abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:37:33 #1
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202884105

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202884157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:36 schreef Jor_Dii het volgende: [..]
Wat is je punt? Andere sectoren die al 1,5 jaar getroffen worden door sluitingen zorgen ook niet voor 20% van de opnames
Mijn punt is dat het feit dat 20% van de besmettingen onder jongeren net zo relevant, of eigenlijk net zo irrelevant is als dat een zij voor een superklein deel van de opnames zorgen.
I'll give you something to do
pi_202884159
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Pertinente onzin maar voel je vooral vrij dat zo te denken.
:')

Jij vindt oprecht dat de media vanaf het begin van deze crisis op een integere en verantwoordelijke manier over corona bericht?
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:41:21 #4
3778 popje
pi_202884193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:39 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Jij vindt oprecht dat de media vanaf het begin van deze crisis op een integere en verantwoordelijke manier over corona bericht?
Ja joh, de media heeft er geen enkel belang bij om extra clicks te genereren door wat smeuige koppen of uitspraken te ontlokken.
pi_202884226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:39 schreef galantis het volgende:

[..]
Mijn punt is dat het feit dat 20% van de besmettingen onder jongeren net zo relevant, of eigenlijk net zo irrelevant is als dat een zij voor een superklein deel van de opnames zorgen.
Zou kunnen. Desondanks legitimeert het wat mij betreft wel de optie om scholen te sluiten vanuit het oogpunt van de pandemie (waarmee ik dus niet ontken dat het wel degelijk schadelijk kan zijn voor een deel van de leerlingen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202884244
quote:

[..]

Meer spreekbuis van het kabinet toch heel erg? Dat staat me wel het meest tegen. Had ze scherper verwacht ipv zo extreem zwak en gekleurd.
En natuurlijk een hoop angst zaaien en lekker clickbait geld binnen harken.:d
pi_202884245
quote:

[..]

Ongetwijfeld niet alle media. En er zullen best twijfelachtige dingen zijn gebeurd, maar ‘de media’ is veel te groot en verschillend om ze als een groep weg te zetten als fout.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:43:29 #8
3778 popje
pi_202884251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou kunnen. Desondanks legitimeert het wat mij betreft wel de optie om scholen te sluiten vanuit het oogpunt van de pandemie (waarmee ik dus niet ontken dat het wel degelijk schadelijk kan zijn voor een deel van de leerlingen).
Het is niet de eerste keer dat de scholen gesloten worden. En als het bij die ene week zou blijven, soit. Maar dat er nu alweer gesproken wordt over na de kerstvakantie dicht blijven...
pi_202884283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:41 schreef popje het volgende:

[..]
Ja joh, de media heeft er geen enkel belang bij om extra clicks te genereren door wat smeuige koppen of uitspraken te ontlokken.
Nu is het VK het al wat langer gewend, maar als je ergens ronkende voorpagina's hebt dan is het wel daar. Waarom reageert de regering er daar anders op?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:44:27 #10
3778 popje
pi_202884285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongetwijfeld niet alle media. En er zullen best twijfelachtige dingen zijn gebeurd, maar ‘de media’ is veel te groot en verschillend om ze als een groep weg te zetten als fout.
Nee het moet natuurlijk weer genuanceerd worden, want het kan nooit gaan over 'de media' als geheel en ze zullen het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben. Sure.
pi_202884286
quote:

[..]

Ten eerste bestaat er niet zoiets als 'de media' in deze. Maar er is uiteraard geworsteld met berichtgeving (waarschijnlijk nog altijd), en 'de media' kan het sowieso nooit goed doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:45:03 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202884305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:44 schreef popje het volgende:

[..]
Nee het moet natuurlijk weer genuanceerd worden, want het kan nooit gaan over 'de media' als geheel en ze zullen het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben. Sure.
Er is inderdaad geen 'de media'.

En wat meer nuance, niets mis mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884310
twitter

Mensen die zichzelf willen beschermen. Dat moeten we niet hebben, wat is dit dan weer...
zie email 27 oktober
pi_202884326
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:41 schreef popje het volgende:

[..]
Naar links en naar rechts. Je punt?
In Southern Sun
pi_202884330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oh dan legitimeert het feit dat vrijwel alle opnames onder ouderen zijn ook wel beperkende maatregelen voor hen. Of is dat dan opeens discriminatie?
pi_202884348
quote:

[..]
Ik vind het vrij dom om een groep als geheel aan te wijzen. Alle mannen, allevrouwen, alle media, altijd en nooit. Dan vind ik nuance inderdaad meer correct.
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:46:45 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202884354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef galantis het volgende:

[..]
Oh dan legitimeert het feit dat vrijwel alle opnames onder ouderen zijn ook wel beperkende maatregelen voor hen. Of is dat dan opeens discriminatie?
Alleen als ze ook docent zijn, kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884366
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar hun docenten, ouders, opa’s en oma’s eventueel wel. Toch?
Goed om te horen dat er vertrouwen is in de booster :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202884367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mensen die zichzelf willen beschermen. Dat moeten we niet hebben, wat is dit dan weer...
Logisch toch dat ze liever eigen kapjes uitdelen in plaats van blind vertrouwen op de kwaliteit van wat random personen meenemen?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_202884368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze idem.. een ziekenhuis notabene. :')
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook?
Jazeker, ik onderstreep het ook gewoon :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202884383
quote:

[..]
Inderdaad, sure!
In Southern Sun
pi_202884386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Krijgen ze daar niet een kapje van henzelf ipv eigen kapjes?
Ja, zo'n papieren ding.
Prima dat ze die uitdelen hoor, daar niet van. Maar waarom zou je geen eigen, betere, mogen dragen?
zie email 27 oktober
pi_202884393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef galantis het volgende:

[..]
Die zijn er toch ook?
pi_202884398
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat is logisch toch?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_202884410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die zijn er toch ook?
Niet in het bijzonder.
pi_202884411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Prima dat ze die uitdelen hoor, daar niet van. Maar waarom zou je geen eigen, betere, mogen dragen?
Omdat ze iedereen een ‘vers’ mondkapje willen geven als beleid. Dat dat geen ffp2 masker is of mag zijn is redelijk dubieus
pi_202884420
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Sja, ergens begrijp ik het ook wel dat ze 1 lijn willen hanteren, dan heeft iedereen hetzelfde nieuwe verse masker op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202884429
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Want beleid? Dat is toch een rode draad in deze hele crisis ook. Doodstaren op regels tegen alle logica in.
pi_202884437
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Ik had mijn reactie geupdate naar:

Logisch toch dat ze liever eigen kapjes uitdelen in plaats van blind vertrouwen op de kwaliteit van wat random personen meenemen?

Als het van die lame papieren dingetjes zijn snap ik het niet zo, maar als ze zelf een reden hebben hun eigen kapjes beter te vertrouwen dan willekeurige kan ik het wel begrijpen.
pi_202884441
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Misschien omdat ze graag zeker willen weten dat er een nieuw, ongebruikt masker wordt gebruikt. En niet een die al weken in de jaszak zit?
pi_202884452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:49 schreef galantis het volgende:

[..]
Niet in het bijzonder.
Klopt, niet op basis van leeftijd maar indirect zijn er natuurlijk wel een heel pakket aan maatregelen die de 50+ groep raakt
pi_202884456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat is logisch toch?
quote:
93/ NETHERLANDS (@Rinjstate hospital): forces visitors to replace highly protective FFP2 mask w/ FAR worse surgical mask

Justifies it w/ completely outdated & WRONG theory of droplet transmission. COVID is airborne, even @who has accepted: https://t.co/tfehpqhUVa

HT @_j3lena_ https://t.co/9SGEn8OFYK
https://twitter.com/jljco(...)3JDiNfPKDEP3uOQ&s=19
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien omdat ze graag zeker willen weten dat er een nieuw, ongebruikt masker wordt gebruikt. En niet een die al weken in de jaszak zit?
Prima. Stel dat als voorwaarde. Die figuren die met die FFP2 kapjes lopen hebben er geen enkele moeite mee om een nieuwe in verpakking mee te nemen.

Dit is gewoon bureaucratische red tape.
zie email 27 oktober
pi_202884464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Klopt, niet op basis van leeftijd maar indirect zijn er natuurlijk wel een heel pakket aan maatregelen die de 50+ groep raakt
Welke dan, meer dan 50-?
pi_202884467
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Prima. Stel dat als voorwaarde. Die figuren die met die FFP2 kapjes lopen hebben er geen enkele moeite mee om een nieuwe in verpakking mee te nemen.

Of leg een paar FFP2 maskers neer voor de personen die dat graag willen.
pi_202884470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee. Mag ook niet. Beleid zegt 'nee'.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik had mijn reactie geupdate naar:

Als het van die lame papieren dingetjes zijn snap ik het niet zo, maar als ze zelf een reden hebben hun eigen kapjes beter te vertrouwen dan willekeurige kan ik het wel begrijpen.
Voortaan verse mondkapjes op je winkelwagen *O*

(arme stagiaire)
pi_202884482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Of leg een paar FFP2 maskers neer voor de personen die dat graag willen.
Kan ook nog.
Ik kan best begrijpen dat wanneer jij risicogroep bent of in je directe omgeving hebt je even een stapje verder gaat. Dat moet je faciliciteren, zeker als ziekenhuis en overheid.
zie email 27 oktober
pi_202884490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:51 schreef galantis het volgende:

[..]
Welke dan, meer dan 50-?
Dat weet ik niet want iemand van 70 kan best meer hinder ondervinden van de huidige maatregelen dan iemand van 35. Ligt aan het leefpatroon van diegene..
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:54:07 #41
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_202884508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Totdat je wappies krijgt die met gaten in hun mondkapje naar binnen rennen, want bewijs jij maar eens dat het niet voldoende beschermd.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_202884531
quote:
Het beleid zal vast zijn dat ze zelf maskers uitdelen die goed genoeg zijn en geen idee hebben hoe maskers gerate zijn van random volk wat binnenkomt. Nogal wiedes lijkt me, maar ok.
pi_202884537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:54 schreef gniffie het volgende:

[..]
Totdat je wappies krijgt die met gaten in hun mondkapje naar binnen rennen, want bewijs jij maar eens dat het niet voldoende beschermd.
"Meneer er zit een gat in uw mondkapje"
Moeilijk joh.
zie email 27 oktober
pi_202884547
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het beleid zal vast zijn dat ze zelf maskers uitdelen die goed genoeg zijn en geen idee hebben hoe maskers gerate zijn van random volk wat binnenkomt. Nogal wiedes lijkt me, maar ok.
Ja van die papieren dingen dus. Die de tandarts op heeft.
zie email 27 oktober
pi_202884553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:54 schreef gniffie het volgende:

[..]
Zou dat een aanslag zijn?
pi_202884559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Voortaan verse mondkapjes op je winkelwagen *O*

(arme stagiaire)
Als je lokale AH een strenger beleid wil voeren staat het hen vrij natuurlijk. :')
pi_202884590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:

Trein, is een covid afteller hier mogelijk, in de OP?. Aftellen van heden tot over 11 weken, bv tot 20 maart.
(eventueel in spoiler)

Ik zal vannacht of morgen posten waarom.
pi_202884594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja van die papieren dingen dus. Die de tandarts op heeft.
Die volgens Rijnstate beter werken:

quote:
‘Een FFP2-masker is ongeschikt om het coronavirus tegen te houden’
Maar een woordvoerder van Rijnstate spreekt dit tegen. Het chirurgisch mondneusmasker IIR beschermt optimaal tegen de druppels waarin het coronavirus zich verspreidt, zegt zij.

Terwijl een FFP2-masker dat aan de Nederlandse richtlijnen voldoet weliswaar kleine deeltjes tegenhoudt, maar niet de druppels. ,,Een FFP2-masker is ongeschikt om het coronavirus tegen te houden.”

Medewerkers van Rijnstate dragen zelf ook de chirurgische mondmaskers. Ook op de corona-afdelingen. Alleen tijdens handelingen waarbij zeer kleine druppeltjes kunnen vrijkomen, zoals reanimatie en intubatie, dragen zij een FFP2-masker.

https://www.gelderlander.(...)r-is-beter~ae3b5f2f/
In before mensen die alleen de headline lezen
pi_202884624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[..]

Een FFP2 masker werkt bijvoorbeeld ook al niet optimaal bij mensen met baarden of grovere gezichtsbeharing.
En dat is ook een groot deel van de bevolking.
pi_202884635
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
dit ja, dat recht heb je toch gewoon, this niet dat je een kap totaal weigert. waarom moet ik blind vertrouwen op hun, miss hebben ze wel goedkope afgekeurde rotzooi gekocht.
pi_202884637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat weet ik niet want iemand van 70 kan best meer hinder ondervinden van de huidige maatregelen dan iemand van 35. Ligt aan het leefpatroon van diegene..
Dat middelt natuurlijk volledig uit voor het grotere geheel dus compleet irrelevant. Ze zijn er gewoon niet, speciaal voor 50+.
pi_202884695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat middelt natuurlijk volledig uit voor het grotere geheel dus compleet irrelevant. Ze zijn er gewoon niet, speciaal voor 50+.
Dat zeg ik, leer lezen
pi_202884714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een FFP2 masker werkt bijvoorbeeld ook al niet optimaal bij mensen met baarden of grovere gezichtsbeharing.
En dat is ook een groot deel van de bevolking.
Kortom, naast beleidsmatig wel logisch dat dit soort instanties niet elk mondmasker kunnen gaan checken van elk willekeurig individu, vinden ze het een dergelijk masker ook nog eens onveiliger ... en dus niet beter.
pi_202884719
quote:

[..]
[..]
Ja. Dat geven ze als verklaring.

Dit is wat ik verder lees bij die tweet:
twitter

Maar goed.
Ik begrijp dat mensen nu de beide mondkapjes over elkaar heen doen, of zo. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef galantis het volgende:

[..]
en gelukkig maar
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef THEFXR het volgende:
dit ja, dat recht heb je toch gewoon
Klopt, dat heb je ook gewoon. Je mag dat kapje gewoon ophouden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202884749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat zeg ik, leer lezen
Moeilijk iets te lezen wat er niet staat. Misschien moet je dan niet zeggen 'dat weet ik niet' met wat slap anekdotisch gelul maar dan zeg je gewoon 'die zijn er niet', dan lukt het lezen vast wel ^O^
pi_202884750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat geven ze als verklaring.

Dit is wat ik verder lees bij die tweet:
[ twitter ]

Maar goed.
Ja, maar ook dat is weer een prof die op twitter reageert op andere profs die ook weten wat ze doen. Deze prof gaat niet eens in op het argument wat gemaakt wordt door Rijnstate, sterker, hij doet alsof ze denken dat het niet airborne is...
pi_202884810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, maar ook dat is weer een prof die op twitter reageert op andere profs die ook weten wat ze doen. Deze prof gaat niet eens in op het argument wat gemaakt wordt door Rijnstate, sterker, hij doet alsof ze denken dat het niet airborne is...
En dan dat iedere instantie in NL het weer anders doet. :')
Ik kom helaas de laatste tijd te vaak in ziekenhuizen, en soms krijg je een nieuwe, en soms niet en loop je maar met wat je al op hebt. En zie je idd mensen met FFP2 mondkapjes lopen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Moeilijk iets te lezen wat er niet staat. Misschien moet je dan niet zeggen 'dat weet ik niet' met wat slap anekdotisch gelul maar dan zeg je gewoon 'die zijn er niet', dan lukt het lezen vast wel ^O^
Lees m’n post daarvoor dan even aub

quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:49 schreef galantis het volgende:

[..]
Niet in het bijzonder.
Klopt, niet op basis van leeftijd maar indirect zijn er natuurlijk wel een heel pakket aan maatregelen die de 50+ groep raakt[/quote]
pi_202884856
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan dat iedere instantie in NL het weer anders doet. :')
Ik kom helaas de laatste tijd te vaak in ziekenhuizen, en soms krijg je een nieuwe, en soms niet en loop je maar met wat je al op hebt. En zie je idd mensen met FFP2 mondkapjes lopen.
Het kan overigens best zijn dat Rijnstate (en het CBR) hier de fout in gaat... ik heb er echt de ballen verstand van... maar ik kan me het basisprincipe voorstellen dat je liever je eigen standaard voorschrijft in plaats van mensen vertrouwt die hun eigen random maskers meenemen. Dan kan blijken dat die standaard fout is, uiteraard, maar dat is een ander argument.
pi_202884865
quote:

[..]
[..]
zo!, hebben die Duitsers het ongelooflijk mis!
pi_202884873
quote:

[..]
[..]
"Voor bezoekers die zich onveilig voelen met een chirurgisch mondmasker, is er wel een uitweg, aldus de woordvoerder. Zij mogen hun eigen FFP2-masker dragen onder het chirurgisch masker van Rijnstate."

Probleem opgelost. Over een storm in een glas water gesproken..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202884878
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]
zo!, hebben die Duitsers het ongelooflijk mis!
Heb je die Rijnstaters even tuk met deze reactie.
pi_202884912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
"Voor bezoekers die zich onveilig voelen met een chirurgisch mondmasker, is er wel een uitweg, aldus de woordvoerder. Zij mogen hun eigen FFP2-masker dragen onder het chirurgisch masker van Rijnstate."

Probleem opgelost. Over een storm in een glas water gesproken..
Ja. Dat schreef ik al.
quote:
Maar goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het kan overigens best zijn dat Rijnstate (en het CBR) hier de fout in gaat... ik heb er echt de ballen verstand van... maar ik kan me het basisprincipe voorstellen dat je liever je eigen standaard voorschrijft in plaats van mensen vertrouwt die hun eigen random maskers meenemen. Dan kan blijken dat die standaard fout is, uiteraard, maar dat is een ander argument.
Sowieso veel pragmatischer om één lijn te trekken. Voor je het weet belandt zo'n ziekenhuis in allerlei discussies met mensen over wanneer een masker wel of geen FFP2-masker is, wanneer iets werkelijk nieuw uit de verpakking komt, en verhalen als 'ik heb deze net uit de verpakking gehaald bij je collega' etc.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202884928
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat schreef ik al.
[..]

over elkaar heen, krijg je niet veel lucht meer.
pi_202884951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:43 schreef popje het volgende:

[..]
Het is niet de eerste keer dat de scholen gesloten worden. En als het bij die ene week zou blijven, soit. Maar dat er nu alweer gesproken wordt over na de kerstvakantie dicht blijven...
Dan kun je je borst nat maken, want als er niets verandert gaan scholen sowieso sluiten, pandemie of niet:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)onderwijs-is-55-plus

Overigens was dit al in 2003 en nogmaals in 2018 aangekaart. Vreemd dat er toen zo weinig ophef over was, dat onderwijs en de jeugd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Advies van het ziekenhuis. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Het dragen van die standaard maskers doet vrijwel niets met je zuurstofgehalte. Dus nee.

https://www.insider.com/d(...)oxygen-levels-2020-7
pi_202885001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Sowieso veel pragmatischer om één lijn te trekken. Voor je het weet belandt zo'n ziekenhuis in allerlei discussies met mensen over wanneer een masker wel of geen FFP2-masker is, wanneer iets werkelijk nieuw uit de verpakking komt, en verhalen als 'ik heb deze net uit de verpakking gehaald bij je collega' etc.
Ja dit bedoelde ik dus met 1 lijn trekken, dat voorkomt discussies aan de voordeur, is helder voor iedereen.

Als je een optie wilt bieden aan mensen die toch liever FFP2 willen, dan leg je er desnoods een paar reserve.

Maar dan weet je in elk geval zeker dat iedereen hetzelfde verse masker hebben, en niet 1 die al maanden opgevouwen in de binnenzak zit.
pi_202885016
Ik kom net een filmpje tegen (reclame op youtube). Ik moest de bron even zoeken. Maar het bleek de rijksoverheid in hoogst eigen persoon te zijn. Wat was de boodschap: 'Laat u vaccineren anders besmet u opa en oma'...
zie email 27 oktober
pi_202885065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja dit bedoelde ik dus met 1 lijn trekken, dat voorkomt discussies aan de voordeur, is helder voor iedereen.

Als je een optie wilt bieden aan mensen die toch liever FFP2 willen, dan leg je er desnoods een paar reserve.

Maar dan weet je in elk geval zeker dat iedereen hetzelfde verse masker hebben, en niet 1 die al maanden opgevouwen in de binnenzak zit.
Maar los van de discussie over de mondkapjes, als bezoeker moet het toch prima mogelijk zijn om afstand te houden als je zo voorzichtig bent dat je per se een FFP2-masker wil hebben? Daarnaast, zo'n masker draag je hoofdzakelijk voor anderen, niet voor jezelf.
pi_202885075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
Ik kom net een filmpje tegen (reclame op youtube). Ik moest de bron even zoeken. Maar het bleek de rijksoverheid in hoogst eigen persoon te zijn. Wat was de boodschap: 'Laat u vaccineren anders besmet u opa en oma'...
Die hulpeloze oma en opa...
pi_202885080
quote:
Gij zult assimileren :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202885127
quote:
Veel nieuwe coronabesmettingen in Portugal, ziekenhuizen niet overbelast
Portugal meldde dinsdag een recordaantal van 17.172 nieuwe coronabesmettingen. In 61,5 procent van de nieuwe gevallen gaat het om de omikronvariant. Portugal hoort bij de landen met een zeer hoge vaccinatiegraad: ongeveer 87 procent van de tien miljoen inwoners zijn volledig gevaccineerd.

Terwijl primaire medische klinieken klaagden over de lange rijen mensen met meestal milde symptomen, bleven de ziekenhuisopnames ver achter bij de niveaus van begin 2021. In de afgelopen 24 uur zijn 19 mensen in Portugal overleden aan de gevolgen van corona, wat het totaal op 18.909 brengt.

In de Portugese ziekenhuizen lagen 936 coronapatiënten, een bescheiden aantal in vergelijking met de situatie van elf maanden geleden toen er 6.869 personen waren opgenomen.
Positief nieuws wel over Portugal.
pi_202885138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan kun je je borst nat maken, want als er niets verandert gaan scholen sowieso sluiten, pandemie of niet:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)onderwijs-is-55-plus

Overigens was dit al in 2003 en nogmaals in 2018 aangekaart. Vreemd dat er toen zo weinig ophef over was, dat onderwijs en de jeugd.
In 2010 kon je zeer moeilijk een baan vinden in het onderwijs als je van school kwam.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202885142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het dragen van die standaard maskers doet vrijwel niets met je zuurstofgehalte. Dus nee.

https://www.insider.com/d(...)oxygen-levels-2020-7
er zijn veel mensen met longklachten in dit land, die hebben zoiezo al moeite met een kapje en jij wil beweren dat twee niks uitmaakt? ga toch weg met die onzin, je hebt het zelf nog niet eens geprobeerd!
pi_202885147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat soort berichten hoop ik ook uit Spanje en Frankrijk te krijgen.
pi_202885154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vaccineren werkt 👍
pi_202885159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:26 schreef zalkc het volgende:

[..]
In 2010 kon je zeer moeilijk een baan vinden in het onderwijs als je van school kwam.
Dat maakt het docentencorps niet jonger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885186
quote:

[..]
[..]
Maar...

Ffp2 werkt niet tegen druppels en wordt alleen ingezet bij werk waar druppels vrij komen? 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202885196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat maakt het docentencorps niet jonger.
Klopt, als je niemand aan neemt 8 jaar lang krijg je vanzelf problemen. Je ziet in heel veel sectoren een tekort aan mensen met 10 jaar ervaring, simpelweg omdat er in de economische crisis er bijna niemand een contract kon krijgen.
pi_202885199
Opvallend hoeveel jongeren tot 17 jaar momenteel opgenomen worden in Engeland

Bron: Datagraver @ twitter
pi_202885200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Maar...

Ffp2 werkt niet tegen druppels en wordt alleen ingezet bij werk waar druppels vrij komen? 8)7
dat zkh zit gewoon fout, al helemaal als ze het RIVM als bron noemen.
pi_202885202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]
er zijn veel mensen met longklachten in dit land, die hebben zoiezo al moeite met een kapje en jij wil beweren dat twee niks uitmaakt? ga toch weg met die onzin, je hebt het zelf nog niet eens geprobeerd!
De meeste mensen die moeite hebben met één kapje hebben óf een verkeerd mondkapje, óf zijn aanstellers. Dan is er nog een vrij beperkte groep met longklachten van een dusdanige aard dat een mondkapje inderdaad problemen kan geven. Alleen die groep heeft dus ook problemen met één mondkapje.

Het verschil tussen één en twee mondkapjes doet in ieder geval niets met de hoeveelheid zuurstof die je binnenkrijgt. Ik heb je nota bene de link gestuurd met het bewijs. :')
pi_202885205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Vaccineren werkt 👍
Main stream media feiten die heel makkelijk te weerleggen zijn met vage linkjes :{w
pi_202885220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De meeste mensen die moeite hebben met één kapje hebben óf een verkeerd mondkapje, óf zijn aanstellers. Dan is er nog een vrij beperkte groep met longklachten van een dusdanige aard dat een mondkapje inderdaad problemen kan geven. Alleen die groep heeft dus ook problemen met één mondkapje.

Het verschil tussen één en twee mondkapjes doet in ieder geval niets met de hoeveelheid zuurstof die je binnenkrijgt. Ik heb je nota bene de link gestuurd met het bewijs. :')
toch krijg je het benauwd met twee kappen over elkaar, gek he.
pi_202885221
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt, als je niemand aan neemt 8 jaar lang krijg je vanzelf problemen. Je ziet in heel veel sectoren een tekort aan mensen met 10 jaar ervaring, simpelweg omdat er in de economische crisis er bijna niemand een contract kon krijgen.
Gebrek aan onderwijzers ligt echt niet enkel daaraan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885235
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:31 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Main stream media feiten die heel makkelijk te weerleggen zijn met vage linkjes :{w
Daar hebben we zelfs een heel subforum voor :Y
pi_202885244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]
toch krijg je het benauwd met twee kappen over elkaar, gek he.
Leuk en aardig, dat heeft echter niets met je zuurstofgehalte te maken.
pi_202885250
quote:
In hun graf? jeetje....tóch nog kans op een zombie-uitbraak dus?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202885270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gebrek aan onderwijzers ligt echt niet enkel daaraan.
Ah, er moet weer eens meer geld bij gok ik?

Gelukkig is er helemaal geen universeel tekort aan arbeidskrachten. Waar halen we de honderdduizenden geschoolde onderwijzers, verpleegkundigen, agenten, soldaten, IT'ers, bouwvakkers, etc.. vandaan?
pi_202885309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:36 schreef zalkc het volgende:

Offtopic, maar het is echt te makkelijk om het lerarentekort te schuiven op de economische crisis.

Ontopic: gelukkig heeft de coronacrisis de meesten laten inzien dat het leraarschap een eervol vak is, en daarbij de nadruk op vakmanschap. Is dat thuisonderwijs toch nog ergens goed voor. ;)
pi_202885310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:33 schreef miss_sly het volgende:
Daar hebben we zelfs een heel subforum voor :Y
BNW?
Bewust over wat er echt gaande is?
Nederig over wat wij al weten maar ook over wat we nog niet weten?
Werkelijkheid boven main stream media fictie?

>:) :P
pi_202885334
twitter

De pappies hebben weer een verdienmodelletje... Treurig is dat toch, de hele boel ontwrichten voor eigen gewin.
zie email 27 oktober
pi_202885345
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gelukkig is er helemaal geen universeel tekort aan arbeidskrachten. Waar halen we de honderdduizenden geschoolde onderwijzers, verpleegkundigen, agenten, soldaten, IT'ers, bouwvakkers, etc.. vandaan?
Nee hoor.

Het beroep zelf zal in ere hersteld moeten worden; hebben mensen er geen zin in, kun je nog zoveel betalen als je wil, dan doet men het niet. Uiteraard is ook de flexibilisering van de arbeidsmarkt daar debet aan, maar dat speelt op alle fronten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar beste Katvis,

Informeer ons dan? Bewijs eens de echte meerwaarde van de huidige booster tov de omicronvariant en dan voor mensen die eerder gevaccineerd zijn geweest en/of besmet? En ook graag per leeftijdsgroep?
Bij voorbaat dank voor je hulp!
https://www.medrxiv.org/c(...)2.20.21267966v2.full

https://www.forbes.com/si(...)say/?sh=5a960f2b1300

https://www.reuters.com/b(...)udy-says-2021-12-22/

https://www.bbc.com/news/health-59696499
pi_202885369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Offtopic, maar het is echt te makkelijk om het lerarentekort te schuiven op de economische crisis.

Ontopic: gelukkig heeft de coronacrisis de meesten laten inzien dat het leraarschap een eervol vak is, en daarbij de nadruk op vakmanschap. Is dat thuisonderwijs toch nog ergens goed voor. ;)
Offtopic: alles willen oplossen met meer geld erbij is ook te simpel gedacht.

Ontopic: De coronacrisis laat ook zien dat we amper rek in de systemen hebben zitten om nog wat op te kunnen vangen, het jarenlang efficiënter willen maken van alles heeft er ook voor gezorgd dat we minder wendbaar zijn als het zwaar tegen zit.
  woensdag 29 december 2021 @ 00:44:00 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202885376
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ontopic: De coronacrisis laat ook zien dat we amper rek in de systemen hebben zitten om nog wat op te kunnen vangen, het jarenlang efficiënter willen maken van alles heeft er ook voor gezorgd dat we minder wendbaar zijn als het zwaar tegen zit.
Niemand die dat stelt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885403
quote:

[..]

De vraag is natuurlijk of het echt efficiënter is ingericht. En niet veel onnodige processen zijn toegevoegd waardoor we flexibiliteit missen.
  woensdag 29 december 2021 @ 00:48:03 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202885423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk of het echt efficiënter is ingericht. En niet veel onnodige processen zijn toegevoegd waardoor we flexibiliteit missen.
decentralisering en flexibilisering hebben juist de meeste ellende gebracht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885481
Aantal dagelijkse besmettingen wereldwijd gaat vandaag misschien wel de 1.200.000 halen, bizar, hoogste ooit.

Tegelijkertijd is er goed nieuws en de vraag of er de mogelijkheid is tot een teller.

Wat is de reden om zo'n vraag niet te beantwoorden?

@capricia @trein2000

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 29-12-2021 00:57:38 ]
pi_202885502
twitter
  woensdag 29 december 2021 @ 00:56:35 #105
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202885536
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De efficiëntie die werd gezocht is begonnen met alles willen "meten", verpleegkundigen liepen met een palmpilot rond om elke 5 minuten te noteren wat ze aan het doen waren. Daardoor kon alles efficiënt worden. Het heeft er alleen maar voor gezorgd dat er preciezer kon worden bepaald wat iets mocht kosten, een been inzwachtelen moest in 8 minuten gebeuren bijvoorbeeld. Een thuiszorgmedewerkers had een optelsom op minuten basis van welke taken er in een zorgprofiel zaten en hoeveel uur iemand per week kreeg aan thuiszorg. Er hoefde niet meer gekeken wat nodig was, maar wat er van de procedure moest gebeuren. Ruimte voor eigen initiatief was 0

Daarna was er niet eens meer de illusie om alles te willen verbeteren, het monster van het monitoren was geboren en er werd steeds minutieuzer gezocht naar plekjes waar geschaafd kon worden zodat een zorgaanbieder net een kwartje lager kon aanbesteden. Het werd een speeltje van de boekhouders die vanachter hun bureau een zorgprofiel becijferden en bij een net zo onbetrokken ambtenaar van de gemeente konden aanbieden als aanbesteding,

Dus ja, het systeem is verziekt. En er kunnen nog wel 6 delen worden volgeschreven met alles wat er aan bij heeft gedragen. Maar ik geef graag de schuld aan het ontnemen van de verantwoordelijkheden bij de medewerkers, en het niet luisteren naar de signalen die hun teruggaven.

Kan er boeken mee volschrijven als het over de thuiszorg gaat.
  woensdag 29 december 2021 @ 00:57:29 #106
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202885546
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:52 schreef Za het volgende:
Aantal dagelijkse besmettingen wereldwijd gaat vandaag misschien wel de 1.200.000 halen, bizar, hoogste ooit.

Tegelijkertijd is er goed nieuws, misschien wel te mooi om waar te zijn, en de vraag of er de mogelijkheid is tot een teller.

Wat is de reden om zo'n post niet te beantwoorden?

@:capricia @:trein2000
Het oude adagium, if it is to good to be true, then it probably is
pi_202885554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:57 schreef zalkc het volgende:

Het oude adagium, if it is to good to be true, then it probably is
But it seems it is.
pi_202885743
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:52 schreef Za het volgende:

Tegelijkertijd is er goed nieuws en de vraag of er de mogelijkheid is tot een teller.

Wat is de reden om zo'n vraag niet te beantwoorden?

@:capricia @:trein2000
miss lukt het in FB?
pi_202885824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 01:23 schreef THEFXR het volgende:

miss lukt het in FB?
Ik wacht het even af daar. :)
pi_202885953
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
https://www.medrxiv.org/c(...)2.20.21267966v2.full

Wat is VE? Effective against? Ik vind de conclusie ook een jump.
"In light of the exponential rise in Omicron cases, these findings highlight the need for massive rollout of vaccinations and booster vaccinations."

Plus analysis restricted to 60+?

https://www.forbes.com/si(...)say/?sh=5a960f2b1300

The study analyzed around 580 omicron cases and nearly 56,500 delta cases.

580 cases is wel een small sample size voor die conclusie, toch?

https://www.reuters.com/b(...)udy-says-2021-12-22/

Dit is dezelfde als de eerste.

"However, a third dose of Pfizer-BioNTech's vaccine restored protection to 54.6% in people aged 60 or more who had been inoculated 14 to 44 days earlier, compared to those with only two doses"

Dus 55% bij pfizer zeg maar voor 60+ wat rap afneemt na een aantal maanden en wat je weer terug krijgt naar 55% bij een booster.

https://www.bbc.com/news/health-59696499

However, there are other parts of the immune system, such as T cells, that can fight Covid too. The modelling could not assess the impact of these.

There is a huge amount of uncertainty in these modelled estimates and we can only be confident about the impact of boosters against Omicron when we have another month of real-world data on hospitalisation, ICU [intensive care] numbers and deaths.

Even afwachten dus?
Tnx voor je reactie plus bronnen! Ik zet de reacties even zo erbij per bron. Maar ik zie nog steeds de meerwaarde niet in om op dit moment als volledig gevaccineerde van in de 30, plus al natuurlijk geboosterd met delta de huidige booster te nemen mbt een milder ziekteverloop voor omicron.

Wellicht heb je wel gelijk maar dat is mijn inziens nog te vroeg om te concluderen.
Iedereen roept dat het te vroeg is ok naar conclusies te springen mbt het ziekteverloop van omicron maar met dit is zo'n jump dan wel gerechtvaardigd?

Je opmerking dat ik meehelp de maatschappij te gijzelen door vooralsnog niet deze boosterprik te willen vind ik drm ook net zo voorbarig en daarom ongegrond op dit moment.

De tijd zal het ons leren.
pi_202886175
twitter

Murica!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 02:28:30 ]
pi_202886608
De ME staakt zondag bij het wappieprotest in Amsterdam :D

Zullen we de marechaussee maar vast bellen?
zie email 27 oktober
pi_202886770
Sneltesten werken minder goed bij Omikron.

Ook in deze golf zijn de onbetrouwbare testen weer een grote aanjager.
- verwijderd door admin -
pi_202886890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 06:22 schreef groenen het volgende:
Sneltesten werken minder goed bij Omikron.

Ook in deze golf zijn de onbetrouwbare testen weer een grote aanjager.
Bron..?
pi_202886930
quote:
U.S. COVID update: Surge continues, number in hospital sees biggest jump since July 2020

- New cases: 412,471*
- Average: 267,738 (+31,754)
- In hospital: 78,699 (+5,572)
- In ICU: 17,357 (+456)
- New deaths: 2,623

*Incl. an estimated 100K backlog

Geen beste cijfers voor de VS..
Opnames schieten echt flink omhoog in sommige staten. Dit zullen meer landen met lage vaccinatiegraad gaan zien vrees ik
pi_202886956
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geen beste cijfers voor de VS..
Opnames schieten echt flink omhoog in sommige staten. Dit zullen meer landen met lage vaccinatiegraad gaan zien vrees ik
Maar Omikron is toch een lichte verkoudheid?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202886992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 01:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Tnx voor je reactie plus bronnen! Ik zet de reacties even zo erbij per bron. Maar ik zie nog steeds de meerwaarde niet in om op dit moment als volledig gevaccineerde van in de 30, plus al natuurlijk geboosterd met delta de huidige booster te nemen mbt een milder ziekteverloop voor omicron.

Wellicht heb je wel gelijk maar dat is mijn inziens nog te vroeg om te concluderen.
Iedereen roept dat het te vroeg is ok naar conclusies te springen mbt het ziekteverloop van omicron maar met dit is zo'n jump dan wel gerechtvaardigd?

Je opmerking dat ik meehelp de maatschappij te gijzelen door vooralsnog niet deze boosterprik te willen vind ik drm ook net zo voorbarig en daarom ongegrond op dit moment.

De tijd zal het ons leren.
Maar wat is dan beter, uit voorzorg de prik halen,met het risico dat deze niet nodig blijkt, of afwachten tot bewezen is dat hij nodig is, wat inhoudt dat de crisis onnodig langer duurt?
  woensdag 29 december 2021 @ 07:21:54 #119
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202887071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:56 schreef zalkc het volgende:

[..]
De efficiëntie die werd gezocht is begonnen met alles willen "meten", verpleegkundigen liepen met een palmpilot rond om elke 5 minuten te noteren wat ze aan het doen waren. Daardoor kon alles efficiënt worden. Het heeft er alleen maar voor gezorgd dat er preciezer kon worden bepaald wat iets mocht kosten, een been inzwachtelen moest in 8 minuten gebeuren bijvoorbeeld. Een thuiszorgmedewerkers had een optelsom op minuten basis van welke taken er in een zorgprofiel zaten en hoeveel uur iemand per week kreeg aan thuiszorg. Er hoefde niet meer gekeken wat nodig was, maar wat er van de procedure moest gebeuren. Ruimte voor eigen initiatief was 0

Daarna was er niet eens meer de illusie om alles te willen verbeteren, het monster van het monitoren was geboren en er werd steeds minutieuzer gezocht naar plekjes waar geschaafd kon worden zodat een zorgaanbieder net een kwartje lager kon aanbesteden. Het werd een speeltje van de boekhouders die vanachter hun bureau een zorgprofiel becijferden en bij een net zo onbetrokken ambtenaar van de gemeente konden aanbieden als aanbesteding,

Dus ja, het systeem is verziekt. En er kunnen nog wel 6 delen worden volgeschreven met alles wat er aan bij heeft gedragen. Maar ik geef graag de schuld aan het ontnemen van de verantwoordelijkheden bij de medewerkers, en het niet luisteren naar de signalen die hun teruggaven.

Kan er boeken mee volschrijven als het over de thuiszorg gaat.
Dat is niet alleen de thuiszorg maar overal waar met de handen gewerkt wordt en een manager aanwezig is. Meer voor minder.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202887083
NOS Journaal: aanpassing van de maatregelen wordt niet verwacht
pi_202887116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Ongelofelijk…..
pi_202887137
Oh, de groep 'long covid' wil weer geld zien.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202887138
quote:
Jammer. Ik had goeie hoop dat men nu dacht hmmm beetje voor lul als enige in lockdown en half NL elders winkelen, eten en naar de kapper,
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202887145
quote:
Tot 14-1 lijkt me daar ook niet zo gek veel reden toe nu je dit pad bent ingeslagen. Of ging het over daarna?
Friedman on Donahue
pi_202887197
Als er al iets versoepeld zou worden werd het waarschijnlijk weer zoiets kansloos als winkelen op afspraak ofzo.
  woensdag 29 december 2021 @ 07:49:42 #127
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202887203
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Tot 14-1 lijkt me daar ook niet zo gek veel reden toe nu je dit pad bent ingeslagen. Of ging het over daarna?
14-1 Is over 2,5 week daar gaan ze nu nog geen uitspraak over doen.
  woensdag 29 december 2021 @ 07:50:33 #128
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202887214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Meer spreekbuis van het kabinet toch heel erg? Dat staat me wel het meest tegen. Had ze scherper verwacht ipv zo extreem zwak en gekleurd.
En natuurlijk een hoop angst zaaien en lekker clickbait geld binnen harken.:d
Crijwel de gehele media is in handen van die Belgische toko :')
pi_202887229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Als er al iets versoepeld zou worden werd het waarschijnlijk weer zoiets kansloos als winkelen op afspraak ofzo.
Waar dan waarschijnlijk een verzwaring tegenover staat, een schoolsluiting. Netto resultaat is dan strengere maatregelen.
pi_202887256
quote:
Ik kan daar niets over terug vinden...
pi_202887269
quote:

[..]
Vandaag is er opnieuw digitaal overleg richting de persco maandag. Er worden dus geen versoepelingen per 14-1 verwacht
pi_202887271
Elke dag langer dan 'nodig' in lockdown is er 1 te veel. Voor de jeugd, de horeca, de sportscholen, en de normale mens die graag weer een beetje wil leven. Stug vasthouden aan 'ja we hebben nou eenmaal 14 januari gezegd' zou ik echt absurd vinden.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202887273
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik kan daar niets over terug vinden...
Dat kan, men zei het toch echt net tijdens het Journaal
pi_202887281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:56 schreef josja het volgende:
Elke dag langer dan 'nodig' in lockdown is er 1 te veel. Voor de jeugd, de horeca, de sportscholen, en de normale mens die graag weer een beetje wil leven. Stug vasthouden aan 'ja we hebben nou eenmaal 14 januari gezegd' zou ik echt absurd vinden.
14-1 blijft sowieso staan.
pi_202887288
Op https://nos.nl/artikel/24(...)ernooi-over-de-helft lees ik:

quote:
Het demissionaire kabinet praat weer over de coronasituatie in Nederland. Sommige bewindspersonen sluiten digitaal aan bij het overleg. Een aanpassing van de maatregelen wordt overigens niet verwacht.
Hier kan je meerdere kanten mee op. De hoop in mij is dat ze overleggen over de huidige situatie en of ze voor 14 januari nog iets moeten veranderen.

Zou het niet echt goed trekken als ze nu al besluiten om na 14 januari (tot begin februari?) de boel te laten zoals het nu is.
pi_202887294
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
14-1 blijft sowieso staan.
Had ook niet anders verwacht. Maar heb jij het over na de 14de? Dat die 4 weken dus ook weer langer worden gerekt? Godsallemachtig. Ben aan het googlen maar kan nog niks vinden.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:01:22 #137
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202887312
We varen nog steeds in de dichte omicron mist.

Over twee weken hebben we een veel beter beeld.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202887319
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:59 schreef xFriendx het volgende:
Op https://nos.nl/artikel/24(...)ernooi-over-de-helft lees ik:
[..]
Hier kan je meerdere kanten mee op. De hoop in mij is dat ze overleggen over de huidige situatie en of ze voor 14 januari nog iets moeten veranderen.

Zou het niet echt goed trekken als ze nu al besluiten om na 14 januari (tot begin februari?) de boel te laten zoals het nu is.
Lijkt me niet dat ze de huidige lockdown in zullen korten, dus dan zal het wel over de periode na 14 januari gaan. Een verlenging van 3 weken lijkt me reeël
pi_202887331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lijkt me niet dat ze de huidige lockdown in zullen korten, dus dan zal het wel over de periode na 14 januari gaan. Een verlenging van 3 weken lijkt me reeël
Het zou mij niks verbazen, maar om het reëel te noemen, nee.

Aan de andere kant hoop ik nog steeds dat we gewoon naar de 50k besmettingen gaan, ondanks de lockdown.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:05:49 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887341
quote:

[..]
Een verlenging reëel? Op basis waarvan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 december 2021 @ 08:06:18 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887344
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het zou mij niks verbazen, maar om het reëel te noemen, nee.

Aan de andere kant hoop ik nog steeds dat we gewoon naar de 50k besmettingen gaan, ondanks de lockdown.
Waarom hoop je dat??
pi_202887348
quote:

[..]
Dat valt te bezien. Als nergens in Europa een lockdown wordt ingesteld, dan wordt het na 14-1 wel lastig te verkopen.
pi_202887349
quote:

[..]
Lijkt mij ook niet dat ze de huidige inkorten en daar kan op zich nog wel mee leven, ook al vind ik het niet fijn.
Echter als je eigen modellen vooral een stijging laten zien op en kort na nieuwjaar, dan is nu er over babbelen en de tekst voor maandag al op papier zetten niet echt een handige. Sowieso kan je tot een week voor 14 januari wachten en eerst zien of de praktijk overeenkomt met de modellen, dan zit je ook weer een week na het nieuwjaar en kan je echt zien of die stijging heeft plaatsgevonden. Maar goed, misschien denk ik te simpel.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:07:57 #144
342627 tja77
pi_202887358
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Een stagnatie in de afname van het aantal besmettingen en opnames.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:08:27 #145
445514 DonDruiper
pi_202887360
quote:

[..]
Een verlenging van 3 weken lijkt me reeël
Op basis van wat.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202887369
Oh, dit gaat vast weer max uitgesmeerd worden met matig resultaat.
Gewoon doen waar we goed in zijn. Kutten.
Go hard or go home
pi_202887379
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:10 schreef Noek het volgende:
Vorig jaar was het mei voordat er weer iets kon. Daarvoor liepen we nog te kutten met winkelen op afspraak. En behalve kappers was alles dicht. Terrassen gingen pas eind april open.
pi_202887393
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Op basis van wat.
Op basis van “versoepelingen worden niet verwacht..”
  woensdag 29 december 2021 @ 08:15:27 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887401
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:07 schreef tja77 het volgende:

[..]
Een stagnatie in de afname van het aantal besmettingen en opnames.
Dat zou dan toch juist een verlenging van maatregelen totaal níet onderbouwen??
pi_202887421
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vorig jaar was het mei voordat er weer iets kon. Daarvoor liepen we nog te kutten met winkelen op afspraak. En behalve kappers was alles dicht. Terrassen gingen pas eind april open.
Terwijl de cijfers stagneerden bleeft alles gewoon dicht. Alles stond gewoon stil en het was echt wachten tot de zon doorbrak zodat NL weer gered was.
Misschien dat we nog lang en gezellig naar de buren kunnen.
Go hard or go home
  woensdag 29 december 2021 @ 08:17:17 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887424
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:10 schreef Noek het volgende:
Ik moet steeds meer aan de dementerende bejaarden waar ik vroeger mee werkte denken bij onze overheidsdiensten op hoog niveau

Die dementerenden hadden ook geen idee meer van wat of hoe maar deden altijd enorm hun best door vooral veel te smeren

Hard gewerkt, tevreden gevoel en alles onder de schijt
  woensdag 29 december 2021 @ 08:19:25 #152
445514 DonDruiper
pi_202887444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op basis van “versoepelingen worden niet verwacht..”
Nee dat snap ik, maar op wat voor basis besluit het kabinet dat.

Gewoon weer geen enkel perspectief geven? Nul? Mensen zijn al helemaal murw gebeukt.

En als je dan na 2, 3 weken binnen zitten een dagje naar België vlucht ben je zowat een crimineel.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202887445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]
Terwijl de cijfers stagneerden bleeft alles gewoon dicht. Alles stond gewoon stil en het was echt wachten tot de zon doorbrak zodat NL weer gered was.
Misschien dat we nog lang en gezellig naar de buren kunnen.
We hadden pech dat het zo’n kutweer was en heel koud. Begin juni zaten we nog met de kachel aan.

Tijdens de eerste lockdown, de “intelligente”, werd het al vrij snel warm en ging iedereen naar buiten. En de vibe in het land was beter. Nu heeft niemand meer zin om hier aan mee te werken.
pi_202887473
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:19 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
En als je dan na 2, 3 weken binnen zitten een dagje naar België vlucht ben je zowat een crimineel.
Ja, nog zoiets. Net als vorig jaar toen de winkels open waren op Black Friday, en het kabinet vervolgens #viesmad was dat mensen er ook naartoe gingen. Wat verwacht je dan verdomme :')
  woensdag 29 december 2021 @ 08:27:18 #155
342627 tja77
pi_202887516
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat zou dan toch juist een verlenging van maatregelen totaal níet onderbouwen??
Wat dan? Versoepelen terwijl er nog steeds meer dan 10k besmettingen zijn per dag?
pi_202887518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:41 schreef josja het volgende:

[..]
Jammer. Ik had goeie hoop dat men nu dacht hmmm beetje voor lul als enige in lockdown en half NL elders winkelen, eten en naar de kapper,
Dit land is momenteel één grote parodie.
pi_202887528
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat dan? Versoepelen terwijl er nog steeds meer dan 10k besmettingen zijn per dag?
Exact dit. En omikron is nu dominant geworden, ze zullen daar het effect van willen afwachten gedurende januari.
pi_202887533
quote:

[..]
Dus? Al zijn er 100.000 per dag, zolang die ziekenhuizen niet overstromen is er weinig aan de hand.

(mits je ook niet iedereen die besmet is tot quarantaine veroordeeld natuurlijk, anders zit half Nederland op hetzelfde moment thuis).
  woensdag 29 december 2021 @ 08:29:28 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887540
quote:

[..]
We boosteren als een malle momenteel en iedereen heeft zich kunnen laten vaccineren of kan zichzelf beschermen

Het, is, tijd ^O^
pi_202887553
quote:

[..]
Ja dus? Als je ziet hoe schouderophalend ze elders naar dit soort aantallen kijken is 10k een betekenisloos getal.
pi_202887554
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:29 schreef Molo het volgende:

[..]
We boosteren als een malle momenteel en iedereen heeft zich kunnen laten vaccineren of kan zichzelf beschermen

Het, is, tijd ^O^
Dan zal dr wel een verzwaring aankomen ben ik bang
  woensdag 29 december 2021 @ 08:30:50 #162
342627 tja77
pi_202887559
quote:

[..]

Het, is, tijd ^O^
Het, is, Nederland -O-
pi_202887565
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Exact dit. En omikron is nu dominant geworden, ze zullen daar het effect van willen afwachten gedurende januari.
Het gemak waarmee lockdowns en en hun verlenging worden verdedigd vind ik weer ronduit bizar, tsja..
We zitten als land zo extreem diep in de maatregelenbubbel dat ik me afvraag of we er ooit nog uitkomen. Ik gok van niet.
pi_202887577
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:31 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Het gemak waarmee lockdowns en en hun verlenging worden verdedigd vind ik weer ronduit bizar, tsja..
We zitten als land zo extreem diep in de maatregelenbubbel dat ik me afvraag of we er ooit nog uitkomen. Ik gok van niet.
Tja je moet wel hè. Het virus gedraagt zich hier wezenlijk anders dan over de grens.
pi_202887580
quote:

[..]
20K was ook geen probleem in oktober :7

Maar het gaat eigenlijk om de stijging van Omikron.
We komen op het kantelpunt waarbij de daling van Delta wordt ingehaald door de stijging van Omikron.
En dan afwachten welk effect dat heeft op de besmettingscijfers en vervolgens op de druk op de zorg...
pi_202887596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:34 schreef galantis het volgende:

[..]
Tja je moet wel hè. Het virus gedraagt zich hier wezenlijk anders dan over de grens.
Maar we moeten vooral niet met de trein naar België, de NS zegt foei!.

quote:
De NS raadt reizigers af om de trein naar België te pakken, tenzij het echt noodzakelijk is. De treinen zitten veel te vol en dus is het volgens het spoorbedrijf onmogelijk om voldoende afstand te houden. De oproep geldt tot zondagavond.

Gisteren zette de NS op de perrons medewerkers in om de passagiersstromen in goede banen te leiden. Eerder die dag kwam het 'enkele keren' voor dat passagiers op het station achter moesten blijven omdat een trein te vol zat.

Veel Nederlanders brengen dezer dagen een bezoekje aan de zuiderburen. Ze pakken een dagje uit, wat in ons land door de lockdown niet kan. Ook op de snelwegen is het steeds erg druk. De toestroom uit Nederland zorgt voor ergernis bij de Belgen.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:36:45 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202887609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:27 schreef galantis het volgende:

[..]
Dit land is momenteel één grote parodie.
niet helemaal mee eens, er is gewoon geanticipeerd op een grote omicron golf, zijn ze een keer vroeg met harde maatregelen is het ook niet goed.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:37:17 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:35 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Maar we moeten vooral niet met de trein naar België, de NS zegt foei!.
[..]
Het was ook echt absurd druk in de trein kan ik je zeggen

Dan helpt het trouwens ook niet als er treinen uitvallen, waarbij ze met de normale dienstregeling al maar één keer per uur zouden gaan :X
  woensdag 29 december 2021 @ 08:39:03 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887634
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
niet helemaal mee eens, er is gewoon geanticipeerd op een grote omicron golf, zijn ze een keer vroeg met harde maatregelen is het ook niet goed.
Deels helemaal mee eens hoor, al vind ik het soort maatregelen nog steeds niet passend

Maar blijf dan iig ook tussendoor checken en wijzig wanneer het kán. Het is één grote veranderende wereld momenteel, logisch, maar durf dan ook flexibel te zijn

Ah well, dovemansoren dit dat
pi_202887654
quote:

[..]
Daarna.
pi_202887662
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 07:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vandaag is er opnieuw digitaal overleg richting de persco maandag. Er worden dus geen versoepelingen per 14-1 verwacht
Gadver. Wanneer komt er eens de opstand. Dat we dit nog pikken met z’n allen.
pi_202887665
quote:

[..]
Daar is naar mijn mening ook niets mis mee, waar het mis gaat is dat ze lijken te weigeren bij te sturen op basis van nieuwe informatie.
pi_202887687
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:41 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Gadver. Wanneer komt er eens de opstand. Dat we dit nog pikken met z’n allen.
Niet want 99% probeert er gewoon het beste van te maken (gelukkig).
pi_202887711
Mag hopen dat ze dan in dat overleg meenemen hetgeen Gommers meedeelde:

https://www.bnr.nl/nieuws(...)kenhuis-dan-verwacht

quote:
Er worden veel minder mensen met omikron in het ziekenhuis verwacht dan eerder gedacht. IC-arts Diederik Gommers zegt in de nieuwe aflevering van de BNR-podcast Vraag het Gommers dat er nieuwe modellen zijn gepresenteerd tijdens de vergadering van het Outbreak Management Team (OMT). Die nieuwe cijfers zijn gebaseerd op de recente onderzoeken uit Zuid Afrika en Groot-Brittannië.
Neem aan dat diezelfde modellen ook aan bod komen tijdens dit nieuwe overleg?
pi_202887715
quote:

[..]
Nog nooit voorstander geweest van vroeg ingrijpen dus voel me niet aangesproken.
pi_202887717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:40 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Daarna.
Dat is vrij wonderlijk. Op zijn minst kan je terug naar het vorige pakket.
Friedman on Donahue
pi_202887725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar is naar mijn mening ook niets mis mee, waar het mis gaat is dat ze lijken te weigeren bij te sturen op basis van nieuwe informatie.
Welke nieuwe informatie?
Omikron is nog niet dominant hier, en in omliggende landen wachten ze nog op het effect op de zorg van Omikron.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:47:24 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202887750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Deels helemaal mee eens hoor, al vind ik het soort maatregelen nog steeds niet passend

Maar blijf dan iig ook tussendoor checken en wijzig wanneer het kán. Het is één grote veranderende wereld momenteel, logisch, maar durf dan ook flexibel te zijn

Ah well, dovemansoren dit dat
Dat is wat anders, ik ben voor de AYOR methode oftewel at your own risk, lockdowns vind ik ook niet in verhouding staan qua middel vs kwaal maar de regering blijkbaar niet en dat ze deze dan nu nog niet opheffen begrijp ik nog wel.
pi_202887759
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet want 99% probeert er gewoon het beste van te maken (gelukkig).
Mwah, de ene helft van de Nederlanders geeft sowieso niks om de maatregelen en negeert ze volkomen. En de andere helft is simpelweg te dom is om te begrijpen dat hun leven er heel veel slechter op is geworden en gaat worden en accepteert braaf alles wat de overheid zegt.
pi_202887762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:45 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Allemaal onzeker.
Friedman on Donahue
pi_202887771
Sneltest detecteert Omikron niet altijd. Kans is groot dat veel meer mensen Omikron hebben gehad. Ik voorspel dat het gewoon uitdooft zonder veel ziekenhuisopnames.
Amerikaanse waakhond: sneltests mogelijk onnauwkeuriger bij omikron
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-58282990
pi_202887782
quote:
9s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:48 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Mwah, de ene helft van de Nederlanders geeft sowieso niks om de maatregelen en negeert ze volkomen. En de andere helft is simpelweg te dom is om te begrijpen dat hun leven er heel veel slechter op is geworden en gaat worden en accepteert braaf alles wat de overheid zegt.
Hoe simpel om het alles in deze twee groepen te verdelen. Het is zoveel meer complex dan dat.
pi_202887799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe simpel om het alles in deze twee groepen te verdelen. Het is zoveel meer complex dan dat.
Natuurlijk is het een simplificering van de werkelijkheid en zijn er een heleboel subgroepen, maar het komt wel vrij dicht in de buurt van de werkelijkheid.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:50:58 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:45 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Yep yep
pi_202887805
’Virus komt minder diep in de longen’. Doemscenario’s omikron lijken uit te blijven, virologen zien positieve signalen in ziekenhuiscijfers
https://dvhn.nl/extra/%E2(...)ijfers-27367237.html

We komen er wel!
pi_202887811
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke nieuwe informatie?
Omikron is nog niet dominant hier, en in omliggende landen wachten ze nog op het effect op de zorg van Omikron.
Dat je minder ziekenhuisopnames hebt. Was al vrij duidelijk hoor.
Of willen als het positief lijkt opeens wel het naadje van de kous weten.
pi_202887819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:51 schreef galantis het volgende:

[..]
Bij de virusexperts is het 'eerst geloven, dan zien'.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:52:45 #188
342627 tja77
pi_202887822
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:51 schreef Mondkapje het volgende:
’Virus komt minder diep in de longen’. Doemscenario’s omikron lijken uit te blijven, virologen zien positieve signalen in ziekenhuiscijfers
https://dvhn.nl/extra/%E2(...)ijfers-27367237.html

We komen er wel!
Even volhouden nog!
De komende twee weken zijn cruciaal!
pi_202887832
Net een zelftest gedaan. Sinds gisteren wat last van m'n keel, spierpijn had ik al een dagje langer maar daar zocht ik niets achter. Vannacht echt duidelijke keelpijn gekregen, koppijn, nog meer spierpijn. :r
pi_202887835
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:52 schreef tja77 het volgende:

[..]
Even volhouden nog!
De komende twee weken zijn cruciaal!
Als ze er nog bij zeggen wélke twee weken want het is al heel lang twee weken.
pi_202887846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:53 schreef Oriente het volgende:
Net een zelftest gedaan. Sinds gisteren wat last van m'n keel, spierpijn had ik al een dagje langer maar daar zocht ik niets achter. Vannacht echt duidelijke keelpijn gekregen, koppijn, nog meer spierpijn. :r
En komt de rode lijn al naar voren?
Friedman on Donahue
pi_202887861
quote:

[..]

Typisch he. Zo lang mogelijk maatregelen rekken. Waarom? Iemand die het antwoord weet?
pi_202887862
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Kwartier is nu om dus ga nu kijken
pi_202887873
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:50 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Natuurlijk is het een simplificering van de werkelijkheid en zijn er een heleboel subgroepen, maar het komt wel vrij dicht in de buurt van de werkelijkheid.
Nee, het is vooral geschreven vanuit je eigen perceptie.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:56:36 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202887880
quote:

[..]
dat is gewoon niet waar, zoals altijd begint de verspreiding bij jongeren en duurt het wat tijd voor het bij de ouderen komt en dat is de groep die eventueel in het ziekenhuis komt en daar is nog steeds niet heel veel data over bekend
pi_202887885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:55 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Typisch he. Zo lang mogelijk maatregelen rekken. Waarom? Iemand die het antwoord weet?
Probleem van een lockdown is dat je het probleem vooruit duwt. Daardoor duurt het langer voor je kunt versoepelen.
pi_202887886
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Compleet blanco
  woensdag 29 december 2021 @ 08:57:12 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887888
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is wat anders, ik ben voor de AYOR methode oftewel at your own risk, lockdowns vind ik ook niet in verhouding staan qua middel vs kwaal maar de regering blijkbaar niet en dat ze deze dan nu nog niet opheffen begrijp ik nog wel.
Meer maatregelen en ingrijpen, zeker met die informatie toen, snap ik helemaal

Hoe er ingegrepen is, ondersteun ik totaal niet

Onderwijs en opvang weer zwaar de Sjaak, vind ik echt een gotspe.
Sporten vrijwel onmogelijk maken voor hele groepen, ondernemers weer het leven zuur maken, pffff

Maar goed, we gaan het zien.
pi_202887898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:57 schreef Oriente het volgende:

[..]
Compleet blanco
Mooi!
Friedman on Donahue
  woensdag 29 december 2021 @ 08:59:00 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887906
quote:

[..]
Compleet blanco
Dan is je test ongeldig meneer :D
pi_202887907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:50 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Als ik naar mijn omgeving kijk, zie ik het echt heel anders. Wat dus uiteraard veel zegt over mijn omgeving, maar tegelijkertijd dus ook over de jouwe en jouw versimpelde verdeling in twee groepen.

Misschien is het allemaal niet zo eenvoudig en zwart-wit?
pi_202887909
quote:

[..]
Compleet blanco
Alsnog beterschap!
pi_202887915
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Probleem van een lockdown is dat je het probleem vooruit duwt. Daardoor duurt het langer voor je kunt versoepelen.
Een lockdown is dan ook totaal geen oplossing voor wat voor probleem dan ook. Het enige nut van een lockdown is dat je er tijd mee wint om daadwerkelijke oplossing te bedenken en uit te voeren. Alleen lijken ze dat niet helemaal te begrijpen in Den Haag, want daar zien ze lockdowns als maatregel op zich om corona te bestrijden.
pi_202887917
quote:

[..]
Op dit moment zien we een daling van Delta, met afname in het ziekenhuis, en daaronder een stijging van Omikron, die pas bij een hogere piek dan Delta de zorg overbelast.
De vraag is nu in hoeverre Omikron zal door blijven stijgen.
pi_202887921
quote:

[..]
Compleet blanco
Nog een keer roeren in je neus dus.
pi_202887924
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wil.
Friedman on Donahue
pi_202887950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Alsnog beterschap!
Maar dat zegt dus niks want zelfstests zijn niet betrouwbaar bij Omikron.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:02:46 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887954
Ik zie een dubbele rode lijn
De gordijnen blijven gesloten voor mij
De komende dagen alleen maar Thuisbezorgd
Want ik mag nergens meer heen

Ik voel het snot al lopen
Ik had meer zakdoeken moeten kopen
Gelukkig kan ik nog ruiken
Maar het snot is ook wel kut
pi_202887956
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan is je test ongeldig meneer :D
Oh ik bedoelde de T lijn natuurlijk :@ die C was wel goed
pi_202887958
quote:

[..]

Het, is, tijd ^O^
Tijd om de zorg nog verder te belasten, klinkt als een goed plan.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:03:50 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:02 schreef Oriente het volgende:

[..]
Oh ik bedoelde de T lijn natuurlijk :@ die C was wel goed
_O-
pi_202887967
Omikron komt minder diep in de longen, dat weet men toch al een tijdje?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211228_97464507
pi_202887969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:55 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Tja met het invoeren van een lockdown bij een bepaald aantal besmettingen geef je in feite aan dat je die situatie niet accepteert. Wat alle kan-niet kaarten in de tijd daarna zogenaamd rechtvaardigt.
pi_202887982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:03 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja maar de zorg!
/einde discussie

Misschien eens verder kijken dan alleen de zorg. Want een lockdown is verder totaal niet belastend of desastreus voor zo'n beetje alle andere sectoren in Nederland, ofzo.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:05:37 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202887983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Een lockdown is dan ook totaal geen oplossing voor wat voor probleem dan ook. Het enige nut van een lockdown is dat je er tijd mee wint om daadwerkelijke oplossing te bedenken en uit te voeren. Alleen lijken ze dat niet helemaal te begrijpen in Den Haag, want daar zien ze lockdowns als maatregel op zich om corona te bestrijden.
tijd is net wat ze nodig hadden, een groot aantal besmettingen op komst, boosters die nog gegeven moesten worden dus je bent het eigenlijk wel eens
  woensdag 29 december 2021 @ 09:05:48 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202887984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:03 schreef Questular het volgende:

[..]
Als je leven definieert als 'de zorg belasten' wel ja

Maatwerk in maatregelen, maatwerk in in informatievoorziening, maatwerk in alles is nodig

Ik doe alles om niet 'de zorg te belasten' dus lazer verder maar een eind op met maatregelen ondertussen. Leven gaat door en dat kan prima
pi_202887985
quote:
9s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:48 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Te dom om te begrijpen... op dit moment kom jij vooral nogal dom over met deze opmerking.
pi_202887989
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202887991
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:02 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Alsnog in karentenne!
Friedman on Donahue
pi_202887992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:02 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Uit je eigen bron, zelftests zijn _mogelijk_ onnauwkeuriger bij Omikrom. Dat is heel wat anders dan dat al ze onbetrouwbaar zijn. We weten nog niet of dat zo is en als dat wel zo is hoeveel procent meer onbetrouwbaar ze zijn. Want ook bij vorige varianten kwam valse negatieve tests, vooral zonder klachten, geregeld voor.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:06:26 #221
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_202887994
Al 2466 delen. Geef het op jongens we komen er niet uit.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_202887997
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:05 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ja maar de zorg!
/einde discussie

Misschien eens verder kijken dan alleen de zorg. Want een lockdown is verder totaal niet belastend of desastreus voor zo'n beetje alle sectoren in Nederland, ofzo.
Mooi einde discussie ^O^
pi_202888008
Ik wil terug naar de tijd dat het OMT mondkapjes niet nodig vond terwijl de hele wereld al met mondkapjes liep. Dat was het andere uiterste maar dit andere uiterste is net zo erg. Nu zitten wij als enige ter wereld in een harde lockdown.
pi_202888010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
En met een virus waarbij steriliserende immuniteit relatief snel afneemt kan het ook nog wel eens averechts werken. Dan is besmettingen omlaag brengen extreem kortetermijn denken.
pi_202888012
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke nieuwe informatie?
Toen deze maatregelen genomen werden was er nog niets bekend over het milder zijn van Omikron. Er werd uitgegaan van een veel hogere R met hetzelfde ziektebeeld.

Toen daar afgelopen keer naar gevraagd werd was ‘t antwoord dat huisartsen en verpleeghuizen het ook heel druk hebben. Dat was geen onderdeel van de initiële motivatie, dus lijkt het of er gezocht wordt naar een reden het in stand te houden. Vandaar weigeren bij te sturen op basis van nieuwe informatie.
pi_202888023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:07 schreef galantis het volgende:

[..]
En met een virus waarbij steriliserende immuniteit relatief snel afneemt kan het ook nog wel eens averechts werken. Dan is besmettingen omlaag brengen extreem kortetermijn denken.
Het OMT en kabinet dat doet aan kortetermijndenken, dat verwacht je toch niet zeg.
Verder eens dat een lockdown ook puur qua verspreiding van het virus misschien wel maar kwaad dan goed doet.
pi_202888025
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:06 schreef Houniet het volgende:
Al 2466 delen. Geef het op jongens we komen er niet uit.
Peter Jan Rens vibes.
Friedman on Donahue
pi_202888034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:26 schreef zalkc het volgende:

[..]
Of je kon van hot naar her schooien als invaller om zwangeren en ziek, zwak en misselijke leraren te vervangen. Een vaste aanstelling heeft er in ieder geval minstens een decennium lang niet in gezeten in het (basis)onderwijs.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:14:17 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888083
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:09 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Het OMT en kabinet dat doet aan kortetermijndenken, dat verwacht je toch niet zeg.
Verder eens dat een lockdown ook puur qua verspreiding van het virus misschien wel maar kwaad dan goed doet.
ja want omicron is op 14 januari verdwenen natuurlijk
pi_202888103
Een virus hou je niet tegen met het halfbakken soort maatregelen wat hier in het westen genomen wordt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202888131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]
ja want omicron is op 14 januari verdwenen natuurlijk
Dat zegt niemand.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:18:31 #232
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202888135
Ik ben er vrij zeker van dat vDissel had gezegd te versoepelen als Omikron milder bleek maar goed, dat zullen ze wel de prullenbak in gooien.
Makkelijk eerste
pi_202888172
Ondertussen in VK:

Ministers have been urged to cut the Covid isolation period from seven to five days with experts warning that NHS staff shortages pose a bigger threat than rising patient numbers.

The Health Secretary has already reduced quarantine from 10 to seven days in England while in the US it has been cut from 10 days to five for people who are asymptomatic and can wear a mask around people for another five days.
https://www.dailymail.co.(...)rs-experts-warn.html

Bij ons nog wel even tien dagen vrees ik. We kijken wel naar Engeland maar doen het tegenovergestelde.
pi_202888178
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat vDissel had gezegd te versoepelen als Omikron milder bleek maar goed, dat zullen ze wel de prullenbak in gooien.
Of er is nog niet afdoende gebleken dat het inderdaad dusdanig milder verloopt dat de ziekenhuizen niet alsnog een te hoge instroom krijgen.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:21:17 #235
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888183
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dat zegt niemand.
zo'n lockdown remt tijdelijk de verspreiding, intussen wordt er geboosterd en zijn de zwakkeren beter beschermd en kan je de touwtjes weer laten vieren.

Nogmaals ik vind het een paardenmiddel maar stellen dat die lockdown meer kwaad dan goed doet voor de verspreiding slaat nergens op.
pi_202888192
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:15 schreef vosss het volgende:
Een virus hou je niet tegen met het halfbakken soort maatregelen wat hier in het westen genomen wordt.
Toch bijzonder dat het te zwaar en halfbakken tegelijkertijd kan zijn.
pi_202888198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toen deze maatregelen genomen werden was er nog niets bekend over het milder zijn van Omikron. Er werd uitgegaan van een veel hogere R met hetzelfde ziektebeeld.

Toen daar afgelopen keer naar gevraagd werd was ‘t antwoord dat huisartsen en verpleeghuizen het ook heel druk hebben. Dat was geen onderdeel van de initiële motivatie, dus lijkt het of er gezocht wordt naar een reden het in stand te houden. Vandaar weigeren bij te sturen op basis van nieuwe informatie.
Ik meende dat ze met meerdere modellen hebben gekeken, en dat ook de meest positieve, die uitgaat van veel minder gevallen van ernstige Covid, een overbelasting van de zorg voorspelden...
  woensdag 29 december 2021 @ 09:22:37 #238
3778 popje
pi_202888206
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit gaat zekers te weten niet over een verlenging na 14 ja, dat is veels te vroeg. Dit gaat over scholen open per 10-01.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:23:06 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202888222
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:20 schreef Mondkapje het volgende:
Ondertussen in VK:

Ministers have been urged to cut the Covid isolation period from seven to five days with experts warning that NHS staff shortages pose a bigger threat than rising patient numbers.

The Health Secretary has already reduced quarantine from 10 to seven days in England while in the US it has been cut from 10 days to five for people who are asymptomatic and can wear a mask around people for another five days.

Bij ons nog wel even tien dagen vrees ik. We kijken wel naar Engeland maar doen het tegenovergestelde.
Wij mogen op dag 5 al testen toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202888229
quote:

[..]

Toen was uit Zuid-Afrika gewoon al bekend dat het stukken milder zou zijn.

Dat gelul over dat de bevolking daar grotendeels jong is en daarom niet te vergelijken was, dat was nogal een non-argument.

Men kon, en kan, Omikron gewoon vergelijken met eerdere Delta-golven in Zuid-Afrika en dan zijn daar gewoon conclusies uit te trekken. Namelijk dat Omikron veel milder is en zeker voor de jongere bevolking.
vosss is de naam,
  woensdag 29 december 2021 @ 09:23:28 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888232
quote:
Ondertussen in VK:

ik las wel dat de wetenschappers in de VS dat onverantwoord vinden, deze verkorting is puur economisch vanwege teveel ziekmeldingen
pi_202888233
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Waarom hoop je dat??
Om de standaard lockdown reactie te doorbreken, iets anders is in de ogen van het kabinet toch niet mogelijk. Laat alles dan maar overlopen.
pi_202888246
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik meende dat ze met meerdere modellen hebben gekeken, en dat ook de meest positieve, die uitgaat van veel minder gevallen van ernstige Covid, een overbelasting van de zorg voorspelden...
Volgens Wallinga konden op basis van het onderzoek van het Imperial College alle cijfers in de modellen door 2 gedeeld worden, lijkt me dan niet dat ze daar rekening mee gehouden hebben.
pi_202888250
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik las wel dat de wetenschappers in de VS dat onverantwoord vinden, deze verkorting is puur economisch vanwege teveel ziekmeldingen
Het zijn allemaal gewoon maar meningen. Wetenschappers zitten er heel vaak naast, dat vergeet men wel eens. Het gaat erom: regeer je vanuit angst, of regeer je vanuit data en vanuit gezond verstand. Angst is een slechte raadgever maar dat lijkt opeens iedereen naast zich neer te leggen.
pi_202888256
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:22 schreef popje het volgende:

[..]
Dit gaat zekers te weten niet over een verlenging na 14 ja, dat is veels te vroeg. Dit gaat over scholen open per 10-01.
Dit lees ik nu ook inderdaad na wat googlen.

quote:
Op maandag 3 januari buigt het kabinet zich opnieuw over de maatregelen voor het onderwijs. Vooralsnog zijn de scholen tot zeker 9 januari gesloten. De lockdown blijft tot in ieder geval 14 januari van kracht.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-december-2-a4072027
  woensdag 29 december 2021 @ 09:24:59 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202888258
quote:
...
Gelukkig doen we ook niet hetzelfde. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202888260
quote:

[..]

De coronacrisis toont vooral het failliet van het zo bewierookte neoliberale sloopsysteem aan waarbij arbeid niets oplevert en parasiteren op andermans arbeid juist heel erg veel. Als arbeid in bijv. de zorg of het onderwijs, maar bijv. ook in de techniek maar heel weinig oplevert zou je als gewone burger nogal gek zijn als je daarmee in je levensonderhoud zou willen voorzien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202888272
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:15 schreef vosss het volgende:
Je hebt gelijk. We hebben een vaccinatieverplichting en zwaardere lockdown nodig toch?
  woensdag 29 december 2021 @ 09:27:24 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888289
quote:
Briljant weird idd dit
pi_202888322
„Dit is doorgeschoten hysterie, met een eenzijdige focus op alles wat door de lucht vliegt. Met zijn allen in de trein of auto naar Antwerpen om te winkelen vinden we prima, maar geteste en gevaccineerde reizigers uit de VS moeten in quarantaine in Nederland. Het RIVM beseft niet dat er ook nog een wereld naast corona is”, zegt voorman Marnix Fruitema van luchtvaartkoepel Barin in een reactie.
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-reizigers-uit-vs

Amerikanen zijn eng.
pi_202888324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Om de standaard lockdown reactie te doorbreken, iets anders is in de ogen van het kabinet toch niet mogelijk. Laat alles dan maar overlopen.
Zou wat wezen als dat hier zou gebeuren en juist niet in de kan-wel landen.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:30:02 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888327
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het zijn allemaal gewoon maar meningen. Wetenschappers zitten er heel vaak naast, dat vergeet men wel eens. Het gaat erom: regeer je vanuit angst, of regeer je vanuit data.
ja maar je moet dus wel uitkijken naar welke mening in je straatje past, als je van 10 dagen met testen op de laatste dag gaat naar 5 dagen zonder testen op de laatste dag dan klopt er iets niet medisch gezien en is het gewoon een economische maatregel, verder niks mee maar dan moet je dat als regering gewoon zeggen. Heeft 0 met data noch angst te maken.
pi_202888348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. We hebben een vaccinatieverplichting en zwaardere lockdown nodig toch?
Nee. We moeten dat virus gewoon accepteren. Van leven ga je dood. Soms aan een ongeluk. Soms aan kanker. Soms aan een hartaanval en soms aan een virus.

Het wordt tijd dat we dat gewoon accepteren. :)
vosss is de naam,
  woensdag 29 december 2021 @ 09:31:44 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch bijzonder dat het te zwaar en halfbakken tegelijkertijd kan zijn.
Hoezo bijzonder?
  woensdag 29 december 2021 @ 09:32:33 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888374
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:22 schreef popje het volgende:

[..]
Beter wel ja. Idioterie dat die dicht gingen
  woensdag 29 december 2021 @ 09:33:53 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Lekker helpend en constructief wel ja
  woensdag 29 december 2021 @ 09:37:05 #257
3778 popje
pi_202888462
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Lekker helpend en constructief wel ja
Heb je corona? Las net je post
pi_202888463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Heeft hij ook absoluut gezegd. Hij zei letterlijk: ''dan komen we direct bij u terug''
pi_202888464
quote:
Ja maar de Amerikaanse versie van Omikron is heeeeeel erg anders dan de Europese versie. Daarom kun je wel gewoon naar Belgie rijden maar als je getest + gevaccineerd bent en het vliegtuig uitstapt moet je in quarantaine.

Dit zijn precies de regeltjes waardoor ik ga hopen dat alles compleet overlopen wordt hier, kom maar op.
pi_202888471
twitter

Besmetting en Ziekenhuiscijfers dalen prima in Zuid-Afrika.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:38:41 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202888487
quote:
NS: reis liever niet naar België, het is te druk in de treinen

De NS raadt reizigers dringend af om met de trein naar België af te reizen, tenzij dit echt noodzakelijk is. Veel Nederlanders reizen momenteel af naar het zuiden om een dagje uit te kunnen, aangezien Nederland in een lockdown zit en België niet. Daardoor is het volgens de NS zo druk in de trein dat het onmogelijk is om voldoende afstand te houden. De oproep geldt tot komende zondagavond.

Gisteren was het ook al druk in de treinen naar het zuiden. De NS zette extra medewerkers op de perrons in om de reizigersstromen in goede banen te leiden. Ook moesten enkele keren mensen achterblijven omdat ze niet meer in de trein pasten. Ook op de snelwegen richting België is het de laatste dagen een stuk drukker dan normaal en staan er meerdere files.
Gelukkig ook slechts een advies :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202888490
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Heeft hij ook absoluut gezegd. Hij zei letterlijk: ''dan komen we direct bij u terug''
Hij heeft er vast niet bij gezegd hoeveel minder dat dan moet zijn dus dat is dan de escape route. Kan je nog steeds alle kanten mee op.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_202888494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
zo'n lockdown remt tijdelijk de verspreiding, intussen wordt er geboosterd en zijn de zwakkeren beter beschermd en kan je de touwtjes weer laten vieren.

Nogmaals ik vind het een paardenmiddel maar stellen dat die lockdown meer kwaad dan goed doet voor de verspreiding slaat nergens op.
Klinkt allemaal prachtig, ware het niet dat er nog een reservoir van niet gevaccineerden is, wat gewoon blijft bestaan. Ook nadat alle boostertjes zijn gezet.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 09:39:06 #264
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202888500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ja maar de Amerikaanse versie van Omikron is heeeeeel erg anders dan de Europese versie. Daarom kun je wel gewoon naar Belgie rijden maar als je getest + gevaccineerd bent en het vliegtuig uitstapt moet je in quarantaine.

Dit zijn precies de regeltjes waardoor ik ga hopen dat alles compleet overlopen wordt hier, kom maar op.
Amerikaanse Omikron ga je schijnbaar opeens heel veel fast food van eten en krijg je een oncontroleerbare drang om wapens te verzamelen.

Dat willen ze hier in Europa natuurlijk voorkomen.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:39:12 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef popje het volgende:

[..]
Heb je corona? Las net je post
Nee was grapje nav die test van een user hier :P
Vrij naar Andre Hazes 'Het Rode Licht'

Of wel, want afgelopen dagen veel in drukte gezeten, waaronder de trein naar Gent.
Merk het vanzelf, worth it iig.
Gevaccineerd en jonge godin en alles dus zal wel goed komen
pi_202888512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:38 schreef pullup het volgende:

[..]
Hij heeft er vast niet bij gezegd hoeveel minder dat dan moet zijn dus dat is dan de escape route. Kan je nog steeds alle kanten mee op.
Nope, dat niet.
pi_202888538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Deze redenatie vind ik nogal krom.

Naar Belgie rijden is iets wat nogal moeilijk tegen te houden is. Er wordt wel opgeroepen het niet te doen, maar men doet het toch, omdat het kan. Met reizigers per vliegtuig ligt dat heel anders.

Waarmee ik verder geen oordeel wil uitspreken over het een of het ander, maar er is gewoon wat mij betreft geen link wat betreft regeltjes.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:41:41 #268
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202888544
quote:

[..]

Hoe ga je op basis van die nieuwe informatie bijsturen? De laatste schattingen voor R die ik gezien heb waren: delta variant : 0.7, omicron: >2. Dan zou ik minstens nog even afwachten, want als die R niet daalt kom je in problemen. Ook al is omicron milder, als het aantal besmettingen elke 2 a 3 dagen verdubbelt zal je toch in problemen komen.
are we infinite or am I alone
pi_202888548
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee. We moeten dat virus gewoon accepteren. Van leven ga je dood. Soms aan een ongeluk. Soms aan kanker. Soms aan een hartaanval en soms aan een virus.

Klinkt lekker simpel.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:42:14 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Klinkt allemaal prachtig, ware het niet dat er nog een reservoir van niet gevaccineerden is, wat gewoon blijft bestaan. Ook nadat alle boostertjes zijn gezet.
zeker, misschien hebben ze geluk dat het meevalt
  woensdag 29 december 2021 @ 09:43:03 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888573
  woensdag 29 december 2021 @ 09:44:20 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Naar Belgie rijden is iets wat nogal moeilijk tegen te houden is. Er wordt wel opgeroepen het niet te doen, maar men doet het toch, omdat het kan. Met reizigers per vliegtuig ligt dat heel anders.

Waarmee ik verder geen oordeel wil uitspreken over het een of het ander, maar er is gewoon wat mij betreft geen link wat betreft regeltjes.
Neen
pi_202888657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, nog zoiets. Net als vorig jaar toen de winkels open waren op Black Friday, en het kabinet vervolgens #viesmad was dat mensen er ook naartoe gingen. Wat verwacht je dan verdomme :')
Of Kooimans met haar passief agressieve "zucht" tweet als reactie op een nieuwsartikel waarin te lezen was dat Nederlanders ondanks de kerona graag naar het buitenland op vakantie willen. Dat haar eigen collega Osterhaus vrijwel dagelijks Duits/Nederlandse grens oversteekt om in talkshows te schnabbelen, daar hoor je mevrouw niet over. Om nog maar te zwijgen over het feit dat diezelfde Ab doodleuk naar New York vloog om daar een gala bij te wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 29-12-2021 09:49:14 ]
  woensdag 29 december 2021 @ 09:48:08 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202888676
quote:
Ondertussen in VK:

quote:
The number of Covid patients in London hospitals has increased by almost 50 per cent within a week, with admissions on the rise across all but one region of England, new figures show.
https://www.independent.c(...)latest-b1982851.html
pi_202888681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze maatregel laat precies de volledige willekeur van regeltjes zien. Wat voegt dit toe? Waarom uit het vliegtuig wel in quarantaine en met de auto niet?

Voer het dan ook in voor Belgie, paar keer controleren aan de grensovergangen en 90% gaat niet meer naar Belgie.
pi_202888693
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:41 schreef Questular het volgende:

[..]
Klinkt lekker simpel.
Is het ook. Omicron is naar grote waarschijnlijkheid vergelijkbaar met een griep. Dan betekend het dus dat we weer terug kunnen gaan naar het leven van 2019 :)
  woensdag 29 december 2021 @ 09:49:56 #277
3778 popje
pi_202888710
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee was grapje nav die test van een user hier :P
Vrij naar Andre Hazes 'Het Rode Licht'

Of wel, want afgelopen dagen veel in drukte gezeten, waaronder de trein naar Gent.
Merk het vanzelf, worth it iig.
Gevaccineerd en jonge godin en alles dus zal wel goed komen
Ik zit morgen in de trein naar België 😄
  woensdag 29 december 2021 @ 09:50:19 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202888716
Overigens ga ik over een kleine anderhalve maand een weekend naar Servie, dat is inmiddels een hoogrisicogebied blijkbaar. Moet je dat sneltestje bij terugkomst dan op Schiphol of in Servie doen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 december 2021 @ 09:50:46 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202888718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Is het ook. Omicron is naar grote waarschijnlijkheid vergelijkbaar met een griep. Dan betekend het dus dat we weer terug kunnen gaan naar het leven van 2019 :)
Hopen dat onze beleidsmakers dat ook inzien in niet blijven hangen in het “voorkomen van doden ten koste van alles”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202888728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:50 schreef Caland het volgende:
Overigens ga ik over een kleine anderhalve maand een weekend naar Servie, dat is inmiddels een hoogrisicogebied blijkbaar. Moet je dat sneltestje bij terugkomst dan op Schiphol of in Servie doen?
Net als voor onze Amerikaanse vrienden, gewoon 10 dagen in quarantaine ^O^
pi_202888732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Deze maatregel laat precies de volledige willekeur van regeltjes zien. Wat voegt dit toe? Waarom uit het vliegtuig wel in quarantaine en met de auto niet?

Voer het dan ook in voor Belgie, paar keer controleren aan de grensovergangen en 90% gaat niet meer naar Belgie.
Omdat het met het vliegtuig gemakkelijker te handhaven is. Hoeveel grensovergangen zijn er met Belgie? Nog daargelaten dat er vanwege Schengen toch vrij verkeer mogelijk moet zijn?

Dat maakt wat mij betreft de regels niet willekeurig, maar al dan niet praktisch uitvoerbaar.
pi_202888750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hopen dat onze beleidsmakers dat ook inzien in niet blijven hangen in het “voorkomen van doden ten koste van alles”
Doen ze dat dan?
  woensdag 29 december 2021 @ 09:52:40 #283
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202888755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Net als voor onze Amerikaanse vrienden, gewoon 10 dagen in quarantaine ^O^
Ja, dat gaat hem sowieso niet worden bij geen klachten natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 december 2021 @ 09:52:43 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_202888757
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:31 schreef vosss het volgende:

[..]

hoe zie je dit in de praktijk dan voor je? Dat stikkende mensen met een saturate van 80% met een morfinepompje huiswaarts gezonden worden of..?
pi_202888763
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:52 schreef Aventura het volgende:

[..]
hoe zie je dit in de praktijk dan voor je? Dat stikkende mensen met een saturate van 80% met een morfinepompje huiswaarts gezonden worden of..?
Als ze geluk hebben.
pi_202888776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat het met het vliegtuig gemakkelijker te handhaven is. Hoeveel grensovergangen zijn er met Belgie? Nog daargelaten dat er vanwege Schengen toch vrij verkeer mogelijk moet zijn?

Dat maakt wat mij betreft de regels niet willekeurig, maar al dan niet praktisch uitvoerbaar.
Ik denk dat als je een paar keer gaat controleren de meeste mensen het wel uit hun hoofd laten. Uiteraard gaan er mensen toch nog gewoon naar Belgie, maar het gros niet.

Maar nogmaals, wat voegt een quarantaine toe voor passagiers uit Amerika als deze passagiers al gevaccineerd en getest moeten zijn?
  woensdag 29 december 2021 @ 09:54:29 #287
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202888781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vlieg je naar Brussel, pak je de trein idd. Als je wat in Amsterdam moet doen en niet in quarantaine wil zijn er legio opties.

Enige effect is dat je de passagiersstromen verschuiven. Ten koste van bijvoorbeeld KLM en Schiphol (al hebben die het vooral van overstappers natuurlijk).

Maarja, “je moet wat hè”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 december 2021 @ 09:56:33 #288
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202888814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Een griep die bijna iedereen gaat krijgen. Tiojdens een normaal griepseizoen raakt minder dan 10% van de bevolking besmet.
pi_202888817
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Vlieg je naar Brussel, pak je de trein idd. Als je wat in Amsterdam moet doen en niet in quarantaine wil zijn er legio opties.

Enige effect is dat je de passagiersstromen verschuiven. Ten koste van bijvoorbeeld KLM en Schiphol (al hebben die het vooral van overstappers natuurlijk).

Maarja, “je moet wat hè”
Dit ja, het is typisch een maatregel die niks extra's biedt, behalve meer ongemakken voor passagiers en problemen voor KLM.
pi_202888820
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat als je een paar keer gaat controleren de meeste mensen het wel uit hun hoofd laten. Uiteraard gaan er mensen toch nog gewoon naar Belgie, maar het gros niet.

Maar nogmaals, wat voegt een quarantaine toe voor passagiers uit Amerika als deze passagiers al gevaccineerd en getest moeten zijn?
Op zichzelf denk ik niet per se dat een quarantaine voor deze passagiers iets toevoegt. Maar dat heeft niets te maken met willekeur van regeltjes en het al dan niet naar Belgie gaan van andere mensen.

Misschien zouden wel meer mensen het uit hun hoofd laten als er beter gecontroleerd wordt. Ik snap dan persoonlijk niet zo waarom daar dan handhaving en controle op gezet zou moeten worden en mensen niet zelf kunnen beslissen om niet te gaan als er opgeroepen wordt het niet te doen, zowel door NL als BE.
pi_202888839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op zichzelf denk ik niet per se dat een quarantaine voor deze passagiers iets toevoegt. Maar dat heeft niets te maken met willekeur van regeltjes en het al dan niet naar Belgie gaan van andere mensen.

Misschien zouden wel meer mensen het uit hun hoofd laten als er beter gecontroleerd wordt. Ik snap dan persoonlijk niet zo waarom daar dan handhaving en controle op gezet zou moeten worden en mensen niet zelf kunnen beslissen om niet te gaan als er opgeroepen wordt het niet te doen, zowel door NL als BE.
Omdat er meer is in het leven dan thuiszitten ^O^
  woensdag 29 december 2021 @ 09:58:36 #292
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202888854
Snap sowieso dat gezeur om Belgie niet zo, die mensen zijn voor het overgrote deel volledig gevaccineerd en soms zelfs geboosterd. Je krijgt juist deze mensen na twee jaar aan maatregelen gewoon niet meer opgehokt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 29 december 2021 @ 09:59:15 #293
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202888861
twitter

Weinig subtiel :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202888871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:58 schreef Caland het volgende:
Snap sowieso dat gezeur om Belgie niet zo, die mensen zijn voor het overgrote deel volledig gevaccineerd en soms zelfs geboosterd. Je krijgt juist deze mensen na twee jaar aan maatregelen gewoon niet meer opgehokt.
Omdat Nederland collectief aan het zeiken was toen de Belgen allemaal onze kant op kwamen gok ik.
pi_202888874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:58 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Omdat er meer is in het leven dan thuiszitten ^O^
Zeker.
Jij wil controle en handhaving om te zorgen dat mensen niet naar BE gaan. Ik niet, overigens. Men doet maar. Ik trek mijn eigen plan wel.
pi_202888903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, dat gaat hem sowieso niet worden bij geen klachten natuurlijk.
https://www.government.nl(...)mandatory-quarantine

Volgens mij ook niet nodig. En anders kun je toch zeggen dat je in Kroatie bent geweest en minder dan 12 uur op het vliegveld in Servie bent geweest?
pi_202888906
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker.
Jij wil controle en handhaving om te zorgen dat mensen niet naar BE gaan. Ik niet, overigens. Men doet maar. Ik trek mijn eigen plan wel.
Nee, dat wil ik helemaal niet, laat die mensen lekker naar Belgie gaan als ze willen. En laat gevaccineerde en geteste passagiers uit Amerika gewoon toe zonder quarantaine.
  woensdag 29 december 2021 @ 10:01:51 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202888919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:59 schreef Questular het volgende:

[..]
Omdat Nederland collectief aan het zeiken was toen de Belgen allemaal onze kant op kwamen gok ik.
Ook nooit zo begrepen. Ik was een paar weken terug in Keulen waar in het restaurant Nederlands de voertaal was. Zag veel mensen in deze regio naar de kerstmarkt in Dusseldorf gaan. Gelukkig hebben die wat minder aandachtsgeile burgemeesters die menen daar alarm over te moeten slaan.

Laat lekker gaan joh.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 december 2021 @ 10:04:23 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202888956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:59 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Weinig subtiel :P
Stukje public shaming, niks mis mee :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 december 2021 @ 10:04:33 #300
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202888958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
https://www.government.nl(...)mandatory-quarantine

Volgens mij ook niet nodig. En anders kun je toch zeggen dat je in Kroatie bent geweest en minder dan 12 uur op het vliegveld in Servie bent geweest?
https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/

Ik haalde uit deze site dat ik voor de terugreis uit Servie een PCR-test nodig heb ook al ben ik volledig gevaccineerd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')