abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202886533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Het perspectief is gewoon totaal zoek. Zij denken echt dat pech in de laatste race iets is wat uitgesloten is. Puur omdat het de laatste race is. Toto, ook daarin kun je pech hebben. Verplaats je eens in anderen. In Masi, de man die jij voortdurend onder druk hebt proberen te zetten. Wat was er gebeurd als het andersom was gegaan? Welke shit had hij dan over zich heen gekregen? Hij koos om racend te finishen, een op zichzelf lovenswaardig streven.
Zou hij echt vinden dat de pech tot nu toe gelijk verdeeld was? Heeft zijn Mercedes bril zulke dikke jampotglazen? Je mag teleurgesteld zijn voor, maar van een CEO van het grootste F1-team verwacht je, zeker na 2 weken enige nuance.
Er was geen pech. Er is handmatig ingegrepen zonder duidelijk precedent. Dat is per definitie subjectief en zoiets moet je niet willen. Ook al was dit de beste call, dan moet het wel goed vastgelegd worden.
Masi had ook kunnen besluiten dat er niet meer geracet zou worden. Dan bepaalt hij op dat moment bewust wie er wint en wie niet.

Dat de winnaars dit niet willen zien is bijzonder. Draai het om, Verstappen reed aan de leiding en Masi geeft nog 1 ronde racen aan terwijl Hamilton net verse banden heeft. Dan is tendens waarschijnlijk dat de FIA zoals altijd pro-Mercedes is en niks over een goede call van Masi

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 04:33:59 ]
  woensdag 29 december 2021 @ 08:15:30 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202887405
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 01:42 schreef Sjeunie het volgende:

[..]
De controversie is natuurlijk dat Masi besloot dat niet alle gelapte coureurs de safety car mochten inhalen, wat normaal niet volgens het regelement is, niets met pech te maken, en natuurlijk in combinatie dat Max deze race nooit op eigen kracht had kunnen winnen.
Dat laatste klopt niet want Verstappen heeft die race op eigen kracht gewonnen, dat eerste controversieel, helemaal mee eens maar het is nu eenmaal zo besloten.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:21:54 #128
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202887461
quote:

[..]
De controversie is natuurlijk dat Masi besloot dat niet alle gelapte coureurs de safety car mochten inhalen, wat normaal niet volgens het regelement is, niets met pech te maken, en natuurlijk in combinatie dat Max deze race nooit op eigen kracht had kunnen winnen.
Voorafgaand aan de race was er met de teams overeengekomen dat de race onder groen zou finishen. Masi heeft daar naar gehandeld en hij heeft daar het vermogen toe (het overrulen van de safetycar procedure).
Daarnaast is any cars (zoals staat in het reglement) iets anders dan all cars.
  woensdag 29 december 2021 @ 08:31:09 #129
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_202887563
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 04:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Er was geen pech. Er is handmatig ingegrepen zonder duidelijk precedent. Dat is per definitie subjectief en zoiets moet je niet willen. Ook al was dit de beste call, dan moet het wel goed vastgelegd worden.
Masi had ook kunnen besluiten dat er niet meer geracet zou worden. Dan bepaalt hij op dat moment bewust wie er wint en wie niet.

Dat de winnaars dit niet willen zien is bijzonder. Draai het om, Verstappen reed aan de leiding en Masi geeft nog 1 ronde racen aan terwijl Hamilton net verse banden heeft. Dan is tendens waarschijnlijk dat de FIA zoals altijd pro-Mercedes is en niks over een goede call van Masi
Een besluit van stewards/wedstrijdleiding in je nadeel is ook gewoon pech. Wolff doet alsof het WK puur hier beslist is. Dat is niet zo. Verstappen heeft voordien veel meer pech gehad. Het feit dat het er hier nog om ging is puur geluk vanuit MERC-kant.
Overigens: als de remmen van Latifi niet in brand waren gevlogen dan waren ze dat halve rondje eerder klaar geweest. MERC heeft gewoon gegokt (begrijpelijk) om niet te wisselen en verloren.

Hoe fans daar tegenaan kijken is wat anders dan de CEO. Daar mag je, zeker ruim 2 weken na dato, meer realiteitszin van verwachten.
Rini dankjewel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 december 2021 @ 09:30:12 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202888330
quote:

[..]
Er is geen regel over gelapte auto's.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202889107
Jullie beginnen op wolf te lijken. Het is klaar! Volgend jaar nog een keer terug kijken met dts(ben benieuwd hoe ze dit neerzetten zonder medewerking van Max) en dan begint het hele gebeuren weer opnieuw.
pi_202889767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
Jullie beginnen op wolf te lijken. Het is klaar! Volgend jaar nog een keer terug kijken met dts(ben benieuwd hoe ze dit neerzetten zonder medewerking van Max) en dan begint het hele gebeuren weer opnieuw.
Nu VER niet meedoet met Netflix is er alle ruimte om hem weg te zetten als badguy en mee te gaan in it 'We shall rise' van Mercedes.

Een beter mens dan ik zou denken dat heel 2021 gescript was voor extra jus de komende jaren.
pi_202890070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nu VER niet meedoet met Netflix is er alle ruimte om hem weg te zetten als badguy en mee te gaan in it 'We shall rise' van Mercedes.

Een beter mens dan ik zou denken dat heel 2021 gescript was voor extra jus de komende jaren.
Dat gaat niet gebeuren, al sowieso niet omdat RedBull nogal belangrijk is voor F1.
  woensdag 29 december 2021 @ 10:50:41 #134
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202890071
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Voorafgaand aan de race was er met de teams overeengekomen dat de race onder groen zou finishen. Masi heeft daar naar gehandeld en hij heeft daar het vermogen toe (het overrulen van de safetycar procedure).
Daarnaast is any cars (zoals staat in het reglement) iets anders dan all cars.
Ik dacht zelfs dat voor het seizoen afgesproken was om de races niet onder geel te laten finishen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_202890125
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:50 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik dacht zelfs dat voor het seizoen afgesproken was om de races niet onder geel te laten finishen.
Dat klopt. En daar was Wolff bij en daar is hij ook mee akkoord gegaan. En dat ook nog voor deze race besproken en ook de rode vlag condities zijn nog besproken afaik.
  woensdag 29 december 2021 @ 10:52:17 #136
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202890132
Tja Toto Lewis verdiende inderdaad de overwinning in Abu Dhabbi.
Alhoewel zijn "uitwijk" manoevre in de eerste ronde al voer was voor controverse.

Zo verdiende Max de titel.
Hij is er namelijk 2x door een Mercedes uitgekegeld maar dat vergeet Toto voor het gemak natuurlijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 29 december 2021 @ 10:55:30 #137
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202890232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Er is geen regel over gelapte auto's.
Regel 48.12 uit de Sporting Regulations

quote:
If the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" has been sent to all Competitors via the official messaging system, any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 december 2021 @ 11:00:23 #138
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202890380
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:55 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Regel 48.12 uit de Sporting Regulations
[..]

En er is ook een regel dat de race director dat kan overrulen.
Drie keer raden wat er gebeurd is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 29 december 2021 @ 11:02:33 #139
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202890446
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
En er is ook een regel dat de race director dat kan overrulen.
Drie keer raden wat er gebeurd is.
Deze regel is niet overruled :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 december 2021 @ 11:04:17 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202890492
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:02 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Zeker wel, omdat niet alle gelapte auto's voorbij de pacecar zijn gelaten. Alleen diegene tussen Max en ham.
  woensdag 29 december 2021 @ 11:05:16 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202890507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Zeker wel, omdat niet alle gelapte auto's voorbij de pacecar zijn gelaten. Alleen diegene tussen Max en ham.
“Any is not all”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 29 december 2021 @ 11:07:06 #142
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_202890555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
“Any is not all”
Dit. Daarom had ik die ook bold gemaakt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 december 2021 @ 11:07:34 #143
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202890563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
“Any is not all”
Klopt, maar historisch gezien worden alle auto's die gelapt zijn, voorbij de pacecar gelaten.
Dat is nu niet gebeurd.
pi_202890576
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 04:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Het word beslist op de baan en niet door ze achter de safety car te laten eindigen wanneer dat niet nodig is.
Mercedes heeft hier gewoon een steek laten vallen door Lewis niet naar binnen te halen voor verse banden.
Als het andersom was geweest dan denk ik niet dat Red Bull Max op oude banden buiten gelaten had, indien wel dan was het pech hebben en volgend jaar weer een kans misschien.
Natuurlijk moet de race hervat worden zodat het op de baan beslist word ook al is het nog maar 1 ronde.
Juist wanneer er niet herstart werd, dat zou pas controversieel geweest zijn, waarom nog 2 ronden achter de safetycar terwijl de baan vrij is en er geracet kan worden tot de vlag.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 29 december 2021 @ 11:08:45 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202890588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Klopt, maar historisch gezien worden alle auto's die gelapt zijn, voorbij de pacecar gelaten.
Dat is nu niet gebeurd.
Dat klopt. Maar dat betekent niet per se dat de letterlijke regels zijn overruled, hooguit dat ze anders zijn toegepast.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202891097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:02 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Deze regel is helemaal nooit toepasbaar geweest (nou ja, dit DEEL van de regel, het laatste deel van 48.12 wel).

Er is namelijk nooit het bericht "LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE" gestuurd, wat wel noodzakelijk is voor dit deel van de regel. Zonder dat bericht kan de wedstrijdleider beslissen wie er wel en wie er niet, uit oogpunt van veiligheid, voorbij de safetycar gestuurd mag worden. En mag de safety car volgens regel 48.8a signaleren dat auto's hem voorbij mogen (en deed dat met de groene lamp).

Er is een ander bericht gestuurd voor regel 48.12 (OVERTAKING WILL NOT BE ALLOWED), wat het mogelijk maakte om op elk moment de safetycar in te trekken, en een 2e bericht (lapped cars x, y, z to overtake the safety car) om bepaalde auto's door te sturen.
  woensdag 29 december 2021 @ 11:30:48 #147
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_202891205
Ik wordt een beetje gaar van deze discussie.. Wat in ieder geval duidelijk is is dat het alternatief (GEEN auto's door sturen) duidelijk tegen de regel is. En over het (niet) finishen achter de SC bestaat een al lang bestaande afspraak die blijkbaar juist nog voor de laatste race vernieuwd was. Dat houdt het gewoon op denk ik.
pi_202891270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:30 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt een beetje gaar van deze discussie.. Wat in ieder geval duidelijk is is dat het alternatief (GEEN auto's door sturen) duidelijk tegen de regel is. En over het (niet) finishen achter de SC bestaat een al lang bestaande afspraak die blijkbaar juist nog voor de laatste race vernieuwd was. Dat houdt het gewoon op denk ik.
Dat is helemaal niet tegen de regels... Dat is gewoon regel 48.12 toepassen.

Het zou de discussie helpen als mensen iig weten wat er in die regels staat.
  woensdag 29 december 2021 @ 11:40:33 #149
37887 Dauthi
Progressive
pi_202891463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 20:01 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)embley-1966/7015048/

Toto Wolff vindt de Formule 1-wereldtitel van Max Verstappen net zo controversieel als 'de hand van God' en het befaamde doelpunt tijdens de finale van het WK-voetbal 1966 tussen Engeland en West-Duitsland. De Oostenrijker legt uit dat hij zich na afloop van de race in Abu Dhabi machteloos voelde. "Het was net als in een totalitair regime. Zo machteloos heb ik me in mijn hele leven nog niet gevoeld, behalve als kind."

Wat een zielig figuur is hij geworden. Een karikatuur. Een loser.
Punt waar Toto de grote fout maakt, Max deed niets verkeerd, heeft zich aan alle regels gehouden, en heeft op eerlijke wijze een kans tot zich genomen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 29 december 2021 @ 11:44:32 #150
37887 Dauthi
Progressive
pi_202891574
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef APK het volgende:

[..]
Laat die man, hij wordt gevraagd hoe hij zich voelt en wat hij er van vindt en hij geeft eerlijk antwoord hoe hij het ziet in de grote lewis-show en buiten de grote max-show.
Wees blij dat hij eerlijk blijft, ik geloof echt dat hij en Lewis dit zo zien en ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen als je tot de laatste ronde denkt het doel te bereiken waar je al zo lang naar streeft.
Snellere auto of niet, ze zitten er volgens mij net zo gepassioneerd in als verstappen en red bull dus de teleurstelling is net zo groot -of groter- als je het in de laatste ronde allemaal in rook op ziet gaan.
Zo gepassioneerd dat ze een gediskwalificeerde auto de baan hebben opgestuurd en een van te voren ingehuurde advocaat, die niet tot Mercedes personeel kan worden gerekend, de stewardsroom in hebben gestuurd.

Toto is zijn redelijkheid en rationaliteit verloren, maar die zullen wel Lauda hebben geheten.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')