We zijn het er toch allemaal over eens dat het controversieel was maar goed het was niet de eerste controversiële beslissing van het jaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik haal Connelly en Warwick aan omdat een groot aantal posters hier 100% overtuigd zijn dat die twee heren naar één coureur toe bijzonder subjectief zijn. Zijn zij de RD dan kan het gebeuren dat de RD een beslissing maakt die nog nooit gemaakt is, de beslissing anders is en niemand dit doorheeft omdat de crash gewoon erg laat in de race was.
het is eigenlijk jammer dat Sainz zijn P3 heeft kunnen behouden terwijl hij opgehouden werd door achterblijvers. Dan was duidelijker geworden dat de beslissing om alleen de auto's tussen HAM en VER weg te halen consequenties had.
Over dit pitstop. Als je als team de raceleider naar binnenhaalt en dus P1 weggeeft terwijl er nog vier rondes officieel te rijden zijn en de SC net op de baan is en er achterblijvers een rol spelen. Dan is dat denk ik de knapste pitstop beslissing ooit, eentje die in de geschiedenis zijn weerga niet kent
Maar daar is nagenoeg iedereen hier het gelukkig ook mee oneens
De conclusie van eigenlijk het hele seizoen is dat als het om pure racecraft aankomt Hamilton nogal eens een foutje maakt en hij gewoon verwacht dat hij als winnaar gekroond wordt.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat Hamilton z'n laatste rondje matig was en z'n positie heel makkelijk liet afpakken, verdedigen hoort ook bij racen.
Hamilton heeft dus geen enkel strafpunt gekregen in Saudi Arabië?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)en-oppassen/7023886/
Maar liefst 96 keer moesten de stewards tijdens het Formule 1-seizoen 2021 ingrijpen. Dat heeft geleid tot 69 strafpunten voor de diverse coureurs. We maken kort voor de jaarwisseling de balans op en kunnen concluderen dat vooral rijders van de Red Bull-teams moeten oppassen.
Waarom zou die dat hebben moeten krijgen dan?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hamilton heeft dus geen enkel strafpunt gekregen in Saudi Arabië?
https://maxius.nl/wegenverkeerswet-1994/artikel5quote:Op donderdag 30 december 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die dat hebben moeten krijgen dan?
Je praat zelf onzin. Screenshot van ronde 56:quote:Op donderdag 30 december 2021 07:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nu praat je echt onzin. Met 2 ronden te gaan hing de auto van Latifi nog boven de baan aan zo'n kraan ding.
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewaardeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zijn het er toch allemaal over eens dat het controversieel was maar goed het was niet de eerste controversiële beslissing van het jaar.
Dat Mercedes defensief handelde wat ze de hele race overigens deden is goed te begrijpen al meen ik dat er wel een kans was om zonder positieverlies te pitten maar die lieten ze lopen.
Wat blijft er dan over, Mercedes dat hoopt achter een SC te finishen en Red Bull dat hoopt dat er nog een racekans komt, het werd dat laatste en de rest is geschiedenis.
Ik blijf erbij dat Hamilton z'n laatste rondje matig was en z'n positie heel makkelijk liet afpakken, verdedigen hoort ook bij racen.
Ja, toen waren ze dus nog bezig met vegen, en was de baan dus NIET vrij.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je praat zelf onzin. Screenshot van ronde 56:
[ afbeelding ]
De auto staat al achter de barriere (je kunt de W op de luchthapper achter de rode barrière nog herkennen) en de laatste marshals springen op het moment van passeren over de de barrière op de plek van de crash (een van de armen van een ma rshall steekt uit van achter het RBR-logo in de rangschikking).
Ham deed daar volgens mij alles om een zo goed mogelijke exit te krijgen, totaal onverwacht inderdaad en daardoor wel heel erg mooiquote:Op donderdag 30 december 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewadeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.
Ik zie hier niemand vegen anders. Maar vergeet niet dat dit ronde 56/58 was en ze al in sector 3 zitten. Volgens mij gaan ze hier niet meer vegen, maar zitten ze midden in het denkproces om lapped cars in te laten halen. Initiële gedachte was niet meer, in sector 1 komt Horner op de radio en midden in sector 2 mag het alsnog. Vergeet niet dat het echt secondenwerk is. Op dit beeld lijkt het alsof je nu de call moet maken om ze erlangs te laten, dat klopt. Maar 4 bochten verder zijn ze al over start/finish en loopt al ronde 57/58..quote:Op vrijdag 31 december 2021 07:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, toen waren ze dus nog bezig met vegen, en was de baan dus NIET vrij.
Ok, de auto was al weg inderdaad, ik had me verrekend.
Op dit moment staat er niemand op de baan meer... Maar vlak voor de auto's aankwamen stonden ze gewoon nog op de baan, en dan kun je de baan dus niet vrij geven.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand vegen anders. Maar vergeet niet dat dit ronde 56/58 was en ze al in sector 3 zitten. Volgens mij gaan ze hier niet meer vegen, maar zitten ze midden in het denkproces om lapped cars in te laten halen. Initiële gedachte was niet meer, in sector 1 komt Horner op de radio en midden in sector 2 mag het alsnog. Vergeet niet dat het echt secondenwerk is. Op dit beeld lijkt het alsof je nu de call moet maken om ze erlangs te laten, dat klopt. Maar 4 bochten verder zijn ze al over start/finish en loopt al ronde 57/58..
De Hamilton fans noemen deze actie van Max ook weer over-agressief. Sommige vinden zelfs dat Max Hamilton raakte, en hij een 5 seconden straf had moeten krijgen... Het zijn echt bijzonder slechte verliezers.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewadeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.
Ja, er zijn wat draadjes op Twitter waar duidelijk bewijs wordt getoond dat VER hier wilde crashen met HAM. Echt, dan heb je toch een paar liter gitzwarte motorolie in je ogen hoor.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
De Hamilton fans noemen deze actie van Max ook weer over-agressief. Sommige vinden zelfs dat Max Hamilton raakte, en hij een 5 seconden straf had moeten krijgen... Het zijn echt bijzonder slechte verliezers.
Bwoah, whoeverhasthemostpointsafterthelastraceischampionquote:Op donderdag 30 december 2021 16:51 schreef _UserName_ het volgende:
Nog maar eens het jaaroverzicht bekeken, Max was simpelweg de betere door zijn eerste en tweede plaatsen.
Mijn favoriet is:quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, er zijn wat draadjes op Twitter waar duidelijk bewijs wordt getoond dat VER hier wilde crashen met HAM. Echt, dan heb je toch een paar liter gitzwarte motorolie in je ogen hoor.
HAM ging voor VER opzij zoals Norris dat het hele jaar voor HAM deed. En dan boos zijn dat je verliest.
Link?quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:42 schreef AnneX het volgende:
Echt. Zojuist de top tien Max moments teruggezien met Engelse commentatoren.
En #1 was Barcelona…het joch dat won.
"That guy"quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:42 schreef AnneX het volgende:
Echt. Zojuist de top tien Max moments teruggezien met Engelse commentatoren.
En #1 was Barcelona…het joch dat won.
Mooi, maar dat gebruikt hij al sinds Vettel won.quote:Op donderdag 30 december 2021 06:45 schreef IxCalypso het volgende:
MAX VERSTAPPEN, YOU ARE THE WORLD CHAMPION, THE WORLD CHAMPION!!!
Gewoon nog een keertje omdat
Mensen die weken na de beslissing nog steeds niet kunnen accepteren wat de werkelijkheid is moet je verder gewoon negeren, die zitten in zo'n fantasie bubbel dat je ze toch niet gaat bereiken.quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, er zijn wat draadjes op Twitter waar duidelijk bewijs wordt getoond dat VER hier wilde crashen met HAM. Echt, dan heb je toch een paar liter gitzwarte motorolie in je ogen hoor.
HAM ging voor VER opzij zoals Norris dat het hele jaar voor HAM deed. En dan boos zijn dat je verliest.
dit inderdaad, is een beetje als een antivaxxer op de IC nog overtuigen dat prikken toch wel handig was geweestquote:Op vrijdag 31 december 2021 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen die weken na de beslissing nog steeds niet kunnen accepteren wat de werkelijkheid is moet je verder gewoon negeren, die zitten in zo'n fantasie bubbel dat je ze toch niet gaat bereiken.
Was wel een super agressieve move dit van Max.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:07 schreef Starflyer het volgende:
Fans kunnen het niet hebben dat hun held van de troon gestoten wordt. Gebeurde ook bij Rossi vs Marquez in de MotoGP las ik.
[ twitter ]
Je bent duidelijk niets gewend.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Was wel een super agressieve move dit van Max.
Die zou ik ook wel willen zien, beelden van Albon in de laatste ronde.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mooi, maar dat gebruikt hij al sinds Vettel won.
Gelukkig was daar eerst een schreeuwende Albon!![]()
(Zijn daar echt geen beelden van?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |