In het artikel en in het onderwerp van het artikel staat: "Autocoureur Lewis Hamilton heeft zich ontdaan van al zijn 26 miljoen volgers op Instagram."quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja daar sta je nogal bekend om, satire
wie ben jij, z'n moeder?quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
In het artikel en in het onderwerp van het artikel staat: "Autocoureur Lewis Hamilton heeft zich ontdaan van al zijn 26 miljoen volgers op Instagram."
Een artikel dat niet door chevy gepost is. Dan mag chevy toch wel 'meespelen' met die onzin? Of is een chevy die reageert kwalijker dan een onzin-artikel wat direct aantoonbaar onjuist is?
Letterlijk een nekkenbrekerquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
https://streamable.com/mljj10
Zullen ze bij Red Bull leuk vinden...
had het gezien ja met Nelsinho, hij lijkt wel wat stijfjesquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het ergert mij dar men hier elke keer iets zoekt om over te janken bij chevy. Zelfs zo’n nepartikel is meer dan voldoende, de inhoud is blijkbaar acceptabel tenzij chevy het gebruikt want dan is het ineens onacceptabel. Kom op zeg wat een niveauquote:
Je mag je ergeren hoor maar daar heb ik dan weer weinig mee te maken, dat de Masi's hier de reglementen ook op de juiste manier toepassen ga ik wel vanuit, zijn ook zat posts waar ik me aan erger of die ik onjuist vind maar dat is geen criterium, we zullen ermee moeten leven.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het ergert mij dar men hier elke keer iets zoekt om over te janken bij chevy. Zelfs zo’n nepartikel is meer dan voldoende, de inhoud is blijkbaar acceptabel tenzij chevy het gebruikt want dan is het ineens onacceptabel. Kom op zeg wat een niveau
En ik mag daar als lezer prima iets van zeggen, ga anders lekker in DM los
6 weken gips kan nog net...quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 25 december 2021 21:47 schreef BroesWillems het volgende:
Op 1e plaats: hele fijne kerstdagen!
En op 2e plaats: Lewis Hamilton.
quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:47 schreef BroesWillems het volgende:
quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:47 schreef BroesWillems het volgende:
Dit gaat natuurlijk tot de allerlaatste druppel uitgemolken worden. Volgend seizoen Mercedes dominant en als Hamilton dan weet te winnen van Verstappen en “absolute wereldcoureur” Russell, dan heeft hij pas echt de heldenstatus.quote:
welk onrecht ?quote:
Dit ja....quote:Op maandag 27 december 2021 07:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk tot de allerlaatste druppel uitgemolken worden. Volgend seizoen Mercedes dominant en als Hamilton dan weet te winnen van Verstappen en “absolute wereldcoureur” Russell, dan heeft hij pas echt de heldenstatus.
Misschien moet hij eens met de mental coach van Van Barneveld gaan praten, dat is ook al zo een slechte verliezerquote:
Ik weet het niet, denk toch wel dat hij een serieus (mentaal) probleem heeft als hij dacht dat verliezen er niet meer in zat, maar de kans dat het net zo spannend wordt als dit jaar lijkt me ook wel klein.quote:Op maandag 27 december 2021 07:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk tot de allerlaatste druppel uitgemolken worden. Volgend seizoen Mercedes dominant en als Hamilton dan weet te winnen van Verstappen en “absolute wereldcoureur” Russell, dan heeft hij pas echt de heldenstatus.
Hij toont zich hoe dan ook een waardeloos verliezer. Al die 'greatest fans' gunt hij niet eens een woord van dank. Dit toont bovendien een gebrek aan respect tegenover de sport waar hij het overgrote deel van zijn roem aan te danken heeft. Wat hadden we zonder de Formule 1 van 'het merk' Lewis Hamilton gehoord? Zoveel exposure krijg je nergens anders in de autosport.quote:Op maandag 27 december 2021 08:50 schreef Dazalbest het volgende:
Denk echt dat hij door zijn omgeving gewoon totaal geen realistisch beeld meer heeft... alles wordt voor hem gedaan en in zijn straatje gesproken....
Niemand die hem tegenspreekt..
Dat was de enige goede reactie en heeft toch niks met dit te maken?quote:Op maandag 27 december 2021 10:33 schreef Marcoss het volgende:
Blijft wel opvallend als je dit vergelijkt met de manier waarop hij direct na de race reageerde richting Max (net als z'n vader).
Dan was dat niet oprecht of hij is inderdaad al bezig met volgend jaar en probeert alles om Max/RB uit z'n evenwicht te krijgen
Of hij wist zich op het moment zelf even over het pijnlijke heen te zetten voor een paar tellen.quote:Op maandag 27 december 2021 10:33 schreef Marcoss het volgende:
Blijft wel opvallend als je dit vergelijkt met de manier waarop hij direct na de race reageerde richting Max (net als z'n vader).
Dan was dat niet oprecht of hij is inderdaad al bezig met volgend jaar en probeert alles om Max/RB uit z'n evenwicht te krijgen
ik heb beelden (helaas verwijderd) gezien dat z'n vader Hamilton moest overhalen om naar het podium te komen, misschien was hij net na de race nog overtuigd dat het terug gedraaid zou worden.quote:Op maandag 27 december 2021 10:33 schreef Marcoss het volgende:
Dan was dat niet oprecht of hij is inderdaad al bezig met volgend jaar en probeert inderdaad alles om Max/RB uit z'n evenwicht te krijgen
Zeker, maar 2 weken later nog in shock zijn, lijkt me wel licht overdrevenquote:Op maandag 27 december 2021 10:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Verder zie ik alleen maar kenmerken van een sportman. Helemaal ziek zijn van een verlies zeker op deze manier. Net zoals Max dit ook geweest zou zijn als de rollen omgedraaid waren.
En dat maakt die 2 dus de beste.
Woorden van Toto.quote:Op maandag 27 december 2021 10:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker, maar 2 weken later nog in shock zijn, lijkt me wel licht overdreven
ik vind dit wel heel ver gaan hoor, heel ziek zijn mag maar we zijn inmiddels een paar weken verder, je verlies nemen hoort ook bij een sportman, dit is gewoon teveel huilie huiliequote:Op maandag 27 december 2021 10:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Verder zie ik alleen maar kenmerken van een sportman. Helemaal ziek zijn van een verlies zeker op deze manier. Net zoals Max dit ook geweest zou zijn als de rollen omgedraaid waren.
En dat maakt die 2 dus de beste.
Dat is wat ik er het ergste aan vind. Ze doen nu net alsof de FIA altijd tegen Lewis is geweest terwijl bijv een week voor deze race in Jeddah alles mee zat. Hij rijd achterop een ander en de ander krijgt in totaal 15 seconde straf.quote:Op maandag 27 december 2021 07:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
welk onrecht ?
Bahrein, Silverstone, Imola, Jeddah ?
al dat onrecht ?
alle Safetycars en rode vlaggen die WEL altijd meezaten ?
1 jaar geen (zeer) dominante auto en 1 race wat pech met een SC ( maar vergeten dat hij minstens 60 punten cadeau heeft gekregen ) en Sir Lewis ligt gelijk KO in de hoek voor een paar weken....
Zag vanochtend een tiktok van zijn broertje die zei dat hij 'Fine' was. Hij heeft alleen een break genomen van de socials omdat die zo toxic zijn blabla.quote:Op maandag 27 december 2021 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dit wel heel ver gaan hoor, heel ziek zijn mag maar we zijn inmiddels een paar weken verder, je verlies nemen hoort ook bij een sportman, dit is gewoon teveel huilie huilie
quote:Even before the contentious finale Hamilton was always likely to be second on the list. He was astonishing in almost overturning a deficit that reached 33 points once, and was 21 just three races from home. His display in Brazil was exceptional and he was very canny and clever when battling Verstappen. But on the basis of the whole season he was marginally ‘less unlucky’ than Verstappen, and had more off-colour showings and mistakes: Imola, Monaco, Baku and Austria were all costly to a varying degree. He remains a great champion, an exceptional ambassador, and a gracious human being, whose words and actions should never be underestimated.
https://www.motorsportwee(...)eason/?feed_id=17809quote:For such a long time, Verstappen was hailed as a star of the future and a champion-to-be. In 2021, he stepped up to another level, lived up to predictions and in the face of monumental pressure, produced a championship-winning season. The Dutchman was pushed all the way to the very end by Hamilton, but at times appeared to be the heavy favourite for the crown. Consistency was a major factor that contributed to his end-of-year result, as he finished either first or second on 18 occasions. Although it was a successful campaign, it was far from easy. Luck didn’t present itself very often, but it did crucially in Abu Dhabi. He topped the season in pole positions, wins and podiums and in the end, secured the championship that etches him into the most exclusive and prestigious section of F1’s history.
Op basis van het hele seizoen is er ook maar één die het dik verdiend heeft, en die heeft uiteindelijk ook gewonnen. Hamilton heeft het zelf weggegooid in Baku, al durf ik te betwijfelen of hij dan nog zo'n wanhopige kutactie in Copse had gedaan.quote:Op maandag 27 december 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
en dit
[..]
[..]
https://www.motorsportwee(...)eason/?feed_id=17809
Hier kan Lewis het zelf toch ook niet mee oneens zijn, move on!
Dat was wel oprecht, alle ophef komt vooral van Toto en Mercedes en word er voor Lewis gedacht en gepraat.quote:Op maandag 27 december 2021 10:33 schreef Marcoss het volgende:
Dan was dat niet oprecht of hij is inderdaad al bezig met volgend jaar en probeert inderdaad alles om Max/RB uit z'n evenwicht te krijgen
Zijn eerste of tweede WK werd toch ook beslist in de laatste bochtquote:Op maandag 27 december 2021 07:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
welk onrecht ?
Bahrein, Silverstone, Imola, Jeddah ?
al dat onrecht ?
alle Safetycars en rode vlaggen die WEL altijd meezaten ?
1 jaar geen (zeer) dominante auto en 1 race wat pech met een SC ( maar vergeten dat hij minstens 60 punten cadeau heeft gekregen ) en Sir Lewis ligt gelijk KO in de hoek voor een paar weken....
en dat heb je waarvandaan?quote:Op maandag 27 december 2021 11:48 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat was wel oprecht, alle ophef komt vooral van Toto en Mercedes en word er voor Lewis gedacht en gepraat.
Lewis zelf zal net als Max lekker even de rust genieten na dit slopende seizoen.
Opsomming van Lewis die Max feliciteert na de race, zijn vader die Max en Jos feliciteert, de stilte vanuit kamp Hamilton en zijn broer die onlangs nog aangeeft dat Lewis ok is maar weg van de sociale media.quote:
Zou het niet heel leuk vinden als mijn "baas" in de media dingen roept waar ik het niet mee eens bent anders..quote:Op maandag 27 december 2021 11:48 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat was wel oprecht, alle ophef komt vooral van Toto en Mercedes en word er voor Lewis gedacht en gepraat.
Lewis zelf zal net als Max lekker even de rust genieten na dit slopende seizoen.
Hij zal ietwat in dubio zitten. Anders had hij vast al duidelijkheid verschaft.quote:Op maandag 27 december 2021 12:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Opsomming van Lewis die Max feliciteert na de race, zijn vader die Max en Jos feliciteert, de stilte vanuit kamp Hamilton en zijn broer die onlangs nog aangeeft dat Lewis ok is maar weg van de sociale media.
Er zijn vooral veel berichten over Lewis maar niets van Lewis zelf dus lees ik al die berichten met een grote zak zout.
Ik wacht liever op Lewis die zelf in eigen woorden relativeert dan dat ik op alle berichten over hem af ga.
Woorden van Toto.quote:Op maandag 27 december 2021 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dit wel heel ver gaan hoor, heel ziek zijn mag maar we zijn inmiddels een paar weken verder, je verlies nemen hoort ook bij een sportman, dit is gewoon teveel huilie huilie
Sterker nog, dat heeft niemand.quote:Op maandag 27 december 2021 13:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Woorden van Toto.
Ik heb Hamilton nergens huillie huillie zien doen dit weekend.
Daar zit ik niet eens.quote:Op maandag 27 december 2021 13:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik jou wel in het Hunted topic.
Nee, maar hij heeft ook niks anders geroepen, daar gaat het toch juist om?quote:Op maandag 27 december 2021 13:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Woorden van Toto.
Dus Toto verklaart de radiostilte van Lewis, jij vindt dat volkomen logisch want sportman, ik vind het aanstellerij en dan klopt volgens jou de verklaring van Toto niet meer? Echte liefde.quote:Op maandag 27 december 2021 13:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Woorden van Toto.
Ik mis je punt.quote:Op maandag 27 december 2021 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus Toto verklaart de radiostilte van Lewis, jij vindt dat volkomen logisch want sportman, ik vind het aanstellerij en dan klopt volgens jou de verklaring van Toto niet meer? Echte liefde.
Still we risequote:Op maandag 27 december 2021 16:15 schreef Rossdale het volgende:
Dit is allemaal de PR machine van Mercedes. ipv dat alle aandacht nu naar Verstappen gaat, gaat het naar het merk Hamilton. Want ojee, zou Lewis stoppen? Komt het nog wel goed met de grote held?
puur als coureur heb ik weinig tegen Hamilton maar dat diva gedoe mag wel wat minderquote:Op maandag 27 december 2021 17:51 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Still we rise
Lets keep on pushing
Black lives matter man
bla bla bla hopelijk kan super max hem volgend jaar helemaal scheel rijden en kapt ie ermee.
Ik denk dat het 'm ook zwaar valt dat de kans om 8x WK te worden nu wel erg klein geworden is. Met het nieuwe reglement is de dominantie van Mercedes niet meer gegarandeerd. In plaats van de makke Bottas heeft-ie straks een gretige Russell naast 'm. Bovendien wordt-ie er niet jonger op, terwijl Max juist elk jaar beter wordt. Ik snap wel dat Lewis er stevig van baalt dat het dit jaar niet gelukt is.quote:Op maandag 27 december 2021 12:25 schreef Fer het volgende:
Vind het ook wel apart dat Hamilton er zo in blijft. Die is toch inmiddels ook wel gewend, dat iedereen hem altijd tegen zit omdat hij zwart en te succesvol is.
Misschien verwijt hij het hem toch zelf. Die foutjes hier en daar en dat zijn auto vanaf Silverstone-Budapest eigenlijk al goed genoeg was om het tegen Verstappen op te nemen.
Was zijn eerste wk tegen felipe massa in 2008, hamilton moest vijfde worden om te winnen maar stond zesde toen felipe over de streep ging en iedereen bij ferrari begon te juichen. Hierna haalde hij ik d8 vettel in en ging alsnog als vijfde over de streep dus won hij het wk.quote:Op maandag 27 december 2021 11:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zijn eerste of tweede WK werd toch ook beslist in de laatste bocht
Terwel er bij Ferrari al feest gevierd werd , dus die jankerd moet gewoon ophouden met aandacht trekken.
Soms zit het mee en soms zit het tegen
klaar
Timo Glockquote:Op maandag 27 december 2021 18:50 schreef Sorella het volgende:
[..]
Was zijn eerste wk tegen felipe massa in 2008, hamilton moest vijfde worden om te winnen maar stond zesde toen felipe over de streep ging en iedereen bij ferrari begon te juichen. Hierna haalde hij ik d8 vettel in en ging alsnog als vijfde over de streep dus won hij het wk.
Ik sluit overigens niet uit dat de Mercedes volgend jaar weer gewoon dominant is dankzij hun motor. Zelfs als het chassis niet meer dan redelijk is heeft de ervaring met de rocket engine wel duidelijk gemaakt dat je niet tegen Mercedes moet gaan wedden.quote:Op maandag 27 december 2021 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het 'm ook zwaar valt dat de kans om 8x WK te worden nu wel erg klein geworden is. Met het nieuwe reglement is de dominantie van Mercedes niet meer gegarandeerd. In plaats van de makke Bottas heeft-ie straks een gretige Russell naast 'm. Bovendien wordt-ie er niet jonger op, terwijl Max juist elk jaar beter wordt. Ik snap wel dat Lewis er stevig van baalt dat het dit jaar niet gelukt is.
Ik dacht Huub Rothengatter, maar gelukkig hebben we de beelden.quote:Op maandag 27 december 2021 18:50 schreef Sorella het volgende:
[..]
Was zijn eerste wk tegen felipe massa in 2008, hamilton moest vijfde worden om te winnen maar stond zesde toen felipe over de streep ging en iedereen bij ferrari begon te juichen. Hierna haalde hij ik d8 vettel in en ging alsnog als vijfde over de streep dus won hij het wk.
Het is een stap in de goede richting in die zin dat straffen meer lik op stuk worden en dat je niet afhankelijk bent van een zooitje vrijwilligers die elke race anders zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 09:05 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)el-sneller-gaan.html
There's a new sheriff in town
eens, die 3 stewards zou je misschien kunnen vervangen door 3 vaste assistenten voor Masiquote:Op dinsdag 28 december 2021 09:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een stap in de goede richting in die zin dat straffen meer lik op stuk worden en dat je niet afhankelijk bent van een zooitje vrijwilligers die elke race anders zijn.
Maar één iemand zoveel macht geven kan alleen als je heldere regels hebt en je de onafhankelijkheid van deze persoon gedurende het seizoen kunt garanderen. Ik vind het veel verantwoordelijkheid voor één set schouders.
Ja, net als dit jaar met Bottas, Norris en Perez. Nobody cares.quote:Op dinsdag 28 december 2021 08:25 schreef Schnitzels het volgende:
Lijkt mij wel echt tof als de battle Max-Lewis gewoon voor plek 3-4-5-6 zou zijn. Dat McLaren, Renault of Ferrari iets mega geniaals gevonden heeft. Gewoon even iets geks
Ik ben voor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 09:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens, die 3 stewards zou je misschien kunnen vervangen door 3 vaste assistenten voor Masi
Seidl heeft gezegd dat ze niets ongewoons hebben gezien aan de Mercedes motoren en dat die rocket engine niet anders was dan elke andere mercedes motor (alleen nieuwer en dus te draaien op wat hoger vermogen). Ik vermoed nog steeds Lewis zoveel overmacht had in Brazilië door iets semi (il)legaals aan de achtervleugel en dat Mercedes het puur op de motor stak om de aandacht af te leiden.quote:Op maandag 27 december 2021 20:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik sluit overigens niet uit dat de Mercedes volgend jaar weer gewoon dominant is dankzij hun motor. Zelfs als het chassis niet meer dan redelijk is heeft de ervaring met de rocket engine wel duidelijk gemaakt dat je niet tegen Mercedes moet gaan wedden.
Ik zeg nergens dat de Mercedes motor illegaal was, hou mij ten goede, wat ik wel zeg is dit, als een nieuwe motor je meer voordeel geeft dan 5 plaatsen gridstraf dan zou je een sukkel zijn als je die 5 plaatsen gridstraf niet pakt als je daardoor bijna gegarandeerd wint. Dat alles is uiteraard alleen voorbehouden aan fabrieksteams zoals Mercedes, RBR, Renault en Ferrari, natuurlijk, klanten kunnen hier geen gebruik van maken meestal omdat die niet zomaar nieuwe motoren krijgenquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Seidl heeft gezegd dat ze niets ongewoons hebben gezien aan de Mercedes motoren en dat die rocket engine niet anders was dan elke andere mercedes motor (alleen nieuwer en dus te draaien op wat hoger vermogen). Ik vermoed nog steeds Lewis zoveel overmacht had in Brazilië door iets semi (il)legaals aan de achtervleugel en dat Mercedes het puur op de motor stak om de aandacht af te leiden.
Ik vind het een slechte zaak.quote:Op dinsdag 28 december 2021 09:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een stap in de goede richting in die zin dat straffen meer lik op stuk worden en dat je niet afhankelijk bent van een zooitje vrijwilligers die elke race anders zijn.
Maar één iemand zoveel macht geven kan alleen als je heldere regels hebt en je de onafhankelijkheid van deze persoon gedurende het seizoen kunt garanderen. Ik vind het veel verantwoordelijkheid voor één set schouders.
Dat is al een reden om het überhaupt aan te passen, aangezien je anders geen gelijk speelveld hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de Mercedes motor illegaal was, hou mij ten goede, wat ik wel zeg is dit, als een nieuwe motor je meer voordeel geeft dan 5 plaatsen gridstraf dan zou je een sukkel zijn als je die 5 plaatsen gridstraf niet pakt als je daardoor bijna gegarandeerd wint. Dat alles is uiteraard alleen voorbehouden aan fabrieksteams zoals Mercedes, RBR, Renault en Ferrari, natuurlijk, klanten kunnen hier geen gebruik van maken meestal omdat die niet zomaar nieuwe motoren krijgen
Het is voor mij compleet onlogisch dat de 4e ICE 10 plaatsen gridstraf is en de 5e motor maar 5 plaatsen oplevert. De 5e zou dan een verdubbeling van de eerste straf moeten zijn imho.
Seidl, dat is een wij van WC eend commentaar, we hebben toch allemaal kunnen zien in Brazilië dat vooral Hamilton een slok sneller was, dat was echt niet alleen die flexiwingquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Seidl heeft gezegd dat ze niets ongewoons hebben gezien aan de Mercedes motoren en dat die rocket engine niet anders was dan elke andere mercedes motor (alleen nieuwer en dus te draaien op wat hoger vermogen). Ik vermoed nog steeds Lewis zoveel overmacht had in Brazilië door iets semi (il)legaals aan de achtervleugel en dat Mercedes het puur op de motor stak om de aandacht af te leiden.
Die regel was er juist om de concurrentie van Mercedes te helpen omdat meer performance vaak gepaard gaat met meer schade en die anderen allemaal een inhaalslag moesten maken. Maar zo zie je hoe moeilijk het is als regels op die manier misbruikt worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
Het is voor mij compleet onlogisch dat de 4e ICE 10 plaatsen gridstraf is en de 5e motor maar 5 plaatsen oplevert. De 5e zou dan een verdubbeling van de eerste straf moeten zijn imho.
Vooral omdat ze met een veel agressievere motorstand reden omdat de motor toch maar een paar races mee hoefde te gaan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Seidl, dat is een wij van WC eend commentaar, we hebben toch allemaal kunnen zien in Brazilië dat vooral Hamilton een slok sneller was, dat was echt niet alleen die flexiwing
ja duidelijk maar daarom slaat dat wat Seidl zegt nergens opquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat ze met een veel agressievere motorstand reden omdat de motor toch maar een paar races mee hoefde te gaan.
Er is werk gedaan om dat speelveld vlakker te maken maar een fabrieksteam heeft altijd een voordeel, er is nog nooit een gelijk speelveld geweest in F1 en dat zal er waarschijnlijk ook nooit komen want dat is simpelweg niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is al een reden om het überhaupt aan te passen, aangezien je anders geen gelijk speelveld hebt.
Wel eens dat het speelveld niet gelijkwaardig is en hoeft te zijn. Alleen ben ik het er niet mee eens dat je een klantenteam zou kunnen verbieden om meer motoren in te zetten als ze dat zouden willen (en er voor betalen).quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is werk gedaan om dat speelveld vlakker te maken maar een fabrieksteam heeft altijd een voordeel, er is nog nooit een gelijk speelveld geweest in F1 en dat zal er waarschijnlijk ook nooit komen want dat is simpelweg niet de bedoeling.
Waarom zou een team kapitaal steken in het ontwikkelen van een chassis en een motor als je dat een op een aan andere teams moet geven? Daar begint niemand aan, dat is leuk voor IndyCar oid maar F1 is een ander beest.
Ironisch genoeg is Aston Martin van dit seizoen het schoolvoorbeeld van wat er gebeurt als je alles inkoopt en kopieert, du moment dat je dan zelf moet reageren zit je vast.
Bottas kan ook helemaal niet racen. Hij kan heel snel zijn over 1 rondje of voorop met een dominante motor weg rijden. Maar hij kan totaal niet inhalen of verdedigen tegen een snellere rijder.quote:
Hier leer je wel weer van dat in Baku aanvallen de beste verdediging isquote:
Het begint al gelijk mooi. Alle ruimte om hem er naast te zetten voor bocht 1 en het gewoon niet doen.quote:
het is eten of gegeten worden, als je eenmaal bekend staat om dat laatste moet je er een paar crashes aan wijden om dat weer recht te trekken, nu crasht hij wel af en toe maar niet met dat doel geloof ikquote:
Dit heeft niet eens met reputatie te maken, hij valt niet aan, hij verdedigt niet, en hij rijdt niet op de racelijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is eten of gegeten worden, als je eenmaal bekend staat om dat laatste moet je er een paar crashes aan wijden om dat weer recht te trekken, nu crasht hij wel af en toe maar niet met dat doel geloof ik
dan doet hij z'n reputatie iig eer aanquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:53 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dit heeft niet eens met reputatie te maken, hij valt niet aan, hij verdedigt niet, en hij rijdt niet op de racelijn.
Mjah aan de andere kant probeert hij dat wel met z'n status iets te bereiken.quote:Op maandag 27 december 2021 18:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
puur als coureur heb ik weinig tegen Hamilton maar dat diva gedoe mag wel wat minder
Voelt eerder alsof hij iets mist.quote:
Max nu kan je ook niet vergelijken met Lewis nu, die was na z'n eerste titel ook niet zo prominent aanwezig. Je moet er ook het type voor zijn, Schumacher wilde ook alleen maar racen en verder bij z'n gezin zijn, dat Hamilton de wereld wil redden is prima verder maar is niet iets wat erbij hoort maar wat erbij kan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mjah aan de andere kant probeert hij dat wel met z'n status iets te bereiken.
Ik zie dat Max, nu nog, niet doen.
Dat iets wat Schumacher ook niet deed (en dat vond Mol ook) terwijl hij toch een status had en iets zou kunnen bereiken.
Bottas kent de uitspraken van Senna dan ook nietquote:Op dinsdag 28 december 2021 12:49 schreef Wertha het volgende:
[..]
Het begint al gelijk mooi. Alle ruimte om hem er naast te zetten voor bocht 1 en het gewoon niet doen.
Senna lulde dan ook uit zijn nek, om het ongeluk dat hij express had veroorzaakt, te vergoeilijken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bottas kent de uitspraken van Senna dan ook niet
wow jij komt Brasil niet meer inquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:49 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Senna lulde dan ook uit zijn nek, om het ongeluk dat hij express had veroorzaakt, te vergoeilijken.
Toch een van Senna's mindere momenten.
Alsof je daar vrijwillig naar toe wilquote:
Het gaat om de basis: je moet als coureur kansen voor jouzelf creëren en deze ook grijpenquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:49 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Senna lulde dan ook uit zijn nek, om het ongeluk dat hij express had veroorzaakt, te vergoeilijken.
je bent er dus nooit geweestquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Alsof je daar vrijwillig naar toe wil
Oh, maar dat wilde Senna er niet mee zeggen..quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gaat om de basis: je moet als coureur kansen voor jouzelf creëren en deze ook grijpen
Och, ik hoef niet naar een land waar in de binnensteden mensen bij een viaduct wachten om je autoramen in te slaan en je auto in te springen met messen en pistolen.quote:
Kom je wel eens buiten?quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:05 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Och, ik hoef niet naar een land waar in de binnensteden mensen bij een viaduct wachten om je autoramen in te slaan en je auto in te springen met messen en pistolen.
Ik hoef ook niet naar een land dat zo smerig en er vervuild is dat wanneer je in het water van "het mooiste strand van land" gaat zwemmen, er met een infectie of vergiftiging weer uit komt.
En ik hoef ook niet naar het platteland waar het letterlijk het Wilde Westen is, en je je leven nog steeds niet zeker bent.
Senna was gewoon een dolle Dries. Een hele snelle dolle Dries, maar zeker niet de top-coureur die hij na zijn dood is geworden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:49 schreef Dauthi het volgende:
[..]
je weet alles al zie ik dus je hoeft ook niet te gaanquote:Op dinsdag 28 december 2021 16:05 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Och, ik hoef niet naar een land waar in de binnensteden mensen bij een viaduct wachten om je autoramen in te slaan en je auto in te springen met messen en pistolen.
Ik hoef ook niet naar een land dat zo smerig en er vervuild is dat wanneer je in het water van "het mooiste strand van land" gaat zwemmen, er met een infectie of vergiftiging weer uit komt.
En ik hoef ook niet naar het platteland waar het letterlijk het Wilde Westen is, en je je leven nog steeds niet zeker bent.
Ja, ik heb meerdere vrienden uit Brazilië, en dit zijn enkele van de redenen waarom ze daar vertrokken zijn, en iedere dag god op hun blote kniëen danken dat ze daar niet meer leven, dat ze in Europa een opleiding hebben kunnen volgen, en toekomst hebben kunnen opbouwen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten?
Ik informeer me ook van te voren voordat ik besluit ergens niet naar toe te gaan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
je weet alles al zie ik dus je hoeft ook niet te gaan
dolle dries doe je hem ook wel wat tekort mee maar die heilig verklaring is ook weer wat overdrevenquote:Op dinsdag 28 december 2021 16:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Senna was gewoon een dolle Dries. Een hele snelle dolle Dries, maar zeker niet de top-coureur die hij na zijn dood is geworden.
Speciale bottas mapping voor de motor, voorkomt tantrums van hamilton, zoals waar we nu en het afgelopen jaar van hebben kunnen genieten wannneer max weer eens pole of als p1 over de lijn kwam.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar hier lijkt er duidelijk iets mis, banden of batterij leeg ofzo.
True, maar hij deed dat uit vergelding voor het jaar ervoor toen hij genaaid werd door Prost en Balestre, en deze race de pole aan de vuile kant van de baan was, en niet naar de andere kant verplaatst werd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:49 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, Senna heeft een jaar later toegegeven dat hij het expres deed.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
True, maar hij deed dat uit vergelding voor het jaar ervoor toen hij genaaid werd door Prost en Balestre, en deze race de pole aan de vuile kant van de baan was, en niet naar de andere kant verplaatst werd.
En ook bijvoorbeeld Schumacher had zijn mindere momenten. Dat maskt ze niet minder goed.
Hij had pure snelheid zoals Verstappen dat ook heeft, ook die gedrevenheid. Maar hij was nog veel gestoorder dan Schumacher.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dolle dries doe je hem ook wel wat tekort mee maar die heilig verklaring is ook weer wat overdreven
We zijn dik twee weken verder Toto, jeetje.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:01 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)embley-1966/7015048/
Toto Wolff vindt de Formule 1-wereldtitel van Max Verstappen net zo controversieel als 'de hand van God' en het befaamde doelpunt tijdens de finale van het WK-voetbal 1966 tussen Engeland en West-Duitsland. De Oostenrijker legt uit dat hij zich na afloop van de race in Abu Dhabi machteloos voelde. "Het was net als in een totalitair regime. Zo machteloos heb ik me in mijn hele leven nog niet gevoeld, behalve als kind."
Wat een zielig figuur is hij geworden. Een karikatuur. Een loser.
Wat moest ik lachen om het clipje. 😂 en de onrust van de commentatoren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:22 schreef Nattekat het volgende:
https://streamable.com/95skfr
Ook de Noren zijn opgedoken
En ik voel de emotie nog altijd. We zijn ruim twee weken verder en dit blijft zo'n fantastische laatste ronde
Ik moest even kijken of die linker nog wel ademde tegen het einde van de clipquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat moest ik lachen om het clipje. 😂 en de onrust van de commentatoren.
In Abu Dhabi hebben ze inderdaad een totalitair regime, dat klopt Toto.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:01 schreef Netsplitter het volgende:
Toto Wolff vindt de Formule 1-wereldtitel van Max Verstappen net zo controversieel als 'de hand van God' en het befaamde doelpunt tijdens de finale van het WK-voetbal 1966 tussen Engeland en West-Duitsland. De Oostenrijker legt uit dat hij zich na afloop van de race in Abu Dhabi machteloos voelde. "Het was net als in een totalitair regime. Zo machteloos heb ik me in mijn hele leven nog niet gevoeld, behalve als kind."
Om ondertussen het merk Mercedes te bekrassen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Weet je, het is de grote Mercedes-show. Ze doen er alles aan om in het nieuws te komen, te blijven en in de media de glans van de titel van Max af te halen.
Laat die man, hij wordt gevraagd hoe hij zich voelt en wat hij er van vindt en hij geeft eerlijk antwoord hoe hij het ziet in de grote lewis-show en buiten de grote max-show.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:01 schreef Netsplitter het volgende:
Het perspectief is gewoon totaal zoek. Zij denken echt dat pech in de laatste race iets is wat uitgesloten is. Puur omdat het de laatste race is. Toto, ook daarin kun je pech hebben. Verplaats je eens in anderen. In Masi, de man die jij voortdurend onder druk hebt proberen te zetten. Wat was er gebeurd als het andersom was gegaan? Welke shit had hij dan over zich heen gekregen? Hij koos om racend te finishen, een op zichzelf lovenswaardig streven.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef APK het volgende:
[..]
Laat die man, hij wordt gevraagd hoe hij zich voelt en wat hij er van vindt en hij geeft eerlijk antwoord hoe hij het ziet in de grote lewis-show en buiten de grote max-show.
Wees blij dat hij eerlijk blijft, ik geloof echt dat hij en Lewis dit zo zien en ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen als je tot de laatste ronde denkt het doel te bereiken waar je al zo lang naar streeft.
Snellere auto of niet, ze zitten er volgens mij net zo gepassioneerd in als verstappen en red bull dus de teleurstelling is net zo groot -of groter- als je het in de laatste ronde allemaal in rook op ziet gaan.
Dat ziet hij niet vanuit zijn eigen coconquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:24 schreef Wertha het volgende:
[..]
Om ondertussen het merk Mercedes te bekrassen.
Het mooie is dat Max geen ene fuck geeft en lekker op het strand ligt te genieten van z'n mokkel. Volgend jaar gaat hij gewoon verder waar hij gebleven was, laat Mercedes maar lekker druk zijn met de marketing.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Weet je, het is de grote Mercedes-show. Ze doen er alles aan om in het nieuws te komen, te blijven en in de media de glans van de titel van Max af te halen.
Hadden ze hier ook maar die mentaliteitquote:Op dinsdag 28 december 2021 23:10 schreef exile79 het volgende:
[..]
Het mooie is dat Max geen ene fuck geeft
De controversie is natuurlijk dat Masi besloot dat niet alle gelapte coureurs de safety car mochten inhalen, wat normaal niet volgens het regelement is, niets met pech te maken, en natuurlijk in combinatie dat Max deze race nooit op eigen kracht had kunnen winnen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het perspectief is gewoon totaal zoek. Zij denken echt dat pech in de laatste race iets is wat uitgesloten is. Puur omdat het de laatste race is. Toto, ook daarin kun je pech hebben. Verplaats je eens in anderen. In Masi, de man die jij voortdurend onder druk hebt proberen te zetten. Wat was er gebeurd als het andersom was gegaan? Welke shit had hij dan over zich heen gekregen? Hij koos om racend te finishen, een op zichzelf lovenswaardig streven.
Zou hij echt vinden dat de pech tot nu toe gelijk verdeeld was? Heeft zijn Mercedes bril zulke dikke jampotglazen? Je mag teleurgesteld zijn voor, maar van een CEO van het grootste F1-team verwacht je, zeker na 2 weken enige nuance.
Er was geen pech. Er is handmatig ingegrepen zonder duidelijk precedent. Dat is per definitie subjectief en zoiets moet je niet willen. Ook al was dit de beste call, dan moet het wel goed vastgelegd worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het perspectief is gewoon totaal zoek. Zij denken echt dat pech in de laatste race iets is wat uitgesloten is. Puur omdat het de laatste race is. Toto, ook daarin kun je pech hebben. Verplaats je eens in anderen. In Masi, de man die jij voortdurend onder druk hebt proberen te zetten. Wat was er gebeurd als het andersom was gegaan? Welke shit had hij dan over zich heen gekregen? Hij koos om racend te finishen, een op zichzelf lovenswaardig streven.
Zou hij echt vinden dat de pech tot nu toe gelijk verdeeld was? Heeft zijn Mercedes bril zulke dikke jampotglazen? Je mag teleurgesteld zijn voor, maar van een CEO van het grootste F1-team verwacht je, zeker na 2 weken enige nuance.
Dat laatste klopt niet want Verstappen heeft die race op eigen kracht gewonnen, dat eerste controversieel, helemaal mee eens maar het is nu eenmaal zo besloten.quote:Op woensdag 29 december 2021 01:42 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
De controversie is natuurlijk dat Masi besloot dat niet alle gelapte coureurs de safety car mochten inhalen, wat normaal niet volgens het regelement is, niets met pech te maken, en natuurlijk in combinatie dat Max deze race nooit op eigen kracht had kunnen winnen.
Voorafgaand aan de race was er met de teams overeengekomen dat de race onder groen zou finishen. Masi heeft daar naar gehandeld en hij heeft daar het vermogen toe (het overrulen van de safetycar procedure).quote:Op woensdag 29 december 2021 01:42 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
De controversie is natuurlijk dat Masi besloot dat niet alle gelapte coureurs de safety car mochten inhalen, wat normaal niet volgens het regelement is, niets met pech te maken, en natuurlijk in combinatie dat Max deze race nooit op eigen kracht had kunnen winnen.
Een besluit van stewards/wedstrijdleiding in je nadeel is ook gewoon pech. Wolff doet alsof het WK puur hier beslist is. Dat is niet zo. Verstappen heeft voordien veel meer pech gehad. Het feit dat het er hier nog om ging is puur geluk vanuit MERC-kant.quote:Op woensdag 29 december 2021 04:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Er was geen pech. Er is handmatig ingegrepen zonder duidelijk precedent. Dat is per definitie subjectief en zoiets moet je niet willen. Ook al was dit de beste call, dan moet het wel goed vastgelegd worden.
Masi had ook kunnen besluiten dat er niet meer geracet zou worden. Dan bepaalt hij op dat moment bewust wie er wint en wie niet.
Dat de winnaars dit niet willen zien is bijzonder. Draai het om, Verstappen reed aan de leiding en Masi geeft nog 1 ronde racen aan terwijl Hamilton net verse banden heeft. Dan is tendens waarschijnlijk dat de FIA zoals altijd pro-Mercedes is en niks over een goede call van Masi
Er is geen regel over gelapte auto's.quote:Op woensdag 29 december 2021 01:42 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Nu VER niet meedoet met Netflix is er alle ruimte om hem weg te zetten als badguy en mee te gaan in it 'We shall rise' van Mercedes.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
Jullie beginnen op wolf te lijken. Het is klaar! Volgend jaar nog een keer terug kijken met dts(ben benieuwd hoe ze dit neerzetten zonder medewerking van Max) en dan begint het hele gebeuren weer opnieuw.
Dat gaat niet gebeuren, al sowieso niet omdat RedBull nogal belangrijk is voor F1.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nu VER niet meedoet met Netflix is er alle ruimte om hem weg te zetten als badguy en mee te gaan in it 'We shall rise' van Mercedes.
Een beter mens dan ik zou denken dat heel 2021 gescript was voor extra jus de komende jaren.
Ik dacht zelfs dat voor het seizoen afgesproken was om de races niet onder geel te laten finishen.quote:Op woensdag 29 december 2021 08:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Voorafgaand aan de race was er met de teams overeengekomen dat de race onder groen zou finishen. Masi heeft daar naar gehandeld en hij heeft daar het vermogen toe (het overrulen van de safetycar procedure).
Daarnaast is any cars (zoals staat in het reglement) iets anders dan all cars.
Dat klopt. En daar was Wolff bij en daar is hij ook mee akkoord gegaan. En dat ook nog voor deze race besproken en ook de rode vlag condities zijn nog besproken afaik.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht zelfs dat voor het seizoen afgesproken was om de races niet onder geel te laten finishen.
Regel 48.12 uit de Sporting Regulationsquote:Op woensdag 29 december 2021 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is geen regel over gelapte auto's.
quote:If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car
En er is ook een regel dat de race director dat kan overrulen.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Regel 48.12 uit de Sporting Regulations
[..]
Deze regel is niet overruledquote:Op woensdag 29 december 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En er is ook een regel dat de race director dat kan overrulen.
Drie keer raden wat er gebeurd is.
Zeker wel, omdat niet alle gelapte auto's voorbij de pacecar zijn gelaten. Alleen diegene tussen Max en ham.quote:
“Any is not all”quote:Op woensdag 29 december 2021 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeker wel, omdat niet alle gelapte auto's voorbij de pacecar zijn gelaten. Alleen diegene tussen Max en ham.
Dit. Daarom had ik die ook bold gemaakt.quote:
Klopt, maar historisch gezien worden alle auto's die gelapt zijn, voorbij de pacecar gelaten.quote:
Het word beslist op de baan en niet door ze achter de safety car te laten eindigen wanneer dat niet nodig is.quote:Op woensdag 29 december 2021 04:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Er was geen pech. Er is handmatig ingegrepen zonder duidelijk precedent. Dat is per definitie subjectief en zoiets moet je niet willen. Ook al was dit de beste call, dan moet het wel goed vastgelegd worden.
Masi had ook kunnen besluiten dat er niet meer geracet zou worden. Dan bepaalt hij op dat moment bewust wie er wint en wie niet.
Dat de winnaars dit niet willen zien is bijzonder. Draai het om, Verstappen reed aan de leiding en Masi geeft nog 1 ronde racen aan terwijl Hamilton net verse banden heeft. Dan is tendens waarschijnlijk dat de FIA zoals altijd pro-Mercedes is en niks over een goede call van Masi
Dat klopt. Maar dat betekent niet per se dat de letterlijke regels zijn overruled, hooguit dat ze anders zijn toegepast.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, maar historisch gezien worden alle auto's die gelapt zijn, voorbij de pacecar gelaten.
Dat is nu niet gebeurd.
Deze regel is helemaal nooit toepasbaar geweest (nou ja, dit DEEL van de regel, het laatste deel van 48.12 wel).quote:
Dat is helemaal niet tegen de regels... Dat is gewoon regel 48.12 toepassen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:30 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt een beetje gaar van deze discussie.. Wat in ieder geval duidelijk is is dat het alternatief (GEEN auto's door sturen) duidelijk tegen de regel is. En over het (niet) finishen achter de SC bestaat een al lang bestaande afspraak die blijkbaar juist nog voor de laatste race vernieuwd was. Dat houdt het gewoon op denk ik.
Punt waar Toto de grote fout maakt, Max deed niets verkeerd, heeft zich aan alle regels gehouden, en heeft op eerlijke wijze een kans tot zich genomen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:01 schreef Netsplitter het volgende:
Zo gepassioneerd dat ze een gediskwalificeerde auto de baan hebben opgestuurd en een van te voren ingehuurde advocaat, die niet tot Mercedes personeel kan worden gerekend, de stewardsroom in hebben gestuurd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef APK het volgende:
[..]
Laat die man, hij wordt gevraagd hoe hij zich voelt en wat hij er van vindt en hij geeft eerlijk antwoord hoe hij het ziet in de grote lewis-show en buiten de grote max-show.
Wees blij dat hij eerlijk blijft, ik geloof echt dat hij en Lewis dit zo zien en ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen als je tot de laatste ronde denkt het doel te bereiken waar je al zo lang naar streeft.
Snellere auto of niet, ze zitten er volgens mij net zo gepassioneerd in als verstappen en red bull dus de teleurstelling is net zo groot -of groter- als je het in de laatste ronde allemaal in rook op ziet gaan.
Neem je eigen raad aan. 48.12 gaat helemaal niet over finishen van de race maar over het reguleren van het verkeer achter de SC.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet tegen de regels... Dat is gewoon regel 48.12 toepassen.
Het zou de discussie helpen als mensen iig weten wat er in die regels staat.
Wat Masi ook gedaan zou hebben, het zou nooit goed zijn geweest. Hij zou het altijd "verkloot" hebben.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:52 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme man.
Het is erg simpel: ze konden nog een ronde racen, met blauwe vlaggen creëer je een extreem gevaarlijke situatie en Masi verklootte het door pas zo laat gelapte auto's langs te laten. Dat is alles.
Jullie zijn net zo erg als die Engelsen die nog steeds zitten te janken
Ik denk dat het allemaal veel minder erg was geweest als "lapped cars will not be allowed to overtake" nooit gebeurd was en ze vrij werden gelaten op start-finish.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat Masi ook gedaan zou hebben, het zou nooit goed zijn geweest. Hij zou het altijd "verkloot" hebben.
#jesuisMasi
*woef*quote:Op woensdag 29 december 2021 12:09 schreef DjVero het volgende:
Gaat het nou wéér om hetzelfde? Het is nou toch een keer klaarStraks bij de seizoensouverture zal het ook alweer breed uitgemeten worden. Laat het nu maar even rusten; elke keer weer dat gezeik welke regels toegepast zijn en welke niet is al ruim en breed in meer dan 50 topics over de race besproken.
Toto is een uitermate slechte verliezer en Hamilton laat logischerwijs even niets van zich horen. Einde discussie
quote:Op woensdag 29 december 2021 12:09 schreef DjVero het volgende:
Gaat het nou wéér om hetzelfde? Het is nou toch een keer klaarStraks bij de seizoensouverture zal het ook alweer breed uitgemeten worden. Laat het nu maar even rusten; elke keer weer dat gezeik welke regels toegepast zijn en welke niet is al ruim en breed in meer dan 50 topics over de race besproken.
Toto is een uitermate slechte verliezer en Hamilton laat logischerwijs even niets van zich horen. Einde discussie
Jij zegt:quote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Neem je eigen raad aan. 48.12 gaat helemaal niet over finishen van de race maar over het reguleren van het verkeer achter de SC.
Dat is niet waar. Dat is zelfs specifiek geregeld in 48.12:quote:Op woensdag 29 december 2021 11:30 schreef beantherio het volgende:
Wat in ieder geval duidelijk is is dat het alternatief (GEEN auto's door sturen) duidelijk tegen de regel is.
dit zal niet stoppen voor de eerste race van volgend jaar en erna nog niet vrees ikquote:Op woensdag 29 december 2021 13:13 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Het zit diep... bij de Britten op twitter ook nog steeds.
Ik zou zeggen; Get a life!
Je hebt het stukje van de regel gemist dat ik in de quote maar even heb gehighlight. De baan was 3 ronden voor het einde niet alleen veilig maar ook al vrijgegeven door de track marshalls. Dan heb je moeilijk nog zeggen dat er een regel is die het toestaat om auto's niet door te laten.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
Jij zegt:
[..]
Dat is niet waar. Dat is zelfs specifiek geregeld in 48.12:
"If the clerk of the course considers track conditions are unsuitable for overtaking the message "OVERTAKING WILL NOT BE PERMITTED" will be sent to all Competitors via the official messaging system."
Dus is het niet doorsturen van auto's helemaal niet tegen de regel.
Ben er ook bang voor. Maar het is nogal triestig.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zal niet stoppen voor de eerste race van volgend jaar en erna nog niet vrees ik
Er zit niks anders op dan dat Max nog een WK binnen moet slepenquote:Op woensdag 29 december 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zal niet stoppen voor de eerste race van volgend jaar en erna nog niet vrees ik
Ik hoop dat ze weer om de titel meedoen en het liefst nog een team erbij, Verstappen heeft het dit jaar gewoon verdiend gewonnen maar wat voor mij ook heel belangrijk was is dat die Mercedes hegemonie sinds 2014 eindelijk verbroken is.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zit niks anders op dan dat Max nog een WK binnen moet slepen
Zeker, ik denk dat veel mensen dat vinden. Je ziet ook dat Max ontzettend veel niet-Nederlandse fans heeft. Ongetwijfeld speelt het feit dat RBR een eind aan de dominantie van Mercedes maakt daarin een grote rol.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze weer om de titel meedoen en het liefst nog een team erbij, Verstappen heeft het dit jaar gewoon verdiend gewonnen maar wat voor mij ook heel belangrijk was is dat die Mercedes hegemonie sinds 2014 eindelijk verbroken is.
Gelukkig hebben ze Horner.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nu VER niet meedoet met Netflix is er alle ruimte om hem weg te zetten als badguy en mee te gaan in it 'We shall rise' van Mercedes.
Een beter mens dan ik zou denken dat heel 2021 gescript was voor extra jus de komende jaren.
Waarbij de wintertests op zichzelf dan weer niet zoveel zeggen, maar verder eens jaquote:Op woensdag 29 december 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, ik denk dat veel mensen dat vinden. Je ziet ook dat Max ontzettend veel niet-Nederlandse fans heeft. Ongetwijfeld speelt het feit dat RBR een eind aan de dominantie van Mercedes maakt daarin een grote rol.
De komende wintertest is in elk geval een van de interessantste in jaren. Ik hoop ook dat andere teams een beetje mee kunnen strijden in de top. Ferrari, McLaren, misschien zelfs Alpine gun ik het allemaal wel.
Kan me overigens niet herinneren dat dit bij Williams ook al het geval was, maar toen stond hij ook minder in de picture waardoor het misschien niet opviel. Reed qua uitslagen altijd wel prima daar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:39 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Bottas kan ook helemaal niet racen. Hij kan heel snel zijn over 1 rondje of voorop met een dominante motor weg rijden. Maar hij kan totaal niet inhalen of verdedigen tegen een snellere rijder.
Er zaten nog 3 backmarkers in het groepje achter Hamilton en dat creëerde ook geen gevaarlijke situatiequote:Op woensdag 29 december 2021 11:52 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme man.
Het is erg simpel: ze konden nog een ronde racen, met blauwe vlaggen creëer je een extreem gevaarlijke situatie en Masi verklootte het door pas zo laat gelapte auto's langs te laten. Dat is alles.
quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Was dit al gepost? https://www.spa-francorchamps.be/nl/workingprogress
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kon je daar al met een vliegtuig landenquote:The run-off at Source corner is enlarged to strengthen track safety and a gravel trap will be placed there. The 24hr grandstand will be replaced, as a second step, by a new more modern grandstand, that is better integrated with its environment.
quote:Op woensdag 29 december 2021 17:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er zaten nog 3 backmarkers in het groepje achter Hamilton en dat creëerde ook geen gevaarlijke situatie
Hoe zou dat toch komenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit blijft trouwens gewoon leuk een eeuwige discussie
Niet door mij. Ook al gaf ik toevallig weer eens een antwoord. Op jouquote:
Nu al 4 reacties die niet geplaatst worden als jij het WEEEEEER met iemand oneens moest zijn.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet door mij. Ook al gaf ik toevallig weer eens een antwoord. Op jou
Maar ook zonder mij hadden we dit gezeik gehad.
het kan altijd nog veiliger. Maar het kan niet voorkomen dat er zelfs met een kilometer uitloopstroken nog aanrijdingen zijnquote:Op woensdag 29 december 2021 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kon je daar al met een vliegtuig landen
Dit sowieso. En dan hopelijk op een manier die Lewis declasseert.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zit niks anders op dan dat Max nog een WK binnen moet slepen
RBR had 100% zeker Verstappen buitengelaten als de rollen waren omgedraaid. Het stond gewoon niet vast dat er nog een ronde geracet zou worden dus toch pitten en P1 weggeven is per definitie mokerdom. Misschien was de kans wel 80% op een ronde racen, dan nog pit je bij die kans niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:08 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het word beslist op de baan en niet door ze achter de safety car te laten eindigen wanneer dat niet nodig is.
Mercedes heeft hier gewoon een steek laten vallen door Lewis niet naar binnen te halen voor verse banden.
Als het andersom was geweest dan denk ik niet dat Red Bull Max op oude banden buiten gelaten had, indien wel dan was het pech hebben en volgend jaar weer een kans misschien.
Natuurlijk moet de race hervat worden zodat het op de baan beslist word ook al is het nog maar 1 ronde.
Juist wanneer er niet herstart werd, dat zou pas controversieel geweest zijn, waarom nog 2 ronden achter de safetycar terwijl de baan vrij is en er geracet kan worden tot de vlag.
Dat kan: lap cars er tussen uit halen terwijl er nog mensen op de baan lopen? Wtfquote:Op woensdag 29 december 2021 11:52 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme man.
Ow sorry dat we op we forum van mening wisselen. Pas rond de tests is er weer nieuws, tot die tijd dit F1 maar sluiten?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:09 schreef DjVero het volgende:
Nee, hoor. Het is Mercedes niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
RBR had 100% zeker Verstappen buitengelaten als de rollen waren omgedraaid.
Als de kans, ook al is die klein, aanwezig is dat er vier rondes later toch onder geel gefinisht wordt is het wel een flinke gok om P1 af te staan. En zeker als je Verstappen hebt die zich heel breed kan houden.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het is Mercedes niet.
Dat is al een stuk beter dan de stelligheid van je vorige post. Niemand gaat het ooit weten. Het is ook niet relevant. Het is achter de rug. Mercedes, Red Bull en Masi hebben hun keuzes gemaakt en Max is wereldkampioen.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:54 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Lijkt mij geen uitgemaakte zaak
quote:'Jean Todt terug naar Ferrari als super-consultant'
De voormalig FIA-president gaat voorlopig nog niet met pensioen. Todt zou de banden met oude werkgever Ferarri aangehaald hebben om verder te kunnen als 'super-consultant'.
Hij nam in ieder geval mogelijk te veel risico.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Liet VER nou wel of niet genoeg ruimte op Silverstone?
#DurfTeVragen
Volgens mij was dat wel het geval. Had ik al eerder gelezen dat hij na zijn FIA tijd terug naar Ferrari zou gaan.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:49 schreef D. het volgende:
Ik zie dat ze niet eens Ferrari goed geschreven hebben, dus neem het vooralsnog nog maar met de nodige korreltjes zout
Je bedoelt dat zij volgens jou de uitslag zouden hebben beslist door niet meer te laten racen? dat is natuurlijk niets anders dan een aanname van je.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
RBR had 100% zeker Verstappen buitengelaten als de rollen waren omgedraaid. Het stond gewoon niet vast dat er nog een ronde geracet zou worden dus toch pitten en P1 weggeven is per definitie mokerdom. Misschien was de kans wel 80% op een ronde racen, dan nog pit je bij die kans niet.
Ik snap ook wel dat het ook een soort van (nood)lot is en niemand alles kan controleren, dus dat dit je als leider gewoon kan overkomen.
Het is maar goed dat Masi de wedstrijdleider is en niet een Connelly of Warwick want dan had het zomaar anders kunnen aflopen
Hij liet voldoende ruimte en vertrouwt er op dat Lewis de binnenlijn rijdt.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
#DurfTeVragen
Ja, Hamilton liet echter niet genoeg ruimte op Monza.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
#DurfTeVragen
RBR had het absoluut anders aangepakt (ze moeten wel met een auto die niet de snelste is), Mercedes klinkt behoudend en zijn ook behoudend (ze hoefden nooit niet-behoudend te zijn, tot nu toe).quote:Op woensdag 29 december 2021 21:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het is Mercedes niet.
Wat ik ervan begrepen heb via de radio's, is dat Masi een ronde of halve ronde eerder de cars had kunnen laten unlappen, want alles was vrij en clear (geen marshalls op de baan).quote:Op woensdag 29 december 2021 19:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kan: lap cars er tussen uit halen terwijl er nog mensen op de baan lopen? Wtf
Nu praat je echt onzin. Met 2 ronden te gaan hing de auto van Latifi nog boven de baan aan zo'n kraan ding. Dus de baan was helemaal niet vrijgegeven. Waarom denk je dat de call om auto's voorbij te laten pas zo laat kwam? Niet omdat er tijd zat was op een schone baan om iedereen langs te laten en nog een rondje te kunnen racen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je hebt het stukje van de regel gemist dat ik in de quote maar even heb gehighlight. De baan was 3 ronden voor het einde niet alleen veilig maar ook al vrijgegeven door de track marshalls. Dan heb je moeilijk nog zeggen dat er een regel is die het toestaat om auto's niet door te laten.
Ga er anders nog eens serieus op in, droeftoeter.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij nam in ieder geval mogelijk te veel risico.
Aan de andere kant: dat is ook hetgeen wat hem brengt waar hij nu is.
Maar Hamilton had 10 seconden stop and go moeten krijgen.
Eerst een discussie aanzwengelen en vervolgens klagen als er iemand op ingaatquote:Op donderdag 30 december 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ga er anders nog eens serieus op in, droeftoeter.
Ik haal Connelly en Warwick aan omdat een groot aantal posters hier 100% overtuigd zijn dat die twee heren naar één coureur toe bijzonder subjectief zijn. Zijn zij de RD dan kan het gebeuren dat de RD een beslissing maakt die nog nooit gemaakt is, de beslissing anders is en niemand dit doorheeft omdat de crash gewoon erg laat in de race was.quote:Op donderdag 30 december 2021 00:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je bedoelt dat zij volgens jou de uitslag zouden hebben beslist door niet meer te laten racen? dat is natuurlijk niets anders dan een aanname van je.
dat zou pas echt tongen los gemaakt hebben, achter de safetycar aan naar de finish terwijl de baan al 2 ronden voor het einde vrij gegeven was.
Ik denk echter dat Beide heren niet voor ingenomen zijn en handelen in de geest van de sport zoals Michael Masi dat ook deed, racen dus wanneer mogelijk.
Over Red Bull kunnen we niet met zekerheid zeggen wat ze gedaan zouden hebben maar ik neig naar een pitstop voor verse banden, dat geeft immers de beste kans op winst in de laatste ronde(n).
No way dat ze de kop uit handen hadden gegeven.quote:Op donderdag 30 december 2021 00:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je bedoelt dat zij volgens jou de uitslag zouden hebben beslist door niet meer te laten racen? dat is natuurlijk niets anders dan een aanname van je.
dat zou pas echt tongen los gemaakt hebben, achter de safetycar aan naar de finish terwijl de baan al 2 ronden voor het einde vrij gegeven was.
Ik denk echter dat Beide heren niet voor ingenomen zijn en handelen in de geest van de sport zoals Michael Masi dat ook deed, racen dus wanneer mogelijk.
Over Red Bull kunnen we niet met zekerheid zeggen wat ze gedaan zouden hebben maar ik neig naar een pitstop voor verse banden, dat geeft immers de beste kans op winst in de laatste ronde(n).
Red Bull had het tactische voordeel dat beide eraf met een race ongeluk ook voldoende was geweest. Die hadden ook voor track position gekozen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
No way dat ze de kop uit handen hadden gegeven.
Hamilton gaf daar te veel ruimte, hij had daar gelijk de deur dicht moeten gooien. In plaats daarvan liet hij een klein gaatje vrij waar Max in kon duiken.quote:Op donderdag 30 december 2021 04:18 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ja, Hamilton liet echter niet genoeg ruimte op Monza.
We zijn het er toch allemaal over eens dat het controversieel was maar goed het was niet de eerste controversiële beslissing van het jaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik haal Connelly en Warwick aan omdat een groot aantal posters hier 100% overtuigd zijn dat die twee heren naar één coureur toe bijzonder subjectief zijn. Zijn zij de RD dan kan het gebeuren dat de RD een beslissing maakt die nog nooit gemaakt is, de beslissing anders is en niemand dit doorheeft omdat de crash gewoon erg laat in de race was.
het is eigenlijk jammer dat Sainz zijn P3 heeft kunnen behouden terwijl hij opgehouden werd door achterblijvers. Dan was duidelijker geworden dat de beslissing om alleen de auto's tussen HAM en VER weg te halen consequenties had.
Over dit pitstop. Als je als team de raceleider naar binnenhaalt en dus P1 weggeeft terwijl er nog vier rondes officieel te rijden zijn en de SC net op de baan is en er achterblijvers een rol spelen. Dan is dat denk ik de knapste pitstop beslissing ooit, eentje die in de geschiedenis zijn weerga niet kent
Maar daar is nagenoeg iedereen hier het gelukkig ook mee oneens
De conclusie van eigenlijk het hele seizoen is dat als het om pure racecraft aankomt Hamilton nogal eens een foutje maakt en hij gewoon verwacht dat hij als winnaar gekroond wordt.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat Hamilton z'n laatste rondje matig was en z'n positie heel makkelijk liet afpakken, verdedigen hoort ook bij racen.
Hamilton heeft dus geen enkel strafpunt gekregen in Saudi Arabië?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)en-oppassen/7023886/
Maar liefst 96 keer moesten de stewards tijdens het Formule 1-seizoen 2021 ingrijpen. Dat heeft geleid tot 69 strafpunten voor de diverse coureurs. We maken kort voor de jaarwisseling de balans op en kunnen concluderen dat vooral rijders van de Red Bull-teams moeten oppassen.
Waarom zou die dat hebben moeten krijgen dan?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hamilton heeft dus geen enkel strafpunt gekregen in Saudi Arabië?
https://maxius.nl/wegenverkeerswet-1994/artikel5quote:Op donderdag 30 december 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die dat hebben moeten krijgen dan?
Je praat zelf onzin. Screenshot van ronde 56:quote:Op donderdag 30 december 2021 07:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nu praat je echt onzin. Met 2 ronden te gaan hing de auto van Latifi nog boven de baan aan zo'n kraan ding.
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewaardeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zijn het er toch allemaal over eens dat het controversieel was maar goed het was niet de eerste controversiële beslissing van het jaar.
Dat Mercedes defensief handelde wat ze de hele race overigens deden is goed te begrijpen al meen ik dat er wel een kans was om zonder positieverlies te pitten maar die lieten ze lopen.
Wat blijft er dan over, Mercedes dat hoopt achter een SC te finishen en Red Bull dat hoopt dat er nog een racekans komt, het werd dat laatste en de rest is geschiedenis.
Ik blijf erbij dat Hamilton z'n laatste rondje matig was en z'n positie heel makkelijk liet afpakken, verdedigen hoort ook bij racen.
Ja, toen waren ze dus nog bezig met vegen, en was de baan dus NIET vrij.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je praat zelf onzin. Screenshot van ronde 56:
[ afbeelding ]
De auto staat al achter de barriere (je kunt de W op de luchthapper achter de rode barrière nog herkennen) en de laatste marshals springen op het moment van passeren over de de barrière op de plek van de crash (een van de armen van een ma rshall steekt uit van achter het RBR-logo in de rangschikking).
Ham deed daar volgens mij alles om een zo goed mogelijke exit te krijgen, totaal onverwacht inderdaad en daardoor wel heel erg mooiquote:Op donderdag 30 december 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewadeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.
Ik zie hier niemand vegen anders. Maar vergeet niet dat dit ronde 56/58 was en ze al in sector 3 zitten. Volgens mij gaan ze hier niet meer vegen, maar zitten ze midden in het denkproces om lapped cars in te laten halen. Initiële gedachte was niet meer, in sector 1 komt Horner op de radio en midden in sector 2 mag het alsnog. Vergeet niet dat het echt secondenwerk is. Op dit beeld lijkt het alsof je nu de call moet maken om ze erlangs te laten, dat klopt. Maar 4 bochten verder zijn ze al over start/finish en loopt al ronde 57/58..quote:Op vrijdag 31 december 2021 07:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, toen waren ze dus nog bezig met vegen, en was de baan dus NIET vrij.
Ok, de auto was al weg inderdaad, ik had me verrekend.
Op dit moment staat er niemand op de baan meer... Maar vlak voor de auto's aankwamen stonden ze gewoon nog op de baan, en dan kun je de baan dus niet vrij geven.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand vegen anders. Maar vergeet niet dat dit ronde 56/58 was en ze al in sector 3 zitten. Volgens mij gaan ze hier niet meer vegen, maar zitten ze midden in het denkproces om lapped cars in te laten halen. Initiële gedachte was niet meer, in sector 1 komt Horner op de radio en midden in sector 2 mag het alsnog. Vergeet niet dat het echt secondenwerk is. Op dit beeld lijkt het alsof je nu de call moet maken om ze erlangs te laten, dat klopt. Maar 4 bochten verder zijn ze al over start/finish en loopt al ronde 57/58..
De Hamilton fans noemen deze actie van Max ook weer over-agressief. Sommige vinden zelfs dat Max Hamilton raakte, en hij een 5 seconden straf had moeten krijgen... Het zijn echt bijzonder slechte verliezers.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewadeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.
Ja, er zijn wat draadjes op Twitter waar duidelijk bewijs wordt getoond dat VER hier wilde crashen met HAM. Echt, dan heb je toch een paar liter gitzwarte motorolie in je ogen hoor.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
De Hamilton fans noemen deze actie van Max ook weer over-agressief. Sommige vinden zelfs dat Max Hamilton raakte, en hij een 5 seconden straf had moeten krijgen... Het zijn echt bijzonder slechte verliezers.
Bwoah, whoeverhasthemostpointsafterthelastraceischampionquote:Op donderdag 30 december 2021 16:51 schreef _UserName_ het volgende:
Nog maar eens het jaaroverzicht bekeken, Max was simpelweg de betere door zijn eerste en tweede plaatsen.
Mijn favoriet is:quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, er zijn wat draadjes op Twitter waar duidelijk bewijs wordt getoond dat VER hier wilde crashen met HAM. Echt, dan heb je toch een paar liter gitzwarte motorolie in je ogen hoor.
HAM ging voor VER opzij zoals Norris dat het hele jaar voor HAM deed. En dan boos zijn dat je verliest.
Link?quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:42 schreef AnneX het volgende:
Echt. Zojuist de top tien Max moments teruggezien met Engelse commentatoren.
En #1 was Barcelona…het joch dat won.
"That guy"quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:42 schreef AnneX het volgende:
Echt. Zojuist de top tien Max moments teruggezien met Engelse commentatoren.
En #1 was Barcelona…het joch dat won.
Mooi, maar dat gebruikt hij al sinds Vettel won.quote:Op donderdag 30 december 2021 06:45 schreef IxCalypso het volgende:
MAX VERSTAPPEN, YOU ARE THE WORLD CHAMPION, THE WORLD CHAMPION!!!
Gewoon nog een keertje omdat
Mensen die weken na de beslissing nog steeds niet kunnen accepteren wat de werkelijkheid is moet je verder gewoon negeren, die zitten in zo'n fantasie bubbel dat je ze toch niet gaat bereiken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, er zijn wat draadjes op Twitter waar duidelijk bewijs wordt getoond dat VER hier wilde crashen met HAM. Echt, dan heb je toch een paar liter gitzwarte motorolie in je ogen hoor.
HAM ging voor VER opzij zoals Norris dat het hele jaar voor HAM deed. En dan boos zijn dat je verliest.
dit inderdaad, is een beetje als een antivaxxer op de IC nog overtuigen dat prikken toch wel handig was geweestquote:Op vrijdag 31 december 2021 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen die weken na de beslissing nog steeds niet kunnen accepteren wat de werkelijkheid is moet je verder gewoon negeren, die zitten in zo'n fantasie bubbel dat je ze toch niet gaat bereiken.
Was wel een super agressieve move dit van Max.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:07 schreef Starflyer het volgende:
Fans kunnen het niet hebben dat hun held van de troon gestoten wordt. Gebeurde ook bij Rossi vs Marquez in de MotoGP las ik.
[ twitter ]
Je bent duidelijk niets gewend.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Was wel een super agressieve move dit van Max.
Die zou ik ook wel willen zien, beelden van Albon in de laatste ronde.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mooi, maar dat gebruikt hij al sinds Vettel won.
Gelukkig was daar eerst een schreeuwende Albon!![]()
(Zijn daar echt geen beelden van?)
Als je zelf in die auto zit piep je wel andersquote:Op vrijdag 31 december 2021 12:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niets gewend.
Ik heb ergere gezien. Dus zo agressief was het imho nietquote:Op vrijdag 31 december 2021 12:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je zelf in die auto zit piep je wel anders
Die inhaal bij ham aan de binnenkant? Super agressief? Serieus?quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Was wel een super agressieve move dit van Max.
Niet op in gaan johquote:Op vrijdag 31 december 2021 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die inhaal bij ham aan de binnenkant? Super agressief? Serieus?
Nee bij Mick.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die inhaal bij ham aan de binnenkant? Super agressief? Serieus?
Laat hem dat zelf bepalen.quote:
Heerlijk hoe hij ook alles heeft ingezet wat hij kon om te helpen. Mooie kerel en ik gun hem nog een lange F1 carrière. Misschien nooit materiaal voor de top, maar hij hoort absoluut bij de top 50% in dit rijdersveld dus zijn plekje is dik verdiend.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die zou ik ook wel willen zien, beelden van Albon in de laatste ronde.
Huh?quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee bij Mick.
Maar die bij Hamilton was dat ook. Max wilde hem van de baan duwen zodat die geen kans had. Net als bij ronde 1.
Van wat ik heb begrepen heeft hij gigantisch veel werk verzet vanachter de simulator.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heerlijk hoe hij ook alles heeft ingezet wat hij kon om te helpen. Mooie kerel en ik gun hem nog een lange F1 carrière. Misschien nooit materiaal voor de top, maar hij hoort absoluut bij de top 50% in dit rijdersveld dus zijn plekje is dik verdiend.
Het is het beste te zien op de onboards van Lewis, ook bij die poging bij bocht 1.quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/FH2zkEDXoAELgFF.jpg
Deze gaat rond op TwitterBuiten een hoop feitelijke onjuistheden zoals Alonso die LH ophield in Hongarije en niet in Turkije is het wel de overtreffende trap van triestheid
Alsof iemand er niet zomaar voorbij laten trouwens iets verwijtbaars is
Sowieso, dat je zo’n lijstje maakt en dan ook nog durft te plaatsen..
Mol denkt echt dat heel Nederland nog op hem zit te wachten omdat een paar mensen uit vriendelijk zeggen dat ze hem gaan missen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
https://www.nu.nl/media/6(...)ive-te-horen-is.html
Wat een sneuneus.
Ach hier worden dat soort sneue lijstjes ook gemaakt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/FH2zkEDXoAELgFF.jpg
Deze gaat rond op TwitterBuiten een hoop feitelijke onjuistheden zoals Alonso die LH ophield in Hongarije en niet in Turkije is het wel de overtreffende trap van triestheid
Alsof iemand er niet zomaar voorbij laten trouwens iets verwijtbaars is
Sowieso, dat je zo’n lijstje maakt en dan ook nog durft te plaatsen..
Waarschijnlijk gaat die app nog flink gedownload worden ook, want die nieuwe presentatie zal niet vanaf het begin super vloeiend en fantastisch gaan lopen. De eerste maanden zal het wel volop geklaag zijn en petities om Olav en zijn smoeldokter terug te krijgen. Want zo sneu is dat SBS6 publiek.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:06 schreef exile79 het volgende:
[..]
Mol denkt echt dat heel Nederland nog op hem zit te wachten omdat een paar mensen uit vriendelijk zeggen dat ze hem gaan missen.
https://www.nu.nl/media/6(...)ive-te-horen-is.htmlquote:Olav Mol gaat niet als Formule 1-commentator mee naar de nieuwe zender Viaplay en is daarom nu bezig met de ontwikkeling van een app waarmee zijn commentaar alsnog live te beluisteren moet zijn.
"We zijn bezig met een app waarmee je mijn commentaar via Grand Prix Radio kunt synchroniseren met de uitzending op tv of je smartphone", vertelt Mol aan De Telegraaf. "Zo zou je mij niet drie seconden te vroeg of te laat moeten horen roepen dat Alonso eraf schiet."
Dat is wel bijzonder. Want ondanks zijn moeizame relatie met Hamilton heeft hij wel altijd de Hamilton fanboy uitgehangen. Moet ook wel, want als Hamilton als GOAT wordt gezien, blijft hij degene die de GOAT met gelijk materiaal heeft verslagen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-onder-druk/7040656/
Nico Rosberg ziet Max Verstappen als de beste coureur van het voorbije Formule 1-seizoen. In zijn persoonlijke rangschikking plaatst hij de kersverse wereldkampioen net boven Lewis Hamilton, onder meer doordat hij de kwalificatie-optredens van Verstappen beter vindt.
Die eerste Cindy Crawford look shots zijn zo verschrikkelijk gênant.quote:
Die grap is al een keer of 44 gemaakt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:27 schreef daNpy het volgende:
Op de eerste plaats wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en een mooi seizoen in 2022.
En op de tweede plaats: Lewis Hamilton.
Ik heb m pas 8 keer gehoordquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die grap is al een keer of 44 gemaakt.
Machtige grap, al lazen we hem eerder.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:27 schreef daNpy het volgende:
Op de eerste plaats wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en een mooi seizoen in 2022.
En op de tweede plaats: Lewis Hamilton.
Het laat wel goed zien dat Hamilton nog goed in het hoofd woont van degene die hem maaktquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb m pas 8 keer gehoord
Ik mag toch hopen dat jij 'minder puberaal doen' op je lijst met goede voornemens hebt staanquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het laat wel goed zien dat Hamilton nog goed in het hoofd woont van degene die hem maakt
En Alpine. Maar leuk als er wat meer gelijkwaardige teams zijn. Het is mooi als VER kampioen wordt tegen waardige tegenstanders die niet alleen winnen omdat ze 30 km/u harder gaan op het rechte stuk.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zou het toejuichen als teams als Ferrari en McLaren zich komend jaar in de titelstrijd kunnen mengen
2010 overtreffenquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zou het toejuichen als teams als Ferrari en McLaren zich komend jaar in de titelstrijd kunnen mengen
ik ook maar het is al heel wat als er eentje bijkomt met een racewinnende autoquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
DRS blijft gewoon op de auto’s hoor. En de slipstreams werken ook nogquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En Alpine. Maar leuk als er wat meer gelijkwaardige teams zijn. Het is mooi als VER kampioen wordt tegen waardige tegenstanders die niet alleen winnen omdat ze 30 km/u harder gaan op het rechte stuk.
Ferrari wel maar Haas nietquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik verwacht veel van Ferrari en Haas.
Dat Max punten verloren heeft in Baku, Silverstone en in Hongarije en dat HAM erg veel geluk heeft gehad in Imola is alleen wel feitelijk juist. Er staat nergens dat RIC hem ophield op Monza.quote:Op vrijdag 31 december 2021 14:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach hier worden dat soort sneue lijstjes ook gemaakt.
uhuh. Hoe meer teams vooraan meestrijden, hoe beter het voor de sport is.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En Alpine. Maar leuk als er wat meer gelijkwaardige teams zijn. Het is mooi als VER kampioen wordt tegen waardige tegenstanders die niet alleen winnen omdat ze 30 km/u harder gaan op het rechte stuk.
dat wordt toch bevroren?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Hoe meer teams vooraan meestrijden, hoe beter het voor de sport is.
Hopelijk staat de FIA ook toe dat er verbeteringen aangebacht mogen worden aan de 2 minst presterende motoren.
Ik geloof dat als je performance een x percentage onder die van de krachtigste motor is dat je mag doorontwikkelen toch?quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Hoe meer teams vooraan meestrijden, hoe beter het voor de sport is.
Hopelijk staat de FIA ook toe dat er verbeteringen aangebacht mogen worden aan de 2 minst presterende motoren.
Ik zeg dan altijd: that’s Grand Prix racing. Tuurlijk heeft de een wat meer geluk dan de ander.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat Max punten verloren heeft in Baku, Silverstone en in Hongarije en dat HAM erg veel geluk heeft gehad in Imola is alleen wel feitelijk juist. Er staat nergens dat RIC hem ophield op Monza.
https://www.gpblog.com/nl(...)zeker-gevaar-in.htmlquote:Op vrijdag 31 december 2021 15:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof dat als je performance een x percentage onder die van de krachtigste motor is dat je mag doorontwikkelen toch?
Doorontwikkeling is wat veel gezegd, maar aanpassingen voor performance mogen dan, in tegenstelling tot nu, waar alleen betrouwbaarheidsupdates zijn toegestaan.quote:Op vrijdag 31 december 2021 15:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof dat als je performance een x percentage onder die van de krachtigste motor is dat je mag doorontwikkelen toch?
Wat niet anders is dan de afgelopen jaren. Alleen worden ze nu daarna bevroren tot 2025.quote:Op vrijdag 31 december 2021 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)zeker-gevaar-in.html
Juist nu de prestaties aan elkaar gewaagd zijn, komen er grote regelwijzigingen aan. “Aan het begin van 2022 is er een datum voor de homologatie van de nieuwe motoren”, legt Scarborough uit. “De teams hebben dus tussen nu en die datum de tijd om hun nieuwe motor gereed te hebben.”
Geen rechten = geen beelden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 23:04 schreef heywoodu het volgende:
Heeft Ziggo nou alle filmpjes al van YouTube gehaald?![]()
Konden ze niet even waarschuwenquote:Op vrijdag 31 december 2021 23:04 schreef heywoodu het volgende:
Heeft Ziggo nou alle filmpjes al van YouTube gehaald?![]()
Maar ze hebben de rechten toch pas vanaf 2022 niet? Dus die van dit jaar nog wel gewoon. Op Twitter staan ze ook nog gewoon.quote:Op vrijdag 31 december 2021 23:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Geen rechten = geen beelden.
Max rijdt altijd hetzelfde. Of hij voor of achter staat in punten heeft geen invloed.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar Max kon natuurlijk ook agressief zijn gezien zijn voorsprong in het WK.
Ja en Max heeft bijna elke coureur wel eens van de baan geredenquote:Op vrijdag 31 december 2021 23:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Max rijdt altijd hetzelfde. Of hij voor of achter staat in punten heeft geen invloed.
Mocht je het ooit voor elkaar krijgen om je oogkleppen te verwijderen, Lewis Hamilton heeft elke titelcontender waartegen hij heeft gestreden, minstens 1 keer van de baan gereden. Over agressief gesproken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |