abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:37:33 #1
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202884105

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202884157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:36 schreef Jor_Dii het volgende: [..]
Wat is je punt? Andere sectoren die al 1,5 jaar getroffen worden door sluitingen zorgen ook niet voor 20% van de opnames
Mijn punt is dat het feit dat 20% van de besmettingen onder jongeren net zo relevant, of eigenlijk net zo irrelevant is als dat een zij voor een superklein deel van de opnames zorgen.
I'll give you something to do
pi_202884159
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Pertinente onzin maar voel je vooral vrij dat zo te denken.
:')

Jij vindt oprecht dat de media vanaf het begin van deze crisis op een integere en verantwoordelijke manier over corona bericht?
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:41:21 #4
3778 popje
pi_202884193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:39 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Jij vindt oprecht dat de media vanaf het begin van deze crisis op een integere en verantwoordelijke manier over corona bericht?
Ja joh, de media heeft er geen enkel belang bij om extra clicks te genereren door wat smeuige koppen of uitspraken te ontlokken.
pi_202884226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:39 schreef galantis het volgende:

[..]
Mijn punt is dat het feit dat 20% van de besmettingen onder jongeren net zo relevant, of eigenlijk net zo irrelevant is als dat een zij voor een superklein deel van de opnames zorgen.
Zou kunnen. Desondanks legitimeert het wat mij betreft wel de optie om scholen te sluiten vanuit het oogpunt van de pandemie (waarmee ik dus niet ontken dat het wel degelijk schadelijk kan zijn voor een deel van de leerlingen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202884244
quote:

[..]

Meer spreekbuis van het kabinet toch heel erg? Dat staat me wel het meest tegen. Had ze scherper verwacht ipv zo extreem zwak en gekleurd.
En natuurlijk een hoop angst zaaien en lekker clickbait geld binnen harken.:d
pi_202884245
quote:

[..]

Ongetwijfeld niet alle media. En er zullen best twijfelachtige dingen zijn gebeurd, maar ‘de media’ is veel te groot en verschillend om ze als een groep weg te zetten als fout.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:43:29 #8
3778 popje
pi_202884251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou kunnen. Desondanks legitimeert het wat mij betreft wel de optie om scholen te sluiten vanuit het oogpunt van de pandemie (waarmee ik dus niet ontken dat het wel degelijk schadelijk kan zijn voor een deel van de leerlingen).
Het is niet de eerste keer dat de scholen gesloten worden. En als het bij die ene week zou blijven, soit. Maar dat er nu alweer gesproken wordt over na de kerstvakantie dicht blijven...
pi_202884283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:41 schreef popje het volgende:

[..]
Ja joh, de media heeft er geen enkel belang bij om extra clicks te genereren door wat smeuige koppen of uitspraken te ontlokken.
Nu is het VK het al wat langer gewend, maar als je ergens ronkende voorpagina's hebt dan is het wel daar. Waarom reageert de regering er daar anders op?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:44:27 #10
3778 popje
pi_202884285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongetwijfeld niet alle media. En er zullen best twijfelachtige dingen zijn gebeurd, maar ‘de media’ is veel te groot en verschillend om ze als een groep weg te zetten als fout.
Nee het moet natuurlijk weer genuanceerd worden, want het kan nooit gaan over 'de media' als geheel en ze zullen het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben. Sure.
pi_202884286
quote:

[..]

Ten eerste bestaat er niet zoiets als 'de media' in deze. Maar er is uiteraard geworsteld met berichtgeving (waarschijnlijk nog altijd), en 'de media' kan het sowieso nooit goed doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:45:03 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202884305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:44 schreef popje het volgende:

[..]
Nee het moet natuurlijk weer genuanceerd worden, want het kan nooit gaan over 'de media' als geheel en ze zullen het ongetwijfeld niet zo bedoeld hebben. Sure.
Er is inderdaad geen 'de media'.

En wat meer nuance, niets mis mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884310
twitter

Mensen die zichzelf willen beschermen. Dat moeten we niet hebben, wat is dit dan weer...
zie email 27 oktober
pi_202884326
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:41 schreef popje het volgende:

[..]
Naar links en naar rechts. Je punt?
In Southern Sun
pi_202884330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Oh dan legitimeert het feit dat vrijwel alle opnames onder ouderen zijn ook wel beperkende maatregelen voor hen. Of is dat dan opeens discriminatie?
pi_202884348
quote:

[..]
Ik vind het vrij dom om een groep als geheel aan te wijzen. Alle mannen, allevrouwen, alle media, altijd en nooit. Dan vind ik nuance inderdaad meer correct.
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:46:45 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202884354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef galantis het volgende:

[..]
Oh dan legitimeert het feit dat vrijwel alle opnames onder ouderen zijn ook wel beperkende maatregelen voor hen. Of is dat dan opeens discriminatie?
Alleen als ze ook docent zijn, kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884366
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar hun docenten, ouders, opa’s en oma’s eventueel wel. Toch?
Goed om te horen dat er vertrouwen is in de booster :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202884367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mensen die zichzelf willen beschermen. Dat moeten we niet hebben, wat is dit dan weer...
Logisch toch dat ze liever eigen kapjes uitdelen in plaats van blind vertrouwen op de kwaliteit van wat random personen meenemen?
Antifascist
pi_202884368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze idem.. een ziekenhuis notabene. :')
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook?
Jazeker, ik onderstreep het ook gewoon :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202884383
quote:

[..]
Inderdaad, sure!
In Southern Sun
pi_202884386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Krijgen ze daar niet een kapje van henzelf ipv eigen kapjes?
Ja, zo'n papieren ding.
Prima dat ze die uitdelen hoor, daar niet van. Maar waarom zou je geen eigen, betere, mogen dragen?
zie email 27 oktober
pi_202884393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef galantis het volgende:

[..]
Die zijn er toch ook?
pi_202884398
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat is logisch toch?
Antifascist
pi_202884410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die zijn er toch ook?
Niet in het bijzonder.
pi_202884411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Prima dat ze die uitdelen hoor, daar niet van. Maar waarom zou je geen eigen, betere, mogen dragen?
Omdat ze iedereen een ‘vers’ mondkapje willen geven als beleid. Dat dat geen ffp2 masker is of mag zijn is redelijk dubieus
pi_202884420
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Sja, ergens begrijp ik het ook wel dat ze 1 lijn willen hanteren, dan heeft iedereen hetzelfde nieuwe verse masker op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202884429
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Want beleid? Dat is toch een rode draad in deze hele crisis ook. Doodstaren op regels tegen alle logica in.
pi_202884437
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Ik had mijn reactie geupdate naar:

Logisch toch dat ze liever eigen kapjes uitdelen in plaats van blind vertrouwen op de kwaliteit van wat random personen meenemen?

Als het van die lame papieren dingetjes zijn snap ik het niet zo, maar als ze zelf een reden hebben hun eigen kapjes beter te vertrouwen dan willekeurige kan ik het wel begrijpen.
Antifascist
pi_202884441
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
Misschien omdat ze graag zeker willen weten dat er een nieuw, ongebruikt masker wordt gebruikt. En niet een die al weken in de jaszak zit?
pi_202884452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:49 schreef galantis het volgende:

[..]
Niet in het bijzonder.
Klopt, niet op basis van leeftijd maar indirect zijn er natuurlijk wel een heel pakket aan maatregelen die de 50+ groep raakt
pi_202884456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat is logisch toch?
quote:
93/ NETHERLANDS (@Rinjstate hospital): forces visitors to replace highly protective FFP2 mask w/ FAR worse surgical mask

Justifies it w/ completely outdated & WRONG theory of droplet transmission. COVID is airborne, even @who has accepted: https://t.co/tfehpqhUVa

HT @_j3lena_ https://t.co/9SGEn8OFYK
https://twitter.com/jljco(...)3JDiNfPKDEP3uOQ&s=19
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien omdat ze graag zeker willen weten dat er een nieuw, ongebruikt masker wordt gebruikt. En niet een die al weken in de jaszak zit?
Prima. Stel dat als voorwaarde. Die figuren die met die FFP2 kapjes lopen hebben er geen enkele moeite mee om een nieuwe in verpakking mee te nemen.

Dit is gewoon bureaucratische red tape.
zie email 27 oktober
pi_202884464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Klopt, niet op basis van leeftijd maar indirect zijn er natuurlijk wel een heel pakket aan maatregelen die de 50+ groep raakt
Welke dan, meer dan 50-?
pi_202884467
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Prima. Stel dat als voorwaarde. Die figuren die met die FFP2 kapjes lopen hebben er geen enkele moeite mee om een nieuwe in verpakking mee te nemen.

Of leg een paar FFP2 maskers neer voor de personen die dat graag willen.
pi_202884470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee. Mag ook niet. Beleid zegt 'nee'.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik had mijn reactie geupdate naar:

Als het van die lame papieren dingetjes zijn snap ik het niet zo, maar als ze zelf een reden hebben hun eigen kapjes beter te vertrouwen dan willekeurige kan ik het wel begrijpen.
Voortaan verse mondkapjes op je winkelwagen *O*

(arme stagiaire)
pi_202884482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Of leg een paar FFP2 maskers neer voor de personen die dat graag willen.
Kan ook nog.
Ik kan best begrijpen dat wanneer jij risicogroep bent of in je directe omgeving hebt je even een stapje verder gaat. Dat moet je faciliciteren, zeker als ziekenhuis en overheid.
zie email 27 oktober
pi_202884490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:51 schreef galantis het volgende:

[..]
Welke dan, meer dan 50-?
Dat weet ik niet want iemand van 70 kan best meer hinder ondervinden van de huidige maatregelen dan iemand van 35. Ligt aan het leefpatroon van diegene..
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:54:07 #41
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_202884508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Totdat je wappies krijgt die met gaten in hun mondkapje naar binnen rennen, want bewijs jij maar eens dat het niet voldoende beschermd.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_202884531
quote:
Het beleid zal vast zijn dat ze zelf maskers uitdelen die goed genoeg zijn en geen idee hebben hoe maskers gerate zijn van random volk wat binnenkomt. Nogal wiedes lijkt me, maar ok.
Antifascist
pi_202884537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:54 schreef gniffie het volgende:

[..]
Totdat je wappies krijgt die met gaten in hun mondkapje naar binnen rennen, want bewijs jij maar eens dat het niet voldoende beschermd.
"Meneer er zit een gat in uw mondkapje"
Moeilijk joh.
zie email 27 oktober
pi_202884547
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het beleid zal vast zijn dat ze zelf maskers uitdelen die goed genoeg zijn en geen idee hebben hoe maskers gerate zijn van random volk wat binnenkomt. Nogal wiedes lijkt me, maar ok.
Ja van die papieren dingen dus. Die de tandarts op heeft.
zie email 27 oktober
pi_202884553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:54 schreef gniffie het volgende:

[..]
Zou dat een aanslag zijn?
pi_202884559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Voortaan verse mondkapjes op je winkelwagen *O*

(arme stagiaire)
Als je lokale AH een strenger beleid wil voeren staat het hen vrij natuurlijk. :')
Antifascist
pi_202884590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:

Trein, is een covid afteller hier mogelijk, in de OP?. Aftellen van heden tot over 11 weken, bv tot 20 maart.
(eventueel in spoiler)

Ik zal vannacht of morgen posten waarom.
pi_202884594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja van die papieren dingen dus. Die de tandarts op heeft.
Die volgens Rijnstate beter werken:

quote:
‘Een FFP2-masker is ongeschikt om het coronavirus tegen te houden’
Maar een woordvoerder van Rijnstate spreekt dit tegen. Het chirurgisch mondneusmasker IIR beschermt optimaal tegen de druppels waarin het coronavirus zich verspreidt, zegt zij.

Terwijl een FFP2-masker dat aan de Nederlandse richtlijnen voldoet weliswaar kleine deeltjes tegenhoudt, maar niet de druppels. ,,Een FFP2-masker is ongeschikt om het coronavirus tegen te houden.”

Medewerkers van Rijnstate dragen zelf ook de chirurgische mondmaskers. Ook op de corona-afdelingen. Alleen tijdens handelingen waarbij zeer kleine druppeltjes kunnen vrijkomen, zoals reanimatie en intubatie, dragen zij een FFP2-masker.

https://www.gelderlander.(...)r-is-beter~ae3b5f2f/
In before mensen die alleen de headline lezen
Antifascist
pi_202884624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[..]

Een FFP2 masker werkt bijvoorbeeld ook al niet optimaal bij mensen met baarden of grovere gezichtsbeharing.
En dat is ook een groot deel van de bevolking.
pi_202884635
quote:

[..]
Ja, zo'n papieren ding.
dit ja, dat recht heb je toch gewoon, this niet dat je een kap totaal weigert. waarom moet ik blind vertrouwen op hun, miss hebben ze wel goedkope afgekeurde rotzooi gekocht.
pi_202884637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat weet ik niet want iemand van 70 kan best meer hinder ondervinden van de huidige maatregelen dan iemand van 35. Ligt aan het leefpatroon van diegene..
Dat middelt natuurlijk volledig uit voor het grotere geheel dus compleet irrelevant. Ze zijn er gewoon niet, speciaal voor 50+.
pi_202884695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat middelt natuurlijk volledig uit voor het grotere geheel dus compleet irrelevant. Ze zijn er gewoon niet, speciaal voor 50+.
Dat zeg ik, leer lezen
pi_202884714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een FFP2 masker werkt bijvoorbeeld ook al niet optimaal bij mensen met baarden of grovere gezichtsbeharing.
En dat is ook een groot deel van de bevolking.
Kortom, naast beleidsmatig wel logisch dat dit soort instanties niet elk mondmasker kunnen gaan checken van elk willekeurig individu, vinden ze het een dergelijk masker ook nog eens onveiliger ... en dus niet beter.
Antifascist
pi_202884719
quote:

[..]
[..]
Ja. Dat geven ze als verklaring.

Dit is wat ik verder lees bij die tweet:
twitter

Maar goed.
Ik begrijp dat mensen nu de beide mondkapjes over elkaar heen doen, of zo. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef galantis het volgende:

[..]
en gelukkig maar
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef THEFXR het volgende:
dit ja, dat recht heb je toch gewoon
Klopt, dat heb je ook gewoon. Je mag dat kapje gewoon ophouden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202884749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat zeg ik, leer lezen
Moeilijk iets te lezen wat er niet staat. Misschien moet je dan niet zeggen 'dat weet ik niet' met wat slap anekdotisch gelul maar dan zeg je gewoon 'die zijn er niet', dan lukt het lezen vast wel ^O^
pi_202884750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat geven ze als verklaring.

Dit is wat ik verder lees bij die tweet:
[ twitter ]

Maar goed.
Ja, maar ook dat is weer een prof die op twitter reageert op andere profs die ook weten wat ze doen. Deze prof gaat niet eens in op het argument wat gemaakt wordt door Rijnstate, sterker, hij doet alsof ze denken dat het niet airborne is...
Antifascist
pi_202884810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, maar ook dat is weer een prof die op twitter reageert op andere profs die ook weten wat ze doen. Deze prof gaat niet eens in op het argument wat gemaakt wordt door Rijnstate, sterker, hij doet alsof ze denken dat het niet airborne is...
En dan dat iedere instantie in NL het weer anders doet. :')
Ik kom helaas de laatste tijd te vaak in ziekenhuizen, en soms krijg je een nieuwe, en soms niet en loop je maar met wat je al op hebt. En zie je idd mensen met FFP2 mondkapjes lopen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Moeilijk iets te lezen wat er niet staat. Misschien moet je dan niet zeggen 'dat weet ik niet' met wat slap anekdotisch gelul maar dan zeg je gewoon 'die zijn er niet', dan lukt het lezen vast wel ^O^
Lees m’n post daarvoor dan even aub

quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:49 schreef galantis het volgende:

[..]
Niet in het bijzonder.
Klopt, niet op basis van leeftijd maar indirect zijn er natuurlijk wel een heel pakket aan maatregelen die de 50+ groep raakt[/quote]
pi_202884856
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan dat iedere instantie in NL het weer anders doet. :')
Ik kom helaas de laatste tijd te vaak in ziekenhuizen, en soms krijg je een nieuwe, en soms niet en loop je maar met wat je al op hebt. En zie je idd mensen met FFP2 mondkapjes lopen.
Het kan overigens best zijn dat Rijnstate (en het CBR) hier de fout in gaat... ik heb er echt de ballen verstand van... maar ik kan me het basisprincipe voorstellen dat je liever je eigen standaard voorschrijft in plaats van mensen vertrouwt die hun eigen random maskers meenemen. Dan kan blijken dat die standaard fout is, uiteraard, maar dat is een ander argument.
Antifascist
pi_202884865
quote:

[..]
[..]
zo!, hebben die Duitsers het ongelooflijk mis!
pi_202884873
quote:

[..]
[..]
"Voor bezoekers die zich onveilig voelen met een chirurgisch mondmasker, is er wel een uitweg, aldus de woordvoerder. Zij mogen hun eigen FFP2-masker dragen onder het chirurgisch masker van Rijnstate."

Probleem opgelost. Over een storm in een glas water gesproken..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202884878
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]
zo!, hebben die Duitsers het ongelooflijk mis!
Heb je die Rijnstaters even tuk met deze reactie.
Antifascist
pi_202884912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
"Voor bezoekers die zich onveilig voelen met een chirurgisch mondmasker, is er wel een uitweg, aldus de woordvoerder. Zij mogen hun eigen FFP2-masker dragen onder het chirurgisch masker van Rijnstate."

Probleem opgelost. Over een storm in een glas water gesproken..
Ja. Dat schreef ik al.
quote:
Maar goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het kan overigens best zijn dat Rijnstate (en het CBR) hier de fout in gaat... ik heb er echt de ballen verstand van... maar ik kan me het basisprincipe voorstellen dat je liever je eigen standaard voorschrijft in plaats van mensen vertrouwt die hun eigen random maskers meenemen. Dan kan blijken dat die standaard fout is, uiteraard, maar dat is een ander argument.
Sowieso veel pragmatischer om één lijn te trekken. Voor je het weet belandt zo'n ziekenhuis in allerlei discussies met mensen over wanneer een masker wel of geen FFP2-masker is, wanneer iets werkelijk nieuw uit de verpakking komt, en verhalen als 'ik heb deze net uit de verpakking gehaald bij je collega' etc.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202884928
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat schreef ik al.
[..]

over elkaar heen, krijg je niet veel lucht meer.
pi_202884951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:43 schreef popje het volgende:

[..]
Het is niet de eerste keer dat de scholen gesloten worden. En als het bij die ene week zou blijven, soit. Maar dat er nu alweer gesproken wordt over na de kerstvakantie dicht blijven...
Dan kun je je borst nat maken, want als er niets verandert gaan scholen sowieso sluiten, pandemie of niet:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)onderwijs-is-55-plus

Overigens was dit al in 2003 en nogmaals in 2018 aangekaart. Vreemd dat er toen zo weinig ophef over was, dat onderwijs en de jeugd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202884959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Advies van het ziekenhuis. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202884960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Het dragen van die standaard maskers doet vrijwel niets met je zuurstofgehalte. Dus nee.

https://www.insider.com/d(...)oxygen-levels-2020-7
pi_202885001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Sowieso veel pragmatischer om één lijn te trekken. Voor je het weet belandt zo'n ziekenhuis in allerlei discussies met mensen over wanneer een masker wel of geen FFP2-masker is, wanneer iets werkelijk nieuw uit de verpakking komt, en verhalen als 'ik heb deze net uit de verpakking gehaald bij je collega' etc.
Ja dit bedoelde ik dus met 1 lijn trekken, dat voorkomt discussies aan de voordeur, is helder voor iedereen.

Als je een optie wilt bieden aan mensen die toch liever FFP2 willen, dan leg je er desnoods een paar reserve.

Maar dan weet je in elk geval zeker dat iedereen hetzelfde verse masker hebben, en niet 1 die al maanden opgevouwen in de binnenzak zit.
pi_202885016
Ik kom net een filmpje tegen (reclame op youtube). Ik moest de bron even zoeken. Maar het bleek de rijksoverheid in hoogst eigen persoon te zijn. Wat was de boodschap: 'Laat u vaccineren anders besmet u opa en oma'...
zie email 27 oktober
pi_202885065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja dit bedoelde ik dus met 1 lijn trekken, dat voorkomt discussies aan de voordeur, is helder voor iedereen.

Als je een optie wilt bieden aan mensen die toch liever FFP2 willen, dan leg je er desnoods een paar reserve.

Maar dan weet je in elk geval zeker dat iedereen hetzelfde verse masker hebben, en niet 1 die al maanden opgevouwen in de binnenzak zit.
Maar los van de discussie over de mondkapjes, als bezoeker moet het toch prima mogelijk zijn om afstand te houden als je zo voorzichtig bent dat je per se een FFP2-masker wil hebben? Daarnaast, zo'n masker draag je hoofdzakelijk voor anderen, niet voor jezelf.
pi_202885075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
Ik kom net een filmpje tegen (reclame op youtube). Ik moest de bron even zoeken. Maar het bleek de rijksoverheid in hoogst eigen persoon te zijn. Wat was de boodschap: 'Laat u vaccineren anders besmet u opa en oma'...
Die hulpeloze oma en opa...
pi_202885080
quote:
Gij zult assimileren :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202885127
quote:
Veel nieuwe coronabesmettingen in Portugal, ziekenhuizen niet overbelast
Portugal meldde dinsdag een recordaantal van 17.172 nieuwe coronabesmettingen. In 61,5 procent van de nieuwe gevallen gaat het om de omikronvariant. Portugal hoort bij de landen met een zeer hoge vaccinatiegraad: ongeveer 87 procent van de tien miljoen inwoners zijn volledig gevaccineerd.

Terwijl primaire medische klinieken klaagden over de lange rijen mensen met meestal milde symptomen, bleven de ziekenhuisopnames ver achter bij de niveaus van begin 2021. In de afgelopen 24 uur zijn 19 mensen in Portugal overleden aan de gevolgen van corona, wat het totaal op 18.909 brengt.

In de Portugese ziekenhuizen lagen 936 coronapatiënten, een bescheiden aantal in vergelijking met de situatie van elf maanden geleden toen er 6.869 personen waren opgenomen.
Positief nieuws wel over Portugal.
pi_202885138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan kun je je borst nat maken, want als er niets verandert gaan scholen sowieso sluiten, pandemie of niet:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)onderwijs-is-55-plus

Overigens was dit al in 2003 en nogmaals in 2018 aangekaart. Vreemd dat er toen zo weinig ophef over was, dat onderwijs en de jeugd.
In 2010 kon je zeer moeilijk een baan vinden in het onderwijs als je van school kwam.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202885142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het dragen van die standaard maskers doet vrijwel niets met je zuurstofgehalte. Dus nee.

https://www.insider.com/d(...)oxygen-levels-2020-7
er zijn veel mensen met longklachten in dit land, die hebben zoiezo al moeite met een kapje en jij wil beweren dat twee niks uitmaakt? ga toch weg met die onzin, je hebt het zelf nog niet eens geprobeerd!
pi_202885147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat soort berichten hoop ik ook uit Spanje en Frankrijk te krijgen.
pi_202885154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vaccineren werkt 👍
pi_202885159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:26 schreef zalkc het volgende:

[..]
In 2010 kon je zeer moeilijk een baan vinden in het onderwijs als je van school kwam.
Dat maakt het docentencorps niet jonger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885186
quote:

[..]
[..]
Maar...

Ffp2 werkt niet tegen druppels en wordt alleen ingezet bij werk waar druppels vrij komen? 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202885196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat maakt het docentencorps niet jonger.
Klopt, als je niemand aan neemt 8 jaar lang krijg je vanzelf problemen. Je ziet in heel veel sectoren een tekort aan mensen met 10 jaar ervaring, simpelweg omdat er in de economische crisis er bijna niemand een contract kon krijgen.
pi_202885199
Opvallend hoeveel jongeren tot 17 jaar momenteel opgenomen worden in Engeland

Bron: Datagraver @ twitter
pi_202885200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Maar...

Ffp2 werkt niet tegen druppels en wordt alleen ingezet bij werk waar druppels vrij komen? 8)7
dat zkh zit gewoon fout, al helemaal als ze het RIVM als bron noemen.
pi_202885202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]
er zijn veel mensen met longklachten in dit land, die hebben zoiezo al moeite met een kapje en jij wil beweren dat twee niks uitmaakt? ga toch weg met die onzin, je hebt het zelf nog niet eens geprobeerd!
De meeste mensen die moeite hebben met één kapje hebben óf een verkeerd mondkapje, óf zijn aanstellers. Dan is er nog een vrij beperkte groep met longklachten van een dusdanige aard dat een mondkapje inderdaad problemen kan geven. Alleen die groep heeft dus ook problemen met één mondkapje.

Het verschil tussen één en twee mondkapjes doet in ieder geval niets met de hoeveelheid zuurstof die je binnenkrijgt. Ik heb je nota bene de link gestuurd met het bewijs. :')
pi_202885205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:27 schreef miss_sly het volgende:
Vaccineren werkt 👍
Main stream media feiten die heel makkelijk te weerleggen zijn met vage linkjes :{w
pi_202885220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De meeste mensen die moeite hebben met één kapje hebben óf een verkeerd mondkapje, óf zijn aanstellers. Dan is er nog een vrij beperkte groep met longklachten van een dusdanige aard dat een mondkapje inderdaad problemen kan geven. Alleen die groep heeft dus ook problemen met één mondkapje.

Het verschil tussen één en twee mondkapjes doet in ieder geval niets met de hoeveelheid zuurstof die je binnenkrijgt. Ik heb je nota bene de link gestuurd met het bewijs. :')
toch krijg je het benauwd met twee kappen over elkaar, gek he.
pi_202885221
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt, als je niemand aan neemt 8 jaar lang krijg je vanzelf problemen. Je ziet in heel veel sectoren een tekort aan mensen met 10 jaar ervaring, simpelweg omdat er in de economische crisis er bijna niemand een contract kon krijgen.
Gebrek aan onderwijzers ligt echt niet enkel daaraan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885235
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:31 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Main stream media feiten die heel makkelijk te weerleggen zijn met vage linkjes :{w
Daar hebben we zelfs een heel subforum voor :Y
pi_202885244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]
toch krijg je het benauwd met twee kappen over elkaar, gek he.
Leuk en aardig, dat heeft echter niets met je zuurstofgehalte te maken.
pi_202885250
quote:
In hun graf? jeetje....tóch nog kans op een zombie-uitbraak dus?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202885270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gebrek aan onderwijzers ligt echt niet enkel daaraan.
Ah, er moet weer eens meer geld bij gok ik?

Gelukkig is er helemaal geen universeel tekort aan arbeidskrachten. Waar halen we de honderdduizenden geschoolde onderwijzers, verpleegkundigen, agenten, soldaten, IT'ers, bouwvakkers, etc.. vandaan?
pi_202885309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:36 schreef zalkc het volgende:

Offtopic, maar het is echt te makkelijk om het lerarentekort te schuiven op de economische crisis.

Ontopic: gelukkig heeft de coronacrisis de meesten laten inzien dat het leraarschap een eervol vak is, en daarbij de nadruk op vakmanschap. Is dat thuisonderwijs toch nog ergens goed voor. ;)
pi_202885310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:33 schreef miss_sly het volgende:
Daar hebben we zelfs een heel subforum voor :Y
BNW?
Bewust over wat er echt gaande is?
Nederig over wat wij al weten maar ook over wat we nog niet weten?
Werkelijkheid boven main stream media fictie?

>:) :P
pi_202885334
twitter

De pappies hebben weer een verdienmodelletje... Treurig is dat toch, de hele boel ontwrichten voor eigen gewin.
zie email 27 oktober
pi_202885345
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gelukkig is er helemaal geen universeel tekort aan arbeidskrachten. Waar halen we de honderdduizenden geschoolde onderwijzers, verpleegkundigen, agenten, soldaten, IT'ers, bouwvakkers, etc.. vandaan?
Nee hoor.

Het beroep zelf zal in ere hersteld moeten worden; hebben mensen er geen zin in, kun je nog zoveel betalen als je wil, dan doet men het niet. Uiteraard is ook de flexibilisering van de arbeidsmarkt daar debet aan, maar dat speelt op alle fronten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885356
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar beste Katvis,

Informeer ons dan? Bewijs eens de echte meerwaarde van de huidige booster tov de omicronvariant en dan voor mensen die eerder gevaccineerd zijn geweest en/of besmet? En ook graag per leeftijdsgroep?
Bij voorbaat dank voor je hulp!
https://www.medrxiv.org/c(...)2.20.21267966v2.full

https://www.forbes.com/si(...)say/?sh=5a960f2b1300

https://www.reuters.com/b(...)udy-says-2021-12-22/

https://www.bbc.com/news/health-59696499
pi_202885369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Offtopic, maar het is echt te makkelijk om het lerarentekort te schuiven op de economische crisis.

Ontopic: gelukkig heeft de coronacrisis de meesten laten inzien dat het leraarschap een eervol vak is, en daarbij de nadruk op vakmanschap. Is dat thuisonderwijs toch nog ergens goed voor. ;)
Offtopic: alles willen oplossen met meer geld erbij is ook te simpel gedacht.

Ontopic: De coronacrisis laat ook zien dat we amper rek in de systemen hebben zitten om nog wat op te kunnen vangen, het jarenlang efficiënter willen maken van alles heeft er ook voor gezorgd dat we minder wendbaar zijn als het zwaar tegen zit.
  woensdag 29 december 2021 @ 00:44:00 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202885376
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
Offtopic: alles willen oplossen met meer geld erbij is ook te simpel gedacht.

Ontopic: De coronacrisis laat ook zien dat we amper rek in de systemen hebben zitten om nog wat op te kunnen vangen, het jarenlang efficiënter willen maken van alles heeft er ook voor gezorgd dat we minder wendbaar zijn als het zwaar tegen zit.
Niemand die dat stelt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202885403
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of het echt efficiënter is ingericht. En niet veel onnodige processen zijn toegevoegd waardoor we flexibiliteit missen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')