond de feestdagen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omicron rising![]()
Enkele dagen geleden 'voorspelde' ik 30K volgend weekend. Ben benieuwd (vooral ook of de testcapaciteit dat wel trekt).
Grapperhaus WOESTquote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Is het eigenlijk nog Corona of heb ik een memo gemist? Het is hier ter stede een oudjaarsdag als alle anderen. Er zijn grote groepen op straat, het vuurwerk knalt rijkelijk…
Hier eerder op de dag rustig maar inmiddels weinig verschil, inderdaad. De illegale zooi valt nu ook meer op omdat het beheerste spul allemaal verboden is natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Is het eigenlijk nog Corona of heb ik een memo gemist? Het is hier ter stede een oudjaarsdag als alle anderen. Er zijn grote groepen op straat, het vuurwerk knalt rijkelijk…
Alleen bij de schaapies is het corona. Binnen blijven dus!!quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Net een hartaanval gehad. Morgen naar Spanje, dus ik alvast de Passenger Locator Form invullen. Daarvoor heb ik mijn Internationale QR nodig, zegt de Coronacheck app ineens dat ik deze niet meer kan aanmaken omdat mijn vaccin (Janssen van precies een halfjaar en twee dagen oud) niet meer geldig was. Zelden zo geschrokken
Gelukkig bleek het een bug te zijn en was het met een update verholpen
Hier knalt het sinds uur of drie vanmiddag ook aardig ja.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Nederlands consumenten vuurwerk kan je ook gewoon in België kopen hoor. Valt allemaal onder F2 wat hier normaal ook is toegestaan op de pijlen en knallers na. Alleen de P1 knallers zijn hier verboden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier eerder op de dag rustig maar inmiddels weinig verschil, inderdaad. De illegale zooi valt nu ook meer op omdat het beheerste spul allemaal verboden is natuurlijk.
Hier sinds 4 weken geleden al. Maar ik woon ook dicht op de Belgische grens maar heb in december nog geen dag gehad dat er geen vuurwerk te zien of te horen was. Met kerst leek het wel oud en nieuw hoeveel de lucht in ging.quote:Op vrijdag 31 december 2021 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier knalt het sinds uur of drie vanmiddag ook aardig ja.
De vraag is nog steeds om wat voor myo- of pericarditis het gaat. Zijn die hetzelfde bij vaccinatie en besmetting? Het gaat vooral om de jaren daarna. Er kan hartschade ontstaan, dat merk je niet eens, wat in de jaren daarna kan leiden tot in het ergste geval hartfalen en andere complicaties.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:50 schreef Oriente het volgende:
[..]
Daar mag ongetwijfeld nog (veel) meer onderzoek naar gedaan worden maar: https://www.ctvnews.ca/he(...)accination-1.5710376
TLDR:
Out of 498,814 individuals vaccinated with Moderna, 21 developed myocarditis or myopericarditis within 28 days of vaccination, a rate of 4.2 per 100,000.
For Moderna, the rate of developing the rare heart conditions for women was two per 100,000 compared to 6.3 per 100,000 in men. Among the 12-to-39 age group, the rate was 5.7 per 100,000 within 28 days of receiving a Moderna vaccine.
Both vaccines were associated with approximately a 50 per cent reduced risk of cardiac arrest or death, the most severe outcome from myocarditis or myopericarditis, the researchers said.
In contrast, researchers found a 14-fold increased risk of cardiac arrest or death 28 days after a positive COVID-19 test, compared with uninfected individuals.
De vraag is nu hartaanval door of met vaccinatie?quote:Op vrijdag 31 december 2021 17:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Net een hartaanval gehad. Morgen naar Spanje, dus ik alvast de Passenger Locator Form invullen. Daarvoor heb ik mijn Internationale QR nodig, zegt de Coronacheck app ineens dat ik deze niet meer kan aanmaken omdat mijn vaccin (Janssen van precies een halfjaar en twee dagen oud) niet meer geldig was. Zelden zo geschrokken
Gelukkig bleek het een bug te zijn en was het met een update verholpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |