abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202888324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Om de standaard lockdown reactie te doorbreken, iets anders is in de ogen van het kabinet toch niet mogelijk. Laat alles dan maar overlopen.
Zou wat wezen als dat hier zou gebeuren en juist niet in de kan-wel landen.
I'll give you something to do
  woensdag 29 december 2021 @ 09:30:02 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888327
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:24 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het zijn allemaal gewoon maar meningen. Wetenschappers zitten er heel vaak naast, dat vergeet men wel eens. Het gaat erom: regeer je vanuit angst, of regeer je vanuit data.
ja maar je moet dus wel uitkijken naar welke mening in je straatje past, als je van 10 dagen met testen op de laatste dag gaat naar 5 dagen zonder testen op de laatste dag dan klopt er iets niet medisch gezien en is het gewoon een economische maatregel, verder niks mee maar dan moet je dat als regering gewoon zeggen. Heeft 0 met data noch angst te maken.
pi_202888348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. We hebben een vaccinatieverplichting en zwaardere lockdown nodig toch?
Nee. We moeten dat virus gewoon accepteren. Van leven ga je dood. Soms aan een ongeluk. Soms aan kanker. Soms aan een hartaanval en soms aan een virus.

Het wordt tijd dat we dat gewoon accepteren. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:31:44 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch bijzonder dat het te zwaar en halfbakken tegelijkertijd kan zijn.
Hoezo bijzonder?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 29 december 2021 @ 09:32:33 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888374
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:22 schreef popje het volgende:

[..]
Dit gaat zekers te weten niet over een verlenging na 14 ja, dat is veels te vroeg. Dit gaat over scholen open per 10-01.
Beter wel ja. Idioterie dat die dicht gingen
  woensdag 29 december 2021 @ 09:33:53 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Om de standaard lockdown reactie te doorbreken, iets anders is in de ogen van het kabinet toch niet mogelijk. Laat alles dan maar overlopen.
Lekker helpend en constructief wel ja
  woensdag 29 december 2021 @ 09:37:05 #257
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202888462
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Lekker helpend en constructief wel ja
Heb je corona? Las net je post
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202888463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat vDissel had gezegd te versoepelen als Omikron milder bleek maar goed, dat zullen ze wel de prullenbak in gooien.
Heeft hij ook absoluut gezegd. Hij zei letterlijk: ''dan komen we direct bij u terug''
pi_202888464
quote:
Ja maar de Amerikaanse versie van Omikron is heeeeeel erg anders dan de Europese versie. Daarom kun je wel gewoon naar Belgie rijden maar als je getest + gevaccineerd bent en het vliegtuig uitstapt moet je in quarantaine.

Dit zijn precies de regeltjes waardoor ik ga hopen dat alles compleet overlopen wordt hier, kom maar op.
pi_202888471
twitter

Besmetting en Ziekenhuiscijfers dalen prima in Zuid-Afrika.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:38:41 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202888487
quote:
NS: reis liever niet naar België, het is te druk in de treinen

De NS raadt reizigers dringend af om met de trein naar België af te reizen, tenzij dit echt noodzakelijk is. Veel Nederlanders reizen momenteel af naar het zuiden om een dagje uit te kunnen, aangezien Nederland in een lockdown zit en België niet. Daardoor is het volgens de NS zo druk in de trein dat het onmogelijk is om voldoende afstand te houden. De oproep geldt tot komende zondagavond.

Gisteren was het ook al druk in de treinen naar het zuiden. De NS zette extra medewerkers op de perrons in om de reizigersstromen in goede banen te leiden. Ook moesten enkele keren mensen achterblijven omdat ze niet meer in de trein pasten. Ook op de snelwegen richting België is het de laatste dagen een stuk drukker dan normaal en staan er meerdere files.
Gelukkig ook slechts een advies :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202888490
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Heeft hij ook absoluut gezegd. Hij zei letterlijk: ''dan komen we direct bij u terug''
Hij heeft er vast niet bij gezegd hoeveel minder dat dan moet zijn dus dat is dan de escape route. Kan je nog steeds alle kanten mee op.
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_202888494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
zo'n lockdown remt tijdelijk de verspreiding, intussen wordt er geboosterd en zijn de zwakkeren beter beschermd en kan je de touwtjes weer laten vieren.

Nogmaals ik vind het een paardenmiddel maar stellen dat die lockdown meer kwaad dan goed doet voor de verspreiding slaat nergens op.
Klinkt allemaal prachtig, ware het niet dat er nog een reservoir van niet gevaccineerden is, wat gewoon blijft bestaan. Ook nadat alle boostertjes zijn gezet.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 09:39:06 #264
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202888500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ja maar de Amerikaanse versie van Omikron is heeeeeel erg anders dan de Europese versie. Daarom kun je wel gewoon naar Belgie rijden maar als je getest + gevaccineerd bent en het vliegtuig uitstapt moet je in quarantaine.

Dit zijn precies de regeltjes waardoor ik ga hopen dat alles compleet overlopen wordt hier, kom maar op.
Amerikaanse Omikron ga je schijnbaar opeens heel veel fast food van eten en krijg je een oncontroleerbare drang om wapens te verzamelen.

Dat willen ze hier in Europa natuurlijk voorkomen.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:39:12 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef popje het volgende:

[..]
Heb je corona? Las net je post
Nee was grapje nav die test van een user hier :P
Vrij naar Andre Hazes 'Het Rode Licht'

Of wel, want afgelopen dagen veel in drukte gezeten, waaronder de trein naar Gent.
Merk het vanzelf, worth it iig.
Gevaccineerd en jonge godin en alles dus zal wel goed komen
pi_202888512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:38 schreef pullup het volgende:

[..]
Hij heeft er vast niet bij gezegd hoeveel minder dat dan moet zijn dus dat is dan de escape route. Kan je nog steeds alle kanten mee op.
Nope, dat niet.
pi_202888538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Deze redenatie vind ik nogal krom.

Naar Belgie rijden is iets wat nogal moeilijk tegen te houden is. Er wordt wel opgeroepen het niet te doen, maar men doet het toch, omdat het kan. Met reizigers per vliegtuig ligt dat heel anders.

Waarmee ik verder geen oordeel wil uitspreken over het een of het ander, maar er is gewoon wat mij betreft geen link wat betreft regeltjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 december 2021 @ 09:41:41 #268
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202888544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toen deze maatregelen genomen werden was er nog niets bekend over het milder zijn van Omikron. Er werd uitgegaan van een veel hogere R met hetzelfde ziektebeeld.

Toen daar afgelopen keer naar gevraagd werd was ‘t antwoord dat huisartsen en verpleeghuizen het ook heel druk hebben. Dat was geen onderdeel van de initiële motivatie, dus lijkt het of er gezocht wordt naar een reden het in stand te houden. Vandaar weigeren bij te sturen op basis van nieuwe informatie.
Hoe ga je op basis van die nieuwe informatie bijsturen? De laatste schattingen voor R die ik gezien heb waren: delta variant : 0.7, omicron: >2. Dan zou ik minstens nog even afwachten, want als die R niet daalt kom je in problemen. Ook al is omicron milder, als het aantal besmettingen elke 2 a 3 dagen verdubbelt zal je toch in problemen komen.
are we infinite or am I alone
pi_202888548
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee. We moeten dat virus gewoon accepteren. Van leven ga je dood. Soms aan een ongeluk. Soms aan kanker. Soms aan een hartaanval en soms aan een virus.

Het wordt tijd dat we dat gewoon accepteren. :)
Klinkt lekker simpel.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:42:14 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888554
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Klinkt allemaal prachtig, ware het niet dat er nog een reservoir van niet gevaccineerden is, wat gewoon blijft bestaan. Ook nadat alle boostertjes zijn gezet.
zeker, misschien hebben ze geluk dat het meevalt
  woensdag 29 december 2021 @ 09:43:03 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202888573
  woensdag 29 december 2021 @ 09:44:20 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202888600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Naar Belgie rijden is iets wat nogal moeilijk tegen te houden is. Er wordt wel opgeroepen het niet te doen, maar men doet het toch, omdat het kan. Met reizigers per vliegtuig ligt dat heel anders.

Waarmee ik verder geen oordeel wil uitspreken over het een of het ander, maar er is gewoon wat mij betreft geen link wat betreft regeltjes.
Neen
pi_202888657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, nog zoiets. Net als vorig jaar toen de winkels open waren op Black Friday, en het kabinet vervolgens #viesmad was dat mensen er ook naartoe gingen. Wat verwacht je dan verdomme :')
Of Kooimans met haar passief agressieve "zucht" tweet als reactie op een nieuwsartikel waarin te lezen was dat Nederlanders ondanks de kerona graag naar het buitenland op vakantie willen. Dat haar eigen collega Osterhaus vrijwel dagelijks Duits/Nederlandse grens oversteekt om in talkshows te schnabbelen, daar hoor je mevrouw niet over. Om nog maar te zwijgen over het feit dat diezelfde Ab doodleuk naar New York vloog om daar een gala bij te wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 29-12-2021 09:49:14 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:48:08 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202888676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:20 schreef Mondkapje het volgende:
Ondertussen in VK:

Ministers have been urged to cut the Covid isolation period from seven to five days with experts warning that NHS staff shortages pose a bigger threat than rising patient numbers.

The Health Secretary has already reduced quarantine from 10 to seven days in England while in the US it has been cut from 10 days to five for people who are asymptomatic and can wear a mask around people for another five days.
https://www.dailymail.co.(...)rs-experts-warn.html

Bij ons nog wel even tien dagen vrees ik. We kijken wel naar Engeland maar doen het tegenovergestelde.
quote:
The number of Covid patients in London hospitals has increased by almost 50 per cent within a week, with admissions on the rise across all but one region of England, new figures show.
https://www.independent.c(...)latest-b1982851.html
are we infinite or am I alone
pi_202888681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze maatregel laat precies de volledige willekeur van regeltjes zien. Wat voegt dit toe? Waarom uit het vliegtuig wel in quarantaine en met de auto niet?

Voer het dan ook in voor Belgie, paar keer controleren aan de grensovergangen en 90% gaat niet meer naar Belgie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')