Dit ja. Je kan van Mona vinden wat je wil maar achteraf heeft ze gewoon op alle punten gelijk gekregen. Ze had het eind september al over dat er 2G zou komen, werd toen weggewuifd en het heeft haar d’r baan gekost. Rehabilitatie zou op z’n plaats zijn, imo.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
De term wappie is wel aan devaluatie onderhevig merk ik.
Je zal vast de intentie hebben gehad om grappig te zijn, maar je kan veel van haar vinden maar dat het een wappie is? Nee.
De vorige maatregelen waren te verdedigen en hadden ook genoeg werking. De nieuwe lockdown is paniekvoetbal, dat weten ze nu ook maar ze houden er toch aan vast ondanks de wanhoop van de ondernemers en mentale problemen in de bevolking.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het OMT adviseerde ook de vorige maatregelen dus je zegt tegelijk dat zet helemaal verkeerd doen en dat ze het fantastisch doen?
Ik zal (oa) voor E&M bidden dat de cijfers weer gaan stijgenquote:Op vrijdag 31 december 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Het FOK! OMT wenst u met deze daling een zalige jaarwisseling
@:Zipportal @:Lenny_Leonard
Pakje zakdoeken en hij is klaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:46 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Oh ja, tijd gaat snel.
Ernstgod gaat dit varkentje genaamd Omicron wel even wassen.
Dat verklaart wel een hoop, maar in duitsland is niet 95% gevaccineerd. Dus dat zou betekenen dat je vatbaarder bent als je gevaccineerd bentquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
Wie zou dit kunnen duiden?
Omicron heeft volgens het Robert Koch institute procentueel meer gevallen opgeleverd binnen de gevaccineerde groep dan de ongevaccineerde groep.
Is dat omdat in absolute getallen de groep gevaccineerden groter is dan ongevaccineerden?
Je zou verwachten dat er relatief een hoog percentage Omicron gevallen zou zijn binnen de groep ongevaccineerden
[ twitter ]
De ongevaccineerde groep is relatief jonger en zal dus vaker asymptomatisch zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
Omicron heeft volgens het Robert Koch institute procentueel meer gevallen opgeleverd binnen de gevaccineerde groep dan de ongevaccineerde groep.
Is dat omdat in absolute getallen de groep gevaccineerden groter is dan ongevaccineerden?
Je zou verwachten dat er relatief een hoog percentage Omicron gevallen zou zijn binnen de groep ongevaccineerden
[ twitter ]
Ja Jezus, corona ook.quote:
Waarom?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
7000.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja Jezus, corona ook.
Kunnen we het dan morgen eindelijk over Lupus gaan hebben?
We doen een schietgebedje.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles boven 13k betekent zometeen groei van het aantal besmettingen
Oei oei, 10 januari gaan ze al open... Of misschien een weekje later, "voor de zekerheid" of "dan zijn er meer boosters gezet".quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
1. De ziekenhuiscijfers blijven dalende of stabiel de komende 2 weken.
2. Scholen open op 14 januari.
3. Voorspelbare grote toename in aantal besmettingen(wat vanwege de milde variant en boosters niet leidt tot totale overspoeling van de ziekenhuizen)
4. Hugo, Mark en het OMT bij het zien van de explosief stijgende besmettingsaantallen:
[ afbeelding ]
5. Alles dicht tot april uit paniek.
En is 2G er al dan?quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit ja. Je kan van Mona vinden wat je wil maar achteraf heeft ze gewoon op alle punten gelijk gekregen. Ze had het eind september al over dat er 2G zou komen, werd toen weggewuifd en het heeft haar d’r baan gekost. Rehabilitatie zou op z’n plaats zijn, imo.
Sowieso vraag ik me af waar ze bij het CDA in hemelsnaam mee bezig zijn maar dat is een discussie voor elders.
Nog wel even hopen op stijging in het ziekenhuis. Anders loopt het af met een sisser.quote:
Wie doet dat dan?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Maar sinds wanneer zijn we weer overgestapt op beleid maken nav het aantal besmettingen?
Ik dacht dat peppi en kokki laatst zeiden dan alleen ziekenhuisopnames telde?
Dat is maar net hoe de pet/schoen staat.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Maar sinds wanneer zijn we weer overgestapt op beleid maken nav het aantal besmettingen?
Ik dacht dat peppi en kokki laatst zeiden dan alleen ziekenhuisopnames telden?
Gisteren kwam Martijn Broekman al tot die conclusie.quote:
Sinds omicron.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Omicron risingquote:
Nee want het is nooit Lupus volgens dr House.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja Jezus, corona ook.
Kunnen we het dan morgen eindelijk over Lupus gaan hebben?
Het belangrijkste is waar de stijging zit.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
De ene keer zijn het de besmettingen; andere keren het aantal opnames; maar net welke van de twee in een groei zit (of de hoogste groei heeft).quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens mij is alles toch vanwege de (laat ik hier nog even 'mogelijke' voor zetten) bijbehorende ziekenhuisopnames?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Onze nieuwe coronaminister o.a.
Ik heb de indruk dat er veel mensen buiten het ziekenhuis gehouden worden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gisteren kwam Martijn Broekman al tot die conclusie.
[ afbeelding ]
Ziekenhuisbezetting zal vanaf half januari ook wel weer gaan stijgen dan.
quote:Oversterfte in Nederland in december hoogste in Europa
De oversterfte in Nederland was de afgelopen weken hoog. Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met de opleving van de coronapandemie. Het was de op een na hoogste piek in de afgelopen twee jaar.
Ook in andere Europese landen is de afgelopen maand oversterfte waar te nemen, maar nergens was die zo hoog als in Nederland. Inmiddels loopt de oversterfte weer terug, maar ze is nog wel hoger dan in de jaren voor de coronacrisis.
Vanaf eind oktober liepen, net als in 2020, de sterftecijfers in Nederland op. Medio november steeg het aantal overledenen ten opzichte van 2020 echter flink door om begin december 2021 een piek te bereiken van bijna 4400 overleden per week.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving(...)r#Echobox=1640955703
Dat is niet wat Mona destijds zei. Mona zei dat dat plan er lag. Dat werd ten stelligste ontkend en Mona moest vertrekken. Een maand of wat later ging Hugo alsnog de boer op met 2G.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
En is 2G er al dan?
Want volgens mij is er nog steeds geen meerderheid voor in beide kamers.
Nou gaan de opnames binnenkort ook echt wel weer de besmettingen volgen. Die trend begin je nu ook in de Omicronkoplopers Denemarken en Engeland te zien.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De ene keer zijn het de besmettingen; andere keren het aantal opnames; maar net welke van de twee in een groei zit (of de hoogste groei heeft).
Want? Omdat wij hier om 15:15 zijn voor de cijfers wordt er ineens beleid gemaakt op cijfers?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:19 schreef DonDruiper het volgende:
Oh ja, ongetwijfeld. De bezetting is nog steeds absurd hoog, ook al is het nu wat gedaald de afgelopen weken. Het verbaast me niks dat die drukte wat doet met de beoordeling of mensen moeten worden opgenomen of niet.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er veel mensen buiten het ziekenhuis gehouden worden.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |