Dat middelt natuurlijk volledig uit voor het grotere geheel dus compleet irrelevant. Ze zijn er gewoon niet, speciaal voor 50+.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat weet ik niet want iemand van 70 kan best meer hinder ondervinden van de huidige maatregelen dan iemand van 35. Ligt aan het leefpatroon van diegene..
Dat zeg ik, leer lezenquote:Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat middelt natuurlijk volledig uit voor het grotere geheel dus compleet irrelevant. Ze zijn er gewoon niet, speciaal voor 50+.
Kortom, naast beleidsmatig wel logisch dat dit soort instanties niet elk mondmasker kunnen gaan checken van elk willekeurig individu, vinden ze het een dergelijk masker ook nog eens onveiliger ... en dus niet beter.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een FFP2 masker werkt bijvoorbeeld ook al niet optimaal bij mensen met baarden of grovere gezichtsbeharing.
En dat is ook een groot deel van de bevolking.
Ja. Dat geven ze als verklaring.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die volgens Rijnstate beter werken:
[..]
In before mensen die alleen de headline lezen
en gelukkig maarquote:Op woensdag 29 december 2021 00:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat middelt natuurlijk volledig uit voor het grotere geheel dus compleet irrelevant. Ze zijn er gewoon niet, speciaal voor 50+.
Moeilijk iets te lezen wat er niet staat. Misschien moet je dan niet zeggen 'dat weet ik niet' met wat slap anekdotisch gelul maar dan zeg je gewoon 'die zijn er niet', dan lukt het lezen vast welquote:
Ja, maar ook dat is weer een prof die op twitter reageert op andere profs die ook weten wat ze doen. Deze prof gaat niet eens in op het argument wat gemaakt wordt door Rijnstate, sterker, hij doet alsof ze denken dat het niet airborne is...quote:Op woensdag 29 december 2021 00:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat geven ze als verklaring.
Dit is wat ik verder lees bij die tweet:
[ twitter ]
Maar goed.
Ik begrijp dat mensen nu de beide mondkapjes over elkaar heen doen, of zo.
En dan dat iedere instantie in NL het weer anders doet.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar ook dat is weer een prof die op twitter reageert op andere profs die ook weten wat ze doen. Deze prof gaat niet eens in op het argument wat gemaakt wordt door Rijnstate, sterker, hij doet alsof ze denken dat het niet airborne is...
Lees m’n post daarvoor dan even aubquote:Op woensdag 29 december 2021 00:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Moeilijk iets te lezen wat er niet staat. Misschien moet je dan niet zeggen 'dat weet ik niet' met wat slap anekdotisch gelul maar dan zeg je gewoon 'die zijn er niet', dan lukt het lezen vast wel
quote:
Klopt, niet op basis van leeftijd maar indirect zijn er natuurlijk wel een heel pakket aan maatregelen die de 50+ groep raakt[/quote]quote:
Het kan overigens best zijn dat Rijnstate (en het CBR) hier de fout in gaat... ik heb er echt de ballen verstand van... maar ik kan me het basisprincipe voorstellen dat je liever je eigen standaard voorschrijft in plaats van mensen vertrouwt die hun eigen random maskers meenemen. Dan kan blijken dat die standaard fout is, uiteraard, maar dat is een ander argument.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan dat iedere instantie in NL het weer anders doet.
Ik kom helaas de laatste tijd te vaak in ziekenhuizen, en soms krijg je een nieuwe, en soms niet en loop je maar met wat je al op hebt. En zie je idd mensen met FFP2 mondkapjes lopen.
zo!, hebben die Duitsers het ongelooflijk mis!quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
"Voor bezoekers die zich onveilig voelen met een chirurgisch mondmasker, is er wel een uitweg, aldus de woordvoerder. Zij mogen hun eigen FFP2-masker dragen onder het chirurgisch masker van Rijnstate."quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Heb je die Rijnstaters even tuk met deze reactie.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo!, hebben die Duitsers het ongelooflijk mis!
Ja. Dat schreef ik al.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"Voor bezoekers die zich onveilig voelen met een chirurgisch mondmasker, is er wel een uitweg, aldus de woordvoerder. Zij mogen hun eigen FFP2-masker dragen onder het chirurgisch masker van Rijnstate."
Probleem opgelost. Over een storm in een glas water gesproken..
quote:Maar goed.
Ik begrijp dat mensen nu de beide mondkapjes over elkaar heen doen, of zo.
Sowieso veel pragmatischer om één lijn te trekken. Voor je het weet belandt zo'n ziekenhuis in allerlei discussies met mensen over wanneer een masker wel of geen FFP2-masker is, wanneer iets werkelijk nieuw uit de verpakking komt, en verhalen als 'ik heb deze net uit de verpakking gehaald bij je collega' etc.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het kan overigens best zijn dat Rijnstate (en het CBR) hier de fout in gaat... ik heb er echt de ballen verstand van... maar ik kan me het basisprincipe voorstellen dat je liever je eigen standaard voorschrijft in plaats van mensen vertrouwt die hun eigen random maskers meenemen. Dan kan blijken dat die standaard fout is, uiteraard, maar dat is een ander argument.
Dan kun je je borst nat maken, want als er niets verandert gaan scholen sowieso sluiten, pandemie of niet:quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:43 schreef popje het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat de scholen gesloten worden. En als het bij die ene week zou blijven, soit. Maar dat er nu alweer gesproken wordt over na de kerstvakantie dicht blijven...
Advies van het ziekenhuis.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
over elkaar heen, krijg je niet veel lucht meer.
Het dragen van die standaard maskers doet vrijwel niets met je zuurstofgehalte. Dus nee.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
over elkaar heen, krijg je niet veel lucht meer.
Ja dit bedoelde ik dus met 1 lijn trekken, dat voorkomt discussies aan de voordeur, is helder voor iedereen.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso veel pragmatischer om één lijn te trekken. Voor je het weet belandt zo'n ziekenhuis in allerlei discussies met mensen over wanneer een masker wel of geen FFP2-masker is, wanneer iets werkelijk nieuw uit de verpakking komt, en verhalen als 'ik heb deze net uit de verpakking gehaald bij je collega' etc.
Maar los van de discussie over de mondkapjes, als bezoeker moet het toch prima mogelijk zijn om afstand te houden als je zo voorzichtig bent dat je per se een FFP2-masker wil hebben? Daarnaast, zo'n masker draag je hoofdzakelijk voor anderen, niet voor jezelf.quote:Op woensdag 29 december 2021 00:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dit bedoelde ik dus met 1 lijn trekken, dat voorkomt discussies aan de voordeur, is helder voor iedereen.
Als je een optie wilt bieden aan mensen die toch liever FFP2 willen, dan leg je er desnoods een paar reserve.
Maar dan weet je in elk geval zeker dat iedereen hetzelfde verse masker hebben, en niet 1 die al maanden opgevouwen in de binnenzak zit.
Die hulpeloze oma en opa...quote:Op woensdag 29 december 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
Ik kom net een filmpje tegen (reclame op youtube). Ik moest de bron even zoeken. Maar het bleek de rijksoverheid in hoogst eigen persoon te zijn. Wat was de boodschap: 'Laat u vaccineren anders besmet u opa en oma'...
Gij zult assimilerenquote:Op woensdag 29 december 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:
Ik kom net een filmpje tegen (reclame op youtube). Ik moest de bron even zoeken. Maar het bleek de rijksoverheid in hoogst eigen persoon te zijn. Wat was de boodschap: 'Laat u vaccineren anders besmet u opa en oma'...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |