Nu praat je echt onzin. Met 2 ronden te gaan hing de auto van Latifi nog boven de baan aan zo'n kraan ding. Dus de baan was helemaal niet vrijgegeven. Waarom denk je dat de call om auto's voorbij te laten pas zo laat kwam? Niet omdat er tijd zat was op een schone baan om iedereen langs te laten en nog een rondje te kunnen racen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je hebt het stukje van de regel gemist dat ik in de quote maar even heb gehighlight. De baan was 3 ronden voor het einde niet alleen veilig maar ook al vrijgegeven door de track marshalls. Dan heb je moeilijk nog zeggen dat er een regel is die het toestaat om auto's niet door te laten.
Ga er anders nog eens serieus op in, droeftoeter.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij nam in ieder geval mogelijk te veel risico.
Aan de andere kant: dat is ook hetgeen wat hem brengt waar hij nu is.
Maar Hamilton had 10 seconden stop and go moeten krijgen.
Eerst een discussie aanzwengelen en vervolgens klagen als er iemand op ingaatquote:Op donderdag 30 december 2021 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ga er anders nog eens serieus op in, droeftoeter.
Ik haal Connelly en Warwick aan omdat een groot aantal posters hier 100% overtuigd zijn dat die twee heren naar één coureur toe bijzonder subjectief zijn. Zijn zij de RD dan kan het gebeuren dat de RD een beslissing maakt die nog nooit gemaakt is, de beslissing anders is en niemand dit doorheeft omdat de crash gewoon erg laat in de race was.quote:Op donderdag 30 december 2021 00:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je bedoelt dat zij volgens jou de uitslag zouden hebben beslist door niet meer te laten racen? dat is natuurlijk niets anders dan een aanname van je.
dat zou pas echt tongen los gemaakt hebben, achter de safetycar aan naar de finish terwijl de baan al 2 ronden voor het einde vrij gegeven was.
Ik denk echter dat Beide heren niet voor ingenomen zijn en handelen in de geest van de sport zoals Michael Masi dat ook deed, racen dus wanneer mogelijk.
Over Red Bull kunnen we niet met zekerheid zeggen wat ze gedaan zouden hebben maar ik neig naar een pitstop voor verse banden, dat geeft immers de beste kans op winst in de laatste ronde(n).
No way dat ze de kop uit handen hadden gegeven.quote:Op donderdag 30 december 2021 00:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je bedoelt dat zij volgens jou de uitslag zouden hebben beslist door niet meer te laten racen? dat is natuurlijk niets anders dan een aanname van je.
dat zou pas echt tongen los gemaakt hebben, achter de safetycar aan naar de finish terwijl de baan al 2 ronden voor het einde vrij gegeven was.
Ik denk echter dat Beide heren niet voor ingenomen zijn en handelen in de geest van de sport zoals Michael Masi dat ook deed, racen dus wanneer mogelijk.
Over Red Bull kunnen we niet met zekerheid zeggen wat ze gedaan zouden hebben maar ik neig naar een pitstop voor verse banden, dat geeft immers de beste kans op winst in de laatste ronde(n).
Red Bull had het tactische voordeel dat beide eraf met een race ongeluk ook voldoende was geweest. Die hadden ook voor track position gekozen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
No way dat ze de kop uit handen hadden gegeven.
Hamilton gaf daar te veel ruimte, hij had daar gelijk de deur dicht moeten gooien. In plaats daarvan liet hij een klein gaatje vrij waar Max in kon duiken.quote:Op donderdag 30 december 2021 04:18 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ja, Hamilton liet echter niet genoeg ruimte op Monza.
We zijn het er toch allemaal over eens dat het controversieel was maar goed het was niet de eerste controversiële beslissing van het jaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik haal Connelly en Warwick aan omdat een groot aantal posters hier 100% overtuigd zijn dat die twee heren naar één coureur toe bijzonder subjectief zijn. Zijn zij de RD dan kan het gebeuren dat de RD een beslissing maakt die nog nooit gemaakt is, de beslissing anders is en niemand dit doorheeft omdat de crash gewoon erg laat in de race was.
het is eigenlijk jammer dat Sainz zijn P3 heeft kunnen behouden terwijl hij opgehouden werd door achterblijvers. Dan was duidelijker geworden dat de beslissing om alleen de auto's tussen HAM en VER weg te halen consequenties had.
Over dit pitstop. Als je als team de raceleider naar binnenhaalt en dus P1 weggeeft terwijl er nog vier rondes officieel te rijden zijn en de SC net op de baan is en er achterblijvers een rol spelen. Dan is dat denk ik de knapste pitstop beslissing ooit, eentje die in de geschiedenis zijn weerga niet kent
Maar daar is nagenoeg iedereen hier het gelukkig ook mee oneens
De conclusie van eigenlijk het hele seizoen is dat als het om pure racecraft aankomt Hamilton nogal eens een foutje maakt en hij gewoon verwacht dat hij als winnaar gekroond wordt.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat Hamilton z'n laatste rondje matig was en z'n positie heel makkelijk liet afpakken, verdedigen hoort ook bij racen.
Hamilton heeft dus geen enkel strafpunt gekregen in Saudi Arabië?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)en-oppassen/7023886/
Maar liefst 96 keer moesten de stewards tijdens het Formule 1-seizoen 2021 ingrijpen. Dat heeft geleid tot 69 strafpunten voor de diverse coureurs. We maken kort voor de jaarwisseling de balans op en kunnen concluderen dat vooral rijders van de Red Bull-teams moeten oppassen.
Waarom zou die dat hebben moeten krijgen dan?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hamilton heeft dus geen enkel strafpunt gekregen in Saudi Arabië?
https://maxius.nl/wegenverkeerswet-1994/artikel5quote:Op donderdag 30 december 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die dat hebben moeten krijgen dan?
Je praat zelf onzin. Screenshot van ronde 56:quote:Op donderdag 30 december 2021 07:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nu praat je echt onzin. Met 2 ronden te gaan hing de auto van Latifi nog boven de baan aan zo'n kraan ding.
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewaardeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zijn het er toch allemaal over eens dat het controversieel was maar goed het was niet de eerste controversiële beslissing van het jaar.
Dat Mercedes defensief handelde wat ze de hele race overigens deden is goed te begrijpen al meen ik dat er wel een kans was om zonder positieverlies te pitten maar die lieten ze lopen.
Wat blijft er dan over, Mercedes dat hoopt achter een SC te finishen en Red Bull dat hoopt dat er nog een racekans komt, het werd dat laatste en de rest is geschiedenis.
Ik blijf erbij dat Hamilton z'n laatste rondje matig was en z'n positie heel makkelijk liet afpakken, verdedigen hoort ook bij racen.
Ja, toen waren ze dus nog bezig met vegen, en was de baan dus NIET vrij.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je praat zelf onzin. Screenshot van ronde 56:
[ afbeelding ]
De auto staat al achter de barriere (je kunt de W op de luchthapper achter de rode barrière nog herkennen) en de laatste marshals springen op het moment van passeren over de de barrière op de plek van de crash (een van de armen van een ma rshall steekt uit van achter het RBR-logo in de rangschikking).
Ham deed daar volgens mij alles om een zo goed mogelijke exit te krijgen, totaal onverwacht inderdaad en daardoor wel heel erg mooiquote:Op donderdag 30 december 2021 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uitstekende opsomming. Daar wil ik nog aan toevoegen dat die actie van Max in bocht 5 bij Hamilton ondergewadeerd is. Hamilton werd daar gewoon compleet verrast en dat is de verdienste van Max. Ja de nieuwe banden helpen natuurlijk maar Hamilton wist dat ook en had kunnen verdedigen.
Ik zie hier niemand vegen anders. Maar vergeet niet dat dit ronde 56/58 was en ze al in sector 3 zitten. Volgens mij gaan ze hier niet meer vegen, maar zitten ze midden in het denkproces om lapped cars in te laten halen. Initiële gedachte was niet meer, in sector 1 komt Horner op de radio en midden in sector 2 mag het alsnog. Vergeet niet dat het echt secondenwerk is. Op dit beeld lijkt het alsof je nu de call moet maken om ze erlangs te laten, dat klopt. Maar 4 bochten verder zijn ze al over start/finish en loopt al ronde 57/58..quote:Op vrijdag 31 december 2021 07:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, toen waren ze dus nog bezig met vegen, en was de baan dus NIET vrij.
Ok, de auto was al weg inderdaad, ik had me verrekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |